מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- CLLצביקה05/01/2013
אני בן35 עם CLL בלוטות לימפה בצוואר בית שחי ומפשעות אבחנה בביופסיה. כרגע שנה ללא טיפול. מעקב כל 3 חודשים , בדיקות דם תקינות כולן בנורמה. שמעתי על התרופה החדשה בעתיד BTK- IBRUTINIB . והבנתי שהיא כרגע בניסוי על חולים לא בקו ראשון (כמובן לאחר שהתרופה נוסתה בהצלחה בחו"ל) שאלתי 1 .האם כן האם המטרה הסופית של התרופה בסופו של דבר שתילקח בצורת כדור בלבד, ולא תהיה בשילוב כימוטרפי .(כמו כדור של CML שנלקח בצורה כרונית כל החיים) או המטרה היא גם בשילוב של כימוטרפיה כמו אמבטרה. 2. האם באמת הפעם התרופה הנ"ל מהווה סוג של "פריצת דרך מסויימת" בטיפול ב- CLL . תודה על התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CLL - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/01/2013לא ברור לי אזה מין CLL יש לך.
הס.ד תקינה והאבחנה נעשת בביופסיה. יתכן שמדובר בsmall cell lymphoma.
בנוגע לטיפול ב BTK השאלות תאורטיות כלפך. אין לי תשובות זה עדיין תחום של מחקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCLL
צביקה06/01/2013ביופסיה נלקחה לי מבלוטה גדולה בצוואר ואבחנה SLL/CLL וכרגע אין צורך בטיפול כול הבדיקות דם בנורמה כולל ספירות דם ולימפוציטים. הבנתי ש- BTK במחקר, אבל זה לא השאלה, השאלה האם המטרה הסופית כדור בלבד ללא כימוטרפיה בכלל או בשילוב של כימותרפיה? (בניסויים בעולם הבנתי שניסו את הכדורים הנ"ל על חולים שלא הצליח להם מספר טיפולים )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SNEDDON'S SYNDROMבתיה05/01/2013
שלום רב,
האם אפשר לקבל מעט מידע אודות הסינדרום הרשום בכותרת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SNEDDON'S SYNDROM - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/01/2013לא ידוע לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSHגל03/01/2013
שלום בבדיקות הדם שלי TSH התקבל 5.45 ulU/ml. ובנוסף T4 התקבל 1.3 ng/dL. מה אומרות הבדיקות? האם זה מוגדר תת פעילות בלוטת התריס? כיצד אתם ממליצים להמשך טיפול הבעיה? ואם ישנו טיפול לא תרופתי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/01/2013הTSH מעט מוגבר . לפנות לרופא המשפחה או יעוץ אנדוקרינולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישתיות יתר והיפרפלזיהעמית03/01/2013
בבדיקת פיפל ברחם התגלתה אצלי היפרפלזיה של רירית הרחם.הרופאה אמרה לי שזהו מצב שיכול להתפתח לסרטן בהמשך ובכדי למנוע את זה אני צריכה ליטול פרוגסטרון באיזושהיא צורה.הבעיה היא שאני עם פקטור 5 ליידן הטרוזיגוט.האם יש בעיה או סיכון בנטילת תרופה כגון פרוברה למשך כשלושה חודשים? האם אפשרי לשים התקן כמו מירנה לתקופה ארוכה של כמה שנים וככה להרויח גם התקן וגם טיפול בבעיה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישתיות יתר והיפרפלזיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/01/2013מדובר בביעה גינקולוגית. בקשר ל F5LEIDEN HETER זה פגם מאוד נפוץ ללא משמעות קלינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עמית04/01/2013השאלה היא האם במצב של קרישתיות יתר mthfr הומוזיגוט ופקטור 5 ליידן הטרוזיגוט יש מניעה על לקיחת פרוגסטרון, והאם יש עדיפות לפרוגסטרון בטיפול קצר טווח כמו " פרוברה" או התקן מירנה שנמצא ומשחרר פרוגסטרון במשך כחמש שנים.(חשוב לי לציין שאני כן שואלת מהפן ההמטולוגי ולא מהפן של רפואת הנשים היות ורופאת הנשים לא רואה עדיפות מסויימת לאחד מהטיפולים הנל)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/01/2013MTHFR HOM שלא ציינת קודם מחייב טיפול בח' פולית.
בקשר לכל השאלות אחרות לא ידוע לי. לפנות לרופא נשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
עמית08/01/2013רופאת הנשים אמרה שאשאל המטולוג בגלל שהבעיה היא לא אם לשים מירנה או לקחת פרוברה אלא אם בכלל מותר לי לקחת פרוגסטרון בזמן שיש לי לי mthfr הומוזיגוט ופקטור 5 ליידן הטרוזיגוט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרומבוציטופניהקטי30/12/2012
היי, אני בת 34 עם ערכים של טרומבוציטים של 68 בחודש 9 להריון.טרומבוציטופניה לא קשורה להריון.
בלידה קודמת איבדתי הרבה דם וקיבלתי מנת דם לאחר מכן.
האם כדי לי לעשות זריקת סטרואידים לפני הלידה ואיך זה משפיע עליי ועל עובר?
או אם יש טיפול אחר?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרומבוציטופניה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ01/01/2013בדרך כךך עם ספירה כזאת לא מקובל לתת סטרואידים
ןאין צורך בטיפול אחר
במקרה שלך ההחלטה צריכה להיות על ידי הרופא המטפל בהתאם להתקדמות ההריון ומהלך הלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסןציפי29/12/2012
בת 80
לחץ דם גבוה מטופלת בקרדיוליק
בסיטי התגלה סרטן שחלות וגם תסחיף ראתי
עברה טיפולים כימותרפיים והחלה לקבל זריקות קלקסן 100
טיפול כימותרפי אחרון הסתיים לפני 8 חודשים מאז בהפוגה
הבעיה זה הזריקות קלקסן שמכאיבות
האים התרופות החדשות כמו קסרלטו.פרדקסה.אלקוויס
שיעילות כנגד קרישי דם בפירפור פרוזדורים
יעילות גם בקרישי דם שנוצרים במחלות סרטניות ?
ויוכולות להחליף את הקלקסן ?
תודה על ההיתיחסות זה מאוד חשוב לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/12/2012התשובה חיובית מומלץ להתייעץ עם הרופא
המטפל ו/או ממחה לבעיות קרישה לגבי השנוי המומלץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ציפי29/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחול מוגדל וכאבי זרועות הידייםאפרת .מ28/12/2012
אני בת 27 , חיליתי לפני 3 חודשים ב- cmvואושפזתי לשבוע. טופלתי בקורטיזון והפסקתי ע"י הרופא . מאז אני בביקורת בבית חולים ההמוגלובין שלי 12.5 .נשלחתי לאולטרסאונד לטחול וראו שיש לי טחול מוגדל של 15.5 לאחרונה החלו לי כאבים בזרועות הידיים . האם יש קשר בין טחלו מוגדל לכבי הידיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחול מוגדל וכאבי זרועות הידיים - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/12/2012לא צריך להיות קשר
בכל מקרה רצוי להבדק כי הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה
אפרת .מ30/12/2012תודה רבה על התייחסותך המהירה.
רציתי לשאול אותך בבקשה : מה עושים במקרה של טחול מוגדל ? האם יש סכנות בכך? אני מזכירה לך שגודל הטחול שלי 15.5.
שוב... אני מאוד מעריכה את ייעוציך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם ממש מדאיגותננסי28/12/2012
נשלחתי לבדיקות דם עקב כאבים עזים בכך הרגל
והתוצאות הינם
lambda light chain-b 813 m"g
Kapa light chain 1578 m"g
igs immunofiation עדיין בעבודה
האם מדובר כאן בסרטן מיאלומה נפוצה?
האם יש שייכות אולי לניוון פרקים?
אני ממש דואגת
אשמח לתשובה מהירה מצדך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם ממש מדאיגות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/12/2012מה תוצאות יתר בדיקות הדם?
לא צריך לחשוב מיד על מילומה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסן והריוןאני26/12/2012
בתחילת הריוני הייתי בייעוץ בו הומלץ לי על קלקסן לכל ההריון בשל פקטור 8 מעט גבוה אך גבולי (158), בנוסף ל-MTFHR הטרוזיגוטי. אני כרגע בשבוע 35 ומזריקה קלקסן 60 כל יום. לקראת הלידה הקרובה רציתי לדעת:
1. מתי עליי להפסיק את ההזרקות לפני הלידה,
2. כמה זמן אחרי הלידה עליי להתחיל שוב בהזרקות (אם בכלל) ולכמה זמן.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן והריון - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/12/2012עליך להתייעץ עם המילד ו/או לפנות למרפאה העוסקת בבעיות סבוכי הריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריגות בס.ד בהריון תאומיםאני25/12/2012
שלום,
אני בשבוע 18 הריון תאומים ועשיתי ס.ד אך יש כמה ערכים מחוץ לסוגריים,אשמח לתגובה מהירה:
RBC-3.9
המוגלובין -11.7
RDW-15.1
Neutrophils %-76.1
Lymphocytes %-16.8
השאר בטווח הנורמה.
האם זה תקין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריגות בס.ד בהריון תאומים - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/12/2012יש אנמיה קלה שבדרך כלל קשורה לחסר ברזל בהריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת anti xaשירן25/12/2012
טיפולי פוריות גרמו לי לsinus vein thrombosis בדיקות קרישיות תקינות מלבד פקטור 8 שקצת גבוה. לאחר חצי שנה של קומדין והפסקה של 3 חודשים, חזרתי לטיפולי פוריות באישור הרופאים. כעת מהשלב שאני מתחילה להזריק הורמונים אני מזריקה גם קלקסן במינון 100 על פי הנחיית ההמטולוג. משקלי 90 ק"ג בדיקת anti xa שבצעתי כיום, כמעט 4 שעות לאחר ההזרקה יצאה 1.01. האם התוצאה אומרת שאני צריכה להוריד במינון? כי יש לי דעה אחרת שקבלתי לפני שהיו תוצאות הבדיקה שאומרת בכלל שאני צריכה להעלות ל120.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת anti xa - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ25/12/2012מה הערך הנורמלי?
אם הסטיה לא גדולה לא הייתי משנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומות לא מוסברותאתי25/12/2012
גדולות, אחת על היד ואחת מתחת לבית השחי בצד השני, אצל ילד בן שבע.
נשלל לכאורה חשד לאלימות
מה יכול להיות ?[ חוץ מלוקמיה, ח"ו]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומות לא מוסברות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ25/12/2012קודם כל יש לבצע בדיקות דם(ספירה ומנגנון קרישה) ובודאי לא לחשוב על אפשרויות אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקה חריגהשרון23/12/2012
בתי בת 17.נערה בריאה בדר"כ. הייתה חולה לפני כשבועיים וחצי במחלת חום סוערת שלא זוהתה (תוצאות שליליות למחלת הנשיקה וסי.מ.וי)ללא תסמינים למעט תלונה על כאב צוואר חד צידי קשה. בדיקות דם שנעשו בשיא המחלה כללו ספירת דם תקינה לחלוטין,שקיעת דם-70 וערכים חריגים מאוד של תפקודי כבד וכליות.לשמחתנו מצבה של הילדה השתפר מאוד.בבדיקות חוזרות ביום חמישי האחרון רוב המדדים התייצבו למעט שקיעת דם שעדין גבוהה יחסית-54 וערך חדש שחזר לא תקין plt -640 .כאמור בבדיקות הקודמות וכן בעבר הערך הנ"ל היה תמיד תקין. האם יש לראות בכך ספיח מהמחלה? האם נדרש בירור נוסף? לתשובתך אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת בדיקה חריגה - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/12/2012כנראה הבת שלך מבריאה ממחלה וירלית.
ש.ד ו מס' תרומבוציטים גבוהים יתאזנו בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח תוצאות בדיקת crpOz azrieli20/12/2012
מה המפתחות לניתוח הבדיקה CRP כשהתוצאה שהתקבלה 2.5 ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח תוצאות בדיקת crp - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/12/2012מה הערך הנורמלי במעבדה בה בוצעה הבדיקה?
בד״כ עליה בCRP היא סמן לנוכחות תהליך דלקתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח תוצאות בדיקת crp - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/12/2012צריך להתייחס לערכים תקינים של המעבדה.
הבדיקה לא ספציפית ויכולה להיות מוגברת בכל מצבים אינפלמטורים/זיהומים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תרופהרועי14/12/2012
שלום אני חולה ב itp כרוני טסיות נעות בין 50-60 אלף אני מתחיל לקחת ציפרלקס 20 מ"ג אבל רשום שם אין להשתמש אם הינך סובל במערכת הדם (כגון קרישה וכו'), האם התרופה לא מתאימה לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי תרופה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/12/2012הכונה להפרעות במנגנון הקרישה ולא ידוע לי על השפעה על טרומבוציטים
בכל מקרה רצוי לחזור על הספירה מספר ימים לאחר לקיחת הציפרלקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



