מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם אני בקב' סיכון של קרישיות יתרענת07/10/2012
שלום רב!
אבי לקה בהתקף לב בגיל 59, וטופל בכדורים. מאז עברו כ-8-9 שנים ואף צונתר לשם שיפור הזרימה, עם סטנט. כיום הוא בן 82. מכיוון שאני מתכוונת לנסות להרות בגיל של 44, האם אני צריכה לעבור בדיקת קרישיות יתר? אין לי סימפטומים (ואיני יודעת במה מתבטאים סימפטומים) לדבר שכזה. האם גיל 59-60 מהווה נורת אזעקה לכך שגם אני בקבוצת סיכון? כי זה גיל מבוגר יחסית להתקפי לב, מאשר גילאי 40 עד 50.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אני בקב' סיכון של קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/10/2012אני מאחל חיים ארוכים לאביך. סיפורו לא מתאים לקרישיות יתר.
בקשר אלייך רופא נשים ידאג לבדיקות מתאימות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרומבוציטופניה אצל יילוד עקב נוגדנימיטל07/10/2012
שלום. מיד לאחר לידתו של בני השני גילו שיש לו טרומבוציטופניה ולאחר בדיקות שלי ושל בעלי גילו שיש לי נוגדן שגורם לכך. אצל בני הבכור לא הייתה שום בעיה. לפי הבדיקות הראשונות גילו שיש לי נוגדן לאנטיגן אחד. היום קיבלנו את המשך התוצאות אך איני מבינה דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
מיטל07/10/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרומבוציטופניה אצל יילוד עקב נוגדני - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/10/2012מדובר בבעיה נדירה של אלואימוניזציה מתסיות דם, שדורשת מעקב של מחלקות נשים וילודים. תוכלי לקבל מהן הסברים על הבדיקות ששלחת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרומבוציטופניהאורית07/10/2012
שלום,
האם תרופות נוגדות חרדה דוגמת ציפרלקס ורסיטל יכולות תיאורטית להוריד את רמת הטסיות בדם באופן משמעותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרומבוציטופניה - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/10/2012יכול להיות. אבל השכיחות צריכה להיות נמוכה בהתאם לאלון התרופות.
בנוגע לירידה משמעותית, כמובן לפנות להמטולוג האזורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת מח עצםו06/10/2012
שלום, מה התהליך של תרומת מח עצם? האם זה בעייתי? האם יש אישור מיידי מבית החולים?
בהמשך לאבי בן 69 שהתגלה לו לוקמיה, האם זה אפשרי לכל אחד?
תודה רבה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת מח עצם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ06/10/2012הכוונה היא להשתלת מח עצם
אפשרות זו תלויה במספר גורמים כמו למשל סוג הלוקמיה, מחלות רקע תגובה לטיפול וכו׳
על כך יש לדון עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפלאסמדר06/10/2012
מודה לתשובתך המהירה
האם נחוץ לי ומשפחתי לשלול fmf
לבי אפלא האם רצוי שילדי המשפחה ישללו אפלא
כפי שציינתי הבנתי שאסור להשתמש בגלולות למניעת הריון כשיש אפלא האם זה נכון?
מודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפלא - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ06/10/2012FMF כדאי לשלול אם יש סימני מחלה
אכן בנוכחות apla לא רצוי לקחת גלולות נגד הריון
אלא להשתמש באמצעים אחרים בעצת הגן קטלוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפלאסמדר06/10/2012
שלום וחג שמח
מחלות רקע במשפחתי
סכרת , לב ,לחץ דם , אירוע מוחי אצל אמי ז"ל ושלוש מאחיי
apla לאחי ובתו (לשתי אחיותיי היו הפלות חוזרות אך לא עשו ברור אפלא )
fmf לשתי אחיותיי ואחיינית
cll לאמי ז"ל ואחי ז"ל השנה התגלתה המחלה אצל אחות נוספת .האם מחלה זו תורשתית?
חלק ממשפחתי ביצע ברור לגבי סכרת ,לחץ דם ,אפלא fmf בהמלצת רופא המשפחה שלהם .
אושפזתי בשל כאבים בחזה ונזקקתי לצנתור לב והקרדיולוג דרש בירור אפלא טרם הצנתור בטענה שבמהלך הצנתור קבלת החלטות היו שונות עם נוכחות אפלא. החל בירור במהלך האשפוז שוחררתי והמתנתי לתוצאות הבדיקה . בבדיקה היה ערך גבוה של 12.99 a.b2 glycoprotei על מה מצביעה תוצאה זו האם צריך להמשיך את הבירור?
רופא המשפחה שלי טוען שאין צורך להמשיך את הבירור ואם מחפשים מוצאים.,ניראה לי מגוחך.
ידוע שעם אפלא אסור להשתמש בגלולות למניעת הריון , בתי נערה מתבגרת רופא משפחה סירב לתת לה בדיקה לבירור אפלא הגיוני בעינייך?
רופא נכבד חשובה לי דעתך ועצתך אלו בדיקות אני ומשפחתי צריכים לעבור לאור הרקע המשפחתי המפואר שלנו
מודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפלא - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ06/10/2012לגבי apla כדאי לבצע את הבדיקות המתאימות במדה ולא עשית עד עכשו
Cll אינה ידועה כמחלה תורשתית
בכל זאת הייתי מציע לבצע ספירת דם רגילה לפחות אחת לשנה(תלוי בגילך)
לאור הספור במשפחתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפלא - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/10/2012הרבה דברים במכתבך....
1- לתת לרופא המשפחה להשלים או לא בדיקות ל APLA
2- במחלת CLL תוארו מקרים בתוך משפחה אבל זה נדיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקמיה לאבי בן 69ו04/10/2012
שלום, בחודש זה התגלה לאבי בן 69 לוקמיה במח העצם,
אבי חולה מזה שנים בפוליצטמיה ובחצי שנה האחרונה הוא לא היה צריך הקזות דם ובחודשים האחרונים הוא מקבל פעם בשבוע מנות דם ויש ירידה בטסיות.
מה עושים? כולנו חסרי אונים הרופאה אומרת שלגבי טיפולים כימותרפיים הוא חלש פיזית ולא יעמוד בזה, מה לגבי השתלה? האם אנו בני המשפחה יכולים לתרום?
בבקשה נא תשובתך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקמיה לאבי בן 69 - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ04/10/2012השאלה באיזה סוג לוקמיה מדובר
מהו מצבו הכללי?
לצערי לא ניתן לענות על השאלות בדרך זו
אלא חייבים לראותו יחד עם כל הבדיקות המפורטות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהספרייסל
ו09/10/2012רציתי לדעת האם תרופה בשם ספרייסל יעילה לעיכוב התפתחות הלוקמיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהספרייסל - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/10/2012התרופה הזו 19היא רק עבור סוג מסוים של לוק מה (cml(
ולא עבור לוקמיות אחרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיותאור04/10/2012
שלום רב
לאחר 2 הפלות ביצעתי בדיקת קרשיות בת 29
האם הערכים תקינים (ישנם ערכים שהם בדיוק בגבול העליון או התחתון של הטווח?)
אשמח לעזרתך
שם הבדיקה תוצאה
PROT-S ANTIGEN (FREE 55
PROTEIN C ACTIVITY 86
ANTITHROMBIN-III 82
PTTFS 30
PTT(FSL) 31.1
PTT(FSL RV/CONF RV 1.4
ANTI CARDIOLIPIN IgA 0
A.B2 GLYCOPROTEI IgG 0.22
A.B2 GLYCOPROTEI IgM 0.99
ANTI CARDIOLIPIN IgG 2.66
ANTI CARDIOLIPIN IgM 1
B2 MICROGLOBULIN 1385* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ04/10/2012אם הערכים בטווח הגבוה או הנמוך של הערכים הנורמליים אינני רואה בעיה המצריכה ברור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
שרית16/10/2012שלום רב,
אני אחרי 2 הריונות כימיים לאחר IVF
התחלתי אתמול בהזרקות גונל לקראת טיפול חדש.
היום קיבלתי את תוצאות הקרישיות
FACTOR V LEIDEN - NORMAL
PROTHROMBIN MUTATION- NORMAL
MTHFR GENOTYPE- Homozygote mutation
Homocysteine total blood 5.2 טווח תקין 5.00-15
מה זה אומר שה MTHFR- Homozygote mutation
? האם מצריך לבטל את הטיפול?
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ16/10/2012אני מציע להתייעץ עם מומחה לבעיות קרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לקרישיות יתרסיגל03/10/2012
אני צריכה לבצע בדיקות דם לקרישות יתר עקב הפלות חוזרות, גרידה אחרונה נעשה לפני שישה שבועות.
האם ניתן לבצע בדיקות אלו בימי המחזור או שכדאי לחכות?
תודה על תשובתכם!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לקרישיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/10/2012רצוי לחכות מספר ימים לאחר סיום המחזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיהדנה29/09/2012
רציתי לשאול אם אנמיה מאקרוציטית שווה לפוליציטימיה ?במה מתבטאת פוליציטמיה ובמה אנמיה מאקרוציטית אנמיה מאקרוציטית זה המוגלובין גבוה ו MCV גבוה או המוגלובין נמוך וMCV גבוה? תודה וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/09/2012פוליציטמיה -עליה במספר הכדוריות האדומות
מקרוציטוזיס-עליה בכמות ההמוגלובין בתוך כדורית אדומה
אין קשר בין השניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cllבתיה28/09/2012
שלום אבי סובל מלפני חצי שנה ב cll כרונית. לאחרונה החלה הרעה בבריאותו והוחלט להתחיל סדרה של שישה טיפולים של ממבטרה וטיפול כימותרפיים שזה הטיפול שאמור לתת למחלה להיות בנסיגה. אבי עבר כבר את הטיפול השלישי אך אנו עדיין לא רואים איזה שהיא שיפור במצב בריאותו ואפילו להפך אבי עדיין חלש מאוד והרגליים נפוחות מאוד כאבי בטן חזקים מאוד חוסר תאבון ול גם חוסר מצב רוח. שאלתי היא האם זה נורמלי או לא מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cll - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/09/2012השאלה האם הוא הגיב לטפול או לא
במדה והגיב יתכן ומדובר בתופעות לוואי לתרופות
במדה ולא הגיב מומלץ להתייעץ עם הצוות המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהcll
בתיה29/09/2012אני חושבת שהוא מגיב מפני שהבדיקות דם שעורכים לו הערכים יותר טובים מבעבר למשל ההומוגלבין שלו עומד היום על 10.5 שלפני כן היה בין 8_9 .וגם בטיפולים הראשונים לא היה לו כאבי בטן כמו בטיפול הנוכחי האם זה נורמלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות וקרישיות יתרחלי28/09/2012
ערב טוב!
אני בת 40 בריאה בדרך כלל,לא מעשנת, המוגלובין נמוך יחסית נע בדרך כלל בין 10-11, נוטלת גלולות כבר 20 שנה. לאחרונה נשלחתי לעשות בירור בעקבות אחותי שאצלה התגלה קרישיות יתר מולדת ונרכשת (בעקבות הפלות חוזרות).
רוב התוצאות תקינות למעט הבדיקות הנ"ל:
PROTEIN C ACTIVITY 186
PTT FS 19
PTT FSL 20.8
הממוצע בין שתי הבדיקות תקין
LAC SCREEN RVVT 27
LAC CONFIRM RVVT 22
DNA (ds) Ab Borderline 5.0
האם התוצאות תקינות? ומעבר לכך נשלחה בדיקת דם MTHFR לבית חולים, עדיין מחכה לתוצאה. מה הבדיקה הזו אמורה לבדוק? ומה אמורה להיות התוצאה בה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות וקרישיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/09/2012יש לחכות לתוצאות הבבדיקות
במדה והן לא זהות לאחותך אין בעיה
במדה והן דומות רצוי להתייעץ עם רופא הנשים לגבי אפשרות של טפול תחליפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיות יתרנ.י28/09/2012
בברור קרישיות שעשיתי נמצא ערך tt גבולי 18.2 וערך פיברינוגן נמוך 177 יתר הערכים נמצאו תקינים. מה משמעות התוצאה והשלכותיה על הריון? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/09/2012לא מראה לי שהשינויים משמעותיים
כדי לחזור על הבדיקה עוד4-6 שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתא 2 מיקרוגלובולין גבוהסיוון27/09/2012
שלום , אני בת 28 , אחרי המון בדיקות שעשיתי עקב פריחה חדה ברגליים ,קבעו שיש לי מחלה אוטואימונית בבדיקת דם אחרונה שעשיתי היה( ביתא 2 מיקרוגלובולין גבוה מהנורמה- 3765) מה זה אומר? מאד אשמח לעזרתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתא 2 מיקרוגלובולין גבוה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ27/09/2012מהו הערך הנורמלי במעבדה בה בוצעה הבדיקה? מדובר בבדיקה של חלבון שיכול לעלות במספר מחלות אך קשה מאד לחוות דעה בלי לדעת פרטים נוספים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנוסף.מיכל24/09/2012
-ושאלה אחרונה-אני שוקלת בעתיד תהליך של פונדקות אך הבנתי שבתהליך זה ישנו שימוש בהורמונים שהשימוש בהם עשוי להוביל לעיתים לסרטן, בעיקר אם היה סרטן במשפחה. הסרטן יכול להיות בעיקר אם כמויות ההורמונים שניתנים לא מאוזנות- האם כדאי לי ללכת לתהליך כזה? האם באמת לי עשוי להיות דווקא בגלל שיש לי סרטן מקרבה ראשונה סיכון מתהליך זה של פונדקאות? פשוט אני חוששת בגלל שאני לוקחת תרופה נגד אפילפסיה ללדת בדרך רגילה,כי ישנו סיכון למומים מעט ואני גם חוששת מהתקפים בתקופת ההריון או הלידה כי כיום אני מאוזנת, אז אני שוקלת גם אופציה כזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף. - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012נא להתייעץ עם רופא נשים שאלות אלו לא מתאימות לפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



