מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קלקסןדוד12/12/2012
האם כאשר משתמשים בקלקסן בלבד רואים זאת בבדיקת PT? או שרואים PT גבוהה רק שלוקחים קומדין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/12/2012Only the second sentence is correct
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהThank you
דוד13/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בין תרופותהחיפושית11/12/2012
שלום,
אני סובלת מאנמיה שנובעת מחוסר אספקת ברזל בדם, כמו כן יש לי מחסור בויטמינים B1, B6, B12 וחומצה פולית. כמו כן יש לי מחסור במינרל אבץ.
כרגע אני נוטלת קומפלקס ויטמין B כולל חומצה פולית ואבץ. כרגע בגלל חוסר בברזל אני אצטרך לנטול גם תרופה בשם: Ferrous Calcium Citrate 500mg שכפי שהבנתי כולל בתוכו גם קלציום ציטראט. נוסעות לי שתי שאלות:
1. האם שילוב שלושת התרופות הנ"ל מתקבל על הדעת? שמעתי שלא ממולץ לקחת אבץ במקביל לברזל כי זה עלול להביא לאי ספיגה של אחד המרכיבים. האם זה נכון, או שאין חשש כזה? (אני חייבת לציין שאבץ גם חשוב עבורי מכיוון שיש לי מחסור חמור בו).
2. קלציום ציטראט זה הסידן הרגיל או ש...? מה התפקיד שלו (במידה ולא מדובר בסידן רגיל).
אשמח לקבל מהנה, תודה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב בין תרופות - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/12/2012תמשיכי בוויטמינים אם זה טוב לך.
לא ידוע לי על התנגדות בן אבץ וברזל
הסידן עוזר לספיגת הברזל בתרופה שאת לוקחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם בעקבות הרגשה רעהא11/12/2012
שלום רב,
זה כשבוע יש לי לחץ בעורף, בחילות, צמרמורות בעורף והרגשה של חולי, ללא חום.
זה התחיל אחרי דיקור יפני בצוואר ולאחר מכן היה לי קושי לסובב את הצואר ימינה כמה ימים.
ביום ראשון בערב ב.דם הראתה על רמה של 278,000 PLT
היום עשיתי בבוקר שוב ב.דם שהראתה רמה של 788,000 PLT.
אני מרגישה ממש חולה (אין לי חום) וכל התסמינים ממשיכים.
להלן התוצאות המלאות:
יללכ-היגולוטמה
==============
ESR 1 hour 12.00 mm/hr 0,00 - 20,0 .(.....*....).
========================
רישכמ-םד תריפס-היגולוטמה
========================
WBC-Leucocytes 10.6 10*3/micl 4,50 - 11,0 .(........*.).
RBC-Red Blood Cells 5.51 10*6/micl 4,00 - 5,20 .(..........)*
Hemoglobin 14.4 g/dl 12,0 - 16,0 .(.....*....).
Hematocrit 44.8 % 36,0 - 46,0 .(........*.).
MCV-Mean Cell Volume 81 fl 79 - 97 .(*.........).
MCH-Mean Cell Hemoglobin 26.1 pg/cell 27,00 - 34,0 *(..........).
MCHC-M.Cell Hb cont. 32.1 g/dl 31,00 - 36,0 .(.*........).
RDW-Red Cell Distri.Width 14.7 % 11,60 - 15,0 .(........*.).
Platelets 788 10*3/micl 150,00 - 450, .(..........)*
MPV-Mean Platelet Volume 9.8 fl 8,5 - 12,9 .(..*.......).
Neutrophils % 69.7 % 40 - 75 .(.......*..).
Lymphocytes % 20.7 % 22,0 - 43,0 *(..........).
Monocytes % 6.5 % 3 - 13 .(...*......).
Eosinophils % 2.5 % 0 - 6 .(...*......).
Basophils % 0.6 % 0 - 2 .(..*.......).
Neutrophils # 7.36 # 1,80 - 7,70 .(........*.).
Lymphocytes # 2.19 # 1,00 - 4,80 .(..*.......).
Monocytes # 0.69 # 0,00 - 1,10 .(.....*....).
Eosinophils # 0.26 # 0,00 - 0,60 .(...*......).
Basophils # 0.06 # 0,00 - 0,20 .(..*.......).
מה קורה איתי?
נ.ב. בשבוע שעבר גילו לי בMRI פריצת דיסק בין 2 חוליות בע.שידרה מותני ויש לי כאבים ברגל שמאל ובישבן אה\בל זה לא קשור לדעתי למצבי.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם בעקבות הרגשה רעה - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/12/2012לא מבין את הסימטומים שלך. מציע לך להבדק ע" רופא פנימי.
בנוגע ל PLT זה נראה לי תגובתי למצב. לחזור על ס.ד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה וטרומבוציטיםאורית10/12/2012
שלום,
קראתי לא פעם שיש קשר בין מתח נפשי/חרדה לירידה בטרומבוציטים.
האם ידוע לך על קשר כזה?
ואם כן, האם ההשפעה יכולה להיות דרמטית, עד כדי טרומבוציטופניה קשה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה וטרומבוציטים - תגובה
פרופ` אלן ברבי10/12/2012לא ידוע לי על קשר זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזזת רגלים בישיבהאלמוני10/12/2012
אני מזיז הרבה את הרגלים כשאני יושב, האם זה סימן לחוסר ברזל?
(קראתי פעם באיזה מקום טענה כזו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזזת רגלים בישיבה - תגובה
פרופ` אלן ברבי10/12/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה בדיקות דם לבדיקת אנמיהאלמוני10/12/2012
אני סובל מאוד מקור וגם מעייפות, ומריכוז חלש.
איזה בדיקות דם צריך לעשות?
הבנתי שיש כל מיני גורמים שיכולים לגרום לאנמיה ולא רק חוסר ברזל, אלא גם חוסר בויטמינים וכו'..
אם אני רוצה לעשות בירור מקיף מה לבדוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה בדיקות דם לבדיקת אנמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי10/12/2012לפנות לרופא משפחה לבדיקות כלליות ס.ד וכמיה ולאחר קבלת התוצאות הרופא ישלים בדיקות נוספות אם צריך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- LDH גבוה וקרישיות יתרשרונה07/12/2012
בבדיקות דם נמצא שיש לי קרישיות יתר וזאת בנוסף ל-LDH גבוה. האם ה-LDH גבוה בגלל קרישיות יתר בלבד או שצריך להמשיך ולבדוק סיבות נוספות מחוץ לתחום המטולוגיה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LDH גבוה וקרישיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/12/2012צריך לבדוק סיבות אחרות שלא קשורות לקרישיות יתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הקשר בין LDH להמטולוגיהשרונה05/12/2012
האם כאשר LDH גבוה צריך לקבל הפניה (מרופא המשפחה) לרופא מומחה בהמטולוגיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הקשר בין LDH להמטולוגיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ05/12/2012לעליה בlLDH יכולות להיות מספר סיבות כמו למשל מחלת כבד
ולא רק סיבות המטולוגיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הדםליאת04/12/2012
שלום,
ברצוני לדעת מה הסימנים המקדימים בספירת דם שיכולים להעיד על התפתחות של סרטן הדם או סרטן מח העצם.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הדם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ05/12/2012אבחנה של לוקמיה חייבת להעשות על ידי איש מקצוע
אחד הסמנים יכול להיות עליה במספר הכדוריות הלבנות יחד עם ירידה ביתר הספירות
אולם לכך יכולות להיות סיבות אחרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3 ו-ITPאורית03/12/2012
שלום,
סובלת מ- ITP. כרגע טסיות בסביבות ה- 36000.
בתור אחת שלא אוכלת דגים חשבתי ליטול כמוסות אומגה 3.
אני יודעת שאומגה 3 גורם לדילול דם, והייתי רוצה לדעת מה דעתך על נטילה של אומגה 3 יחד עם ספירת הטסיות נמוכה כמו שלי...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 ו-ITP - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/12/2012אין קשר.רצוי שהטרומבוציטים יהיו מעל50000 השאלה באיזה מחיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים מדממיםמישהי01/12/2012
שלום רב
אני אמא לתאומים בני 17 בן ובת הילד בריא הילדה סובלת מFMF אסטמה ונשאית של הפטיטיס C. מזה שנה שהילדה מקיאה ומשתעלת דם היא מקיאה דם טרי אדום לפחות חצי כוס הייתה מאושפזת 3 חודשים בבתי חולים שונים בארץ הייתה מדממת גם מידי פעם בשתן או ביציאות ובמשך כל השנה סובלת מאפטות כואבות בפה עברה אין ספור בדיקות ללא אבחנה .לעמות זאת הבן מדמם בצורה מחרידה מהאף עבר צריבה אך ללא הועיל וגם הוא סובל מאפטות כואבות בפה יש לציין שהם מדממים בסמוך האחד לשני וגם האפטות יוצאות להם בסמוך האחד לשניה. עברו תיפקודי קרישה אין ספור בדיקות ללא אבחנה .
השאלה שעליה מעולם לא קיבלתי תשובה זה איך זה שהם כל כך מדממים והרופאים רואים את הדימומים בעיינים את הכמויות וההמוגלובין יציב לילד המוגלובין 14 לילדה 12 האם יש הסבר להמוגלובין שנשאר יציב למרות הדימומים ?הרבה פעמים הרופאים מטילים ספק
(למרות שראו במו עינייהם ואפילו מדדו במזרק את הכמויות) שהילדים אכן מדממים זה גורם לאי אמון בין הרופאים לביננו והחלטתי להשאיר את הילדים ככה הפסקנו כל מעקב או טיפול הילדה עדיין מקיאה ומשתעלת דם ויש אפטות כמו כן גם הילד .
אשמח אם תיתן לי הסבר למה בכל זאת ההמוגלובין נשאר יציב כדיי שאוכל להוכיח לרופאים שיש סיבה ליציבות ההמוגלובין.
בתקווה שתוכל לעזור לי להוכיח
אמא דואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים מדממים - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/12/2012מקרה לא קל .אני מבין שנעשה בירור מקיף ויש מעקב צמוד.
הסבר להמ' יציב למרות "דימום" הוא ש אם יש דימום הקמות קטנה ולא משפיעה על רמת המ'. לא מדובר בבעיה המטולוגית
. לחזור לרופאים המטפלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון וטרומבוציטופניהליאת29/11/2012
שלום,
האם ידועעל קשר אפשרי, אפילו אם זה נדיר, בין עישון לטרומבוציטופניה?
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון וטרומבוציטופניה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/11/2012לא ידוע לי.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת מערכים חריגיםאחת28/11/2012
שלום
לאימי נמצא בבדיקת דם ערכים חריגים של myelocytes (ערך 1 כשנורמלי עד 0.1) ו metamyelocytes (ערך 0.5 שהנורמלי הוא 0.1)
האם המשמעות היא סרטן דם? ככל שאני קוראת יותר זה ההסבר היחיד, האם יכול להיות גם מצב דלקתי כלשהו ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת מערכים חריגים - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/11/2012לא אבחנתי. אבל רצוי שהמטולוג יבדוק את המשטח דם וכל המרכיבים של ספירת הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לתלסמיה - הריון שבוע 22מימי28/11/2012
שלום, רופא הנשים שלי קבע שיש לי תלסמיה מינור (למרות שהמוצא שלי אשכנזי), ואני כרגע בבירור אם יש לבעלי תלסמיה (עירקי).
מנגד, רופאת המשפחה והמטולוג אמרו שאין לי תלסמיה. הייתי רוצה לשמוע עוד חוות דעת מכיוון שאני כבר בשבוע 22. האם נראה לך שיש לי תלסמיה?
בדיקות דם שלי:
Hemoglobin F 1.4 (מחוץ לטווח)
Hemoglobin A2 2.8
Hemoglobin 11.5 לפני חודש, ו12.5 השבוע
MCV, MCH, RDW תקינים
Ferritin 56
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לתלסמיה - הריון שבוע 22 - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2012התוצאות הבדיקות לא מתאימות לתלסמיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצות לגבי עירוי ברזל בהריוןאורית27/11/2012
המטולוג שלח אותי לבדיקות דם (אני בשבוע 26 להריון) לראות אם יש אנמיה במקביל התחלתי פריפול...
אחרי התוצאות הפנו אותי לעשות עירוי ברזל ואני קצת חוששת מזה כי זה נרהא לי קיצוני ומסוכן ואשמח לדעה נוספת שלך!
IRON 88
TRANSFERRIN 367
FERRITIN 9
VITAMIN B12 PMOI/L 231
ועוד בדיקת דם שארשום את הדברים שיצאו מהנורמה הינם
RBC 3.69
HB 11.2
HCT 34.3
MCHC 32.7
LYM 17.7
השאר נמצאים בטווח הירוק
האם זה נצב קיצוני או שכדורים יכולים להספיק?! נשאר לי עד הלידה בערך 3 חודשים....
אני ממש לא יודעת מה לעשות:(
אשמח לתשובתך המהירה והכנה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המוגלובין 10.1
אורית27/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתיעצות לגבי עירוי ברזל בהריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2012את צודקת לחשוש. לא בטוח שעירוי ברזל טוב לעובר. ממליץ על 2 כדורי פריפול או פרוגרד פוליק רבע שעה לפני אוכל עם כוס מיץ וכמובך אוכל בשרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



