מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דםעינב21/10/2013
ד"ר שלום,
אני בת 23, בריאה בדרך כלל, מעשנת בינונית, נוטלת גלולות.
לפני כשנה וחצי התגלתה אצלי טרומבוציטופניה אדיופטית, טופלתי בפרדניזון למשך כחודש וחצי עד העלאת הטרומבוציטים. נעשה בירור נרחב למצוא את הסיבה אך כזו לא נמצאה. כמו כן במהלך הבירור התגלו אצלי 2 מוטציות הקשורות לקרישיות יתר: Factor v leidin הטרוזיגוטי וכן MTHFR הומוזיגוטי. לאחר ממצא המוטציות בהתייעצות עם ההמטולוגית והרופאת נשים, הוחלפו לי הגלולות מ"מרסילון" ל"סרזט" כדי להפחית את הסיכון.
מאז אני עושה בערך פעם בחודש-חודשיים ספירות דם למעקב, עד כה בדיקות תקינות.
היום עשיתי בדיקת דם בה ירדו הטסיות מ170 ל134, כמו כן Myelocytes % - 1.
עשיתי הרבה בדיקות דם בשנתיים האחרונות אך את המרכיב הזה לא ראיתי. כיוון שהוא מעל הנורמה פי 10, רציתי לדעת מה זה אומר.
לתשובתך אודה,
עינב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - קרישיות יתר וגלולותעדי20/10/2013
שלום רב,
האם יש סיכון בנטילת גלולות למניעת הריון במצב של חלבון S נמוך?
למעט החלבון שאר תוצאות בדיקת הקרישות נמצאות בטווח
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר וגלולות - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2013חסר פרוטאין S מעלה הסיכון לתרומבוזות עם גלולות ממשפחת אוסטרוגנין.
ממליץ לפנות לרופא נשים למתן גלולה מתאימה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרישיות יתר וגלולות - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנימיה ודפיקות לב בזמן מאמץראמי20/10/2013
שלום רב סובל מאנימיה hb6+ עברתי בדיקת מיח עצם ואובחן אפלאסטיק אנימיה
אני סובל מדפיקות לב בזמן יחסי מין כנראה בגלל האנימיה (ידוע שהלב דופק כדי לספק דם לשאר האברים בזמן מאמץ)
הפין עומד ברגע האחרון אחרי דפיקות מהירה וקשה
1- אני מרגיש שההפין לא מסתפק לקבל דם מהלב בזמן דפיקות לב אלה הוא ״גונב ״ דם משאר האיברים מהגוף כמו גפיים ,האם יש פעולה כזאת
2-האם אפלאסטיק אנימיה נגרמת בגלל דלקת מפרקים (אומרים שדלקת מפרקים יכולה להשפיע על מח עצם)
3- האם סוג אנימיה כזה יכול לגרום לאי ספיקת כליות
ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנימיה ודפיקות לב בזמן מאמץ - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2013זו מחלה נדירה שדורשת טיפול במכון להמטולוגיה .
הסימטומים שלך קשורים לאנמיה.
מציע לך לדבר עם ההמטולוג המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מילופיברוזיסיוסי17/10/2013
שלום רב פרופסור.
לאבי יש מילופיברוזיס ראשונית, ההמוגלובין שלו כעת 10.6.
ברצונו לקחת כלורופיל (מעין תוסף מזון הניתן לשתיה).
האם הדבר יכול להזיק?
מאוד אודה לך לתושבה כי הדבר מאוד חשוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מילופיברוזיס - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/10/2013אני לא רואה התנגדות לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Plt ebvחיים17/10/2013
אני בן 22 ביצעתי ספירת דם לפני כשנה שהראתה plt 220000 תקין. כעת לפני שבע שבועות חליתי בebv, מהיום הראשון של המחלה ביצעתי בערך חמש ספירות דם בכולם אותו ממצא יחיד ומיוחד plt 120000, חוץ מזה כול הספירות דם כולל המבדלת והדיפרנציאל היו תקינות בטווח נורמה חוץ מהטיסות דם. הטחול שלי מוגדל 14סמ,השאלה שלי דוקטור האם זה תקין והאם זה יתאזן ברגע שהטחול יחזור למקום אם אפשר תשובה מפורטת? והאם בהנחיה שהטחול יחזור לגודל תקין אפשר לחזור לשחק כדורגל בplt 120000
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Plt ebv - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/10/2013בזמן זיהום ב ebv יכול להיות ירידה של plt וטחול מוגדל. .צריך לעקוב. הכל יסתדר תוך 2-3חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה 1סהר17/10/2013
שלום כבר יומיים אני סובל משלשול כאבי בטן והקאות כולל חום 38 שאני מרגיש כאילו הפנים בוערות יש לי גם שבעיים ליחה צהובה אבל האף סתום ואין נזלת .עשיתי בדיקות האם יכול להצביע על מחלה ויראלית או חיידקית ?
הבילירובין שבבדיקה עולה שיש חסימה בכיס מרה ,כבד ?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה 2
סהר17/10/2013
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 3
סהר17/10/2013תודה רבה קובץ מצורף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2 - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2 - תגובה - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2 - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2 - תגובה - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 1 - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 1 - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013אין בעיה המטולוגית. העליה ב wbc קשורה לצינון. לחזור על בדיקת בילירובין דרך רופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליציטמיהיוכי16/10/2013
שלום רב, אחותי שהיא אשה ואם צעירה אובחנה לאחרונה כסובלת מפוליציטמיה (לאחר שהיתה עם ערכי 18 המוגלובין ו 52% המטוקריט), עברה כבר הקזת דם אחת שהחלישה אותה מאד למשך למעלה משבוע ונוטלת אספירין. שאלתי היא כמה המחלה מסוכנת, עלולה לקצר חיים (במאמרים שונים על הפוליציטמיה ובספר מרק נכתבים דברים נורא מפחידים, כגון: תוחלת חיים של 15 - 20 שנה), כמה היא פוגעת במהלך החיים הסדיר, וכמה הקזות דם נדרשות בשנה על מנת לאזן את הערכים הגבוהים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליציטמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי16/10/2013בטח קיבלה אינפורמציה שלמה מההמטולוג מטפל.
זו מחלת דם איטית מאוד שדורשת מעקב של שנים לפני שיופיעו שינויים שיצדיקו טיפול מתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד בקשה
יוכי16/10/2013פרופ' ברבי, תודה רב על התגובה המהירה. שלחתי את השאלה משום שאחותי לא קיבלה מענה מספק מההמטולוגית ויש לה חששות רבים (כולל הדמיית סי טי שבה אובחנו אוטמים קטנים), אשמח אם תוכל לייעץ לנו על רופא מומחה לעניין שמקבל באופן פרטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד בקשה - תגובה
פרופ` אלן ברבי17/10/2013בנתיים לעקוב בלבד עם הקזות לפי הצורך. נדון בהמשך על הצורך ביעוץ נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסיות דם נמוכותמירה15/10/2013
כל השנים טסיות הדם שלי היו בסדר . עד שהחלה ירידה הדרגתית.
האם בספירת דם בזמן נטילת אנטיביוטיקה התוצאה יכולה להראות על עליה
בטסיות כתוצאה מכך. טסיות הדם נעות אצלי בין 70 ל-90 [אלף] ובזמן לקיחת האנטיביוטיקה היתה עליה ל-130 [אלף]
כמו כן, האם במצב של ירידת טסיות אין סיכון לקבל זריקת פרוליה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסיות דם נמוכות - תגובה
פרופ` אלן ברבי16/10/2013אני לא רואה קשר עם לקיחת אנטיביוטיקה . אבל רצוי שההמטולוג מטפל ירשום נתונים הללו בתיק הרפואי.
מתנצל אני לא מכיר הזריקה פרוליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיעת דם גבוההנ.14/10/2013
שלום,
בן 77 שנים. ללא מחלות רקע. ללא סוכרת. לחצ"ד תקין.
בעיה כרונית של מסתם לב (MVP) לפני כשבועיים התקררות ממושכת המלווה בשיעול , טופלתי והחלמתי.
בבדיקות דם מאתמול : תיפקודי קרישה תקינים, ספירת דם תקינה, המוגלובין מעט נמוך , כל שאר הפרמטרים של הדם תקינים , למעט ESR שרמתו הינה 82. , נמצאו עקבות מזעריות של כדוריות דם לבנות ואדומות בשתן.
א. מה לדעתך הסיבה לשקיעת הדם הגבוהה ?
ב. איזה בדיקות דם נוספות היית ממליץ לעשות ?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיעת דם גבוהה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/10/2013יש לבצע מספר בדיקות נוספות לנסות לברר את הסיבה
דבר ראשון יש לודא כי אין זיהום-תרביות ליחה, שתן וכו
במידה ושוללים זיהום יש לבצע בדיקות דם נוספות ואני סמוך ובטוח כי רופא המשפחה מודע לכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה סימפטומטיתאליזה14/10/2013
שלום,
אני בת 74 , מטופלת בהמטולוגיה מ-2006 בגלל חשד של low grade lymphoma .
כל הזמן יש לי מלנה. בגלל המחלה מצאו לי דאודוניטיס ונתנו לי תרופות.
הייתי בסדר עד לפני חודש.
עכשיו אושפזתי בבי"ח, יש לי שוב פעם המוגלובין 7 ופריטין 9 (מיקרוציטוזיס).
קיבלתי 2 מנות דם ועכשיו שולחים אותי לאשפוז יום לקבל 10 מנות IV VENOFER
רציתי לברר למה אני צריכה לעשות שוב פעם קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה?
(בעבר היה לי אדנומה - פוליפים מהמעי הגס וגם פוליפים בהיפרפלסטי)
תודה,
אליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה סימפטומטית - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/10/2013חייבים לנסות לברר את הסיבה למה את
מדממת ממערכת העיכול בכל דרך אפשרית
ולהפסיק אותו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי שקיעה גבוהיםנ.14/10/2013
שלום,
בן 77 שנים. ללא מחלות רקע. ללא סוכרת. לחצ"ד תקין.
בעיה כרונית של מסתם לב (MVP) לפני כשבועיים התקררות ממושכת המלווה בשיעול , טופלתי והחלמתי.
בבדיקות דם מאתמול : תיפקודי קרישה תקינים, ספירת דם תקינה, המוגלובין מעט נמוך , כל שאר הפרמטרים של הדם תקינים , למעט ESR שרמתו הינה 82. , נמצאו עקבות מזעריות של כדוריות דם לבנות ואדומות בשתן.
א. מה לדעתך הסיבה לשקיעת הדם הגבוהה ?
ב. איזה בדיקות דם נוספות היית ממליץ לעשות ?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי שקיעה גבוהים - תגובה
פרופ` אלן ברבי17/10/2013בירור ש.ד מוכשת כולל מחלות זיהומיות,מחלות אותו-אימוניות ומחלות ממאירות.
רופא המשפחה יודע היטב איך לבצע הבירור ולהתקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותשני12/10/2013
שלום, בת 32 , לפני כשנה בעודי בהריון עברתי ניתוח להסרת אפנדיציט שבינתיים התברר שהתפוצץ ושפך זיהום לחלל הבטן, לאחר מכן הייתה הפלה. חודשיים לאחר מכן- התברר כי יש לי קריש דם ב-IVC וכן קריש דם נוסף במפשעה. התחלתי טיפול בקלקסן+קומדין, כיום אני רק עם קומדין. בירור קרישיות יתר תקין. אולטרסאונד אחרון מספטמבר הראה כי אין עדות לקריש הדם המפשעתי והקריש ב-IVC הצטמק משמעותית. שני רופאים אמרו לי שני דברים שונים: הרופא הראשון אמר שאין טעם להמשיך בקומדין אם אין עדות מעבדתית לקרישיות יתר שכן במילא קריש הדם לא ייעלם משום שהוא צמוד לדופן הוריד. רופא שני אמר שעד שהקריש לא ייעלם לחלוטין ו/ או יישארו ממנו רק שאריות קטנות ולא משמעותיות, לא אוכל להפסיק ליטול קומדין. אני מבולבלת. מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/10/2013נראה לי שאת זקוקה להתייעץ עם המטולוג העוסק
בקרישה ולהביא לו את כל הנתונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לגילוי אנמיהעלמה10/10/2013
שלום,
בעקבות תחושת חולשה ביקשתי לערוך בדיקת דם לצורך בדיקה כללית וכן כדי לבדוק אם קיימת אנמיה (כי אני לא אוכלת הרבה בשר). הבדיקה חזרה תקינה וערכי ההמוגלובין תקינים, אבל אני לא רואה כלל שנערכה בדיקת פריטין (Fe or ferritin). האם ניתן לדעת אם קיימת אנמיה ללא בדיקת פריטין? האם יש צורך לערוך בדיקה נוספת, או שאולי יש לו שם אחר או אינדיקציה אחרת לקיומו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
עלמה10/10/2013שכחתי לציין שעפ"י מה שאני רואה גם לא נבדק iron.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות לגילוי אנמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי11/10/2013אם רמת המוגלובין תקינה, אין אנמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
עלמה11/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיהשרלוט 190010/10/2013
שלום,בת 27, בריאה בדר"כ וצמחונית. אלו תוצאות בדיקת הדם. ברצוני לדעת האם יש צורך בבירור גסטרו או המטולוג (או שיספיק ליטול תוסף ברזל)?
תודה!
כימיה בדם:
Fe-iron 50 (נורמה 60-180)
Transferrin 383 (נורמה 160-360)
Transferrin Saturation תקין (9%)
Ferritin 9 (נורמה 10-120)
המוטולוגיה-ספירת דם מכשיר
הערכים (כולל MPV ו-( MCV תקינים למעט:
המוגלובין 11.3 (12-16 זו הנורמה)
Hematocrit 34.2 (נורמה 36-46)
MCH 26.6 (נורמה 27-34)
Platelets 491 (נורמה 150-450)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי11/10/2013שרלוט שם יפה!
מדובר באנמיה קלה מחוסר ברזל שכיחה בצימחונים
אפשר לתקן עם לקיחת כדור פריפול עם כוס מיץ רבע שעה לפני האוכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקמיה בבת 29שרית06/10/2013
שלום רב!!!
מדובר בצעירה בת 29 שלפני כחודש הייתה בחודש השמיני להריון וחשה ברע ולא חשה תנועות עובר, היא ניגשה לבית החולים ולאחר ביצוע מספר בדיקות התגלה המצב העגום-לוקמיה.
כנראה בצרוף של מספר שיקולים נוספים הוחלט על ניתוח קיסרי במיידי והוסבר לבני המשפחה כי גם בניתוח עצמו ישנו סיכון גבוהה בגלל הפגיעה של המחלה בקרישת הדם.
הניתוח עבר בהצלחה העובר הועבר לפגיה והאם עברה לתל השומר שם לאחר מספר בדיקות החליטו להתחיל בטיפול כימוטרפי אינטנסיבי במשך שבוע.
לאחר הפסקת הטיפול אמרו שהבדיקות נראות בסדר ושאם הן ימשיכו באותה מגמה היא תשוחרר לביתה אך פתאום היא קיבלה התקפי פרכוסים נקשרה למיטה ורק לאחר הפחתת מינון המורפיום הפרכוסים הופסקו.
במקביל אף נתגלתה אצלה דלקת מעיים חריפה והוכנס לביטנה צינור שמנכז את כל הדלקת החוצה.
היום אף ביצעו אולטראסאונד וגינלי אך לא הצליחו לראות את החצוצרות מרוב הנוזלים. מחליפים לה כל הזמן סוגי אנטיביוטיקה אך ללא שיפור.
אני יודעת שהפרטים שכתבתי הם מאוד כללים אך בכל זאת החלטתי לנסות לקבל מכם קצת הבהרה לגבי המצב בו היא נמצאת וסיכויי ההחלמה ממנו.
האם יש מקום לנסות להעביר אותה למקום אחר בו יש התמחות ספציפית למצבה?
אנא מכם המשפחה מאוד מודאגת וחסרת אונים והם לא ממש יודעים לאיפה ואיך אפשר לסייע למצבה.
סליחה על אריכות הדברים, רוב תודות וכל טוב. שרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקמיה בבת 29 - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/10/2013אני מבין שהחולה נמצאת במעקב בתל השומר וזה בסדר גמור. המקרה מורכב ואין מקום ליעוץ בפורום זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



