מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עירוי ivigסיגלית29/11/2013
שלום, בת 27 בריאה בדרך כלל, לאחר 4 הפלות חוזרות בשנה האחרונה. ביום שלישי 16.11 קיבלתי עירוי ivig 30 גרם בהזלפה איטית של שלושה בקבוקונים. לא חוויתי תופעות המהלך העירוי. בשבוע האחרון אני סובלת מכאבי ראש חזקים ולעיתים אך מקוצר נשימה וסחרחורות. האם עליי לדאוג? לגשת לרופא? האם זה סיבוך ממתן העירוי? תודה וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עירוי ivig - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/11/2013כדאי שתשאלי את מי שנתן לך את הטיפול
בין היתר ל א הבנתי לשם מה הוא ניתן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעירוי IVIG
סיגלית29/11/2013הוא ניתן כטיפול למניעת הפלות חוזרות.
30 גרם פני הכניסה להריון ולאחר דופק עוד 30 גרם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייבת עזרה לפרש תוצאות בדיקות!אלה26/11/2013
הי . אף רופא שהיינו אצלו לא יכול להסביר לי בפרוש את תוצאות בדיקת הCT שלי!
כולם אומרים לי "זה שום דבר, יהיה בסדר" - זה ממש לא נשמע לי כמו שום דבר!
"מודגמות בלוטות קטנות בודדות ברטרופריטונאום רוחב עד 5 ממ ובלוטות מזנטריאליות קטנות"
מה זה אומר? למה יש לי כאבי בטן , בחילות והקאות? מה יש לי???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייבת עזרה לפרש תוצאות בדיקות! - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2013אין משמעות קלינית לממצאים הללו .
לעקוב עם ביצוע בדיקות US ולא CT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת קרישהאנונימית25/11/2013
שלום,
בבדיקת קרישה שערכתי התקבלו התוצאות הבאות:
PT-Seconds- 12.6
WWF-von Willebrand Factor- 178
האם התוצאות תקינות ומה המשמעות שלהן?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת קרישה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/11/2013מה הערכים הנורמליים במעבדה בה בוצעו הבדיקות?
אם קיימת
חריגה בולטת יש לפנות למרפאת קרישה הקיימת
כמעט בכל בית חולים בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תוצאות בדיקה
אנונימית26/11/2013הערכים בטווח הנורמאלי עבור PT הם בין 10.4 ל-12- התוצאה שלי היא 12.6.
הערכים הנורמאליים עבור WWF-von Willebrand Factor הם בין 60 ל-160- התוצאה שלי היא 178.
האם מדובר בחריגה סבירה?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- wbcאמא25/11/2013
בת 32.
שנה ושבעה חודשים אחרי לידה (ראשונה).
מאז הלידה החלה ירידה בwbc
מאי 2012- עמד על 7.3
ינואר 2013 - עמד על 6.8
יולי 2013 - עמד על 5
קצת לחוצה בשל הירידה הזו.
האם יכול להיות קשר לתזונה לקויה, עייפות/תשישות ומתח נפשי רב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר wbc - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/11/2013בשלב זה אין
מה לדאוג
רצוי לחזור על הספירה עוד 2-3 חדשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקרופרין וסרנדהשלי24/11/2013
שלום אני בת 52
סובלת מפוליציטמיה ורה מטופלת במיקרופרין 100
מג . כמו כן סובלת מבעיית חרדות ודכאון
בנוסף לוולבוטרין ו
קלונקס 0.5 מג פעמיים ביום רשמו לי תרופה בשם סרנדה 50 מג
ממה שקראתי תרופה זו מגבירה את פעולת המיקרופרין האם זה נכון?
אודה על תשובתכם בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיקרופרין וסרנדה - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2013לא ידוע לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם אחרונותרמי24/11/2013
שלום רב,
בדיקות הדם האחרונות היו תקינות חוץ מפרטמר אחד.
LYM 47.9% כאשר המקסימום הוא 43%.
הלימפוציטים שהם לא באחוזים הם 3.44 (תקינים).
הנויטרופילים באחוזים הם 41.5 כאשר המינימום הוא 40%(כמעט לא תקין).
*ערכתי הרבה בדיקות דם בזמן האחרון ואחוז הלימפוציטים שלי מעולם לא היה ככה(חוץ מפעם אחת)
יש לציין שאני סובל מבעיות מעיים רבות,עלייה במדדי CRP לסירוגין(כאשר המקסימום היה מעל 60).
רציתי לדעת האם אחוז גבוה של לימצופיטים במסגרת תאי הדם הלבנים יכול להעיד על מחלת מעיים דלקתית כגון קרוהן או קוליטיס.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם אחרונות - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2013השינויים קלים וללא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריטיןשרון24/11/2013
שלום
בת 39, לא צמחונית.
סובלת שנים מנשירת שיער מסיבית ופריטין נמוך, שאינו עולה מעל 20 למרות נטילת ברזל באופן קבוע כבר שנים. ללא נטילת תוספי ברזל כל ערכי הברזל וההמוגלובין יורדים.
כל בדיקות הדם תקינות למעט הפריטין.
בשנה האחרונה עברתי ארדיקציה להליקובקטר פילורי שהצליחה, כמו כן בדיקת הצליאק סקרין של קופ"ח כללית יצאה תקינה - על מנת לשלול בעיות ספיגת ברזל.
1. האם יש בדיקות נוספות שעלי לבצע על מנת לברר מדוע לא מצליחה להעלות את רמת הפריטין?
2. מה עלי לעשות כדי להעלות את הפריטין?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריטין - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2013אם רמת המוגלובין תקינה לא להתייחס לרמת פריטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר B12 ותופעות לוואיחני23/11/2013
שלום רב לרופאי הפורום,
אני בת 28, צמחונית כעשר שנים. ככל הנראה סובלת ממחלה אוטואימונית (יש לי תסמינים חלקיים ללופוס ולקרוהן). בכל אופן בעבר קיבלתי פרדניזון, פלקווניל ואימורן. הרגשתי טוב ולכן הפסקתי לגמרי עם התרופות ללא אישור הרופאים.
חצי שנה לאחר שהפסקתי עם התרופות הרגשתי שוב לא טוב וקיבלתי בודזון, פלקווניל ואימורן. ההרגשה הרעה המשיכה ולוותה בירידה במשקל של 10 ק"ג בשל חוסר תאבון, עייפות ותשישות קשים. עשיתי בדיקות דם ונמצא כי יש לי לוקופניה קלה (כדוריות דם לבנות 3.4 ניוטרופילים 1.8, לימפוציטים 1.2). מינון האימורן הורד ל- 75 ממאה, ונראה שהספירה עלתה ל- 4.8. במקביל נמצא מחסור בויטמין B12 (רמה 130), ותוצאה גבולית של חומצה פולית (9). קיבלתי 5 זריקות B12 וכדורי חומצה פולית (אותם סיימתי לפני כחמישה חודשים).
לאחר שהמשכתי להרגיש לא טוב, החלטתי שוב להפסיק עם התרופות. היום ארבעה חודשים לאחר שהפסקתי עם התרופות (ושמונה חודשים מהבדיקות שהצביעו על לוקופניה קלה ומחסור בויטמין B12 וחומצה פולית) חזרתי על הבדיקות ושוב ישנה לוקופניה קלה (כדוריות לבנות 4, לימפוציטים 1.1, ניוטרופילים 2.5) ויטמין B12 180 פריטין 10 (הפעם לא נמדדה חומצה פולית).
השאלות שלי:
1) האם הלוקפוניה יכולה להגרם מחוסר בויטמין B12 וכיצד ניתן לדעת שזה אכן נגרם מחוסר בויטמין ולא ממחלת היסוד? (אני חייבת לציין, שבעבר סבלתי מחוסר בויטמין, אך ללא לוקפוניה או חולשה ועייפות כה קשים).
2) מדוע הזריקות לא העלו את הרמה של הוטמין כמעט? (הבנתי שהם ממלאות את המאגר לשנים).
תודה שבוע טוב וחג חנוכה שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל תשובה - תודה
חני26/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר B12 ותופעות לוואי - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/11/2013סיפור ארוך! כמובן רצוי מעקב המטולוגי צמוד.
בנוגע לשאלות: יתכן קשר עם לוקופניה וחוסר וויט. ב12,לכן להמשיך בזריקות וויט.ב12
פעם בחודש זה מספיק. יתכן גם שהלוקופניה קשורה למחלה אותו-אימונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםירון23/11/2013
שלום
ביצעתי בדיקות דם כלליות ולהלן התוצאות
LUC abs
0.21 K/ul
0.00 - 0.77
WBC
7.3 K/ul
4.5 - 11.0
NEUT%
69.9 %
40.0 - 70.0
NEUT.abs
5.1 K/ul
1.8 - 7.7
LYM%
20 %
20 - 40
LYMP.abs
1.4 K/ul
1.0 - 4.8
LUC%
2.9 %
0.0 - 7.0
MONO%
5.7 %
2.0 - 12.0
MONO.abs
0.42 K/ul
0.16 - 1.00
EOS %
1.4 %
0.0 - 7.0
EOS.abs
0.1 K/ul
0.0 - 0.8
BASO %
0.3 %
0.0 - 2.0
BASO abs
0.0 K/ul
0.0 - 0.2
RBC
5.14 M/ul
4.50 - 5.90
HB
13.1 g/dl
13.5 - 18.0
HCT
40.9 %
41.0 - 53.0
MCV
79.6 fL
78.0 - 99.0
MCH
25.5 pg
26.0 - 34.0
MCHC
32.1 g/dl
31.0 - 37.0
RDW
13.4 %
11.8 - 15.6
MACRO%
0.1
0.0 - 2.5
MICRO %
2.9
0.0 - 6.0
HYPO %
2.3
0.0 - 6.0
PLT
289 K/ul
100 - 400
MPV
9.0 fL
7.0 - 15.0
GLUCOSE
156 mg/dl
70 - 100
UREA
37 mg/dl
17 - 43
CREATININE
0.73 mg/dl
0.67 - 1.17
SODIUM
138.1 mEq/L
135.0 - 145.0
POTASSIUM
4.9 mEq/L
3.5 - 5.5
FERRITIN
62.0 ng/ml
20.0 - 250.0
IRON
59 mcg/dL
60 - 160
רציתי לדעת מה פירוש הבדיקות, האם יש מקום לבדיקות נוספות, מאחר ורופאת המשפחה ביקשה בעקבותיהן לבצע אלקטרופורוזיס של החלבונים בדם - מה זה ? האם יש מקום לבצע בדיקות אלה בעקבות התוצאות הרשומות כאן ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ23/11/2013הבדיקות בסדר גמור
לא ברור לי על סמך מה בקשו בדיקות
נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ירון23/11/2013המון המון תודות פרופסור רחמילביץ
שכחתי להוסיף שאני בן 45 עם רמה גבוהה של טריגליצרידים וסוכר שיאוזן ע״י כדורים.
האם ההמוגלובין ושאר הפרמטרים אכן תקינים ואינם מחייבים בדיקות המטולוגיות נוספות ?
פתוחה רבה
(אגב, מעריץ של תוכניתך בקו הבריאות בטלוויזיה מהעבר, למה לא מחזירים אותן ???)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד דבר קטן
אבי24/11/2013בעבר הרחוק אובחנה סקוריאליטיס דו צדדית
כמו כן יש איריטיס שחוזרת בערך אחת לשנה
האם יש קשר בין כל הדברים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן טרומביןקרן21/11/2013
בבדיקת קרישיות יש לי תשובה גבולות בזמן טרומבין:
thrombin time (tt)- יצא מעט גבוה (18.2 כשהגבוה הוא 17.7)
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן טרומבין - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/11/2013למה נבדק?
אין משמעות קלינית לתוצאה זחו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםעינב20/11/2013
היי,
עשיתי לאחרונה בדיקת דם והתוצאות קצת יצאו מלחיצות.
יצא לי 48.7 ב - HYPO % כשהמקסימום עומד על 10
ויצא לי 31.5 ב - MICRO % כשהמקסימום הוא גם כן 10..
אשמח לדעת מה הדברים האלה אומרים..
תודה רבה, עינב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/11/2013אלו ערכים קשורים לגודל הכדוריות אדומות וריכוז המוגלובין בתוכן. בדרך כלל אופיאני לחוסר ברזל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרומבוציטיםשאלה20/11/2013
אני בת 57, ובבדיקת דם שעשיתי רמת הטרומבוציטים הייתה 135. האם יש צורך בטיפול? מהן האפשרויות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרומבוציטים - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/11/2013זה גבול תחתון של הנורמה ללא משמעות קלינית אבל לחזור על ספירת דם ולעקוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזריקה קלקסן 60 בהריון, שבוע 25me20/11/2013
שלום,
אני משתדלת להזריק כל יום בצד אחר של הבטן, במותן התחתונה (בצמיגים).
בכמה ימים האחרונים נהייתה לי רגישות גבוהה להזרקה - החדרת המחט פשוט כואבת לי יותר מבד"כ.
בנוסף, בצד חאד התהווה איזה כדור קשיח כזה מתחת לעור.. באיזור ההזרקה...
ממש אפשר למשש אותו מבחוץ וגם בעלי הרגיש, קוטר של בערך 1 ס"מ.
זה לא כואב אבל זה מאוד מוזר, מסביב יש עדיין איזורים עם סימן כחול אבל מעל העיגול העור בצבע רגיל.
יש לכך הסבר?
בצד השני יש רגישות רגילה בעור בלי כדור מורגש.
האם יש איזור הזרקה חליפי למותן? אני מפחדת שהפכתי את האיזור לאקסטרא רגיש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזריקה קלקסן 60 בהריון, שבוע 25 - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/11/2013בעיה לא ברורה. לפנות לרופא עור או כירורג כללי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון שפעת לילדים המטופלים באספיריןאריק19/11/2013
מדוע מומלץ לילדים עד גיל 18 המטפולים באספירין לטווח ארוך להתחסן מפני שפעת? (לפי המלצה, אולי של משרד הבריאות שפורסמה בעיתונות) ומדוע מבוגר המטופל באספירין לטווח ארוך לא צריך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון שפעת לילדים המטופלים באספירין - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/11/2013לא יודע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ווסת וירידה בטסיותליאת18/11/2013
שלום,
האם הגיוני שבימי הווסת הראשונים ( כשהדימום מאסיבי) תחול ירידה מסויימת בערך הטסיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ווסת וירידה בטסיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/11/2013לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



