מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עירויי ברזל-דחוף!!!אביטל09/12/2013
בת 30 עם אנמיה על רקע חסר ברזל כבר למעלה מעשור. אחות במקצועי. המוגלובין תקין אך פריטין, ברזל ו MCV תמיד מתחת לנורמה. עקב בעיות ספיגה לא ברורות (נשללו בעיות גאסטרו וכו') מטופלת בעירויי וונופר בהתאם לתוצאות הבדיקות. פריטין בעבר הגיע עד 2 כשהמינימום 10 ברזל כעת 25 mcv תמיד לא עובר את ה 80 ולכן ההמטולוגית הפנתה אותי לבירור תלסמיה. טרם ביצעתי. ברקע מחלת IGA NEPHROPATHY .
לא מקבלת וונופר בקביעות או אחזקתי אלא בהתאם לבדיקות הדם ולזמן שיש לי או אין לי.
רציתי לשאול מס' דברים:
1. ההמטולוגית המליצה לי על 2 אמפולות בכל פעם אך אני לא מרגישה טוב מזה ולכן רציתי לדעת האם ניתן לפצל זאת לפעמיים בשבוע? האם ניתן לעשות יום אחרי יום או שעדיף מרווח?
2. אני צריכה לעשות בדיקות דם די בדחיפות אבל יודעת שלא טוב לעשות יום אחרי עירויי וונופר. כמה זמן צריך להמתין בין קבלת עירויי לביצוע בדיקות דם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עירויי ברזל-דחוף!!! - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ09/12/2013אין בעיה לפצל את הטפול
בכל מקרה רצוי לברר את הסיבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעירויי ברזל- בהמשך לתשובתך!
אבי 3110/12/2013אם נשללו בעיות גאסטרואינטסטינליות ובדיקות התלסמיה שהיפנתה אותי ההמטולוגית יהיו תקינות, מה עוד ניתן וצריך לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שיער בלייזר ונטילת אספיריןטלי08/12/2013
שלום רב,
אני בת 22. כשנתיים לאחר פקקת ורידים עמוקה. כיום עדיין נותרו שאריות קריש ברגל. לאחרונה התחלתי לעשות הסרת שיער בלייזר לאחר שבדקתי עם רופא כלי דם שזה בסדר. אולם מתברר שאני אצטרך כעת גם לקחת אספירין למניעה בהמלצת המטולוג. מכון הלייזר מפחד להמשיך איתי את הטיפול. האם האספירין מונע ממני להמשיך את הסרת השיער בלייזר? אם כן, האם יש אפשרות כלשהי להתגבר על זה, למשל אולי להפסיק את הכדורים כמה ימים לפני, או כל דבר אחר?
תודה רבה, טלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שיער בלייזר ונטילת אספירין - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ09/12/2013אם מדובר במספר ימי טיפול בלבד
ניתן להפסיק את האספירין 4 ימים לפני הטיפול ולחדש אותו
לאחרי סיום הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אספריןאלי כוכבי06/12/2013
שלום
מספר שנים שאני לוקח אספרין 100 מידי יום.
עקב פרפור פרוזדורים אני צריך לקחת נוגדי קרישה(קומדין או פרדקסה ),האם אני צריך להמשיך עם האספרין ? לרופא המשפחה אין תשובה ברורה ונתן לי לעשות כרצוני.מה דעתך ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספרין - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/12/2013קומדין ואספירין ביחד יכול לגרום לדימום מסוכן
טיפול בקומדין מספיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערך נמוך גם של נטורופיליםפרופ` אלן ברבי05/12/2013
שלום רב,
אני ממוצא חצי עיראקית חצי מרוקאית ו- WBC היה גם בטווח הנורמה בשנים קודמות (8) , בת 44 טרם התחלתי טיפולי פוריות והיו בדיקות לבירורים ראשוניים.
בחצי שנה האחרונה בעקבות בדיקות לטיפולי פוריות נתגלו בבדיקות הדם ערכים נמוכים של( WBC (3.5 ,2.8, 3.9, 3.9, 3.2. בבדיקה האחרונה ערך נמוך גם של נטורופילים ABS 1.5 וערכים נמוכים ב MCH 32 ו MCHC 32 ו MCV 99.
שאר הערכים נמצאים בטווח הנורמה בתוך הסוגריים. שאלתי היא האם אני חולה במחלה שעכשיו ירדו לי כל הזמן כדוריות הדם הלבנות?
אנא חווי דעתך על תוצאות הבדיקות.
תודה
הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר WBC נמוך - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ05/12/2013עליך לפנות למרפא המטולוגית
לנסות לברר את הסיבה לא ניתן לענות על השאלה
במסגרת הנוכחית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדי קרישהאלי כוכבי04/12/2013
שלום
אני מעונין לעבור מנוגד קרישה פרדקסה לקומדין.
מה התהליך ? האם צריך לחכות מספר ימים בין התרופות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדי קרישה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013הקומדין יתחיל להשפיע אחרי 5-7 ימים.
השפעה של הפרדקסה נמשכת כ 12 שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתפי דםעדי04/12/2013
לאחרונה מופעים לי הרבה שטפי דם בגוף ללא קבלת מכות
חשוב לי לציין שיש לי אפלה
עשיתי ספירת דם והנה התוצאות
שם הבדיקה יחידות מדידה תוצאה נורמה תחתון נורמה עליון
PT-INR 0.87 0.78 1.2
PT-SEC Sec 10.1 9 13
PT % % 100 70 100
APTT-sec Sec 31.5 25 40
שם הבדיקה יחידות מדידה תוצאה נורמה תחתון נורמה עליון
WBC K/ul 6.7 4.8 10.8
RBC M/ul 4.2 4.2 5.4
HB g/dl 12.6 12 16
HCT % 38.4 37 47
MCH 30 26 31
MCHC g/dl 32.8 33 36.7
RDW % 13.7 11 16
MCV fL 91.5 80 97
NEUT% % 47.5 40 75
LYM% % 39.4 20 50
MONO% % 4.6 2 12
EOS % % 6.6 0 7
BASO % % 0.4 0 2
LUC% % 1.6 0 4.5
NEUT.abs K/ul 3.2 1.9 8
LYMP.abs K/ul 2.6 0.9 4.5
MONO.abs K/ul 0.3 0.2 1
EOS.abs K/ul 0.4 0 0.6
BASO abs K/ul 0 0 0.1
LUC abs 0.1 0 0.4
MACRO% 1.1 0 15
MICRO % 0.4 0 10
HYPER% 0.4 0 10
HYPO % 1.5 0 10
MICRO%/HYPO% 0.3 0 10
PLT K/ul 199 150 450
MPV fL 10.7 4 13
איזה עוד דברים צריך לבדוק
תודה רבה
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתפי דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013PT PTT PLATELETS בגדר הנורמה .זה מספיק לבירור ראשוני וכנראה לא מדובר בבעית קרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
עדי05/12/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תפקודי קרישהאמיר03/12/2013
מה אומרת תוצאת בדיקת קרישה
INR 1.4 (8-1.2
PT-SEC 14.9 (10.3-12.2
PT%-50 (70-100
APTT-SEC 35.1 (20-35* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת תפקודי קרישה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013יש בעיה בחסר 1 מהפקטורים של הPT .ההמטולוג או רופא משפחה יבקש בדיקת פקטורים 5,7,10
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה בטוח שיש בעיה או זה רק ספק?
יוסי05/12/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר פקטור 11קרן02/12/2013
שלום
יש לי חוסר פקטור 11 ורציתי לשאול האם יש סיכון יתר לדימום בבדיקת מי שפיר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר פקטור 11 - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013זה תלוי מהערך של החסר. לפרוצדרה זו רצוי יעוץ של המטולוג מקומי בבית חולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד''ראילן02/12/2013
בן 43 בבדיקת דם אחרונה לימפוציטים נמוכים 12.2 ,אני נוטל תרופות על בסיס קבוע רספרדל 4 מ''ג ואפקסור 150 מ''ג ,מה ניתן לעשות והאם יש מקום לדאגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ד''ר - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013לא. אין משמעות קלינית לשינויים הללו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה ברמת תאי Bדניאל02/12/2013
שלום רב,
עשיתי בדיקת ספירת תאי B ו-T וספירת לימפוציטים מבדלת למרות שמבחינה רפואית לא היה צורך בבדיקה לדעת הרופא המטפל.
הכל יצא בסדר חוץ מ-CD20 Total-347 כשהגבול העליון 300.
CD2%-74 כשהגבול התחתון 81.
CD3 Total -1216 לא רשומים הערכים.
האם צריך לחשוש מהתוצאות? האם צריך מעקב?
יש לציין שאני סובל מסוכרת אוטואימונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה ברמת תאי B - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013אין משמעות קלינית לשינויים הללו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקומיהשני02/12/2013
בת דודה שלי חולה בלוקמיה כבר כשנה וחצי , השבוע הרופאים הודיעו שאין מה לעשות יותר. בלתי נתפס! ולכן רוצים לפנות לגורמים בחו"ל לגבי טיפול נסיוני / אופציות נוספות - איך פונים למי מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקומיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013לבקש מההמטולוגים שמטפלים אפשרות להשתתף בפרוטוקול ניסיוני ב NIH אם המצב כללי מאפשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכות כחולותאפי01/12/2013
שלום!
ילדתי לפני ארבעה חודשים וחודש אחרי הלידה הופיעו אצלי סימנים כחולים במיוחד ביריכיים יכול להיות ממכה אבל אני לא שמתי לה שזה קרה..
היתיעצתי עם רופא משפחה היום (1.12.13) והוא אמר לי שהטסיות דם שלי מאוגוסט תקינות ולכן אין צורך בבדיקת קרישיות יתר האם מאוגוסט לא יכול להישתנות? האם אני צריכה לעשות עוד בדיקות? מה זה יכול להיות? יש לציין שכשאני נוגעת במכות זה כואב לי...
תודה רבה ושבוע טוב!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכות כחולות - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013אם התסיות תקינות זה בסדר.
צריך לעקוב ולהיבדק שוב בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים נמוכיםלימור01/12/2013
שלום בתי בת 17 חולת צליאק ואלו ערכי בדיקת דם שעשתה . האם חשד לממאירות ? מוצא עירק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים נמוכים - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013יש ירידה קלה במספר הלוקוציטים.יתכן זמנית או קבועה . לבדוק שוב.
בתשובה זו אין בעיה של ממאירות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירה גבוההלימור01/12/2013
שלום. ליפני חודש וחצי עברתי ניתוח להוצאת טחול ( itp) מאז אני עושה כל שבועיים בדיקת דם והספירה תמיד גבוהה מעל 600 641 נראה לי שכל הזמן זה עולה האם זה נורמלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירה גבוהה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/12/2013כן זה נורמלי . המספר יתאזן במשך הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיותמאיה29/11/2013
שלום אני בת 21 עשיתי בדיקת דם של קרישיות inr יצא 1.1 pt יצא 12.2 שהמקסימום 12 ו ptt יצא בטווח הנורמה 25.5 .בנוסף יצא לי גם חוסר ב iron-ברזל שהמינימום 60 ולי יצא 42.בספירת דם mch יצא 24.2 שהמינימום 27 וmcv יצא 78 שהמינימום 79 ,יתר הערכים בספירת הדם ובכימיה בדם כולל תפקודי כבד וכליות בנורמה . רציתי לשאול האם התוצאה של בדיקת הקרישיות תקינה או לא ,אם לא מה יכולה להיות הסיבה? והאם הופעה של שטפני דם ממש קטנים לפעמים בציפורניים ,באורך מילימטר או שניים יכולה להיות קשורה לקרישיות הבנתי מעיון באינטרנט ולפי תמונות ששטפי הדם הקטנים נקראים splinter hemorrhages nails.שטפי הדם נעלמים עם צמיחת הציפורן והם לא מבסיס הציפורן. התופעה של שטפי הדם הקטנים האלו קיימת בערך שלוש שנים. כשהלכתי לרופאי עור אמרו לי שזו התחלפות נימים בציפורניים. איני יודעת אם עליי לציין אך יש לי מיגרנות עם אאורה (הפרעה וחוסר נוירולוגי זמני בשדה הראייה לכחצי שעה עד הופעת כאב הראש ) כבר 9 שנים,דווקא מיגרנה מסוג זה יכולה לגרום לקרישיות יתר (לא תמיד). אני לחוצה מהתוצאה של הpt.
תודה רבה על תשובתך ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/11/2013אין משמעות קלינית לשינויים בצוצאות הללו. ואין קשר עם התופעות בציפורנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



