מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות קרישיות יתר לאחר 4 הפלותקרן04/11/2013
היי ד"ר,
עברתי 4 הפלות +הריונות כימיים.
יש סיפור משפחתי של קרישיות יתר( אבא).
עשיתי בדיקות קרישיות מורחבות כל התוצאות מושלמות חוץ מ2:
1. MTHFR- יצאתי הטרוזיגוט. האם זאת יכולה להיות סיבה להפלות?
2. thrombin time (tt)- יצא מעט גבוה (18.2 כשהגבוה הוא 17.7) ולפי מה שקראתי זאת דווקא נטיייה לדמם? האם זה נכון?
בסכום של הקופה כתוב שהערכים של ה thrombin time (tt) גבוליים( ולא מתייחסים בכלל ל MTHFR)
האם בגלל ה thrombin time (tt הגבולי לא ירשמו לי קלקסן?כי בדר"כ בהפלות חוזרות רושמים קלקסן אמפירי ובהרבה מקרים הוא עוזר.
האם בגלל שאני הטרוזיגוטית לMTHFR זה גורם לי לקרישיות יתר?
תודה רבה והמשך יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא ענו לי? יש כאן 2 קרן
קרן07/11/2013וזה ממש דחוף לי לפני שאני מזריקה קלקסן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- AMLמילה03/11/2013
שלום,
סבתא של בת 76 לפני מס ימים בבדיקה דיג רצית התגלתה ספירה לבנה מאוד נמוכה , וניתרופניה , נעשתה בדיקת מח עצם ואמרו שהבחנה היא aml , ויש אחוז גבוה של בלבטים במי עצם , וכ15% בדם פרפרי, לסבתי יש כמה מחלות רקע; סכרת שמאוזנת וערכי קרטונים סביב 1.3 ויתר לחץ דם, רציתי לשאול אזה טיפול אפשר להציאה לה? האם vidaza יכולה לעזור במצב שלה והאם יש טיפול אימונולוגי מסוים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AML - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/11/2013מצב זה דורש מעקב וטיפול במכון המטולוגי בהתאם למצב ולהחלטות של הרופאים המטפלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוקמיה
מילה08/11/2013רציתי לשאול את דעתך על וידזה? מה הפרוגנוזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוקמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/11/2013שוב לשאול להמטולוגים המטפלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי גרד לאחר טיפולים כימותרפיעוז02/11/2013
היי,
אמי עברה לפני מספר שנים סדרת טיפולים כימותרפיים.
היא סבלה ממחלת דם בלוטות הלימפה (נון הודג'יקן למי שמכיר)
מאז הטיפולים הכימותרפיים היא סובלת מגרד מתמשך וקשה
הגרד תוקף אותה 24 שעות, ביום ובלילה והיא סובלת כבר מספר שנים
מישהו מכיר את התופעה ? למישהו יש רעיון מה אפשר לעשות אם מכיר ד"ר כלשהו שיודע ומכיר איך מטפלים ?
האיכות חיים שלה שואפת לאפס ואני מוכרח למצוא לה מענה
תודה ושבוע טוב
עוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי גרד לאחר טיפולים כימותרפי - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/11/2013אני לא רואה קשר עם הכמוטרפיה שלפני מספר שנים
זה דורש בירור נוסף אצל רופא עור ו אלרגולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפהמירי פריעד02/11/2013
נמצאה אצלי קרישיות יתר בדם לפני שלושה חודשים, מטופלת בקומדין. לפני כשבועיים מצאתי בלוטה נפוחה אך לא כואבת בשקע הצוואר, מעל עצם הבריח. טופלתי באנטיביוטיקה מוקסיפן ואוגמנטין. התחושה הכללית שלי השתפרה אך הבלוטה לא נעלמה.
אנדוקרינולוגית אמרה שזו בלוטת לימפה.
מה הגורמים לנפיחות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/11/2013לבקש יעוץ לא.א.ג בשאלה של ביאופסיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקטור 5 ליידן וטיפול הורמונליא.ר02/11/2013
שלום רב,
בת 53, ברקע הטרוזיגוטית לפקטור 5 ליידן. בהוראת ההמטולוג נאסר עליי ליטול כל טיפול הורמונלי בחשש לההתפתחות קרישי דם.
הגינקולוג המליץ לי על טיפול למשך 10 ימים ב- Primolut nor עקב הפסקת המחזור. לדבריו אמר שטרם נעלם לחלוטין המחזור ומעוניין רק לסדר אותו.
האם יש אפשרות ליטול למשך 10 ימים את ההורמון למרות האיסור של ההמטולוג?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פקטור 5 ליידן וטיפול הורמונלי - תגובה
פרופ` אלן ברבי02/11/2013כן.אפשר לחקת מיקרופירין 75מג' לתקופה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומדין ופרמטוןנגה01/11/2013
אמי בת 78, נוטלת קומדין לדילול הדם. נאורולוג המליץ לה על הפרמאטון. בעלון מצויין כי במידה ולוקחים תרופות לקרישת דם יש לברר עם הרופא לפני נטילת המוצר. האם היא יכולה לקחת את הפרמטון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי?
נגה03/11/2013בבקשה זה ממש חשוב עבור אמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקומדין ופרמטון - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ05/11/2013ask the neurologist
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריגות בבדיקות לקרישיות יתרהדר01/11/2013
שלום,
במסגרת בירור לקרישיות יתר ביצעתי שתי בדיקות שחזרו עם תוצאה חריגה:
Protein c activity - 161
כשהגבול העליון הוא 130
Antithrombin iii - 137
כשהגבול העליון הוא 120.
שאר הבדיקות תקינות.
מציינת כי בעת לקיחת דגימת הדם לא הייתי בצום (קראתי לאחר מכן שיש צורך בצום של 8 שעות) וכי נטלתי פרדניזון.
מה משמעות החריגות הגבוהות בבדיקות?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריגות בבדיקות לקרישיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ01/11/2013Please repeat the tests under proper conditions
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהדנה29/10/2013
בת 19 אני מרגישה לא טוב תקופה ארוכה , ביצעתי בדיקות דם מקיפות יצאו תקינות אפשר לומר , לפני חודש , אני עדיין לא מרגישה ככ טוב , האם הבדיקות יכולות להשתנות לאחר חודש ?? רציתי לדעת כל כמה זמן צריך לבצע בדיקות דם ?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ` אלן ברבי31/10/2013אם אין תקינות ועדין לא מרגישה טוב,כל 4-3 חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסיות דם נמוכותלימור28/10/2013
שלום. שמי לימור עברתי ליפני שבוע ניתוח כריתת טחול עקב 3 שנים שיש ליitpשאלתי האם לא מסוכן לחזור לעבודה כמו שלי אני עובדת בגן ילדים ובו אני חשופה יום יומי לכל מחלה שפעת דלקות ראות וכו יש לציין שלקחתי את כל החיסונים שאמרו לי לקחת ליפני הניתוח .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסיות דם נמוכות - תגובה
פרופ` אלן ברבי31/10/2013כמובן לכולם ויותר אצלך לא טוב להתקרב מחולים בעיקר שמעבירים מחלות במגע או שיעול. אבל זו עבודתך, ואם יש צורך תקבלי טיפול מתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטסיות דם נמוכות - תגובה
פרופ` אלן ברבי31/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלדול שרירים - פוליציטמיה ורהשוקי27/10/2013
בן 64 ,פוליציטמיה ורה מזה 4 שנים. בשנתיים האחרונות ירידה מסיבים בכל מסת השרירים בעיקר בגפיים. העור נותר מדולדל כולל שק האשכים. אחרי בירור עם נוירולוגים שטוענים שאין קשר לפוליציטמיה. לטענת מספר רופאים יש לבדוק גם גידולים סרטניים כגורם.
מה נראה לך סביר ? מה עוד כדאי לבדוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלדול שרירים - פוליציטמיה ורה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ27/10/2013No connection to P.Vera
I am in no position to offer more suggestions
In this forum* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרשיות יתרטלי25/10/2013
שלום רב.
עשיתי לפני חודש בדיקות גנטיות עקב שהיה לי תסחיף ריאתי.
התגלה שיש לי פקטור 2 הטרוזיגוט .
האם יש לי סיכוי לקבל קריש דם ?? האם אני צריכה לקחת כדורים ??
אני בת 41 עם תת פעילות בלוטת התריס , אנמיה כרונית .
שיש לי מחזור אני רואה הרבה קרישי דם האם יש לזה קשר ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרשיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013יתכן קשר בן התסחיף הריאתי וחוסר פקטור 2. צריך להגיע למרפאת קרישה לקבלת הנחייות.
אין קשר עם הקרישי דם במחזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
טלי26/10/2013האם חוסר פקטור 2 נקרא קרישיות יתר ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/10/2013זה אחד מהפקטורים של קרישיות יתר . אומנם אצלך החסר הוא חלקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנופטיה בטניתרונית23/10/2013
בסיטי שעשיתי לגילוי אבנים בכליות:
הרופא רשם : בלוטות לימפה בטניות : בלוטות רטרופריטונאליות ומזנטריאליות ברוחב של עד 1.1 ס"מ. רשם שזו אדנופטיה בטנית ושהוא ממליץ המשך בירור ב CT עם חומר ניגוד בשתיה ותוך ורידי.
רציתי לשאול מה זה אומר ? ולמה מומלץ לעשות שוב סיטי עם חומר ניגודי.
(האם יש קשר לסרקדואיזיס שיש לי בריאות ? ) והאם אני אמורה להילחץ ? לאחרונה היתי חולה גם בגסטריטיס ומצאו לי חיידק הליקובטר שבינתיים אני מקווה שכבר עבר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנופטיה בטנית - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2013
ממליץ לחזור על הUS בטן בעוד 4חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירוי פרובין בהריוןמאיה22/10/2013
שלום, אני בת 34 בהריון שני שבוע 35.
ברקע בטא טלסמיה מינור. תחת שני כדורי פריפול- המוגלובין -9.6 אך פריטין בירידה ולכן הופניתי עכשיו לטיפול בברזל תוך ורידי.
ההמטולוגית המפנה המליצה על עירוי פרובין של 200 מג בתדירות של אחת בשבוע.
הרופאה במרפאת יום בה ביצעתי את הטסט היום המליצה על אותו מינון אך בתדירות של פעמיים בשבוע. זאת לאור כך שלא היו סיבוכים בטסט ולנוכח כך שהריון ראשון הסתיים בשבוע 37.
האם יש בעייתיות כלשהיא (לי או לעובר )במתן העירוי בתדירות של פעמיים בשבוע?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עירוי פרובין בהריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2013בטלסמיה מינור בהריון יש החמרה של האנמיה בגלל המודילוציה שקשה לתקן.
ברזל בכדורים או בוריד לא עוזר או עוזר מעט.אפשר להמשיך בכדור פריפול לפני אוכל וכדור חומצא פולית אחרי.
הריון זה כבר מסתיים ....המצב יתאזן אחרי הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה להמלצה על מומחה ללוקמיהנופר21/10/2013
שלום רב,
אימי חולת CLL כבר ארבע שנים, לפני כשנתיים הייתה נסיגה אולם חלה הידרדרות מחדש במצבה והרופא שלה עושה רושם לא רציני.
אבקש לקבל המלצה על רופא מומחה באזור הצפון או המרכז.
תודה,
נופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה להמלצה על מומחה ללוקמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2013זה לא תפקיד של הפורום.
ממליץ לדבר עם מנהל המחלקה. המטולוגים העוסקים ב CLL ידועים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיליפיברוזיסדיאן21/10/2013
שלום רב,
לפני כשלוש וחצי שנים אובחנה אצלי מחלת מיליפיברוזיס. נכון להיום, אני נוטלת מאז הידראה במינון של 1000 מ"ג ביום (הטחול שלי הינו כ- 17 מ"מ וכבד טיפה מוגדל. בדיקות הדם תקינות ורמת הכדוריות האדומות בפעם האחרונה עמדה על 288,000). במהלך השלוש השנים האחרונות אני סובלת מאי נוחות ולחץ בבטן העליונה ובאיזור המותניים ובמהלך השנה וחצי האחרונות, נוסף סימפטום של תחושת גוש תקוע בגרון. חשבו שמדובר במשהו נפשי ונתנו לי ציפלרקס ולאחר כ-4 חודשים הפסקתי ליטול את הכדור מאחר ולא חשתי בשום שינוי. עשיתי בדיקות גסטרוסקופיה, קולנוסקופיה, קפסולה אנדוסקופית וגילו כי יש לי דלקת במעי הדק והתחלתי ליטול רפאסאל ובודיסון מחשש שאולי מדובר במחלת הקרוהן. חשבו גם שיש לי בעיות חומציות בקיבה ונתנו לי טיפול באומפרדקס, נקסיום, לוסק וכו' ושום דבר לא עזר לי. בשבוע האחרון עשיתי שוב בדיקת רפלוקס בושט ואני ממתינה לתשובות. מיותר לציין שאיכות חיי ירדה ברמה משמעותית ואני סובלת באופן קבוע (לא התקפים של כאבים) מהשנייה שאני מתעוררת בבוקר ועד השנייה שאני הולכת מלחץ בבטן העליונה ותחושה של אי נוחות בגרון וכאילו שתקוע לי גוש בגרון. ברצוני לדעת האם ייתכן שכדור ההידראה גרם לתופעות אלו? מאחר והבעיות החלו בסמיכות לתחילת נטילת הכדורים? האם יש תחליף לכדורים אלו? אודה לתשובתך ולעזרתך לעוד כיווני בדיקה. אני ממש חסרת אונים ומיואשת להיסחב עם התחושה הזו כבר יותר מ-3 שנים ובכל תקופה זו גם לעבור כל כך הרבה רופאים שאומרים לי שהם לא יודעים להגיד לי ממה אני סובלת.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיליפיברוזיס - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/10/2013I am not aware that your symptoms are related to Hydrea
but you can try and stop the treatment for a few days and see
whether it will effect your symptoms
Otherwise I am not in a position to relate to your problem* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



