מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קרישיות בדם גבוההחגית30/08/2013
ד׳ר שלום, הנני בת 23 , נוטלת גלולות מזה שנה מאז נישואיי, בבדיקות דם האחרונות שערכתי שהיו לפני יומיים ובבדיקת דם לפני כן , שהיתה לפני 5 חודש ערך הpt (seconds הינו מעל הנורמה, הערך הינו 12.90 ולפני כן היה 12.80,
Inr הוא 1.2 ו ptt הוא 26.50.
רופאתהמשפחה שלי הפנתה אותי להמטולוג, האם יש מקום לדאגה? יכול להיות שהגלולות מזיקות לי??
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות בדם גבוהה - תגובה
פרופ` אלן ברבי31/08/2013לא.
זה גבול עליון של הנורמה. לחזור על הבדיקה.
אין קשר עם לקיחת גלולות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת טסיות דםנטע29/08/2013
שלום ד"ר
אני בת 38, לפני כשנה תרמתי טסיות דם כאשר ההמוגלובין שלי נמצא תקין לפני התרומה.
אך לאחרונה התחלתי לקחת תוסף ברזל באופן קבוע, זאת בגלל נטייה למחסור כרוני בברזל, כלומר גם כשההמוגלובין תקין, הברזל כמעט תמיד נמוך.
שאלתי היא האם במצב כזה, כשאני לוקחת תוסף ברזל קבוע אני יכולה לתרום טסיות דם או שעדיף להמנע מכך גם אם ההמוגלובין תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת טסיות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/08/2013אין קשר בן ברזל נמוך ותרומת תרומבוציטים .
אם המ' תקין זה אומר שהמצב מאוזן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליצטמיה קלה וטיסה דחוףשי28/08/2013
שלום אני בן 22 לפני יותר משנה אובחנה אצלי פוליצטמיה קלה ועברתי לפני שנה הקזת דם. בדיקת דם אחרונה מצביעה על המטוקריט 53.2 הבדיקה בוצעה לפני כחודשיים. השאלה שלי אם יש בעיה שאני אוכל לטוס טיסה בת 5 שעות.?
תודה מראש, שי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליצטמיה קלה וטיסה דחוף - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/08/2013לא צריכה להיות בעיה אבל למה לא לבצע הקזה
נוספת לפני הטיסה-מומלץ!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ויש לי שאלה נוספת
שי28/08/2013תודה רבה על התשובה המהירה. אבל אין לי זמן לעשות הקזה נוספת הטיסה מחר. הייתי לחוץ מאוד. מה אני יכול לעשות חוץ משתייה מרובה וקצת מתיחות ותזוזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ויש לי שאלה נוספת - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/08/2013אולי תעשה הקזה בחול?
פרט לכך אין מה לציין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת דםאמא27/08/2013
שלום,
בתי בת ה-17 (בריאה) רוצה לתרום דם. רציתי לדעת האם יכולה להיות בכך איזושהי בעיה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ27/08/2013אם היא בריאה-תבוא עליה ברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדנה25/08/2013
שלום
דודתי בת 70 חולה בפוליצטימיה ורה לאחרונה סובלת מכאבי גב תחתון + רגל
א. האם יש קשר בין הכאבים למחלה
ב. האם כן איזה פתרון יש לבעיה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/08/2013עליך להיבדק על ידי הרופא המטפל לשלול קשר אפשרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מדובר בלוקמיהדני23/08/2013
שלום.
יש לי מס' שאלות לגבי בדיקות דם שביצעתי.
מס' הרטיקולוציטים האבסולוטי נמצא נמוך מאוד: 4.72, מס' הנויטרופילים יצא גבוה ואחוז הלימפוציטים יצא מאוד נמוך. בבדיקת שתן שעשיתי נאמר לי שיש לי דם בשתן. אני חש חולשה גדולה מאוד.
האם התוצאות הללו יכולות לרמוז שיש לי לוקמיה או מחלה אחרת במח העצם?
אני מאוד מודאג ולא יודע אילו בדיקות נוספות עליי לבצע ולמי לפנות.
אשמח לקבל תשובה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מדובר בלוקמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2013בכלל לא.
לפנות לרופא המשפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקטור 5 ליידן טיסה ממושכתמיה21/08/2013
שלום,
אני בת 36. במהלך ההריון השני גילו שאני הטרוזיגוטית פקטור 5 ליידן (נבדקתי בעקבות אחותי). מאחר וגילו את זה בשבוע 16 טופלתי בקלקסן רק במשכב הלידה.
אני מעשנת מעט (פחות מחמש סיגריות ביום) ולא נוטלת גלולות
בשבת אני צריכה לטוס לסן פרנסיסקו (טיסה ישירה ללוס אנג'לס של 15 שעות וטיסה נוספת). בופא המשפחה שלי (עברתי אליו רק לאחרונה) לא ידע מה ההמלצות ולכן אף לא רשם לי אספירין.
מה ההמלצה הרפואית עבורי? (לא התגלו אצלי בעבר מקרים של קרישת דם)
תודה,
מיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף
מיה21/08/2013ההריונות הסתיימו בשלום ובמשקל תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפקטור 5 ליידן טיסה ממושכת - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/08/2013הפגם הגנטי F5L HETER. בדרך כלל ללא משמעות קלינית .
אך אם לקחת קלקסן בזמן הרין אפשר לקחת זריקה לנסיעה לכל כיוון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיה23/08/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפקטור 5 ליידן טיסה ממושכת - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/08/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקמיה ELMנני18/08/2013
שבוע טוב - אבקש לדעת מהם סיכויי ההחלמה מלוקמיה EMLאחותי חלתה בת 51 השגת הפוגה רימיסיה הכוונה היא להפוגה זמנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקמיה ELM - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/08/2013הכונה קרוב לודאי ל-AML
בדרך! כלל לא ניתן לחזות מראש כמה
זמן תימשך ההפוגה
במקרים מסוימים המחלה לא תחזור יותר
ולהפך!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוקמיה ELM - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/08/2013הכונה קרוב לודאי ל-AML
בדרך! כלל לא ניתן לחזות מראש כמה
זמן תימשך ההפוגה
במקרים מסוימים המחלה לא תחזור יותר
ולהפך!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MPV גבוה בבדיקת דםמוטי15/08/2013
שלום,
בבדיקת הדם שביצעתי התקבל ערך של 13 בבדיקת MPV שזה חורג מהגבול העליון שהינו 11.
יתר הבדיקות שקשורות לספירת הדם יצאו תקינות.
חשוב לציין כי בבדיקה הדם הקודמת שעשיתי לפני כשנתיים הערך היה נמוך יותר ועמד על 10.
מה משמעות הדבר?
האם יש סיבה להיות מודאג?
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MPV גבוה בבדיקת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/08/2013מדובר בגודל של התסיות.
אין משמעות קלינית לממצא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתיחת עצבים ואנימיהראמי14/08/2013
שלום
מאז שהגעתי לגיל ההתבגרות וכל בעם שאני הולך להתאונן סובל מדפיקות לב והפרעה במערכת עצבים עד לאחרי שפיכה היתי סובל מ סחרחורת בחילות הקאות ושלשולים (לפעמים ובזמן אוננות במצב עמידה ואחרי שפיכה ואחרי הבחילות היתי מייד הולך לשכוב על המיטה לא היו לי הקאות אבל סבלתי משלשולים)
1- שאלתי היא האם אני סובל מדפיקות לב כתוצאה מתח עצבים (בגלל המחלה שלי היתי סובל מאי ספיקת כליות כרונית ועכשיו אני מטופל דיאליזה)
או זה בגלל האנימיה שסבלתי מקודם ידוע שאנמיה גורמת לדפיקות לב (האם הימוגלובין ברמה של 12,5 אומר שאני סובל מאנימיה)
יש לציין פעם המוגלובין עלה ל13,3 לא סבלתי מדפיקות לב ומ......
פעם קיבלתי צמחים להרגעה שמשתמשים עם סלטים (פטרוזיליה) לא היו לי דפיקות לב
2- הגעתי לשלב דיאליזה ועדיין סובל ממתח והימוגלובין נע (6,5-8.5)האם מתח עצבים ומצב שלשולים יכול להשפיע על רמת ה׳ הימוגלובין אני משלשל לפחות 3פעמים ביום
(ניתן להזכיר שרמת ויטמינם תקינה ברזל תקין מקבל אראניסב במינון 200 ספירת דם תקינה בדיקת מיח עצם תקינה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתיחת עצבים ואנימיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/08/2013על השאלה הראשונה אין לי מה לענות
אם רמת ההמוגלובין כרגע נמוכה עליך להתייעץ
עם הנפרולוג אולי צריך להעלות את הארנספ ו/או
לתת יותר ברזל לוריד
כמוכן יש לנסות לבדוק למה אתה משלשל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםאני14/08/2013
שלום.. כבר שנים שאני סובלת מהאנמיה ולא יודעים את סיבתה.
עשיתי בדיקות דם נוספות הודה לך מאוד אם תעזור לי לפענח או להבין מהן התוצאות
Monocytes % 3.8 %
Monocyte 0.24 K/uL
Transferrin 381 mg/dL* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/08/2013לא ניתן לחוות דעה על סמך פרטים בודדים ללא כל קשר לאנמיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוטציה jak2 מהי?דולי12/08/2013
ניסיתי לברר מהו מוטציה זו ולא מצאתי הסבר שיניח את דעתי. האם הוא מסוכן, מהם הגורמים למחלה זו וכיצד אפשר להיפטר ממנה. כרגע אני לוקחת הידראה וקומדין עקב ארוע מוחי קל. האם יש דרך אחרת להיפטר ממנה למעט כדורים כימוטרפיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטציה jak2 מהי? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ13/08/2013מוטציה זו מצביעה על שנוי בכרומוזום הגורם לעליה במספר הכדוריות האדומות או הטרומבוציטים
הטיפול הוא הטיפול המקובל ואין אופציה אחרת למעט מתן אנטי JAK 2* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקמיהנני10/08/2013
שלום, אחותי לקתה בלוקמיה AML החלה טיפולים כימותרפיים-נכון להיום יש לה בצקת נוראית ברגל . העלתה כ- 12 קילו מנוזלים...הרגליים והידיים נפוחים מאוד לא יכולה כמעט לזוז....---האם זה נורמאלי וזה חלק מהתופעות של המחלה? אם כן מתי זה יעבור?------רב תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקמיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ13/08/2013בדרך כלל זוהי לא תוצאה רגילה של המחלה או הטיפול
יש לפנות לרופא המטפל לברר את הסיבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות קרישיות יתריעל09/08/2013
שלום רב,
אני אחרי שתי הפלות בשבועות הראשונים. בת 40 בטיפולי IVF
אחרי הפלה ראשונה עשיתי לבקשתי בדיקות קרשיות כי יש לי גם היסטוריה של טרומבוציטוזיס.
הבדיקות שניתנו לי יצאו תקינות.
אנני יודעת האם נעשו כל הבדיקות האפשריות לבדיקת קרשיות, הבנתי כי חלקן עולות כסף ואלו שאני עשיתי לא עלו לי דבר.
היכן מבצעים את הבדיקות העולות כסף?
האם ישנה רשימה של בדיקות שאוכל להשות לראות מה טרם עשיתי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/08/2013טרומבוציטוזיס בעצמו הוא מצב של קרישיות יתר.
בקשר לבדיקות בתשלום כל מעבדה בקופות החולים או ביחידות המטולוגיות בבתי חולים יודעים מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- rbc 5.75שאול07/08/2013
שלום רב,
אני בן 58, בריא בד"כ פרט לכולסטרולמיה מאוזנת ע"י סימבסטטין 30 מ"ג וריפלוקס מטופל באומפרדקס 20 מ"ג פעמיים ביום.
בספירת דם אחרונה ערך של rbc 5.75. שאר הערכים בנורמה. לפני שנתיים 5.58. לפני כן הערך היה בתוך הנורמה.
האם יש מקום להמשך בירור? אם כן - מהי האבחנה המשוערת, והאם כדאי לבקש הפניה להמטולוג?
תודה!
שאול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר rbc 5.75 - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/08/2013מה עם ההמוגלובין ו׳ ההמטוקריט?
כדאי לראות את כל הספירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהrbc 5.75
שאול08/08/2013שלום רב,
המוגלובין 16.8, המטוקריט 50.2. גם כל שאר הערכים בספירההיו בתוך הנורמה.
השאלה היא אם לאור זאת יש מקום להמשך בירור בגלל החריגה כלפי מעלה ב-rbc, ומהי - אם בכלל - האבחנה המשוערת.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהrbc 5.75 - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/08/2013רצוי להתייעץ עם המטולוג לנסות לברר סיבת העליה בכ. אדומות
וב המוגלובין--עישון? מחלת ריאות ועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדוריות אדומות 5.75
שאול08/08/2013מאחר ואינני מעשן ומעולם לא עישנתי, ואין לי תופעות כלשהן היכולות להחשיד במחלת ריאות (מתעמל באופן סדיר ולא חש בכל בעיות נשימה), אכן אפנה להמטולוג. היתכן שהבעיה נובעת מנטיה לשתות פחות בשנים האחרונות, עקב הגדלה שפירה של הערמונית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



