מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעייה המטולוגיתאילנית21/09/2013
לאחרונה בצעתי בדיקות דם כאשר הנתונים היו:
wbc-4.43
rbc-4.35
hgb-12.8
hct-3.8
mcv-87.4
mch-29.4
mchc- sd-44
rdw-cv-13.8%
pdw-12.9
mpv-10.6
p-lcr-30.6%
neutrophils-37.7% מתחת לנורמה מתחת לסוגריים
lympohcytes-51.5% מעל לנורמה מעל הסוגריים
phosphorus-4.6 מעל הנורמה מעל הסוגריים
total protein- 6.48 מתחת לנורמה מתחת לסוגריים
בדיקה נוספת שבצעתי לפני שבועיים זמן דמם בבית החולים כאשר התוצאה היא- 4.5 הגבול העליון ביותר.
בנוסף אציין שיש לי סימנים כחולים כל פעם על הידיים והרגליים ללא מכות
ועל הידיים אכימוזות שבאות והולכות וחוזר חלילה.
מה המשמעות של הנתונים שציינתי האם זו מחלת דם המטולוגית? האם סרטן חלילה או משהו אחר
אשמח לתשובות מלאות- מודאגת מאוד
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה המטולוגית - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ22/09/2013ראשית חסרה ספירת platelets
שנית התוצאןת לא מדאיגות
בכל מקרה כדאי לבקש לבצע בדיקת מנגנון קרישה מלא
לברר האם יש סיבה לנטיה לדמם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיקור מי שפיר בהריון עם קרישיות יתרme20/09/2013
בוקר טוב,
יום א' אעבור דיקור מי שפיר.
הרופא שלי אמר להפסיק את האספירין 5 ימים לפני הדיקור ואת הקלקסן 10 שעות לפני, כלומר אם אני מזריקה כל יום ב7 וחצי בערב (40 מ"ג) והדיקור ב8 בבוקר, כן להזריק יום לפני.
אני רואה בכל האתרים וההמלצות לפני דיקור מי שפיר להיות ללא השפעת קלקסן לפחות 24 שעות - האם מדובר בעמדות שונות של רופאים או שיש איזשהי המלצה גורפת?
בנוסף אשמח לחוו"ד נוספת, הרופא שלי אמר להפסיק אספירין כשמגיעים לחודש תשיעי ועל האזהרות של הכדור עצמו כתוב שהוא מסוכן לנשים בהריון אחרי סוף הטריימסטר השני (כלומר סוף חודש שישי).
בכלליות אני לא מרוצה מהאספירין כי הבנתי שהוא חודר שיליה, שזה לא דבר טוב.
האם יש אפשרות לקבל מינון גבוה יותר של קלקסן ולוותר על האספירין?
במיוחד אשמח להוסיף לתזונה שלי אומגה 3 ברמה יומית וכרגע אני נמנעת מכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיקור מי שפיר בהריון עם קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/09/2013ההוראות של רופא נשים בסדר גמור ! הוא יעזר גם בהמטולוג במקום לפי הצורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת דםעליזה17/09/2013
שלום רציתי לדעת בתרומת טסיות תוך כמה זמן נבדקת התרומה?רציתי לדעת באיזה מצב נפסלת תרומת דם?והאם מודיעים לתורם כאשר תרומתו אינו תקינה בבנק הדם וכמה זמן לוקח להם לעשות זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/09/2013תוך 2-3 ימים.
אפשר להיות בקשר עם המחלקה לקבלת תשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרומה
עליזה19/09/2013באיזה מצב תרומה נפסלת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים נמוכים של נוטרופיליםמיכל15/09/2013
מה נחשב ערכים נמוכים של נוטרופילים לחולה לוקמיה בן 82 המטופל בוידאזה?
מה הסיכונים? ואיך מעלים ערכים אילו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים נמוכים של נוטרופילים - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/09/2013זו שאלה כללית. צריך להציג בעיה ספציפית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל
מילה09/11/2013היי רציתי לשאול הוידזה זה לטיפול aml?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות אחרי אירוע מוחישירה15/09/2013
שלום רב,
עברתי לפני כחצי שנה אירוע מוחי אחרי לידה הופנתי להמוטולוג וביצעתי בדיקות גנטיות כל הבדיקות תקינות למעט בדיקת THROMBOPHILIA בגן MTHFR
התוצאה הייתה מוטציה PCR MTHFR (C677T אשמח לדעת מה התשובה אומרת אני כרגע לוקחת קלקסן 80 מ"ג ואספרין 100 והייתי רוצה בנוסף לשאול האם מותר לי לקחת חומצה פולית כי אני מעוניינת בהריון נוסף
אודה לתשובתך,
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות אחרי אירוע מוחי - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/09/2013צריך לדעת עם המוטציה הומוזיגוטית או הטרוזיגוטית.
במצבים אלא טיפול בח' פולית רצוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PET CT ולימפומהשאול13/09/2013
שלום
יש לי לימפומה מסוג B NHL LARGE CELL.
עברתי 4 טיפולי RCHOP ונשלחתי לבצע בדיקת PET CT לבדיקת יעילות הטיפול.
נווצר מצב בגלל החגים שהטיפול החמישי נקבע זמן קצר אחרי בדיקת PET CT.
פענוח PET CT כנראה לא יהיה זמין לטיפול החמישי.
אני כמובן מעונין מאוד לא לבצע הטיפול החמישי במידה ואולי 4 הטיפולים הספיקו לריפוי מלא.
שאלותי/ספקותי:
1.כמה זמן ניתן לסטות מ 3 שבועות מהטיפול הרביעי לטיפול החמישי בלי להסתכן יותר מדי של התרבות תאי הסרטן -- כדי אולי לקבל הפענוח של PET CT ובהתאם אולי לא יהיה צורך יותר בטיפולים?
2. או שבכל מקרה צריך לפחות 5 טיפולים ללא קשר לגבי תוצאות PET CT? ואם זה המצב אזי למה לעשות PET CT בכלל עכשיו ? לא עדיף במקרה כזה לעשות אותו אחרי הטיפול החמישי?
3. האם PET CT הוא כלי אבחנתי מוחלט להחלטה האם נרפאתי מהסרטן במידה ואין ממצאים?
בתודה
י* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PET CT ולימפומה - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/09/2013בדרך כלל בסוג זה של לימפומה 6 או אפילו 8 טיפולים ניתנים להבטחת הריפוי.
ה CT PET יעזור לראות מה התגובה הטיפול ושארית המחלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עלינו לעשות??מיקה13/09/2013
שלום רב.
אבי עבר שני ניתוחי לב של האוארטה העולה ולפני חודשיים עבר תאונת דרכים.בעברו סבל מסרטן הערמונית.מיפוי ביקש לשלול חשד לגרורות ערך בדיקת .MRI תוצאותיו להלן:עקב האות הבלתי תקין וההאדרה הבולטת D3 ובגוף חוליה D12 הממצאים בגוף חוליה אינם נראים מתאימים לשבר על רקע אוסטיאופורוזיס בלבד ויכולים להתאים לשבר עקב תהליך פתולוגי בעצם, לכן רצוי המשך בירור ומעקב לשלילת מעורבות משנית.ולהלן בדיקה של חלבון גונס-עדיין בעבודה ובדיקה נוספת שעבר :סי קריאטיב פרוטאין-תוצאותיה 9,כשאמור להיות בין 0-5.אשמח לחוות דעת.הוא ממתין לביקור אצל המוטולוג אונקולוג.
תודה
מיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עלינו לעשות?? - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/09/2013התוצאה הזאת של CRPלא אומרת כלום. מציע לחקות לבירור של המטו-אונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערך גבוה בבדיקת APLשני12/09/2013
שלום,
בבדיקה הנ"ל יצא לי ערך של 117 , הבנתי כי זהו ערך חריג לבדיקה.
אני נוטלת קומדין, האם יש קשר?
אנא תשובתכם בהקדם,
אני ממש דואגת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערך גבוה בבדיקת APL - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/09/2013לא ברור. אולי PL ולא APL ?
אם כן זה קצת נמוך לחזור על הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה מקודם
שני12/09/2013שלום שוב, השם המלא של הבדיקה הינו Leucocyte Alkaline Phosph
ויצא לי ערך של 117 שהבנתי שהוא גבוה .
מה צריך לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה מקודם - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/09/2013זה ערך מעט גבוה מהנורמה ללא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופיל צבאי עם מחלת דםיעל11/09/2013
שלום, נתגלתה אצלי לפני 3 שנים מחלת דם (I.T.Pׂׂ), חוץ ממנה אני בריאה באופן כללי, אני נוטלת טיפול בסטרואידים כשיש צורך, בשנה האחרונה אני לא מגיעה נתונים נמוכים עד שיש צורך בטיפול, בדר"כ 90 אלף טסיות ומעלה, בלי נטייה לדמם.
האם תוכלו לתת הערכה לגבי הפרופיל הצבאי שלי?
בת 16.5.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופיל צבאי עם מחלת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/09/2013צריך לעבור וועדה רפואית עם כל הנתונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליו ו-CLLדנה10/09/2013
שלום, אימי חולה ב-CLL. היא שומרת על התינוק שלי בן השנה (שלא הולך עדיין לגן) שאני אמורה לחסן אותו בטיפות הפוליו ומתלבטת. מה ההשלכות שיכולות להיות לאימי אם תשהה בקרבתו הצמודה (נשיקות החלפת חיתולים וכדומה)? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידוד השאלה שלי
דנה10/09/2013מכיוון שזהו התינוק הראשון ואשמח לעוד ילדים, הבנתי שאם לא אחסן את התינוק והוא יהיה נשא מהדבקות מכאלה שחוסנו למשל, זו תהיה בעיה עבור תינוק עתידי שלא חוסן בכלום בחודשים הראשונים. הם זה נכון? קראתי שרק אם מחסנים במוחלש אז זה לוקח 6 שבועות ואם נשאים מהידבקות ממישהו אז זה לכל החיים. יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרשיות יתרשי09/09/2013
שלום
אני בת 34. מנסה להכנס להריון שני אך ההריונות לא מחזיקים מעמד. בנוסף יש לי קרוהן. הבנתי שיש קשר בין כל אלה לקרישיות יתר.
ברצוני לדעת האם עליי לפנות להמטולוג או לרופא משפחה על מנת לבדוק זאת?
האם כל המטולוג יכול להפנות לבדיקת קרישיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרשיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/09/2013רצוי להגיע להמטולוג-קרישה בתוך מכון המטולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ב-PTיעל08/09/2013
שלום רב,
בת 40 בטיפולי פוריות, מזה 13 שנה אני במעקב אחרי טרומבוציטוזיס (סביב 500) כאשר לא נזקקי לטיפול תרופתי
לפני תחילת טיפולי IVF ביקשתי בדיקות קרישיות- עד עתה התוצאות כולן תקינות
אחרי שתי הפלות טבעיות- עשיתי בדיקות פאקטור 5 ו-2 שטרם נעשו.
בבדיקות השיגרתיות של PT ו-INR מסתמן שינוי מדאיג ולא ברור
27.9- PT 11.2 INR 1
8.11 - PT 11.3 INR 1
3.2 - PT 11.8 INR 1.1
9.5 - PT 11.9 INR 1.1
1.9 - PT 12.2 INR 1.1
9.9 - PT 12.4 INR 1.1
מה יכול לגרום לעליה בזמן הקרישה?
תור להמטולוג יש רק באמצע אוקטובר, אהאם עלי לנסות ולזרז תור זה? האם עלי לנסות שוב להחזיר עוברים כאשר לא ברור מה הסיבה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה ב-PT - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/09/2013מדובר בשינוי קטן ולא קשור לקרישיות יתר.
אין דחיפות ליעוץ המטולוגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסאןחני07/09/2013
שלום,
כמה זמן לוקח לקלקסאן לפעול מהרגע שמזריקים אותו (בהשוואה לקומדין שהשפעתו מתחילה לאחר כמה ימים)?
אם אדם סובל מPAF ולא מסוגל לקחת מדלל דם באופן קבוע בגלל כיב קיבה, האם קיימת אפשרות להזריק קלקסאן בזמן התקף במקום טיפול קבוע?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסאן - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/09/2013הקלקסן משפיע מיד.
בנוגע לטיפול בקלקסן קבוע זה קשה. בזמן התקף לא מקובל.
להתיעץ עם הקרדיאולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הדם אצל גיסי החי במונגוליהיובל02/09/2013
שלום רב.
לפני כעשרה ימים, גיסי החי במונגוליה, חש כאבים בגבו. הוא בד"כ בריא ובן 52.
הוא ניגש לביצוע בדיקות ותחילה חשבו על בעית כליות, אולם בהמשך גילו כי הוא חולה בסרטן הדם.
עפ"י הערכת הרופאים במונגוליה, הוא נמצא ברמה של 80%.
ביקשתי ממנו לשלוח אליי את תוצאות הבדיקות, אולן רובן כתובות באותיות קיריליות ולכן אנסה לתרגם כמה ערכים שנראים לי לא תקינים :
PROPLAZMOCET , PLAZMOCET 81.5%
RED & WHITE CELLS PROPORTION 28.3
ברצוני לדעת האם נין לטפל בגיסי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הדם אצל גיסי החי במונגוליה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/09/2013לצערי הרב נתונים אלה לא מאפשרים
לענות
רצוי לדעת לפחות את סוג הלוקמיה
ואם אפשר איזה טיפול מתכוננים לתת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי הזרקת קלקסאן בהריוןשירן01/09/2013
שלום
האם נכון להזריק קלקסאן במותן האחורית, ממש בצמיג עצמו לכיוון הגב?
זה הרבה פחות כואב (כמעט ולא כואב בכלל) ויש שם יותר "בשר"
השאלה אם תקין או לא עושה את העבודה כמו שצריך.
כשאומרים להזריק במותן הכוונה מעל הצמיג?
האחות שהדריכה אותי אמרה בכלל להזריק בבטן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי הזרקת קלקסאן בהריון - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/09/2013בד״כ רצוי להזריק בבטן ולא בגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



