מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אשטנגה יוגהאורית09/02/2008
שלומות ,
אני מחפשת שעורי יוגה למתקדמים באשטנגה יוגה באזור קירית אונו ,קראון.
אשמח לקבל מס' טלפון של מורה או מרכז ליוגה אשטנגה.
תודה, אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע על מורי יוגה
פסי פייג09/02/2008רשימת מורי יוגה הרשומים בארגון המורים www.isyoga.co.il
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בתרגולאיל08/02/2008
אני מתרגל כבר כמה חודשים בשיטת איינגאר. כאשר אני מתרגל אסנות בהם הרגלים מגיעות לישור
מלא כלומר מתיחה מלאה (באסנות כגון תנוחת הכלב, חצי אוטאנסנה על הקיר כאשר המתיחה על הרגלים ואפילו בוירבדסנה) אני מרגיש כאב לא קטן בנקודה שמאחורי הברך (בשתי הרגליים) (לדעתי זה גיד אבל לא בטוח אינני יודע אנטומיה - בכל מקרה זה סוג של "חוט" מאוחורי הברך). המורה יודעת מזה וכל פעם נותנת פתרון אחר אבל רציתי לדעת מהי הסיבה הפיסיולוגית לתופעה הזו , כמובן במגבלות היעוץ שאפשר לתת דרך הפורום ? במידה והאנטומיה שלי תקינה האם הדבר משתפר עם הזמן ? האם יכול להיות שמבנה הרגל שלי לא תקין ? (זו הסיבה שאני שואל כאן בפורום כי לא נעים לי לשאול שאלה כזו כרגע את המורה שלי ) אני זוכר שבילדותי עזבתי חוג שחיה כי היה קשה לי מאוד עם תנועת הרגלים ועקב כך חיכוך עם המדריך (שטען שאני "מסבן" או לא מבין אותו ).
שאלה נוספת: בשיטת איינגאר : אחרי כמה זמן מומלץ לתרגל בבית ? הסיבה שאני שואל כי כיום כמעט ואיו אסנה שאני עושה בלי שמתקנים אותי בשיעור ואני לא רוצה לסגל טעויות שיהיה קשה לתקן ומצד שני אני חושב שבכל זאת תרגול יומי יכול לעזור. אז מה אתן ממליצות בנושא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בתרגול
פסי פייג08/02/2008אם אכן המורה שלך מלמדת בשיטת איינגאר, רצוי שתראה לה מה אתה בדיוק עושה בתנוחות ואיפה בדיוק כואב לך. אם זו מתיחה של השרירים האחוריים (המסטרינגס) הם אכן כואבים בתנוחות שהזכרת. אבל יש הבדל בסוג הכאב של מתיחת שריר או יצירת היפראקסטנציה באחורי הברכיים שהיא לחלוטין לא טובה. לכן אתה צריך לבדוק שאתה מרים את פיקות הברכיים ושואב אותן מעלה בעזרת שרירי הירכיים ולא נועל את הברכיים. את זה רק המורה שלך תוכל לראות תוך כדי תרגול. אל תהיה נבוך לשאול אותה כי זה התפקיד שלה בשיעור ולצורך זה היא קיימת עבורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירית07/02/2008
לאחרונה אני מאוד מדוכאת ובעצבים נוראיים בגלל העבודה שלי. כרגע אין לי משהו אחר. כואב לי שמתייחסים אלינו שם כעבדים ואין לנו זכויות אלא רק חובות. העבודה היא קשה מבחינה נפשית וגופנית. הם מדליקים שם את המיזוג המרכזי פעם על קור נוראי ופעם על חום. הגוף שלי משתגע מזה. גם אני משתגעת מזה. הייתי כבר חולה פעמים מזה בחודשיים האחרונים. אני יודעת שזוהי רק עבודה זמנית עד שאסיים את המבחן האחרון שלי ואמצא עבודה אחרת, כי אצלנו בעיר קשה למצוא עבודה וזה מאוד חבל.
אני רוצה למצוא דרכים כן להירגע אחרי 9 שעות עמוסות של עבודה קשה.
אני צריכה מכם עצות איך להירגע ומה לעשות, כי נמאס לי להרגיש ככה. אני פוחדת להתפרק.
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה ורגיעה
פסי פייג07/02/2008מירית יקרה, נשמע שאת מאד סובלת. נסי לראות אם במקום מגוריך ישנם חוגי יוגה ואולי תוכלי להצטרף לקבוצה קטנה ואינטימית שבה תקבלי תשומת לב אישית ותומכת ממורה היוגה שלך. קצת תרגילי נשימה ועוד תנוחות יוגה שקטות יעזרו לך מאד. גם מערכת העצבים תתחזק ותוכלי להתמודד ביתר קלות עם התנאים הלא פשוטים שבהם את נמצאת. בהצלחה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגה, נערותשני05/02/2008
שלום, קוראים לי שני ואני בת 15
הייתי מאוד רוצה לעשות יוגה, ולתרגל.. אך אני לא מוצאת מסגרת(איזור נהריה) שאני חושבת שאני ארגיש בה נוח כי כל המסגרות מיועדות לאנשים מבוגרים, כי בדר"כ אין קהל יעד בגילי שרוצה להתאמ(גם אין מישהי בת גילי שתבוא להתאמן איתי)ן.
הייתי רוצה להתאמן בבית בעזרת דיסק או משהו, אבל הבנתי מהפורום שזה לא מומלץ.
יש לכן רעיון או המלצה?
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה לנערות
פסי פייג06/02/2008באזור נהריה ישנם מורים מצוינים ליוגה. אם קיים בך רצון אמיתי לתרגל, כל הדברים מסביב לא יהוו מכשול בדרכך.בהצלחה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגהבתיה05/02/2008
שלום רב, מהן השיטות \השונות ביוגה, קלאסית, דארמה, לא ברורים לי ההבדלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה קלאסית
פסי פייג06/02/2008על שיטות היוגה השונות ניתן לקרוא באינטרנט ובספרות. שאלתך רחבה מידי . נסי להיות יותר ממוקדת ואשמח לענות לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתה במשקלקרן03/02/2008
שלום, האם יוגה טובה להפחתת משקל או רק לחיזוק וחיטוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה ואורח חיים בריא
פסי פייג03/02/2008יוגה כגישה הוליסטית לחיים, לתחזוקת הגוף , לרווחת הנפש יכולה להביא אותך למקומות טובים של איזון ותזונה נבונה. אם את מתייחסת רק לתנוחות היוגה הרי שהן במקורן לא אירוביות ולכן אי אפשר לדבר עליהן במונחים של שריפת קלוריות והרזיה.
מנסיוני האישי ומתוך שנים רבות של הוראה ראיתי נשים "עגלגלות " שאחרי תרגול רצוף של שנה הן הגיעו להיות חטובות, חזקות, גמישות ובוטחות בעצמן ובמראה גופן.
כדאי לנסות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילי ניקוייואב31/01/2008
אילו תרגילי / טכניקות לניקוי הגוף מרעלים קיימים ביוגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילי ניקוי ביוגה
פסי פייג01/02/2008בהאתא יוגה הקלאסית קיימים תרגילי ניקוי הנקראים קריות. תרגילים אלו כוללים את טיהור הלשון, טיהור האף ודרכי הנשימה העליונות( נטי),ניקוי הקיבה, ניקוי המעיים, ניקוי העיניים. גם צום בימים מסוימים בחודש. חלק מהטכניקות הללו המתוארות בהאתא יוגה פרדיפיקה, נלמד ומבוצע על ידי יוגים שונים בהודו ובעולם. בשיטת שיבננדה מתקיימות סדנאות חווייתיות המלמדות חלק מניקויי גוף אלה.
כשלעצמי אוכל לציין שתרגול רצוף של אסנות, פראנאיאמה ומדיטציה מלווה באורח חיים מאוזן מבחינת שינה ותזונה יוביל לתוצאות טובות. באופן אישי איני דוגלת בשום טכניקה קיצונית לניקוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניקוי
איל01/02/2008תודה על תשובתך.
האם תוכלי לצייו את גישת איינגאר לסוגית הניקוי ?
כמו כן גישת איינגאר לתזונה (באם יש כזו) ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגישת איינגאר לניקוי ותזונה
פסי פייג02/02/2008איינגאר מדבר על תזונה צמחונית,סטווית. המזון צריך להיות מלא, אכיל ומתאים לגוף.צורה כזו של אכילה תעזור למתרגל לשמור על בהירות ושקט בתודעה.
תזונה יוגית הינה פשוטה וזמינה.
בגישת איינגאר תרגול אסאנות ופראנאיאמה יעניק את אפקט הטיהור והניקוי הנדרשים לגוף ולתודעה.
תנוחות היוגה משפרות את זרימת הדם. פראנאיאמה שומרת על זרימת דם נקי למוח, ללב, לעמוד השידרה ולשריר הלב וכך שומרת על חיוניות איברים אלה.
פראנאיאמה מגבירה את העיכול ומחזקת את החיוניות ובהירות המחשבה.
כל אלה הם די והותר.
הקריות שהזכרתי קודם, אינן מתורגלות בגישת איינגאר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרון31/01/2008
האם מדיטציה יכולה לטפל בחרדת קהל? אם כן כיצד ולמה זה שעשיתי מדיטציה היום יעזור לי מחר כשאצטרך לשבת בכיתה הומת אדם?
.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדיטציה מחוללת שינוי
ענת צחור31/01/2008לא כל תרגול מדיטציה יפתור לך את הבעיה, ישנן טכניקות תרגול בהן הנך מפתח מצב רגוע ושלו בזמן שהנך בתרגול מדיטציה, מדיטציות אלו לא ישפיעו על הבעיה שאתה מתאר. אך ישנה טכניקה הנקראת ויפאסאנה, וגם היא צריכה להיות מתורגלת באופן נכון על מנת שפירות התרגול יהדהדו על ההתנהגויות והתגובות שלך בחייך. תרגול נכון של מדיטציית ויפאסאנה עובד על רבדים עמוקים של האישיות ומתרגלים מתארים שינויים עמוקים בדפוסי התנהגות. החווה ויפאסאנה חווה כי כל התופעות הן ארעיות ולכן הוא נשאר שווה נפש לכל תופעה כאשר הוא מבחין בעלייתה ובהיעלמותה, כל תופעה פיזית, רגשית ומנטאלית. לא מדובר בהבנה אינטלקטואלית בלבד אלא בהבנה בכל רמ"ח איברים ושס"ה גידים! הבנה זו בלבד היא פתח לשינוי!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםצחי29/01/2008
שלום, התחליתי ללמוד יוגה בחיפה, אני סובל מכאבי גב תחתון לאחר השיעור, לעיתים זה נמשך גם למחרת. המורה אומרת שאני לא עובד מספיק מהבטן, אך אני חושש שאולי אני לא עושה את התנועות כמו שצריך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבקש הסבר...
ענת צחור29/01/2008לא ברורה לי ההערה של המורה שלך... אתה לא עובד מספיק מהבטן!, האם לך זה ברור?
אם זה לא ברור לך תבקש מהמורה שלך שתסביר לך איך לעבוד מספיק מהבטן...
המורה שלך צריכה לסייע לך בכל תנוחה ותנוחה שאתה מתקשה בה ולמצוא עבורך דרך שבה תוכל לבצע את התנוחות מבלי שתיפגע.
אם אתה לא בוטח במורה שלך- תחליף מורה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעם התלוננתי על כאבי גב
שירה31/01/2008אחרי שיעור.
המורה אמר לי שכואב לי הגב כי אני לא יודעת לעשות יוגה נכון.
החלפתי מורה לשביעות רצוני המלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איינגאראסף27/01/2008
שמעתי שבשיטה זו ישנם דרגות שונות להסמכות המורים:
1. מהם הדרגות השונות ומה משמעותן ?
2. מהם הקריטריונים לקבלת תעודת ההסמכה לכל רמה ?
3. האם קבלת הדרגה מותנת במבחן כלשהוא ? בהודו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרגות הוראה באיינגר יוגה
ענת צחור27/01/2008שיטת דרגות ההוראה התמסדה ב-15 השנים האחרונות, תלמידיו של איינגר מביעים בצורה זו נאמנות לדרכו של איינגר ולשיטתו ע"י איגוד לתוך ממסד. הדרגות באות להראות התקדמות בתרגול וברמת הוראה, ואלה הן הדרגות:
* Introductory I and II
* Junior Intermediate I,II and III
* Senior Intermediate I, II and III
* Junior Advanced I,II and III
* Senior Advanced I and II
ניתן לגשת לבחינה הראשונה לאחר כ- 4 שנות תרגול רציף של לפחות 3 פעמים בשבוע ובהמלצת מורה מוסמך ומוכר ע"י עמותת איינגר, הדרגה הראשונה נחשבת למורה מתלמד, אך ורק בתעודה השנייה הנך מוגדר כמורה, וניצן לגשת לבחינה זו לאחר כ- 5 שנות תרגול ובהמלצת מורה מוסמך, לדרגה הבאה, צריכות לעבור עוד כשנה וחצי, וכך הלאה... והלאה...
לכל בחינה יש רמת קושי שונה הן בתרגול והן בהוראה.
הבחינות נערכות ע"י מורים אשר הוסמכו לבחון והנם חברי עמותה. לכל ארץ ישנה עמותה משלה ועל הנבחן לעבור את הבחינות בארצו. לאחר שהבוחנים מצאו את הנבחן ראוי לדרגה עליה נבחן נשלחת בקשה למרכז בפונה לקבלת תעודה וזו נשלחת חתומה בידי איינגר בעצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרועי27/01/2008
שלום.... אני עברתי את קורס הויפסאנה של גואנקה בצפון הודו ויודע על מה מדובר.
אני עורך כרגע עבודה על הקורס הספציפי הזה בתוך בודהיזם התראוודה במסגרת אקדמית, ואני נדרש לענות מה מייחד את התת זרם הספציפי הזה, מהו מרכז ההוויה, ואני לא בטוח שאני נוגע בדיוק בתשובה.
אפשר לקבל עזרה, המלצה או משהו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויפאסאנה על פי גאונקה
ענת צחור27/01/2008ויפאסאנה על פי גאונקה מאופיינת בשיטה הממקדת את תשומת הלב ברמות שונות של תחושות בגוף בשימוש של איכויות של ריכוז, קשיבות ושיוויון נפש לכל תופעה. לגבי שאלתך- מהו מרכז ההויה, שאלתך לא מובנת?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדיטציהעמית24/01/2008
שלום, האם תנועות ביוגה המאפשרות גמישות ורוגע יכולות לעזור לי להגיע למדיטציה טובה יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה ומדיטציה
ענת צחור24/01/2008תרגול יוגה בתנועה המשרה רוגע הוא אכן בעל איכות מדיטטבית, יוגה היא מדיטציה בתנועה או בתנוחה תלוי באופי התרגול. מדיטציה בישיבה לאורך זמן היא בעלת אופי שונה, היא נטולת תנועה פיזית ולכן ניתן ביתר קלות לזהות תנועות נוספות בעלות אופי מנטאלי, אנרגטי-תחושתי וכו'. האם התרגול שלך מסייע לך בישיבות מדיטציה? רק אתה תדע, ויכול להיות שכל תרגולך יהיה אך ורק מדיטציה בתנועה, תלוי בך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגה לחולת אוסטיאופורוזיסורד22/01/2008
שלום, אני בת 30 וסובלת מאוטיאופורוזיס כבר שלוש שנים. האם אימון יוגה מומלץ לי? האם יכול גם לגרום להקלה במחלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה ואוסטיאופורוזיס
פסי פייג22/01/2008יוגה מאד טובה לך. יוגה מחזקת מאד ועוזרת בתהליך בניית עצם על ידי תרגול של דחיסה ולחיצה.
פני למורה מקצועי באזור מגוריך ותרגלי ללא חשש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלטות יוגהלילי20/01/2008
שלום, האם אפשר לרכוש קלטת יוגה לעבודה בבית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגה לגיל השלישי
פסי פייג20/01/2008נסה ביוגה ז'ורנל
www.yogajournal.com
יש שם הרבה מאד מאמרים בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמשה15/01/2008
אני מתרגלת אשטנגה יוגה מזה כמה חודשים.
אשמח לעצה בקושי שיש לי בתרגול הנשימה:
כאשר נושמים אוג'אי, כאשר שואפים, צריך לדמיין את קרקעית האגן עולה למעלה, וכאשר נופשים אז צריך לדמיין עד פי הטבעת.
הבעיה שלי שהכיוון של הנשימה וה"כיוון של הדימיון" הפוכים לי בראש.
כלומר - קרקעית האגן עולה אבל גם נכנס אויר לחלל הגב ולכן זה הפוך לי כי נושמים מהאף ולא מקרקעית האגן.
מצד שני כאשר נושפים, אז האויר יוצא אבל פי הטבעת צריך להיסגר וגם זה הפוך לי )(אויר החוצה - פי טבעת פנימה).
די קשה לי להסביר, אולי צריך לצייר את הכיוונים...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זאת בדיוק הבעיה!
ענת צחור15/01/2008חכם אחד אמר: כשאתה נושם אתה נושם, כשאתה עומד אתה עומד, כשאתה ישן אתה ישן, כשאתה מזיז את הרגל אתה מזיז את הרגל וכו' וכו'!!!
וזאת בדיוק ההסתבכות שלך, אתה מנסה לתפוש את כל הציפורים במכה אחת, לא ברור לי איך תצליח?
דרך אגב, שאלה לי אליך, האם רק הנשימה לא ברורה לך בתרגול היוגה שלך, ומה בקשר לאיברי הגוף? האם הם ממוקמים כראוי בכל רגע ורגע במהלך התרגול, האם הכל ברור ברמה האנטומית של השריר-שלד, האם הכל ברור ברמה הפיזיולוגית, האם הכל ברור ברמה האנרגטית, האם הכל ברור ברמה המנטאלית?
לכן תרגול יוגה טוב, צריך להיות ברור וממוקד, ללכת צעד צעד, להבהיר ולסדר את אשר לא בהיר וברור, תרגול נכון הוא תרגול שממנו אתה יוצא ברור יותר לעצמך.
אז או שהמורה שלך יבהיר לך את אשר הוא מלמד אותך, או שתמצא לך מורה אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)
