מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוספות לפשטידותאורית17/06/2013
שלום,
האם שווה להוסיף שמרי בירה או נבט חיטה לקציצות או פשטידות
על מנת שהילדים יקבלו את הערך התזונתי שבהם,
או שברגע שמבשלים אותם זה כבר לא שווה הרבה?
האם יש משהו אחר שכדאי להוסיף לפשטידות או קציצות אשר לא ממש יורגש ויעלה את הערך התזונתי שלהם? (חוץ מירקות כמובן).
תודה רבה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספות לפשטידות - תגובה
שושי שטיינוביץ17/06/2013היי אורית,
מה את שמה בפשטידה?
באופן רגיל, פשטידה מכילה ביצים, גבינה, ירקות, קמח או פירורי לחם ותבלינים.
כל המרכיבים הנ"ל מזינים וטובים. מדוע את רוצה להוסיף עוד חומרים מזינים לפשטידה?
אינני יודעת אם שמרי בירה שומרים על הערכים התזונתיים שלהם באפייה, אבל נבט חיטה בהחלט כן והוא יכול להוות תחליף לפירורי לחם. את יכולה לזרות נבט חיטה על הפשטידה מלמעלה, מה שיעניק לה ציפוי יפה וטעים.
אם את בכל זאת רוצה להוסיף עוד חומרים מזינים אז אפשר להוסיף גרעינים, שקדים, אגוזים למיניהם, קטניות (מבושלות מראש, כמובן),
את יכולה להשתמש בטופו או סייטן במקום גבינות ולשפר את איכות החלבון.
במתכונים מסויימים אפשר להוסיף טחינה או שקדיה.
אפשר גם להשתמש בקמח שקדים במקום בקמח רגיל.
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כרוב ניצניםנועה05/06/2013
היי ,
מחפשת מתכון טעים לכרוב ניצנים (שקית סנפרוסט)... יש רעיונות?
תודה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כרוב ניצנים - תגובה
שושי שטיינוביץ05/06/2013עם יד הלב, זה לא ירק הכי הכי טעים.
אפשר לטגן בצל קצוץ (אנחנו מטגנים עם כפית שמן), להוסיף את הכרוב ולהמשיך לטגן מכל הצדדים. להוסיף מעט ציר עוף או מים או לימון או יין לבן, 3 גבעולי טימין שלמים, מלח ופלפל לפי הטעם, לכסות ולבשל עוד 10 דקות על אש נמוכה.
אפשר גם לשלב כרוב ניצנים בתבשילי עוף, במרקים, בנזיד עם אורז ועדשים.
אני אישית לא מתה על הטעם שלו, אבל הוא יפה וגם מאד בריא. אז עם קצת סבלנות אפשר לשלב אותו באוכל.
נסי את המתכון הראשון ואם תאהבי, ספרי לנו ונוכל להוסיף לך עוד רעיונות יצירתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שניצל ירוקאורית31/05/2013
שלום,
הבת שלי מאד אוהבת שניצל טבעול של תרד או קישואים.
בשום דרך אחרת היא לא מוכנה לגעת בירוקים.
האם יש דרך להכין את השניצל הזה כמה שיותר דומה למקור אבל שיהיה כמה שיותר בריא? (וכמה שיותר קל להכנה...) עדיף ללא סויה.
נניח שכן - האם אני יכולה להכין כמות, להקפיא ולהפשיר בבודדים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שניצל ירוק - תגובה
שושי שטיינוביץ02/06/2013את בהחלט יכולה להכין את השניצל הזה לבד. זה קצת מאתגר, אבל אני עושה את זה גם.
אם את לא רוצה טופו (סויה), את יכולה להשתמש בסייטן, שזה חלבון חיטה מאד בריא.
קונים בחנות טבע.
1/2 כוס סייטן טחון
2 כוסות תרד, קצוץ
2 שיני שום, קצוצות
1 כפית שמן.
1 בצל בינוני
1 כוס קישוא מגורד וסחוט מכל הנוזלים.
מעט מלח ופלפל
1 ביצה
פירורי לחם מחיטה מלאה או שבלת שועל טחונה - 1/4 כוס. או שקדים טחונים (אפשר גם קמח שקדים).
פירורי לחם צהובים לציפוי.
1 כפית שמן לטיגון.
הכנה:
טוחנים את הסייטן )אפשר לקנות טחון)
מגררים את הקישואים, זורים מעט מלח, ממתינים דקות אחדות וסוחטים.
קוצצים את התרד, מטגנים במחבת עם כפית שמן ושיני שום עד שהנוזלים מתאדים.
קוצצים בצל דק. אפשר במעבד מזון ולסחוט את כל הנוזלים.
מערבים את כל החומרים בקערה.
מכינים מגש עם פירורי לחם זהובים.
יוצרים קציצות בצורה אובלית, שטוחות. צריך לעבוד בעדינות עם הידיים. עם הבלילה דלילה מדי, להוסיף פירורי לחם.
שמים את הקציצה/לביבה על פירורי הלחם ושופכים פירורי לחם על הצד העליון.
מחממים מחבת עם 1 כפית שמן.
מרימים את הלביבה בזהירות ומטגנים משני הצדדים.
אפשר גם לאפות בתנור. תראי מה יוצא יותר טוב ומה הילדה תאהב.
אם לא תצליחי לטגן עם כפית שמן, נסי עם 1 כף. זה פחות טוב, אבל עדיף מלאכול אוכל מעובד.
אני בטוחה שתצליחי. אם יש שאלות, את מוזמנת לכתוב כאן. אשמח לענות.
הערה: אם את משתמשת בשקדים טחונים, אפשר לוותר על הסייטן.
וכן, את בהחלט יכולה להכין כמות יותר גדולה ולהקפיא. אפשר להקפיא לפני "טיגון" או אפיה ואפשר להקפיא אחרי הבישול.
אם את מקפיאה לפני בישול, הקפידי לרפד את הקופסא עם נייר אפיה, אחרת יהיה לך קשה לחלץ את השניצלים. ואל תשימי אותם בצפיפות אלא במרחק קטן זה מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיצים טבעייםמירי28/05/2013
שלום , אני נוהגת לקנות מיץ עשב חיטה ולשתות לפחות פעם ביום- אני מעוניינת להרחיב את צריכת המיצים שלי ואבקש לקבל שמות נוספים של מתכוני מיצים טבעיים שמנקים את הגוף. בנוסף אשמח להמלצה למיקסר איכותי שניתן להכין בו מיצים ונשטף בקלות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיצים טבעיים - תגובה
שושי שטיינוביץ28/05/2013האם את מתכוונת למיץ פרי/ירק טבעי או שייק?
אם זה מיץ, יש צורך להשתמש במכונת מיצים, ואז את יכולה לעשות מיצים מ: גזר, סלק, תפוחים, סלרי, עלים ירוקים, קולורבי, צנון, כרוב. את יכולה לערבב ביניהם או לשתות כל אחד לחוד.
שייקים זה משהו אחר: כאן כדאי לך לעשות שייק, עם בלנדר טוב ואיכותי, מ:
1 כוס ירקות ירוקים (חסה, בייבי, עלי סלק, תרד, קייל, וכו'), 1/2 בננה וחצי תפוח למשל.
את יכולה כמובן להוסיף פירות שונים וכדאי להוסיף פרי כדי להוסיף מתיקות לשייק.
אני מוסיפה לשייק גם חתיכה של סלק, חתיכת גזר ו-3 עגבניות שרי.
אם תצליחי לעמוד בטעם, אז אפשר לעשות שייקים רק מירקות. לא יודעת אם יהיה לך טעים. נסי.
תמיד אפשר להוסיף מעט מיץ לימון, מעט אבוקדו, כפית שמן זית, כפית טחינה גולמית.
אלה חומרי טעם אבל גם חומרי הזנה מעולים.
אל תחששי לנסות הרכבים שונים, כל פעם משהו אחר, כאשר תמיד יהיו בהם עלים ירוקים, פרי ועוד ירק.
מקווה שעניתי לך. אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות.
אני מנועה מלהמליץ על בלנדר ספציפי, אבל כן אומרת לך שאת צריכה בלנדר חזק ואיכותי. אני מאמינה שבחנות יוכלו להמליץ לך. בחרי את זה עם עוצמת המנוע הכי חזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יכולה להמליץ לך
לוטם29/05/2013על מיצים שאני שותה כמו:
1/2 סלק, 4 גזרים, 2 גבעול סלרי, 1 מלפפון, 1 תפוח ירוק
או
2 תפוחים + 2 אגסים + חתיכה של שורש זנגויל
או
6 גזרים + 2 גבעולי סלרי ותפוח אחד
אני פשוט אוהבת את המתקתקות ולכן כמעט תמיד מוסיפה פרי/ירק מתוקים :)
לגבי הבלנדר לי באופן אישי יש את של קנווד כבר קרוב לשנה וחוץ מפעם אחת שהוא נתקע לי ובמעבדה של ברימאג מצאו חתיכת פרי תקועה שם לא היו לי איתו איזשהן בעיות או תקלות ואני יכולה להגיד לך שאין יום שעובר לי ללא מיצים (לפחות פעמיים ביום). בכל מקרה, זה גם תלוי בתקציב שלך ולכן גם אני הייתי ממליצה לך לגשת לחנויות של מוצרי חשמל ולבדוק שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כוסות מדידה(:25/05/2013
היי
אני אופה חדשה ומשתמשת בכוסות מדידה פשוטים אך בחלק מהמתכונים רשומים כמויות של 4\3 כוס ואין לי את המידה הזו (יש לי רבע שלישי חצי וכוס) אז כיצד אני יודעת כמה עליי לשים כדי להגיע לכמות הרצויה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כוסות מדידה - תגובה
שושי שטיינוביץ26/05/2013יש כל מיני גישות של מידות כוסות המדידה. יש אומרים שכוס מדידה היא 220 מ"ל ויש כאלה שאומרים שזה 240 ויש כאלה שמצדדים ב-250.
אני עובדת לפי כוס = 250 מ"ל (בליטר יש 4 כוסות, וזה הכי נוח). נדמה לי שזו גם המידה של כוסות המדידה שקונים בחנויות.
לכן, 3/4 כוס זה כמובן: חצי ועוד רבע, או כ-190 מ"ל.
יש סטים של כוסות מדידה שיש בהם את כל המידות. אולי כדאי שיהיה לך אחד כזה בבית.
למים יש משקל זהה לנפח ולמשקל. כלומר, 1 קילו מים = 1 ליטר.
כל השאר משתנה בהתאם לסוג החומר. אז שימי לב למה שכתוב בהוראות ההכנה ופעלי לפי זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שושי
(:27/05/2013במידה וכתוב 3/4 כוס סוכר או קמח זה עדין יהיה שימוש ברבע כוס מדידה ואז בחצי? אוהרק במעדה וזה נוזל כמו 3/4 כוס מים או שמו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שושי - תגובה
שושי שטיינוביץ27/05/2013מידת הנפח זהה כמובן ונכונה לכל סוג של חומר. המשקל משתנה.
כלומר 3/4 כוס קמח ו3/4 כוס מים זו בדיוק אותה מידת נפח. המשקל שלהם יהיה שונה.
מקווה שהסברתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסק עגבניות אורגידנה24/05/2013
שלום בנות יקרות,
אני משתמשת המון ברסק עגבניות אורגני :
בתבשיל ירקות,בקציצות ברוטב עגבניות, במוקפץ וכו'.
האם מבחינה בריאותית כדאי לצמצם צריכה של רסק עגבניות אורגני?
תודה,מורן
נ.ב
לליה- ספר הבישול שלך מדהים!
אין יום שאני לא מנסה את אחד ממתכוניו....תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רסק עגבניות אורגי - תגובה
שושי שטיינוביץ26/05/2013אני לא יכולה להעלות על דעתי משהו "לא טוב" ברסק עגבניות אורגני. גם אני מאד אוהבת ומרבה להשתמש במאכלים ותבשילים עם רסק עגבניות.
כלל האצבע הוא תמיד שפיות ואיזון.
ונכון, הספר של ליה מעולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן חמניותרינה20/05/2013
שלום
מה דעתך על בישול עם שמן חמניות בכבישה קרה אורגני?
עד עכשיו השתמשתי בשמן קנולה בכבישה קרה אורגני,האם יש הבדל לטוב או לרע?
אשמח למענה
בתודה
רינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן חמניות - תגובה
שושי שטיינוביץ20/05/2013שמן קנולה בכבישה קרה עדיף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן חמניות - תגובה
ליה שומרון פינדר20/05/2013אכן, שמן קנולה עדיף!
אבל הקפידי לא לחמם אותו. הוא לא מתאים לטיגון / אפייה. מתאים רק לתיבול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרורי לחםנעמה20/05/2013
אני נוהגת לאפות כרובית, ברוקולי, חזה עוף בתנור בציפוי פרורי לחם. האם יש דרך להכין בבית פירורי לחם שיהיו בריאים מפרורי לחם קנויים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרורי לחם - תגובה
שושי שטיינוביץ20/05/2013אספר לך מה אני עושה:
חותכת פרוסות לחם מחיטה מלאה. קולה בגריל, מקררת וטוחנת במעבד מזון.
בנוסף אני טוחנת (בבלנדר או במטחנת תבלינים). כל מיני דגנים ומשתמשת בהם במקום פירורי לחם למשל:
שבלת שועל - מתאים לכרובית
כוסמת - מתאים לקציצות
אורז מלא - מתאים לקציצות. (אפשר לקלות אותו קודם, יוצא ממש טעים)
כרגע לא עולה לי עוד רעיון אך אם אזכר אשמח לכתוב לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרורי לחם - תגובה - תגובה
ליה שומרון פינדר20/05/2013שושי, תגובה מצויינת!
אני כבר הולכת לנסות כרובית עם שיבולת שועל...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה כיף!!
שושי20/05/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- במה הכי בריא לבשלדנה07/05/2013
חמאה, מרגרינה או קנולה? אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במה הכי בריא לבשל - תגובה
שושי שטיינוביץ07/05/2013מכל השלושה עדיפות לקנולה כמובן או חמאה מזוככת.
אבל, שמן מבושל אינו בריא לכן אנחנו ממליצים לצמצם את כמות השמן המבושל למינימום.
אפשר לשים שמן זית בסלט בכמויות יותר גדולות
אפשר גם להוסיף שמן לאוכל אחרי הבישול, כך נמנעים משימוש בשמן מבושל.
בבישול גורמה לייט, אנחנו משתמשים בכפית שמן אחת לכל סיר או תבשיל של 6 מנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברגהוףבן25/04/2013
שלום,
מישהו שמע על כלי בית של חברת ברגהוף ואם כן אפשר לשמוע ביקורת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברגהוף - תגובה
שושי שטיינוביץ25/04/2013אני לא ממליצה על מותגים ספציפים. אבל מה השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברגהוף
בן26/04/2013אני שמעתי על המותג ברגהוף לכלי בית המון ביקורות טובים ואני רוצה לדעת אם יש לאנשים אותו בבית ואם הם מרוצים או לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברגהוף - תגובה
שושי שטיינוביץ26/04/2013אני אישית לא קונה מוצרים לפי מותגים אלא לפי הצורך שלי בכלי הספציפי ואיך אני מגדירה את האיכות שבה אני מעוניינת.
לא לכל שימוש יש צורך בכלי באיכות הגבוהה ביותר ולעומת זאת יש כלים שכן צריך אותם באיכות גבוהה.
אם יש לך שאלה על כלי ספציפי, אשמח לתת לך הנחיה או לפחות לומר לך מה אני הייתי עושה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמידע על חברת ברגהוף
מאיר28/10/2013אני רוצה לשתף אתכם במידע על חברת ברגהוף
חברת ברגהוף הינה תאגיד בינלאומי מוביל בתחום תעשיית כלי מטבח, המספק מגוון מוצרים איכותיים מעוצבים ושימושיים כאחד, למגזר הפרטי ולמגזר המסחרי.
מיוצר בחומרים שמבטיחים בישול טעים ובריא
תחתית שש שכבות, פיתוח טכנולוגי המבטיח פיזור חום אחיד ומהיר
תכנון ארגונומי לנוחות מקסימאלית של המשתמש
מבנה המוצרים וחומרי הגלם מבטיחים בישול טעים, בריא ואקולוגי
התאמה מלאה לכל סוגי הכיריים: אינדוקציה, הלוגן, קרמי וכל השאר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונת תינוקות - שאלה בעיקר ל: ליהלי21/04/2013
היי ליה,
בתי בת שנה וחצי. שוקלת 10.6 קילו, ירדה קצת באחוזונים (מ 75 ל 50).
היא לא אוכלת מוצקים כמו שצריך, אוכלת כמויות נורא קטנות.
את האוכל העיקרי(בוקר,צהריים) אוכלת בגן וטוענים שם שהיא אוכלת טוב.
אצלי היא אוכלת את הבקבוק מטרנה של הבוקר,הלילה וארוחת ערב ולכן....
הייתי רוצה לקבל הצעות למתכונים לארוחות ערב שיהיו מורכבות מאוכל בריא ומזין וטעים ואם אפשר גם קל הכנה....
היום היא מקבלת לארוחת ערב: ביצה קשה/חביתה+גבינות(קוטג',סקי)+לחם(בקושי אוכלת)+ירקות(עגבניה,מלפפון,לפעמים אבוקדו). לפעמים אני מוסיפה טונה במקום ביצה. לפעמים פשטידת גבינות. לפעמים אני נותנת לה אורז עם קציצה למשל. או דג מושט עם תפוח אדמה. לפעמים פסטה ברוטב עגבניות. האם זה נשמע מספק כארוחת ערב? מה עוד ניתן לתת על מנת שתשמין קצת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונת תינוקות - שאלה בעיקר ל: ליה - תגובה
שושי שטיינוביץ21/04/2013לפי מה שכתבת, נראה שהילדה הקטנה שלך אוכלת מצויין. אני מאמינה שכל ילד יודע מה טוב לו וכמה הוא צריך לאכול. הקיבה של ילדים קטנה מאד ואין להם בכמות גדולה של אוכל.
את עושה מצויין בזה שאת מציעה לה מגוון של מאכלים ותמשיכי להציע לה. זה טוב שהיא מסכימה לאכול דברים שהרבה ילדים מסרבים להם. את יכולה היום לתת לה את האוכל של הבית, בכמויות קטנות, כמובן, ובצורה שהיא יכולה לאכול.
לדעתי, את יכולה להסיר דאגה מליבך.
אני יכולה לשתף אותך שגם בתי הייתה כזו, כל הזמן על גבור הנורמה, והייתה ילדה ונערה רזה מאד. גם היום היא רזה וגבוהה אבל אין לה שום בעיות משקל. להיפך, נראית מצויין.
בטח ליה תחזור אלייך עם עוד רעיונות, בינתיים, לילה טוב,
שוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונת תינוקות - שאלה בעיקר ל: ליה - תגובה
ליה שומרון פינדר22/04/2013אני מודה לשושי שענתה לך תשובה מצויינת!
נשמע לי שהבת שלך אוכל מצוין ושאת, כאמא, גם נותנת לה אוכל מצוין.
לא הייתי עושה שינויים ולא מכניסה לחץ למערכת. הסירי דאגה מליבך!!!
לפעמים ילדים שהיו תינוקות גדולים מתיישרים עם הנטייה הגנטית המשפחתית ויורדים אחוזונים. זה לא צריך להדאיג אף אחד.
תני לה לאכול כמה שהיא רוצה, אל תנסי לדרבן אותה לאכול יותר ממה שהיא רוצה, כל התעקשות כזאת עלולה לעורר התנגדויות ובעיות סביב אוכל בעתיד. כרגע - פשוט תקבלי באהבה את מה שיש!
באתר שלי יש הרבה מתכונים שיכולים להתאים לארוחות ערב... את מוזמנת לראות מה מתאים לכם כדי לגוון ולהעשיר. אבל לא נשמע לי שצריך להשמין.
דבר אחרון... זה אולי הזמן להתחיל להיפרד מהבקבוקים. אחרי גיל שנה, אם ילד אוכל מוצקים אין סיבה להמשיך בבקבוק. לפעמים בקבוק גם תורם לירידה באכילת מוצקים... היא לחלוטין בגיל שהיא יכולה להוריד את הבקבוק, ואז אולי היא גם תאכל יותר בארוחת הבוקר ובארוחת הערב. עשי זאת בהדרגה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בדיוק במצבך!!!
לילך26/04/2013רק ההבדל הוא שבתי תמיד הייתה באחוזון הנמוך...
בגן כמובן הן אומרות שהיא אוכלת נהדר, אבל לא נוכל אף פעם לדעת. אני ממש לא מנסה לדרבן אותה לאכול, כדי לא לעשות עניין מהאוכל, אם היא רוצה לאכול היא תמיד מקבלת. ואם הכמות שהיא אוכלת מספיקה לה אני לא מתעקשת שתוכל יותר. בערב אנחנו בעיקר אוכלים ארוחות קלות, חביתה, סלט, טחינה, מידי פעם אנחנו מגוונים עם פסטות, אבל משתדלים שלא להכביד באוכל. מה שכן אני מקפידה שתשתה מים (זה יותר חשוב לי מהאוכל) והאמת שדווקא בכיוון הזה אין התנגדות מצידה - היא אוהבת את הבקבוקים הקטנים האלה של מי עדן. חוץ מזה נשמע שהתזונה שאת נותנת לה ממש בריאה ככה שלא חושבת שיש לך סיבה לדאגה, ועדיף לא לעשות עניין מהמשקל - ילדים יודעים בדיוק מתי הם רעבים. אני מזדהה עם זה שבתור אמא את פוחדת שהיא לא אוכלת מספיק אבל אני למדתי לשחרר את זה ולהבין שכשהיא באמת רעבה היא אוכלת (פחות מתרגשת מהאחוזונים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבני שמוטהילה15/04/2013
בוקר טוב
שאלה לגבי אבני שמוט אמיתיות
לא מזמן קנינו אבנים אצל ברפמן קמינים
אנחנו מאודדד מרוצים אבל האבנים התלכלכו מגבינה וכדומה
איך אפשר לנקות אותן ? הבנתי שבשום פנים ואופן אסור לשטוף אותן
כי הן עלולות להשבר בתנור
אז מה עושים אני אובדת עצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבני שמוט - תגובה
ליה שומרון פינדר17/04/2013אני לא יודעת. אולי שושי תדע...?
בכל מקרה, אני מציעה לך לשאול בפורום בישול כללי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבני שמוט - תגובה
שושי שטיינוביץ21/04/2013גם אני לא מכירה אבני שמוט, אבל יודעת שמה שנכנס לתנור נשרף לגמרי. אז הייתי מנסה להכניס אותן לתנור לחום מאד מאד גבוה ואחר כך מברישה את השיירים. מקווה שעזרתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכון למאפה או עוגה בריאים - עצות?עדי15/04/2013
שלום רב,
אני רוצה להכין עוגה או מאפה הכוללים מרכיבים בריאים, ללא סוכר וללא קמח לבן.
ניסיתי להכין עוגה מ-
4 תפוחים, כפית סטיביה, כוס וחצי קמח כוסמין, כוס סובין שיבולת שועל, 3 ביצים, 2/3 כוס שמן, כפית קינמון, כפית אבקת אפיה. זה יצא מאוד יבש ודל בטעמים.
חשבתי להוסיף לזה רסק תפוחים לא ממותק וגזר מגורד כדי להוסיף טעם ונוזלים.
אולי יש לכם מתכון עבורי, למשהו בסגנון הזה, אבל שניסיתם ויצא מוצלח?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכון למאפה או עוגה בריאים - עצות? - תגובה
שושי שטיינוביץ17/04/2013הכל בסדר עם המתכון שלך. רק את צריכה לוותר על הסובין. אין צורך להוסיף סובין לעוגה. הגדילי את כמות הקמח (קמח מלא או חצי חצי כוסמין ומלא) ל-2 כוסות, והוסיפי ממתיק כגון דבש או סילאן. אם את רוצה שזה יהיה ממתיק ללא קלוריות, אז יש את האגאבה או, לא עלינו, ממתיק מלאכותי. לצערי, ממתיק הסטיביה מריר במקצת ויש לקמץ בשימוש בו. אם אין לך בעיה בריאותית, אני ממליצה לשים ממתיק בריא כגון: סילאן, דבש, סירופ מייפל או סוכר חום.
את יכולה להמיר חלק מהמקמח בקמח שקדים. זה משפר את העוגה ומשביח את הטעם והמרקם.
את גם יכולה להקציף את הביצים. זה מאד מוסיף למרקם. במקרה כזה אין צורך להוסיף אבקת אפיה.
אם את משתמשת בסוכר חום גס, את יכולה לטחון אותו בבלנדר. זה מאד מעדן את העוגה.
אפשר גם להוסיף תמצית וניל טובה או טעם מסוג אחר.
אבל עוגה בסיסית צריכה להכיל: קמח, ביצים, ממתיק טוב, חומר התפחה וטעמים. כל השאר הן תוספות.
ומכיוון שעוגות מכילות את כל הנ"ל יש לאכול אותן במידה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזל החמצת חמוציםדלית14/04/2013
השתמשתי בכלי זכוכית מיוחד להחמצת חמוצים(כרוב, גזר וכו) עם לימון וחומץ.
בחלוף שבוע החמוצים נאכלו. האם אוכל להשתמש באותו נוזל שנשאר בכלי , להחמצה נוספת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזל החמצת חמוצים - תגובה
שושי שטיינוביץ14/04/2013איני רואה למה לא.......להיפך, זה אולי יהיה יותר טעים, אבל תבדקי את הריכוז אם הוא עדיין נכון וייתכן שיהיה צורך להוסיף מלח או חומץ או לימון (החומרים שהשתמשת בהם).
חלק מהריכוז נספג בחמוצים שכבר שהו שם. לכן צריך לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבת אתרוגים מרהגלי27/03/2013
בשלתי ריבת אתרוגים והיא יצא מרה למדי.
יש לי אבנים בכיס המרה.
האם זה יזיק לבריאותי אם אוכל אותה בכמויות קטנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבת אתרוגים מרה - תגובה
שושי שטיינוביץ28/03/2013אין לי מושג. צריך להפנות את השאלה לפורום בריאות. אפנה עבורך, בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
שושי שטיינוביץ28/03/2013לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_מחלות_כבד_גסטרואנטרולוגיה' id=link]מחלות כבד, גסטרואנטרולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)

(1).jpg)
