פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טחינת קטניות + חיטה
    שני
    02/03/2012

    הי בנות :))
    רציתי לשאול אם אתן טוחנות בבית חומוס/עדשים/שועית?
    עדשים טחנתי (סתם עלה לי רעיון אולי יום אחד להכין עוגה...רעיון משוגע...
    חומוס לא טחנתי תוהה אם זה אפשרי
    ומה לגבי הקמחים? אני קונה (בתקווה שמה שהיצרן כותב זה אמיתי 100% מלא בלי תוספות....
    ואתן?
    תודה וכל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טחינת קטניות + חיטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טחינת קטניות + חיטה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    02/03/2012

    היי מור היצירתית ושופעת הרעיונות,

    יש קמח חומוס מוכן לקנייה בחנויות טבע. את יכולה כמובן גם לטחון, אבל מזכירה לך שאם את עושה זאת, כדאי לשבור את הגושים הגדולים עם פטיש שניצלים (בתוך שקית כפולה, כמובן), וזאת כדי להגן על המטחנה. לא יודעת עד כמה זה מעשי לשימוש ביתי. תבלינים כדאי לטחון בבית כי משתמשים בכמות קטנה ואז המאמץ שווה. אבל קמח חומוס צריך בכמויות יותר גדולות ואז אינני יודעת עד כמה המכונה הביתית הקטנה שלך תעשה את העבודה בלי יגיעה מיותרת.

    קמח חומוס משמש לקציצות גונדי, למשל, מוסיפים אותו לחזה עוף טחון, והתוצאה: קציצות נימומות, טעימות וכיפיות שגם ילדים מאד אוהבים. יש עוד שימושים והוא טוב לכל צורך שצריך קמח. אם את רוצה לשלב אותו בלחם, אז רק בכמות קטנה.

    לגבי עדשים ושעועית. השאלה לאיזה שימושים את רוצה לטחון. אם למשל את רוצה להשתמש בחומר הטחון כדי להוסיף למרק או תבשיל, אז אפשר לטחון גם בסוף הבישול, ואז זה יותר קל.

    אם את רוצה ליצור קמח עדשים, אז תחשבי קודם מה בא לך לעשות עם זה ואז אפשר לראות אם זה מעשי. אף פעם לא ניסיתי לטחון עדשים או שעועית יבשה. אולי זה רעיון. רק צריך לחשוב על מנות שאפשר להכין. בטוח שיש, רק צריך לחפש. כי כל שימוש אפשרי כמו למשל: קציצות עדשים, לביבות, וכו' ניתן לטחון אחרי הבישול.

    ישנו סלט שעועית שעושים עם שעועית מבושלת טחונה, והוא למעשה כמו סלט חומוס, רק שעשוי משעועית עם הרבה שום ולימון ושמן זית. מגישים אותו ממש כמו שמגישים חומוס.

    לא יודעת אם ממש עזרתי, אבל זה הידע שיש לי בשלב זה.

    שבת שלום ומלאה יצירה וכיף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את תמיד עוזרת

    שני
    03/03/2012

    אני תמיד שמחה לקרוא את התשובות שלך. תמיד יש מה ללמוד
    והינה לא חשבתי על החומוס שהוא קשה ואולי בעייתי ואולי עלול לשבור לי את המטחנה ועל כן כמו שאמרת לשבור קודם ...
    גונדי אכלתי פעם וואו טעים טעים.....

    תגידי מה לגבי קמחים? את טוחנת בבית או קונה מוכן?
    את סומכת על היצרנים שכותבים 100 אחוז קמח מלא, שיפון וכ'?
    לפעמים אני רוצה שתהיה לי מעבדה בבית שאני אוכל לבדוק בעצמי אילו מרכיבים יש במזון שמוכרים לנו ועד כמה אומרים לנו את האמת...
    מרגיז שצריך לסמוך על היצרן כאשר היום אנחנו יודעים שיש כ"כ הרבה שקר בפירסום....

    תודה ושבת חורפית שלווה :)))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושכחתי להוסיף

    שני
    03/03/2012

    שאפיתי אתמול עוד לחם
    חצי שיפון חצי חיטה
    שינויים קלים .....
    יצא לי מרקם מעולה. היה כ"כ נח לעבוד . לא נידבק
    תפח יפה. כל פעם שלשתי אותו (ידני) היה כ"כ כיף ללוש
    איזה תענוג :))))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושכחתי להוסיף - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    03/03/2012

    מור מקסימה. קודם כל תודה לך על המשובים שלך. את מחממת לי את הלב. וזה ממש כיף.

    לעניין שאלותייך. רוצה להזכירך, שנקודת המוצא שלנו היא שפיות. אם כתוב על אריזה שהיא מכילה שיפון מלא, אני בוחרת להאמין. האם אני באמת יכולה להקים מעבדה שתבדוק כל דבר בחיים שלי? כנ"ל לגבי דברים שנאמרים אלי. האם אני יכולה לחיות בחשדנות תמידית שמישהו משקר לי? אי אפשר הרי לחיות כך. אין ברירה. בחיים צריך גם לדעת להתמסר.

    החשיבה כל הזמן צריכה להיות: מה ישרת את החיים שלי ושל סביבתי באמת. האם חשדנות מתמדת (גם כלפי דברים פיסיים וגם כלפי אנשים), משרתת את חיי? ולפי התשובה אני מחליטה איפה אני מתמסרת ואיפה אני בודקת.

    אז קמחים אני קונה. ואם התכולה כתובה על האריזה, אני בדרך כלל מאמינה. ברור שאם יש סיבה לחשדנות, אני לא מניחה לה. אבל עד אז, אני בוחרת להאמין.

    ואני מודה שאני שמחה שאני חיה במדינה שעוזרת לי בסוגיות האלה. היצרנים מחוייבים בסימון התכולה, ואם מישהו משקר הוא משלם על כך מחיר כבד. לא יודעת מה הייתי עושה אילו הייתי חיה במדינה שהערכים בה היו שונים.






    אני פועלת לפי זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שני
    04/03/2012

    הי שושק'ה :)))
    בוקר חורפי גשום ויפה לנו :)))
    איזה אויר נפלא ושתתמלא הארץ במים מי ברכה :))

    תראי את צודקת אי אפשר לחיות בחשדנו מתמדת זה באמת קשה קשה
    אלא שבאמת אנחנו מגלים כל הזמן ללא הפסקה שעובדים עלינו, מסלפים עובדות
    תראי לחם שיפון : כל לחם שיפון מכיל בסה"כ איזה 200 גרם קמח שיפון וכל השאר
    היצרן שם קמח לבן. אני תוהה כמה אנשים יודעים את זה (והחוק מרשה ליצרן וכך היצרן חוסך כסף על חשבונינו) מרגיז.
    מזל שהיום הכל נגיש ואנחנו יכולים להכין לפחות חלק מהמזון בעצמנו
    וכשאני מכינה לחם אני כ"כ שמחה לא רק בגלל החוויה אלא שבאמת אני יודעת שאצלי לחם זה הכל קמחים מלאים בדיוק כמו שאני רוצה וכמובן שאני שולטת בכל כמויות המלח והסוכר וכ'.
    נ.ב. יש לי בננות אני מחכה שיבשילו וייתכן שאני בכל זאת אעשה לחם מתוק
    אני אעטוף את זה בבצק כמו שאמרת. אני אדווח ....
    כל טוב יקירה ותודה רבה על ההתייחסות שלך לכל שאלה :))))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    04/03/2012

    מור יקירתי. בוקר נפלא לך, גשום והמון המון מים לכנרת,

    את בהחלט צודקת!! הדוגמא שהבאת היא דוגמא להתנהלות נכונה. את מסתכלת על התווית, יש לך מידע מדוייק מה המוצר הזה מכיל ואת עושה את הבחירה לא להשתמש בו אלא להכין משהו משלך.

    זה בדיוק מה שהתכוונתי.

    להשיג כל מידע אפשרי. תמיד לבדוק בשבע עיניים.

    ואחרי שיש מידע לקבל החלטה.

    אבל - בדרך כלל, אני מקבלת את המידע כי אין לי דרכים להתווכח איתו או לבדוק אותו (שוב, הכל בשיקול דעת). אם אני קונה חבילה של 1 ק"ג קמח שיפון וכתוב עליה שהוא מכיל 100% קמח שיפון, אין לי דרך לערער על האמינות של המידע. ולכן, אעדיף לבחור להאמין. ככה אני חיה בשלום עם עצמי.

    כל הכבוד על הלחם שאת מכינה. אני ממש מריחה וטועמת אותו עד כאן.

    יום נפלא ושבוע נפלא לך יקירתי,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעימות לתינוקת - שאלה לליה שומרון.
    שיר
    01/03/2012

    אז התחלנו לפני בערך שבוע.
    של ירק שלושה ימים . בטטה --- תפו"א --- קישוא --- גזר(הפסקנו בחשד לאלרגיה-פריחה בפנים) ---- אבוקדו.
    שאלותיי הן:
    מתי אפשר לנסות שוב גזר. אני לא בטוחה שזה בכלל מהגזר הפריחה שהייתה בפנים.
    האם להמשיך להציג ירקות ופירות חדשים או לעשות שילובים של נגיד בטטה,תפו"א וקישוא?
    כמה כפיות אפשר לתת ביום? אחות טיפת חלב אמרה לי עד 4 כפיות. אחות אחרת של טיפת חלב אמרה לי גג 2.
    אם 4 כפיות - כדאי לחלק ל 2 ארוחות? נגיד בוקר מאוחר וצהריים?
    שוב, אחות טיפת חלב אמרה שאני יכולה לתת הכל במינונים קטנים - טחינה,חומוס,שקדיה,עוף וכו'.... (חוץ מחלב ומוצריו ודבש כמובן) - האם זה נכון? ומתי להתחיל לשלב נגיד טחינה? מתי עוף?
    האם מרק ירקות שאני עושה כדאי לשים במקרר ולתת במשך שלושה ימים ממנו או עדיף להקפיא בקוביות קרח?
    אבוקדו - היום נתתי לה - ריסקתי במעבד מזון - יש בו שערות כאלו - זה לא מסוכן??
    אגס,תפוח - כדאי לאדות לפני? מה לגבי תמרים, אפשר לתת?
    תודה וסליחה על מבול השאלות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעימות לתינוקת - שאלה לליה שומרון. - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    01/03/2012

    ליה יקירתי. כולו שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעימות לתינוקת - שאלה לליה שומרון. - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    12/03/2012

    הי טל, וסליחה ששאלתך התפספסה לי...
    לא ציינת באיזה גיל מדובר.
    איך הולך? איך מתקבל האוכל? באהבה? בדחייה?
    אז התחלת יפה! טעימות קטנות באמת של ירקות מאודים. אני ממליצה להתחיל בפחות מתוקים ולעבור למתוקים יותר, הכל מאודה, אחר כך אותו הדבר עם פירות ואחר כך להתחיל שילובים מדברים שכבר ניסיתם.
    אמרת שקישוא בטטה ותפוח אדמה עברו טוב, אז (בהנחה שהוא/היא מעל 6 חודשים, ומתלהבים מהאוכל) אפשר להכין מרק משלושתם ולהתחיל להגדיל כמויות.
    השלב הבא הוא להעשיר את המזון בפחמימות, שומנים וחלבונים...
    וזה אומר להוסיף טחינה או שקדיה לפירות, להוסיף דגנים למרק הירקות או להוסיף ארוחה של דייסה ומבחינת חלבון להוסיף עוף / הודו / בקר / עדשים למרק הירקות.
    עד שמגיעים לשלוש ארוחות מלאות ועשירות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפת
    אורח
    28/02/2012

    שלום :)

    האם אתן ממליצות על לפת באפייה בתנור?
    איזה מאכלים אתן ממליצות שקשורים בלפת?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפת - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    28/02/2012

    לפת הוא ירק נהדר, טעים ופשוט להכנה. אפשר לשים אותו במרק, אפשר לעשות ממנו פירה, אפשר לשלב פירה לפת עם תפוחי אדמה ומקבלים פירה מופחת קלוריות ומאד טעים. אפשר להחמיץ לפת, כלומר לחתוך לפרוסות ולשים בקערה ולהוסיף מלח ולימון ומים.

    אפשר גם לאפות בתנור, עם נייר כסף ולאכול ככה. מרגיש לי קצת דרמטי בשביל ירק כה פשוט, אבל אין מניעה, כמובן.

    בתיאבון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על בשר
    אורח
    28/02/2012

    שלום,

    אני מבינה שזה פורום של תזונה טבעית
    האם אפשר לשאול שאלה על בשר?
    במידה ולא, ועדין תוכלו לענות אודה לכן

    כאשר אני חותכת בשר עוף מהקצב לפני בישול
    על קרש חיתוך
    האם זה תקין?
    איך מומלץ לנקות את הקשר חיתוך אז?

    אותה שאלה על כל כלי מטבח שבא במגע עם בשר חי
    איך מומלץ לנקות אותו?
    האם יש המלצה מיוחדת?

    ומה לגבי ספוג הניקוי עצמו?
    האם גם אותו יש לנקות לאחר מכן בצורה מיוחדת?

    שאלה נוספת באותו הקשר:

    האם כרשא שמים בצל בסיר ואז חתיכות קטנות של חזה עוף,
    ועל זה גזר וגמבא ועוד רכיבים
    כאשר הבשר החי עדין בא במגע עם הירקות
    האם זה בסדר?
    למרות שהבישול הוא הבסך הכל כ20 דקות
    עדין חשוב לי לדעת אם זה בסדר שזהם באו במגע - הבשר החי והירקות באותו הסיר

    תודה רבה
    מעריכה מאד את התשובות והזמן שלכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על בשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על בשר - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    28/02/2012

    על כל השאלות התשובה חיובית. אין בעיה לחתוך עוף על קרש חיתוך ואין בעיה לבשל עוף עם ירקות בסיר. הכל בסדר.

    קרש חיתוך יש לנקות היטב עם מים חמים וסבון כלים ומטלית ניקוי. אם זה קרש מעץ, אז פשוט מקרצפים היטב, ואם זה משטח חיתוך מפלטיק, אפשר לנקות גם עם אקונומיקה ולשטוף היטב.

    הפורום שלנו הוא פורום של אוכל שפוי ובריא, ואנחנו גם אוכלים בשר, רק בתנאי שהוא דל שומן, ללא עור וללא שומן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוגורט
    דפנה
    26/02/2012

    אני לא יודעת אם זה הפורום המתאים לשאול.. אבל יוגורט של יופלה 1.5% שומן (לא המתוק.. אלא הרגיל, באריזה האדומה), ביחד עם בננה אחת קטנה וקינמון מעל.. (טחון..) האם זה נחשב למנה בריאה? בתור מנת ביניים...
    בלי קשר רציתי לדעת את הערך התזונתי של קינמון? אני יודעת שלפזר למשל סוכר מעל היוגורט/בננה זה ממש לא בריא ומשמין.. האם קינמון משמין/מזיק?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יוגורט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוגורט - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    26/02/2012

    יוגורט עם בננה וקינמון היא בהחלט מנה טובה, מזינה ובריאה.

    קינמון הוא תבלין שהערך הקלורי שלו זניח. שימי כמה שאת אוהבת. לקינמון ערך תזונתי רב והוא נחשב לתבלין בריא.

    אינני מומחית גדולה ליוגורט, אך אני יודעת שעדיף יוגורט ביו שיש בו חיידקים טובים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני שותה משקה "קינמון"

    שני
    28/02/2012

    הקינמון מתקתק והריח שלו נפלא
    גם אני טחנתי ואני שמה חצי כפית + מים רותחים + חלב וזה תחליף קפה בשבילי
    אני שותה עד 2 ביום וזה ממש טעים (ובלי ממתיק ובלי סוכר...התרגלתי)
    לפי מה שקראתי עליו הוא בריא מאד
    אגב גם הבננה בריאה יש בה אשלגן וקראתי שלנשים בזמן מחזור מומלץ לאכול בננות
    (אם כבר מתוק שיהיה גם מזין....)
    תהני:)))))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני שותה משקה "קינמון" - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    28/02/2012

    נשמע טוב. מזכיר צ'אי הודי....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטו
    מיה
    20/02/2012

    שלום

    אילו עלים מלבד בזיליקום מתאימים לרוטב פסטו?

    האם נשארים ויטמינים לאחר טחינה ו3-4 ימים במקרר?



    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסטו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטו - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    20/02/2012

    פסטו עשוי מעלי בזיליקום.

    אבל ממרח ירוק אפשר לעשות מכל מיני סוגי עלים: פטרוזיליה, כוסברה, מנגולד, בייבי, וכו'....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתכון לפשטידה
    ענינה
    20/02/2012

    שלם לכולם!

    אני מחפשת מתכון לפשטידה בריאה,רזה(בלי גבינות עם הרבה שומן).
    כרגע אני בכיוון הברוקולי והכרובית ואשמח לקבל טיפים בכיוון הזה....


    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתכון לפשטידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתכון לפשטידה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    20/02/2012

    הנה מתכון מקורי, גורמה לייט, לפשטידת ברוקולי עם גבינות, בלי בצק:

    2 כוסות ברוקולי טרי חתוך לפרחים בגודל 2X2, מאודה, מסונן היטב בלי מים.

    250 גר' גבינה לבנה 5% או גבינת טוב טעם או גבינת דבורג או טובורג.
    150 גר' גבינת פטה או ברינזה 5%, מגוררת
    150 גר' גבינה בולגרית 5%, מגוררת
    50 גר' גבינת קשקבל או עמק, מגוררת.
    1 יוגורט עזים (או רגיל)
    4 ביצים שלמות
    3 כפות קמח מלא או קמח תירס דק (ממש כמו קמח) או קמח כוסמין.
    1/2 כפית פלפל שחור
    1 כפית מלח
    1 כף גרגרי כוסברה שלמים או טחונים גס.
    3 כפות פירורי לחם מחיטה מלאה או פירורי קרקרים מחיטה מלאה.

    אופן ההכנה:

    מחממים מראש תנור ל-180 מעלות.
    זורים על תבנית אפייה את פירורי הלחם.
    מפזרים את הברוקולי המבושל (מאודה).
    מפזרים את הגבינות המגוררות, חוץ מהקשקבל או הגבינה הצהובה.
    בקערה מערבבים: ביצים, יוגורט, קמח ותבלינים, טורפים היטב.
    שופכים את תערובת הביצים על כל התכולה.
    לוקחים מזלג ומערבבים בעדינות את החומרים בתבנית במטרה להבטיח שתערובת הביצים תגיע לכל מקום. לא לערבב מדי.
    מפזרים מלמעלה את הגבינה הצהובה.
    אופים בתנור למשך כ-40 דקות או עד שמזהיב.

    אפשר לוותר על הגבינה הצהובה ולזרות למעלה שומשום או גרגרי כוסברה או קצת גרעינים או כלום

    טעים בכל מקרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפיתי לחם
    שני
    20/02/2012

    הי בנות :))

    אפיתי עוד לחם. וואו הפעם היה יותר קשה. שמתי חצי ק"ג שיפון חצי ק"ג חיטה
    ועשיתי ידני והיה ממש קשה ללוש....ויתרתי על לישה אחרונה...
    בכל אופן יצא בסדר גמור. כל פעם אני מנסה ורסיה אחרת להרגיש אם יש טעם אחר,
    מרקם אחר וכ', ותמיד אני נהנית :)))
    ותודה על התשובות בנושא קינואה כשאני אכן אני אעדכן
    בקרוב אני אכין גם לחם מתוק...
    כל טוב :)))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפיתי לחם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפיתי לחם - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    20/02/2012

    יופי. משמח שאת מנסה וכיף שאת גם מצליחה..

    זכרי, בצק אוהב לנוח. כל פעם שהוא קשה, זרזפי מעט מים, תני לו כמה "בוקסים" והניחי למנוחה של כעשרים דקות. אחרי זה יהיה הרבה יותר קל ללוש. בסוף הגלוטן מנצח.......

    מחכה לפרוסה מהלחם המתוק....חחחחההה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון לחם מתוק

    שני
    23/02/2012

    הי בנות :))
    אפיתי את הלחם ויצא תאונת עבודה :))) מכירות את זה ? יצא בצק דביק , יותר מרקם של עוגה מאשר לחם לא מספיק מתוק כנראה היה צריך כמות כפולה של תאנים ושזיפים (וגם לא הוספתי סוכר) עוגה עם שמרים בפנים מצחיק לא? זה קצת תפח באפייה, אכיל אבל לא משהו...בכל אופן מצחיק מאד :))))


    תגידו בנות האם הכנתן לחם רק מקמח שיפון?
    יש טיפים? כי שמתי לב שהוא די בעייתי מבחינת הקמחים לא?

    אשמח לתשובה
    ותודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון לחם מתוק - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    26/02/2012

    היי מור,

    אם הבצק יצא רך מדי, סימן ששמת יותר מדי מים. במקרה כזה, פשוט צריך להוסיף עוד קמח עד לקבלת בצק ללחם. יש ללוש היטב עד שהבצק הופך לגמיש וחלק. אם את רוצה בצק רך, אפשר בכל סיבוב של לישה לזרות עליו מעט מים ולהניח למנוחה. הבצק "סופג" את המים ובלישה הבאה הוא יהיה יותר רך.

    אחרי שהבצק מוכן ותפח פעם ראשונה ושנייה, יש לרדד אותו ואז לפזר עליו פירות יבשים, ולגלגל לגלילה.

    אם את רוצה שהלחם יהיה קצת מתוק, את יכולה לשים בבצק (בהתחלה) שתי כפות סוכר חום או דבש.

    קמח שיפון הוא קמח מצויין. אבל נראה לי שיהיה לך יותר קל לערבב קמח שיפון עם קמח מלא או קמח 70% שהוא קמח מצויין ומאד קל לעבוד איתו.

    נסי לשפר ואני בטוחה שתצליחי.

    וכמובן שלחם איננו עוגה, אך לחם עם פירות יבשים, אפוי היטב עם כפית ריבה ותה טוב הוא ממש מעדן. רק צריך לא להגזים בכמות, כי הרבה בריא זה לא ממש בריא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה יקירה

    שני
    27/02/2012

    על העצות והטיפים.
    בינתיים אני אותר על לחם מתוק. שיהיה לחם עם ריבה כמו שאמרת :))) יותר קל
    ועוד כמה ימים אני אכין שוב לחם רגיל ואכן נראה לי שאני אכין מעין חצי חצי כזה
    כי באמת השיפון קשה לעבודה ואני לא מיומנת. בסה,כ כל הנסיונות שעשיתי עד עכשיו
    היו אותו מתכון (מנצח שלך) בשינויים קלים בעיקר כדי לראות אם מבדילים במרקם או בטעם. העיקר שהצלחתי להכין לחם (ועוד לי מיקסר כך שמבחינתי אם יוצא בסדר אני מרוצה)
    נ.ב. הכנתי גם קינואה פעם ראשונה והיה טעים . כזאת חמודה הקינואה כמו פתיתים קטנים קטנים , מזכיר קצת אורז.....
    נ.ב האם טחנת קינואה? אם כן - מה ניתן לעשות עם הקמח שלה?

    תודה וכל טוב :)))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה יקירה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    27/02/2012

    היי מור מתוקה.
    קודם כל שמחה על המסקנות שלך. אכן, לחם טוב עם כפית ריבה, בעיני זה ה...מעדן (וכמובן תה טעים, אחרת זה לא זה, ורצוי שיהיה אחר הצהרים). ואפשר גם לשים מתחת כפית חמאה (אם רוצים פינוק של ממש)....

    לעניין הקינואה: את נוגעת בנקודה שמעסיקה גם אותי. בתהליך הפיתוח של מנות גורמה לייט, קינואה נמצאת אצלי על הכוונת, ובמיוחד קינואה טחונה.

    אז קודם כל, כל דגן טחון אפשר להשתמש בו ל: לשים בקציצות במקום פירורי לחם, אפשר לעשות ממנו כופתאות: תוספת של ביצה, מעט מים, תבלינים ואולי גם בצל קצוץ דק מאד, מכינים כדורונים וומבשלים במים רותחים או בתוך רוטב של תבשיל. זה מעולה לחמין! אפשר להכין לביבות (אנחנו מטגנים הכל עם כפית אחת של שמן), אפשר להוסיף כף או שתיים לחביתה עם עשבי תיבול ותבלינים ויש לך אומלט משגע ומזין. במיוחד לילידים שלא אוהבים לחם (כמו שלי). לאומלט כזה אל תשכחי להוסיף 1 כף מים ל-ביצה....ועוד ועוד....

    יש לי עוד המון רעיונות, אך עדיין לא זכו לפיתוח. כאשר אכין ויצליח לי, אשמח כמובן לשתף. עד אז, את מוזמנת גם להפעיל את הרעיונות היצירתיים והברוכים שלך, ואם תעלי על משהו כיפי, כמובן שאת מוזמנת לשתף אותנו.
    שיהיה לך יום מקסים ותודה על השיתופים והמשובים שלך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קינואה כפרורי לחם זה רעיון!

    שני
    28/02/2012

    באמת איזה רעיון טוב.

    האמת נראה לי בשישי אני אפנק את עצמי בקינואה עם עדשים. יאמי!

    תגידי שושק'ה , ניסית להכין עם זה לחם? חצי חצי כזה?

    (נ.ב. נשמט לי בהודעה שאין לי מיקסר ולכן מה שיוצא אני מרוצה....)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קינואה כפרורי לחם זה רעיון! - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    28/02/2012

    היי מור,
    לא ניסיתי לשלב קינואה בלחם, אבל אני יודעת שיש לחמים שיש בהם קינואה. אם את מוסיפה קינואה, אל תשימי חצי חצי אלא נסי בהתחלה חצי כוס וראי איך ייצא....

    וקינואה עם עדשים זה אכן מעדן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לגלוטן
    רותי
    18/02/2012

    הבן שלי רגיש לגלוטן. באיזה לחם יש הכי מעט גלוטן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות לגלוטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לגלוטן - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    26/02/2012

    אם הוא רגיש לגלוטן אז הוא צריך להימנע לחלוטין מגלוטן. יש לחמים ללא גלוטן בחנויות הטבע ובחנויות המתמחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן קוקוס ושמן אבוקדו
    טליה
    18/02/2012

    המוצרים החדשים (בסופרמרקט השכונתי לפחות)- מה חשוב לדעת עליהם? בבקשה קצת מידע מלומד שלכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמן קוקוס ושמן אבוקדו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן קוקוס ושמן אבוקדו - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    26/02/2012

    שמן אבוקדו - אם הוא טעים לך, אתה מוזמן להשתמש... לא לחמם, אלא לתבל רק מנות קרות.
    שמן קוקוס - מומלץ מאוד לשימוש, גם לטיגון קל. מאוד טעים. אמנם הוא שומן רווי, אך הוא שומן רווי מן הצומח ובכך הוא שונה משומן רווי מן החי ונחשב דווקא בריא. אמנם הדיעות חלוקות, אבל אני בהחלט בעד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבקת חרובים ביתית
    Matan
    17/02/2012

    חרובים..(:
    נכון לעכשיו אני משתמש באבקת חרובים אורגנית במתכוני raw food וסופר מרוצה. הבנתי גם שמדובר באבקה בריאה ביותר ועשירה באנטי אוקסידנטים. לאחרונה החלפתי את אבקת הקקאו בפולי קקאו שלמים חיים, אותם טחנתי בעצמי ויצא נהדר. אפשר לעשות אותו הדבר עם החרובים? אישיתא ני לא ממש יודע איך לעבוד עם הפרי הזה אבל אני יכול לקנות ולהכין ממנו אבקה בבית ויהיו לה את כל הרכיבים הבריאותיים שאמורים להיות באבקה המוכנה? (ז"א אני אכין את האבקה ללא הגרגרים של החרובים-רקעם הקליפות כי זה בלתי אפשרי לטחן אותם לדעתי, ובאבקה הקנויה אני מנחש שהם משתמשים בגרגרים)
    עצות/רעיונות?(:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבקת חרובים ביתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבקת חרובים ביתית - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/02/2012

    לא מספיק מכירה. אולי ליה יודעת.

    ההגיון שלי אומר לי שאפשר לטחון את החרובים ללא הגרעינים. אפשר לחתוך אותם לחתיכות, אולי לרסק עם פטיש שניצלים (בתוך שקית ניילון כפולה, כמובן) או לכתוש במכתש ועלי ואחר כך לטחון במטחנת תבלינים.

    לי זה נשמע מאד מייגע, ולפי דעתי אפשר לקנות אבקת חרובים טבעית, ללא תוספות, שעושה את העבודה מצויין.

    לא יודעת אם עזרתי.

    שבת שלום,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינק להכנה בבלנדר חזר שמצאתי...

    Matan
    17/02/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינק להכנה בבלנדר חזר שמצאתי... - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/02/2012

    בקיצור...תמשיך לקנות אבקה. זה דומה למה שניחשתי, אבל יש תהליך ייבוש מסיבי. נשמע לי מייגע ולא בטוחה כמה כדאי.

    שיהיה בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תערובת תיבול לסטייק
    פולינה
    17/02/2012

    אני מחפשת מתכונים בהם ניתן להשתמש בתערובת תיבול לסטייק. המלצות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תערובת תיבול לסטייק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תערובת תיבול לסטייק - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/02/2012

    מה זה תערובת תיבול לסטייק? מה יש בה? ולמה דווקא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי קינואה
    שני
    17/02/2012

    הי שושק'ה :)))
    בוקר טוב....

    ראשית, עשיתי טעות עם הנבטוטים לא הבנתי, שמתי אותם כל יום מושרים במים.
    בכל אופן הם טובים אין להם ריח רע והם נראים טוב ולכן יכנסו עוד היום לסיר ירקות

    שאלה לגבי קינואה. אני יודעת מתוך הוראות ההכנה שצריך לבשל בתוך מים כמו אורז
    אבל אם אני אקח 2-3 כפות קינואה לא מבושלת ואכניס לסיר ירקות מאודים (אידוי ללא מים בכלל רק מהחם של הסיר) זה יכול להתבשל? פשוט אני רוצה לנסות כמות קטנה לראות איך הטעם
    אשמח לתשובה
    תודה וכל טוב:)))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי קינואה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי קינואה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/02/2012

    היי מור,

    שמחה שגילינו את הטעות עם הנבטוטים!!! עכשיו את יודעת מה לעשות.

    לגבי הקינואה. אם את רוצה לשלב קינואה עם ירקות, עדיף שתבשלי אותה קודם אפשר בהרבה מים ולסנן או לבשל כמו אורז. אפשר גם לטגן בצל (עם כפית שמן) ולבשל אותה גם כמו אורז. אני לא שמה כמות כפולה של מים, אלא מים עד כיסוי + 1 ס"מ. יוצא יותר טוב. פחות דייסתי ועם מרקם יותר כיפי.

    כדאי להחזיק קינואה מבושלת בקופסא במקרר ולשלב אותה עם ירקות מאודים, מוקפצים, וכו'.

    מנה בריאה וטובה לסועד: כוס קינואה מבושלת. ואני מבשלת הכל עם כפית שמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי קינואה - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    18/02/2012

    ירקות מתאדים בסיר ריק בלי מים ע"י המים שלהם, לקינואה אין מים משלה... אבל בסיר אידוי המבוסס על מים, כן אפשר לאדות קינואה.
    אבל יש שיטה נוספת, את תקחי סיר, תשימי בו את כל הירקות 1-2 ס"מ של מים למטה וגם 3 כפות של קינואה - הקינואה תתבשל במים ושאר הירקות יתאדו.
    אם אחד מהירקות יהיה סלק - תקבלי קינואה סגולה, שזה ממש יפה (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי קינואה - תגובה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    18/02/2012

    רעיון נהדר!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אני יכולה ליצור תחליף לגלוטן?
    יעל
    16/02/2012

    איך אני יכולה ליצור תחליף לקמח ללא גלוטן שיצא זול וטעים ואשמח לקבל מתכונים גם ללא סוכר
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אני יכולה ליצור תחליף לגלוטן? - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    16/02/2012

    למה את צריכה תחליף גלוטן? יש לך בעיית בריאות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אני יכולה ליצור תחליף לגלוטן? - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    16/02/2012

    הסיבה שאני שואלת למה את רוצה לוותר על מוצרי מזון עם גלוטן, היא משום שאם יש לך בעית בריאות, תשובתי תהיה אחרת לגמרי מאשר אם אין לך בעיית בריאות. אז תשובתך חשובה כדי שאוכל להשיב לך.

    לילה טוב,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף לגלוטן

    יעל
    17/02/2012

    לגיסתי סרטן הכבד ואמרו לה להמנע מגלוטן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף לגלוטן - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/02/2012

    אז ההנחיות האלה מיועדות לגיסתך?

    אם כן, אנא מימך דאגי שהיא תקבל הנחיות תזונה מדוייקות מדיאטנית או תזונאית מוסמכת. יש בקופות החולים ובבתי החולים דיאטניות שאפשר לפנות אליהן, ללא תשלום ולקבל הנחיות תזונתיות לחולים. אולי נטורופתית יכולה לעזור גם. במקרה של מחלה קשה, זו אחריות מאד גדולה לתת הנחיות תזונתיות.

    אחרי שאקבל את ההנחיות מהתזונאית, אשמח לעזור ברעיונות וטיפים איך לעשות את החיים יותר טעימים ויותר טובים.

    אני אפילו לא יודעת אם מותר לה דגנים מלאים (למשל אורז מלא) והאם הקמח הלבן ללא גלוטן בכלל מומלץ לה.

    אז אם אתה רוצה באמת לעזור, אנא פני לתזונאית, קבלי הנחיות מדוייקות ונמשיך מכאן.

    שתהיה לכם שבת שלום ובריאות והחלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות
    מיה
    16/02/2012

    שלום


    1. האם כוסמת זה טעים? אני מבינה שזה עינין של טעם אבל האם יש לו טעם אגוזי או מגעיל (מכל הדגנים המלאים אני אוהבת בעיקר אורז בסמטי מלא בגלל טעמו המיוחד).

    2. האם את מכירה תבשילים מלוחים עם שיבולת שועל גסה?


    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    16/02/2012

    אני מאד אוהבת כוסמת.

    כדי לבשל כוסמת טעימה:

    חומרים:
    1 בצל בינוני
    2 כוסות כוסמת
    1 כף שטוחה מאד מלח
    1/2 כפית פלפל שחור
    1 כפית שמן זית או קנולה
    הכנה:

    קוצצים בצל דק מאד ומטגנים בסיר נמוך עם כפית שמן. מזרזפים מים תוך כדי טיגון כדי שהבצל לא יישרף.
    מוסיפים כוסמת וממשיכים לטגן כמה דקות. הטיגון מוסיף טעם אגוזי לכוסמת ומשביח את טעמה.
    מוסיפים מלח ותבלינים ומים עד כיסוי + 1 ס"מ.
    מביאים לרתיחה ומניחים לרוב המים להיספג.
    מכסים ומנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל עוד כ-;5 דקות, עד שמוכן.

    זה לא רק טעים, אלא שגיליתי שזה מהמם לארוחת בוקר עם יוגורט!!

    לגבי שבלת שועל:

    עייני בתגובות פה בפורום, נתתי אופציות לשימוש בשיבלת שועל. אם לא תמצאי, חזרי אלי ואפנה אותך בצורה יותר מדוייקת. אבל אני בטוחה שתמצאי כי זה היה ממש לא מזמן.

    ספרי לנו איך יצא לך. נשמח לשיתוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    מיה
    16/02/2012

    תודה רבה על התגובה המהירה.

    האם את המתכון שרשמת ניתן לעשות עם כוסמת לא קלויה (אורגנית בצבע ירוק) ועדיין זה היה טעים?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    16/02/2012

    בהחלט. אני מאד אוהבת את הכוסמת הירוקה. בעיני היא אפילו יותר טעימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    16/02/2012

    מיה היי,

    ראיתי שמהמתכון נשמטה ספרה:

    יש לבשל על אש קטנה כ-15 דקות ולא 5 דקות. בכל מקרה, יש להמשיך את הבישול עד שהכוסמת מתרככת ומוכנה לאכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום