מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שנה טובה ותודה לשושי...אטי03/10/2012
שנה טובה וחג שמח לשושי ולכל החברים בסדנה, לאלו שמכירים אותי וגם לאלו שלא...
שושי,אני ממשיכה לבשל את תבשילייך, ומברכת אותך בכל פעם.
גם כשאני מבשלת משהו חדש, אני חושבת מה שושי הייתה עושה...איך היא הייתה משדרגת את המתכון לבריא יותר וקלורי פחות...
שוב תודה ושנה טובה,
אטי דרורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה טובה ותודה לשושי... - תגובה
שושי שטיינוביץ03/10/2012אטי מקסימה. אין עלייך. כל כך שמחה לשמוע את מה שאת כותבת. אני מרגישה את הברכות שלך עד כאן.
מאחלת לך חג שמח ומבורך והמון המון כיף ובריאות לך ולכל המשפחה.
וכמובן שנה טובה!
חיבוק גדול,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכונים של שושי
רחלה09/10/2012שושי שלום ,היכן אפשר לראות את המתכונים שלך ( קראתי את המחמאות שקיבלת )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכונים של שושי - תגובה
שושי שטיינוביץ11/10/2012היי רוחלה,
יש כאן בפורום מתכונים, את צריכה פשוט לסרוק ולחפש. את גם יכולה לחפש ברשת באתר של "חיים טוב" או להקליק את שמי בתוספת המילה מתכונים.
מאמינה שבקרוב אוציא לאור חוברות מתכונים ואוכל לחלק אותן.
אם עדיין לא מצאת דברי איתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחבתות וסירים מומלציםחלי25/09/2012
אני רוצה לקנות מחבת בריא שהאוכל לא נדבק. שמעתי ששל kenwood מומלץ. מה אתם ממליצים?
לגבי סירים אני רוצה לקנות סירי נירוסטה ששמעתי שהם הכי בריאותיים, מה עם סולתם? יש המלצות?
צום קל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחבתות וסירים מומלצים - תגובה
שושי שטיינוביץ25/09/2012ליטל היי,
אין אפשרות להמליץ לך על יצרן מסויים. אכן, סירי נירוסטה מצויינים, עמידים לאורך שנים והם אכן בריאותיים לגמרי. בחרי סיר עם תחתית כבדה יחסית.
לגבי מחבת אל-דבק. קשה מאד לומר מה הקריטריון למחבת מוצלח. בהתחלה כולם טובים, וכל אלה שקניתי, מכל מיני סוגים, התקלקלו די מהר. אז איני יודעת לומר לך. דווקא פה הייתי נמנעת מהשקעה רצינית, כי הנסיון מלמד שהתחלופה של הכלים האלה גבוהה יחסית.
גמר חתימה טובה, שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוואקר ללא בישולטובה09/09/2012
האם חובה לבשל פתיתי קוואקר? רציתי להוסיף לקורנפלקס, כדי להעשיר, רעיון טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוואקר ללא בישול - תגובה
שושי שטיינוביץ09/09/2012אפשר לאכול קוואקר ללא בישול, רק שאני לא בטוחה שזה כל כך טעים.
אם את רוצה קוואקר יבש ולהוסיף לקורנפלקס, כדאי לך לקלות אותו קצת במחבת. שימי במחבת יבשה וקלי מעל אש בינונית למשך כמה דקות. זה משביח את הטעם בצורה בלתי רגילה וכיף לזלול אותו ככה כמו גרעינים. אם את מעוניינת לרדת במשקל, שימי לב לכמויות. זה בכל זאת דגן ולא ירק.
מקווה שעזרתי, שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוודאי עזרת, כרגיל
טליה10/09/2012גם בטוב טעם וגם בנועם. הקלייה של הקוואקר אינה מוציאה ממנו דברים רעים, כמו שומן טראנס, כפי שהיא עושה לפיצוחים? בעניין הכמות והמשקל, אני מוסיפה למנת קורנפלקס של שלוש כפות, בערך כפית קוואקר, זה נראה לי סביר, נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוודאי עזרת, כרגיל - תגובה
שושי שטיינוביץ19/09/2012קודם כל תודה על המשוב הנעים, שגם מחמם את הלב.
שלא כמו בשקדים וגרעינים אחוז השומן בשבלת שועל הוא קטן מאד ולכן אין משמעות לקלייה. זו קלייה של דגן לכל דבר, כמו אפייה של לחם.
אינני דיאטנית, אבל הכמות שאת מתארת שאת מוסיפה למנת הקורנפלקס נשמעת בסדר גמור.
גמר חתימה טובה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חליטה לצרבתיוסי06/09/2012
שלום לכולם סובל מצרבת בזמן האחרון, ניסיתי מלפפון, חלב חם, חלב קר, שקדים ומה לא האם תוכלו להגיד מה אפשר לעשות עוד במסגרת תזונה כדי להקל על התופעה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חליטה לצרבת - תגובה
שושי שטיינוביץ06/09/2012היי יוסי,
הפורום הזה הוא פורום לבישול בריא. מציעה לך לפנות לפורום אחר אולי פורום בריאות או משהו כזה.
אם תפנה לאיש מקצוע או מישהו יתן לך עצה באיזה מצרכי מזון כדאי להשתמש למניעת צרבת, נוכל לייעץ לך לעשות את זה הכי טעים שיש.
וחוץ מזה, אולי ליה תוכל לעזור לך כאו.
ושאלה כללית: האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? בכמות הנכונה? בזמנים הנכונים?
הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת יכולה מאד לסייע בהפחתת תופעות כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי תזונה מאוזנת
יוסי06/09/2012תזונה מאוזנת זה מונח שאף פעם לא הבנתי
מה זה אומר?
שאלתי בפורום אחר לגבי תוסף שמשמש גם לטיפול וצרבת וגם ויטמין D.
השאלה היא מה זה לדעתכם תזונה מאוזנת (בן 63)
שיכולה להפסיק את הצרבת ואולי עם התוסף לחסל אותה לתמיד.
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי תזונה מאוזנת - תגובה
שושי שטיינוביץ09/09/2012יוסי היי,
לגבי הצרבת, מציעה לך לראות רופא או נטורופת או מומחה שיכול להנחות אותך מה לעשות.
לגבי תזונה מאוזנת, בקווים כלליים.
יש להקפיד על אכילת מזון ממוצרים טריים וטבעיים בלבד. להמנע ממזון מעובד, כימיקלים, אבקות וכד'. כדאי להמנע מצריכה של ה"לבן": סוכר לבן, קמח לבן ואורז לבן.
מומלץ להקפיד על תזונה דלת שומנים ובעיקר להמנע משומנים מן החי או שומנים רוויים (שיש בשמן מבושל, בשומן מן החי וממזונות מעובדים ובטח עוד).
יש לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום: ארוחת בוקר, צהרים וערב. בכל ארוחה רצוי שיהיו כל מרכיבי המזון: חלבונים, פחמימות וירקות.
ועוד 3 ארוחות ביניים קטנות, כולל: פירות, לחם ומעט חלבון (כלומר, ארוחת ביניים יכולה לכלול למשל: פרי + יוגורט או פרוסת לחם מחיטה מלאה עם כף ממרח בריא וכד')
אם אוכלים מאוזן, ורק את מרכיבי המזון המומלצים, ודואגים לאוכל טעים ומשביע (מאד חשוב). יש להניח שהגוף יהיה מסוגל להתמודד יותר טוב עם אתגרים בריאותיים.
אני אוכלת כך כבר כמה שנים, ובבדיקות האחרונות שעשיתי התברר שכל הערכים שלי היו בול באמצע. זה היה מרנין לראות. זה לא היה כך קודם.
הדרכה מדוייקת של כמויות המזון, איזה מנות ומה עושים - נראה לי שתצטרך לקבל ממישהו מומחה. קשה בפורום מהסוג הזה לתת לך הדרכה פרטית ומדוייקת.
מקווה שעזרתי. שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחליטה לצרבת - תגובה
ליה שומרון פינדר10/09/2012הי יוסי,
אני נתקלת בהרבה אנשים שסובלים מהבעיה שלך ואני בטוחה שבעזרת תזונה אפשר לשנות לחלוטין את המצב.
אני חייבת לציין שמי שסובל מצרבות באופן חריף, כלומר, ברמה היומיומית ייצטרך לאמץ דיאטת "אנטי צרבת" די ארוכה כדי שיוכל לשנות את המצב.
אני יכולה לתת לך את עקרונות הדיאטה שעבדה לי במקרים רבים, לא קל לעמוד בה אבל היא משתלמת!
ממה יש להימנע במסגרת הדיאטה:
1. מאוכל חמוץ - לימון, עגבניות, חומץ, חמוצים וכד'...
2. מאוכל חריף או מתובל. במיוחד להמנע מתבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר, קינמון, הל.. לא לאכול נקניקים מכל סוג.
3. מאוכל מתוק מאוד במיוחד דבש ותמרים. ניתן לשתות תה ולהמתיק במעט סוכר חום, אבל דברים מאוד מתוקים ישר עושים צרבת.
4. מאוכל או שתיה חמים במיוחד. תה או מרק כדאי לצרוך כשהם פושרים.
5. אלכוהול.
6. קפה.
7. מוצרי חלב.
8. מאכילת יתר. ככל שממלאים יותר את הקיבה יש יותר סיכוי לצרבות. אז עדיף לאכול יותר ארוחות קטנות ביום ולא ארוחה אחת ענקית.
9. משכיבה מאוזנת בשעה שלאחר האוכל. עדיף אפילו לעשות הליכה קצרה אחרי כל ארוחה, או פעילות כלשהי על הרגליים ולא במנוחה.
10. משקאות קלים ומוגזים למעט סודה.
11. מאפים עם שומן טראנס / מרגרינה / שומן טראנס בכל צורה אחרת.
12. לצמצם צריכה של בשר אדום. אפשר עוף ודג.
** באופן כללי עדיף לצרוך כמה שפחות מעובד, וכמה שיותר אוכל ביתי.
נשמע בלתי אפשרי? מה אפשר?
1. כל הירקות למעט עגבניה.
2. כל הפירות למעט החמוצים.
3. כל הדגנים - עדיף לצמצם בחיטה, אבל אין בעיה לאכול לחם פסטה וכד'... וכן בורגול, קינואה, אורז, תירס, שיבולת שועל, שיפון וגריסים
4. כל הקטניות - חומוס, עדשים, אפונה, שעועית, פול וכד'...
5. בשר רזה - עוף ודג.
7. כל האגוזים, הגרעינים והזרעים.
8. כל עשבי התבלין.
** לאחר ממש ימים ספורים (תלוי במצבך), תחוש הקלה ושיפור. מומלץ מאוד לא להפסיק או לרופך את הדיאטה בשלב זה כדי להגיע לשיקום המערכת ופעילות השסתומים.
לאחר כחודש ללא צרבת כלל, ניתן להתחיל להחזיר לאט לאט מזונות שהורדנו מהתפריט.
אפשר להוסיף לזה חליטת קמומיל ושיש קרח שיחד מאוד עוזרת לשיפור המצב. ניתן להכין כמות גדולה, לשים בבקבוק במקרר ולשתות צונן.
אם תצטרך עוד הנחיות עזרה וסיוע, תרגיש חופשי לפנות אלי.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחליטה לצרבת - תודה ליה על התשובה המ
שושי שטיינוביץ10/09/2012תודה על התשובה המפורטת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול בסיר קרמיאלי04/09/2012
נניח סיר איכותי.האמנם יחסוך את החשש להדבקות בתחתית של אורז , פתיתים וכו' כמו בסיר רגיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול בסיר קרמי - תגובה
שושי שטיינוביץ04/09/2012בסיר אל-דבק סביר שיש פחות חשש להדבקות. אבל אם תייבשי את האורז יותר מדי או אם הלהבה תהיה גבוהה מדי, יש סבירות שזה יקרה.
אם קרה, לא להיבהל:
לשים מטלית רטובה עם מים קרים על השיש ולהניח עליה את הסיר החם עם המכסה. פעולה זו מסייעת להפריד את התחתית הדבוקה.
טיפ שלי ממני אלייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ובנוסף
אלי05/09/2012לא הבנתי אם התנסית אישית בקרמי?
נו שוקלים לרכוש קרמי רק בגללל ההדבקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ובנוסף - תגובה
שושי שטיינוביץ05/09/2012אני משתמשת גם בקרמים וגם בנירוסטה. לא הבנתי את השאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול במיםדריה26/08/2012
הבנתי שחימום מזון מעל טמפרטורה של 100 מעלות, הופך את השומנים שבו לשומני טראנס. האם הדבר נכון לגבי בישול במים? האם טמפרטורת המיל עולה על 100מעלות. לדוגמא שעועית שמכילה שומנים, האם בישולה במים גורם לשומנים שבה לההיפף לשומני טראנס? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול במים - תגובה
שושי שטיינוביץ26/08/2012אין שום בעיה לבשל במים בכל טמפרטורה. מים זה לא שמן. בכל מקרה יש להקפיד על מינימום שמן בבישול ולא משנה איזה צורת בישול. השמן אכן משנה את הרכבו בבישול, והוא אינו טוב לבריאות.
אך בישול במים של מוצרי מזון שאינם שמנים, אינו מהווה כל בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירות יבשיםאלה24/08/2012
האם צריך להשרות פירות יבשים לפני אכילתם וכן כמה זמן השריה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירות יבשים - תגובה
שושי שטיינוביץ26/08/2012לא ידוע לי על הצורך להשרות פירות יבשים טרם אכילתם.
מה שאני כן יודעת: אם את משרה 3 שזיפים יבשים לילה שלם במים ושותה את המים, זה מזרז פעולת מעיים. אם את אוכלת את השזיפים עצמם, זה נחשב למנת פרי בתהליך של דיאטה.
אולי לליה יהיו דברים נוספים לומר.
יום טוב,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירות וירקותאלה24/08/2012
האם קילוף וחיתוך ירקות ופירות עם סכין מתכת גורם לאובדן ערכים עקב המגע עם המתכת , ואם כן מהן האלטרנטיבות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירות וירקות - תגובה
שושי שטיינוביץ26/08/2012עלמה היי,
לשאלה זו אשיב לך לא מעולם התזונה ולא מעולם הבריאות אלא מעולם השפיות. (הכוונה לשפיות הדעת).
כל נסיון להתנהל בצורה קיצונית כלשהיא, סופו להכשל.
אין דרך לקלוף ירקות ולחתוך אותם בקלות וביעילות שהיא לא עם סכין.
אז אם את רוצה להיות מסוגלת לצרוך ירקות בכיף, בקלות ובשפע, חתכי וקלפי בסכין טובה, בלב שלם, ושכחי מכל השאר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבאלה23/08/2012
מה מומלץ יותר , חלב פרה או חלב עיזים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלב - תגובה
שושי שטיינוביץ26/08/2012חלב עזים מומלץ יותר.
ושוב, בשם השפיות: אני לא צורכת הרבה חלב. מעט מאד. אבל כן צורכת. כמו שאמרתי, קיצוניות מובילה לבלתי אפשריות. לכן, כשיש לך אפשרות לחלב עזים, עדיף בהרבה, אם אין חלב עזים ובא לך לשתות קפה עם חלב, אז אל תתנזרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בתזונהאלה23/08/2012
אני אישה בת 54 הסובלת מהשמנת יתר .
החלטתי סוף סוף להתחיל לאכול נכון וגם בריא .
אחד הערכים התזונתיים שצריך זה גם שומנים הטובים .
אך יש לי הרושם שאני אוכלת הרבה מדי מהם.
אני פותחת את הבוקר עם דייסת שיבולת שועל לה אני מוסיפה 2 אגוזי ברזיל 8 אגוזי מלך ו-10 שקדים וכמו כן כף אחת של שמן קוקוס שהבינותי שהוא בריא מאוד .
כמובן שבמשך היום אני אוכלת סלט ובו תוספת של כף שמן זית , וכמו כן מוסף גם אבוקדו או לחילופין טחינה .
עושה רושם שאולי אני אוכלת בריא אך אני אשמין מכל כך הרבה שומנים , ואני חייבת לרדת במשקל הרבה .
תוכלו בבקשה לעשות לי קצת סדר בנושא הזה ?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים בתזונה - תגובה
שושי שטיינוביץ26/08/2012עלמה היי,
את נוגעת בנושא החשוב ביותר בתזונה בריאה. ניהול כמויות וסוג השומן שמומלץ לצרוך.
אז בואי נעשה סדר:
בתזונה בריאה אנחנו מרחיקים את כל השומנים מהחי ושומנים רוויים. זה אומר שאנחנו אוכלים בשר או עוף ללא שומן וללא עור. לא משתמשים בשום דבר מעובד או אבקות או כימיקלים המכילים שומן רווי ועוד מרכיבים שעדיף לא לצרוך.
מה כן?
מי שצריך לרדת במשקל, צריך להגביל את צריכת השומנים הטובים היומית.
בדרך כלל, וזה תלוי בדיאטה שלך, מומלץ לא לעבור את הכמות של 2 כפות ביום.
בשיטת בישול גורמה לייט אנחנו מבשלים כל תבשיל של 6 מנות בכפית אחת של שמן.
מעבר לזה, את צריכה לחשב את הכמות היומית.
טחינה, אגוזים, אבוקדו, שמן בסלט;: כל אלה אמנם בריאים אך עתירי קלוריות וצריך להגביל את הצריכה.
השתדלי להגביל את הצריכה הכללית ל-2 כפות ביום. לא יותר.
אחרת באמת תעלי עוד יותר במשקל.
ואם יש שאלות חזרי אלי, כי זה נושא מאד חשוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך בבקשה
אלה26/08/2012ראשית המון תודה על המענה !
בעניין השומנים הבנתי לא לעבור את כמות ה-2 כפות ביום .
אם כך , איך אני מכניסה לתוך זה גם אגוזים ושקדים מאחר ואיני צרכנית גדולה של בשר ?
ושוב בהרבה תודה והערכה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשול אורז מלאחיה16/08/2012
שלום, מהי הדרך המומלצת לבשל אורז בסמטי מלא? כמה זמן ניתן לשמור אותו במקרר? בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשול אורז מלא - תגובה
שושי שטיינוביץ16/08/2012יש הרבה דרכים לבשל אורז מלא.
דרך אחת: לשטוף את האורז היטב, לשים בשיר ולטגן אותו עם כפית שמן במשך כמה דקות. להוסיף מלח לפי הטעם ולהוסיף מים עד כיסוי + 2 ס"מ. מבשלים ללא מכסה על אש בינונית עד ספיגת רוב המים, מכסים, מורידים את הלהבה למינימום וממשיכים לאדות עד שכל המים נספגים והאורז רך.
שיטה נוספת: מבשלים אורז בהרבה מים, כמו פסטה עד ריכוך ראשוני (נמשך כ-25 דקות). מסננים את המים.
שמים בסיר כפית שמן, מלח, תבלינים שאוהבים ואפשר להוסיף גם ירקות קצוצים או עדשים שבושלו מראש. לאחר שהירקות התרככו (לא חייבים ירקות), מוסיפים כ-1/2 כוס מים (ל-2 כוסות אורז), מוסיפים אתה האורז המבושל, מערבבים היטב ומאדים לכ-20 דקות על להבה מאד מאד נמוכה.
שיטה זו מאפשרת הוספת ירקות או קטניות לאורז וגם הוספת תבלינים שונים ומגוונים. אני אוהבת את השיטה הזו, כי אני מחזיקה במקרר אורז מבושל רק במים, ואז מכינה ממנו מנות בטעמים שונים.
אורז מבושל יכול להחזיק כ-5 ימים ולעתים גם יותר.
מנה של אורז לאדם: 1 כוס אורז מבושל.
מנה של כוס אורז מעורבב עם קטניות, מעניקה לסועד מנה עשירה בחלבון ופחמימה איכותית ומאד מומלצת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשמע מצוין
לאה20/08/2012וגם טעים! מתכון נהדר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשמע מצוין - תגובה
שושי שטיינוביץ26/08/2012לייק לתגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים תזונתייםאלה16/08/2012
ראשית תודה רבה על המענים !!!
רציתי בבקשה לשאול , האם הוספת אגוזים , שקדים ופירות יער קפואים לדייסת חלב פוגעת בערכים התזונתיים שלהם ?
לציין שהם לא מבושלים עם הדייסה , אלא מוספים לאחר בישולה .
כמו כן , האם צריך לקלף קליפות שקדים לפני אכילתם ?
האם הקליפות רעילות ?
וקליפות האגוזים ?
תודה מראש למענה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים תזונתיים - תגובה
שושי שטיינוביץ16/08/2012אין בעיה להוסיף אגוזים ושקדים לדייסה אחרי שבושלה. אין בעיה לאכול את הקליפות, הן לא רעילות.
יש לשים לב שלאגוזים ושקדים, למרות הערך התזונתי הגבוה והמבורך, יש ערך קלורי גבוה, ואם יש עניין בירידה במשקל, יש לקחת זאת בחשבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגוזים ושקדיםאלה15/08/2012
שמעתי לאחרונה שיש להשרות במים אגוזים ושקדים לפני אכילתם .
האם נכון הדבר ?
ואם כן כמה זמן צריך להשרות כל סוג של אגוזים ושקדים ?
והאם לאכול אותם רטובים או שעלי ליבש אותם או לקלות אותם ?
פיסטוקים ואגוזי קשיו אני יודעת שצריך לקלות , אבל את השאר היה לי ברור שאפילו אסור לקלות אותם , אז מה התשובה הנכונה בבקשה ?
כל סיפור ההשרייה חדש לי מאוד ועושה רושם שמנהגיי לאכול אגוזים ושקדים לאחר קנייתם כך כפי שהם הייתה לשווא ?
תודה מראש למענה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגוזים ושקדים - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012בהחלט אפשר להשרות אגוזים, זה מקל על תהליך הפירוק והעיגול שלהם. אבל אין חובה כזו.
במקרה שמשרים במים אפשר לאכול את האגוזים רטובים, או לייבש אותם.
בכל מקרה, גם אם משרים וגם אם לא, עדיף לא לקלות אגוזים. זה פוגם ביתרונות הבריאותיים שלהם. גם קשיו ושקדים עדיף לא לקלות מבחינה בריאותית תזונתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול בטטהחיה14/08/2012
רציתי לדעת איך לבשל בטטה בלי להרגיש את הסיבים שלה בזמן אכילתה בתור מרק או פירה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול בטטה - תגובה
שושי שטיינוביץ14/08/2012אני לא כל כך מרגישה את הסיבים של הבטטה.
אבל מפריע לך המרקם, את יכולה אכן לנסות פירה בטטות או לבשל בטטות בתוך מרק ולטחון אותם אחרי הבישול ולהחזיר למרק, אם במרק יש רק בטטות, אז אפשר לטחון אותן עם מקל טחינה בתוך סיר המרק ואז תקבלי מרק כתום.
באיזה צורה את אוכלת כשאת מרגישה את הסיבים?
אם התשובה שלי לא מספיקה, כתבי לי ואפרט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבישול בטטה - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012חיה שלום,
זה ענין עונתי... יש עונות שהבטטות יותר סיביות ויש עונות שפחות. בטטות קטנות יותר נוטות להיות מעט יותר סיביות. בעיקרון קשה להימנע מזה.
אפשר כמובן לעשות פירה או מחית מהבטטות ואולי זה יעזור להרגיש פחות את הסיבים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטטה - שאלהאלה14/08/2012
אנני אוהבת את טעמה המתוק של הבטטה , וזה בלשון המעטה .
איך אפשר לטשטש את טעמה המתוק ועם מה ובמה , כדי שבכל זאת אוכל לאכול אותה כדי לספוג את הערכים התזונתיים הגבוהים שלה ?
ומודה למענה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטטה - שאלה - תגובה
שושי שטיינוביץ14/08/2012את יכולה לאפות פרוסות בטטה בתנור ולתבל במרינדה של: שום כתוש, פלפל שחור, רוזמרין, טימין, מעט שמן (אני מסתפקת בכפית) ואם צריך הוסיפי קצת. וכמובן הוסיפי מלח.
בקיצור, את עושה מעין מרינדה מכל החומרים האלה, שמה בקערה גדולה, מוסיפה את פרוסות הבטטה, מערבבת היטב ואופה בתנור. התבלינים החזקים טעימים מאד ומטשטשים את המתיקות של הבטטה.
חייבת להודות שאני מאד אוהבת את המתיקות של הבטטה. בשבילי היא כמו ממתק!
מקווה שתאהבי את הגרסא שהצעתי לך. זה טעים להפליא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבטטה - שאלה - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012אני בד"כ לא ממליצה לאכול מזונות שלא אוהבים... נכון שבטטה היא מזון מאוד בריא, אבל אני ממליצה לך למצוא ירקות מזינים אחרים שיותר מתאימים לך ולטעמך האישי - למשך כל ירק כתום אחר כמו דלעת, דלורית, גזר וכד'... יכולים לתת ערכים תזונתיים דומים לשל הבטטה והטעם המתוק פחות מורגש בהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


.jpg)