מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קינואה וחלבדושי11/08/2012
- כמה כפות קינואה מומלץ לאכול לאדם הנמצא בתהליך הרזייה?
- האם חלב שקדים משמיו יותר מחלב רגיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינואה וחלב - תגובה
שושי שטיינוביץ11/08/2012בדרך כלל, כוס קינואה מבושלת, אבל בתנאי שהסיר מבושל עם כפית אחת של שמן, היא מנה תקינה גם בדיאטה. אם רוצים להאיץ את הירידה במשקל אפשר לאכול גם 3/4 כוס.
בתהליך הרזיה חשוב לאכול ארוחה משביעה, אחרת מחפשים כל הזמן פיצוי ובסופו של דבר אוכלים יותר...
כמובן, שזה תלוי בתפריט הדיאטה שלך ומה הוא כולל.
חלב שקדים לא משמין יותר מחלב רגיל. הערך הקלורי פחות או יותר דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן מזוכךטובה ביאלה09/08/2012
קראתי ששמן מזוכך לא מומלץ, כי מסירים ממנו מרכיבים חשובים. תוכלו להבהיר את זה עוד קצת? המילה "מזוכך" מתחברת למשהו טוב, וזה די מבלבל. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן מזוכך - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012תהליך הזיכוך נועד להפוך את השמן למוצר נייטרלי יותר, נטול טעם, צבע וריח דומיננטיים וייחודיים וכן להאריך לו את חיי המדף.
בתהליך הזיכוך חושפים את השמן לטמפרטורות גבוהות מאוד, מה שגורם לו באמת לאבד את הערכים התזונתיים החשובים שבו. גם חומצות שומן חיוניות מתחמצנות ונפגעת איכותן בחימום גבוה. אמנם, לאחר תהליך הזיכוך מוסיפים לשמנים נוגדי חמצון כדי למנוע את נזקי החמצון הנובעים מצריכה של שמנים מחומצנים... אבל בכל זאת לתיבול עדיף לקנות שמנים שלא חוממו, שהופקו בכבישה קרה ולשמור עליהם מחום ומאור (אשר גומרים לחמצונם ולפגיעה באיכותם).
אם מתכוונים לטגן ולהשתמש בשמן בטמפרטורות גבוהות מאוד ולאורך זמן, אז עדיך לקנות שמן מזוכך או שמן קוקוס (שהוא שומן רווי ולא מתחמצן).
מקווה שהצלחתי להסביר, אם תרצי הבהרות נוספות אני אשמח לחדד את הנושא.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קציצות עם דלוריתמיר04/08/2012
שלום לכולם,
מחפשת מתכון לקציצות עם דלורית.
וכיצד מכינים את הדלורית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קציצות עם דלורית - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2012למה את מתכוונת קציצות עם דלורית? שהדלורית תהיה בתערובת של הקציצה או ברוטב של הקציצות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקציצות עם דלורית - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012כל קציצה שאת מכינה עם גזר מגורר בתערובת, את יכולה להכין עם דלורית מגוררת באותה הכמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול איכותיאהרונה02/08/2012
שלום, אני ממש מקפידה לאחרונה לבשל בריא יותר, קניתי כמה ספרים וקראתי על מזונות ואיכות חומרי הגלם. לאחרונה גם אחרי שקראתי על מים והנקיון שלהם התקנתי אצלי מיני בר ווירפול ואני משתמשת בזה למי שתיה, השאלה היא אם כדאי להקפיד במים נקיים יותר בבישול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול איכותי - תגובה
שושי שטיינוביץ02/08/2012כל הכבוד על ההחלטה שלך להקפיד יותר על בישול בריא.
אני משתמשת רק במי ברז. מי הברזים שלנם הם מים איכותיים וראויים לשתיה ובישול.
כל נסיון להצמד לתוכנית פעולה שלא מתיישבת עם החיים השגרתיים סופה לא להחזיק מעמד. כך , שאני ממליצה, שלא שתכניסי לך לראש, שמי הברז אינם ראויים לשתיה ובישול. אחרת את מטילה על עצמך מגבלה מיותרת לחלוטין שסתם תסרבל ותגביל את חייך.
שפיות בבקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמים איכותיים לבישול
אהרונה05/08/2012אפשר לשאול איפה את גרה? אני גרה בת"א ואיכות המים פה,אצלי בברז לפחות לא גבוהה בואי נגיד בגלל זה חשוב לי לשים דגש על איכות המים גם בבישול...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמים איכותיים לבישול - תגובה
שושי שטיינוביץ09/08/2012אני גרה בגבעתיים והמים אצלנו מעולים, אך יתרה מכך, קיבלתי הדרכה ממקורות ואני יודעת על איכות המים ממקור יותר מוסמך מאשר מה שיוצא מהברז. אני לגמרי סומכת על המים שלנו ואפילו לא רוצה להכניס לראש אפשרות שלתלות במים ממתקני מים או מבקבוקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמים איכותיים לבישול - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012אני משתמשת גם כן במים מסוננים לכל הבישולים שלי. המים בתל אביב אכן לא מרגישים נקיים, בין אם הבעיה היא במקורות או בצנרת התל אביבית שלא מתוחזקת כראוי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה לחדש... ארוחת ערב משעממת...תמי31/07/2012
הי לכם,
יש לי 2 ילדים קטנים ואנחנו אוכלים איתם יחד ארוחות ערב כל יום. העניין הוא שדי נמאס לי מארוחת הערב הסטנדרטית: ביצה + ירקות + גבינה/טחינה/חומוס.
אין לי חשק בקיץ לעשות שקשוקה, וזמן לפשטידות גם אין לי ממש (אני מכינה לעיתים ממש רחוקות). לעיתים אנחו עושים ארוחת בורקסים (אני מכינה בבית מבצק עלים עם חמאה + גבינות). טוסטים גם אין לי חשק בקיץ החם להכין. ארוחות חמות כל אחד מאיתנו אוכל בצהרים, כך שבערב אנחנו אוכלים ארוחה קלה.
תודה מראש על הצעות/ רעיונות מקוריים
:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה לחדש... ארוחת ערב משעממת... - תגובה
ליה שומרון פינדר31/07/2012בדיוק אתמול חשבתי על גיוון ארוחת הערב והכנתי לנו במקום חביתה פריטטה!
בישלתי תפוח אדמה במעט מים, טיגנתי מעט בצל, הוספתי את תפוח האדמה לטיגון, הוספתי עגבניה חתוכה ושפכתי מעל הכל 3 ביצים עם מעט בזיליקום, טיגנתי משני הצדדים ויצא מעולה!!!
אני תמיד ממליצה להוסיף דברים לחביתה כדי לשדרג אותה, זה יכול להיות ירק, או תירס, או זיתים, או בטטה (הולך מעולה!!!) או שאריות של פסטה, או קוביות של פטה... זה פשוט, קל טעים ובריא...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעיה היא הבישול והעמידה ליד הגז...
תמי02/08/2012חם נורא, וגם אין לי כל כך זמן ואפשרות להשקיע יותר מדי ברגע הכנת האוכל כי אני עם 2 קטנים, שלפני ארוחת ערב כבר לא מאוד סבלניים....
אולי דברים שאפשר להכין מראש (ננחי כמו ביצה קשה/ ירקות מאודים שאוכלים בטמפ' החדר או דברים אחרים שאני יכולה להכין מראש ובשעת הארוחה להוציא או מקסימום הכנה ממש קצרה.
בחורף, אנחנו עושים שקשוקות ופריטטה, וגם ביצה בקן, מרקים, וכו. בקיץ מה האופציות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעיה היא הבישול והעמידה ליד הגז... - תגובה
שושי שטיינוביץ02/08/2012הרעיונות שליה כתבה הם רעיונות מקסימים, אבל אני מבינה שאת לא מעוניינת באוכל חם (מכל סוג שהוא) אלא בארוחה לא מבושלת.
נסי סלטים קרים בשילוב של חלבונים כגון: קוביות או גבינה או ביצה קשה או טונה או נתחי עוד. הנה דוגמא לסלט מאד מאד טעים כזה:
נסי סלט רטוב:
בקערה גדולה זורקים נתחים גדולים (ממש גדולים) של עגבניות, מלפפונים, בצל, פלפלים, מוסיפים המון לימון, מלח גס ו-2 כפות שמן זית + חצי כוס מים (כן, כן)
מוסיפים לחם מחיטה מלאה יבש (אם נשאר) ואם לא, אז שמים בטוסטר כמה פרוסות לפי מספר הסועדים,
זורקים גם את הלחם לקערה.
מוסיפים: קוביות גבינה בולגרית או צפתית או ברינזה או מה שרוצים עד 5% שומן והעיקר שתהיה גבינה קשה. אפשר במקום גבינה להוסיף טונה או פרוסות ביצה קשה או לחילופין נתחי חזה עוף (שהוכן מראש, כמובן).
ארוחה קלה, קיצית, מרעננת ומבטיחה לך שהכי טעימה שיש.
עשיתי אותה בסדנה שלי, ומאז המשתתפים מדווחים שהם מכינים אותה ומתמוגגים.
נ.ב. - זו מנה של אמא שלי ז"ל שהייתה מכינה אותה ביום שישי, כשאין זמן להכין ארוחת צהרים מסודרת וחוטפים מכל הבא ליד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעלה בקשר לבישולאלכס28/07/2012
, אני מכין כל שישי לי וילדים עוגיות שמתבססות על 600 גרם שיבולת שועל מים ו כמובן 3 חלבונים של ביצה
רציתי לדעת איך אני סופר את הקלרויותת של 600 גרם שיבולת שועל
לפי מה שאני יודע 100 גרם שיבולת שועל לא מבושלת זה 350+- קלוריות, רציתי לדעת האם אני סופר את הקלוריות של השיבולת שועל לפי 40 קלוריות ל 100 (ערך קלורי לדייסת קווקאר על בסיס מים מבושלת9
אני יודע על התשובה
:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעלה בקשר לבישול - תגובה
ליה שומרון פינדר29/07/2012הכי מדוייק יהיה לחשב לפי הכמות היבשה.
במים אין ערך קלורי, והנתונים עליהן אתה מתבסס מחשבים את הערך הקלורי של דייסה מבושלת על פי הערכה של המשקל לאחר הוספת הנוזלים.
אם תחשב אתה לפי הכמות היבשה תגיע לתוצאה מדוייקת יותר.
אגב, אם העוגיות בריאות, לדעתי זה פחות משנה כמה קלוריות יש בהן (אלא אם מישהו מכם בדיאטה לירידה במשקל)...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אצות וואקאמה האם מסוכן לאכול?korkov20/07/2012
קניתי אצות וואקאמה מיובשות. בסימון הערכים התזונתיים רשום שאין לצרוך יותר מ 300 מק"ד יוד ביום. ממש מעל זה רשום שבאצות בחבילה יש 24 מ"ג יוד. הסתכלתי באינטרנט לברר על המידות מק"ד ומ"ג והתברר שצריך להכפיל ב1000. כלומר שהחבילה מכילה 24,000 מק"ד יוד. שזה המון! כי רשום שאפשר לאכול עד 300 מק"ד ביום. זו לא חבילה ענקית אלא בסה"כ מאה גרם. ככה שלפי מה שרשום אני יכולה לאכול ממש קמצוץ. 1/80 מהחבילה. חשבתי שאולי יש להם טעות והתקשרתי לחברה "מזרח ומערב" התברר שזו לא טעות ושזה מה שמשרד הבריאות ממליץ.
איך אפשר לבשל עם זה? באיזו כמות? מה אתן אומרות? האם אצות וואקאמה מסוכנות לבריאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצות וואקאמה האם מסוכן לאכול? - תגובה
שושי שטיינוביץ23/07/2012אני לא מכירה את האצות האלה. אולי ליה יודעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצות וואקאמה האם מסוכן לאכול? - תגובה
ליה שומרון פינדר15/08/2012אצות וואקמה הן מזון מאוד בריא ומומלץ (כל סוגי האצות הם כאלה).
צריכת יוד בעודף יכולה להיות מסוכנת למי שסובל מעודף פעילות של בלוטת התריס. לאדם רגיל שמאוזן מבחינת בלוטת התריס לא צפויה סכנה באכילה מבוקרת של אצות.
אני קונה וואקמה בחבילות של 50 גרם ולוקח לי דח הרבה זמן לסיים חבילה, האצות תופחות ברגע שמשרים אותן במים, הן גם מאוד דומיננטיות בטעם ולא צורכים מהן בכמויות גדולות.
תתחילי בלהשרות כפית של שבבי אצות במעט מים, תראי מה יוצא מזה, תטעמי, תסנני, תשלבי בחביתה למשל או בסלט ותראי איך זה מסתדר לך.
בהנחה שאת אדים בריא ואין לך בעיה של פעילות יתר של בלוטת התריס, לא אמורה להיות בעיה בכמויות שתקבלי מהמזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאותה בעיה
שי22/07/2015עזבי אני ממליץ לך , לשים ממש ממש קצת , בדיוק צרכתי עשר גרם עכשיו שזה 950 מג נתרן ו 2.4 מג יוד שזה 2400 מקג , 2100 יותר מקצובה בעוד גם הנתרן שיא גבוה , אפשר לצרוך גרם או שני גרם ליום אך זו בדיחה לדעתי , גם קשה כי אני למשל אוהס את הטעם , הייתי צורך בסושי לפחות מאה גרם מהאצות האלו ובכלל לא ידעתי שהן מסוכנןת , ממש רעל אכלתי , רק עכשיו נהיה לי מודעות בנושא , אני חושב שאוריד את הכמות לשני גרם ביום , או גרם אחד , שוב זה בדיחה , וכבר יש לי מלא חבילות בבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצות וואקאמה האם מסוכן לאכול? - תגובה
שושי שטיינוביץ22/07/2015לפי הנתונים שאתה מוסר, אפשר להוסיף קמצוץ (אולי כפית) למנה של תבשיל אורז או פסטה או חביתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאכלים בריאים לבעלת כולסטרול גבוהדפנה16/07/2012
אובחנתי כבעלת כולסטרול גבוה. אני צריכה להתחיל לשנות את התזונה שלי. התחלתי כבר פעילות גופנית. רציתי לדעת אם יש דברים שטוב לבשל מה אסור למשל? אולי את יודעת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאכלים בריאים לבעלת כולסטרול גבוה - תגובה
שושי שטיינוביץ17/07/2012את צריכה להקפיד על כללים של תזונה דלת שומן, והנחיות כדלקמן:
לאכול רק מוצרי מזון טריים וטבעיים.
להימנע ממוצרים מעובדים מכל סוג שהוא.
לא אבקות (אבקות מרק, אבקות תיבול וכו').
להמינע מכימקלים
לאכול רק דגנים מלאים
בשר - רק דל שומן (כתף מס' 5 או 6 או פילה בקר). רצוי לא יותר מפעם כל 10 ימים. לוודא שמסירים מהחלקים את כל השומן.
עוף - ללא עור וללא שומן. כנ"ל הודו.
דגים - אפשר לאכול את כל הסוגים.
מוצרי חלב - עד 5%.
קטניות - מומלץ ואפשר לשלב עם דגנים מלאים.
תבלינים ועשבי תיבול - כמה שיותר
הרבה עלים ירוקים.
וכמובן - יש להקפיד על אורח חיים בריא, לאכול כל 3 שעות.
חשוב מאד גם לעשות פעילות גופנית. אם לא כל יום, אז לפחות כמה פעמים בשבוע.
וכמובן שתצטרכי לבשל לעצמך, כי בחוץ קשה למצוא מאכלים דלי שומן ושעונים לקריטריונים שהצגתי.
יש פה באתר מתכונים שלי (שושי שטיינוביץ) וגם של ליה שומרון. חפשי ומצאי.
אני הצלחתי להוריד את הכולסטרול שלי באופן משמעותי. אני מאמינה שגם את יכולה.
אבל זה דורש מחוייבות, התמסרות, ועמידה בכללים.
פרט נוסף - אם את מגיעה לאירועים וצריכה לאכול בחוץ, הקפידי לבחור מאכלים שאת יודעת מה יש בהם, שהם דלי שומן ועד כמה שאת יודעת לא מכילים אבקות או כימיקלים. התרחקי מבשר או עוף שמן ואם את אוכלת עוף, למשל, הקפידי להסיר את העור ואל תאכלי את הרוטב.
מקווה שעזרתי. אם יש לך עוד שאלות, אל תהססי לחזור אלינו.
בברכה, שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאכלים בריאים לבעלת כולסטרול גבוה - תגובה - תגובה
ליה שומרון פינדר17/07/2012שושי ענתה לך בצורה מצויינת!
אני רק אשמח להדגיש שני דברים:
1. נכון שצריך להמעיט בצריכת שומנים, אבל חשוב לא פחות (ואולי אף יותר) להוריד בצריכת מתוקים. סוכר על כל צורותיו וקמח לבן הם דברים שאת צריכה לצמצם למינימום בתפריט, עד כמה שאפשר...
2. כדאי לך להוסיף לתפריט סיבים תזונתיים מסיסים אשר יעזרו לך להיפטר מהכולסטרול הקיים. למשל: הוסיפי לתפריט שלך 1-2 תפוחי עץ ביום (למשל בארוחת 10 ואחה"צ) זה מאוד קל ליישום ומאוד עוזר. תפוח ירוק מזן גראנד סמית' עדיף. מזון נוסף עם סיבים מסיסים שמאוד עוזר להורדת כולסטרול הוא שיבולת שועל. כמה שיותר. אפשר להכין ממנו דייסה, או גרנולה או פשוט לשלב במרקים, קציצות וכד'... כמעט בכל דבר אפשר! אם תשלבי את שני ה"כוכבים האלה" אני מאמינה שיהיה שינוי במהרה!
בהצלחה!
אנחנו כאן לעצות נוספים וטיפים בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליה, תודה
שושי17/07/2012תודה על התוספות שלך. אכן חשוב מאד!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאכלים בריאים לבעלת כולסטרול גבוה - תגובה - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ17/07/2012ליה, תודה על ההערות המצויינות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות המפורטות!
דפנה19/07/2012עוד שתי שאלות בבקשה:
האם לא לבשל ירקות בכלל? או לאדות? רק טריים?
מה לגבי תוספי תוזנה האם זה יכול לעזור לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרשור נפלא!
אורלי26/07/2012החכמתי והשכלתי ואפילו אימצתי כמה מהדברים שרשמתן...
ולשאלתך דפנה,
לדעתי את יכולה לבשל ירקות מדי פעם, אין מניעה לזה (לפי מה שאני יודעת). האידוי פשוט יותר טוב ואפקטיבי ובטריים כמות הויטמינים גם גדולה...
חשוב להבין שבירקות אין דבר מזיק, נהפוכו... כמה שיותר ירקות כך יותר טוב. (בפירות יש יותר סוכרים ולכן אל תפריזי אבל 3 פירות ביום בממוצע זה בסדר גמור)
ובנוגע לשאלה השינה, תוספי תזונה בהחלט יכולים לעזור (בשילוב עם האוכל הבריא כמובן..) אני לא מכירה הרבה חברות אבל אני משתמשת בקומפלקס פיטוסטרולים של סולגאר שעזר לי להפחית את כמות הכולסטרול הרע (LDL) בצורה משמעותית, תבדקי לגבי זה, אני בכל אופן ממליצה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות המפורטות! - תגובה
שושי שטיינוביץ26/07/2012היי דפנה ותודה על המשוב.
ירקות מומלץ וכדאי לאכול בכל צורה: טריים, מבושלים, אפויים. העיקר שיהיה לך טעים ונגיש והעיקר לבשל עם מעט שמן (כפית).
השתדלי לאכול לפחות 5 ירקות ביום ורצוי במגוון צבעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה , מקווה שמתאים לפורום הזה.מירקי28/06/2012
יש לי בעיה עם ארוחת ערב. אני אישה בת 60+ אני טרום סוכרתית עם ערכים של 6.1 וסובלת מלחץ דם גבוה שמאוזן ע"י כדורים שמשתנים. איך זה נוגע לארוחת ערב? שמתי לב שאם אני אוכלת סלט בלילה אני רצה כל שעתיים לשרותים, ביום זה לא מפריע לי אך בלילה זה פשוט לא נותן לי איכות שינה. לארוחת ערב אני אוכלת סלט, ביצה/גבינה ופרוסה או 2 פרוסות של לחם קל. שמתי לב שאם אני לא אוכלת סלט אני יכולה לעבור לילה שלם עם פיפי אחד בלבד. מה עושים, איזה חלופות יש לסלט בארוחת ערב? אשמח לשמוע לעצתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה , מקווה שמתאים לפורום הזה. - תגובה
ליה שומרון פינדר28/06/2012כל הכבוד ששמת לב לזה, זה מעיד על מודעות גבוהה לגוף.
תנסי לאכול את הסלט שלך בצהרים או כשעה לפני ארוחת הערב.
בארוחת הערב את יכולה לאכול ביצה עם טונה ולחם מלא, להוסיף טחינה או אבוקדו...
או דייסת שיבולת שועל. גם פסטה מלאה ברוטב יכולה להיות פתרון טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בעוגיות בננה שהכנתי(:25/06/2012
היי
הכנתי עוגיות בננה אך התוצאה הסופית אומנם טעימה אבל די מוזר כי הן יצאו רכות ולא קשות כמו שעוגיה אמורה להיות
בגלל שאני גרה לבד שמתי כמות קטנה של מצרכים:
בננה אחת מעוכה
ביצה אחת
חצי כוס קמח מלא תופח
כפית וחצי סוכר
כפית תמצית וניל
(לחלק מהעוגיות הוספתי שיבולת שועל)
אפיתי ב-200 מעלות כמעט 20 דקות
מה הייתי צריכה לעשות או לשנות כדי שייצאו עוגיות קשות יותר?
או שזה המרקם שהן אמורות להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בעוגיות בננה שהכנתי - תגובה
שושי שטיינוביץ25/06/2012עוגיות הן לא הצד החזק שלי....אבל....נראה לי שיש כאן מעט קמח יחסית לנוזלים וגם חסר פה שומן. מכיוון שאינני מתכננת להכין את העוגיות, אז קשה לי לומר לך מה נכון לעשות. אולי ליה תדע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
(:26/06/2012.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשר בקר רזהתמר25/06/2012
הי, אשמח לדעת איזה חלקים נחשבים רזים ומתאימים כבשר טחון. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשר בקר רזה - תגובה
שושי שטיינוביץ25/06/2012היי תמר,
לבישול ממושך ולטחינה: החלקים הרזים המומלצים: פילה מדומה מס' 6, כתף מס' 5 ואפשר להשתמש גם בשריר הזרוע מס' 8. לכל החלקים יש להסיר את כל השומן.
לבישול מהיר (סטייקים, הקפצות, רוסטביף): פילה בקר, סינטה כשמורידים לה את שכבת השומן ושייטל.
בכל החלקים האחרים השומן התוך תאי גבוה יותר ולכן פחות מומלצים. אבל לפעמים יש חלקים דווקא רזים יחסית (בתנאי שמסירים מהם את כל השומן) כמו חזה בקר. אבל אם תשתמשי בחלקים שציינתי נראה לי שתוכלי לכסות את מרבית סוגי הבישול.
אפרופו טחינה - כדאי מאד לערבב בקר טחון עם עוף טחון או הודו אדום. זה מוריד את אחוז השומן, משפר את הטעם ואולי אפילו מוזיל את המחיר. מומלץ מאד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
תמר25/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים מהברזליאור21/06/2012
לאחרונה קראתי מחקרים על שתיית מי ברז שטענו שהמים הלא מסוננים אינם בריאים ומכילים כל מיני רעלים וחיידקים. תמיד שתיתי מי ברז וכעת אני שוקל ברצינות לעבור למתקן מים, משהו שיהיה נוח וקטן ולא יתפוס מקום.למישהו יש המלצות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים מהברז - תגובה
שושי שטיינוביץ21/06/2012אין שום בעיה עם מי ברז. את יכולה להמשיך לשתות בשקט. רוב ההפחדות הן "הפחדות מטעם" מי שמעוניין לשנות את דעתך. הכנסי לאתר של מקורות וקבלי מידע על מי השתייה שלנו. אני בטוחה שזה ירגיע אותך.
אבל אם אתה רוצה לעבור למים מסוננים, לצערי, אני מנועה מלתת המלצות.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על אנמיהנורית20/06/2012
האם תוכלו להמליץ על מתכוני בריאו או מאכלים שיכולים לעהלות את רמת הברזל שלי בדם?
אני אוכל בשר אדום וכבד עוף פעם בשבוע
מה עוד אני צריכה לאכול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על אנמיה - תגובה
שושי שטיינוביץ20/06/2012נורית שלום,
זהו פורום בישול בריא ולא פורום תזונה.
מציעה לך לבדוק את המקור לאנמיה ועל פי זה לקבל המלצות לתזונה מדיאטנית קלינית או מהרופא שלך.
כאשר תקבלי הנחיות תזונה נשמח להציע לך מתכונים טעימים מהפריטים שיוצעו לך.
חזרי אלינו עם מידע,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוביות חזה עוףדפנה12/06/2012
שבושלו ברוטב צ'ילי,סילאן וקצת תבלינים.. וקומחו מעט לפני (כדי שלא יתייבשו..).. בתוספת אפונה ירוקה (באותו הסיר) יחד עם רוטב עגבניות ובצל מטוגן קצוץ.. עד כמה המנה נחשבת לבריאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוביות חזה עוף - תגובה
שושי שטיינוביץ12/06/2012היי דפנה,
שאלה: בכמה שמן הוכנה המנה?
האם הקמח שהשתמשת בו הוא לבן או מלא?
כדי שהמנה תהיה ממש בריאה רצוי להשתמש בקמח מלא, בכפית עד כף שמן קנולה או זית ולמצוא תחליף בריא לרוטב צ'ילי.
והערה קולינרית: חזה עוף כדאי לבשל בישול קצר ביותר, אחרת הוא עלול להיות יבש. במנה שאת מתארת, נראה לי שעדיף להשתמש בעוף או פרגית. ואם את מאד רוצה חזה עוף, הייתי מטגנת את הקוביות עם כפית שמן, שומרת בצד. מכינה את התבשיל וטובלת את הקוביות ברוטב לבישול קצרצר של 2-3 דקות לפני ההגשה.
מעבר לזה, המנה שלך נשמעת טעימה מאד ויכולה להיות ממש מנת בריאות מצויינת.
בתיאבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכונים לחולי קנדידהמיכל09/06/2012
שלום רב ,אני מחפשת מתכונים המתאימים לחוליי קנדידה , האם ניתן לעזור לי ? שיהיה שבוע מצויין לכולם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכונים לחולי קנדידה - תגובה
שושי שטיינוביץ09/06/2012כתבי לנו מה מותר לך לאכול ומה אסור ומהן המגבלות בכלל וננסה לעזור. שבוע טוב גם לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכונים לחולי קנדידה
ויוי04/09/2012אני בטיפול כבר ארבעה חודשים, מחפשת מתכונים לעוגיות עוגות ולחמים, המתכונים אינם יכולים להכיל סוכרים תחיליפי סוכר שמרים וקמח לבן.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכונים לחולי קנדידה - תגובה
שושי שטיינוביץ04/09/2012אתחיל בכך שאני חושבת שאולי ליה תדע יותר טוב ממני לענות על השאלה שלך.
עוגות ועוגיות מטבען הן ממשפחת המתוקים, אז אין דרך להכין עוגיות ללא סוכר או תחליפי סוכר. בקבוצה זו אני כוללת גם ממתיקים טבעיים ובריאים כגון: דבש, סילאן.
אין לי מושג האם מותר לך לצרוך סטיוויה או אגבה שהם ממתיקים טבעיים אך אינם נחשבים "סוכר".
כך, שכפי שאת רואה, הכנת עוגות ועוגיות ללא ממתיקים בכלל כמעט בלתי אפשרית. אולי ליה יודעת יותר טוב ממני. אני מודה שאני לא מתעסקת כל כך עם עוגות בגלל ריבוי הקלוריות ובשל העובדה שעוגה טובה מכילה גם ממתיקים וגם שומן. ואני משתדלת להמנע מזה.
לגבי לחמים - זה יותר קל.
האם מותר לך לאכול מאפים עם אבקת אפיה או סודה לשתיה?
אם כן, את יכולה להכין לחם שהוא בעצם עוגה בחושה אך לא מתוקה: אין לי כאן מתכון, אך את יכולה להשתמש במתכון של עוגה בחושה בסיסית ופשוט השמיטי את הסוכר והוסיפי כפית מלח במקום.
את גם יכולה לאפות לחם עם מחמצת שאור. זה קצת עבודה וצריך התמצאות. אני ממליצה לך אולי להצטרף לסדנה להכנת לחם שאור. זה יעזור לך.
אני ממליצה לך לעבור לתזונה בריאה עשירה ומפנקת. אני מאמינה שאם תתמידי בתזונה בריאה ומאוזנת תוכלי בהדרגה לוותר על המתוק, שבכל מקרה הוא די מיותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


