מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אומגה 3רינה28/09/2013
שלום
אני טוחנת ומוסיפה לדייסת קווקר
חופן של אגוזי מלך
3 כפות גרעיני דלעת
וכף אחת של חמניות
הכול טחון ולא קלוי
כמה אומגה 3 אני מקבלת ?והאם זה יכול להקביל לתוסף של אומגה 3 (שאיני לוקחת)
ועוד שאלה קטנה לאימי יש הפרעת קרישה בדם כלומר דם מדולל -רמת טסיות נמוכה האם היא יכולה לאכול דייסה ולהוסיף את המרכיבים שציינתי מבלי להינזק?
אשמח לקבל את תשובתך,
בתודה
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 - תגובה
שושי שטיינוביץ29/09/2013היי גלית,
מזכירה לך שזהו מדור של בישול בריא ולא מדור שנותן תשובות בנושא בריאות וערכים תזונתיים.
אולי לליה תהיה תשובה לשאלה לגבי כמות האומגה 3, אבל אני ממליצה לך לחפש בפורומים של בריאות ותזונה או להתייעץ עם איש מקצוע (תזונאי או דיאטנית קלינית) או רופא בנוגע לאמא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירים מיוחדים לאינדוקציה?!אלי28/09/2013
מה יקרה אם נשתמש בסירים רגילים לאינדוקציה ולא המותאמים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירים מיוחדים לאינדוקציה?! - תגובה
שושי שטיינוביץ03/10/2013מה את מתכוונת ב"סירים רגילים"?
באינדוקציה אפשר לבשל בסירי נירוסטה, סירים עם ציפוי וכו'.
צריך לוודא שהתחתית ישרה לחלוטין, כדי שיהיה לה מגע שלם עם הכירה.
לא מומלץ להשתמש בסירי אלומיניום או סירים שהתחתית שלהם מעוגלת.
מקווה שעניתי.
אם יש סיר מסוג ספציפי שאת רוצה לשאול עליו, כתבי לנו על איזה סוג
את מתכוונת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדללי דםרינה27/09/2013
שלום רב
אני סובלת מיתר דילול דם,לכן עלי להיזהר ממזונות וויטמינים ותבלינים שעלולים להזיק במקרה שלי
אבקש לדעת מהם המזונות שמדללים את הדם כמו אומגה 3 כורכום,צ'יה,זרעי פשתן?
האם יש עוד מזונות ויטמינים תבלינים שעלי להישמר מהם?
בתודה רבה מאוד
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדללי דם - תגובה
שושי שטיינוביץ03/10/2013היי מירה,
הפורום שלנו עוסק בבישול בריא. ע"מ לדעת איזה מזונות מתאימים לך עלייך לפנות לרופא או תזונאי קליני. עם הרשימה של המזונות המומלצים או לא, אפשר להציע לך מתכונים
שיתאימו לך ושמהם תוכלי להכין אוכל טעים ומזין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בישול של חומוסדניאל כהן17/08/2013
בישלתי חומוס בסביבות השעה וחצי וראיתי שהגרגרים מתחילים לקבל צבע בהיר מדי וגם שהם נמעכים יחסית בקלות אבל המרקם החיצוני קצת קשה
האם הייתי צריך לבשל אותם קצת פחות? או יותר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי בישול של חומוס - תגובה
שושי שטיינוביץ17/08/2013תלוי מה המטרה של הבישול. אם זה לצורך סלט חומוס, אני מבשלת 3 שעות, על אש קטנה.
אם זה לשילוב במרק או בתבשיל, אז זה מספיק כי הבישול יושלם בתבשיל עצמו.
אם הגרגרים קשים ואתה רוצה להמשיך את הבישול וחסר מים, חשוב להוסיף מים רותחים ולא מים קרים. מים קרים מקשים את הגרגרים ומאריכים מאד את זמן הבישול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי בישול בסיר לחץ
לימור16/10/2013שושי, אני מבינה שאת מבשלת את הגרגרים 3 שעות שנראה לי נצח נצחים :-)....
אני תוהה מדוע אינך מבשלת אותם בסיר לחץ? האם הם מאבדים את ערכם התזונתי באופן זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי בישול בסיר לחץ - תגובה
שושי שטיינוביץ16/10/2013אפשר בהחלט לבשל בסיר לחץ. גם אני עושה את זה. אכן מקצר את זמן הבישול לחצי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יין בעוףרון14/08/2013
ליה ושושי שלום.
איזו חלופה טובה ישנה במקום מרכיב אלכוהולי בעוף.
תודה רבה, יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יין בעוף - תגובה
שושי שטיינוביץ14/08/2013כתבי כאן את המתכון ואציע לך חלופה הולמת. קשה להציע חלופה בלי לדעת מה הם שאר המרכיבים.
הערה: מים או ציר מרוכז הם תמיד תחליף טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל בריא יותר לילדיםטלי09/08/2013
היי אני אמא ל2. בן 3:8 בררן באוכל מאווווד, בת 1:3 אוכלת הכל.
אני מנסה לשנות קצת את התפריטים הקיימים כדי להפוך את האוכל ליותר בריא והייתי שמחה לעצות.
הילד שלי אוהב פסטה וקוסקוס מלא. קניתי פסטה מקמח כוסמין והוא אהב את זה. רציתי לדעת האם זה יותר בריא מפסטה רגילה והאם יש עוד חלופות לפסטה שילדים יכולים לאהוב. בקשר לקוסקוס עוד לא ניסיתי מקווה שזה בריא יותר.
איזה לחם יש שהוא מומלץ מבחינה בריאותית ושילדים יכולים לאהוב רציתי להחליף את הלחם שאתן לו כל בוקר לגן במקום לחם לבן למשהו אחר.
ושאלה אחרונה- כל בוקר הם שותים אצלי : הוא שוקו והיא כוס חלב. האם יש חלב אחר שאפשר להציע להם בבוקר שהוא טוב יותר מחלב פרה ועדיין בטעם לא יהיה כזה הבדל?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל בריא יותר לילדים - תגובה
שושי שטיינוביץ09/08/2013כדי לשמור על תזונה בריאה לילדים, צריך קודם כל להרחיק אותם מחטיפים ומוצרי מזון מעובדים.
אחר כך, במידת האפשר להכין אוכל רק מחומרים טריים וטבעיים וכמובן עדיף עם דגנים מלאים. אם ילד לא אוהב דגנים מלאים, אז אפשר להסתפק באורז בסמטי לבן ופסטה מחיטת דורום. פסטה מקמח כוסמין היא כמובן מצויינת ועדיפה על פסטה מקמח לבן רגיל. כנ"ל קוסקוס מסולת מלאה עדיף כמובן על סולת לבנה.
אם תקפידי על הכלל של מוצרי מזון טריים וטבעיים ודלי שומן, תהיי בחוף מבטחים.
לגבי שוקו ומוצרי חלב.
שוקו מלא סוכר וחומרים אחרים, כך שכדאי לבדוק אולי אפשר לוותר עליו או למצוא תחליף.
לגבי חלב, יש מחלוקות, אבל הדיאטנים הקליניים ממליצים על חלב כמקור חשוב לסידן ובהעדר מקורות קלים לסידן (נכון שברוקולי, סרדינים וטחינה הם מקור לסידן אבל רוב הילדים לא אוהבים), לכן אנחנו ממליצים על צריכת מוצרי חלב, אם כי לא צריכה מוגזמת.
מקווה שעניתי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! שאלת המשך
טלי09/08/2013אז כעקרון אם הם שותים כוס חלב אחת ליום (שהגדול שותה אותה עם חצי כפית אבקת שוקו) זה נחשב בסדר מבחינת צריכת חלב? הילד הגדול גם אוכל פרוסת גבינ"צ בטוסט בערך 3 פעמים בשבוע כי הוא אוכל או טוסט או לחם טבול בביצה בערב לא מסכים אופציות אחרות....זה מוגזם מבחינת הגבינצ?
ולגבי הפסטה מכוסמין היא מספיק טובה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! שאלת המשך - תגובה
שושי שטיינוביץ09/08/2013הפסטה מכוסמין מצויינת. אני לא תזונאית ולא יודעת לומר לך לגבי הרכב התזונה. נראה על פניו שאם הם אוכלים מאוזן ובריא במשך היום אז זה בסדר גמור.
אם את מאד מתלבטת ולא שלמה עם עצמך, מציעה שתתיעצי עם דיאטנית, ואולי דיאטנית שמומחית בתזונת ילדים. יש כאלה בקופות החולים בחינם. זה אולי יעזור לך להפיג חששות ולוודא שמה שאת עושה הוא נכון.
אולי ליה שומרון תוכל גם לעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחם מקמח מלאמירי04/08/2013
אשמח לקבל מתכון ללחם מקמח מלא שיצא רך.
ניסיתי להכין ויצא לי קשה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם מקמח מלא - תגובה
שושי שטיינוביץ04/08/2013בעיקרון, כל מתכוני הלחם די זהים. לחם מכינים מ: קמח, מים, שמרים ומלח.
1 ק"ג קמח מלא
50 גר' שמרים טריים או כף שמרים יבשים
1 כפית מלח
כ-3 כוסות מים, עד לקבלת בצק.
החוכמה בהכנת לחם היא לא החומרים, אלא הלישה.
זה יצא לך קשה כי כנראה לא לשת אותו מספיק.
אז הנה דרך ללוש נכון:
אם יש לך מיקסר, לושי 10 דקות במיקסר, אבל אם אין לך, לושי 5 דקות והניחי לבצק לנוח 10 דקות. שוב לושי 5 דקות והניחי למנוחה. עשי כך 4 פעמים.
תוך כדי לישה שימי לב מה מצב הבצק. האם הוא גמיש? אלסטי? אם כן, זה טוב. אם הוא קשה, הוסיפי טיפות מים. את המים את יכולה להוסיף בזמן המנוחה והבצק "שותה" את המים.
אחרי הלישות כסי את הבצק והניחי לו לתפוח עד הכפלת הנפח.
לושי שוב דקה או שתיים והניחי לעוד התפחה.
בפעם השלישית צרי את הצורה של הככר שאת רוצה, הניחי להתפחה ואפי בתנור מחומם מראש 180 מעלות. כדאי להכניס לתנור כלי עם מים ליצירת אדים.
אם תעשי כן, יצא לך לחם מ ה מ ם. וזה סוד הלחם.
ספרי לי איך יצא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן המפרינה26/07/2013
שלום
מה דעתך על שמן המפ אורגני?
האם הוא עדיף על פני שמן זית?
מה סגולותיו ואיך ולמה צורכים אותו,כמה קלוריות בכף אחת?
מעבר למחיר היקר,האם מצדיק את השימוש בו?
אבקש את היתייחסותך
בתודה
מירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן המפ - תגובה
שושי שטיינוביץ26/07/2013אני לא תזונאית, אבל יודעת ששמן המפ הוא שמן בריא שיש בו ערכים תזונתיים גבוהים ואמרו לי שהוא מסייע בכל מיני מצבים כמו תופעות גיל המעבר וכו'. לא מכירה שימוש שוטף בו. אפשר לצרוך כפית או כף ביום אבל לא נראה לי נכון להשתמש בו לכל צרכי השמן ביום.
לא הייתי נוטשת את שמן הזית, המעולה גם הוא. כפית שמן המפ ביום בטוח תעשה לך טוב.
לטעמי, אם את רוצה תזונה בריאה, עדיף להקפיד על שימוש בחומרים טריים וטבעיים ודלי שומן בלבד. אם את יכולה להשיג אורגנים, מה טוב.
כדאי לצרוך פחמימות ודגנים מלאים ולהמנע לגמרי מאבקות, כימיקלים, חומרים משמרים וכל מזון מעובד. וכמובן להמנע מה"לבן": סוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן.....
כדאי מאד לעבור להשתמש בכמות מזערית של שמן בבישול (כי שמן מבושל ממש לא בריא).
אם תעשי את כל זה, תהיי במקום מבטחים ולא תצטרכי להשתמש בשמנים יקרים כדי לאכול בריא.
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנבטת מאש ובישולודנה09/07/2013
שלום,
אין לי נסיון של בישול שעועית מאש.
כיצד להנביט אותה ואודה לכן לאפשרויות להכנתה.
תודה,דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנבטת מאש ובישולו - תגובה
שושי שטיינוביץ09/07/2013אפשר לבשל שעועית מאש ללא הנבטה. מבשלים במים עד ריכוך ומשלבים בכל מאכל: בתבשיל אורז, בקדירת בשר, במרק או לאכול סתם כך עם מעט שמן זית, פלפל ומלח.
הנבטה:
משרים את המאש לילה שלם בקערה עם מים. למחרת, שוטפים, מסננים את המים ומשאירים את המאש בקערה על השיש במטבח (או כל משטח אחר). שוטפים פעמיים שלוש במשך היום, מסננים וממשיכים להניח. את הפעולה הזו עושים במשך יומיים או שלושה עד שיוצאים שפיצים לבנים קטנים. ברגע זה, המאש מונבט וצריך להעביר אותו למקרר. בימי קיץ אלה, יש להשגיח שהמאש שעומד על השיש לא יחמיץ ולכן פעולת השטיפה חשובה מאד. אם יש זבובים או חרקים בסביבה שלך, אז כדאי לכסות את הקערה עם רשת או בד תול. אבל לא לכסות עם מכסה אטום.
קליפת המאש המונבט מתבקעת וצבעו הופך ללבן וירוק. מאד יפה.
את המאש המונבט אפשר לאכול סתם כך כמו גרעינים, להוסיף לסלט טרי, לעשות מזה סלט טרי (להוסיף לימון, שמן זית, מלח ומעט בצל ירוק), להוסיף למרק ברגע האחרון, להוסיף לתבשיל ברגע האחרון וכל מה שבא לך.
למעשה זה הופך לחטיף טעים ואכיל, שאפשר גם לבשל וגם להשתמש בו כטרי.
מקווה שעזרתי,
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך שושי ושאלה נוספת
דנה10/07/2013הנבטתי כמות גדולה של מאש והכנסתי למקרר.
כמה זמן הנבטים יכולים להישאר במקרר?
האם ניתן להקפיא אותם?
היום הכנתי מכוס מאש מרק עדשים ומאש(דרך אגב יצא מעולה),ורציתי לדעת האם הויטמינים הרבים שבמאש המונבט נעלמים במרק?
תודה,דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך שושי ושאלה נוספת - תגובה
שושי שטיינוביץ10/07/2013היי דנה,
זה מחזיק כשבועיים.. לא ניסיתי להקפיא. מציעה שתנסי כמות קטנה ותראי מה יוצא.
לא יודעת להשיב לעניין הויטמינים. אולי ליה תדע.
עקרונית, בכל בישול נהרסים חלק מהויטמינים, אבל זה מה יש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למישהי כאן יש מיקסר של קנוודאלה08/07/2013
ה-Kmix ויכולה להמליץ לכאן או לכאן? אני מתלבטת אם לקנות אותו (בכל זאת, המחיר די גבוה). תודה לעונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למישהי כאן יש מיקסר של קנווד - תגובה
שושי שטיינוביץ08/07/2013אין לנו אפשרות להמליץ על מוצר ספציפי. ה KMIX ידוע כמכשיר טוב .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון קפוא לשבועא.05/07/2013
מכובדיי, שלום.
ברצוני לאכול מדי יום סלט, אך ברור שהגעה בסוף יום עבודה הביתה, מוכיחה עצמה ומראה אותותיה, על-ידי "אכול כפי רצונך בעבודה נמוכה כפי יכולתך..." ובכך, הלכה למעשה אוכל זמין, מהיר (מבושל או לא) ומיידי, שמספק את הרעב, בעיקר, ויחד עמו מספק את הצרכים של הגוף.
ואולם, עלה בראשי רעיון, בתחילת שבוע (אפילו מוצ"ש, אם יש זמן ורוגע) הכנת סלט בכמות שבועית, ועל-ידי הקפאה של הסלט, שמירה על הסלט למשך כל השבוע, כאשר גם אם יהיה מצב של "אכול מיידית, כפי יכולתך ועייפותך), עדיין תמיד ניתן יהיה לצרף את הכמות המבוקשת של הסלט - היומית כמובן - באופן של "קלות בלתי נסבלת..."
שאלותיי:
1. האם ניתן יהיה להקפיא את הסלט?
2. האם אפשר - במקום להקפיא - להכניס למקרר ולקרר למהלך השבוע?
3. האם יש סיכונים בריאותיים בכך?
4. אם התשובה לשאלה -1- היא אכן "כן", אזי כיצד ובכמה זמן ניתן יהיה להפשיר את הסלט הקפוא (בתוך קופסאות אולי...) מבלי לגרום לו נזק, הן לבריאות והן לטעם?
תודה למשיבים... :-)
שבת נפלאה ושקטה לכולנו!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון קפוא לשבוע - תגובה
שושי שטיינוביץ05/07/2013צר לי לאכזב אותך. את רוב הירקות אי אפשר להקפיא, ובוודאי שאין שום אפשרות לשמור על המרקם, הטריות והרעננות.
אז אם אין לך זמן וסבלנות להכין לעצמך סלט, אז אפשר לאכול ירקות שלמים, כמו שאוכלים פרי.
ואז, אתה יכול להכין לך סלט כרוב, שכן מחזיק מעמד כמה ימים.
או סלט צנוניות,
או סלט קולורבי.
אלה ירקות שיש להם עמידות, אבל לא בהקפאה.
יש מעט ירקות שאפשר להקפיא, ואם אתה רוצה לדעת איזה, מציעה לך להציץ במקפיאים של המרכולים, שם מוכרים ירקות קפואים.
אופציה נוספת: לקנות ירקות קצוצים, מצוננים בשקיות מוכנות בסופר. אולי זה יכול לפתור לך את בעיית ההכנה והזמינות.
יש אופציה של חיתוך ירקות באופן גס, ללא תיבול, אחסון בקערה עם תחתית כפולה (העליונה עם חורים) ואטומה היטב. את התיבול מבצעים עם האוכל. אולי זה יחזיק לך יומיים שלושה.
אבל עם היד על הלב, סלט ישראלי של עגבניה-מלפפון-פלפל וכו', רק טרי. סורי.
סלט טעים ושבת שלום,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
א.05/07/2013על התגובה ועל ההבנה ועל הרצון לסייע ועל המחשבות האמיתיות.
המון בריאות ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזון קפוא לשבוע - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ05/07/2013שבת שלום גם לך. מקווה שעזרתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול בשר בקר(:04/07/2013
היי
אני מעוניינת להכין גולש, בדר"כ אני מכינה או מכתף מרכזי או פילה מדומה וזמן הבישול בין שעתיים וחצי לשלוש, רציתי לשאול האם יש נתח בקר אחר (רזה) שאפשר להכין ממנו כמו גולש רק שזמן הבישול יהיה מינימום כמה שפחות? אני משתמשת בדר"כ בנתחים כמו סינטה, כף , אווזית אבל רק באפייה בתנור או על מחבת וזה צי'ק צאק השאלה בבישול אם ניתן להשתמש בהם? או יש המלצות אחרות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול בשר בקר - תגובה
שושי שטיינוביץ04/07/2013גולאש זה תבשיל של בישול ארוך. אפשר להשתמש בבשרים שציינת או בשריר הזרוע (מס' 8), אם מסירים ממנו את השומן.
אם את מעוניינת להשתמש בבשרים לבישול קצר, את צריכה להכין את הרוטב של הגולאש: כלומר, בצל קצוץ, מטוגן במינימום שמן, להוסיף פפריקה, רסק עגבניו, עגבניות טריות קצוצות וקלופות, לתבל ולבשל עד שיהיה רוטב.
את הסינטה למשל, את חותכת לחתיכות בגודל גולאש, מקפיצה לחוד או שמה בגריל כמה דקות עד שזה מתרכך ואז טובלת ברוטב לדקה רק לספיגת טעמים ומגישה.
אי אפשר לבשל בשרים אלה לאורך זמן. צריך בישול קצר. אז לא יהיה לך ממש גולאש אלא קוביות בשר ברוטב עגבניות וזה הכי קרוב שאפשר.
ומה רע בהכנת גולאש שיעמוד 3 שעות על הכיריים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחסוך זמן
(:04/07/2013הכוונה שלי בגולש או לתבשיל כלשהו אחר רוטב עגבניות או רוטב אחר כלשהו, אם כך נניח ואני רוצה לבשל ברוטב עגבניות עם ירקות וכו' עדיין להקפיץ קודם את הקוביות סינטה על מחבת ואז להכניס לרוטב? או שאפשר ישירות להכניס את הקוביות לרוטב בזמן שרותח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחסוך זמן - תגובה
שושי שטיינוביץ04/07/2013נראה לי שעדיף להקפיץ קודם ואת הרוטב רק כ"קישוט".
מצד שני, אני תמיד בעד לנסות. כדאי לנסות לזרוק חתיכה אחת לרוטב ולראות מה יקרה. אולי תופתעי.........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל בריא באיטליהטל03/07/2013
שלום לכולם, בעוד חודש אני טסה לאיטליה ותהיתי אם יש שם אוכל בריא במסעדות או בסופרים. אני מדברת למשל על לחם מחיטה מלאה ללא שמרים, איטריות אורז מלא, פריכיות אורז מלא, גבינות עיזים וכו'.
למישהו יש מושג?
תודה מראש :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל בריא באיטליה - תגובה
שושי שטיינוביץ03/07/2013אני מאמינה שתוכלי למצוא שם אוכל בריא.
אבל,
אני אומרת, שיש פעמים בחיים שצריך קצת לשחרר את החגורה. חשוב שתיהני בטיול/נסיעה ולא תוטרדי כל הזמן. כמובן, שתשתדלי למצוא אוכל בריא. תמיד תשאלי ותבררי, אך יחד עם זה לא פחות חשוב ליהנות מהנסיעה.
כל זה כמובן בהנחה שאת בריאה ושאין לך מגבלה כזו או אחרת....
מאחלת לך נסיעה טובה ומהנה,
ספרי לנו חוויות כשתחזרי. נשמח לשמוע על מה אפשרי באיטליה, כדי שגם אחרים ילמדו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי השאלה על בעיות בריאותיות...
טל04/07/2013אז זהו שיש לי מגבלות בריאותיות ותזונתיות ול"שחרור" יכולות להיות השלכות.... לכן אני שואלת... אשמח לדעת אם למיטב ידיעתכם ניתן בקלות למצוא דגים כגון סלמון ואם יש פסטה מחיטה מלאה וכו'
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי השאלה על בעיות בריאותיות... - תגובה
שושי שטיינוביץ04/07/2013לא יודעת לומר בוודאות. מאמינה שכן.
במקומך, הייתי עושה קצת חיפוש באינטרנט כדי להתרשם ולקבל מידע. כמו כן הייתי מכינה רשימת מזונות שאפשר לאכול ומנסה למצוא אותם ברשת ולראות מה זמין ומה לא.
אם המצב קיצוני, תמיד אפשר להכנס לסופר ולמצוא שם לחמים טובים, שימורי דגים וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעועית לבנה יבשהרינה19/06/2013
שלום
רציתי להיוועץ איתך בנוגע לשעועית לבנה יבשה
אני נוהגת להשרות ואחר כך לקלף את הקליפה (מהסיבה שלא יהיו גזים)
ומבשלת במרק,
האם בכך אני מאבדת מערכם התזונתי?
רינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעועית לבנה יבשה - תגובה
ליה שומרון פינדר19/06/2013לא. כל הכבוד על הסבלנות (-:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשעועית לבנה יבשה - תגובה
שושי שטיינוביץ01/07/2013אבל את ממש לא חייבת לקלף את השעועית. את יכולה להנביט אותה במשך יום או יומיים. זה גם יעלה את הערך התזונתי, גם יטפל בבעיית העיכול וגם יתבשל הרבה יותר מהר.
להנבטה: משרים 12 שעות. שופכים את המים ושוטפים. מניחים בקערה מכוסה ברשת או לא מכוסה. בחוץ על השיש, לא במקרר. שוטפים פעם או פעמיים ביום (בגלל החום והחשש שתחמיץ). כאשר יוצאים צ'ופצ'יקים קטנים, השעועית מוכנה.
כדי לחסוך טרחה, את יכולה להכין כמות גדולה ולהקפיא.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנה מזינהדנה18/06/2013
שלום,
האם קוסקוס מלא בתוספת ירקות מבושלים היא מנה מזינה גם עבורי וגם עבור ילדיי?
אם כן אשמח לשמוע שילובים נוספים למנות נוספות....
תודה רבה,בנות יקרות
מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנה מזינה - תגובה
שושי שטיינוביץ18/06/2013קוסקוס מלא בתוספת ירקות מבושלים הוא מנה מצויינת. על מנת שתהיה ארוחה מאוזנת כדאי להוסיף חלבון:
אפשר להוסיף קטניות לירקות המבושלים ולבשל יחד. למשל עדשים עם הירקות המבושלים ישדרגו את מנת הירקות ויהפכו את הארוחה שלך למאוזנת.
או אפשר להוסיף חלבון מן הצומח טופו או סייטן (לעשות מהם קציצות שכוללות: טופו, בצל קצוץ, ירק קצוץ, ביצה, פירורי לחם ותבלינים. לעשות קציצות) ולזרוק לתוך הירקות המבושלים ולבשל יחד, עם קצת מים, כמובן.
אפשר גם חלבון מן החי: עוף (בלי עור ובלי שומן) שאפשר גם אותו לבשל עם הירקות המבושלים.
או להוסיף מנת דג.
או להוסיף גבינה או ביצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
דנה18/06/2013תודה לך שושי יקרה על תגובתך המהירה....
רציתי לשאול מה זה בדיוק קוסקוס מלא ומה זה סייטן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
שושי שטיינוביץ18/06/2013קוסקוס עשוי מסולת, שזה סוג של חיטה. רצוי להשתמש בקוסקוס מחיטה מלאה כמובן. לכן, הוא מהווה מנת דגן טובה. חשוב להשיג קוסקוס שלא מכיל שום חומרים אחרים מלבד סולת. אני עושה קוסקוס בבית......
סייטן הוא חלבון חיטה. זה חלבון עשיר ובריא, ומומלץ למי שמעוניין לאכול מנות טבעוניות וצמחוניות. ניתן להשיג אותו בחנויות טבע. המרקם שלו דומה יחסית לבשר וקל לעבוד איתו. אפשר לעשות איתו קציצות, בדיוק כמו שעושים עם בשר טחון או בצורה של "גולאש" או "שניצלים". על האריזות יש הצעות למתכונים. הוא לא מכיל סויה, ויש אנשים שבשבילם זה יתרון.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


