פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אומגה 3
    רינה
    28/09/2013

    שלום
    אני טוחנת ומוסיפה לדייסת קווקר
    חופן של אגוזי מלך
    3 כפות גרעיני דלעת
    וכף אחת של חמניות
    הכול טחון ולא קלוי

    כמה אומגה 3 אני מקבלת ?והאם זה יכול להקביל לתוסף של אומגה 3 (שאיני לוקחת)
    ועוד שאלה קטנה לאימי יש הפרעת קרישה בדם כלומר דם מדולל -רמת טסיות נמוכה האם היא יכולה לאכול דייסה ולהוסיף את המרכיבים שציינתי מבלי להינזק?
    אשמח לקבל את תשובתך,

    בתודה
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אומגה 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אומגה 3 - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    29/09/2013

    היי גלית,

    מזכירה לך שזהו מדור של בישול בריא ולא מדור שנותן תשובות בנושא בריאות וערכים תזונתיים.

    אולי לליה תהיה תשובה לשאלה לגבי כמות האומגה 3, אבל אני ממליצה לך לחפש בפורומים של בריאות ותזונה או להתייעץ עם איש מקצוע (תזונאי או דיאטנית קלינית) או רופא בנוגע לאמא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סירים מיוחדים לאינדוקציה?!
    אלי
    28/09/2013

    מה יקרה אם נשתמש בסירים רגילים לאינדוקציה ולא המותאמים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סירים מיוחדים לאינדוקציה?! - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    03/10/2013

    מה את מתכוונת ב"סירים רגילים"?

    באינדוקציה אפשר לבשל בסירי נירוסטה, סירים עם ציפוי וכו'.

    צריך לוודא שהתחתית ישרה לחלוטין, כדי שיהיה לה מגע שלם עם הכירה.
    לא מומלץ להשתמש בסירי אלומיניום או סירים שהתחתית שלהם מעוגלת.

    מקווה שעניתי.

    אם יש סיר מסוג ספציפי שאת רוצה לשאול עליו, כתבי לנו על איזה סוג
    את מתכוונת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדללי דם
    רינה
    27/09/2013

    שלום רב
    אני סובלת מיתר דילול דם,לכן עלי להיזהר ממזונות וויטמינים ותבלינים שעלולים להזיק במקרה שלי

    אבקש לדעת מהם המזונות שמדללים את הדם כמו אומגה 3 כורכום,צ'יה,זרעי פשתן?
    האם יש עוד מזונות ויטמינים תבלינים שעלי להישמר מהם?


    בתודה רבה מאוד
    ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדללי דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדללי דם - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    03/10/2013

    היי מירה,

    הפורום שלנו עוסק בבישול בריא. ע"מ לדעת איזה מזונות מתאימים לך עלייך לפנות לרופא או תזונאי קליני. עם הרשימה של המזונות המומלצים או לא, אפשר להציע לך מתכונים
    שיתאימו לך ושמהם תוכלי להכין אוכל טעים ומזין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי בישול של חומוס
    דניאל כהן
    17/08/2013

    בישלתי חומוס בסביבות השעה וחצי וראיתי שהגרגרים מתחילים לקבל צבע בהיר מדי וגם שהם נמעכים יחסית בקלות אבל המרקם החיצוני קצת קשה
    האם הייתי צריך לבשל אותם קצת פחות? או יותר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי בישול של חומוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי בישול של חומוס - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/08/2013

    תלוי מה המטרה של הבישול. אם זה לצורך סלט חומוס, אני מבשלת 3 שעות, על אש קטנה.

    אם זה לשילוב במרק או בתבשיל, אז זה מספיק כי הבישול יושלם בתבשיל עצמו.

    אם הגרגרים קשים ואתה רוצה להמשיך את הבישול וחסר מים, חשוב להוסיף מים רותחים ולא מים קרים. מים קרים מקשים את הגרגרים ומאריכים מאד את זמן הבישול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי בישול בסיר לחץ

    לימור
    16/10/2013

    שושי, אני מבינה שאת מבשלת את הגרגרים 3 שעות שנראה לי נצח נצחים :-)....
    אני תוהה מדוע אינך מבשלת אותם בסיר לחץ? האם הם מאבדים את ערכם התזונתי באופן זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי בישול בסיר לחץ - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    16/10/2013

    אפשר בהחלט לבשל בסיר לחץ. גם אני עושה את זה. אכן מקצר את זמן הבישול לחצי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יין בעוף
    רון
    14/08/2013

    ליה ושושי שלום.
    איזו חלופה טובה ישנה במקום מרכיב אלכוהולי בעוף.
    תודה רבה, יעל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יין בעוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יין בעוף - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    14/08/2013

    כתבי כאן את המתכון ואציע לך חלופה הולמת. קשה להציע חלופה בלי לדעת מה הם שאר המרכיבים.

    הערה: מים או ציר מרוכז הם תמיד תחליף טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל בריא יותר לילדים
    טלי
    09/08/2013

    היי אני אמא ל2. בן 3:8 בררן באוכל מאווווד, בת 1:3 אוכלת הכל.
    אני מנסה לשנות קצת את התפריטים הקיימים כדי להפוך את האוכל ליותר בריא והייתי שמחה לעצות.
    הילד שלי אוהב פסטה וקוסקוס מלא. קניתי פסטה מקמח כוסמין והוא אהב את זה. רציתי לדעת האם זה יותר בריא מפסטה רגילה והאם יש עוד חלופות לפסטה שילדים יכולים לאהוב. בקשר לקוסקוס עוד לא ניסיתי מקווה שזה בריא יותר.
    איזה לחם יש שהוא מומלץ מבחינה בריאותית ושילדים יכולים לאהוב רציתי להחליף את הלחם שאתן לו כל בוקר לגן במקום לחם לבן למשהו אחר.
    ושאלה אחרונה- כל בוקר הם שותים אצלי : הוא שוקו והיא כוס חלב. האם יש חלב אחר שאפשר להציע להם בבוקר שהוא טוב יותר מחלב פרה ועדיין בטעם לא יהיה כזה הבדל?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל בריא יותר לילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל בריא יותר לילדים - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    09/08/2013

    כדי לשמור על תזונה בריאה לילדים, צריך קודם כל להרחיק אותם מחטיפים ומוצרי מזון מעובדים.

    אחר כך, במידת האפשר להכין אוכל רק מחומרים טריים וטבעיים וכמובן עדיף עם דגנים מלאים. אם ילד לא אוהב דגנים מלאים, אז אפשר להסתפק באורז בסמטי לבן ופסטה מחיטת דורום. פסטה מקמח כוסמין היא כמובן מצויינת ועדיפה על פסטה מקמח לבן רגיל. כנ"ל קוסקוס מסולת מלאה עדיף כמובן על סולת לבנה.

    אם תקפידי על הכלל של מוצרי מזון טריים וטבעיים ודלי שומן, תהיי בחוף מבטחים.

    לגבי שוקו ומוצרי חלב.

    שוקו מלא סוכר וחומרים אחרים, כך שכדאי לבדוק אולי אפשר לוותר עליו או למצוא תחליף.

    לגבי חלב, יש מחלוקות, אבל הדיאטנים הקליניים ממליצים על חלב כמקור חשוב לסידן ובהעדר מקורות קלים לסידן (נכון שברוקולי, סרדינים וטחינה הם מקור לסידן אבל רוב הילדים לא אוהבים), לכן אנחנו ממליצים על צריכת מוצרי חלב, אם כי לא צריכה מוגזמת.

    מקווה שעניתי,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! שאלת המשך

    טלי
    09/08/2013

    אז כעקרון אם הם שותים כוס חלב אחת ליום (שהגדול שותה אותה עם חצי כפית אבקת שוקו) זה נחשב בסדר מבחינת צריכת חלב? הילד הגדול גם אוכל פרוסת גבינ"צ בטוסט בערך 3 פעמים בשבוע כי הוא אוכל או טוסט או לחם טבול בביצה בערב לא מסכים אופציות אחרות....זה מוגזם מבחינת הגבינצ?
    ולגבי הפסטה מכוסמין היא מספיק טובה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! שאלת המשך - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    09/08/2013

    הפסטה מכוסמין מצויינת. אני לא תזונאית ולא יודעת לומר לך לגבי הרכב התזונה. נראה על פניו שאם הם אוכלים מאוזן ובריא במשך היום אז זה בסדר גמור.

    אם את מאד מתלבטת ולא שלמה עם עצמך, מציעה שתתיעצי עם דיאטנית, ואולי דיאטנית שמומחית בתזונת ילדים. יש כאלה בקופות החולים בחינם. זה אולי יעזור לך להפיג חששות ולוודא שמה שאת עושה הוא נכון.

    אולי ליה שומרון תוכל גם לעזור לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם מקמח מלא
    מירי
    04/08/2013

    אשמח לקבל מתכון ללחם מקמח מלא שיצא רך.
    ניסיתי להכין ויצא לי קשה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחם מקמח מלא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם מקמח מלא - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    04/08/2013

    בעיקרון, כל מתכוני הלחם די זהים. לחם מכינים מ: קמח, מים, שמרים ומלח.

    1 ק"ג קמח מלא
    50 גר' שמרים טריים או כף שמרים יבשים
    1 כפית מלח
    כ-3 כוסות מים, עד לקבלת בצק.

    החוכמה בהכנת לחם היא לא החומרים, אלא הלישה.

    זה יצא לך קשה כי כנראה לא לשת אותו מספיק.

    אז הנה דרך ללוש נכון:

    אם יש לך מיקסר, לושי 10 דקות במיקסר, אבל אם אין לך, לושי 5 דקות והניחי לבצק לנוח 10 דקות. שוב לושי 5 דקות והניחי למנוחה. עשי כך 4 פעמים.

    תוך כדי לישה שימי לב מה מצב הבצק. האם הוא גמיש? אלסטי? אם כן, זה טוב. אם הוא קשה, הוסיפי טיפות מים. את המים את יכולה להוסיף בזמן המנוחה והבצק "שותה" את המים.

    אחרי הלישות כסי את הבצק והניחי לו לתפוח עד הכפלת הנפח.

    לושי שוב דקה או שתיים והניחי לעוד התפחה.

    בפעם השלישית צרי את הצורה של הככר שאת רוצה, הניחי להתפחה ואפי בתנור מחומם מראש 180 מעלות. כדאי להכניס לתנור כלי עם מים ליצירת אדים.

    אם תעשי כן, יצא לך לחם מ ה מ ם. וזה סוד הלחם.

    ספרי לי איך יצא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן המפ
    רינה
    26/07/2013

    שלום
    מה דעתך על שמן המפ אורגני?
    האם הוא עדיף על פני שמן זית?
    מה סגולותיו ואיך ולמה צורכים אותו,כמה קלוריות בכף אחת?
    מעבר למחיר היקר,האם מצדיק את השימוש בו?

    אבקש את היתייחסותך
    בתודה
    מירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמן המפ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן המפ - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    26/07/2013

    אני לא תזונאית, אבל יודעת ששמן המפ הוא שמן בריא שיש בו ערכים תזונתיים גבוהים ואמרו לי שהוא מסייע בכל מיני מצבים כמו תופעות גיל המעבר וכו'. לא מכירה שימוש שוטף בו. אפשר לצרוך כפית או כף ביום אבל לא נראה לי נכון להשתמש בו לכל צרכי השמן ביום.

    לא הייתי נוטשת את שמן הזית, המעולה גם הוא. כפית שמן המפ ביום בטוח תעשה לך טוב.

    לטעמי, אם את רוצה תזונה בריאה, עדיף להקפיד על שימוש בחומרים טריים וטבעיים ודלי שומן בלבד. אם את יכולה להשיג אורגנים, מה טוב.
    כדאי לצרוך פחמימות ודגנים מלאים ולהמנע לגמרי מאבקות, כימיקלים, חומרים משמרים וכל מזון מעובד. וכמובן להמנע מה"לבן": סוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן.....
    כדאי מאד לעבור להשתמש בכמות מזערית של שמן בבישול (כי שמן מבושל ממש לא בריא).

    אם תעשי את כל זה, תהיי במקום מבטחים ולא תצטרכי להשתמש בשמנים יקרים כדי לאכול בריא.
    מקווה שעזרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנבטת מאש ובישולו
    דנה
    09/07/2013

    שלום,
    אין לי נסיון של בישול שעועית מאש.
    כיצד להנביט אותה ואודה לכן לאפשרויות להכנתה.
    תודה,דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנבטת מאש ובישולו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנבטת מאש ובישולו - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    09/07/2013

    אפשר לבשל שעועית מאש ללא הנבטה. מבשלים במים עד ריכוך ומשלבים בכל מאכל: בתבשיל אורז, בקדירת בשר, במרק או לאכול סתם כך עם מעט שמן זית, פלפל ומלח.

    הנבטה:
    משרים את המאש לילה שלם בקערה עם מים. למחרת, שוטפים, מסננים את המים ומשאירים את המאש בקערה על השיש במטבח (או כל משטח אחר). שוטפים פעמיים שלוש במשך היום, מסננים וממשיכים להניח. את הפעולה הזו עושים במשך יומיים או שלושה עד שיוצאים שפיצים לבנים קטנים. ברגע זה, המאש מונבט וצריך להעביר אותו למקרר. בימי קיץ אלה, יש להשגיח שהמאש שעומד על השיש לא יחמיץ ולכן פעולת השטיפה חשובה מאד. אם יש זבובים או חרקים בסביבה שלך, אז כדאי לכסות את הקערה עם רשת או בד תול. אבל לא לכסות עם מכסה אטום.

    קליפת המאש המונבט מתבקעת וצבעו הופך ללבן וירוק. מאד יפה.

    את המאש המונבט אפשר לאכול סתם כך כמו גרעינים, להוסיף לסלט טרי, לעשות מזה סלט טרי (להוסיף לימון, שמן זית, מלח ומעט בצל ירוק), להוסיף למרק ברגע האחרון, להוסיף לתבשיל ברגע האחרון וכל מה שבא לך.

    למעשה זה הופך לחטיף טעים ואכיל, שאפשר גם לבשל וגם להשתמש בו כטרי.

    מקווה שעזרתי,

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך שושי ושאלה נוספת

    דנה
    10/07/2013

    הנבטתי כמות גדולה של מאש והכנסתי למקרר.
    כמה זמן הנבטים יכולים להישאר במקרר?
    האם ניתן להקפיא אותם?
    היום הכנתי מכוס מאש מרק עדשים ומאש(דרך אגב יצא מעולה),ורציתי לדעת האם הויטמינים הרבים שבמאש המונבט נעלמים במרק?
    תודה,דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך שושי ושאלה נוספת - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    10/07/2013

    היי דנה,

    זה מחזיק כשבועיים.. לא ניסיתי להקפיא. מציעה שתנסי כמות קטנה ותראי מה יוצא.

    לא יודעת להשיב לעניין הויטמינים. אולי ליה תדע.

    עקרונית, בכל בישול נהרסים חלק מהויטמינים, אבל זה מה יש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למישהי כאן יש מיקסר של קנווד
    אלה
    08/07/2013

    ה-Kmix ויכולה להמליץ לכאן או לכאן? אני מתלבטת אם לקנות אותו (בכל זאת, המחיר די גבוה). תודה לעונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למישהי כאן יש מיקסר של קנווד - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    08/07/2013

    אין לנו אפשרות להמליץ על מוצר ספציפי. ה KMIX ידוע כמכשיר טוב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון קפוא לשבוע
    א.
    05/07/2013

    מכובדיי, שלום.

    ברצוני לאכול מדי יום סלט, אך ברור שהגעה בסוף יום עבודה הביתה, מוכיחה עצמה ומראה אותותיה, על-ידי "אכול כפי רצונך בעבודה נמוכה כפי יכולתך..." ובכך, הלכה למעשה אוכל זמין, מהיר (מבושל או לא) ומיידי, שמספק את הרעב, בעיקר, ויחד עמו מספק את הצרכים של הגוף.

    ואולם, עלה בראשי רעיון, בתחילת שבוע (אפילו מוצ"ש, אם יש זמן ורוגע) הכנת סלט בכמות שבועית, ועל-ידי הקפאה של הסלט, שמירה על הסלט למשך כל השבוע, כאשר גם אם יהיה מצב של "אכול מיידית, כפי יכולתך ועייפותך), עדיין תמיד ניתן יהיה לצרף את הכמות המבוקשת של הסלט - היומית כמובן - באופן של "קלות בלתי נסבלת..."

    שאלותיי:

    1. האם ניתן יהיה להקפיא את הסלט?
    2. האם אפשר - במקום להקפיא - להכניס למקרר ולקרר למהלך השבוע?
    3. האם יש סיכונים בריאותיים בכך?
    4. אם התשובה לשאלה -1- היא אכן "כן", אזי כיצד ובכמה זמן ניתן יהיה להפשיר את הסלט הקפוא (בתוך קופסאות אולי...) מבלי לגרום לו נזק, הן לבריאות והן לטעם?

    תודה למשיבים... :-)

    שבת נפלאה ושקטה לכולנו!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מזון קפוא לשבוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון קפוא לשבוע - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    05/07/2013

    צר לי לאכזב אותך. את רוב הירקות אי אפשר להקפיא, ובוודאי שאין שום אפשרות לשמור על המרקם, הטריות והרעננות.

    אז אם אין לך זמן וסבלנות להכין לעצמך סלט, אז אפשר לאכול ירקות שלמים, כמו שאוכלים פרי.

    ואז, אתה יכול להכין לך סלט כרוב, שכן מחזיק מעמד כמה ימים.

    או סלט צנוניות,

    או סלט קולורבי.

    אלה ירקות שיש להם עמידות, אבל לא בהקפאה.

    יש מעט ירקות שאפשר להקפיא, ואם אתה רוצה לדעת איזה, מציעה לך להציץ במקפיאים של המרכולים, שם מוכרים ירקות קפואים.

    אופציה נוספת: לקנות ירקות קצוצים, מצוננים בשקיות מוכנות בסופר. אולי זה יכול לפתור לך את בעיית ההכנה והזמינות.

    יש אופציה של חיתוך ירקות באופן גס, ללא תיבול, אחסון בקערה עם תחתית כפולה (העליונה עם חורים) ואטומה היטב. את התיבול מבצעים עם האוכל. אולי זה יחזיק לך יומיים שלושה.

    אבל עם היד על הלב, סלט ישראלי של עגבניה-מלפפון-פלפל וכו', רק טרי. סורי.

    סלט טעים ושבת שלום,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    א.
    05/07/2013

    על התגובה ועל ההבנה ועל הרצון לסייע ועל המחשבות האמיתיות.

    המון בריאות ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון קפוא לשבוע - תגובה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    05/07/2013

    שבת שלום גם לך. מקווה שעזרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בישול בשר בקר
    (:
    04/07/2013

    היי
    אני מעוניינת להכין גולש, בדר"כ אני מכינה או מכתף מרכזי או פילה מדומה וזמן הבישול בין שעתיים וחצי לשלוש, רציתי לשאול האם יש נתח בקר אחר (רזה) שאפשר להכין ממנו כמו גולש רק שזמן הבישול יהיה מינימום כמה שפחות? אני משתמשת בדר"כ בנתחים כמו סינטה, כף , אווזית אבל רק באפייה בתנור או על מחבת וזה צי'ק צאק השאלה בבישול אם ניתן להשתמש בהם? או יש המלצות אחרות?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בישול בשר בקר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בישול בשר בקר - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    04/07/2013

    גולאש זה תבשיל של בישול ארוך. אפשר להשתמש בבשרים שציינת או בשריר הזרוע (מס' 8), אם מסירים ממנו את השומן.

    אם את מעוניינת להשתמש בבשרים לבישול קצר, את צריכה להכין את הרוטב של הגולאש: כלומר, בצל קצוץ, מטוגן במינימום שמן, להוסיף פפריקה, רסק עגבניו, עגבניות טריות קצוצות וקלופות, לתבל ולבשל עד שיהיה רוטב.

    את הסינטה למשל, את חותכת לחתיכות בגודל גולאש, מקפיצה לחוד או שמה בגריל כמה דקות עד שזה מתרכך ואז טובלת ברוטב לדקה רק לספיגת טעמים ומגישה.

    אי אפשר לבשל בשרים אלה לאורך זמן. צריך בישול קצר. אז לא יהיה לך ממש גולאש אלא קוביות בשר ברוטב עגבניות וזה הכי קרוב שאפשר.

    ומה רע בהכנת גולאש שיעמוד 3 שעות על הכיריים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחסוך זמן

    (:
    04/07/2013

    הכוונה שלי בגולש או לתבשיל כלשהו אחר רוטב עגבניות או רוטב אחר כלשהו, אם כך נניח ואני רוצה לבשל ברוטב עגבניות עם ירקות וכו' עדיין להקפיץ קודם את הקוביות סינטה על מחבת ואז להכניס לרוטב? או שאפשר ישירות להכניס את הקוביות לרוטב בזמן שרותח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחסוך זמן - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    04/07/2013

    נראה לי שעדיף להקפיץ קודם ואת הרוטב רק כ"קישוט".

    מצד שני, אני תמיד בעד לנסות. כדאי לנסות לזרוק חתיכה אחת לרוטב ולראות מה יקרה. אולי תופתעי.........

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל בריא באיטליה
    טל
    03/07/2013

    שלום לכולם, בעוד חודש אני טסה לאיטליה ותהיתי אם יש שם אוכל בריא במסעדות או בסופרים. אני מדברת למשל על לחם מחיטה מלאה ללא שמרים, איטריות אורז מלא, פריכיות אורז מלא, גבינות עיזים וכו'.
    למישהו יש מושג?
    תודה מראש :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל בריא באיטליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל בריא באיטליה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    03/07/2013

    אני מאמינה שתוכלי למצוא שם אוכל בריא.

    אבל,

    אני אומרת, שיש פעמים בחיים שצריך קצת לשחרר את החגורה. חשוב שתיהני בטיול/נסיעה ולא תוטרדי כל הזמן. כמובן, שתשתדלי למצוא אוכל בריא. תמיד תשאלי ותבררי, אך יחד עם זה לא פחות חשוב ליהנות מהנסיעה.

    כל זה כמובן בהנחה שאת בריאה ושאין לך מגבלה כזו או אחרת....

    מאחלת לך נסיעה טובה ומהנה,

    ספרי לנו חוויות כשתחזרי. נשמח לשמוע על מה אפשרי באיטליה, כדי שגם אחרים ילמדו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי השאלה על בעיות בריאותיות...

    טל
    04/07/2013

    אז זהו שיש לי מגבלות בריאותיות ותזונתיות ול"שחרור" יכולות להיות השלכות.... לכן אני שואלת... אשמח לדעת אם למיטב ידיעתכם ניתן בקלות למצוא דגים כגון סלמון ואם יש פסטה מחיטה מלאה וכו'
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי השאלה על בעיות בריאותיות... - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    04/07/2013

    לא יודעת לומר בוודאות. מאמינה שכן.

    במקומך, הייתי עושה קצת חיפוש באינטרנט כדי להתרשם ולקבל מידע. כמו כן הייתי מכינה רשימת מזונות שאפשר לאכול ומנסה למצוא אותם ברשת ולראות מה זמין ומה לא.

    אם המצב קיצוני, תמיד אפשר להכנס לסופר ולמצוא שם לחמים טובים, שימורי דגים וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעועית לבנה יבשה
    רינה
    19/06/2013

    שלום
    רציתי להיוועץ איתך בנוגע לשעועית לבנה יבשה
    אני נוהגת להשרות ואחר כך לקלף את הקליפה (מהסיבה שלא יהיו גזים)
    ומבשלת במרק,
    האם בכך אני מאבדת מערכם התזונתי?

    רינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שעועית לבנה יבשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעועית לבנה יבשה - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    19/06/2013

    לא. כל הכבוד על הסבלנות (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעועית לבנה יבשה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    01/07/2013

    אבל את ממש לא חייבת לקלף את השעועית. את יכולה להנביט אותה במשך יום או יומיים. זה גם יעלה את הערך התזונתי, גם יטפל בבעיית העיכול וגם יתבשל הרבה יותר מהר.

    להנבטה: משרים 12 שעות. שופכים את המים ושוטפים. מניחים בקערה מכוסה ברשת או לא מכוסה. בחוץ על השיש, לא במקרר. שוטפים פעם או פעמיים ביום (בגלל החום והחשש שתחמיץ). כאשר יוצאים צ'ופצ'יקים קטנים, השעועית מוכנה.

    כדי לחסוך טרחה, את יכולה להכין כמות גדולה ולהקפיא.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנה מזינה
    דנה
    18/06/2013

    שלום,
    האם קוסקוס מלא בתוספת ירקות מבושלים היא מנה מזינה גם עבורי וגם עבור ילדיי?
    אם כן אשמח לשמוע שילובים נוספים למנות נוספות....
    תודה רבה,בנות יקרות
    מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מנה מזינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנה מזינה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    18/06/2013

    קוסקוס מלא בתוספת ירקות מבושלים הוא מנה מצויינת. על מנת שתהיה ארוחה מאוזנת כדאי להוסיף חלבון:

    אפשר להוסיף קטניות לירקות המבושלים ולבשל יחד. למשל עדשים עם הירקות המבושלים ישדרגו את מנת הירקות ויהפכו את הארוחה שלך למאוזנת.

    או אפשר להוסיף חלבון מן הצומח טופו או סייטן (לעשות מהם קציצות שכוללות: טופו, בצל קצוץ, ירק קצוץ, ביצה, פירורי לחם ותבלינים. לעשות קציצות) ולזרוק לתוך הירקות המבושלים ולבשל יחד, עם קצת מים, כמובן.

    אפשר גם חלבון מן החי: עוף (בלי עור ובלי שומן) שאפשר גם אותו לבשל עם הירקות המבושלים.

    או להוסיף מנת דג.

    או להוסיף גבינה או ביצה.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    דנה
    18/06/2013

    תודה לך שושי יקרה על תגובתך המהירה....
    רציתי לשאול מה זה בדיוק קוסקוס מלא ומה זה סייטן?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך... - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    18/06/2013

    קוסקוס עשוי מסולת, שזה סוג של חיטה. רצוי להשתמש בקוסקוס מחיטה מלאה כמובן. לכן, הוא מהווה מנת דגן טובה. חשוב להשיג קוסקוס שלא מכיל שום חומרים אחרים מלבד סולת. אני עושה קוסקוס בבית......

    סייטן הוא חלבון חיטה. זה חלבון עשיר ובריא, ומומלץ למי שמעוניין לאכול מנות טבעוניות וצמחוניות. ניתן להשיג אותו בחנויות טבע. המרקם שלו דומה יחסית לבשר וקל לעבוד איתו. אפשר לעשות איתו קציצות, בדיוק כמו שעושים עם בשר טחון או בצורה של "גולאש" או "שניצלים". על האריזות יש הצעות למתכונים. הוא לא מכיל סויה, ויש אנשים שבשבילם זה יתרון.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום