מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קאריגבי22/05/2012
שלום, רציתי לדעת עם קארי ותבלין קארי זה אותו הדבר. רציתי לקנות קארי כפי שאני תמיד משתמשת עם הריח האופייני לו וראיתי שקית שכתוב עליה תבלין קארי של חברת דפנה וכשפתחתי זאת והוספתי לתערובת זה לא היה אותו ריח אופייני של קארי. האם זה אמור להיות אותו דבר? טרם טעמתי. אני משרה את העוף עם התיבול ללילה.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קארי - תגובה
שושי שטיינוביץ22/05/2012מצטערת. אינני משתמשת בקארי. אולי ליה מכירה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקארי - תגובה
ליה שומרון פינדר23/05/2012אני מכירה קארי באבקה וקארי במשחה.
יש גם קארי צהוב וקארי אדום.
יש בעיקרון כמה תבלינים שמרכיבים את הקארי הקלאסי, אבל בהחלט יכול להיות שבמותגים שונים הרכב התבלינים שונה והריכוזים שלהם שונים...
אני לא מומחית בזה, אולי כדאי לשאול בפורום בישול כללי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
גבי23/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוסקוס מסולת מלאה מול פסטה מלאהעמית21/05/2012
מה ההבדל בערך התזונתי מה עדיף ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוסקוס מסולת מלאה מול פסטה מלאה - תגובה
שושי שטיינוביץ21/05/2012הערך התזונתי דומה למדי. ב-100 גר' סולת מלאה לא מבושלת יש קצת יותר קלוריות מ-100 גר' ספגטי מחיטה מלאה. לפני בישול (370 בסולת לעומת 330 בספגטי מחיטה מלאה). כנ"ל כל השאר דומה למדי.
שניהם נחשבים מאכלים בריאים ומומלצים לאכילה. אפשר כמובן לגוון ביניהם.
מנה מומלצת לדיאטת הרזיה: כוס קוסקוס או פסטה מחיטה מלאה, לארוחה שיש בה מנת חלבון וירקות מבושלים + סלט טרי או מרק ירקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלה נוספת
עמית22/05/2012אני טבעונית, האם ניתן להחשיב קטניות כמנת חלבון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלה נוספת - תגובה
שושי שטיינוביץ22/05/2012קטניות מכילות אמנם חלבון, אך כדי שזה יהיה חלבון מלא יש לשלב אותן עם פחמימות.
כלומר כדאי לשלב: אורז מלא עם עדשים, או קינואה עם אפונה וכו'.
פולי סויה הינם חלבון מלא. ניתן לקנות בחנויות טבע. משרים ללילה שלם ואחר כך מסננים, שוטפים ומניחים על השיש לעוד יום או יומיים. מידי פעם שוטפים ומסננים. כעבור כיומיים הם ינבטו (יצא "צ'ופצ'יק לבן קטן) ואז את יכולה להשתמש בהם לבישול, לסלט, לטחון ולהכין כמו כדורי פלאפל וכו'.....
אם יש לך עוד שאלות, אשמח לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשריית קטניות
עמית31/05/2012תודה על התשובה ,
אני משרה ומנביטה קטניות על בסיס קבוע אבל בזמן האחרון הן מחמיצות ( מעלות ריח לא טוב וחמוץ ) ואני נאלצת לזרוק אותן, למרות שאני מחליפה מים 4 פעמים בערך כשמדובר בקטניה כמו שעועית.
רציתי לשאול אם אפשר /כדאי להשרות בתוך כלי במקרר
ובכלל אשמח להמלצות על השריה נכונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשריית קטניות - תגובה
שושי שטיינוביץ31/05/2012היי עמית,
אם הקטניות מחמיצות, סימן שהן לא שטופות מספיק. לא מספיק להחליף מים, כדאי לשטוף אותן היטב בין החלפות המים.
אני מנביטה הרבה קטניות בימים אלה, ולא נתקלתי בבעיה. (לפני דקות אחדות הכנסתי למקרר הנבטות מ-2 כוסות גרגרי חומוס, 2 כוסות פולי סויה ו-2 כוסות עדשים שחורות. כולן הונבטו מצויין).
בדקי אם את שמה אותן במקום שהוא אולי חמים יותר ממקומות אחרים. האם הם קרובים אולי למקרר או למקור חום אחר?
נסי גם להחליף את הכלי (למרות שאיני רואה כל קשר, אבל אולי).
בעיקרון, אם את שוטפת ומחליפה מים, איני רואה סיבה להחמצה הזו.
בדקי שוב וחזרי אלי.
אגב, תהליך ההנבטה מתרחש ללא כיסוי. האם את מכסה את הכלי?
הנבטה במקרר? נראה לי שזה יאט מאד או יעצור את תהליך ההנבטה. אולי היא תתרחש בסופו של דבר, אך זה עלול לקחת הרבה ימים אם בכלל. את יכולה כמובן לנסות. במקרר, כדאי לכסות את הכלי עם מכסה. עדיף כמובן עם מכסה שיש בו חור אוורור כלשהוא.
נסי וספרי לנו את התוצאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות המפורטות!
עמית01/06/2012אני אנסה לשטוף אותן יותר טוב בין החלפות המים.
התכוונתי להשריה במקרר ולא להנבטה עצמה.
אני מכסה אותן במגבת דקה בשלב ההנבטה , אין בזה צורך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות המפורטות! - תגובה
שושי שטיינוביץ01/06/2012אגב, אני מקווה שבשלב ההבטה אין מים בקערה. הקטניות מסוננות ממים ומונחות בקערה כשהן לחות בלבד. אחת לכמה שעות, כדאי לשטוף היטב ולסנן שוב את המים. אפשר לשים בד שקוף (מסוג "טול") שלא חוסם את האור. לא לחסום את האוורור וזו יכולה להיות סיבה לתסיסה של הקטניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות המפורטות! - תגובה
שושי שטיינוביץ01/06/2012וכמובן תודה על המשוב, ושתהיה לך שבת שלום ומבורכת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול לב עגלאילן21/05/2012
איך מבשלים לב עגל? אני מעונין בבישול במים, ולא טיגון/גריל וכדו', ושיהיה ללא תוספת שמן (מחוץ לשומן הטבעי הקיים בבשר זה). אודה על הוראות קצרות לגבי משך הבישול, ותבלינים וירקות, האם לפרוס אותו לפני או אחרי הבישול וכדו'. אינני מחפש מעדן מיוחד. ומספיק שיהיה בטעם סביר. כמו"כ אין לי זמן וכח להתעסקות גדולה בזה – מחפש משהו שלא דורש זמן וטרחה ובלגן. בתודה לעונים אילן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול לב עגל - תגובה
שושי שטיינוביץ21/05/2012לאילן שלום,
הפורום שלנו הוא פורום לבישול בריא. לב עגל לא נכלל במסגרת מזון בריא, לכן אני מציעה לך לפנות לפורומים לבישול כללי.
אותו דין לגבי כל חלקי הפנים.
אני בטוחה שתמצא מתכונים בפורומים אחרים.
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורז אדום- אורז מלא?טובה ביאלה19/05/2012
האם זה נכון ומדוייק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורז אדום- אורז מלא? - תגובה
ליה שומרון פינדר19/05/2012אורז אדום הוא אורז מלא, אבל (כמובן) לא כל אורז מלא הוא אדום...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכון לחטיפי אנרגיה ללא סוכררוני14/05/2012
שלום רב
הייתי רוצה עזרה אם תוכלו לתת לי מתכון לחטיף אנרגיה ללא סוכר או דבר מכיוון שהוריי סכרתייים.מצאתי אינספור מתכונים של סוכר דבש, סילאן, אך אני רוצה לפנק את הוריי ולסייע להם בחטיפים משביעים שיסייעו להם לשמור על האיזון בסוכרת ולשפר את איכות חייהם עם מותרות בריאה אלטרנטיבית.
הכנתי אחד היום עם 2.5 כוסות שיבולת שועל שקליתי בתנור טרם ההכנה.
המסתי מרגרינה כ50 גרם מרגרינה 4 כפות כמו סוכר, קינמון אליהן הוספתי
פקאו קצוץ, את השיבולת שועל הקלויה וביצה אחת שתקשור את המסה, ואפיתי כ20 דקות ב180 מעלות.
הכל היה נפלא מלבד מעט חוסר בממתיק והמסה התפרקה קצת, האם צריך להוסיף עוד ממתיק, כף קמח אולי, או עוד ביצה ולאפות ב160-170מעלות ליותר זמן בגלל הביצה הנוספת? על אילו שינויים הייתן ממליצות, אני מוכנה לסות כל דבר לפחות פעם אחת :-)
בנוסף אם יש לכן אולי עוד רעיון לחטיף אנרגיה מתקתק בלי סוכר כמו שומשום וכו' אשמח מאוד לכל רעיון וסיוע
בברכת שבוע טוב רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודעה על הרצון הטוב
רוני14/05/2012אני מאוד אוהבת לאפות, מאווד. כבר יצרתי כמה וכמה מתכונים,במיוחד להם כשהוחלט פה אחד שאם יהיו דברים בבית שיתאומו לכולם ושלא יופקרו בכיבוד בשל מגבלה זו או אחרת, אתגר מהנה לדעתי :-)
אני משתדלת להמעיט בפירות כי זה לא מומלץ לסכרתיים במיוד יבשים, וגם בהם כדאי לבדוק שלא יובשו ונוסף להם סוכר חיצוני.אם יכולתי להוספיף פרי וכו' זה היה קל ולא בעייתי לי להכין את החטיף
לגבי מה שהכנתי:
את מה שכן נדבק אחד לשני החזיק "כמו סוכר" שהוספתי למרגינה,הכמו סוכר דביק קצת, חשבתי להוסיף יותר מים וכמו סוכר כי ממילא חסר מתיקות, השאלה היא אם זה מספיק.
אכן עדיף חמאה, שומן לא רווי וטבעי כמה שניתן, טעם יותר עשיר. פשוט זה מה שהיה בבית ואיך אומרים "ממה שיש נוציא את המיטב" :-) .
אם תוכלי להסביר לי מדוע זה היה להגדרתך עוגה, בגלל הביצה?
האם לדעתך עוד ביצה תסייע?
ואת הטעם הקלוי שהיה בכל השיבולת שועל ההורים ממש אהבו, לכן אינני מודאגת מיוחד מאיבוד ערכים תזונתיים כמו סיבים כי השיבולת עשירה בהם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודעה על הרצון הטוב - תגובה
שושי שטיינוביץ14/05/2012היי רוני,
נשמע לי שאת די יודעת מה את עושה ומה את רוצה. אם שימוש בפירות טריים (תפוחים) אינו אפשרי, אז כמובן שזה יורד מהפרק ומה שנשאר הוא שימוש בתחליף סוכר.
זה נשמע כמו עוגה כי זה דגן עם ביצים ושומן. נראה לי שעוד ביצה בהחלט תוסיף ותעזור לגיבוש המסה.
לעניין הקלייה: יותר קל לדגנים להדבק ולספוג נוזלים אם הם לא קלויים. אבל אם זה עובד לך טוב, והם אוהבים את זה איני רואה סיבה לשנות.
אז בקיצור, תרומתי הצנועה למתכון שלך היא המלצה להוסיף ביצה ולהחליף מרגרינה בחמאה או שמן.
וכאמור שוב להוקיר אותך על הרצון להעניק להורייך משהו שישמח אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתקלתי בזה בזמן טוב כנראה - תגובה
שושי שטיינוביץ25/12/2013אין לי מושג באברמסון. לא ממש הבנתי את השאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלתי אם יש להם עוד מוצרים חוץ מזה
קטי26/12/2013אבל זה בסדר כבר מצאתי את המספר של השירות שלהם דיברתי עם אברהמסון אתמול :)
תודה בכל זאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלתי אם יש להם עוד מוצרים חוץ מזה - תגובה
שושי שטיינוביץ26/12/2013אין לי מושג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרק עגבניות ופירהאלה08/05/2012
שלום לכן!
אני מאוד אוהבת מרק עגבניות.. האם יש מתכון למרק טעים וקל הכנה?
כמו כן האם יש עוד סוגי פירה טעימים שאפשר להכין מירקות? אני הכנתי מאפונה, בטטה, ובקרוב מאכין את המתכון של ליה לפירה כרובית.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרק עגבניות ופירה - תגובה
שושי שטיינוביץ09/05/2012היי אלה,
נתחיל מהפירה: אפשר להכין פירה גם מלפת, שורשים (סלי ופטרוזיליה), ארטישוק ירושלמי, בטטה, קולורבי, כמובן כרובית, ואפשר לומר שמכל ירק שורש שיש. אפשר וכדאי לערבב בין הירקות. זה יותר טעים ותורם למרקם.
לקבלת פירה כתום אפשר להשתמש בבטטה, דלעת, גזר ודלורית. כולם ביחד, כל אחד לחוד או תערובות. הכל טעים, הכל בריא.
אני מתבלת פירה בציר עוף ביתי שאני מכינה עם כל טוב הארץ. עוד קצת מלח ופלפל וזו.
בכלל כדאי ל"דלל" פירה תפוחי אדמה עם לפת וקולורבי. כך אפשר לאכול מנה שלמה של פחמימה ולחסוך את מחצית הקלוריות.
מרק עגבניות:
חומרים:
10 עגבניות טריות, בשלות
1 בצל גדול
1 ראש שום
3 גבעולי טימין
1 כוס כוסברה קצוצה. לא חובה.
1 כף פפריקה
1 כפית שמן זית
2 כוסות מרק צח עוף או ירקות. מרק אמיתי שהוכן בבית. אם אין, אפשר לדלג.
1 כף קמח תירס (טחון דק) או קמח אורז מלא
לקישוט: פטרוזיליה קצוצה, יוגורט עזים (אם צמחוני).
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
1 כף כוסברה טחונה.
הכנה:
שוטפים היטב את העגבניות וחותכים לרבעים. עם הקליפה.
קוצצים את הבצל ואת השום.
בסיר למרק שמים כפית שמן ומטגנים את הבצל הקצוץ. תוך כדי טיגון מזרזפים מעט מים למניעת חריכה. כאשר הבצל משחים מעט והוא כבר עשוי, מוסיפים את שיני השום הקצוצים ומטגנים עוד דקה. מוסיפים את הפפריקה ומטגנים עוד דקה. יש להזהר לא לחרוך את הפפריקה.
מוסיפים את קמח התירס או קמח האורז ומערבבים. מטגנים עוד דקה.
מוסיפים את העגבניות ומערבבים היטב. סוגרים את הסיר ומניחים לעגבניות להתבשל ולהתרכך.
מוסיפים את המרק ומביאים לרתיחה.
כאשר העגבניות התרככו והתבשלו, טוחנים את תכולת הסיר עם בלנדר מקל.
(אם אין בלנדר מקל, כדאי לטחון את העגבניות קודם במעבד מזון ולהכניס אותן טחונות).
לאחר הטחינה, בוחנים את רמת הסמיכות וכמות המרק. אם יש צורך מוסיפים עוד מים.
מביאים לרתיחה ומוסיפים את הטימין והכוסברה הקצוצה.
מבשלים עוד 30 דקות (להעמקת הטעם) על אש בינונית.
מוסיפים מלח, פלפל שחור וכוסברה טחונה. טועמים ומתקנים תיבול (אם צריך).
יש לשים לב למרקם של המרק ולוודא שהוא בסמיכות הרצויה. אם יש צורך מוסיפים מים או מצמצמים בבישול.
מגישים חם עם פטרוזיליה קצוצה ואפשר לשים במרכז הצלחת תלולית קטנה של יוגורט בלקני.
בתיאבון
גיוון: למי שאוהב חריף, ניתן לשים פפריקה חריפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרק עגבניות
אלה30/05/2012היי שושי,
עכשיו הכנתי את המרק עגבניות והוא מעולה!
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרק עגבניות
שושי30/05/2012כל הכבוד על הביצוע ואיזה כיף כשמשהו מצליח. שתפי אותנו בעוד הצלחות בריאות. לילה טוב, שושי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו איזו השקעה
ציפי10/07/2012אני אכין גם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו איזו השקעה - תגובה
שושי שטיינוביץ10/07/2012בהצלחה. ספרי לנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי בשרדפנה03/05/2012
אתמול הכנתי כדורי בשר- חצי קילו בשר בקר טחון, חצי קילו עוף טחון (אני חושבת חזה טחון..), הוספתי תערובת שהכנסתי במג'ימיקס של 2 גזרים גדולים, פטרוזיליה ובצל בינוני.., ערבבתי יחד עם 3 ביצים, חצי כפית בערך של סודה לשתייה ופירורי לחם אני חושבת שליש כוס.. זאת לא כמות מדויקת כי הוספתי לפי העין.. עד שהתערובת הפסיקה להיות נוזלית וקיבלה מרקם יותר יבש.. שמתי על נייר אפייה ששימנתי מעט והכנסתי לתנור
האם הקציצות נחשבות לבריאות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי בשר - תגובה
ליה שומרון פינדר05/05/2012נשמע בהחלט שדרוג בריאותי.
גם אפוי, גם שילוב של בקר עם בשר עוף רזה.
את יכולה לשים פירורי לחם מלא בפעם הבאה לשדרוג נוסף, אני משוכנעת שזה לא יפגע בטעם.
יצא טעים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיצא מעולה!!
דפנה09/05/2012אני אנסה פעם הבאה את העיצה שלך! ואעדכן איך יצא :)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעועית מאשקרן22/04/2012
מה ניתן לבשל משעועית מאש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעועית מאש - תגובה
שושי שטיינוביץ22/04/2012הרבה.
קודם כל כדאי להנביט: שמים 1 כוס מאש בקערה מלאה מים במשך לילה שלם. למחרת שוטפים ומסננים ומניחים על השיש למשך יומיים או שלושה. שוטפים ומסננים כל כמה שעות (כדי למנוע ייבוש וגם למנוע תסיסה). ברגע שיוצאים "שפיצים" ההנבטה הסתיימה, אפשר לשים בקופסה סגורה ולהכניס למקרר.
מאש מונבט אפשר לשים בסלט טרי, לזלול סתם כך או להוסיף לאורז מלא בשלב האידוי או לזרוק למרק ירקות או להוסיף לתבשיל עוף. טעים, מזין ובריא בכל צורה. אני נוהגת להנביט 1/2 קילו בבת אחת. מקבלת כמות ענקית של מאש וחוגגת. כיף גדול לשים 2-3 חופנים של מאש בקערית, לזרות מעט מלח ולימון ולזלול כארוחת ביניים כיפית או סתם זלילה לרעב מזדמן. אפשר להוסיף כמה פלחי עגבניות, מלפפון טרי.
מאש לא מונבט (וגם מונבט) אפשר לבשל כנזיד: מטגנים בצל קצוץ בסיר (אנחנו מטגנים עם כפית שמן כדי לצמצם את כמות השמן בתבשיל), מוסיפים את 1 כוס מאש ו-2 כוסות של ירקות טריים חתוכים לקוביות או פרוסות (גזר, קישואים, פרחי כרובית, שיני שום, מה שיש בבית) מוסיפים מים עד כיסוי ומתבלים לפי הטעם: פלפל שחור, מלח, כמון מעט כורכום. מבשלים עד ריכוך ומגישים.
אפשר לבשל 10 דקות ואחר כך להוסיף 1 כוס אורז מלא ומים עד כיסוי + 3 ס"מ. מביאים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה עד שהאורז מתבשל. מנה נהדרת וטעימה ובעצם ארוחה שלמה בסיר. האורז יוצא רטוב ורך. גם מקבלים חלבון מלא.
עם הארוחה מגישים סלט טרי כיפי. אפשר להוסיף קוביות גבינה עד 5% או בארוחה בשרית, קוביות מוקפצות של חזה עוף. מי שרוצה להשאר עם מנה טבעונית, אפשר להוסיף קוביות טופו שהוקפצו עם רוטב סויה.
האם עזרתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ23/04/2012לצורך בישול לא חייבים להשרות במים. אבל אם משרים אז זה מקצר את זמן הבישול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קציצות מטוגנות / אפויותשולי18/04/2012
שלום רב, האם ניתן לאפות לביבות במקום לטגן, בלי לשנות את המתכון, או שיש משהו בסיסי שצריך לשנות כמו כמות הקמח, כמות הביצים וכו..? תודה שולי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קציצות מטוגנות / אפויות - תגובה
שושי שטיינוביץ18/04/2012קציצות אפויות עלולות להיות יבשות (בהנחה שאת משתמשת בבשר רזה, בשר שמן אינו בריא ואינו מומלץ). אני מטגנת עם כפית אחת של שמן בלבד בכל סיבוב של 6 קציצות. אני שמה כפית שמן (זית או קנולה. אפשר גם שמן קוקוס) במחבת שחוממה היטב מראש, מורחת את השמן על פני המחבת במברשת סיליקון ומטגנת את הקציצות. כמובן שכדאי שלא תהיינה עבות מדי.
אם אלה קציצות בקר, אפשר אחר כך להכניס אותן לתנור לעוד 10 דקות, אבל בדרך כלל אין צורך.
נסי וספרי לנו איך יצא. מנסיוני, זה פתרון מעולה שלא מעלה כמעט את הערך הקלורי של הקציצה ועדיין משאיר אותה משובחת.
אופציה נוספת היא לבשל את הקציצות, ללא טיגון ברוטב עגבניות טעים. אם האופציה מעניינת אותך, כתבי לי ואתן לך מתכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקציצות מטוגנות / אפויות - תגובה - תגובה
ליה שומרון פינדר02/05/2012אני מכינה קציצות בקר אפויות עם בשר רזה פשוט עם מעט טחינה שנותנת פתרון נגד היובש שמאיים על קציצות אפויות.
וכמובן גם בצל קצוץ וגזר מגורר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום שושירות17/04/2012
היכן ניתן לקבל מתכוני בריאות שלך? תודה רות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שושי - תגובה
שושי שטיינוביץ17/04/2012היי רות,
יש מתכונים שלי כאן בפורום. את גם יכולה להיכנס לדף שלי בפייסבוק שנקרא "מבשלים גורמה ונשארים לייט", כמו כן יש המון מתכונים שלי ברשת ותוכלי למצוא אם תעשי חיפוש בגוגל על שמי המלא: שושי שטיינוביץ או שושי גורמה לייט.
אני מקווה שמתישהו בעתיד הקרוב ייצא הספר שלי לאור.
האם יש משהו ספציפי שאת רוצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שושי
רות18/04/2012אשמח למתכונים לסוכרתיים. הצליחי בהוצאת ספרך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שושי - תגובה
שושי שטיינוביץ22/04/2012כל מתכוני גורמה לייט מתאימים לסוכרתיים. את יכולה להיות יותר ספיציפית ולומר לי איזה סוג מתכון את רוצה? יש לי 1200 מתכונים.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטיביה ועוגיותענינה17/04/2012
שלום רב!
שמעתי לאחרונה על ממתיק הסטיביה שניתן להשתמש בו במקום בסוכר.
האם יש לסטיביה חסרונות כאשר משתמשים בו לאפיה, האם הוא באמת אינו מזיק לבריאות כמו ממתיקים דיאטטים אחרים?
אשמח לקבל מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס שניתן להכין עם סטיביה..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטיביה ועוגיות - תגובה
שושי שטיינוביץ17/04/2012ענינה שלום. איני מבינה מה הטעם להכין עוגיות שוקולד צ'יפס עם סטיביה. ממילא עוגיות מכילות שוקולד, קמח ושומן למכביר והן אינן נחשבות למאכל בריא. לכן גם אין לי מתכונים כאלה, ותוכלי למצוא מתכונים מהסוג הזה באתרי בישול למיניהם.
סטיביה הוא צמח ממתיק שיש בו טעם לוואי, לכן אני אישית לא אוהבת להמתיק בו משקאות חמים. איני בטוחה עד כמה יהיה יעיל באפיית עוגיות. אני מאמינה שליה תוכל להשיב לך לגבי איכותו ואם רצוי בכלל לאפות איתו.
אני אומרת שאם בא לך להכין עוגיות כאלה או לאכול אותן, עשי זאת "כמו שצריך" ותאכלי כמות קטנה, פעם בשבוע. אם את מאלה שלא יכולים להסתפק במעט ורוצים את כל החבילה, אז אל תגעי.
לא יודעת אם עזרתי, אבל זו תשובתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשים אדומותשיר16/04/2012
אני רוצה לכין לבתי בת החצי שנה מרק הכולל עדשים אדומות.
אשמח למתכון....כי אף פעם לא הכנתי עדשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשים אדומות - תגובה
שושי שטיינוביץ16/04/2012כדאי לברר עם ליה אם תינוקת בת חצי שנה יכולה לאכול עדשים......אני לא בטוחה שמערכת העיכול שלה יכולה לעכל קטניות. ליה, מה את אומרת?
אם כן, אשמח לתת לך מתכון וצריך, כמובן להתאים אותו לתינוקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרשם לעוגה לפסחסיג04/04/2012
היי צריכה עזרה מבקשת מרשם לעוגה לפסח אבל לא עוגה כושית חג שמח לכולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרשם לעוגה לפסח - תגובה
שושי שטיינוביץ04/04/2012מצאתי איפשהו מתכון לטארט תפוחים לפסח ונראה לי ממש טוב. נסי.
טארט בקוטר 24 ס"מ
לבסיס:
200 גרם עוגיות יין לפסח טחונות דק
50 גרם (חצי כוס) שקדים טחונים
100 גרם חמאה מומסת
למילוי תפוחים:
7-8 תפוחים גרנד-סמיט
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
50 גרם חמאה
2 כפיות תמצית ווניל
50 גרם (1/2 כוס) צימוקים בהירים
ל"פירורי בצק":
50 גרם עוגיות יין לפסח
40 גרם חמאה קרה
50 גרם (1/4 כוס) סוכר
2-3 כפות שקדים מולבנים פרוסים
אופן הכנה:
• מכינים מילוי תפוחים - מקלפים את התפוחים, מוציאים את הליבה וחותכים לקוביות בגודל 2*2 ס"מ.
• במחבת רחבה מניחים את התפוחים החתוכים, סוכר, חמאה ותמצית ווניל ומבשלים על אש גבוהה, תוך כדי ערבוב, עד להמסה של החמאה והסוכר.
• מנמיכים את האש וממשיכים לבשל כ-10 דקות על לריכוך של התפוחים (התפוחים צריכים להיות רכים אך לא מדי).
• מסננים את התפוחים מהנוזל ומניחים להצטננות עד לשימוש.
מכינים בסיס הטארט:
• שמים בקערה את העוגיות הטחונות, השקדים הטחונים והחמאה ומערבבים בידיים לתערובת אחידה ולחה.
• משטחים את התערובת בתבנית, בבסיס ובשוליים לשכבה דקה ואחידה.
• מעבירים את התבנית להתייצבות ל-15 דקות במקפיא.
מכינים פירורי בצק :
• במעבד מזון שמים את העוגיות, החמאה והסוכר וטוחנים יחד עד לקבלת פירורים גסים ואחידים. מניחים בצד עד להרכבת הטארט.
הרכבה ואפייה של הטארט:
• מחממים תנור ל-175 מעלות.
• מוסיפים לקערת התפוחים את הצימוקים ומערבבים קלות לפיזור אחיד.
• על תחתית הפאי הקפואה מניחים את תערובת התפוחים-הצימוקים.
• מפזרים מעל התפוחים את פירורי הבצק בשכבה אחידה ומעליהם את פרוסות השקדים.
• אופים כ-45 דקות עד להשחמה של הטארט. מצננים היטב לפני ההגשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנור אפייה שהתקלקלנאווה03/04/2012
התנור שלי עשה את שלו. אני מחפשת לקנות תנור חדש, צריכה המלצה לחברה אמינה, חשובה לי גם אחריות יצרן מעבר לשנה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנור אפייה שהתקלקל - תגובה
שושי שטיינוביץ04/04/2012אין לי מושג. מציעה שתתענייני אצל חברים. וגם אם היה, לא נראה לי שאפשר להמליץ על חברה כזו או אחרת. בנוסף, אני יודעת מנסיון, שיש מצב שתקני תנור מחברה מצויינת והוא עלול להיות בעייתי.
מציעה שתתענייני אצל חברים ותעשי סקר בין מוצרים שונים והתכונות שלהן.
סליחה שלא יכולתי לעזור יותר.
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנורים תמיד יכולים להיות עסק בעייתי
נאווה04/04/2012בגלל זה חשובה לי האחריות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנורים תמיד יכולים להיות עסק בעייתי - תגובה
ליה שומרון פינדר04/04/2012אני חושבת שתמצאי תשובה טובה יותר בפורום שמתעסק במוצרי חשמל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיכולה להמליץ לך על דלונגי
מירית05/04/2012אני קניתי תנור שלהם לפני שנתיים והוא מצוין בשבילי. מדובר בהשקעה כספית לא קטנה אבל לדעתי משתלמת. הוא גם מגיע עם אחריות לשלוש שנים (לא זוכרת אם בתוספת תשלום או לא) של חברת שירות +. באנו במגע איתם כבר פעמיים, אבל בשני המקרים הם פתרו את התקלה במהירות ובלי סיבוכים. גם אם תבחרי ללכת עם חברה אחרת, בכל מקרה ממליצה לך לבדוק לעומק את נושא האחריות. חפשי בגוגל את נותן השירות ותבדקי מה אומרים. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמו שאמרתי...
נאווה08/04/2012אחריות חשובה לא פחות מהמכשיר עצמו, יהיה יקר ככל שיהיה, מכשירי חשמל נוטים פעם ב לעשות בעיות ואחריות זה דבר בלתי נפרד מבחינתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנורים תמיד יכולים להיות עסק בעייתי - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ10/04/2012רעיון נהדר ליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירים ומחבתות בטוחים לשימושטובה ביאלה03/04/2012
מה עצתכם לגבי שימוש בסירים ובמחבתות קרמיים, שאיו שום מידע לגבי החומרים שבהם? יש לי כמה שנקנו בשנים האחרונות, ועכשיו לנוכח הפרסומים האחרונים בעניין שימוש שעושים היצרנים בחומרים רעילים, כדי להעניק לכלים את התכונות המבוקשות, אני שוקלת אם לזרוק ולקנות מנירוסטה.
אני מכינה הרבה מאכלים לילדים קטנים במשפחה, והמחשבה שאולי אני קולה במחבת שירעיל אותם, או מבשלת בסיר שמשחרר לאוכל שלהם רעל, די מציקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירים ומחבתות בטוחים לשימוש - תגובה
ליה שומרון פינדר03/04/2012אני בעד שימוש במטבח בנירוסטה, ברזל, זכוכית (תבניות) וחרס.
עם כל הסיפור על הציפויים הקרמים, אני לא מרגישה שאני יכולה לסמוך עליהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסירים ומחבתות בטוחים לשימוש - תגובה
שושי שטיינוביץ03/04/2012אני מצטרפת לדעה של ליה. גם אני לא מרגישה בטוחה עם אף אחד מהציפויים הנפוצים. אף פעם לא הרגשתי בטוחה, גם לפני הפרסומים האחרונים. יחד עם זה, למען ההרגעה, הייתי אומרת שאם יש לך סירים חדשים לגמרי, מאיכות טובה ולא שרוטים, אני הייתי משתמשת.
אבל חד משמעי, ההעדפה שלי היא לשימוש בסירי נירוסטה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיך שתמיד אפשר לסמוך עליכן
טובה ביאלה04/04/2012קיבלתי בדיוק את התשובות שחיפשתי. מה שאני מתכננת לעשות זה להשתמש בכלים החדשים, לנסות לא לשרוט, וכשבכל זאת יגיעו השריטות, פשוט לזרוק ולחזור לנירוסטה. בכל אופן אנסה להוציא ממכון התקנים הממשלתי עוד קצת מידע, וכשיהיה אעדכן כאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיך שתמיד אפשר לסמוך עליכן - תגובה
שושי שטיינוביץ04/04/2012היי טובה.
תודה על המשוב שלך, ואני חושבת שהמסקנה שהסקת אכן נכונה.
פניתי למכון התקנים, פניתי גם למשרד מסחר ותעשיה. אין להם תשובות. נסי לפנות, אולי בינתיים הם כבר ארגנו משהו.
כמו שאמרתי לך, אני חשה שהכל הוא תוצר של מתקפה שיווקית חסרת תקדים, ועל כן, איני מאמינה לכלום.
אחרי השריטות, יבוא עידן הנירוסטה הבטוחה והטובה.
חג שמח לך,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

.jpg)