מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נבטוטיםיעל14/03/2013
שלום.
לפני יומים התחלתי תהליך של הנבטה לגרגרי חומוס.
היום בבוקר ראיתי שיצאו נבטוטים והכנסתי את הגרגרים למקרר בתוך קופסא.
רק מחר יצא לי להכין מהם קציצות עם קינואה.
האם זה בעייתי לשמור נבטוטים מוכנים במקרר יום או יומיים עד ההתעסקות איתם?
תודה,יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נבטוטים - תגובה
שושי שטיינוביץ14/03/2013אין שום בעיה לשמור אותם במקרר לעוד ימים אחדים. סביר להניח שהנבטוטים רק יצמחו.....אבל שימי לב לריח, תמיד. אם הריח לא טוב, סימן שהם נרקבו.
מקווה שזה לא יקרה. זה לא אמור לקרות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנבטוטים - תגובה
ליה שומרון פינדר14/03/2013נבטוטים מחזיקים הרבה זמן במקרר. לפעמים אפילו יותר משבוע!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעועית אדומה או לבנהרינה12/03/2013
שלום רב
אני מבשלת את השעועית לבנה או אדומה בניפרד ומאכסנת בקופסא במקרר ומוסיפה כמה כפות למרק למשך כמה ימים,במהלך השבוע,כי אני מאמינה שכך אקבל את החלבון הרצוי,
מה שקורה הוא שאחרי יום יומיים יש ריח רע מהשעועית ,וסליחה על הביטוי ממש מסריח,האם מה שקורה לשעועית זה טבעי או שעלי לינהוג אחרת.האם הריח הרע מעיד על שעועית מקולקלת?
אבקש את דעתך
בתודה
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעועית אדומה או לבנה - תגובה
שושי שטיינוביץ12/03/2013נראה לי שאם יש ריח רע זה מקולקל. לשעועית מבושלת לא אמור להיות ריח רע.
את יכולה להקפיא את השעועית המבושלת במנות קטנות ולהשתמש בה באותה צורה שתיארת.
על מנת לקבל חלבון מלא משעועית, יש לשלב אותה עם פחמימה איכותית (דגן מלא או בטטה וכו').
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכונים לפסחדני09/03/2013
שלום,
התחלתי לפני כ 4 חודשים אורח חיים הכולל ארוחה כל 3 שעות.
כחלק מהתפריט יש לי כמות גדולה של לחם (כ - 5 פרוסות ביום) שיפון.
ובבוקר קערת דגנים של fiber1.
רציתי לדעת אם יש תחליפים טובים לפסח לשני הדברים שציינתי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכונים לפסח - תגובה
שושי שטיינוביץ10/03/2013שאלה טובה שמעסיקה את כולם.
אני אוכלת מצות במקום הלחם שמותר.
ולפסח מוותרת על קערת הדגנים ובמקומה אפשר לאכול קערית יוגורט עם פרי.
בפסח אנחנו מבינים שיש חריגה מהשגרה, והאמת שגם זה טוב לפעמים.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דני10/03/2013תודה על התגובה,
אני אלרגי ללקטוז, ומעדיף שלא לאכול מצות בגלל הערך הקלורי הגבוה, והיותן עשויות מקמח לבן (לא מלא או שיפון).
האם כוסמת או שיפון הם כשרים לפסח?
ובכל זאת האם יש קורנפלקס עם כמות סיבים גדולה שהוא כשר לפסח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
שושי שטיינוביץ11/03/2013כוסמין ושיפון אינם כשרים לפסח. אינני מכירה קורנפלקס עם כמות סיבים גדולה שהוא כשר לפסח. בעיקרון, אם אתה אוכל קטניות, אז הקורנפלקס הבסיסי, זה שעשוי מתירס אמור להיות כשר. חפש אותו.
ואני שוב אומרת, יש ימים שהם חריגים ואפשר לקבל אותם בברכה ולקבל את מה שיש בהם.
אכילת מצות במשך כמה ימים לא תזיק לך.
חצי מצה שווה בערך לפרוסת לחם.
חג שמח!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירי ארקוסטילאני03/03/2013
שלום,
קיבלנו מתנה מהעבודה סיר ומחבת מסדרת atlas של חברת arcosteel.
כתוב בחוברת המצורפת שהם עשויים מסגסוגת אלומיניום ומצורפף להם משטח מונע הידבקות מבפנים.
האם ידוע לכם אם סירים אלה בריאים או שעלול להימצא שם עופרת או קדמיום?
וכן, האם הימצאות האלומיניום שם מסוכנת?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירי ארקוסטיל - תגובה
שושי שטיינוביץ03/03/2013אין לי דרך לדעת אם הסירים בריאים או לא.
אני הייתי משתמשת בהם עד שתופיע השריטה הראשונה.
תתחדשי!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירי22/02/2013
אשמח לדעת אם מומלץ להרתיח את הבשר לפני הבישול כדי להסיר ממנו את כל השומן, או שזה מיותר, תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
שושי שטיינוביץ25/02/2013מבחינה קולינרית לא מומלץ להרתיח את הבשר מראש. כן מומלץ להסיר ממנו כל טיפת שומן אפשרית, וכמובן מראש לבחור את הנתחים הרזים.
לבישול ממושך מומלץ להשתמש בפילה מדומה מס' 6 או כתף בקר מס' 5. אפשר גם להשתמש בשריר הזרוע ולהסיר את השומן.
לבישול מהיר (סטייקים, הקפצות, רוסט ביף) מומלץ להשתמש בסינטה, ויש להוריד ממנה את שכבת השומן, פילה בקר ושייטל.
שאר החלקים שמנים יותר ופחות מומלצים לתזונה בריאה.
חשוב להקפיד על מעט מאד שמן בבישול (אם בכלל) ואם מקפידים להשתמש רק בחומרים טריים וטבעיים, דלי שומן, אז יש לנו מנה בריאה.
בתיאבון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרגרינה21/02/2013
שלום
האם אכילת פרוסת עוגה עם פרג ,יש לה את היתרונות שמיחסים לפרג כמו סידן?או שבאפיה מאבד הפרג את כול סגולותיו?
מה דעתך?
בברכה
מרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
שושי שטיינוביץ21/02/2013לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_תזונה_טבעית_תזונה_נכונה' id=link]תזונה טבעית, תזונה נכונה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
ליה שומרון פינדר25/02/2013לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_תזונה_קלינית' id=link]תזונה קלינית[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרג - תגובה
ליה שומרון פינדר25/02/2013סידן ומינרלים אחרים לא הולכים לאיבוד באפייה...
אז כנראה שהם עדיין יהיו קיימים גם בעוגה, למרות שלא הייתי בונה על עוגת פרג לאספקת הסידן (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכונים עם בלנדרגל18/02/2013
בזמן האחרון החלטתי לבשל יותר בבית ופחות לתת לילדים אוכל קנוי ואני נתקלת בהרבה מתכונים עם בלנדרים ושלי בקושי מחזיק סיבוב עבודה. התחלנו לחשוב לקנות בלנדר איכותי למטבח ואולי לחדש קצת אצלנו אבל נשאלת השאלה איך בינתיים אפשר לעבד את המזון ככה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכונים עם בלנדר - תגובה
שושי שטיינוביץ18/02/2013קודם כל, כל הכבוד על ההחלטה לתת לילדייך אוכל ביתי שהוא הרבה יותר בריא, מזין ובטוח.
אני משתמשת מעט מאד בבלנדר.
כתבי לי איזה מנות את נדרשת להכין עם בלנדר ואשמח לתת לך אלטרנטיבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכונים עם בלנדר - תגובה
ליה שומרון פינדר19/02/2013יש מתכונים שמצריכים בלנדר, אבל יעשו גם עבודה טובה מאוד עם מעבד מזון... גם בלנדר ידני (בלנדר מוט, שאפשר למצוא גם ב-60 ש"ח) הרבה פעמים יכול להיות תחליף לבלנדר... זה בהחלט יכול להספיק לך עד שתקני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכונים עם בלנדר - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ20/02/2013עדיין מבקשת שתשלחי לי מכון מתכון מסויים שנדרש בו בלנדר ואציע לך אלטרנטיבות ללא בלנדר.
כי אני לא חושבת שבלנדר צריך להיות מרכז המטבח.
הוא מאד עוזר במתכונים מסויימים, אבל הנחיצות שלו לא גדולה.
יש לי הרגשה שאני מאד יכולה לעזור לך בהקלה משמעותית בפעילות במטבח.
חזרי אלינו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרעיון של
ליהי20/02/2013בלנדר מוט הוא טוב רק קחי בחשבון
שהכמויות שתוכלי לטחון איתו הן יחסית מצומצמות
ויש לו רק סכין לטחינה, בניגוד לבלנדרים רגילים
שמגיעים עם כל מיני אופציות חיתוך. אני רכשתי את
הבלנדר של קנווד הוא נהדר ומגיע עם אחריות של
ברימאג כך שזו השקעה כדאית. ובהחלט יותר קל
במטבח בזכותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעועית אזוקירינה15/02/2013
שלום לך
איך וכמה זמן אפשר לבשל שעועית אזוקי מבלי לפגוע ביתרונות שלה?
והעיקר שתצא רכה ,
תודה לתשובה
גילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעועית אזוקי - תגובה
שושי שטיינוביץ17/02/2013מה זה שעועית אזוקי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשעועית אזוקי - תגובה
ליה שומרון פינדר19/02/2013שעועית אזוקי היא שעועית אדומה קטנה עם נקודה לבנה (מזכירה מש במראה רק בצבע אדום), מאוד בריאה ומזינה ונחשבת טובה במיוחד לסכרתיים, לשמירה על רמות סוכר טובות בדם.
פשוט משרים בין 6-8 שעות, ומבשלים 1 כוס ב-3 כוסות מים, במשך 45 דקות עד שעה.
יש הסבורים שלסכרתיים מאוד יעזור לשתות את המים שבהם בושלה שעועית האזוקי. לשם כך, וכל עוד לא שופכים לכיור את המים, אפשר להגדיל את כמות המים בה מבשלים את האזוקי... לצנן ולשתות אותם אחרי כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת המלצה לקורס בישולדידי14/02/2013
לא חייב להיות מקצועי, אפשר גם "חובבני", אך רצוי עם דגש על בישול בריא יחסית ושיהיה בשעות הבוקר.
מישהו מכיר משהו כזה באזור ירושלים/מודיעין/המרכז???
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפשת המלצה לקורס בישול - תגובה
שושי שטיינוביץ14/02/2013לא מכירה באזור ירושלים או מודיעין. מכירה בתל אביב, רמת גן והסביבה. אם מתאים לך, צרי איתי אפילו קשר אישי ואומר לך היכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טונה בשימוריםיעל10/02/2013
שלום לכן נשים יקרות,
במסגרת מעברי לתזונה בריאה רציתי להתייעץ האם "בריא" לכלול בתפריט טונה בקופסת שימורים?
האם יש בה חומר משמר?
האם יש לה ערכים תזונתיים טובים?
או אולי כדאי להימנע?
תודה יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טונה בשימורים - תגובה
ליה שומרון פינדר19/02/2013מומלץ לצמצם צריכה של טונה בשימורים למינימום.
טונה נחשב דג שמאוד ניזוק מהזיהום של מי הים במתכות רעילות ולכן כדאי לצמצם בצריכתו.
אם את רוצה בכל זאת למצוא דג בשימורים שבריא יותר לאכול אותו, את יכולה לנסות סרדינים בשמן זית או סלמון בשמן זית. הם מומלצים יותר מבחינה בריאותית.
כך או כך, עדיך בכל מקרה לצרוך דגים טריים... זה את בוודאי יודעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינת טבורוג(:28/01/2013
היי
לאחרונה נתקלתי בגבינה מסוג זה שבעיקרון מיועדת לאפייה ובישול, טעמתי אותה ככה כמו שהיא טבעית ומאוד אהבתי, האם יש בעיה כלשהי לאכול גבינה מסוג זה רגיל כמו כל גבינה אחרת?
דרך אגב הערכים שלה מאוד טובים במיוחד מכות החלבון הרב שטוב גם לאחר אימונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינת טבורוג - תגובה
שושי שטיינוביץ28/01/2013טובורג היא גבינה מצויינת. ניתן למצוא אותה ב-5% שומן ואפילו ב-0% שומן. היא מאד טעימה והמרקם שלה נוח מאד לאפיה ובישול.
אגב, היא מופיעה גם בשם "דבורג". זו אותה גבינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היתה אם אפשר לאכול ממנה
(:29/01/2013שהיא טבעית לפני האפייה או בישול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היתה אם אפשר לאכול ממנה - תגובה
שושי שטיינוביץ29/01/2013אפשר לאכול אותה ללא אפיה או בישול. בהחלט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמן של העוףמירי23/01/2013
כאשר אני מבשלת עוף, אני דואגת לפני הבישול לנקות ממנו את כל העור.
כאשר הוא מתבשל אני רואה שהעוף מפריש כמות כמות גדולה של שמן והמים אפילו משכירים, לכן אני מעדיפה לפני בישול העוף להרתיח אותו כמה דקות. האם רתיחתו של העוף וממלצת לפני הבישול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמן של העוף - תגובה
שושי שטיינוביץ23/01/2013אם את מסירה את העור והשומן, אין צורך להרתיח. השומן המופרש לתוך הרוטב הוא השומן התוך תאי של העוף. עדיף לקנות עופות קטנים שכמות השומן היחסית שלהם יותר קטנה. אבל הרתחה מראש הורסת את העוף ומקלקלת את כל הטעם והיא מיותרת לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבעייה עם השום הטחוןטובה ב.17/01/2013
האם נכונה השמועה שרצה בזמן האחרון, שתבלין שום טחון מתעפש מהר? שמועה רצה נוספת אומרת שמזון מעופש הוא ממש מקור לצרות. האם תוכלו לשפוך קצת אור על החושך הזה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבעייה עם השום הטחון - תגובה
שושי שטיינוביץ20/01/2013לא יודעת מה זה שום טחון....
אני משתמשת אך ורק, באופן גורף ותמיד - אך ורק בשום טרי.
נכון, לא תמיד זה נוח, אך זה הכי בריא, הכי טעים ונותן את התוצאות הטובות ביותר.
יש אפשרות לקלף 2-3 ראשי שום ולשמור שיני שום שלמות בקופסא אטומה במקרר. זה מחזיק כשבוע.
כל אופציה אחרת, מבחינתי, לא באה בחשבון.
אוכל מעופש? לא בבית ספרנו. משום בחינה, גם בריאותית וגם קולינרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבעייה עם הפשתןטובה ב.17/01/2013
הבעייה היא כמובן- הטחינה. באחרונה למדתי, שמטחנת הקפה החשמלית, שבדרך כלל עושה את העבודה הכי טובה בנושא, היא בעצם ברכה לבטלה, כי חום המנוע מזיק. האם זה נכון?
לי יש בעיה נוספת עם המטחנה החשמלית, מכיוון שהאבקה הטחונה נחשבת רגישה ומתעפשת בקלות כשאינה מאוחסנת במקרר, נראה לי ממש לא בריא להשאיר אותה כך מיום ליום, כי הניקוי הוא מלאכה לא הגיונית.
בקיצור- איך פותרים את הסבך הזה. לא מצאתי מטחנות תבלינים ידניות, שאפשר לפחות לאחסן במקרר עם השאריות, למרות חיפושים אינטנסיביים בחנויות כלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפתרון - גורס פלפל שחור
גלי כהן18/01/2013הי,
אני משתמש בגורס ידני של פלפל שחור. טוחן לי זרעי פשתן כמה שאני צריך בזמן אמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי גלי. תודה
טובה ב.19/01/2013עד כה לא הצלחתי עם טוחני התבלינים השונים להפיק כמות של כפית-כף תוך זמן סביר למשימה כזאת. יש לך אפשרות לשלוח לכאן תמונה של הגורס הזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי גלי. תודה - תגובה
שושי שטיינוביץ20/01/2013היי גלי,
לעתים, החיפוש אחרי הפתרון המושלם מרחיק אותנו מהפתרון עצמו.
אני אומרת: השתמשי במטחנת תבלינים. טחני את הכמות הקטנה ביותר שאת יכולה ועדיף שתטחני כל יום. גם בלנדר חזק עושה את העבודה.
כל נסיון להמציא את הגלגל ימנע מימך לצרוך פשתן.
זו דעתי וזה מה שאני עושה.
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעייה עם הפשתן - תגובה
ליה שומרון פינדר15/02/2013לי יש מטחנת תבלינים ידנים שטוחנת. זה מטחנה עם מנגנון קרמי. לא מסובכת ולא יקרה.
את המטחנה אני שומרת שמקרר עם זרעי הפשתן, וכל פעם שאני צריכה, אני מוציאה אותה, טוחנת כמה שאני רוצה ישירות לצלחת, ומחזירה אותה למקרר.
קל, פשוט ובריא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוה, זה בדיוק מה שאני עושה
טובה15/02/2013חברה הביאה לי מטחנה קרמית כזאת, שבדיוק כמוך אני שומרת במקרר, ובבוקר מסובבת ומסובבת, בדרך כלל מול אורלי וגיא בערוץ 10, כי זה לוקח זמן, וכך מייצרת את הכפית היומית. תודה רבה על התשובות הנבונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחתיות ארטישוק- למה יצאו חמוצות?קרן10/01/2013
שלום לכולם.
היום עשיתי תחתיות ארטישוק ממולאות. קניתי תחתיות ארטישוק קפואות של סנפרוסוט, הפשרתי אותן במיקרו ולאחר מכן חלטתי אוותן כ-7 דקות בערך במים. הוספתי מילוי (של פירה כרובית עם פטריות, בצל, ביצה ופטרוזיליה שיצא טעים להפליא), שמתי בסיר עם רוטב פטריות ובישלתי עוד כ-20 דקות.
משום מה התחתיות יצאו עם טעם חמוץ ומגעיל. מלכתחילה הריח שלהן היה חמצמץ. חשבתי שאולי הן לא היו טובות אך כשפתחתי קופסת שימורים עם תחתיות ארטישוק נוכחתי לריח דומה. אני לא יודעת למה הן יצאו כה חמוצות ומגעילות, חברה שלי שנוהגת לעשות זאת אמרה שכולה יש לחלוט במים. מה עשיתי לא נכון??????????????
למה לה יוצא כ"כ טעים ולמה לי כ"כ חמוץ ומגעיל, אפילו הטעם הרע נשאר ברוטב, בקיצור הכל הלך לטמיון.
אשמח להארת עיניים ולטיפים לפעם הבאה (שלא בטוח שתהיה אחרי היום)...תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחתיות ארטישוק- למה יצאו חמוצות? - תגובה
שושי שטיינוביץ13/01/2013תחתיות ארטישוק....
אני מודה שאם רוצים תחתיות ארטישוק טעימות באמת ועם הטעם המקורי, יש להשתמש בארטישוקים טריים......
אבל....
מכיוון שזה לא כל כך זמין בקלות, אין ברירה אלא להשתמש בקפואים (למעט כאפשר להשיג טריים!!).
אין לי תשובה חד משמעית מדוע זה יצא בטעם דוחה.
אומר לך מה אני עושה:
קודם כל לא מפשירה במיקרוגל, וגם אין צורך לחלוט במים. מספיק לשטוף היטב ולא חייבים להפשיר לגמרי.
אחרי המילוי יש לבשל את התחתיות ברוטב טעים, עם דגש על המילה טעים.
אני מטגנת את התחתיות והמילוי ב-1 כפית שמן. הטיגון עם מעט השמן מוסיף המון טעם.
אני מכינה רוטב עם בצל מטוגן בתוספת 1/2 ענף רוזמרין, מוסיפה 1/2 כוס יין לבן, 1 כוס ציר ירקות או עוף (תלוי בסוג המנה), מוסיפה טבעות של גזר (לטעם ויופי), מתבלת במלח ופלפל ו...כורכום (שמוסיף המון יופי למנה). חשוב שהרוטב יהיה טעים כדי שהתחתיות תספוגנה את הרוטב ואז תהיינה יותר טעימות ואולי זה יצליח לכסות על הטעם הבסיסי שהוא לא משהו.
אפשר להכין גם רטבים אחרים כמובן......אבל חשוב שיהיה רוטב ולא סתם מים.
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קרן13/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


