מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קורנפלורשלי11/11/2012
שלום, האם אפשר להישתמש בהכנת לביבות תפוחי אדמה או ירקות בקורנפלור במקום קמח? האם קורנפלור בריא יותר או פחות מקמח?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורנפלור - תגובה
שושי שטיינוביץ11/11/2012אפשר בהחלט להשתמש בקורנפלור במקום בקמח. קורנפלור הוא עמילן תירס ולכן אין בו גלוטן. זה לא הופך אותו למוצר בריא יותר.
אבל את יכולה להשתמש בקמח מלא וזה הכי טוב. זה יעשה את העבודה וישדרג את בריאות הלביבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקורנפלור - תגובה
ליה שומרון פינדר14/11/2012לקורנפלור, כמו לקמח לבן אין ממש ערכים תזונתיים מעבר לערך קלורי, פחמימתי.
זה יכול להוות תחליף ללא גלוטן לקמח לבן, אבל אני תמיד ממליצה לבחור בקמחים מלאים כמו קמח מלא, קמח כוסמין או קמח שיפון... ואם רוצים ללא גלוטן, אז קמח אורז מלא או קמח קינואה יכולים לעשות את העבודה. הכל תלוי במתכון עצמו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירי11/11/2012
בשל הקושי לבשל ללא אבקת מרק עוף, האם מומלץ להשתמש במרק עוף ללא תוספת מונוסודיום גלוטומט, או שבכל מקרה עדיף להימנע משימוש באבקת מרק עוף במאכלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
שושי שטיינוביץ11/11/2012עדיף להמנע משימוש באבקות ובמזונות מעובדים בכלל
את יכולה להכין ציר עוף (כמו מרק עוף אמיתי, עם בצל טרי, שום, ירקות, המון עשבי תיבול, ירקות שורש וחלקי עוף. לצורך ציר אפשר להסתפק בעצמות, גרונות או בחלקי עוף שאחר כך אוכלים אותם). את המרק סנני, ושמי במקפיא בקופסאות אחסון קטנות, בערך 1 כוס כל קופסה. יש להשיג קופסאות כאלה בחנויות לכלים חד פעמיים. לכל שימוש את יכולה להשתמש ב-1 קופסת אחסון כזו או במחצית. זה משדרג את האוכל פי כמה. יותר טעים, יותר בריא והרבה יותר כיף.
ו...מאד חשוב. יש להשתמש בחלקי עוף ללא עור וללא שומן. אחרת מה עשינו בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - תגובה
ליה שומרון פינדר14/11/2012אני לא משתמשת באבקות מרק, אלא משתמשת בתבלינים אמיתיים.
תתלפאי כמה טעמים אפשר להשיג באמצעות מלח, פלפל, כמון, פפריקה, כורכום, שום ועשבי תיבול.
כמובן שיש עוד המון תבלינים!!! וצריך רק לבדוק אותם ולראות למה מתחברים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה תינוקת בת 8 וחצי חודשיםאמא צעירה10/11/2012
היי לייה
התינוקת שלי בת 8 וחצי חודשים מתפתחת יפה, קשקשנית ומאושרת.
אוכלת מצוין- בקבוק בבוקר, ארוחת פירות, מרק, בקבוק אחה"צ ובקבוק לפני שינה.
הפירות שהיא מקבלת מגוונים בשילוב של טחינה, שקדיה, שיבולת שועל והמרק עשיר בשילוב קטניות , בשר ועוף.
לאחרונה את הבקבוק של אחר הצהריים היא לא מסיימת, כאילו "לא בא לה עליו", כמו כן הגננת של המשפחתון המליצה לי כי כדאי להעשיר את התפריט שלה ולתת לה "נשנוש" אחר הצהריים ששונה ממה שאוכלת במהלך היום :
1. האם כדאי להוסיף ארוחה קטנה?
2. אם כן, תוכלי לתת לי רעיונות?
3. מתי ניתן לתת ביצה ומוצרי חלב?
תודה
שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לתינוקת - מופנה לליה...
שושי שטיינוביץ11/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטבינול
אורנה19/12/2012למה להחליף את הסוכר בסטבינול?
סטבינול ממתיק טבעי ובריא ללא חומרים משמרים וללא אלכוהול
סטבינול עשוי מסטיביה הגדלה בפרגוואי (ולא בסין..)
ניתן לשימוש באפייה ובבישול כתחליף סוכר - ניתן לחמם וזה לא גורם לפירוק ושחרור חומרים כימיים מסוכנים (מה שכן קורה בשימוש בסוכרזית)
עשוי מהחומר הכי איכותי בסטביה - כלומר - הכי פחות טעם לוואי.
ממליצה לכם להמשיך להנות מאוכל טעים ומתוק, ובכל זאת להימנע מסוכר. (:
לבריאות!
-אורנה-* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה תינוקת בת 8 וחצי חודשים - תגובה
ליה שומרון פינדר12/11/2012שלום לך אמא צעירה,
אני בהחלט חושבת שאת יכולה להתחיל לתת לה ארוחה שלישית או נשנוש אחר הצהרים.
עכשיו כשהימים קצרים יותר, גם בשעה 17:00 הייתי מתחילה לחשוב על ארוחת ערב.
את יכולה להתחיל לתת דייסת שיבולת שועל על בסיס מים, אפשר גם להוסיף לה פרי ו/או שקדיה... (3 כפות של שיבות שועל + 1/2 כוס מים רותחים... מרתיחים יחד).
את יכולה גם להתחיל לתת לה לטעום ביצים, אם זה עובר חלק את יכולה להתחיל להכין לביבות. אם היא כבר יושבת, זה יכול להיות אוכל "אצבע" מצוין.
תני לה כמה שהיא רוצה, ותציעי לה עוד בקבוק לפני השינה כמובן.
2 בקבוקים ביום בהחלט יכולים להספיק. זכרי שזו התקופה שבה היא לומדת להכיר מוצקים ולהיפרד / לצמצם את צריכת הבקבוק. באופן אידיאלי, בגיל שנה היא תוכל לוותר עליו ולהתבסס רק על מוצקים בתזונה שלה.
ספרי לנו איך הולך...
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה תינוקת בת 8 וחצי חודשים - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ13/11/2012איזה רעיון נהדר להכין לביבות לתינוקת. אכן, יופי של אוכל אצבעות. ישר לנכדתי הקטנה חנה-צופייה שאוהבת הכי בעולם לאכול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול בתנור אידוינירה01/11/2012
אני שוקלת לרכוש תנור אידוי למטבח חדש. אודה על כל התיחסות או המלצה על שימוש בתנורים אלו. האם אכן הטיפול במכשיר, לאחר הבישול כרוכה בטרדה בלתי מוצדקת. מה התחילך לתנורים אלו לבישול באידוי? תודה על כל התיחסות והמלצה לשימוש נירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול בתנור אידוי - תגובה
שושי שטיינוביץ01/11/2012אני לא משתמשת בתנור אידוי. אם אני רוצה אוכל מאודה, אני מכינה מעל סיר כפול, או כלי במבוק או פטנטים אחרים שאני ממציאה כדי ליצור מיכל אידוי.
אם יש לך מקום במטבח, ואת באמת משתמשת המון באידוי , בתדירות גבוהה, ובכמויות גדולות אולי יש מקום לשקול רכישה של מוצר כזה.
אבל אם השימוש שלך הוא ביתי לחלוטין, בתדירות ובכמויות ביתיות, אישית, איני רואה צורך ברכישת מוצר כזה.
השאר לשיקולך, כמובן.
כמובן שאין לי יכולת להמליץ על מותג כזה או אחר.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצילו.. תחליף ללחם דיאטת קנדידהאוכלים בריא29/10/2012
היי
אני מטופלת בדיאטת קנדידה. אוכלת ואוכלת דגנים מלאים, קטניות, דגי ים
אגוזים, שקדים, ירקות ופריכיות אורז מלא בלי סוף ועדיין חסר לי לחם/קרקר/פיתה משהו שאפשר לנשנש למרוח עליו ולהנות. אשמח אם תוכלו להמליץ על מתכון כלשהו לנגיסה.. צ'פטי, קרקרים, לאפה, בלינצס.. כל דבר שאפשר יהיה לקחת החוצה. הקמחים המומלצים הם ק.חומוס, ק.אורז מלא, ק.כוסמין ו או הדגנים קינואה, אמרנט, כוסמת, אורז מלא, קוואקר. אגוזים, זרעים דוג פשתן, שומשום וכו יתקבלו בברכה. ההגבלות הן שאסור להשתמש באבקת אפיה, סודה לשתיה, שמרים, מוצרי חלב וסוכרים או תחליפי סוכרים.
אודה לכם על תשובה,
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו.. תחליף ללחם דיאטת קנדידה - תגובה
שושי שטיינוביץ29/10/2012מותר ביצים?
כי אם כן, אז אפשר להכין בלינצ'ס מצויינים עם קמח אורז וקמח כוסמין.
מתכון: 2 כוסות קמח כוסמין, 3 ביצים, 1 כף חמאה מומסת או 1 כף שמן זית או קנולה, קורט מלח, חלב או מים. מערבבים את כל החומרים ומוסיפים חלב או מים עד לקבלת מרקם של דיסה מאד מאד דלילה. מטגנים במחבת מרוחה בכפית אחת של שמן (לא צריך יותר). 1/4 כוס לכל בלינצ'/חביתית.
אפשר גם לאפות לחם במתכונת של "עוגת ספוג", כלומר קמח כוסמין בשילוב עם חלבונים מוקצפים ו...מלח במקום סוכר.
הייתי מנסה את המתכון הבא:
2 כוסות קמח כוסמין
4 חלבונים
2 חלמונים
1/4 כוס שמן זית
1 כפית שטוחה מלח
מערבבים את כל החומרים חוץ מהחלבונים. מוסיפים מים עד לקבלת מרקם רך.
מקציפים חלבונים ומבליעים בהדרגה בבצק. החלבונים המוקצפים יתפיחו את הבצק ותתקבל מעין "עוגה" בטעם של לחם.
אחרי הפעם הראשונה, אפשר להוסיף גם אגוזים, גרעינים, ולהעשיר את הלחם.
לא יודעת אם מותר, אבל אפשר להחליף את המים בחלב.
אגב, קמח כוסמין הוא תחליף מעולה לקמח רגיל. אפשר לעשות איתו ממש הכל.
צריך לשלוח אותך לסדנה ללחמים משאור. זה היה מציל את העניינים.
מקווה שעזרתי ואם לא, אז חזור/חזרי אלינו וננסה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. עזרת לי מאוד. המתכונים ינוסו
אוכלים בריא30/10/2012איני סגורה באשר לשימוש בשאור שכן מדובר במוצר מותסס. אני אברר עם המטפלת שלי. האם ניתן לגדל שאור מקמח שאינו קמח חיטה?
רוב תודות על העזרה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאור וכל השאר
שושי30/10/2012אפשר לגדל שאור גם עם קמחים אחרים. קודם קבלי תשובה אם מותר לך, ואחר כך אולי אוכל להמליץ לך על מישהי שתלמד אותך איך להכין.
מקווה שהמתכונים יצליחו לך. ספרי לי.
מאחלת לך החלמה מהקנדידה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. עזרת לי מאוד. המתכונים ינוסו - תגובה
שושי שטיינוביץ30/10/2012חוזרת על מה שכתבתי בפורום. בררי אם מותר לך, ואשמח לחבר אותך עם מישהי שתוכל ללמד אותך איך להכין שאור עם לחמי בריאות.
מקווה שהמתכונים יצליחו לך (איני רואה סיבה למה לא). ספרי לי!!!
אגב, את יכולה לערבב קמחים: כוסמין עם קמח אורז וכו'. בבלינצ'ס זה בטוח יצליח אבל אני בטוחה שגם עם ה"לחם-עוגה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצילו.. תחליף ללחם דיאטת קנדידה - תגובה
ליה שומרון פינדר30/10/2012תוכלי להיכנס למתכון שלי לקרקרים מאורז מלא (ללא גלוטן) בדף הפייסבוק שלי או במאקו.
מאוד קלים להכנה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצילו.. תחליף ללחם דיאטת קנדידה - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ30/10/2012מעולה. גם אני אכנס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מבשלים אפונה יבשה שתהייה רכה?הניה29/10/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
איך מבשלים אפונה יבשה שתהייה רכה? - תגובה
שושי שטיינוביץ29/10/2012אפונה יבשה מבשלים במים או רוטב עד ריכוך. אין צורך בהשריה מוקדמת. היא מתרככת כעבור כעשרים דקות בישול. כמות המים: כיסוי האפונה ועוד 3 ס"מ לפחות. להכנת מרק או קדירה יש להגדיל את כמות המים בהתאם לתבשיל.
ניתן להוסיף אותה למרקים, תבשילי קדירה, נזיד, או לבשל אותה בפני עצמה.
אפשר לבשל כמות כפולה ולהקפיא את האפונה המבושלת.
אפשר להכין איתה מרק ולטחון, ומקבלים מרק קרם אפונה נהדר. נפלא לחורף הבא עלינו לטובה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך מבשלים אפונה יבשה שתהייה רכה? - תגובה
ליה שומרון פינדר30/10/2012אפונה יבשה לרוב מגיעה בחצאים והיא מתרככת תוך כ-40 דקות בישול במים (אין צורך בהשרייה). אם היא עמדה הרבה זמן על המדף, אולי ייקח לה יותר זמן...
כמעט ולא מוכרים אפונה יבשה שלמה, אבל פעם אחת קניתי וגם אחרי 3-4 שעות בישול היא לא ממש התרככה לי... אז זה משהו שאולי צריך להשרות קודם ולבשל בסיר לחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירי24/10/2012
האם מומלץ לפני בישול / צלייה של עוף להשרות אותו במים רותחים כדי להסיר ממנו את השומן הרב שבו, או שהשומן שבו חיוני.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
שושי שטיינוביץ24/10/2012היי טלי,
אין צורך בהשריה במים רותחים. להיפך, פעולה זו עלולה לפגוע באיכות העוף. אבל, מומלץ מאד להסיר את העור ואת כל השומנים. אחר כך לשטוף היטב במי ברז ולבשל כמתוכנן.
בתיאבון,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול באיירפריידליה ג.ס.21/10/2012
אבקש התייחסות למכשיר. אם אפשר לקבל המלצות למתכונים בו. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בישול באיירפריי - תגובה
ליה שומרון פינדר21/10/2012אני לא מכירה את המכשיר ומנועה מלהמליץ על שימוש במכשיר כזה או אחר במסגרת פורום זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפייהמיה20/10/2012
שלום
האם ניתן לאפות עוגה במתכון מסויים ללא אבקת אפייה, יותר זמן ופחות מעלות. הבנתי שבראוניז מכינים ללא אבקת אפייה אבל הייתי רוצה לנסות עוד מתכונים ואין בעייה שתצא נמוכה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפייה - תגובה
ליה שומרון פינדר21/10/2012העודה תצא פחות אוורירית... אבל למעט מרקם לאבקת אפייה אין השפעה על הטעם, ולכן... את בהחלט מוזמנת לנסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לליה ולשושי מנהלות הפורוםגל20/10/2012
האם אתן צמחוניות או טבעוניות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לליה ולשושי מנהלות הפורום - תגובה
ליה שומרון פינדר21/10/2012אני אוכלת הכל - במידה!
בבית בעיקרון התזונה שלי היא בעיקרה טבעונית, מדי פעם ביצים ומדי פעם דגים.
בחוץ אני לא מגבילה את עצמי, אני פתוחה להתנסויות קולינריות לפי טעמיי האישיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי, אתן ממש מנהלות מקסימות
גל22/10/2012קשה מאוד היום למצוא אנשים כמוכן, כאילו ממש סחטו מיץ עם כל התכונות הכי טובות ונתנו לכן. אני כקורא פסימי תמיד מתפלא מאיפה כל הטוב לב הזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי, אתן ממש מנהלות מקסימות - תגובה
ליה שומרון פינדר22/10/2012תודה רבה!!!
איזה כיף שאתה נהנה מהפורום ומהתשובות בו (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי, אתן ממש מנהלות מקסימות - תגובה - תגובה
שושי שטיינוביץ22/10/2012גם אני מצטרפת לתודות של ליה. איזה כיף שאתן נהנות מהפורום. אני נהנית לנהל אותו ביחד עם ליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לליה ולשושי מנהלות הפורום - תגובה
שושי שטיינוביץ22/10/2012אני לא צמחונית ולא טבעונית, אך מקפידה על אורח חיים בריא. אוכל דל שומן, רק פחמימות מדגנים מלאים, משתדלת להמנע מסוכר וקמח לבן ולא נוגעת במזון מעובד. אוכלת מסודר ובכמויות הנכונות. ומכיוון שאני אוהבת לבשל, אני מכינה לעצמי ולמשפחתי ממש ה כ ל. כולל לחם וסלטים.
ומכיוון שאני מאד אוהבת לאכול ואוהבת את ה"חיים הטובים", אז פועלת לפי הכלל של 80-20. כלומר 80 שומרת ו-20 מרשה לעצמי ליהנות מארוחה טובה במסעדה או לאכול בכיף באירועים. אבל גם באירועים, הכל במידה ומשתדלת לא לאכול מאכלים עתירי שומן......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגוזים שקדים וגרעיני דלעת וחמניהחדוה17/10/2012
האם אפיה בטמפרטורה של 140 מעלות פוגמת בערכים התזוניים של הפצוחים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגוזים שקדים וגרעיני דלעת וחמניה - תגובה
ליה שומרון פינדר21/10/2012חשיפה לחום פוגמת בערכים...
ככל שהחום נמוך יותר הפגיעה נמוכה יותר.
כמובן שעדיף 140 מעלות על 200! אבל עדיף לא לחשוף לחום כלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלב סויה במקום חלב פרהגלילה13/10/2012
אני בת 66 ומזה 3 שנים אני כל בוקר מוסיפה לנסקפה שלי כרבע כוס חלב סויה במקום חלב פרה. אומרים לי שעלי להפסיק כי זה יותר מדי לשתות את הכמות הזו מדי בוקר, האם זה נכון? תודה מראש על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלב סויה במקום חלב פרה - תגובה
שושי שטיינוביץ13/10/2012גלילה היי,
הפורום הזה עוסק בבישול בריא. חלב סויה נחשב למוצר בריא בעיקרון, אך יש לו גם חסרונות בריאותיים. אני מציעה לך להתייעץ עם דיאטנית או תזונאית קלינית כדי לקבל תשובה אישית ואחראית. יש בקופות החולים שירות כזה בחינם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב סויה במקום חלב פרה - תגובה
ליה שומרון פינדר13/10/2012אם חלב הסויה לא מכביד על מערכת העיכול שלך אני מניחה שזה בסדר. במסגרת החסרונות הבולטים של סויה ומוצריו זה היותו פיטואסטרוגן, כלומר מכיל הורמוני מין נשיים מן הצומח. בהתחשב בגילך, אין כל בעיה בלקבל מעט פיטואסטרוגנים.
בגיל המעבר וצפונה זה אפילו מומלץ (-:
אם זה מרגיש נכון לגוף שלך, לא אמורה להיות בעיה עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקפאת פירות פוגעת בערכים התזונתיים?גל13/10/2012
האם חיתוך פירות והכנסתם להקפאה בתוך שקית ניילון פוגעת בערכים התזונתיים שלהם? אני מכין מהם שייק קפוא בבלנדר וזה יוצא מעולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקפאת פירות פוגעת בערכים התזונתיים? - תגובה
ליה שומרון פינדר21/10/2012כן, חיתוך והקפאה פוגם. אבל זה לא אומר שלפירות קפואים אין ערכיפ תזונתיים...
גם אני, כמוך, הרבה פעמים מקפיאה פירות לפני שהם מתים אם אני רואה שלא ייצא לי לאכול אותם טריים... ואז להשתמש בהם בשייק זה פתרון מצוין!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן אורזנתי11/10/2012
נחשפתי לאחרונה לשמן אורז ואני משתמשת בו. אין לי שמץ של מושג אם השמן הזה בריא לשימוש או לא. אם מישהו יכול להשכיל אותי בנושא זה, אשמח לדעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - דגנים מלאיםשושנה11/10/2012
שלום לא ברור לי אם בורגול נתשב למזון מלא. מצאתי קוסקוס מלא אך לא בורגול מלא. כנ"ל לגבי קוואקר. האם יש סוג מועדף מבחינה תזונתית? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דגנים מלאים - תגובה
שושי שטיינוביץ11/10/2012הייתי שמחה שליה תשיב לך לשאלה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדגנים מלאים - תגובה
ליה שומרון פינדר12/10/2012בורגול הוא תמיד מלא וכן גם שיבולת שועל. אפשר לקנות אותם בעובי שונה (דק או גס) אך שניהם מכילים את כל החלקים שבדגן - ולכן כנראה לא מצאו לנכון לציין.
בעוד שהקוסקוס הנפוץ ביותר מופק מחיטה לבנה, קמח לבן, ניתן למצוא גם קוסקוס מחיטה מלאה - והוא "קוסקוס מלא". כדי להבחין בין שני המוצרים מציינים במפורש על זה המלא כי הוא "מלא".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)


