מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פג'ויה בהריוןשלי03/12/2012
שלום,
האם מותר לאכול את פרי הפג'ויה בהריון (קראתי באינטרנט כי הפרי מכין כמות גדולה יחסית של יוד)
אם כן- כמה יחידות מותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מותר לאכול פג'ויה
נטעחן ליבנה03/12/2012אין בעיה עם אכילת פג'ויה במהלך ההריון.
והפרי אינו מכיל יוד בכל מקרה, כך שאם מכך חששת אין למה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלב פרה או חלב עיזים- חוסר בסידןלי02/12/2012
שלום,
רציתי לשאול איזה מוצרי חלב עדיפים בהריון מוצרי חלב פרה או חלב עיזים?
הבנתי שבחלב פרה יש הורמונים, האם מותר לאכול גביע קוטג' שלם בכל יום בשל חוסר בסידן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצרי חלב וסידן
נטעחן דיאטנית03/12/2012הי לי,
כמות הסידן די זהה בחלב עיזים וחלב פרה. ההבדל הוא כביכול בכמות הלקטוז שבהם.
אם אינך סובלת מאי סבילות ללקטוז, את יכולה לאכול את כל מוצרי החלב.
כמובן שכמו תמיד מומלץ לצרוך מוצרי חלב של עד 5% שומן ולא מעבר.
מותר לאכול גביע קוטג' ביום. ההמלצה היא לצרוך שלושה מוצרי חלב ביום.
אני ממליצה מאוד להתחיל לשלב ריקוטה שמכילה כמות גבוה מאוד של סידן ביחס לנפח קטן יחסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריוןיפעת4402/12/2012
שלום רב
יש לי סוכרת הריון והערכים בבוקר על פי רופאת המעקב גבוהים מ-95,היא אמרה לי לשנות את ארוחת הלילה לפחמימה מורכבת כמו לחם עם טחינה . איזה עוד דוגמאות יש לפחמימה מורכבת כי אני לא מתלהבת מלאכול כל יום אותו דבר .בכל זאת הריון .קצת גיוון וטעם טוב.
תודה דין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיונות לארוחות לילה
נטעחן ליבנה03/12/2012הפחמימה המורכבת היא פרוסת הלחם. ניתן למרוח עליה כל ממרח לאו דווקא שומני.
רעיונות לממרחים :
גבינה, קוטג', חמאת בוטנים, טחינה, אבוקדו, ממרח טופו.
ואם בא לא לגוון את יכולה גם לאכול כארוחת לילה שקית קטנה של במבה (25 גרם), או כוס בייגלה מלא עם גבינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דגים מבושלים בהריוןלי02/12/2012
שלום,
האם מותר לאכול 3 פעמים בשבוע דגים מבושלים כמו סלמון מושט ונסיכה?
האם בדגים מבושלים אין חשש להימצאות כספית וחומרים מזיקים לעובר כמו בטונה ובדגי שימורים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דגים מבושלים בהריון - תגובה
דנה שפילמן02/12/2012שלום לי,
אין בעיה לאכול דגים מבושלים.
לגבי הכספית- לא נהרסת בבישול, ולכן יש להגביל צריכה עד 3 בשבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנחיות משרד הבריאות
נטעחן ליבנה02/12/2012הי לי,
לפי הנחיות משרד הבריאות :
"יש להימנע מאכילת דגים העלולים להכיל כספית
מומלץ להימנע מאכילת דגים גדולים, כגון: כריש (Shark), דג החרב (Swordfish), מקרל גדול (King mackerel), ליבנה (Tilefish), סטייק טונה, טונה לבנה (טונה אלבקור), בשל אפשרות של תכולה גבוהה של כספית בגופם.
לעומת זאת ניתן ורצוי לאכול מיתר מבחר הדגים המצוי בארץ כולל דגי ברכות וטונה בהירה (Light Tuna) מקופסאות שימורים. מומלץ לגוון את סוגי הדגים בתפריט."
אכילת דגים מאוד בריאה, וכל עוד הדגים באמת לא מכילים כספית (מהקבוצה שמותר) אין בעיה גם לאכול מהם שלוש פעמים בשבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לכם על התשובות!
לי02/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות מומלצת של חומצה פולית בהריון ול25/11/2012
שלום,
1)מה הכמות המומלצת לנטילת חומצה פולית? 400 מק"ג או 5 מ"ג?
2) מותר ליטול ויטמין Dשל אלטמן 400 מק"ג? קראתי שזה מכיל מגנזיום האם זה עלול להזיק בשבועות הראשונים להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה פולית בהריון
נטעחן ליבנה25/11/2012ההמלצה היא לכמות של 400 מק"ג ביום של חומצה פולית.
לגבי תוסף של וויטמין D מומלץ לא לעבור כמות של 2000 יחב"ל ביום.
אין בעיה עם נטילת מגנזיום וויטמין D ביחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוביוטיקהתותי21/11/2012
אני בת 31 מתכננת הריון, מעונינת להתחיל ליטול כדורי פרוביוטיקה על בסיס יומיומי.האם יש בכך משהו שיכול לסכן אותי/להזיק לי? תופעות לוואי כלשהם?
שאלה נוספת , לנשים בהריון מותר ליטול פרוביוטיקה ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוביוטיקה - מומלץ מאוד
נטעחן ליבנה22/11/2012בעיקר בתקופת ההריון.
מחקרים מראים כי אמהות אשר מגדילות את צריכת הפרוביוטיקה שלהן בעת ההריון, מפחיתות את הסיכון של ילדיהם לפתח אלרגיות בכ- 50%, אקזמות בעור ואסטמה אטופיק דרמטיטיס.
בנוסף נמצא כי נטילת פרוביוטיקה החל בשליש הראשון של ההיריון עשויה להפחית את הסיכוי להשמנת יתר לאחר הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה לך.
תותי22/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דגים בהריוןבוטן ראשון21/11/2012
שלום,
גיליתי שאני בהריון בשבוע 5.
עד אז אכלתי סלמון מועשן ואכלתי טונה אדומה לא צרובה/מבושלת.
מרגע שגיליתי שאני בהריון אני נמנעתי מלאכול דברים כאלה אבל אני מפחדת שעשיתי נזק לעובר.
מה הנזק שיכול להיווצר? אילו בדיקות עלי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכי חשוב להיות רגועה
נטעחן ליבנה03/12/2012הנזק שעלול להיגרם מאכילת דגים לא מבושלים או מבושלים חלקית הוא חשויפה של האישה ההרה למחלות כגון: ליסטריוזיס וטוקסופלסמוזיס (toxoplasmosis), שהן מחלות נדירות.
אם את רוצה להיות בטוחה במאה אחוז עליך לגשת לרופא ולבקש לבצע בדיקת דם על מנת לשלול את המצעות הטפיל שגורם למחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין דיתותי20/11/2012
היי,
אני בת 31, נוטלת ויטמין די ע"ב יומיומי בטיפות - 400 יב"ל בכל טיפה 4x
טיפות ביום, מזה תקופה ארוכה.
רציתי לדעת - האם יש דבר כזה עודף ויטמין די?
הכמות שאני נוטלת מספיקה לי לדעתכם?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לתוספים
נטעחן ליבנה21/11/2012הגבול העליון של וויטמין D המומלץ הוא עד 2000 יחב"ל.
כך שאין שום בעיה עם הכמות שאת צורכת עכשיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך!
תותי21/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מותר לאכול סרדינים משומרים בהריון?רומי20/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זה אפילו מומלץ!!
נטעחן ליבנה21/11/2012אכילת סרדינים מומלצת, בעיקר עם העצמות.
סרדינים שנאכלים עם העצמות מספקים כמות גבוה מאוד של סידן. ולכן מאוד מומלצים במהלך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דייסת שיבולת שועל קוואקר.מיכל15/11/2012
אני אוכלת פעמיים ביום דייסת שיבולת שועל , קוואקר. בתוספת חלב.
אני שמה בכל פעם שאני מכינה את הדייסה 4 כפות של דייסת קוואקר ואז מוסיפה חלב.
רציתי לשאול אם יש הרבה ויטמין A בדייסת קוואקר.
למרות שכשאני מסתכלת על הריכיבים ולא מצויין שיש בזה ויטמין A. אבל חשוב לי לדעת אם בטוח שאין.
כי בנוסף למה שאני אוכלת אני נוטלת בכל יום מולטי ויטמין תשעה חודשים של אלטמן שיש בזה ויטמין A אז אני לא רוצה שיהיה עודף מהמזון שאני אוכלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דייסת שיבולת שועל קוואקר. - תגובה
דנה שפילמן15/11/2012שלום מיכל,
בדכ' בעית עודף של ויטמין A מגיעה מתוספים, נדיר להגיע לזה מהמזון. מבחינה זו אני לא חושבת שיש בעיה שאת אוכלת את דייסת השיבולת שועל.
אך מכיוון הגוון הייתי ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך והתאמת תכנית מגוונת תזונתית המתאימה עבורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדייסת שיבולת שועל קוואקר. - תגובה
נטעחן ליבנה18/11/2012בשיבולת שועל יש כמות זניחה ביותר של וויטמין A. אין שום מניעה מצריכת שיבולת שועל במהלך ההריון.
ההנחיה היחידה היא להימנע מצריכה תדירה של כבד, מכיוון וחלק פנימי זה מכיל כמויות גבוהות מאוד של וויטמין A.
קחי בחשבון שהגבול העליון של וויטמין A הוא 10000 יחב"ל. בכוס שלמה של שיבולת שועל (לא מבושלת) יש בסה"כ 7 מק"ג של וויטמין A.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקניק בהריוןנטלי13/11/2012
שלום רב
רציתי לדעת האם זה מסוכן לאכול נקניקיות או נקניק סלמי כאשר אני בהריון. אכלתי פעם אחת, האם אני צריכה לדאוג?תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקניק בהריון - תגובה
דנה שפילמן13/11/2012שלום נטלי,
הבעיה בנקניקים שהבשר קר ולא בושל ולכן יש יותר סיכוי להרעלת מזון ופגיעה בעובר. נקניקיות עוברות בישול בחום כך שמבחינה בטיחותית הן בסדר, מבחינה בריאותית זה כבר נושא אחר..
אם אכלת- עקבי אחרי תחושות שונות והיוועצי עם הרופא המטפל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכריפית13/11/2012
שלום,אני בהריוני החמישי ב"ה ולקראת בדיקת העמסת סוכר ראשונה.מניסיוני תמיד אני מקיאה את הסוכר ענבים שנותנים ואפילו שאני מוסיפה לו לימון וכל מיני שיטות שונות לשתייתו.יוצא שאני לא עושה את הבדיקה כמו שצריך או לא עושה בכלל.שמעתי שמישהי אמרה שאפשר לאכול שוקולד במקום.האם זה נכון? באיזו כמות?ואם לא-יש משהו קצת יותר נורמלי לשתות מבלי להקיא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר - תגובה
דנה שפילמן13/11/2012שלום יפית,
סוכר נספג הכי מהר ולכן משתמשים בו בבדיקה, לשוקולד לוקח זמן רב יותר לכן לא בשימוש! לצערי אין תחליף לדרך העמסה הנ"ל.
אם לא תצליחי לעבור את הבדיקה מבלי להקיא, היוועצי עם הרופא המטפל האם יש דרך אחרת לבדוק מצב הסוכר כמו בדיקת דם, מעקב סוכר בבית וכד'.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצרים המכילים "כמו סוכר"שלי13/11/2012
האם מותר לאכול מוצרים המכילים "כמו סוכר" בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצרים המכילים "כמו סוכר" - תגובה
דנה שפילמן13/11/2012שלום שלי,
כל עוד המוצר לא מכיל סכרין, עפ"י ארגוני הבריאות ניתן בכמות מוגבלת.
אני ממליצה כמה שפחות ואם אפשר- להימנע לחלוטין.
אם אין סוכרת בהריון אין כל סיבה לגשת למוצרים אלו.
אם יש סוכרת- אני ממליצה לפנות לדיאטנית קלינית להתאמה אישית עבורך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלה קטנהתותי12/11/2012
רציתי לדעת אם לעודף של ברזל בגוף, יש השפעה?
איך אפשר לדעת, יש לכם סימנים, תופעות?
גם עודף של ברזל הוא לא בריא, כך נאמר לי.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה קטנה - תגובה
דנה שפילמן12/11/2012רמת התוסף נקבעת על ידי הרופא בגלל הסיכון לעומס ברזל. עומס ברזל הוא מצב שבו ברזל עודף שנמצא בדם ומאוחסן באיברים כגון כבד ולב.
בדקי מול הרופא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי.. שאלהתותי12/11/2012
אני נוטל ברזל מזה שנה בהמלצת המטולוג.
ברזל של פרופיל - 200 מ"ג ליום (יחד עם חומצה פולית באותו כדור).
רציתי לשאול, גם אם תוצאות הברזל בבדיקת דם תקינות, האם עליי להמשיך לקחת
ברזל?
נאמר לי כי לנשים לאורך רוב חייהן הן סובלות מחוסר ברזל, עקב איבוד דם במחזור
וכן בגלל הריון.
זה אומר שאצטרך לקחת ברזל כל חיי?
מה שכן אני מתכננת הריון, בגלל זה ההמטולוג של
אמר לי להעלות מינון מ-100 מ"ג ל-200 מ"ג ברזל פריפול ליום.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי.. שאלה - תגובה
דנה שפילמן12/11/2012שלום גלקסי,
זאת את צריכה לברר מול הרופא מכיוון שהוא מכיר אותך ויודע מה ההשלכות לגביך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



