מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צריכת קלוריות מינמאלית ליום בהיריוןקרן27/04/2012
שלום..
אני בהיריון שבוע 7 + 5 ימים.
עדיין לא נשקלתי באופן מסודר, אך אני חשה בהתקפותרעב כמעט בלתי נשלטות.
לפני ההיריון ועכשיו במיוחד אני חשה שהחלה עלייה במשקלי. להערכתי של כ 5 קילו. אני 1.57 ס"מ ושוקלת בין 60-62 קילו. אני מאוד מאוד חוששת להעלות יותר מדי בהיריון.
איך ניתן לווסת את הרעב המוגבר? ומהי צריכת הקלוריות המינימאלית התקינה להעלאה לא מופרזת במהלך ההיריון ובמיוחד בשליש הראשון?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה..
קרן27/04/2012שכחתי לציין שאני לא אוכלת קטניות כגון שעועית, תירס, חיטה, כוסמת וכיו"ב כבר שנים רבות משום שזה מזיק לי לעיכול..לכן אין לי יותר מדי חלופות לפחמימות מורכבות..
מודה מאוד לתשובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה.. - תגובה
דנה שפילמן29/04/2012שלום קרן,
לפי הנתונים שלך משקלך לפני ההריון גבולי. בהתחשב במשקלך כמשקל תקין טווח העליה בהריון הנו 11-16 קג'. אמנם בדכ' לא אמורים להעלות במשקל בטרימסט הראשון להריון, יש נשים שדוקא בזמן זה עולות קצת יותר. יש להיות במעקב משקל אחת לשבוע. ממליצה לך לפנות לדיאטנית לבניית תכנית אישית ומעקב מסודר לאורך ההריון כדי לבחון את קצב העליה במשקל והאכילה שלך. מקור לפחמימות מורכבות חוץ מקטניות הנו דגנים מלאים- חיטה מלאה, אורז מלא, קינואה, גריסים, כוסמת, שיבולת שועל, שיפון, כוסמין וכד'.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה במשקלטל26/04/2012
שלום,
התחלתי את ההריון בגובה 1.67 ומשקל 47. היום אני בשבוע 23 ושוקלת 54קג. אני קצת מודאגת שהעלייה במשקל גדולה מידי לשבוע הזה. כמה אמורים לעלות עד לשבוע זה? וכמה עולים בשלושה חודשים האחרונים להריון?
תודה רבה!
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה במשקל - תגובה
דנה שפילמן29/04/2012שלום טל,
לפי הנתונים שלך, התחלת את ההריון בתת משקל. על כן סך העליה בהריון המומלצת עבורך הינה 12.5-18 קג' לכל ההריון. עד כה עלית 7 קג' בלבד. הקצב המומלץ לעליה בטרימסטר שני הינה כ-500 גר' לשבוע, כך שאת נמצאת בטווח התקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סידןאיילה23/04/2012
מאחר ואני הרבה זמן לא אוכלת דברי חלב רציתי לדעת אם יש אפשרות לקחת סידן בצורה נוזלית (קשה לי לבלוע את הכדרים הם גדולים מדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - בשר ודגים..-מ-19/04/2012
שלום רב,
אני בשבוע 16, הריון שלישי ,כחודשיים וחצי אני לא מצליחה לאכול בשר ולא דגים....
איזה תחליפים אחרים אני יכולה לאכול ???
תודה על תשובתכם .
:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשר ודגים.. - תגובה
דנה שפילמן19/04/2012שלום,
הכוונה גם לעוף?
קודם כל כמובן שברגע שיחלוף יש לחזור לשגרה...
בינתיים יש להשלים במזונות אחרים העשירים בחלבון= ביצים, מוצרי חלב, קטניות.
ומזונות העשירים בברזל= ביצים, טחינה, אגוזים למיניהם, משמש, רימון, סלק אדום, אבוקדו, ירקות ירוקים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשר ודגים...
-מ-19/04/2012היי,
תודה רבה על תשובתך...
מדובר גם בעוף וגם ביצים...
אני ינסה לאוכל את שאר המזונות שרשמת, אמרו לי שכדאי גם קטניות כמו עדשים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשר ודגים... - תגובה
דנה שפילמן22/04/2012נכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי אכילת פירות וירקות בהריוןלילי16/04/2012
אני נמצאת בהריון הראשון שלי בשבוע 8 , הבעיה היא שמגיל קטן מאוד אני לא אוכלת פירות וירקות ואת רוב סוגי הגבינות, בכלל, שום פרי אני לא מסוגלת לאכול וחוץ מתפו"א ובטטה במרק ואפונה מבושלת אני לא אוכלת שום סוג של ירק, זה לא שאינני אוהבת את הטעם אני פשוט לא מסוגלת להכניס את זה לפי, רק הקרבה לפירות וירקות מעלה בי גועל ... גם גבינות , חוץ מגבינה צהובה בטוסט או בפיצה אני לא אוכלת, התפריט של מורכב ממעדני חלב, קורנפלקס שונים עם חלב, פחמימות (לחמים,בורקסים,פסטות וכו'), עוף בשר ודגים. אני מאוד חוששת להריון ולעובר בגלל המצב הזה, כולם מסביב מסבירים לי כמה זה קריטי לאכול את הדברים האלה אבל אני פשוט לא יכולה , הלוואי והייתי!! אני לוקחת חומצה פולית ב4 חודשים האחרונים ותוסף ברזל טבעי... מה אוכל לעשות ? אילו כדורים כדאי לי לקחת כדי לחזק את ההריון והעובר? מה עושים במצב כזה???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי אכילת פירות וירקות בהריון - תגובה
דנה שפילמן18/04/2012שלום לילי,
אכן בעייתי כי אין תחליף הולם לפירות וירקות טריים.
קודם כל אני ממליצה לך לקחת מולטיויטמין המותאם לנשים בהריון כדי לכסות בבסיס את כל ויטמינים ההכרחיים.
בנוסף, אם את אומרת שאת שותה מרק אפונה- אפשר לטחון בפנים עוד סוגי ירקות כדי שלא תראי/ תריחי אך עדיין יהיו שם. בתבשילים אפשר לנסות להגניב ירקות בדרכים שונות. אם את מוכנה לנסות- זה מבורך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשר טחוןטל16/04/2012
שלום,
רציתי לדעת האם יש סכנה באכילת בשר טחון שבושל לפני 5 ימים, ולא חומם מחדש? אכלתי ספגטי בולונז בלי לחממו שנית במיקרו....
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשר טחון - תגובה
דנה שפילמן29/04/2012שלום טל,
מומלץ לחמם בשר לפני אכילתו כדי לוודא הריגת קוליפורמים שאולי התבייתו על הבשר בזמן זה... אם את מרגישה ברע- פני לרופא המטפל להתייעצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןצליל16/04/2012
היי שבוע 9בחילות, חולשה, לא תמיד, מה מקל?(מעבר לכך)יש מעט ריח לא נעים באיבר המין, ללא הפרשות)תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב16/04/2012לגבי הבחילות נסי לאכול ארוחות קטנות על פני כל היום, השתדלי לא להיות "על בטן ריקה" לעיתים זה מגביר את התחושה.
בדכ לנשים רבות קל יותר לאכול דברים יבשים (בייגל, בייגלך, לחמית וכד') ודברים קרים.
ג'ינג'ר גם הוא יכול לעזור עם בחילות (יש כתוסף, כממתק או לתבל בו קצת את האוכל)
כמובן המנעי מדברים שאינך מסוגלת לאכול כרגע, ריחות חזקים מדי של אוכל גם יכולים להגביר את התחושה, והמנעי גם ממזון מתובל מדי
לגבי הריח עליו כתבת התייעצי עם רופא הנשים שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון - תגובה
קרן גרינבלט רגב16/04/2012וכמעט שכחתי לעודד ולהגיד שלרוב הנשים התחושות הללו עוברות בתום הטרימסטר הראשון, אז החזיקי מעמד עוד קצת - למען מטרה טובה :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובה,
צליל17/04/2012היי רשמתי את זה כי יש לי נסיון לצערי, בהריון הראשון עד סוף תשיעי בחילות, קשות, הקאות, הפרשת מיצי מרה, זה הפחד ששוב זה יפקוד אותי,תודה בכל אופן,(הגינגיר קניתי בזמנו החמיר ,)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- געפילטפיש בהריוןשיר08/04/2012
האם מותר???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר געפילטפיש בהריון - תגובה
דנה שפילמן08/04/2012כל עוד הדג מבושל דיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי תזונה בהריוןמונה03/04/2012
שלום,
אני בהריון ראשון שבוע 28. אני לא אוכלת פירות וירקות כמעט בכלל מאז ומתמיד. לא מסוגלת ומצד שני מקפידה לאכול חלבי, בשר עוף כל יום ולפעמים גם בשר בקר, ביצים וכו'. ובכלל מקפידה על 3 ארוחות מסודרות ביום + נישנושים רבים.
אני לוקחת 3 תוספי תזונה:
1. מולטיויטמין לשנים בהריון של 'סולגאר' שבו יש ויטמינים רבים.
2. ברזל קומפלקס של 'סופרב' ובו יש 36 מ"ג ברזל, 100 מ"ג ויטמין c,
400 מק"ג חומצה פולית ו250 מק"ג ויטמין B12. (עד עכשיו לקחת ברזל אחר עם חומצה פולית וסרין אבל נגמר בבית המרקחת אז לקחתי משהו את זה של 'סופרב').
3. אומגה 3 (9 חודשים) של אלספה יום כן, יום לא בערך.
שאלותיי:
1. האם כדאי לקחת אומגה 3 כל יום? האם יכול לגרום נזק?
2. האם כמות התוספים של הכל ביחד זה לא יותר מידי לעובר? או האם זה מספיק?
3. האם מומלץ להוריד משהו?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספי תזונה בהריון - תגובה
דנה שפילמן08/04/2012שלום מונה,
אין בעיה לקחת אומגה כל יום, לפי המינון המומלץ לנשים בהריון על גבי האריזה.
אין צורך להוסיף.
אם אין לך בעיה של אנמיה, אפשר להוריד את הברזל קומפלקס מכיוון שאת מקבלת כבר במולטיויטמין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאה בערב בשבוע 16לילך ל.01/04/2012
שלום,
בשבוע 16,סבלתי הרבה מהקאות ובחילות שקצת ירדו אבל בשבוע האחרון כמעט באופן די קבוע יש לי בעיה שהאוכל בערב לא מתעכל לי ואני מקיאה את מה שאכלתי
אפילו שעתיים ושלוש לאחר שאכלתי.
מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאה בערב בשבוע 16 - תגובה
קרן גרינבלט רגב01/04/2012נסי לאכול ארוחות קטנות ומפוזרות על פני כל היום ובדקי איך זה מסתדר.
בכל מקרה הייתי פונה לרופא המטפל להתייעצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוגיות של פסחאור31/03/2012
שלום, קניתי ואכלתי..עוגיות ונזכרתי שנקראות עוגיות יין...
האם כמות היין שיש בהן, גורמת לכך שאינן ראויות לאכילה בזמן הריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוגיות של פסח - תגובה
קרן גרינבלט רגב01/04/2012להערכתי גם כמות היין וגם תהליכי העיבוד של העוגיות גורמות לכך שכמות האלכוהול שנשארת בעוגיה , אם בכלל, היא קטנה מאד ולכן אני לא רואה בעיה באכילתן (מבחינה זאת כמובן).
את מוזמנת ליתר ביטחון להסתכל על האריזה או להתקשר לשרות הלקוחות של החברה המייצרת ולשאול אותם לגבי הכמות.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3אורית29/03/2012
שלום,
אני בשבוע 25, מעוניית להתחיל ליטול אומגה 3.
האם עליי לעבור בדיקות דם כלשהן לפני?
האם בסדר ליטול כדורי אומגה 3 שלא מיועדים ספציפית לנשים בהריון? (למשל אומגה 3 של אלספה- הרגילים).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 - תגובה
קרן גרינבלט רגב01/04/2012כל עוד את אינך נוטלת מדללי דם למיניהם אין בעיה להתחיל עם אומגה 3, אין צורך לעבור בדיקת דם לפני. אין בעיה בנטילת אומגה 3 שלא מיועד לנשים בהריון, אם כי מומלץ שכן לקנות את האריזה הבאה לנשים בהריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד בהריוןמעין29/03/2012
קראתי שלא מומלץ לצרוך הרבה כבד בהריון במקום מסוים דובר על כבד בקר
האם גם מדובר על כבד עוף או רק כבד בקר.
וכמה כן אפשר לצרוך ובאיזה תדירות
תודה
מעין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד בהריון - תגובה
דנה שפילמן29/03/2012שלום מעין,
כבד עוף יותר קל לעיכול. המלצה עד פעמיים בשבוע כמות של 50-70 גר' בממוצע.
ודאי שהכבד בושל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה במשקלג'ני29/03/2012
היי,
אני שבוע 27+4. כל יום חמישי אני נשקלת.
חמישי שעבר נשקלתי והייתי 66.4
השבוע נשקלתי ואני 66
למיטב הבנתי אני אמורה כל שבוע להעלות חצי קילו בשלב הזה לא????
האם מסוכן לתינוקת?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה במשקל - תגובה
דנה שפילמן29/03/2012שלום ג'ני,
נכון שבממוצע צריך לעלות כל שבוע אך כאמור המשקל מושפע מכמה דברים, כמו שתיה, עצירות, אכילה ועוד. אם זה רק שבוע אחד לא הייתי נבהלת. עקבי אחר המשקל, אם ממשיכה ירידה פני לרופא להתייעצות. כמובן שאם את חשה ברע, הרגשה מוזרה פני לרופא בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד בהריוןטל26/03/2012
שלום,
האם יש חשש באכילת כבד מבושל, לא קצוץ, בהריון?
ביום שישי האחרון אכלתי מרק קובה קנוי, ומאז אני חשה בחילה כבר יומיים. האם יש צורך לגשת לרופא? האם יש סכנה מאכילת מרק כזה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד בהריון - תגובה
דנה שפילמן27/03/2012שלום טל,
הבעיה היא כאשר המזון לא מבושל.
כאשר המזון עובר חימום, סכנה של חיידקים מבוטלת.
כמובן שיש לשים לב לטעם/ ריח/ מרקם המשון- אם לא נראה לך אל תאכלי!
כנ'ל לגבי הקובה. אם את חוששת, התקשרי להתייעץ איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)



