מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהטלי02/10/2012
אכל,hה בטעות שאריות גבינה שכבר העלתה עובש ירקרק. שמעתי שזהו עובש שיכול לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך - מדובר בכמות שהצטברה בחלק העליון של הקופסה, פחות מכפית. מודאגת. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
דנה שפילמן03/10/2012שום טלי,
אין לי אפשרות לדעת מה ההשלכות, עליך לפנות לרופא המטפל לברור.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת מגנזיוםאפרת02/10/2012
אני בשבוע ה- 25 , הריון רביעי. בשבועיים האחרונים התחלתי להרגיש בלילה התכווצויות ברגליים, לא זכור לי שבהריונות הקודמים חשתי בתופעה זו בשלב כה מוקדם. אני לוקחת פרנטל מתחילת ההריון, ראתי כתבה בטלו' בנושא מגנזיום בהריון ועלה בי המחשבה אולי חסר לי מגנזיום, אולי בפרנטל זה לא מספיק. האם אני צודקת ועלי לקחת עוד תוספת של מגנזיום?
תודה, אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת מגנזיום - תגובה
דנה שפילמן02/10/2012שלום אפרת,
עלייך להיוועץ לגבי זה עם הרופא המטפל, המכיר אותך..
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט דיאטה בסיסי - אשמח לעזרתךמינה01/10/2012
שלום רב,
אני בשבוע 26 והעלתי כבר 9 קילו!
העלייה הייתה מאוד מהירה, עד חודש 3 העלתי רק 2.
אני 165 ס"מ ושוקלת כרגע כמעט 85 קילו.
כמה קלוריות עלי לאכול? ואשמח לתפריט בסיסי.
אני בריאה ומלבד אנמיה קלה ואין לי כלום.
מודה לך מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט דיאטה בסיסי - אשמח לעזרתך - תגובה
דנה שפילמן01/10/2012שלום מינה,
אכן יש למתן את העליה במשקל, אך איני יכולה לתת לך המלצות אישיות בדרך זו. עלייך להתראות עם דיאטנית קלינית לפגישה אישית להרכבת תכנית המותאמת לך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריוןמירית30/09/2012
שלום רב,
רציתי לדעת מה כדאי לאכול כארוחת בוקר במקרה של סוכרת הריונית קלה. קיבלתי תפריט שבו מומלץ לאכול לחם עם גבינה או טחינה או אבוקדו, אך מכיוון שזו ההמלצה גם לאחר הצהריים וערב, רציתי לגוון עם משהו אחר.האם ניתן לאכול ברנפלקס ללא סוכר ( ראיתי שאחד המרכיבים שם הוא ממתיק מלאכותי). האם אפשר דייסת קוואקר עם קצת דבש? האם יש המלצה למשהו אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריון - תגובה
דנה שפילמן01/10/2012שלום מירית,
אשפר לגוון בדברים שאמרת אך תלוי גם בכמויות!
אני ממליצה לך לחזור לדיאטנית המטפלת לגוון התפריט באופן שיותאם לך אישית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה להרזיה בהריוןגלית27/09/2012
שלום, אני 1.60 מטר בתחילת ההריון שקלתי 92 .הלכתי לדיאטנית קלינית שאמרה לי שאני אוכלת נכון. אמרתי לה שלא יכול להיות שאני אוכלת נכון אם אני שוקלת 92 וגם אנמית. חוצמזה גם יש לי צליאק. הדיאטנית אמרה לי רק להוסיף טופו לתפריט וניסתה לשכנע אותי לאכול בשר-אני צמחונית כבר 25 שנים. בקיצור הבנתי שאני במקום לא נכון ולא הלכתי אליה יותר.
עכשיו שבוע 25 אני שוקלת 95.5 וגם גילו לי סכרת. האם העליה סבירה? אני מאוד משתדלת בלי פחממות וסוכרים. אך לא ויתרתי עליהן לחלוטין. האם בגלל הסכרת יש סיכוי לרזות? (צריך לראות משהו חיובי בכל דבר).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה להרזיה בהריון - תגובה
דנה שפילמן28/09/2012שלום גלית,
גם כאשר מתחילים דיאטה בעודף משקל כשלך, ההמלצה היא לעלות 5-7 קג' להריון.
לפי הדווח שלך את כבר גבולית ובשל הרקע שלך את חייבת לפנות לדיאטנית לקבלת ייעוץ אישי. אני ממליצה לך לחפש דיאטנית שאת מתחברת אליה ושתתן לך מענה אך אל תוותרי על כך!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במשקל לקראת סוף שבוע 21מיכל27/09/2012
שלום רב,
אני קצת לחוצה מקצב העלייה במשקל ואשמח להבין איפה אני עומדת.
נכון להיום עליתי כמעט 5 ק"ג ואני בשבוע 21 (וזאת למרות שבתחילת ההריון ירדתי 3 ק"ג בגלל הבחילות). זאת אומרת ירדתי 3 בהתחלה ועליתי 8 עד כה, סה"כ 5 מהמשקל המקורי שלפני ההריון.
גובהי 174 ס"מ, משקל לפני ההריון 63 ק"ג. כרגע לקראת ה-68 ק"ג.
אני מרגישה שאני אוכלת הרבה ביחס למה שנהגתי לאכול לפני ההריון באופן משמעותי בחודש האחרון ושאני רעבה כל שעתיים בערך (וגם כשאני מסיימת לאכול אני לא מרגישה שבעה ברוב המקרים).
אני לא מוצאת בשום מקום טבלה שמדגימה את עליית המשקל הנורמלית לכל שבוע לפי משקל האישה, האם יש כזו?
המון תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל לקראת סוף שבוע 21 - תגובה
דנה שפילמן27/09/2012שלום מיכל,
משקלך לפני ההריון תקין כך שסך העליה המומלצת לך בהריון היא 11.5-16 קג'.
ההמלצה היא עליה של כ-400 גר' לשבוע החל מטרימסטר שני.
בחישוב גס, אם מהיום תעלי לפי הממוצע, תוסיפי עוד 7.6 קג'= סהכ' 12.6 מה שאומר שאת עומדת בהמלצות.
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך ומתן תכנית המתואמת עבורך תוך מעקב לאורך ההריון.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון עליה במשקל
מיכל02/10/2012תודה על התגובה המהירה. מאז שכתבתי ועד עכשיו עברו 6 ימים שבהם עליתי במשקל כמעט 2 ק"ג! אני כבר ממש מודאגת. אני ממש לא חושבת שאני אוכלת משהו שמצדיק את המצב הזה. אני אוכלת יפה, אבל לא מגזימה בצורה יוצאת דופן להריון. עצה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון עליה במשקל - תגובה
דנה שפילמן02/10/2012העליה הנה ממוצעת ויכול להיות פער בין השבועות.
כפי שכבר ציינתי, עליך לפנות לדיאטנית לבחינת תפריטך ומעקב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלמי בהריון- מותר?ליאם27/09/2012
שלום,
בת 30, בריאה, הריון ראשון :)
רציתי לדעת אם בהריון מותר לאכול סלמי? או שיש הגבלות?
אני מדברת נניח על כריך של פעם בשבוע, לא בהגזמה....
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סלמי בהריון- מותר? - תגובה
דנה שפילמן27/09/2012שלום ליאם,
אין קשר לתדירות. מספיקה פעם אחת..
ההמלצה היא לא לאכול בשר שלא בושל בשל הסכנה מחיידקים.
בשל כך, ההמלצה היא לא לאכול נקניקים. את יכולה לחמם אותו במחבט, כמו ההמלצה לבשל בשר וכך הסיכון יורד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוג הסלמי... המשך שאלה
ליאם02/10/2012כן,
אני חשבתי על זה שלעשות את זה מוקפץ כזה עם ירקות.
פשוט קראתי פה כתבה על סוגי הנקניקים
ורציתי לשמוע מה דעתך לגבי הערכים התזונתים של הסלמי בשמן זית של עוף טוב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוג הסלמי... המשך שאלה - תגובה
דנה שפילמן02/10/2012נשמע שיחסית לסלמי זה הרע במיעוטו..
רק זכרי לחמם אותו לפני אכילתו.
בתאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול שבוע 33חגית25/09/2012
שלום
אתמול אכלתי במסעדה (חזה עוף מבושל).
למחרת בבוקר היה לי שלשול. לא מלווה בחום ובינתיים חד פעמי.
האם יכול להיות קשור? האם ליסטריה יכול להיות גם בחזה עוף שהיה נראה מבושל היטב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול שבוע 33 - תגובה
דנה שפילמן27/09/2012שלום חגית,
אולי קשור. איני יודעת לגבי הליסטריה.
אם הנך מודאגת, פני לרופא המטפל שלך.
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי במינון חומצה פוליתליבי19/09/2012
שלום,
8 חודשים נטלתי חומצה פולית במינון 5 מ"ג לפי המלצה של רופא משפחה. לאחר מכן נכנסתי להריון. עד שבוע 6 והמשכתי עם מינון 5 מ"ג. אך בבית מרכחת המליצו לי להשתמש ב"ברזל פלוס פמינה" שבו כמות של חומצה פולית במינון 400 מק"ג. (פי 12 נמוך ממה שלקחתי קודם!) פלוס ברזל 30מ"ג, ויטמין B12 וויטמין C. האם אפשר לרדת במינון חומצה פולית באמצע הריון? או שמומלץ להמשיך עם מינון של 5 מ"ג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - האם עלייה במשקל מוגזמת?לאה19/09/2012
שלום,
אני בהריון שבוע 17, גובה 1.63. משקל התחלתי של הריון 58. עד עתה עליתי 4, 4.5קג'. בהריונות קודמים עליתי המון והתחלתי באובר משקל, במשך שנה שומרת על המשקל הנוכחי וגם בהריון מקפידה על אכילה ושעות מסודרות, וקבועות מאוד ללא סוכר קמח לבן מתוקים וכו'. בסה"כ אוכלת ביום קג' ירקות, קג' פרות, 1 יוגורט, כוס חלב, רבע עוף, 120 גר' קטניות מבושלות, תפו"א בינונוי ומאה עשרים גר' קוסקוס.
מפחדת מאוד שהעליה רבה מידי, ושאגמור הריון עם עודף גדול. האם העלייה נורמלית ומה ניתן לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם עלייה במשקל מוגזמת? - תגובה
דנה שפילמן21/09/2012שלום לאה,
מומלץ לעלות סהכ' בהריון 11.5-16 קג', בקצב של כ-400 גר' בשבוע, מטרימסטר שני.
נכון לעכשיו לא עלית הרבה. נשמע כי את אוכלת הרבה פירות, ללא ביצים, וללא דגנים.
אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך ובדיקות דם כדי להתאים לך תכנית אישית ומעקב לאורך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלע לבו בהריוןחגית08/09/2012
שלום
נמצאת בשבוע 31. לפני שבוע הייתי במסעדה והזמנתי צלע לבן.
היום גיסתי אמרה לי שכשהייתה בהריון ורצתה צלע לבן אמרו לה מהמטבח שאסור.
האם נכון? האם יכול להיגרם נזק?
כנ"ל לגבי פילה לבן שגם אכלתי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלע לבו בהריון - תגובה
דנה שפילמן08/09/2012שלום חגית,
איני יודעת על הגבלה של סוג החיה הנאכלת, רק על צורת האכילה.
יש לאכול בשר שבושל כיאות ולא חלקית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצילו! צרבת בהריוןיונית05/09/2012
שלום לכולם
אני בהריון מתקדם וסובלת מצרבת מציקה מאוד מאוד,
ניסיתי כל מני דברים והצרבת לא עוזבת,
ניסיתי חלב, מסטיק מנטה, שקדים, גם מלפפון וגם סודה.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו! צרבת בהריון - תגובה
דנה שפילמן05/09/2012שלום יונית,
אי אפשר למנוע את הצרבות לגמרי.
אכן הדברים שניסית נוטים לעזור.
הקפידי גם לאכול בכל פעם קצת, ללעוס טוב את המזון לפני בליעתו, להימנע מדברים שמנים/ מטוגנים/ מתובלים מדי! אכלי צנימים, קררים יבשים.
את מוזמנת לפנות לדיאטנית לייעוץ אישי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה
יונית05/09/2012על איזה תוסף תוכלו להמליץ? או תרופה שלוקחים באופן קבוע עד שיעבור הסיוט? צריך מרשם רופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה - תגובה
דנה שפילמן05/09/2012היוועצי עם הרופא המטפל שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרבת וחלב
יונית05/09/2012אם כבר חלב, מה בעצם עדיף? חלב קר או חם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהולגבי שקדים
יונית05/09/2012האם שקדים קלויים או טבעיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהולגבי שקדים - תגובה
דנה שפילמן06/09/2012טבעיים. לא קלויים וללא מלח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרבת וחלב - תגובה
דנה שפילמן06/09/2012לפי הרגשתך- תנסי ותראי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשיבולת שועל יש ויטמין A בכמותאפרת03/09/2012
גדולה ? אני אוכלת פעם ביום שיבולת שועל קוואקר. 4 כפות קוואקר ומוסיפה חלב ומחממת במיקרו. האם יש בזה הרבה ויטמין A.
בנוסף אני אוכלת פעם ביום ביצה.
כבד לא יצא לי לאכול בכלל בהריון . אולי כל ההריון רק פעם אחת גג פעמיים ואני היום בשבוע 22.
ואני גם אוכלת כל יום גוש גבינה צהובה בארוחת ערב.
ופעם ביום עוף ופעמיים בשבוע בשר בקר בשר טחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשיבולת שועל יש ויטמין A בכמות - תגובה
דנה שפילמן05/09/2012ויטמין A חשוב לגופנו, לכן הוא נמצא בתוסף.
אני חוזרת על כך שדרך המזון נדיר שתהיה בעיה עם הויטמין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקה איזוטון בהריוןלי02/09/2012
שלום אני בשבוע 6 כרגע אמנם הפחתי את זמן הפעילות ל4 קמ ריצה ו30דק אלפטיקל (על דופק 140-50) האם אני יכולה להמשיך לשתטת איזוטון בהריון? האם מזיק לעובר ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקה איזוטון בהריון - תגובה
דנה שפילמן03/09/2012שלום לי,
את יכולה להמשיך לשתות את האיזוטון כל עוד בדיקות הסוכר תקינות, וכמובן שיש אישור רפואי שאת יכולה לבצע פעילות גופנית בעוצמה זו בהריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת סויהגל26/08/2012
שלום, אני מקווה שאני מפנה את השאלה לפורום הנכון.. בעלי ואני מנסים להיקלט להריון ומבדיקה באינטרנט ונשים שהיו בהריון המליצו לי לא לאכול מאכלים שמכילים סויה כי אכילת סויה דומה ללקיחת גלולה למניעת הריון. מאז אני בודקת כל מאכל שאני מכניסה לפה וברוב המאכלים יש סויה. אני לא יודעת אם זה נכון או לא ולכן פניתי אליכם בתקווה שתתנו לי תשובה. אכילת סויה לא ממולצת לבחורה שרוצה להיכנס להריון או שאין בזה שום נזק?? ורציתי לדעת אם יש מאכלים מסויימים שמומלץ לאכול והאם יש מאכלים שלא ממולצים לאכול לבחורה שרוצה להיכנס להריון. אני מאוד מאוד אשמח לקבל תשובתכם!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת סויה - תגובה
דנה שפילמן26/08/2012שלום גל,
סויה מכילה באופן טבעי פיטו-אסטרוגנים שהינם אסטרוגנים צמחיים הדומים לאסטרוגן בגופנו, וכן לגלולות ולכן יש שאומרים שאולי בעקיפין יכול גם להשפיע על כניסה להריון.
כפי שראית, כיום יש בהרבה מוצרים מעובדים נוכחות סויה.
השאלה אם רק התחלתם לנסות להיכנס להריון או שזה כבר תקופה. נשים רבות נכנסות להריון גם עם התזונה המערבית והמוצרים המעובדים ללא בעיות.
כשאשה מתקשה להרות, היא מחפשת מה יכולים להיות הגורמים ואז להמנע ממה שיכול להיחשב בעייתי.
אני חושבת שכל דבר צריך להיות במידה. אל תצרכי מוצרי סויה בהוויתם כמ טבעול, גבינות סויה וכדומה, אך מוצרים אחרים המכילים כמויות מזעריות של סויה, אני חושבת שפחות בעייתיים.
שוב, אם עובר זמן ואת מתקשה ליכנס להריון, פני לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך ובניית תכנית המותאמת לך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



