מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה-חומוסתותי13/01/2013
האם יש סיכון באכילת חומוס (בחומוסיה)?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה-חומוס - תגובה
דנה שפילמן14/01/2013אם טרי- לא צריכה להיות בעיה.
אם את שמה לב בריח/ טעם מוזר/ חמוץ- לא לאכול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נבטים ופטריותתותי07/01/2013
קראתי כי לאישה בהריון רצוי להימנע מפטריות ומנבטים.
אפשר לשאול למה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בעיה עם אכילת פטריות.
נטעחן ליבנה09/01/2013פטריות עשירות בסלניום, נוגד חמצון. ואבץ שחיוני לגדילת תאים.
נבטים לא מבושלים עשויים להכיל חיידק E COLI, אשר עלול לגרום לשלשולים ודלקות מעיים, שעשויות לעבור לעובר. כל עוד הנבטים עוברים בישול אין בעיה עם צריכה שלהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיתים ותותיםאביטל07/01/2013
שלום לכן,
האם יש מניעה לאכול אותם בהריון?
תודה מראש,
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מותק לאכול בהריון
נטעחן ליבנה09/01/2013יחד עם זאת שימי לב שתותים נחשבים לאחד מהפירות הכי מרוססים. כך שלא הייתי ממליצה לצרוך כמות גדולה שלהם על בסיס יום יומי.
לגבי זיתים, ממש אין בעיה. חשוב רק לזכור שהם נחשבים בקבוצת השומן. כך ששוב ההמלצה היא לאכול מהם במידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום בשבוע 4 להריוןנועה07/01/2013
אוכלת מאוד בריא {משתדלת מאוד} +חומצה פולית האם אני צריכה להוסיף עוד כדור או משהו אחר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום בשבוע 4 להריון - תגובה
דנה שפילמן16/01/2013הייתי ממליצה לקחת מולטיויטמין לנשים בהריון המכיל בתוכו חומצה פולית.
באם לא צורכת דגים- לקחת תוסף אומגה 3.
בכל מקרה ממליצה לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך והתאמתו בהריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירקות ופירותמיכל02/01/2013
הי
אני בחודש שני, סובלת מאוד מבחילות וחוסר חשק לאכול. בניגוד לאורח החיים הרגיל שלי, שבו הייתי מאוד מקפידה על תזונה בריאה ומאוזנת, אני לא מסוגלת לאכול היום מסודר, ובעיקר, האהבה הגדולה שלי לפירות וירקות חיים נעלמה ואני ל-א מצליחה לאכול אותם! אני יודעת שזה חלק חשוב מאוד בתזונה שלי ושל העובר ואני מקפידה ליטול פרנטל ביום, אבל אני מודאגת - האם להכריח את עצמי לאכול לפחות ירק ופרי ביום, או שכשיחלפו הבחילות אני אוכל להשלים את החסר?
אשמח לתשובה..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירקות ופירות - תגובה
דנה שפילמן03/01/2013שלום מיכל,
ברור שעדיף לאכול פירות וירקות אך לא במחיר של בחילות בלתי נסבלות ו/או הקאות.
נסי אולי ירק/ פרי מבושל ולא טרי. נסי מעט כל פעם. נסי להכניס בתוך מאכל/ תבשיל.
ואם שום דבר לא הולך, לפחות יש לך את הפרנטל...
לרוב, מטרימסטר שני ההרגשה והיכולת לאכול מגוון מזונות משתפרת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירקות ופירותמיכל02/01/2013
הי
אני בחודש שני, סובלת מאוד מבחילות וחוסר חשק לאכול. בניגוד לאורח החיים הרגיל שלי, שבו הייתי מאוד מקפידה על תזונה בריאה ומאוזנת, אני לא מסוגלת לאכול היום מסודר, ובעיקר, האהבה הגדולה שלי לפירות וירקות חיים נעלמה ואני ל-א מצליחה לאכול אותם! אני יודעת שזה חלק חשוב מאוד בתזונה שלי ושל העובר ואני מקפידה ליטול פרנטל ביום, אבל אני מודאגת - האם להכריח את עצמי לאכול לפחות ירק ופרי ביום, או שכשיחלפו הבחילות אני אוכל להשלים את החסר?
אשמח לתשובה..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקשיבי לגוף שלך
נטעחן ליבנה03/01/2013הי מיכל,
אין לך ממה לדאוג. אם את לוקחת את הפרינטל את מכוסה מבחינת ויטמינים ומינרלים.
את לא צריכה להכריח את עצמך לאכול כלום. יחד אם זאת אולי כדי לנסות להכין את הירקות והפירות בדרכים שתוכלי לאכול אותם. בישול, אפיה, תוספת לתבשילים וכו׳....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיונז מקולקל- מודאגת!!!!!!!שלי27/12/2012
הי, בארוחת צהריים היום אכלנו בחוץ, בין השאר מיונז משקית. במבט על אחורי השקית גילינו בסיום הארוחה כי המיונז היה פג תוקף מה 5.12.12. האם יש משהו שאני יכולה לעשות כעת? ממש מודאגת!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין מה לדאוג
נטעחן ליבנה27/12/2012מכיוון והסכנה היחידה היא זיהום סלמונה שעשוי לגרום לך לשלשולים והקאות אבל לא ישפיע כלל על העובר, כל עוד יטופל כראוי.
מיונז של חברות מוכרות אמור לעבור תהליך פיסטור שמונע סכנת זיהום.
יחד עם זאת אני ממליצה להבא להיות עם האצבע על הדופק ולשים יותר לב לתאריכים וסוג המזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה- עוד אלה
שלי27/12/2012תודה על התשובה המהירה- אז בעצם ככל שמתחילים שילשולים ו/או הקאות לפנות לרופא לקבלת טיפול? אחרת אין מה לדאוג..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה- עוד אלה - תגובה
דנה שפילמן27/12/2012מכיוון שהמיונז מפוסטר, לא אמורה להיות סיבה לדאגה.
אם בכל זאת את מודאגת- פני לרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיוק כך
נטעחן ליבנה27/12/2012כל עוד את לא סובלת מאחד מהתסמינים ממש אין ממה לחשוש.
אם את מאוד מודאגת בכל זאת את בהחלט מוזמנת לפנות לרופא המטפל, גם אם אין תסמינים.
סוף שבוע רגוע ונפלא :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמנת יתר בהיריוןליהיא26/12/2012
ערב טוב,
אני בת 24, באמצע חודש שלישי של ההריון הראשון. ההתחלתי אותו במשקל של 60 ק"ג וכעת אני שוקלת 66!!!
אני לא אוכלת יותר מהרגיל באופן דרסטתי, אולי מוסיפה 500-600 קלוריות יומיות לתפריט.
(חשוב לציין שירדתי בשנה האחרונה 20 קילו בדיאטה, ושהפסקתי לעשן כמובן עם גילוי ההריון.)
מישהי יכולה להרגיע אותי שהעלייה המהירה הזאת נעצרת מתישהוא?
חברה טובה שלי כבר בחודש שישי ועלתה רק חמש קילו!
אני מאוד מפחדת ומתעסקת בזה כל היום. האם אני עושה משהו שהוא לא בסדר?!
אשמח אם תעזרו לי! תודה...ליהיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין את גובהי: 170 ס"מ
ליהיא26/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין את גובהי: 170 ס"מ - תגובה
נטעחן ליבנה26/12/2012הי ליהיא,
העליה שאת מתארת נמוכה מאוד. אם עלית רק שישה קילוגרם באמצע השליש השלישי.
את אמורה לעלות כ- 1.5-2 ק"ג בשליש הראשון ואז עוד כ-400-600 גרם בשבוע עד ללידה
מה שאומר שבכל ההריון את אמורה לעלות כ-12 ק"ג.
עליה של שישה ק"ג באמצע השליש השלישי אינה גבוה מדי, להפך היא מאוד נמוכה.....
אין ממה להילחץ אך יש ללכת ולבדוק שהעליה נורמאלית ושהעובר מתפתח כראוי לזמן ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשמנת יתר בהיריון - תגובה
נטעחן ליבנה26/12/2012הי ליהיא,
נראה שהתחלת את ההריון במשקל תקין.
ההמלצה היא לעלות במהלך ההריון:
שלישי 1- 1-2 ק"ג
שליש2- 4-6 ק"ג
שליש 3- 5 ק"ג
נראה שכרגע עלית הרבה יותר מהמולץ. אבל אין מה להילחץ, את בהחלט יכולה לאזן את זה.
ההמלצה היא להוסיף לתפריט כשלוש מאות קלוריות ביום, ולא 500-600, שזה יותר מדי.
התחילי לשים לב למה את מכניסה לפה ומתי.
ואת בהחלט מוזמנת לפנות לדיאטנית על מנת להתאים תפריט שיאפשר עליה נורמאלית ובריאה לך ולעובר.
מזכירה שאסור בשום פנים ואופן להתחיל בדיאטת הרזיה. אם תצליחי לאזן את עצמך מבחינת אכילה מאוזנת את בהחלט יכולה לשמר את משקלך כרגע, ולסיים את ההריון במצב תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צימוקים בהריוןלי26/12/2012
היי,
רציתי לשאול האם מותר לאכול בהריון צימוקים משקית, אני חושבת שיש שם חומר שימור מסויים (כלומר צימוקים שנמכרים בשקית נליון סגורה תוצרת אחת מחברות הסופר -סל).
מהיכן אפשר לקנות צימוקים טריים במשקל ולא משקית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צימוקים בהריון - תגובה
נטעחן ליבנה26/12/2012הי לי,
אין שום בעיה עם אכילת צימוקים.
אני דווקא הייתי ממליצה להעדיף את אלו שמגיעים בחבילות סגורות. כך יש פחות חשש לזיהומים.
שימי לב שצימוקים מכילים כמות גבהו של סוכרים, אז יש לשים לב לכמות שאוכלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה מרובה במשקל-שבוע 24הילי16/12/2012
הי,
אני בשבוע 24 ועליתי עד כה 8 ק"ג. וכבר התמלאתי באגן, ידיים, רגליים וכו'- הייתי מאוד רזה לפני ההריון- אבל כי לא אכלתי בצורה תקינה- אני לא מהבנות שמשמינות רק בבטן בהריון והידיים והכל נשארים רזים- יש לי נטייה להשמנה.
אמנם אני יודעת שהתחלתי את ההריון קצת בתת משקל. אני 1.59 ושקלתי בתחילת ההריון 46.5-47. אבל אני יודעת שהעליה במשקל היא כי בא לי לאכול כל הזמן. ונשארה לי מעיין 10% מהבחילות הראשונות ומה שעוזר זה לנשנש..
ההריון הוא הריון שני- יש לי בן בן 3 ו-8 חוד'. בהריון הקודם יש לי רישומים שעד חודש לפני הלידה העלתי 16 קילו (כנראה בלידה היה כבר יותר..).
אני לא רוצה לעלות עוד הפעם את המשקל הזה- יש סיכוי שאוכל להישאר בעליה של סביבות ה-14 קילו בסוף ההריון (לשקול סביבות ה-60 / 61 ק"ג) לאחר שהעלתי כבר 8 ק"ג עד שבוע 24 ? או שבחודשים האחרונים בכל מקרה מעלים הרבה כל חודש?
אני יודעת שדיאטה נשמע מזעזע בהריון- אבל יש דברים לעשות או להימנע עכשיו כדי להגיע לעליה של כ-14 ק"ג?
הודה לתשובתכן,
הילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה מרובה במשקל-שבוע 24 - תגובה
דנה שפילמן16/12/2012שלום הילי,
עליה עד 16 קג' בהריון הנה תקינה.
אם המשקל לפני ההריון נמוך באופן יחסי, העליה בזמן ההריון גדולה יותר.
אין לעשות דיאטה בזמן ההריון! את מוזמנת לפנות לדיאטנית קלינית לבחינת תפריטך ומתן ייעוץ אישי וליווי לאורך ההריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה- שאלה נוספת
הילי16/12/2012היי,
תודה על התגובה המהירה :-)
הכוונה היתה לא לדיאטה אלא האם אני אשמור מעכשיו אוכל להגיע לעליה של 14 ק"ג סהכ.. כלומר מעכשיו נשארו לי 4 חודשים- האם אוכל לעלות רק 6 ק"ג נוספים עד סוף ההריון- או שלא אפשרי?
המון תודה,
הילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליה במשקל במהלך ההריון
נטעחן ליבנה16/12/2012הי הילי,
התחלת את ההריון בתת משקל, אומנת קל אבל תת משקל.
כאשר מתחילים את ההריון ממשקל מאוד נמוך, צריך לעלות טיפה יותר במהלך ההריון.
בעיני אין שום בעיה להקפיד על התזונה ולעלות מעכשיו רק 6 קילוגם. שימי לב, שאין לפצוח בדיאטת כאסח!!!
מה שעליך לעשות זה להפסיק לנשנש בין הארוחות, ולהקפיד על ארוחות מאוזנות ומזינות.
יכול להיות שתצליחי לשמור נפלא ובכל זאת תעלי 8 קילורגרם.... מה שחשוב זה להקפיד על מסגרת נכונה. כל עוד תעשי זאת לא תהיה לך בעיה לחזור למשקלך בזריזות לאחר הלידה.
בהצלחה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D בהריוןלי13/12/2012
שלום,
יש לי מחסור בויטמין D (מתחת לרף התחתון שצריך להות).
האם לקחת כדור של 400 מ"ל ויטמין D, או להסתפק בכדור שכולל את כל הויטמנים שהרופא המליץ עליו: Prenatal Plus CF?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לתוסף וויטמין D
נטעחן ליבנה26/12/2012ההמלצה היא ליטול 600 יחב"ל ביום. אם התוסף שאת נוטל מכיל כמות זו של הוויטמין אין בעיה. אם הוא מכיל כמות נמוכה יותר יש להשלים עם תוסף ספציפי של הוויטמין.
הייתי ממליצה להיוועץ עם הרופא לגבי הכמות שמומלצת ליטול ברמת החוסר בה את נמצאת כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרנטלדניאל13/12/2012
התחלתי לקחת פרנטל של אלטמן עם הארוחה (כפי שרשום בהוראות) והתחילו לי כאבי בטן וקצת בעיות במערכת העיכול.
לפני כן לקחתי פרנטל של חברה אחרת וגם היה אותו סיפור. למעשה עברתי לאלטמן בתקווה כי זה יפתור את הבעיה, שכן הוא כולל ברזל "עדין" המקל על העיכול.
האם ניתן איכשהו להקל על תופעות הלוואי של הויטמינים, בלי לפגוע ביעילותם?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרנטל - תגובה
דנה שפילמן13/12/2012שלום דניאל,
עם איזה מזון את אוכלת? מתי ביום?
תנסי לשנות את סוג המזון ואת הזמן, אולי ישנה.
אם לא, התיעצי עם רוקח לגבי אפשרות חלופית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דניאל14/12/2012אני לוקחת את הכדור עם ארוחה צהריים, מכיוון שבבוקר וערב אני אוכלת חלבי
ארוחות הצהריים כוללות בדר"כ מרקים, ירקות, אורז, עוף, קטניות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצות לוויטמין D
נטעחן ליבנה13/12/2012ההמלצה היא ליטול 600 יחב"ל וויטמין D ביום בזמן ההריון.
ממליצה בנוסף לוויטמין לנסות ולהחשף לשמש כמה שיותר, בעיקר עכשיו שחורף והקרניים לא כל כך קטלניות.
מחסור בוויטמין D נפוץ במעל ל-50% מאוכלוסיית העולם, כך שאת בחברה טובה. יחד אם זאות הייתי ממליצה לרכוש טיפות וויטמין ולהגיע לכמות המומלצת שהיא כפיש ציינתי קודם סה"כ של 600 יחב"ל מתוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין A בהריוןטליה12/12/2012
שלום רב,
אני ידעת שויטמין A מסוכן לעובר בכמויות גדולות. רציתי לדעת האם ויטמין זה, כפי שמופיע בירקות הכתומים כגון גזר, דלעת ובטטה גם כן מסוכן לצריכה (למשל, אם אני מכינה מרק בו יש את שלושת הירקות האלה, כ- 300 גרם מכל אחד).
תודה רבה,
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בעיה אכילת ירקות כתומים
נטעחן ליבנה12/12/2012ואם את בכלל צמחונית או טבוענית זה מאוד מאוד מומלץ.
ההמלצה היא לא לצרוך יותר מדי וויטמין A מתוספים. אין בעיה עם צריכת ירוקת כתומים.
יחד עם זאת, לא הייתי ממליצה לצרוך רק כתומים ובמסות גדולות.
צלחת מרק שכזו ממש לא תגרום לנזק.
לבריאות, ואולי איזה מתכוןן לטובת כולנו פה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
דניאל12/12/2012אשמח לשתף:)
מצאתי מתכונים רבים באינטרנט, אבל הבסיס תמיד זהה: חתיכת דלעת, בטטה, גזר, שום ובצל (אני גם מוסיפה תפו"א) - לבשל עד ריכוך, לרסק עם בלנדר ידני עד לקבלת מרקם אחיד, להוסיף עוד מים, לתבל (מלח, פלפל, אגוז מוסקט וג'ינג'ר) ולבשל עוד כ- 20 דקות.
בתאבון
אני לא צמחונית ובדר"כ משלבת את כל הצבעים במרקים/סלטים.
עכשיו התחשק לי מרק כתום:)
אז אפשר בעצם לאכול ללא חשש, גם אם אני לוקחת מולטיויטמין פרנטל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתאבון
נטעחן דיאטנית12/12/2012כן, ממש אין בעיה עם זה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגורט פרוביוטילי12/12/2012
שלום,
האם מותר לאכול בהריון כל יום יוגורט פרוביוט? (כתוב שיש בו חיידקים פרוביוטיים).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגורט פרוביוטי - תגובה
דנה שפילמן12/12/2012שלום לי,
אין בעיה, אפילו מומלץ :)
בתאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיוגורט פרוביוטי מאוד מומלץ בהריון
נטעחן ליבנה12/12/2012ובתאבון :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי מאכלים המכילים ביציםמיה09/12/2012
שלום
ידוע לי שאסור לאכול מאכלים עם ביצים חיות.. האם מותר לאכול לביבות (שכמובן מכילות ביצים) ומה לגבי פשטידות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי מאכלים המכילים ביצים - תגובה
דנה שפילמן09/12/2012שלום מיה,
כפי שכתבת- אסור לאכול ביצים חיות!
ביצה שעברה חימום מעל 70 מעלות אין בעיה לאוכלה.
כך שלביבות מטוגנות/ אפויות ופשטידות ניתן לאכול..
בתאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין שום בעיה עם ביצים מבושלות
נטעחן ליבנה09/12/2012בלביבות ובפשטידות הביצים מבושלות היטב (ועל זה יש להקפיד).
שימי לב שעליך להימנע מעוגות מוס ומיונז ביתי, שמכילים ביצים שלא עברו בישול כראוי או פיסטור.
חג שמח :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)



