מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקה גנטית-ברור כדאיותהדינה12326/02/2017
לאחר 5 שנים רצופות של דיכאון וחרדה.של נסיונות של 30 תרופות
הוצע לי ע"י פר גרינהאוס לנסות מספר תרופות אנטיפסיכוטיות. שמשפיעות על דיכאון וחרדה.(אינני פסיכוטית)
נמאס לי ננסוי ותעיה . ואני שואלת עם בדיקה גנטית תעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה גנטית
ד``ר יונתן דוידאור01/03/2017בהחלט יכול לעזור, ניתן לברר איזה תרופות הכי מתאימות עם הכי פחות סיכון לתופעות לוואי על פי השונות הגנטית של כל אדם. פרטים באתר שלי.
אשמח לעמוד לרשותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מייצבי מצב רוח ותופעות לוואי - עזרהרועי26/02/2017
שלום וברכה,
רציתי לשאול מבחינת מייצבי מצב רוח, ליתיום ואביליפיי, למי יש פחות סיכויים לגבי השמנה, ובכלל - לתופעות לוואי?
ברקע אפיזודה מאנית-פסיכוטית תחת פאקסט 60, ועוד אפיזודות של דיכאון. אצלי יש סימפטומים אפקטיביים בולטים ולעתים קרובות קושי בויסות רגשי (יש קווי אישיות גבוליים).
יש לציין גם ששוקל 100 קילו ומעוניין להשיל ממשקלי כ-15 קילו, ומשלב פעילות פיזית והרגלי אכילה..
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמנה
ד``ר יונתן דוידאור01/03/2017ליטיום משמין- אשר מהווה מייצב מצב רוח ויעיל במיוחד במקרים של אובדנות.
אביליפי מאוד בטוח ולא משמין, אך לא מייצב אמיתי, ניתן כחיזוק לטיפול במצבי דיכאון או דו קוטביות.
כמובן שפאקסט בעייתי לגבי משקל.
הייתי שוקל להפסיק פאקסט, במקום: לשלב דפאלפט + סרווקאל XR, כמובן שתחת מעקב פסיכיאטר בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיקולציות ברגליים לחוצה מאודא26/02/2017
שלום רב,
בת 34 סובלת הרבה שנים מחרדות קשות וосd.
מטופלת בויפאקס וקסנגיס ללא שיפור משמעותי.
האירוע הראשון של הפסיקולציות קרה לפני שנה. אז עברתי בירור מקיף כולל emg עם מחט שלא מצא שום בעיה.
אחרי שקיבלתי תוצאה תקינה הפסיקולציות עברו מעצמן.
לפני כשבוע זה התחיל שוב בעיקר ברגל ימין, לפעמים שמאול, להיטים רחוקות בבטן או ידיים.
שוב חרדות מals שלא ממש תורמות לשיפור התופעה.
עד כה לא הצלחתי לראות את הפסיקולציות בעין.
לא מרגישה אותן בהליכה, בעיקר זה קורה בישיבה או שכיבה.
החרדות החמירו ואני במצב נפשי גרוע.
רופאת המשפחה טוענת שהכל נובע מהמתח המצטבר שמעצים את התופעה.
השאלה שלי האם פסיקולציות יחסית ממוקמות כמו רגל אחת בעיקר מעידות על als?
או שגם זה יכול לנבוע מהפרעות מתח וחרדה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לענות באופן חד משמעי
ד``ר יונתן דוידאור01/03/2017אם הבדיקות EMG וכן NCV ( מהירות ההולכה בעצב) תקינות הסיכון ל ALS מאוד קטן . מתח יכול לגרום, אכן לא מתאים שרק בגפה אחת.
ממליץ לברר מצב תזונתי, לשקול תוספי מזון, במיוחד B1 B6 B12 וכן חומצה פולית B9 .
בכל שינוי או החמרה לפנות שוב לנוירולוג.
האם תחת כדור הרגעה ( קלמנרבין טבעי, או אחר) - יש שיפור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה ושאלה נוספת
א01/03/2017הפסיקולציות כרגע בשתי הרגליים, ישבן לפעמים פנים.
פניתי לנוירולוג לפני יומיים, בדיקה תקינה לחלוטין.
אשמח לחוות דעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות
ד``ר יונתן דוידאור04/03/2017קופ'ח - בדיקות דם מקיפות, וויטאמינים, הורמונים - פרופיל, CRP , שקיעת דם ESR . להשלים בדיקות נוירולוגיות NCV EMG אם צריך.
תתחילי תוספי מזון B קומפלקס + חומצה פולית 5 מ'ג
B1 B6 B12 ) + FOLIC ACID 5 MG ) - טריבמין
כמובן תחת מעקב רופא משפחה.
בירור נפשי במקביל.
להוריד ולהפסיק ממריצים ( קפה, להפסיק קולה, משקאות אנרגטיים, אסור סמים ואו אלכוהול )
בהצלחה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- OCD גוף פחד ממחלותרונ25/02/2017
שלום, אני בת 27, בד"כ בריאה. סובלת מ OCD גוף המתבטא בפחד מבריאות מחלות ופחד מהשמנה. עכשיו אני בתקופה של פחד ממחלות. מטופלת בלוסטרל בערך 3 חודשים. הרופא החל איתי ממש בהדרגה.. עד לפני כמה ימים לקחתי 75 מיליגרם.. מאז שהתחלתי יש לי הזעה בשינה.. לאט עם הזמן הזעה פחתה, כלומר בהתחלה ממש הזעתי ואחרי זה פחות. (אבל עדיין הזעתי) הרופא אמר לי שזה תופעת לוואי נפוצה מהכדור... לפני כמה ימים הרופא העלה לי את המינון ל 100 מג.. והתחלתי להזיע שוב בצורה אינטנסיבית.. אני קמה כולי רטובה כולל הבגדים.. בגלל ה OCD גוף אני ממש פוחדת.. אני יודעת שזה אמור להיות תופעת לוואי של התרופה אבל האם יכול להיות שהזיעה בשינה נגרמת ממחלה גופנית אחרת? האם זה שהוא העלה לי ל 100 מג והזיעה התגברה זה מעיד שהזיעה בשינה אכן בגלל הלוסטרל? ממש מפחדת אשמח שתעזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעות לילה
ד``ר יונתן דוידאור01/03/2017פסיכיאטר הוא גם רופא, לכן חייב ראשית לשלול מחלות גופניות.
בהחלט יכול להיות משני ללוסטראל, בדר'כ OCD יש צורך במינון גבוהה יותר ממצבים אחרים, ניתן לשקול מעבר לפריזמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אטומין- העלאת מינון לשינהאיגואנה24/02/2017
מכובדי שלום רב
בן 61. סובל מגיל 19 מדיכאון וחרדה. אישפוזים חוזרים ונשנים במהלך השנים. כיום מאוזן תרופתית ומתפקד כרגיל. בעיה אחת מטרידה אותי. כמעט ואיני ישן. ניסתי את כל כדורי השינה המקובלים + קלונקס אך נדה הכדורים נרדמו אני לא. סראקואל כנ"ל. בעצת הרופא המטפל החילותי ליטול אטומין במינון של 40 מ"ג וישנתי לראשונה מזה שלוש שנים כחמש שעות בלילה, עדיין לא מספיק. שאלתי: האם אפשר להעלות את המינון גם בהתחשב בעובדה כי הנני גבר גבוהה 1.90 ובריא גוף- 110 ק"ג
אשמח לתשובתך המלומדה
בברכה
איגואנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטומין
ד``ר יונתן דוידאור27/02/2017תיאורתית כן, דורש זהירות
לשקול טונייט , ללא מרשם, יותר בטוח, עובד מנגנון דומה, אנטי היסטמין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון כבד מאוד כבר 20 שנהריקו23/02/2017
שלום ד"ר, אני סובל מדיכאון כבר 20 שנה לפחות, תשישות כרונית, בעיות שינה וכאבים מפושטים. יש לי התקפים איומים של התמוטטויות שהן סבל בלתי רגיל וחסר מוצא. היום אני בן 35, תרופות ממשפחת ה SSRI לא השפיעו עלי(למעט בחילות), MIRO עשה לי רע. הדבר היחיד שעזר לי מעט זה ליריקה, אבל הסתגלתי אליה תוך מעט זמן. אשמח לכל תשובה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים
ד``ר יונתן דוידאור27/02/2017אתה מוזמן לבדיקה יסודית.
חשוב
לברר מראכיב ביולוגי ( בדיקות דם, וויטאמינים, הורמונים, בלוטת התריס ועוד.. )
בירור תרופות עד כה ותגובות
בירור פסיכולוגי וסביבתי.
בניית טיפול מסודר, תוך התייחסות לנ"ל
ניתן לישקול בדיקה גנטית להתאמת טיפול, םרטים באתר שלי.
בהצלחה ואסור להתייאש, יש מה לעשות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך יודעים אם זו מחשבת שווא או לא?האנונימי20/02/2017
שלום וברכה
יש לי שאלה
איך אני יודע אם המחשבה שאלוקים "שונא" אותי ושאני כרגע "נענש" על חטאים שעשיתי בעבר זה סוג של מחשבת שווא של אשמה או שזה משהו אמיתי ושזה יעבור מעצמו? הרי זה משהו שאין אפשרות באמת להוכיח, עניין דתי של אמונה ורוחניות..
פעם כשפניתי למיון בנוגע למחשבות דומות רשמו לי "חשיבה overvalued idea".
בעברי אכן עשיתי חטאים לצערי (שכבתי עם אישה נשואה, פגעתי בהוריי מילולית, שכבתי עם בחורות לא יהודיות וכו'..), ועל הדברים הללו יש עונש מוות לפני התורה.. איך אני יודע אם המשברים הנפשיים הנוכחיים זה כתוצאה של עונש מאלוקים, או שזו בעיה נפשית וצריך תרופות? מה הטיפול ב-overvalued idea? ואיך בכלל אפשר לדעת אם צריך ללכת במקרה הזה לרב או לפסיכיאטר או לפסיכולוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק21/02/2017שלום רב.
אינני רופא, וגם לא איש דת. אני סטודנט לפסיכולוגיה.
למיטב ידעתי, עונש מוות ניתן רק כאשר ישנם עדים והתראה, ועדיין, העניין צריך להיות נידון בבית דין שמוסמך לדון דיני נפשות, ונכון להיום - אין בית דין כזה.
גם אם נניח שיש על כך עונש מוות בידי שמיים - כל עוד הוא לא התבצע בפועל - אין דבר העומד בפני התשובה.
הייתי מציע לפנות לרב על מנת שיאשש את דבריי, וסביר להניח שזה אכן יקרה.
אם האישוש של הרב לא יעזור - הייתי מציע לפנות לפסיכיאטר או לפסיכולוג (ואפשר גם וגם) בהתאם לסוג הטיפול שאתה מעוניין בו (תרופות או שיחות).
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים אנטיפסיכוטים והשפעה על מחזוריפה19/02/2017
שאלה דחופה, איזה כדורים אנטיפסיכוטים לא משפיעים על המחזור ועל המערכת ההורמונלית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה במחזור
ד``ר יונתן דוידאור01/03/2017נוגדי פסיכוזה דור ישן וכן מדור 2 - במיוחד רספירדל, סיכון גבוהה יותר לפגיעה במחזור..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה בזמן הריוןרעות16/02/2017
בת31, בריאה בדר"כ,בהריון בשבוע 20. מזה כמה שנים סובלת מהפרעות וקשיים בהירדמות לשנת הלילה. בעבר טופלתי בלוריוון 1 מ"ג ורונקסין שלם. כיום נוטלת חצי רונקסין. הבנתי כי יש בעיה להמשיך ולנטול את התרופה הנ"ל בהריון ואף ךהניק איתה. שאלתי היא איך אפשר להיגמל מהתרופה?אני מנסה ואז מתקשה להירדם ושוב נוטלת. אם יש כדור יעיל לבעיות הירדמות שמותר לנטול בהריון ולהניק לאחר מכן?אובדת עצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוריוואן לא מומלץ
ד``ר יונתן דוידאור28/02/2017עדיף טונייט - ללא מרשם
כמו כן בכל שאלה לגבי בטיחות תרופות בהריון , ניתן להתיעץ עם המרכז במשרד הבריאות, ניתן לבדוק באתר שלי, בדף מידע--> כתובות חשובות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זכותי לקבל דו"ח מפסיכיאטר על הטיפול בי?מיקי16/02/2017
שלום
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי.
אני מטופלת אצל פסיכיאטרית פרטית מזה שנה,
עלי להעביר דו"ח שלה על הטיפול בי למחלקה פסיכיאטרית (לשם קבלת טיפול פסיכולוגי).
היא מבקשת ממני לחתום על ויתור סודיות ושתעביר את הדו"ח ישירות אליהם.
לשאלתי האם אוכל לראות את הדו"ח - לא זכיתי לתשובה.
האם חוקית מותר לה להסתיר ממני את הדו"ח?
האם אין זאת זכותי כמטופלת?
האם בחתימה על ויתור סודיות אני נותנת את הסכמתי להסתרת הדו"ח ממני?
אציין כי גם אני מגיעה מתחום בריאות הנפש, אמנם לא פסיכיאטריה, ואני מכירה התנהלות מול מטופלים, וזה מאד תמוה בעיני.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגמרי לא ברור
שמוליק21/02/2017שלום מיקי.
אינני רופא, אבל גם בעיניי זה תמוה מאוד.
גם אם מבחינה חוקית ניתן להסתיר ממך את הדו"ח, משיקולי אמון, רצוי וראוי שלא יסתירו ממך את הדו"ח. במיוחד כשמדובר בטיפול נפשי שהבסיס והיסוד שלו הוא אמון בין המטפל והמטופל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן. אך בכ"ז, האם זה חוקי?
מיקי23/02/2017תודה על התגובה.
זה סבוך היחסים ביני לבין הפסיכיאטרית, אני יכולה להבין שדווקא יש דברים שהיא עשויה לרצות לכתוב עלי בלי לרצות שאקרא לטובת הטיםול דווקא, כפי שנראה בעיניה, אבל אני מבקשת לדעת אם זה חוקי.
ואנילא עומדת להמשיך בטיםול אצלה. גם בגלל אובדן אמון מסויים. ואכזבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכוזה כתוצאה מנטילת מריטליןמשה15/02/2017
אני מאובחן כסובל מבעיות קשב וריכוז מאז שהייתי בתיכון וטופלתי עם ריטלין במשך כ 6 שנים. ב2015 כשהייתי בשנה ד בלימודי רפואה חוויתי התקף פסיכוטי כנראה על רקע שימוש בריטלין, אציין שבאותה תקופה הייתי שרוי במתח נפשי עצום. לא אושפזתי, פניתי לייעוץ פסיכיאטרי ובעקבות זאת הפסקתי ליטול ריטלין והתחלתי לקחת ריספרדל 1 מ"ג כטיפול מניעתי. כיום שנה בערך אחרי המשבר השתפרתי הרבה, אך עדיין יש לי מחשבות מאותה תקופה, כאילו ששרידים מהמחשבות שווא התקבעו אצלי בראש ואני לא מצליח לשכוח אותם כפי שהייתי שוכח מחשבות רגילות. שאלתי היא : האם יכול להיות שהאבחנה שגויה ומדובר במחלה פסיכוטית ? האם אשאר כך במשך כל החיים ? האם ארגיש מתישהו נורמלי כפי שהרגשתי לפני המשבר ? האם אוכל לקחת ריטלין מתישהו שוב ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב פסיכוטי
ד``ר יונתן דוידאור28/02/2017כל תגובה נפשית משנית לסמים ( עד חודש לאחר שימוש), מוגדת - בגלל שימוש בסמים.
ריטלין , משפחת הממריצים, אמפטמינים, בהחלט יכול להוביל למצב פסיכוטי במיוחד בזמן לחץ.
לא בהכרח מדובר בהפרעה פסיכוטית שהתעוררה..
בעתיד, יש צורך לשקול ממריץ "עדין" יותר , כגון:
אדרונקס, סטראטרה, וולבוטרין..
העיקר לא להתייאש ומה שלא יהיה יש טיפול..
המשפט הכי חשוב לזכור :
" בכל בעיה שתתעורר בעתיד- אני אתמודד ואתגבר.. "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס הרגשה של ניתוקדנה14/02/2017
היי
רציתי לדעת האם ייתכן שציפרלקס גורמת לאפטאיות?
ואם כן מה ניתן לעשו בנידון, בעיקרון רציתי להפסיק לאחר 9 שניןם וחזרו לי התופעות של החרדה, מצד שני לא בא לי להרגיש אפטאיות או ניתוק
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס
ד``ר יונתן דוידאור27/02/2017במינונים גבוהים של ציפרלקס, ייתכן חוסר מוטיבציה, אפאטיות..
ניתן להוריד במינון או להוסיף נוגד פסיכוזה כגון רספירדל במינונים קטנים.
כמובן רק לאחר התייעצות עם רופא מטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תסמיני גמילה מציפרלקס יכולים להימשך שלושה חודשים?עמית13/02/2017
שלום ד"ר
יש לי ocd מחשבתי קשה וסוג של חרדה חברתית והפרעת מצב רוח (משתנה במהירות מאופטימיות לדכדוך לכעס עז לבכי לרייקנות לעצב...) ודימוי עצמי בלתי יציב (אובחנתי בעבר כאישיות גבולית וכדו קוטבי) והתקפי זעם
לקחתי ציפרלקס 20 מ"ג במשך שבע שנים, והוא די עזר לי, אבל בשנה האחרונה משום מה לא הרגשתי יותר את ההשפעה שלו, ואז הורדתי בהדרגה את השימוש בו עד שלפני כשלושה חודשים הורדתי אותו לגמרי. כלומר, כרגע אני שלושה חודשים בערך, בלי ציפרלקס. הייתי מטופלת גם בסרקוואל 300 xr וכבר שלושה חודשים שאני לוקחת רק סרוקוואל 150 xr
כל התופעות של ההפרעה שלי חזרו ובגדול, במיוחד החרדה, חוסר הביטחון, ה-ocd נהיה חמור יותר, ויש לי התקפי זעם נוראים שיכולים להמשך שעות.
השאלה שלי היא: האם יכול להיות שמה שאני מרגישה הן עדיין תופעות לוואי של הגמילה מהציפרלקס והורדת המינון של הסרקוואל? האם יכול להיות שתופעות הלוואי נמשכות גם שלושה חודשים אחריי שהפסקתי ליטול את התרופה? או שפשוט זאת ההתנהגות שלי ללא התרופה?
אשמח לתשובה בהקדם האפשרי
תודה עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר סרוטונין
ד``ר יונתן דוידאור28/02/2017SSRI וציפראלקס בפרט - מעלים סרוטונין
סרווקאל לא עושה את העבודה
חובה להוסיף תרופה שתעלה סרוטונין, עדיף ממשפחת SSRI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לגבי תרופות - לחלק או לא?מיקי מ10/02/2017
שלום וברכה
בן 28, מאובחן בסכיזואפקטיב עם סימפטומים של דיכאון עמיד
נוטל 5 מ"ג אביליפיי
100 מ"ג לוסטרל
200 מ"ג למיקטל
רציתי לדעת האם כדאי לחלק את המנות או לקחת את הכל בבת אחת בבוקר או בערב?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיף לחלק
ד``ר יונתן דוידאור28/02/2017בוקר וערב
אביליפי ולוסטראל בבוקר
לאמיקטל בערב ( או לחלק בוקר וערב)
אבל מאוד חשוב להיצמד להמלצות הרופא, לפעמים משנים את זמני הלקיחה
בהתאם לתגובה הקלינית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת דה פרסונליזציה ועישוןלילי09/02/2017
שלום.
אני בת 17 ,
התחלתי לעשן מריחואנה מגיל 15,עשה לי טוב,הייתי מעשנת די הרבה.
עד שחוויתי סוג של טראומה.
לאחר מכן התחלתי לחוות חוויות חוץ גופיות,ולא הבנתי מה קורה לי,חשבתי שנדפק לי המוח מהסמים אבל זה היה קורה לי רק כשהייתי מעשנת,פתאום הסטלות לא היה רגילות ומהנות,וכבר לא יכולתי להנות מהם.אני לא ארחיב כי כבר גיליתי שיש לי את ההפרעה הזאת וזה קורה לי רק כשאני מעשנת ,אז לצערי הפסקתי לעשן לבינתיים.
השאלה שלי מתי אוכל לחזור לעשן כרגיל?מתי זה יעבור לי ההפרעה הזאת שמגיעה לי רק בעת עישון מריחאונה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב נתק
ד``ר יונתן דוידאור28/02/2017גראס מחמיר חרדה ומצבי נתק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

