מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופות נגד דכאון ,פלוטין והריוןלילי07/05/2017
אני בת 26 בריאה.מזה שמונה שנים אני נוטלת פלוטין ,לאור זה שבתקופת התיכון סבלתי מדכאון, תפקדתי רגיל אבל הרגשתי דכאון , חוסר כייף בחיים וקושי בהתמודדות בלחצים ומרצוני ביקשתי עזרה על ידי תרופות.לציין שמאז שאני נוטלת פלוטין לא חוויתי דכאון ואני מרגישה ,שזה עוזר לי להתמודד בלחצים ,ולכן אני ממשיכה לטול אותה. .אני מתכננת להכנס להריון .ממידע בכתבה בעיתון (לסיכון להולדת ילד אוטיסט , שזה לא ברור מספיק, אם זה בגלל תרופות נגד דכאון או בגלל מצב דכאון של האם). וכן ממידע באינטרנט של סיכון לבעיות בלב, לחץ ריאתי מוגבר ועוד ,אני חוששת מהעיניין ,ושאלתי היא,
1)האם מותר להמשיך לטול פלוטין בהריון ?
2)האם זה מסכן את העובר במה שתארתי קודם אוטיזם בעיה בלב לח ריאתי מוגבר ועוד , ואם כן באיזה אחוז מדובר ?
3)והאם התרופות או הדכאון של האם עלולות לגרום לאוטיזם ביילוד?
4)האם הגישה היא לא לטול תרופות נגד דכאון כמו פלוטין בהריון, ומה הסיכון אם לא אטול בהריון?
אשמח לדעתך ולהכוונה מסויימת . המון המון תודה על הסבלנות והעזרה !!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SSRI
ד``ר יונתן דוידאור08/05/2017SSRI תרופות בטחוחת בהריון
הכי בטוח סרנדה.
יש להיוועץ עם המרכז הטראטולוגי של משרד הבריאות
לגבי סכנות של תרופות
בנוסף יש להתיעץ עם רופא שמכיר את הרקע גופני ונפשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וולביוטרין- גמילה מהתרופה אחרי שנהיעל07/05/2017
שלום,
לאחר שנה שלקחתי וולביוטרין במינון 300 מ"ג, לניסיון בטיפול בעייפות וריכוז(אחרי שסימבלטה לא עזרה במינון הכי גבוה),
וגם זה לא עזר, רופאת המשפחה אמרה לי להגמל לגמרי ולהוריד מינון ל 150 ואז להפסיק.
הבעיה היא שהיא לא הדריכה אותי כמה ימים לקחת את ה 150 מ"ג ואז להפסיק לגמרי.
אחרי כמה ימים שבהם לקחתי 150 מ"ג(כאשר עברתי מ 300 ל 150) ניתן להפסיק לגמרי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבועיים
ד``ר יונתן דוידאור08/05/2017שבועיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתונה של 2 חולים סכיזופרנייםאורטל07/05/2017
שלום
יש לי בן סכיזופרני המטופל בפרפנאן, והוא מאוזן.
לאחרונה הוא הכיר בחורה גם כנראה סכיזופרנית המטופלת ב- לפונקס.
השאלה - האם יהיה כדאי בהמשך להביא ילדים לעולם? האם הכדורים לא יפגעו בהתפתחות העובר? האם גם הילדים יהיו חולים - בסכיזופרניה? האם בכלל כדאי להתחתן או לא?
לתגובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך לכבד את מה שהם יחליטו
שמוליק07/05/2017שלום אורטל.
יש להפריד בין חתונה לבין הבאת ילדים. ככל שמדובר בחתונה - זכותם להתחתן, ולא נראה לי שיש מקום להתערב בהחלטתם.
לגבי הבאת ילדים, סטטיסטית הסיכוי הוא כ 40%, בעוד שאם רק לאחד מבני הזוג יש סכיזופרניה, הסיכוי יורד לכשבעה אחוזים.
עם זאת, הייתה כאן מישהי בפורום שהיא מתמודדת עם קשיים נפשיים, והביאה ילדים לעולם, שכתבה בעבר תגובה, וטענה שהיא אולי הורישה לילדים שלה גנים לא טובים, אבל היא גם חינכה אותם שניתן להתמודד עם הקשיים הנפשיים.
התרופות עלולות אולי לפגוע בעובר, אבל צריך לקחת בחשבון שמצב נפשי לא טוב של האם גם כן משפיע על העובר, כך שצריך לבחון את הדברים באופן אינדבידואלי מול הרופא המטפל. זכור לי שבאישפוז שהיה לי בשלוותה, הייתה שם מטופלת בהריון, כך שאני מניח שלא מדובר בנזקים רציניים שבעטיים היה עדיף שלא להיכנס להריון.
על כל פנים, זו החלטה של בני הזוג האם להתחתן והאם להביא ילדים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של ציפרלקסמ05/05/2017
שלום, בן 25 סובל כבר כמה שנים מהפרעות חרדה קשות ופאניקה. התחלתי ליטול ציפרלקס לפני כעשרה ימים. יש לי תופעות מאוד קשות של עייפות וכבדות עם צורך לישון אך לא נרדם. אציין שאני לוקח את הכדור בשעות הבוקר. בלילה אני לוקח קלונקס 0.5 לפי הצורך. הציפרלקס יכול לגרום לעייפות ותשישות? ושאלה נוספת, יש בעיה ליטול ציפרלקס עם פעימות מוקדמות בתדירות נמוכה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חובה יעוץ..
ד``ר יונתן דוידאור08/05/2017לא שכיח ומאפיין אך יכול להיות
לכן,
חובה מעקב פסיכיאטר + רופא משפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסרים תת הכרתיים חיובייםרלי04/05/2017
שלום, רציתי לשאול האם מותר לכל אדם לשמוע מדיטציות עם מסרים תת הכרתיים חיוביים? ישנה ספריית מדיטציות מאוד רחבה של רינת ידלין שהרבה תגובות שם מאוד חיוביות לגבי המדיטציות האלה..אני קצת מפחדת שהמסרים התת הכרתיים לא יעשו טוב, האם יש אנשים שאסור להם לשמוע מסרים סאבלימנליים? יש לציין שאני בת 34 ובריאה רק לאחרונה יש הרבה מתח בחיי והפרעות שינה.תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסרתים תת הכרתיים
ד``ר יונתן דוידאור08/05/2017מומלץ שלא
לא תוכלי לדעת מה התוכן
עדיף לבנות לבד מסר הכרתי..
חיובי , בזמן הווה.. ( השפעה על התת מודע)
להקליט, ניתן לשלב מוסיקת רקע..
כל משפט לישמוע ולחזור..בראש
עדיף שזה יהיה קול מוכר
יש צורך לישמוע כל יום לפחות חודש ימים להשגת השפעה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרה במצב הנפשי -ציפרלקסרונית03/05/2017
שלום רב, גיסי החל בטיפול בציפרלקס עקב חרדות ודכאון. הטיפול התרפותי החל לפני כ11 ימים. 4 ימים ראשונים 20 מג. 6 ימים חצי כדור. והיום כדור של 20 בהמלצת רופא המשפחה (שהמליץ לאחר שבוע לעלות מינון). נראה שהמצב מחמיר. ההתקפים מתגברים עד כדי אי יכולת לתפקד מינימאלית. הוא שוכב במיטה בוכה ורועד מה שלא היה מעולם באמצע היום. בנוסף לציפרלקס בזמן התקף הוא מקבל אלפרליד במינון של 0.25. האם החמרה אופיינית לשלב זה? או שמא לפנות לפסיכיאטר לשנות את הכדור? סהכ לוקח 11 ימים והמצב מחמיר כפי שלא היה עד היום. תודה רבה על ההתייחסות..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה יכול לקחת חודש
שמוליק05/05/2017שלום רונית.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
לפחות על פי מה שידוע לי, יכול קחת חודש עד שתרופות נוגדות דיכאון ישפיעו, ולכן, סביר להניח שעד אז הרופא לא ימהר להחליף את התרופה, אלא אם כן, הרופא יהיה משוכנע שמדובר בתופעות לוואי. אם תופעות הלוואי הן עד כדי כך קשות שהן מרובות על התועלת שניתן להשיג מהתרופה, יהיה עדיף לנסות תרופה אחרת.
מסיבה זו, הייתי ממליץ לפנות לרופא המטפל, וכדאי אולי גם להתייעץ איתו לגבי טיפולים פסיכולוגיים שיכולים גם כן לעזור.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה לא טובה לטיפולחסוי03/05/2017
שלום יש לי חבר שנמצא במצב לא טוב אחרי מאניה ואישפוזים,
הוא לוקח כרגע רק ליתיום,
הוא בחור כישרוני מאוד,
תחת הטיפול הנוכחי הוא הפך לצל של בן אדם
המוח שלו והזיכרון לא מתפקדים, הוא עם תופעות לוואי חזקות גם של אי שקט, לא מסוגל לתקשר טוב עם הסביבה,
זה נמשך ככה כבר זמן לא מועט ואין שיפור במצב,
הוא לא רוצה לאשפז את עצמו עקב טראומה מהאישפוז וחוסר אמון שיעזרו לו שם.
המצב שלו מאוד קשה והוא מיואש וחושב שהחיים שלו נגמרו.
לדעתי הוא צריך לראות פסיכיאטר ואולי לנסות טיפול שונה.
מה אתם ממליצים לעשות?
האם יש פסיכיאטר טוב באיזור המרכז במחיר סביר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזדהה
שמוליק05/05/2017שלום רב.
בתור אחד שעבר את החוייה המפוקפקת הזו של אישפוז כפוי שלוש פעמים, אני מזדהה עם הדברים.
עם זאת, קשה לי לשלוח אצבע מאשימה כלפי הטיפול התרופתי שכולל רק ליתיום. בדרך כלל, התרופות שגורמות לקשיי תיפקוד קשים, הן תרופות אנטי-פסיכוטיות.
אינני שולל את האפשרות שהאישפוז גרם לטראומה שהחריפה את הקשיים שבעטיים המצב הגיע לצורך באישפוז, וחוסר האמון שיש לו במרכז הרופאי יעיד על כך.
לדעתי, לא שיטת הטיפול היא העיקר כאן, אלא משהו הרבה יותר בסיסי, והוא מידת האמון במטפל. צריך למצוא מטפל שהוא יוכל להרגיש איתו בנוח ולתת בו אמון, ושיטת הטיפול חשובה פחות, ומן הראוי לציין שמטפלים טובים לומדים מספר שיטות טיפול, ומשתדלים להתאים את השיטה למטופל ולא להיפך.
כמובן, שיש להעריך את האכפתיות שלך מהחבר שלך. כל הכבוד.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שמוליק
חסוי05/05/2017אבל לפעמים גם יש תגובות לא טובות לליתיום למרות שזה נדיר, נראה לי שזה המקרה. כבר תקופה שהוא לא על אנטיפסיכוטים
ורק על הליתיום והמצב שלו מאוד גרוע הוא בקושי מתפקד ומאוד סובל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכנראה שהדברים נכונים
שמוליק07/05/2017שלום.
אני מחודה בכך שלא התנסיתי בלתיום, אבל התנסיתי במייצבי מצב רוח אחרים: דפלפט וטגרטול, והם לא היו כאלה נוראיים, ומה גם שהן במקור תרופות נגד אפילפסיה (בעוד שליתיום לא).
כנראה שמהסיבה הזו הכללתי את ההרגשה שלי גם לגבי ליתיום...
א.ס. משתתפת בפורום כבר כמה שנים, ואני רואה את העדות האישית שלה כאמינה, כך שיכול להיות שגם ליתיום היא תרופה שמרדימה.
על כל פנים, בוודאי שאני מסכים איתה שניתן להתגבר על הקשיים שגרמו לאישפוז ע"י טיפולים פסיכולוגיים, כך שבסופו של דבר לא יהיה צורך בשום טיפול תרופתי. המטפלת שלי (פסיכיאטרית בהכשרתה המקצועית) עשתה את זה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר הכרה במאניה דיפרסיהאלמונית02/05/2017
שלום וברכה.
אחותי שאני עומד בקשר טוב איתה מאובחנת במניה דיפרסיה, היתה מאושפזת פעמיים בכפיה, פעם ראשונה ממצב מאניה ופעם שניה מדיכאון קשה.
הבעיה העיקרית איתה כמו בחלק ניכר מחלוי המאניה שהיא לא מוכנה להכיר במחלה, היא התגרשה מבעלה לפני שנה היה לה תקופה נפלאה בחצי שנה האחרונה, אך בתקופה האחרונה היא עם כל הסימפטומים של המאניה.
היפרמיניות מוכנה ושכבה עם כל מיני אנשים שלא נכירה.
מדברת בקולי קולות ובמהירות ללא קשר בין משפט אחד לשני.
חוצה גבולות וטאבויים, היא חרדית ופתאום התחילה להתלבש לא כפי מה שהיתה מורגלת פתאום התחילה לעשן.
בקושי ישנה.
הבעיה העיקרית היא שיש לה ילדה בת חצי שנה שהיא כל היום איתה, היא לקחה את הבת לחוקן פעמיים כשלא היה צורך, שוב לקחה את הבת לבית חולים ללא צורך משהו כמו מינכאאהאוזן.
נידנדתי ברווחה העירונית והם טענו שהבת לא בסיכון מיידי אלא במסוכנות, ואפילו לא דאגו למעון לבת...
אני מעוניין שהיא תיתאשפז אך אין התוויה לאישפוז כיון שאין נטיות אובדניות.
מה אמורים לעשות לחכות שהמצב יתדרדר היא מסרבת טיפול אין עם מי לדבר היא נורא תוקפנית ושורפת קשרים על כולם כולל איתי שדאגתי לה כמו בת בתקופה האחרונה מודה מאוד על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
ד``ר יונתן דוידאור03/05/2017כפי שאתה מתאר.. לדעתי ייתכן ויש סיבה לאשפוז בכפייה..
צריך לברר את מידת המסוכנות לעצמה ולסובבים.
רופא, ( כל רופא) פסיכולוג מומחה או עו'ס, יכולים לבדוק אותה, להתרשם מבעיה נפשית, להציע בדיקה פסיכיאטרית, אם מסרבת, וקיים עדות למחלה נפשית ומסוכנות מסויימת או הטרדה לסובבים, ניתן לפנות לפסיכיאטר מחוזי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין אישפוז פתוח לאישפוז סגורדנה02/05/2017
שלום רב
רציתי לדעת האם החולים באישפוז פתוח,מסוכנים כמו החולים באישפוז סגר?
שאלה נוספת,ביקרתי את השכנה באישפוז סגור. רציתי להיכנס לשירותים .ובלי כוונה נכנסתי לשירותים של המגורים של המאושפזות באישפוז פתוח.לפתע חולה התחילה לצעוק עלי ולהגיד לי שאני חוצפנית. למה נכנסתי לשירותים ליד חדרה. אני מלחץ צעקתי עליה בחזרה.היא ניבלה את הפה שלה .ונשמעת שהיא מפוקסת ודיברה דווקא לענין. כלומר החזירה לי מילה במילה.גם שאמרתי לה שתשתוק ,ענתה לי בחזרה. האמת לא יכולתי להתעלות ולשתוק מפחד .נראה שרצתה ממש להוציא אותי מהשירותים בכח. שאלתי היא ,למה היא דיברה דווקא נורמלי .אגב אחכ היא השתחררה אחרי שעתים. למה הפריע לה שנכנסתי לשירותים? ולמה היא החזירה לי מילה במילה. האם מאשפזים גם אנשים שמדברים בהגיון? אגב חברה שלה גם התנפלה עלי .פחדתי לענות לחברתה כיוון שידעתי שהיא שם בגין אלימות. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסוכנות
ד``ר יונתן דוידאור03/05/2017מחלקה פתוחה אין מסוכנות.
כאשר יש מידה של מסוכנות, כלפי עצמו או סובבים, בדר'כ אשפוז בהשגחה או מ חלקה סגורה.
צריך לזכור, מרבית החולים, לא פסיכוטיים, אי יכולת להבדיל בין מציאות לדימיון, ולא מסוכנים.
גם החולים הפסיכוטיים, בסך הכל לא מסוכנים, רק כאשר יש שילוב של סמים ואלכוהול.
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים פסיכיאטרים לטיפול באוסידיאביב02/05/2017
שלום שמי אביב בן 29 ואני סובל מאוסידי, רציתי לשאול האם כדאי לקחת תרופות פסיכיאטריות?...כי בהרבה מקומות רשום שזה לא טוב לגוף והורס את המוח ושמחלות פסיכיאטריות זה לא משהו מוכח ולא ניתן לבדוק את זה בשום סריקת מוח או בדיקה פיזית ושאין באמת חוסר איזון כימי במוח ולא ניתן לראות זאת בשום בדיקה...אומרים גם שיעילותן של התרופות הפסיכיאטריות יעילה רק בקצת יותר מתרופות פלצבו...ולא, לא רק דת הסיינטולוגיה אומרת כך...אלא גם סתם אנשים בכל מיני מקומות באינטרנט...שאלתי את הפסיכיאטר שלי והוא טען שזו דת הסינטולוגיה שאומרת כך...עכשיו אני בתאכלס מצליח לנסות ולהתגבר בעצמי על האוסידי לאט לאט אבל יש לי דכאונות לפעמים, מצד שני זה אולי בגלל שאני אחד שלא עושה דבר בחיים...עוד אומרים שתרופות פסיכיאטריות יכולות לגרום לבעיות לטווח ארוך ושהן מוחקות או מכווצות תאים במוח ועוד...אז כרגע יש לי את התרופה פבוקסיל בבית אך לא לוקח אותה משום שלא יודע אם כן לקחת או שלא...אוסיף ואומר שבעבר לקחתי תרופות פסיכיאטריות לסירוגין אך לא התמדתי כל כך...אשמח לדעתכם בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האמת שאני מסכים איתך
אביב02/05/2017זה לא רק שקראתי מה אחרים כותבים באינטרנט או שאומרים לי, אלא על עצמי חוויתי שכשהייתי לוקח תרופות הן רק החמירו לי את הדכאון...ובתקופה האחרונה אני החלטתי לעבוד על עצמי בלי תרופות פסיכיאטריות והלא ופלא אני במצב רוח יותר טוב...הספורט שאני עושה מאוד עוזר לי, הוא מעלה לי את המצב רוח באופן טבעי!!...ולגבי זה אם הפסיכיאטר שלי התכוון רק לדת הסינטולוגיה זה אין לי מושג לא המשכתי לשאול אותו חח...בגדול אני לא רוצה באמת לקחת את התרופות וגם לא אקח כי גם לי זה יותר הזיק מאשר הועיל ואני באותה דעה כמוך שזה רע לגוף ולמוח, אך סתם אף פעם לא שאלתי את זה בפורום פה ורציתי מתוך עניין לדעת מה פסיכיאטרים חושבים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהפלא*
אביב02/05/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעילותן של תרופות
ד``ר יעקב חרמון02/05/2017יעולותן של תרופות הוכחה מעל כל צל ספק בעשרות מחקרים.
פסיכיאטרים רושמים תרופות כי הן מחזירם חיים למטופלים רבים ולא בשל ׳פרנסה.׳
קשה מאוד עד בלתי אפשרי לטפל באוסידי ללא עזרתן של התרופות.
ככלל, אם ההפרעה אינה פוגעת בך תיפקודית ולא גורמת לך עקה נפשית, אזי תוכל לנסות להמנע מטיפול תרופתי.
האם זהו אכן מצבך הנפשי? תשיב לעצמך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמע...
אביב02/05/2017אז מה עשו לפני כתיבת ספר ה dsm?...לא טיפלו במחלות נפשיות?...ומי קבע שלא ניתן לטפל באוסידי בלי כדורים?...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם אתה לא מעוניין, אז לא
שמוליק05/05/2017שלום אביב.
גם לי וגם לא.ס. היה נסיון לא טוב עם התרופות, אבל צריך להיזהר מהכללות. ישנם מתמודדים שמעדיפים טיפול תרופתי, וגם להם יש מקום וצריך לכבד אותם. אם תיכנס לפורום פסיכיאטריה באינפומד, תוכל למצוא שם מישהו שהיכינוי שלו ר.צ. (בהנחה שהוא עדיין שם), שמטיף לטיפול תרופתי ולהעלאת מינוים, שככל הנראה נובע מנסיון טוב שלו עם הטיפול התרופתי.
מתוך כל הדיון הזה, נראה שאתה לא ממש בקטע של תרופות, ולכן, הייתי מציע לך ללכת עם נטיית הלב שלך.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכים
אביב08/05/2017כן מסכים איתך...אבל לא הכללתי ולא ניסיתי להכליל...פשוט אני נמצא בסימן שאלה ולא יודע כל כך אם כדאי לי כן לקחת תרופות או שלא משום שאני מרגיש שאני יכול להתגבר גם בלעדיהן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי תרופות לטיפול בחרדהמיכל02/05/2017
שלום ד"ר,
אני סובלת מחרדה כללית,התקפי חרדה,חרדה חברתית ואגרופוביה.
מטופלת ב מירו 45, וואיפקס 225 ודרלין.
הגעתי לשילוב התרופתי הזה לפני כשנתיים.
המירו מאוד עוזרת לי לשינה. הוואיפקס זו התרופה שהרימה אותי ממצב שלא הייתי מסוגלת לצאת מהבית במשך חודשים, להיות מסוגלת לעבור טיפול CBT. היום אני מתפקדת בצורה טובה.
אבל אני עובדת במשרה חלקית ביותר. רוצה ללמוד משהו יום בשבוע שיצריך כמובן ריכוז והשקעה וכן התמודדות חברתית והתמודדות עם הערך העצמי הנמוך שלי. פחד מכישלון וכו.
אני מרגישה מחשבות וחרדות רבות ממש סביב העבודה וסביב הלימודים.חווה גם דיכאון.
ניסיתי להעלות את הוואיפקס ל 300 אך לא חלה הטבה.
1. האם אתה חושב שאני בהכרח צריכה שינוי תרופתי כדי להתמודד עם העבודה והלימודים? או שה CBT יספיק?
2.על מה את ממליצה? הרופאה ממליצה על אנטי פסיכוטי במינון נמוך. אני מאוד מפחדת מתופעות לוואי. אני לא רוצה תרופות שעשויות להשפיע על המחזור. או תרופות שיגרמו להשמנה. גם ככה אני במאבק תמידי לשמירה על המשקל.
האם כדאי ארריפליי? האם במינון נמוך משפיעה על המשקל? האם זה בסדר בשילוב עם הדרלין?
מודה לך מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון
ד``ר יונתן דוידאור03/05/2017לפעמים אכן נוגד פסיכוזה יכול לעזור.
במצבים מורכבים של חרדה, נפשית וללא מרכיב אורגני גופני, היפנוזה רפואית- היפנוטראפיה, הכלי היעיל ביותר.
אני מטפל בשיחות ובתרופות, פסיכואנליזה, CBT , היפנוזה רפואית, מניסיון, היפנוטראפיה הכלי היעיל ביותר, לפעמים מטופלים אפילו מחלימים, נדיר, אך קורה.
פרטים באתר שלי.
בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי חרדה וצריכת קופאיןטל01/05/2017
שלום רב. אני סובל ממושכות מהתקפי חרדה ומטופל תרופתית בהצלחה. האם עליי להתנזר לחלוטין מצריכת קופאין כיון שהוא מעורר? או שאפשר לצרוך במידה מועטה כמו כוס נס קפה אחת עד שתיים ליום? אודה לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממריצים
ד``ר יונתן דוידאור02/05/2017מומלץ להפחית קפה, 1 , יתר נטול קופאיין.
להימנע מקולה ומשקאות אנרגטיים, גראס וכו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה על קופאין
טל02/05/2017ומה ההמלצה למשקאות מוגזים אחרים עם סוכר כמו
המשקה הכתום (פאנטה/אורנג') פעמיים בשבוע?
יש להם השפעה שלילית על חרדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
ד``ר יונתן דוידאור03/05/2017לא משמעותי כמו, קפה, קולה ומשקאות אנרגטיים..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בין ויואנס לסרנדהלינוי01/05/2017
שלום
אני סובלת גם מדיכאון וגם מהפרעת קשב וריכוז. הרופא נתן לי מרשם לסרנדה וגם לויואנס ואמר שזה בסדר לשלב ביניהם ושאין קשר בין התרופות.התחלתי טיפול ופתאום קראתי בכמה מקומות ששימוש בשתי התרופות ביחד לא טוב.
מה אתה אומר על זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש להיזהר
ד``ר יונתן דוידאור02/05/2017ממריצים יכולים להחמיר חרדה ופאניקה.
הנושא מאוד אישי, ויש להתאים, תוך כדי לקיחת בחשבון, מציאת נקודת איזון, בין תרומת הממריץ לנזק / החמרה.
ניתן לשקול תרופה משולבת, SNRI , כגון איקסל ( במקום ממריץ וסרנדה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישה שאני במקום רחוקאלי30/04/2017
שלום רב
הנני סובל מחרדות באופן כללי ונוטל 60 מ"ג פרוקטין לאחר כמה שנים עם ציפרלקס.
כאשר אני נוסע לחול לכמה ימים מופיע אצלי חרדה קשה כאשר אני לא ליד אישתי והבת שלי..יש לי הרגשה רעה שהם רחוקים ממני ופעם קודמת הקדמתי את הטיסה כי לא הייתי מסוגל לסבול יותר..סבלתי מבחילות חוסר תאבון וממש דכאון שעזבתי אותם.
יש משהו שיכול להקל עליי בנסיעה הקרובה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקלה
ד``ר יונתן דוידאור02/05/2017ניתן להשתמש בכדורי הרגעה טבעיים ( רלקסין, קלמנרבין) או תרופות נוגדות חרדה ממשפחת האסיבל.
מומלץ טיפול ב CBT , התנהגותי קוגנטיבי ואו היפנוזה רפואית.
פרטים באתר שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת לפונקס גורמת לעצירותאייל זה אני30/04/2017
שלום דר !!
אני בבעיה חמורה והיא שאני נוטל לפונקס אשר גורם לי לעצירות נוראה מאוד ..
לאחר ניסיון עם שזיפים ..
והאבילק עוזר אך אין הרגשה טובה בבטן אפילו לאחר מספר כמה ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות
ד``ר יונתן דוידאור02/05/2017יש לברר את המצב הגופני ( רופא משפחה)
לשנות תפריט תזונה ( סיבים, שתיה ועוד.. )
וכן לברר את השפעת התרופה הנדון ומציאת פתרונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)

