פורום פסיכיאטריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שילוב בין קלמנרבין ואסיוול
    נירה
    09/02/2017

    שלום
    אני נוטלת אסיוול כ4-2 מ"ג ביום. מדי פעם לוקחת 1 מ"ג ומגיעה בסה"כ ל2, 3 מ"ג ביום.
    אני רוצה לקחת גם קלמנרבין.
    האם ניתן לשלב ביניהם ולהמשיך ליטול מדי פעם בעת הצורך גם אסיוול, אם זה בשעת לחץ רציני.
    אני נמצאת בתקופה קשה ובמצב רוח לא טוב. אין לי מוטיבציה לעשות דברים ובקושי מתפקדת. עברתי משברים רציניים בחודשים האחרונים אובדן.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלמנרבין

    ד``ר יונתן דוידאור
    28/02/2017

    טבעי ולא ממכר.
    עדיף להוסיף, ותוך כדי להוריד אסיבל ולהישתדל להפסיק אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי אובחן כסכיזואיד- מה הסכנות?
    אני רק שאלה
    08/02/2017

    שלום ד"ר, בעלי כיום בן 40. כנער ועד גיל 23, הוא נטל סמים מסוגים שונים. באבחונים, לאורך השנים שלאחר מכן, סברו כי הוא סובל מחרדה חברתית ומדכאון.הוא קיבל מגוון רחב של כדורים שונים, אשר לא השפיעו עליו לבסוף והוחלפו תדירות.מזה מס' שנים, לא נוטל כל כדור פסיכיארי. לפני 6 שנים, אושפז בב"יח לבריאות הנפש, כשלבסוף, לאחר התלבטויות רבות, הרופאים אבחנו שהוא ככל הנראה סכיזואיד. רקע נוסף: הוא מתקשה להירדם ונוטל 2 כדורי ברוטיזולם. מדי לילה. הוא אובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז ונוטל 50 מ"ג ריטלין ליום, אשר מסייעים לו להתמיד בלימוד מבוקר ועד ערב (עיסוקו היומיומי). בימים "חלשים", הוא ישן לאורך רוב היום, אוכל (גם בלילות)בצורה בלתי נשלטת, ממש בולמוסים לא הגיוניים.לעתים-מתפרץ. רציתי בבקשה לשאול האם על פניו ניתן לשייך את התנהגותו (אכילה, שינה ותקפנות) לאבחנה של סכיזואיד? - האם קיימת תרופה ספציפית כמתאימה לאבחנה זו? - האם ע"פ היכרותך עם מאפיינים של סכיזואידם, קיימת סכנה של חזיונות/ התקפים (כמו בסכיזופרניה), שעלולים להביאו לפגיעה גופנית בסובביו או שאין קשר? מודה לך מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סכיזואיד

    ד``ר יונתן דוידאור
    28/02/2017

    הפרעת אישיות מקלאסטר A . אשר מאופיינים במוזריות ושונות.
    אישיות סכיזואידית - מאופיינת בנתק רגשי- יכולת להיות לבד, ללא חסך חברתי, ללא צורך באינטימיות, אותם אנשים שיכולים להיות שומרי יערות, לבד ולהיפגש עם משפ]חתם פעם בחודש..

    לא ניתן לאבחן או להתרשם על פי התיאור הנ"ל.
    יש לברר נושא של חרדה ואובססיות..
    בדר'כ טריאדה מאז הילדות :
    הפרעת קשב וריכוז - טיקים - אובססיות
    הפרעה ניורוהתפתחותית , הקשורה לגרעין הקאודט במוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת וולברטרין וצפצופים באוזניים
    ג.ק
    08/02/2017

    בשלושת החודשים האחרונים אני מקבלת וולברטרין להתקפי חרדה. עד היום נטלתי ציפרלקס הוא היה לי מעולה מלבד השמנת יתר .
    מכאן שהחליפו לי לוולברטרין. הבעיה היא שפתאום החלו לי צפצופים מטרידים באוזניים שפשוט לא מרפים 24/7 באלון של הוולברטרין רשום בתופרות הלוואי צפצופים באוזניים מה גם שהכדור לא עושה את העבודה כמו הציפרלקס ואני חווה נפילות תכופות. כל בדיקות א.א.ג שלי תקינות.
    האם הצפצופים יחלפו עם החלפת התרופה או הפסקת?
    הנושא דחוף לי אשמח לתשובה מהירה
    האם יש המלצה לכדור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ולבוטרין

    ד``ר יונתן דוידאור
    28/02/2017

    וולבוטרין - מיועד לדיכאון וחוסר מוטיבציה וריכוז.
    לא מתאים לחרדה - סוג של ממריץ - שיכול להחמיר.
    להיתעץ עם רופא בנדון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    ג.ק
    28/02/2017

    תודה רבה
    פניתי לפרופסור מומחה חד משמעית הופסק הטיפול בתרופה מחוסר התאמה .
    תודה רבה כייף שיש פורום כזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס דיכאון ותחושת אפטאיות
    דנה
    08/02/2017

    היי
    אני לוקחת 9 ציפרלקס, רציתי להפסיק כי הרגשתי אפטאיות מאוד מאוד חזקה ותחושות ניתוק, הפחתתי בחלק מהזמן לחצי כדור בחצי שנה הזו+ היה לי תקופה קשה של מציאת עצמי ועבודה, אני מוצאת את עצמי לא מאוזנת ובוכה כל יום, אין לי שמחת חיים וחשק לכלום, חזרתי לקחת כדור ועדיין מרגישה כך ותחושת האפטאיות גם חזרה, החלומות מאז שהגברתי לכדור יותר חזקים ונוכחים, והמציאות פחות, יותר דהויה.... אני גם נמצאת בטיפול אבל זה לא עוזר לי והפסקתי איתה היום...
    מה עליי לעשות? מעבר לכך ראיתי שרשמת למישהו שיש 2 אופציות לאיפול בחרדה וחלק ממנה זה גם קאנביס רפואי ומצד שני אני יודעת שקנאביס יכול גם להחמיר תופעות חרדה אז איך זה מסתדר?
    אשמח לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים

    ד``ר יונתן דוידאור
    28/02/2017

    קאנביס רפואי מחמיר חרדה, פוגע בזיכרון, מגדיל את הסיכוי לת"ד ולא מומלץ במצבי חרדה ודיכאון.

    מה שיש לעשות, בדיקה והערכה פסיכיאטרית חוזרת, בירור המצב הגופני, פסיכולוגי וסביבתי, ובניית תוכנית טיפול מקצועית, מסודרת שמתאימה אישית.
    נ.ב.

    ציפרלקס נחשב SSRI מאוד פוטנטי, לפעמים יכול להוביל לירידה של דופאמין באונה הקדמית, ומצב של אפאטיה, ירידה במוטיבציה והנאה.. בנוסף במינונים גבוהים יכול להוביל לפגיעה הורמונלית, בדרך עקיפה, דיכוי מסלול יתרת המוח, פיטיוטרי...
    Hypothalamic–pituitary–adrenal axis


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה שענית ועל התגובה

    דנה
    28/02/2017

    באמת מעריכה את זה מאוד, כי משום מה בפרומים אחרים התעלמו וזה כואב מאוד שאתה זועק לעזרה
    האם אתה מקבל באופן פרטי דרך לאומית ? אפשר לקבוע פגישה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשמחה

    ד``ר יונתן דוידאור
    01/03/2017

    אכן כן, החזרים, לקופ'ח לאומית, מאוחדת וביטוחים פרטיים, מקווה שבקרוב גם במכבי.


    נשתמע


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת מינון של אריפליי
    דוד
    08/02/2017

    הי אני סובל מתנודות במצבי רוח בעיקר לכיוון הדיפרסיה.
    כרגע נמצא באמצע אפיזודה של אי יציבות והוחלט על חמש מג אריפליי. לאחר זמן המתנה מספיק נוכחנו שהתוצאה חלקית ותעודות מצב הרוח ממשיכות. הוחלט עי הפסיכיאטר להעלות לעשרה מג. שאלתי כמה זמן דרוש לתוספת מינון להשפיע? כמו לקיחה בהתחלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוספת מינון של אריפליי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה

    דוד
    08/02/2017

    אפשר תשובה בבקשה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריפלי

    ד``ר יונתן דוידאור
    28/02/2017

    אריפלי - דור 3 , לא תמיד לעלות זה יותר טוב.. לפעמים חובה, במקרה של מצב פסיכוטי מאני.
    תנודות במצב רוח - עדיף נוגד פסיכוזה סרווקאל XR , או מייצב מצב רוח ( טגרטול, דפאלפט, ליטיום, לאמיקטל)

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילובי תרופות עם ריטלין
    אנה
    08/02/2017

    היי
    אני לוקחת 20 מ״ג ציפלקס ו300 מ״ג וולבוטרין ומתכוונת בקרוב להוסיף ריטלין 20 la.
    כמובן שהכל דרך פסיכיאטר.
    אבל רציתי לשמוע עוד דעה לגבי השילוב.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שילובי תרופות עם ריטלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין

    ד``ר יונתן דוידאור
    01/03/2017

    בשום אופן אסור להוסיף ריטלין לוולבוטרין - מסכן חיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי מינון SEROQUEL Hypothyroidism
    דנה
    07/02/2017

    לוקחת סרוקוול 300 מ"ג כשנה ובזמן הזה העליתי מעל 20 ק"ג. נשלחתי לבדיקת בלוטת התריס כחלק מבדיקות הריון (בתחילת הריון) ואמרו לי שיש לי קצת פעילות ירודה של הבלוטה ורופא נשים המליץ שכדאי לקחת EUROTHRX (או איזה תרופה עם איות דומה). האם יכול להיות שהתת פעילות של הבלוטה קשורה לסרוקוול והאם שינוי מינון סרוקוול עשוי לשפר פעילות הבלוטה? לפני שנה הבלוטה היתה תקינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי מינון SEROQUEL Hypothyroidism

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרווקאל

    ד``ר יונתן דוידאור
    27/02/2017

    לא ידוע על סיכון שכיח תחת סרווקאל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וולבוטרין וברינטליקס ותיאבון מוגבר
    אבי
    06/02/2017

    ד"ר
    בן 35. סובל מדיכאון ,חרדה והפרעת קשב וריכוז.
    נוטל 2.5 מ"ג אבילפיי.ויונאס.עד לפני שבוע נטלתי גם סימבלתה 60 מ"ג.
    עקב תאבון מוגבר והשמנה , ירדתי בעצת הפסיכיאטר מהסימבלתה ואמור להתחיל בקרוב טיפול בנוגד דיכאון אחר. (ככל הנראה ברינטליקס או וולבוטרין)
    1. אני כבר שבוע בלי הסימבלתה. התאבון מעט ירד , אך יש לי עדיין הפרשת רוק מוגבר. האם זו תופעת לוואי של האבילפיי? האם זה קשור לנושא הגברת תאבון? האם אביליפיי יכול גם לגרום להשמנה?

    2. לגבי וולבוטרין. בעבר נטלתי תרופה זו והיא הגבירה לי את המרץ כבר במינון 150 מ"ג תוך יומיים - הבעיה: החלה תופעה של עצבנות יתר ואולי עוררות יתר / קצת הגברת החרדה.בנוסף גם קצת גרד - יחסית נסבל. אבל אף תרופה (ולקחתי לא מעט) לא הגבירה לי את המרץ באופן זה ותוך פרק זמן קצר.
    השאלה היא האם לאור הנ"ל לדעתך שילוב של וולבוטרין יחד עם אביליפיי (שלא לקחתי בעבר) יכול עכשיו לעשות את העבודה? או אולי עדיף כבר ללכת על הברינטליקס (בשילוב עם האבילפיי).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעייתיות

    ד``ר יונתן דוידאור
    27/02/2017

    שילוב ממריץ עם אביליפי יכול לפגוע ביעילות התרופות, לשקול לשנות אביליפי או ממריץ אחר ללא דופאמין כגון אדרונקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת פרפנאן לטווח ארוך
    זיו
    05/02/2017

    אני נוטל 12 מ"ג פרפנאן ליום. כבר שנתיים וחצי. האם בטווח הארוך זה מזיק לגוף? כיום אין לי תופעות לוואי (יש לי נפיחות בבטן שאולי קשורה לתרופה, לא בטוח, אבל חוץ מזה אין משהו).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נטילת פרפנאן לטווח ארוך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפאנן

    ד``ר יונתן דוידאור
    27/02/2017

    דור ישן, עדיף לשנות לתרופה מדור חדש יותר, יותר בטוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Ocd גוף המתבטא בפחד ממחלות ומשקל
    דנה
    05/02/2017

    Iשלום, אני בת 27, בדכ בריאה, אובחנתי בעלת Ocd גוף.. נוטלת לוסטרל 150 .. מאז שהתחלתי עם הכדורים אני מזיעה בשינה.. יותר קמה באמצע הלילה שאני לחה לא מגיע למצב שאני מרטיבה את הבגדים למרות שבתחילת נטילת התרופה זה הגיע למצב שהייתי קמה שהכל היה רטוב.. כמו כן יש לי לפעמים סיוטים.. הפסכיאטר אמר לי שזה מהכדורים.. בגלל ה ocd אני עדיין מאוד מאוד מודאגת לגבי הזעה בשינה.. האם זה קורה בגלל הכדורים? האם זה מתי שהוא יפסק?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסטראל

    ד``ר יונתן דוידאור
    01/03/2017

    ניתן לשקול לשנות לפריזמה.
    אבל תיאורטית, SSRI יכולים להוביל להגברת הזעות, בדר'כ פוחת או אפילו חולף..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריפליי בבוקר או בערב?
    ירון
    04/02/2017

    שלום
    מתי מומלץ לקחת אריפליי- בבוקר או בערב?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אריפליי בבוקר או בערב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבוקר

    ד``ר יונתן דוידאור
    27/02/2017

    בבוקר בשעות קבועות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לד"ר לגבי קצבת נכות
    אני
    03/02/2017

    שלום וברכה
    אני בן 28
    אני מקבל קצבת נכות מביטוח לאומי כבר 3 שנים (כל פעם מאריכים לי בשנה)
    40% רפואי ו100% דרגת אי כושר
    מאובחן כבר כבערך שנה כלוקה בהפרעה סכיזואפקטיבית (לאחר אבחון פסיכודיאגנוסטי מקיף), לפני כן הייתה אבחנה של הפרעת אישיות והפרעה דו קוטבית
    בשנה הראשונה לאחר האשפוז הראשון שלי קבעו לי נכות על "הפרעת אישיות גבולית עם תסמינים דיכאוניים"
    בשנה השנייה זה היה על "הפרעה פיקטבית אצל הפרעת אישיות גבולית"
    ובוועדה האחרונה זה היה על "הפרעה אפקטיבית"
    פניתי גם למחלקת שיקום עם הזמן
    מה שאני רוצה לדעת זה איך לקבל כבר נכות יציבה כי כל פעם מאריכים לי את הנכות וזה עושה לי חרדות שאי פעם יפסיקו לי את זה כי אין לי תמיכה מהצד (אין לי הורים) ואם יפסיקו לי את הקצבה אחזור למצב לא טוב שאני נורא חושש שיקרה כי פעם לפני שהייתה לי את התמיכה והקיצבה לא הצלחתי להחזיק עבודה יציבה (החלפתי המון עבודות) וכמעט פגעתי בעצמי בין היתר בגלל לחצים כלכליים..
    מה מומלץ לעשות? יש לי ועדה בעוד כמה חודשים, אבל העניין הזה כל היום מעסיק אותי
    אני גם מטופל במרפאה לבריאות הנפש גם אצל פסיכיאטר וגם אצל פסיכולוגית..
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לד"ר לגבי קצבת נכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חובה להתיעץ ולשתף את הרופא המטפל

    ד``ר יונתן דוידאור
    03/02/2017

    רופא מטפל יכול לדווח על החמרה, להמליץ על נכות לצמיתות, על פי התרשמותו.
    ממליץ להתייעץ עם הרופא המטפל בנדון.
    בהצלחה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • .הפרעת נפש לעומת מחלת נפש
    אטיאס עופר
    03/02/2017

    האם יש הבדל בין הפרעת נפש למחלת נפש...היה לי על זה ויכוח עם מורה .בבית ספר בו אנו .מלמדים...לגבי אישית הרי כל אדם מכיר את עצמו הכי טוב...אני מרגיש שאני מתפקד היטב במהלך היום עם מחשבות טורדניות או מטרידות...בשיעורים בהם אני מלמד...מבחינת הסדר יום ועוד...הבעיה שלי בתחום הרגשי אני רגיש..לא יודע אם חושש מזוגיות אבל צריך לנסות אין דרך אחרת והייתי בקשר ארוך אחד וקשרים יותר קצרים....בקיצור האם אדם שמתקשה בזוגיות שחשוב לו מה חושבים עליו לעיתים פרפקציוניסט ובעל מחשבות טורדניות .הוא חולה נפש...מילה קצת קשה...מרגיש שוב שהקושי העיקרי בתחום הרגשי זוגי והדרך היחידה להצליח זה .להיות בתןך זה עם כל המחשבות...ושוב השאלה האם כל אדם המתקשה בתחום מסויים יקרא חולה נפש...לדעתי יש הפרעות...כאשר חולה הכוונה לאדם מאושפז שלא מתפקד ולעיתים מאבד קשר עם המציאות...כמו שניתן לראות בעקבות השיחה עם המורה השלכתי על עצמי וזה הלחיץ אותי...תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    .הפרעת נפש לעומת מחלת נפש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דעה אישית

    שמוליק
    05/02/2017

    שלום עופר.

    בתור בן אדם שמאובחן בסכיזו-אפקטיב, עם ארבעה אישפוזים שחוץ מהאחרון היו במצב פסיכוטי חריף - כל הדיון הזה ממש לא מעניין אותי.

    כעת, אנסה להציג עמדה שמבוססת על סמך מה שלמדתי בתור סטודנט לפסיכולוגיה:

    המונח באנגלית הוא disorder, ויש כאלה שמעדיפים לתרגם את המושג למחלה, ויש כאלה שמעדיפים את המושג הפרעה. נראה לי שהתירגום להפרעה הוא נכון יותר ומדוייק יותר, אבל זו שאלה לשונית.

    כדאי לציין שאחת מהדרישות להגדרת אדם כבעל הפרעה היא שההתנהגות תהיה לא מוצדקת. לפחות במקרה שלי, ההתנהגות הייתה מוצדקת לחלוטין. ההתפרצויות הפסיכוטיות היו תגובה הגיונית ונורמלית למצב לא נורמלי שהסביבה יצרה.

    אתה יכול לאחוז בכל דעה שנראית לך הגיונית.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנשים שלקחו או לוקחים ציפרלקס
    דנה
    02/02/2017

    היי לכולם,בבקשה לקרוא עד הסוף...
    אני לוקחת ציפרלקס כבר 9 שנים, ללא ספק עזר לי והרגיע לי את החרדות ומצד שני הפך אותי לאפטאית...
    בחצי שנה האחרונה הפחתתי לחצי כדור וכל החרדות חזרו אפילו בעוצמה יותר גבוהה, ניסיתי הכל, מדיטציות, דיקור )בולשיט) ושום דבר לא הרגיע את הלב, ההרגשה הייתה כמו התקף לב וזה מאוד מפחיד, מצד שני הייתה הרגשה של נוכחות מאוד חזקה, כאילו פתאום נולדתי מחדש ונפקחו לי העיניים, העוצמות של הכל היו חזקות, לטובה ולרעה. אחרי מלחמת הישרדות חזרתי לקחת בשבוע האחרון כדור שלם, והנה הלב רגוע, אני יכולה לנשום, אבל העייפות האפטאיות והסיוטים בלילה חזרו...
    האם מישהו חווה את מה שאני חווה ויכול לתת עצה או להסביר מה הוא עובר....
    :( תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה לענות:(

    דנה
    06/02/2017

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדי הדיכאון לא עובדים
    אנה
    01/02/2017

    שלום,
    אני כבר תקופה ארוכה סובלת מדיכאון, הפרעות שינה ולעתים התקפי חרדה.
    לפני כשלושה חודשים הייתי אצל פסיכיאטר שרשם לי טיפול קבוע בציפרלקס.
    עכשיו לאחר שלושה חודשים, התרופה לא עזרה בשום צורה, להפך, אני מרגישה שלרגעים היא אפילו דיכאה אותי עוד יותר. במה שהיא כן עזרה זה הפסקת רגשיות יתר - הפסקתי לפרוץ בבכי בלי סיבה מוצדקת.
    כעת נגמרה לי התרופה אבל יש לי מרשם נוסף לעוד חודש.
    אני כבר שלושה ימים לא לוקחת את הכדורים, תחושת הדיכאון אותה תחושה אבל חזרתי לבכות ללא סיבה.
    מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוגדי הדיכאון לא עובדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא להפסיק

    ד``ר יונתן דוידאור
    03/02/2017

    זה לא נכון להפסיק לבד, ואף מסוכן.
    ממליץ להגיע למעקב אצל רופא מטפל לדווח, לברר ולשקול המשך טיפול מתאים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום