מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חמתידבי24/08/2012
שלום.
שנים הלכנו לאכול אצל חמתי בימי שישי ובזמן האחרון אני מרגיש חוסר נעימות כי כתוצאה מכך שאני אוכל צהרים אצלה בימי שישי אני חייב לה ובכול דבר שלא מוצא חן בעיני אינני יכול להעיר לאשתי או לחמתי .
ביקשתי מאשתי להוריד פרופיל ולהוריד את תדירות ההליכה בימי שישי לארוחות צהרים ולצערי היא מסרבת .
כנ"ל אשתי לוקחת את אמא שלה כמעט לכל מקום שאנחנו הולכים ויוצאים כולל לים ואין לנו פרטיות כזוג .
איך משכנעים אותה להוריד פרופיל בנושא או פשוט להוריד פרופיל ביוזמתי בלבד .
שבת שלום
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חמתי - תגובה
ד``ר חיים היילפרין25/08/2012שב עם אשתך וחמותך ושוחח בצורה גלויה, כנה וישירה לגבי תחושותיך. בקש מהן לפעול להורדת מינון המפגשים כדי לאפשר לכם יותר פרטיות וכו'. אם תהיה היענות מצידן, מה טוב; אם לא, לא תיוותר לך ברירה אלא "להוריד פרופיל". הסבר לחמותך שמינון מפגשים גבוה מזה הרצוי לך מקטין ולא מגדיל את "חובך" לה, ובכל מקרה היה אסרטיבי יותר אתן - הרגש חופשי להעיר לאשתך ולחמותך "בכל דבר שלא מוצא חן בעיניך". בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להיות בחברתן ולהרגיש אימא שלהן?גלית24/08/2012
אני בחורה טרנסית בארון לפני ניתוחים לשינוי מין מגבר לאישה.
עובדת, והאנשים בסביבת העבודה לא מוצאים חן בעיני לקשרים. אני סובלת מבדידות, ואני כבר בת בשנות השלושים שלי.
לעולם לא התאהבתי בבנים, אבל תמיד קיימתי איתם יחסי מין והיתה משיכה. עם בנות, שיחקתי אותה גבר, אבל זה רק בשביל להיות בחברתן והמגע היה רק חיבוקים וליטופים או שירדתי להן רק בשביל לרצות אותן כדי שירגישו שהן עם גבר אבל רציתי בסך הכל שהן ימשיכו להיות בקשר איתי. אהבתי לשוחח איתן שעות על גבי שעות כשאנחנו מחובקות.
כך היה בגיל ההתבגרות.
אין לי חברה כזאת, כולן בורחות ממני אחרי שהן מחכות לחדירה שאני מנסה כל הזמן למשוך את הזמן, ואז הן מבינות שאני לא הגבר המצופה ומנתקות קשר רגשי וזה הורג אותי.
כבר 13 שנה שאין לי קשר עם אנשים. כל הקשרים שלי הם מיניים בלבד, והם כמובן עם בנים ובקשרים האלה אני מספקת את הבנים מינית (נותנת להם מין אוראלי) כי זה נותן לי להרגיש את מי שאני-אישה.
לעולם לא התאהבתי בבנים. תמיד התאהבתי רק בבנות.
כבר כשהייתי בת 5 התאהבתי בילדה בגן. כשהייתי בכיתה א', התאהבתי בילדה בכיתה ואז היו לי הפרעות קשב וריכוז, וכך גם בכיתה ב' התאהבתי כל הזמן בבנות, הייתי רגישה אליהן ופגיעה מהן ורציתי להיראות כמוהן והזדהתי איתן והערצתי אותן ורציתי להיות בחברתן כל הזמן.
בכיתה ד' הן התחילו לדחות אותי ולא קיבלו אותי להיות בחברתן והרגשתי דחויה, כשכולם אומרים לי להיות עם הבנים שאותם לא אהבתי. כיום ילדה בגילן שמזכירה לי ילדה שאהבתי כשהייתי בכיתה א', אני מתאהבת בה, ואז זה נראה לאנשים אבסורד, במיוחד כשאני מבקשת מההורים שלה ללכת איתה לקניון ולקנות לה דברים ולהיות איתה בקשר. כי הם חושבים שאני גבר וזה נורא גורם לי לשנוא את ההורים שלה, לריב איתם, להעמיד אותם במקום שהם חושבים עלי מחשבות רעות (כגבר כי כך הם מכירים אותי), ואז הם באמת חושבים עלי מחשבות רעות ואחר כך לא מבינים מדוע אני כל כך כועסת עליהם, והם לא מבינים שאני נפגעת נפשית כשאני לא רואה כבר את הילדה שלהם. זה קרה לי פעם אחת.
יצא מהארון לאימא שלי לפני שבוע וזה עורר בה תגובת כעס כאילו היא היתה אימא שלא היתה כי היא מתפלאת מדוע אני זקוקה כל כך לדמות אם (אני רואה בחברת נערות דמות בילדה ההיא כדמות אם שחסרה לי). אני רוצה להמשיך לעשות להן לייקים לתמונות שלהן, להמשיך להתפעל ולהרגיש שאני רוצה גם להוליד תינוקת כמותן, להרגיש לרצות להיות אימא שלהן, לשמור עליהן, ולבנות ה 16 להמשיך לכתוב להן להיזהר מאהבה נכזבת, להמשיך לתת להן הרגשה טובה של לייקים, להמשיך להעלות להן את הבטחון העצמי במחמאות, זה כיף לי. ולבנות ה 16 שביניהם להזמין אותן לחגים עם כל המשפחה שלי וההורים שלי והאחים והאחיות שלי והגיסים שלי ממש לצרף אותן כחלק ממשפחה שלי.
אני מקבלת טיפול נפשי ותרופות לשינוי מין (אנדרוקור), ואין לי חברים וחברות. אני רואה נערות ואני מאוד רוצה להיות בחברתן, וכשאני מדברת איתן, אני רואה שהן זקוקות למחמאות ולייקים, ואני מגלה שהן מייחסות חשיבות גדולה יותר כשזה בא מצד גבר, אז אני משחקת את המשחק של גבר רק כדי שהן יאמינו יותר למחמאה שאני נותנת.
הייתי רוצה להיות בחברת נערות, אבל אני נראית גבר כי אני לפני ניתוחים. הן חושבות שאני גבר כי אני בארון, והן לא יודעות שאני אישה טרנסית עם חיי מין גברים, ואילו עם נשים אני רק רוצה להיות בחברתן של הצעירות ומתאהבת בהן מאוד ורואה את התמונות שלהן ואומרת לעצמי "הלוואי והייתי היא וחיה מהפרצוף היפה שלה" (והיא רק בת 14). הבעי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך השאלה שלי
גלית24/08/2012אני מקבלת טיפול נפשי ותרופות לשינוי מין (אנדרוקור), ואין לי חברים וחברות. אני רואה נערות ואני מאוד רוצה להיות בחברתן, וכשאני מדברת איתן, אני רואה שהן זקוקות למחמאות ולייקים, ואני מגלה שהן מייחסות חשיבות גדולה יותר כשזה בא מצד גבר, אז אני משחקת את המשחק של גבר רק כדי שהן יאמינו יותר למחמאה שאני נותנת.
הייתי רוצה להיות בחברת נערות, אבל אני נראית גבר כי אני לפני ניתוחים. הן חושבות שאני גבר כי אני בארון, והן לא יודעות שאני אישה טרנסית עם חיי מין גברים, ואילו עם נשים אני רק רוצה להיות בחברתן של הצעירות ומתאהבת בהן מאוד ורואה את התמונות שלהן ואומרת לעצמי "הלוואי והייתי היא וחיה מהפרצוף היפה שלה" (והיא רק בת 14). הבעיה שאף אחד לא יכול להבין אותי כי אני כותבת בלשון זכר. הייתי רוצה להזמין לליל סדר בחורה בכיתה י שחושבת שהפנים שלה לא יפות, למרות שהן מדהימה בעיני ואני כותבת לה שהיא מקסימה וממש מעלה לה את הבטחון העצמי בהתכתבות שלי איתה. אמנם כגבר, כי זה מחמיא לה יותר, אבל אני מתביישת שהיא תדע שאני למעשה אישה בגוף של גבר כי היא תחשוב שיש כאן שיגעון ותיבהל או שתדחה את הרעיון שאישה החמיאה לה. הייתי רוצה להזמין אותה לחגים ביחד עם ההורים שלי וכל המשפחה שלי כידידה למשפחה. הבעיה שהמצב קצת בעייתי כי היא בעצמה יכולה לפרש אותי כאילו אני גבר שמנסה להתחיל איתה ומישהו שיראה את ההתכתבות שלי איתה ויראה שאני כותבת בלשון גבר מבוגר לילדה בת 15 יחשוב שאני פדופיל שמנסה להפיל אותה. והייתי רוצה להזמין ולצרף למשפחה שלי עוד נערות שיבואו בחגים, ויהיו בנות בית אצלנו וכך אהיה בחברתן (אני גרה עם ההורים שלי). אבל, אני מסכנת את עצמי בזה שאנשים יפרשו אותי כאילו אני גבר פדופיל. ואנשים מסוכנים עלולים להתלונן במשטרה בכל פעם שאני רוצה קשר אפלטוני עם נערה.
איך אוכל להשיג להיות בחברתן של הצעירות מבלי להכשיל ולסבך את עצמי בחשדות שווא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך להיות בחברתן ולהרגיש אימא שלהן? - תגובה
ד``ר חיים היילפרין25/08/2012העלית את אותה שאלה בפורומים רבים שלי - אנא ראי את תשובתי בפורום "חרדות, פחדים וטראומות"...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכסוך משפחתימ. זהבה22/08/2012
שלום לך . תודה על תשובתך.
אני מאוד מקווה שזה יגמר בטוב בעזרת השם. אמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכסוך משפחתי - תגובה
ד``ר חיים היילפרין23/08/2012תודה לך ובהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכסוך משפחתימ. זהבה21/08/2012
שלום. אני בת 57 .
בני היה גר מולי 5 שנים עם אשתו ושני ילדיהם. ניקלע לחובות, ביקש ממני טובה לעבור לגור אצלי. הבטיח לי לאחר שנה ישתפר מצבו הכספי והוא יעבור.
עברו שנה וחודשיים, והוא לא מוכן לעבור.
מה עוד, שבמשך השנה הזו, סבלתי ואני עדיין סובלת מהיחס המשפיל מצד בני אשתו וילדיו,
מצב לא נעים של קללות וניבולי פה, 4 פעמים ברחתי מהבית בגלל מריבות שהיו לי איתם.
בעלי ואני החלטנו שהם צריכים לעבור ועד כאן.
אני מביאה לו רשימה של דירות להשכרה והוא לא רק שלא מחפש אלא מזלזל בי וממשיך להעליב ולקלל אותי יחד עם אישתו וילדיו.
המצב הזה לא יכול להמשיך היות וחוץ מהדברים שסיפרתי פה, הם מנצלים אותי ואת בעלי.
בעלי עובד מאוד קשה כדי לפרנס 6 נפשות. הוא המפרנס היחיד. אני לא עובדת בגלל הרבה בעיות בריאותיות, אשתו לא עובדת, והבן עובד ומפסיד בחנות פירות וירקות. לא מוכן לסגור את החנות הזאת בשום פנים ולא מוכן לעבור מהבית שלי.
כרגע אנחנו לא מדברים אחרי ריב גדול שבו ברחתי שוב מהבית מהפחד שמא המצב יתרדר לאלימות פיזית.
פניתי בבקשת עזרה בכל מיני אתרים , חלק יעצו לי לפנות אותו ואת משפחתו מהבית כי יש חוק אלימות במשפחה שמאפשר לפנותם.
היות ואני לא יכולה להיות רעה, ואם אני אנקוט בצעד כזה, יהיה הרבה יותר גרוע אני מכירה אותו שהוא מאוד עצבני.
שאלתי- מה לעשות? חלק יעצו לי גם לפנות לעיריה ולבקש עזרה עובדת סוציאלית
אני לא מצליחה להשיג כלום שם. אני גרה בהוד השרון.
לדבר איתו כרגע אין מצב הוא כועס ולא ניראה לי שהוא מתכון לעזוב.
בעלי מציע לו עזרה כספית במידה ויעזוב, אך הוא בשלו.
בעלי בן 63 ולא יכול לעבוד כל כך קשה בגילו וגם אני לא יכולה לעבוד בגלל בעיות בריאותיות.
מה לעשות? תעזרו לי בבקשה . תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכסוך משפחתי - תגובה
טלי מנדיוק21/08/2012זהבה,
הצבת גבולות איננה רוע.
הצבת גבולות לילדים, בטח ובטח בוגרים היא - חובה.
בגלל שאת מגדירה הצבת גבולות כרוע, הגעת למצב כל כך חמור.
אין מנוס - אם את רוצה לעזור ולהציל את בנך ומשפחתו, ואתכם עליך להוציא את בנך מהבית.
אני מציעה לך לשכור עבורם דירה קטנה וצנועה לתקופה של שנה - ולבקש אותם לעבור לשם. אם יסרבו לגשת למשטרה - הם כבר יקחו אותם בניידת לשם.
כך תוכלי לעזור באמת לבנך ומשפחתו, ולתת לו שיעור מספר אחד בחייו על כבוד, והצבת גבולות.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול משפחתינטלי21/08/2012
שלום,
אני בת 25, גרה עם בן זוג. אחותי בת 29, נשואה וגרה עם בעלה בבית של סבתא שלי שנפטרה, ויש לי אח בן 23 שגר בבית עם ההורים.
יש לנו מס' בעיות משפחתיות, רובן מתמקדות בהתנהגות של אבא שלי. חוץ מזה שלדעתנו הוא אלכוהוליסט, הוא מתנהג בצורה מכפירה כלפינו, הוא לא יודע לבקש עזרה, הוא עקשן, אין עם מי לדבר. אנחנו כבר קרובים לפיצוץ, אח שלי ואמא שלי שגרים איתו כבר על הקצה לעזוב את הבית. לפני כמה חודשים הוא יצא לטיול עם הכלבה משוחררת, לאחר שכל פעם אמרנו לו שישים לה רצועה, ויום אחד היא נדרסה. בסופו של דבר, נאלצנו להרדים אותה. המקרה הזה כמובן רק החמיר יותר את הרגשותינו כלפיו ואני אישית לא אסלח לו על זה בחיים. אנחנו מעוניינים ללכת לטיפול משפחתי, אנחנו רוצים לעבוד על היחס של אבא שלנו כלפינו הילדים, וגם כלפי אמא שלי. הבעיה היא, שאבא שלי כנראה לא יסכים ללכת.
1. איך אפשר לנסות לשכנע אותו...? האם יש דרך להכריח אותו? והאם יש טעם להתחיל בטיפול מבלי שהוא מצטרף...?
2. אנחנו גרים בת"א, אשמח לשמוע המלצות לגבי מטפל באזור (ואם לא ניתן לכתוב פה שם של מישהו, אז אם אפשר לכוון אותי מה עליי לחפש-מטפל שמתמחה גם בזוגיות...? וכו')
תודה רבה,
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול משפחתי - תגובה
טלי מנדיוק21/08/2012שלום רב,
לגבי שאלתך:
"איך אפשר לנסות לשכנע אותו...? האם יש דרך להכריח אותו? והאם יש טעם להתחיל בטיפול מבלי שהוא מצטרף...?"
אי אפשר להכריח אדם שלא מעוניים בשינוי.
אבל הכלל החשוב ביותר בחיים הוא:
כשאדם אינו מרוצה מתוצאה מסוימת בחייו הוא צריך לשאול את עצמו:
איזה שינוי עלי לעשות בעצמי על מנת שהתוצאה תשתנה ותשביע את רצוני.
כלומר - השינוי הוא אצלי ולא אצל האחרים.
לגבי שאלתך:
"אנחנו גרים בת"א, אשמח לשמוע המלצות לגבי מטפל באזור (ואם לא ניתן לכתוב פה שם של מישהו, אז אם אפשר לכוון אותי מה עליי לחפש-מטפל שמתמחה גם בזוגיות...? וכו')"
אנחנו לא ממליצים פה באתר.
ניתן לבקש המצלה מחברים, משפחה, אינטרנט, קופות החולים....
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבנאדם היה והרגש אבד איתומיתר1119/08/2012
אני אוהבת את האנשים האהובים עלי כל עוד הפנים שלהם לא השתנו. מרגע שהפנים שלהם משתנות (בגלל גיל), אין לי שליטה על אובדן הכימיה בקשר הרגשי שהיה לי איתם, למרות שהקשרים נמשכים אין לי כבר את הרגש איתם. זה נכון לגבי כל אדם כולל הילדים שלי שאני רואה אותם אחרים מאשר שהיו קטנים. התופעה הזאת לא מפריעה לי לאהוב את האנשים, אבל אולי מידת ההשקעה שלי פחותה, זה מאבד משהו, ומכניס משהו אחר במקום, אבל הבנאדם שהיה מת בעקבות השינוי בפנים שלו (שינוי שנובע מהגיל או חלילה תאונת דרכים).
האם התופעה הזאת ידועה בפסיכולוגיה ? איך היא נקראת כדי שאקרא קצת יותר עליה בגוגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבנאדם היה והרגש אבד איתו - תגובה
טלי מנדיוק26/08/2012שלום רב,
אינני מכירה את שם התופעה.
אולם לעינות דעתי מדובר בהפרעה ולא בתופעה, ולכן אני ממליצה לגשת לאיש מקצוע ולקבל עזרה וייעוץ.
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהג.ג19/08/2012
שלום
אני ובעלי שרויים מזה זמן במשבר קשה מאוד.
ממעטים מאוד לדבר אם בכלל, ברוב הזמן שתיקות / מריבות קולניות.
יש לנו ילדה בת שנה ושלושה חודשים.
לפני המשבר הנוכחי ניכר היה כי הילדה שמחה, צוחקת הרבה, לא מפסיקה לדבר ולהינות.
לאחרונה היא שותקת הרבה , בוכה הרבה ומאוד מאוד צמודה אליי. הרבה פחות לאבא שלה.
בכל פעם שאני מתרחקת ולו לרגע היא מתחילה בבכי רב ובהיסטריה שאשאר לצידה ולא אלך.
יש לה הרבה מבטים עצובים ואני תוהה לעצמי האם המצב משפיע גם בגיל כזה? האם ילדים מבינים? מה ניתן לעשות כדי שהמצב לא ישפיע עליה?
אשמח מאוד לעזרתכם אני אובדת עצות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
טלי מנדיוק26/08/2012שלום רב,
מצטערת על האיחור בתשובה, בעיות מיחשוב.
לגבי פנייתך:
אכן כן ילדים, הם בני אדם בכל שלב ובכל גיל.
מצבכם הנפשי הקשה, מאוד משפיע עליה וגורם לה לנזק רב.
עצתי היא כי תפנו לקבל עזרה באופן דחוף ביותר!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחחחחחופה!!טל18/08/2012
אני ילדה בת 12
אמא שלי אוהבת לצפות בסדרות מהסוג הקוריאני,
וכשהיא צופה בהם היא לא מתחייסת לאף אחד כאילו רק היא קיימת.
היום בערב היא ואחותי פינטזו על זה שיטוסו לקוריאה (כי הן אוהבות את התרבות הקוריאנית, ואני באתי לשאול אותן משהו וזה כאילו אני אוויר! אני צועקת להן והן לא מתייחסות וזה ממש פוגע בקשר של איתן...
חייבת עזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחחחחחופה!! - תגובה
ד``ר חיים היילפרין21/08/2012תתחילי בזה שתשבי עם אמא לשיחה רצינית בהזדמנות הנדירה שהיא לא צופה בסדרה קוריאנית בטלוויזיה (רצוי לא אחרי או בעקבות ויכוח אלא בזמן ששתיכן רגועות ומסוגלות להקשיב אחת לשניה, אולי אפילו לפי תיאום מראש). נסי להגיע איתה להסכמה איך את יכולה להסב את תשומת ליבה אליך, במיוחד כאשר היא שקועה בטלוויזיה. אם השיחה לא תעלה יפה, נסי לערב "מבוגרים אחראיים" אחרים שינסו להאיר את עיניה של אמא (אבא, דודים וכד'). בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לקבל הצעהאורי18/08/2012
שלום.
לאשתי אחות צעירה ממנה נשואה עם ילדים .
אשתי מנסה בכל מיני דרכים לצרף כמה שיותר את אחותה אלינו ע"י הזמנתם לארוחות וצירופם לבילויים משותפים..
לצערי לא נוצרה כימיה תקשורתית בין אחותה אלי וזה גורם למריבות וסכסוכים בינינו כזוג (אני ואשתי) וגורם לנזק במערכת היחסים בינינו כבעל ואשה .
אחותה נצלנית , סנובית וקמצנית ואינני מוכן עקב כך לצאת ולבלות איתה וכן אני מבקש מאשתי להמעיט להזמין אותה אלינו .
לא מנעתי בעבר ולא אמנע בעתיד מאשתי להיות עם אחותה בקשר אך לי לא טוב בחברת אחותה .
למרות בקשתי והמתח שגורמת אחותה ליחסים שלנו כזוג אשתי מפעילה לחצים ועושה הכול בכל מיני דרכים להכניס את אחותה למערכת היחסים שלנו מה שגורם לי חוסר נעימות בחברתה ומריבות עם אשתי .
איך אני מתמודד עם סיפור כזה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל הצעה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין21/08/2012מאחר וניסית לא אחת לפתור את הבעיה מול אשתך ללא הועיל, נראה לי שהגיע הזמן לערב איש מקצוע שיסייע לכם להגיע לפתרון אופטימלי. פנו למספר שיחות עם פסיכולוג/ מטפל זוגי, ואם אשתך אינה מעוניינת לשתף פעולה, פנה לבדך לקבלת הנחייה כיצד לשנות את המצב גם ללא נכונות מצידה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחייבויות בביתאוראל02/08/2012
שלום,
ביתי בת 18 לפני גיוס, אינה מוכנה לקחת אחריות במטלות הבית עד שאני לא מבקשת ודורשת ממנה בשטיפת כלים, תלית כביסה סידור הבית מידי פעם וכו. רק אני והיא נמצאות בבית ואני מרגישה שאני עושה כ90 אחוז מהמטלות בזמן שהיא לאחר לחצים בקשות וכעסים או כשהיא צריכה כסף כמובן היא מוכנה לתת יד. הדבר גורם למתחים ולאווירה עכורה. כיצד עלי לנהוג איתה, אני לא מוכנה לוותר.
תודה,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחייבויות בבית - תגובה
ד``ר חיים היילפרין03/08/2012טוב שאינך מוכנה לוותר, אור. שבי עם בתך לשיחה רצינית (אפשר גם בבית קפה ובכל מקרה, לא בסמוך או בהקשר לריב) שבה תתווי עבורה את "חוקי הבית" - את התנאים בהם עליה לעמוד כדי לחיות בבית ולההנות מכספך וכו'. נסי להגיע איתה לפשרה שתהיה מקובלת על שתיכן. אם בתך לא תעמוד בתנאים תוכלי, בשלב ראשון (ובלי תחנונים או הרמת קול), להפעיל סנקציות (שגם עליהן ניתן לסכם מראש) כגון ביטול דמי הכיס; אם גם הסנקציות לא תעזורנה, לא תישאר לך ברירה אלא להראות לה את הדלת, עם כל הכאב שבדבר. אם את מתקשה לפעול לאור הנחיותיי, אל תהססי לפנות למספר שיחות עם פסיכולוג/ מטפל משפחתי שילווה אותך בתהליך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ללכת או לא ?גלעד29/07/2012
שלום, התחתנתי רווקה עם בעלי כשהיה גרוש + 1 , בנו גדל , התחתן והביא לבעלי 2 נכדים חמודים שהקשר איתם מצוין הם מתארחים אצלנו ואנחנו אצלם כך שהקשר מצויין .
לנו 3 ילדים גדולים.
לקראת ראש השנה הקרב בנו של בעלי הזמין אותנו לארוחת חג אבל בין המוזמנים גם גרושתו והורייה , אני השתדלתי עד היום מלהיות נוכחת כשגרושתו בסביבה כי אינני מרגישה בנוח במצב זה ובמיוחד כשהורייה בסביבה .
תשובתי להזמנה הייתה לבעלי כי אין בכוונתי ללכת ובעלי קיבל זאת בחוסר הבנה בטענה שגם הוא בולע , מרגיש לא בנוח כאשר הוא מוזמן למשפחתי ואף פעם לא מטיל וואטו ועושה זאת למעני .בעלי טוען שעלי לעשות זאת למענו כפי שהוא עושה זאת למעני בכל ההזמנות שהוא לא מרגיש נוח .
מה לדעתך עלי לעשות .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללכת או לא ? - תגובה
טלי מנדיוק29/07/2012למירי,
אם תשאלי 100 אנשים תקבלי 100 דעות.
אני מציעה שתתחברי לרגשות שלך.
תשאלי את עצמך:
למה מפריע לך שגרושתו תהיה שם?
למה בעלך לא מוכן לוותר?
מה הבעד ונגד של ערב כזה או משבר עקב כך?
את צריכה להחליט עם עצמך ולראות את הצד החיובי של החלטה זו.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מספרים להורים שהחבר גרוש+2?עלמה24/07/2012
שלום,
מזה שבעה חדשים אני מקיימת קשר זוגי עם אדם בן 35, אני בת 20.
למרות הבדל הגילאים וכל המשתמע מכך הקשר שלנו חזק, נהדר ומלא אהבה.
משום ששנינו התגוררנו באילת כשהכרנו ( אני במסגרת עבודה מועדפת), היה קל להסתיר את הקשר הלא רגיל מהמשפחה, אך כשהבנתי שהקשר הולך ומתחזק החלטתי שאני רוצה לשתף את הורי כדי שאהיה שלמה לקיים את הקשר ללא סודות וחששות.
ובכן, תפסתי אומץ וסיפרתי עליו להורי , שיש לציין-אינם אנשים שמרנים כלל אך מגוננים ככל הורה, והם קיבלו זאת בצורה יפה והוא אף הגיע לביתם והכל בסדר על פניו, רק שלא סיפרתי להם שבנוסף לגילו המופלג הוא גם גרוש+2 בנים קטנים. עובדת היותו גרוש עלולה שלא להתקבל בסבר פנים יפות ואני חוששת שהדבר יוביל לריב עם הורי, מה שיצער אותי מאוד כי הקשר שלי איתם בכלליות מעולה.
מה עושים?? איך פותחים שיחה כזאת? אולי כדאי להמתין עם זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מספרים להורים שהחבר גרוש+2? - תגובה
ד``ר חיים היילפרין24/07/2012אין לך מה להתפתל עם העובדות - האמת גדולה ממך, מהורייך ומהחבר שלך ואסור לך להסתיר אותה. אין גם מה לחכות ל"שעת כושר" - כל זמן הוא זמן טוב לומר את האמת. שבי עם הורייך בהזדמנות הראשונה וספרי להם הכל אודות החבר (באנגלית אומרים שחצי אמת היא שקר שלם). קרוב לוודאי שהם יקבלו את זה קשה - גם לי נראה שאין לך מושג לאן את נכנסת - אבל מה שברור הוא שאת זקוקה לפידבק הזה מהורייך ושהממשק איתם יתרום מאד להליך קבלת ההחלטות שלך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדנת ניהול כעסיםאלי23/07/2012
למשפה ובכלל, האם יש כזה במרכז?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדנת ניהול כעסים - תגובה
טלי מנדיוק26/07/2012יתכן....
אני לא מכירה.
נסה בגוגל אולי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מצליחה לארגן את המשפחה בחופשמור19/07/2012
אני מנסה לארגן משהו נחמד לעשות עם 4 ילדינו בחופש הגדול, כולם בגיל תיכון וחטיבה
אפילו לנסוע לחו"ל הצעתי, אבל אף אחד לא רוצה כולם עסוקים בשלהם
איך אפשר לשנות את המצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה לארגן את המשפחה בחופש - תגובה
טלי מנדיוק19/07/2012למור,
האם אתם מתכנסים בחיי היום יום?
ארוחות משותפות?
אירוחים?
פיקניק אחה"צ בים?וכו....
אפשר "לפזר" את הביחס האינטימי של המשפחה לאירועים קטנים, וכייפים.
חופשה נעימה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשתי מתעלמתמכאל10/07/2012
שלום.
אני נשוי ומרגיש חנוק בגלל שאשתי לא מתיחסת למצוקות שלי כאשר אני מעלה אותם לפניה היא פשוט מתעלמת או מבטיחה להתיחס ולשנות דברים שמפרעים לי אצלה אבל בפועל לא עושה דבר .
אילצתי אותה ללכת יחד ליעוץ ואף ללכת לבדה ושאני אצטרף יותר מאוחר אבל היעוץ הראשון לא עזר והשני הופסק באמצע .
היום היא מסרבת ללכת ליעוץ ופשוט מצאה לה דרך לא להגיב , לא לענות ואם היא כן עונה לי בשיחה רגועה ונעימה זה לא מחזיק מים .
רוב התשובות שלה שהיא לא מבינה ולא יודעת מה אני רוצה ממנה .
אשמח לקבל המלצות מה לעשות כי ככה אינני יכול להמשיך .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשתי מתעלמת - תגובה
ד``ר חיים היילפרין11/07/2012לא ברור לי מדוע נכשלו ניסיונות הייעוץ שעשיתם בעבר אך בשלב זה עליך לפנות לבדך ליועץ נישואין כדי ללבן איתו את המצב ואת האופציות העומדות לפניך. (במיוחד אם תגיע לנקודה בה לא יהיה מנוס מלהציב לאשתך אולטימטום, כדאי לעשות זאת בליווי של איש מקצוע.) בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

