מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית הוצאות בנישואין לא באותו מעמדאנונימי06/12/2012
אנוכי ממעמד ביניים במקור ,נשוי כ3 שנים לבחורה להורים עשירים .
קודם כל בדיונים קודמים והתייעצויות קודמות כבר התייעצתי לגבי נושא היחס של הורייה אלינו כל אחד בנפרד אליי כמכר\חבר ואלייה כאילו כבת לא נשואה וילדה .
לאחר שהתחלתי לטפל בסוגייה באופן הדרגתי עם הצלחה חלקית מאוד לעת עתה .
אני בבעיה נוספת שהיא חלק מהבעיה הכוללת שכבר אמרתם בעבר שהיא בעיה זוגית למרות שהיא לא רואה זאת ככה בכלל עקב הילדותיות שבה .
אמא שלה לפני מספר חודשים לחצה אליה ללכת לאנשי המקצוע בתחום היופי באיזור מגוריהם היקר ! עכשיו שהיא הולכת ,קורים דברים שנראים לי אבסורדים ,עלויות מספרה של קיצוץ פוני 150 ש"ח ,פדיקור מניקור כל שבוע 150 ש"ח ואלו חלק מהדוגמאות ...
וכמו שציינתי בעבר ,אנחנו התחלנו מ0 אני ואשתי (חוץ מדירה בבעלותה מקנייה של הורייה מתנה לה ) הם לא עוזרים לנו ביום יום כזוג כאילו הם לא רואים בנו כזוג .
אנחנו כזוג מנסים לשים בצד כל חודש לעתיד ולמרות שאין לנו הוצאות משכנתא שכירות וכו'. בעקבות הוצאות אלו זה נעשה קשה יותר מחודש לחודש לשים בצד בגלל בין היתר כל הוצאות האוכל היום יומיות והוצאות הטיפוח של אשתי .
יש לציין שהוצאות האשראי של אשתי הם משהו כמו פי 2.5 משלי בעוד שלי רוב ההוצאות זה דלק ורכב היא יש לה רכב עבודה ... אז המשמעות שהיא מוציאה קרוב לפי 3 ממני השאלה האם זה נורמלי חברתית ואני סתם מגזים ? הייתכן ?
ואיך להתנהג עם זה אם אני לא מגזים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית הוצאות בנישואין לא באותו מעמד - תגובה
ד``ר חיים היילפרין07/12/2012כן, הגזמת - בשונות הרחבה מאד הקיימת בין זוגות במצבכם, אתה מתאר מצב נורמלי לגמרי. (כך לגבי הוצאות המספרה של אשתך, למשל, או היחס בין הוצאות האשראי שלכם, במיוחד אם אשתך משתמשת בכרטיס לקניית אוכל, ביגוד וכד'.) ניתן היה לצפות לסיוע כספי (או שווה ערך) נדיב יותר מצד הורי אשתך - בין השאר כדי לאפשר לה את רמת החיים לה הרגילו אותה (ועדיין מעודדים) - וגם ליחס אחר כלפיך, אך קרוב לוודאי שגם זה ישתנה עם השנים (ועם הילדים/ נכדים שיבואו)... למד לההנות מכל הטוב שיש לך/לכם - זה העיקר - ותן לזמן לעשות את שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אספר קצת רקע
אורן09/12/2012ההתייעצות הקודמת הייתה עם יועצת אחרת .
למעשה ההורים שולטים בהרבה מאוד מחייה ,כל יום יש לה משהו אחר לעשות באיזור מגורי הורייה ,עם זה פדיקור מניקור ,פילאטיס ,חדר כושר ,ספר וכו' ,היא כאילו נשארה מחוברת לאיזור אך הרבה פעמים שאני נמצא אצלם לפחות בעבר שהיא לא הייתה עושה את הדברים האלו שם ,אז אמא שלה הייתה כל הזמן משכנעת אותה לבוא לשכונת מגוריהם בשביל לעשות את כל הדברים ,עד שהיא השתכנעה .
עכשיו ציינתי בעיה של עלויות אך זה עניין של כמעט לא להיות בבית כל יום עד שעה אחרת .
יום אחד עד 20:00 יום אחד עד 23:00 וכו' וכו' .
וקורה שבין פעם לפעמיים בשבוע אני נוסע להוריי (כמובן לא בימים שהיא חוזרת מוקדם אני משתדל לסדר זאת ככה שזה יהיה בשעות נורמליות .)
אך איך להתמודד עם הלבד ,האם בכלל אני צריך להתמודד עם זאת ,זה קשה לי .
אני מכין לעצמי אוכל ,מסדר את הבית כי צריך מישהו שיסדר וזה בעייתי יותר עצם השליטה של הורייה בחיינו גם עם זה בדרך עקיפה .
שאני מנסה להמעיט בכמות החוגים \אנשי מקצוע בשביל שתהייה קצת בבית, אך זה להתמודד נגד הקירות ,"זכותי ללכת לאן שבא לי אני רוצה לטפח את עצמי וכו' וכו' " .
אז העניין שלהנות ממה שיש זה קצת בעייתי כיוון שזה כבר לא מתבטא בעניין הכספי זה מעבר ,הזוגיות נפגעת יותר ויותר .
ממה שלמדתי הבנתי שהגישה שלי היא הנכונה ,
הייתי בייעוץ זוגי שלא הוביל לשום מקום בגלל שלא התחברתי ליועצת ,ואשתי גם לא ראתה שום בעיה ובגלל זה לא רצתה בכלל לבוא .
מה לעשות ?
אני חושש מהעתיד .
בתודה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אספר קצת רקע - תגובה
ד``ר חיים היילפרין16/12/2012כפי שעניתי לך לעיל, תן לזמן לעשות את שלו. במיוחד עם בזמן הזה יצטרפ/ו אליכם ילד אחד או שניים, התמונה שתארת (כולל מעמדך, הקרבה ביניכם וכיו"ב) תשתנה מקצה לקצה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורן16/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהחסוי29/11/2012
יש לי בעיה עם ההורים שלי אני צריכה עזרה בדחיפות.
אני מתבגרת בת 15. אני נורא אוהבת לצאת למסיבות ולהפגש עם חברות ...
הבעיה היא שההורים שלי לא מקבלים את זה .
הם טוענים שאני ילדה קטנה מידי ושאין לי מה לחפש בתל אביב.
אני נורא עצמאית , אני שומרת על עצמי, לא שותה לא מעשנת ..
קו האמון שלי עם הורי מאוד נמוך
כל פעם שאנחנו איכשהו מצליחים לסדר את היחסים בנינו יש איזה שהוא אירוע שהם לא מסכימים ואז הכל מתהפך. ואני הולכת ללא רשותם . לדעתי זה שהם לא מבינים אותי לא צריך לבוא על חשבון היציאות שלי עם חברות לקניונים ועוד .
ועקב זה שאני יוצאת ללא ידיעתם , קו האמון שוב נשבר בנינו.
אני באמת לא יודעת כבר איך לפנות אליהם וליצור איתם קשר . בחודשיים וחצי האחרונים פשוט לא יוצא לי לדבר איתם ולשבת איתם שיושבים כל המשפחה . אני נורא מנותקת מהם ואוהבת להיות לבד. לא כיף לי בחברת המשפחה שלי , אני מרגישה לא בנוח . וכנראה בגלל זה אני לא איתם הרבה. לאחרונה לא יוצא לי לדבר אתם בכל חוץ מעל מה אני רוצה לאכול .. וכמה כסף אני צריכה לפעילות בבית הספר. אני ילדה שייש לי הכל. אני לא מתלוננת , תמיד מקבלת מה שאני רוצה .. ולפעמים זה נבלע בהתענינות שלהם אלי ... ויכול להיות שהוא מיותר ..
אמא שלי היא עוסקת בתור מאמנת אישית . היא עוזרת המון לאנשים ותורמת מלא לחברה . אך לפעמים "הבן של הסנדלר הולך יחף". והיא שוכחת שגם לה יש ילדה שצריכה לדבר איתה. אני חושבת שהיא נקלעה למצב שהיא באמת לא מבינה אותי, והפסיקה כבר לנסות, אז היא מתחמקת ממני , אף פעם אין לה תשובות לשאלות שלי על מה שעובר עלי, כל פעם תירוצים. ההורים שלי הם זוג נורא אוהב. ורוב הדעות שלהם הם מחליטים ביחד , יותר מידי ביחד.
אני מרגישה שאין לי מישהו לדבר איתו. הם כל פעם באותה הדעה. אף אחד לא באמת מנסה להבין את הצד שלי את הצרכים שלי. לא באמת מסנים לדעת מה עובר עלי . רק ממשיכים להתלונן למה אני לא איתם בארוחות ערב וכו' .
כשני מנסה לדבר עם אמא שלי תמיד זה נגמר בצעקות ולא יוצא מיזה כלום .
אני הרבה פעמים מזכירה בבית שאטני רוצה פסיכולוגית , כלומר מישהי לדבר איתה, אני אולי מנסהלרמוז להם שאין לי עם מי לדבר, אבל גם זה לא עוזר. וגם פסיכולוגית אני לא חושבת שתגיע אלי בתקופה הקרובה.
אני חייבת לסדר את היחסים איתם כי כי מרגישה שאני מפסידה הרבה דברים .
אני חייבת עזרה ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
טלי מנדיוק30/11/2012שלום לנערה המתבגרת,
מפנייתך ניכר כי את נערה חכמה ונבונה, בעלת בגרות נפשית.
יכולת הביטוי שלך נהדרת וגבוה לגילך.
את נשמעת נערה רגישה, חמה ומשפחתית.
את מתארת באופן רגיש ואנושי את המצוקה שלך, אך לא שוכחת לתאר באופן הגיוני גם את "הצד השני", את משפחתך ואת החוזקות שלה.
העצה שלי אליך היא כמובן לתקשר עם המשפחה שלך. עם ההורים. לנסות אולי לכתוב אליהם מכתבים / מיילים / הודעות.
לנסות אולי באמצעות צד שלישי: יועצת, מורה, קרובי משפחה, חברי משפחה...
בקיצור למצוא את הדרך הטובה אליהם - אני מאמינה שלבסוף הם יגיבו למצוקה.
אז אל תפסיקי לנסות לתקשר.
באופן טבעי ונורמלי את זקוקה להם למרות חוסר ההסכמה ביניכם.
את נמצאת בגיל בו מתבגרים יוצאים החוצה אל החיים, ורוצים באופן בריא ונורמלי את העצמאות שלהם. אבל במקביל - מאוד זקוקים לקשר עם המשפחה ולתמיכה שלהם.
שני צרכים " מנוגדים" אלה יוצרים בילבול ומתח.
אני מאחלת לך שתצליחי לבנות גשר טוב לתקשורת עם ההורים, כי זה הדבר שהכי חשוב בגיל ההתבגרות.
בהצלחה!
ואני פה אם תזדקקי!!!!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה!!יעל25/11/2012
בבקשה תיתנו לי עצה בלי להגיד ללכת לטיפול או יעוץ כי זה בלתי אפשרי אנחנו גרים בארץ זרה.
אני נשואה עם ילד מקסים בן חמישה חודשים.
לי ולבעלי יש קשר מדהים חוץ מבעיה אחת אמא שלו. היא יוצרת לנו ויכוחים וריבים כואבים.
אני לא ירחיב יותר מידי אבל אני יציין שבעלי נטרלי ולא אומר כלום בנושא.
אמא שלו מדברת עלי לבעלי המון דברים רעים ולא נכונים. היא אף שיכנעה את בעלה ללכת נגדי. אני סובלת מהם השפלות כמו קללות. בעלה והיא באו לביתי וקיללו אותי שאני אפס ועוד מלא קללות שלא אפרט כאן אני מצידי רק שתקתי ובעלי כמובן גם כאו לא אמר כלום למרות שבאותו רגע הוא לא היה בבית רק כשסיפרתי לו הוא לא עשה כלום בעיניין. (ציפיתי שידרוש מהם לכבד אותי האם זה בסדר?)
השאלה שלי היא לגבי הילד שלי.
הוא נכד ראשון והם מבחינתם לא ניסו ליצור קשר כבר חודשיים בערך, גם לא קנו לו כלום ולא שום דבר כזה.
בעלי לפעמים רוצה לקחת אותו אליהם האם לתת לו??
האם אני צריכה לתת את הילד שלי להורים של בעלי כשאני יודעת כמה הם מלכלכים עלי לבעלי? וכמה הם מנסים להפריד בנינו ולא יוצרים שום קשר או מנסים לעזור. למשל אולי לקנות לו איזה מתנה?
בעלי רואה אותם הרבה כי הם גרים ממש קרוב ותמיד חוזר טעון לגבי.
אז שתי שאלות?
מה עם הילד שלי?
האם זה הגיוני לצפות מבעלי לעמוד לצידי כשהם אפילו מקללים אותי והוא שותק?
)רק עוד דבר קטן, אנחנו לא גרים בישראל והמשפחה שלי נימצאת בארץ כך שאני לגמרי לבד)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך את עומדת בזה???
גילה26/11/2012אני במצב שלך הייתי מעמידה את בעלי ואת ההורים שלו במקום זה לא מרגיש טוב שלא מכבדים אותך ובכלל שאת לא רצויה. עד קללותאת צריכה לדבר לדבראיתם בשיחה על 4 עינים ולדבר על הכל עם בעלך וההורים שלו וכמובן לא בבית שלא היה מצב שהם יקללו אותך בפרסיה
אני גם הרגשתי ככה לפני כמה חודשים שההורים שלו רצו רק את בעלי בשולחן וכשניסיתי להגיד משהו לא התיחסו וכהתלוננתי לבעלי הוא אמר שזה בראש שליועוד המון מקרים משפילים וכמובן הצלחתי להוכיח לו כשישבנו בשולחן ואמרתי ובקול ברור סליחה גם אני פה יש לי גם מה להגיד..בעבר כמובן לא ידעתי שזה הדבר הנכון לעשות ובזכות השיחה העמוקה שלי פה עם המיעצות הם עזרו לי בשינוי ואני מאוד שמחה על כך
למדתי להעריך את עצמי ולדעת כשלא מכבדים אותי אני צריכה לדבר ולא לשתוק כי זה כואב וימשיך לאכול אותי מבפנים ולא רק זה זה אפילו ימשך עד שאני יתפוצץ וחבל
יש אנשים שחושבים שהכלה היא רק תופסת מקום וחבל
ובקשר לילד הם צריכים לראות אותו וכמובן את נימצאת שם כי הבן לא לא ישגיח כמוך כלומר השיחה שלהם והעקיצות לילד היו שונות
זאת הדעה שלי
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא עזר
יעל26/11/2012ניסיתי לדבר רק איתם זה לא עזר, ניסיתי לדבר רק איתו זה לא עזר וכמובן כולם ביחד זה לא עזר. בעלי נמצא באחת עדות המזרח שהוא חונך תמיד להיות מאחורי אמא. גם עם בפנים שחו היא תגיד עלי כך וכך וכך הוא ישתוק.
ומצד שני כמו שאמרתי אנחנו גרים בחו"ל באזור של הקהילה של העדה שלו והוא התחתן ען מישהי אחרת. ןאני חושבת שאני אמא טובה, ואישה טובה והכל אבל עדיין אני אף פעם לא יהיה מהעדה שלו.
ולא צריכה שיכבדו אותי אני לפעמים חושבת שאני לא עושה בסדר שאני לא נותנת לו את הילד אליהם. ומצד שני האם אני בכלל צריכה לתת את הילד היקר שלי לאנשים שאני יודעת שמלכלכים עלי בארוחת שישי ובעלי חוזר טעון ומלא עצבים כלפי?
ובאיזה טענה אני יגיד לו זה גם הילד שלו?
והאם זה בסדר שאני מצפה שהוא כן יגן עלי נגד אמא שלו? שכן יגיד שהוא בחר אותי והיא חייבת לכבד אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה!! - תגובה
טלי מנדיוק26/11/2012ליעל,
1. חשוב מאוד שתבני סביבך מעגל תמיכה. חברים, משפחה, ....
2. לפי מה שאת מתארת ההורים של בעלך מהווים "גורם שלילי" בחיים שלכם. הם נוקטים באלימות מילולית ונפשית כלפיך, ואת ובעלך לא מגיבים בנדון.
כמובן שעליכם להציג להם גבולות מאוד מאוד ברורים.
עליהם להפסיק את האלימות כלפיך, ולחדול מלחבל בחיי הנישואין שלכם.
לגבי התינוק המקסים שלכם - חשוב לא להפוך אותו "אובייקט" או "צד" במצב הקשה שנוצר.
עם זאת, אני מבינה מדוע קשה לך הביקורים של הבעל עם הבן אצלם - לאור התנהגותם האלימה כלפיך, והפאסיביות של בעלך ושלך בנדון.
3. אין מנוס - את זקוקה לעזרה ותמיכה מקצועית. ואני ממליצה מאוד שתפני לקבל עזרה שכזאת.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתעלמת מארועים משפחתייםאוראל24/11/2012
שלום,
ביתי בת 18 חיילת חדשה שלושה חודשים, חיה איתי האבא בסביבה, מדברת לפעמים בגסות רוח מתחצפת, מאחר והיא בצבא אני מורידה ממנה קצת מטלות של בית אך גם את המעט היא עושה רק אחרי הפצרות וכעסים, גיל ההתבגרות כנראה טרם הסתיים אצלה. דבר שני משפחתנו מאוד קטנה והשבוע התקיים בר מצווה של אחד הדודנים והיא סירבה להגיע, מאוד כעסתי על מעשה זה וגם אמרתי לה זאת. אודה לכם כיצד עלי להתנהג איתה.
תודה
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתעלמת מארועים משפחתיים - תגובה
ד``ר חיים היילפרין25/11/2012את צודקת שבתך עדיין לא סיימה את גיל ההתבגרות, והקונפליקט הקלאסי בגיל הזה הוא בין עצמאות לתלותיות. בדיאלוג עם מתבגרים אין פתרונות או נצחונות מוחלטים ולהורים אין ברירה אלא להלך כלוליינים על חבל דק ולהיות "יותר חכמים מאשר צודקים" - לוותר מראש על הדברים הפחות חשובים (נוכחות בבר מצווה של דודן?) ולעמוד על שלך, כולל ענישה כשצריך, בדברים החשובים באמת (כמו עישון, שתייה ונהיגה וכד'). את יכולה גם לההנות מהעובדה שבחלקה היא כבר ילדה גדולה וניתן לערוך איתה שיחה בוגרת ושוויונית (לא ב"הפצרות וכעסים") אודות חלוקת מטלות הבית וכיו"ב ולהגיע איתה להסכמות עקרוניות שתוכל לעמוד בהן. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדים להורים גרושיםנטלי18/11/2012
שלום רב,
חברתי מתמודדת עם קשיים של ילדי בן זוגה עימו היא חיה. לחברתי ישנה ילדה מנישואים קודמים ולבן זוגה 2 ילדים. ישנם מס' קשיים בהחלטות לגביי הגידול והחינוך, לדוגמא הערות מצד בן זוגה לגביי אופן התנהגות ביתה בעוד שמנגד ילדיו מתנהגים בצורה זהה או גרועה ותגובתו להתנהגותם אינה זהה.
בנוסף, האם תקין שילד בן 9 מעונין לישון עם הורה?
אודה לעזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדים להורים גרושים - תגובה
ד``ר חיים היילפרין19/11/2012לא ברורה לי שאלתך העיקרית... אם את שואלת האם היה רצוי שבן זוגה של חברתך יתייחס באופן שוויוני לילדיו ולילדיה, התשובה היא כן. ולשאלתך הנוספת, הנורמה היא שילדים בני תשע אינם ישנים עם הוריהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אח במצוקהנועה14/11/2012
אחי יוצא עם בחורה כמעט שנתיים. הבחורה עם בעיות פסיכולוגיות ממש קשות, ילדותית, התפרצויות זעם בעקבות ילדות קשה. היא כבר חצי שנה עם כדורים,ניסתה להתאבד לא מזמן וכו.... היא ממש לא עושה לאח שלי טוב, כל הזמן רבה איתו, לא רוצה שיהיה בקשר עם המשפחה וכו' הוא בעצמו אומר זאת וביקש את עזרתינו שנתיחס אליה כמו לילדה קטנה כדי לרכך את התנהגותה. מהתחלה היה נראה שהוא לא בעניין שלה והיא זאת שרודפת אחריו- היא גם אומרת זאת בעצמה. לאחרונה הם התחתנו ואח שלי לא נראה מאושר וגם הודה בפני קרובת משפחה שהוא בבעיה ולא יודע מה לעשות, היא הציעה לו עזרה אבל מאז הוא מתחמק ממנה. . אמרנו לו שהוא מכניס את עצמו למיתה חולה ושלא יתחתן אבל הוא אמר "אני לא יכול להשאיר אותה לבד בעולם" הוא בחר רגיש וטוב לב ואנחנו חושבים שהוא איתה כי הוא פשוט לא יודע איך לצאת מהמצב הזה או שאולי הוא אפילו מפחד שהיא תפגע בעצמה. האם עלינו להתערב ואם כן כיצד. איך לגשת אליו? לאיזה גוף מקצועי אנחנו יכולים לפנות לקבלת עזרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אח במצוקה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין15/11/2012האדם היחיד שיכול לשנות את מצבו של אחיך הוא אחיך עצמו, ועם כל הרצון הטוב שלך, את לא יכולה לעשות זאת עבורו. המקסימום שאת יכולה לעשות למען אחיך זה לשוחח איתו ולהציע לו לפנות (לבד או עם אשתו) לטיפול אצל פסיכולוג קליני או מטפל זוגי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד באמצעיעל10/11/2012
יש לי שאלה חשובה וקריטית. אני נשואה ויש לי תינוק בן חצי שנה. אנחנו זוג צעיר וההורים שלי גרים בארץ אחרת לעומת ההורים של בעלי שגרים קרוב ממש בית לידינו.
אמא של בעלי לא אוהבת אותי בגלל שוני בגישה לחיים ושוני מנטליות היא לא מפסיקה להרעיל את בעלי עלי. בעלי מבחינתו תקוע באמצע אבל גם לא מגן עלי ולא מבקש שיכבדו אותי.
הם משפילים אותי וממציאים עלי שקרים. השאלה שלי היא האם לתת לבעלי לקחת את הילד שלי לסבים שלו כאשר הוא בעצמו אמר לי מה הם יושבים ומדברים עלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד באמצע - תגובה
ד``ר חיים היילפרין11/11/2012חישבי על טובת הבן שלך - האם הוא צריך לשלם את מחיר הבעיות שיש לך עם חמיך? ודאי שלא - זכותו של הילד לגדול עם סבא וסבתא. עם זאת, אני מציע לך לשבת עם חמיך לשיחה פתוחה וישירה על תחושותייך. הסבירי להם שאת באה בטוב, אבל, בסופו של דבר, אם הם לא ילמדו לכבד אותך ולהתחשב בך, כולם ייפגעו. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות חברתיות?אידה08/11/2012
היי, אני בת 30 ....נשואה +2
יש לי 2 חברות טובות ועוד כמה שאני נפגשת איתן מידי פעם - כי הילדים משחקים יחד..
השבוע הייתה סיטואציה - גיסתי דיברה איתי ופתאום ניגשה אליה אמא אחת, נישקה, חיבקה ולי למרות שאנו מכירות וגם מדברות מידי פעם לא אמרה אפילו שלום, זה הציק לי מאוד ... באופן כללי אני רואה שכאשר גיסתי בסביבה הרבה אנשים מגיעים לדבר איתה, אוהבים להיות בסביבתה....היא בקשר טלפוני עם הרבה ....ואצלי המצב שונה ...אני בן אדם יותר סגור ולא מפתח שיחות עם כל אחד...
הבעיה שזה מציק לי
איך אני אמורה להסתכל (להרגיש)על הסיטואציה שתוארה -כך שאני אצא ממנה עם הרגשה טובה, להרגיש נוח עם מי שאני,איך אני אמורה להגיב שזה לא יגרום לי לאי נוחות ..אולי אני צריכה לשנות את התנהגותי....
אבל יש גם אנשים אחרים......לא כולם סופר חברתיים. תפתרו לי את הדילמה בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות חברתיות? - תגובה
ד``ר חיים היילפרין09/11/2012סגירות, חברותיות, דימוי עצמי וכיו"ב אינם מסוג הדברים שניתן "לפתור" בתשובה קצרה בפורום אינטרנטי. ניתן בהחלט לחולל באישיותנו שינויים מפליגים - אנחנו יכולים "ללדת את עצמנו מחדש" ממש - אבל קשה מאד לעשות זאת ללא הכוונה וסיוע של איש מקצוע, רצוי פסיכולוג קליני, ואשמח לסייע לך בזה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותי והאקס שלי...לי05/11/2012
שלום,לאחרונה גיליתי דרך חברה טובה שאחותי חברה בפייסבוק עם האקס המיתולוגי שלי,אציין ששתינו נשואות וגם הוא אך מוזר לי שהיא חברה שלו וכמובן מעולם לא אמרה לי על כך.אני מאד רוצה ל"היכנס"בה על כך שהיא לא אומרת לי דבר על כך ואני רואה שהיא מתכתבת איתו ואיני רוצה שהוא ידע דברים עליי ומין הסתם היא בטח משתפת מה עושים?תודה לי.(יש לציין שהאקס שלה ביקש ממני חברות בפייס וכמובן שלא קיבלתי כי זה ניראה לי לא ראוי).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחותי והאקס שלי... - תגובה
טלי מנדיוק06/11/2012ללי שלום רב,
הדבר המתבקש הוא לשוחח עם אחותך ולהסביר לה את הרגשתך ועמדתך.
שיחה טובה, אינטימית וכנה יכולה לסייע במצב.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מותשת מהיחסים עם אימאאירה31/10/2012
אימא שלי, היא אדם קשה.. וזה בלשון המעטה
אני בת 29 בת יחידה גרה עם אימא אישה בת 52 גרושה.
אני אפילו לא יודעת מהיכן להתחיל.. חוץ מהמשפט שאני הגעתי לסוף, אני לא יודעת מה לעשות, מרגישה מותשת על סף התעלפות מהריבים והוויכוחים שיש לי איתה
אני מתה לעזוב את הבית
אבל לה אין כסף להחזיק את הבית היא צריכה לשלם את המשכנתא וזקוקה לעזרה ממני
לא שיש לי כסף מספיק לעצמי
היא עובדת בעבודה נוחה של מזכירה בשכר מינימום חצי משרה וכמנקה פעמיים בשבוע
והיא מותשת מי זה
אני עובדת בעבודה קשה משרה מלאה ולימודים
אימא שלי, - לא מרוצה ממני מכלום. אני עושה הכל לא בסדר אני לא מבינה כלום מהחיים שלי
לפעמים אני מתעוררת בבוקר והיא עומדת מעליי מחכה להגיד לי במה אני לא בסדר, אך אני לא שטפתי תצלחת, אך אני לא התקשרתי לסבתא, כל שיחה שאני עושה לה, אני אומרת היי והיא עונה בחזרה בעצבים במה אני לא בסדר
אין לה חברות אין לה בן זוג ההורים שלה גרים רחוק היא מוציא הכל אליי
נכון לעכשיו הבעיה הספציפית היא כזו - אני לא מתייחסת אליה (כל הזמן עם החבר) כשהחבר היה בא בסופהש היא הייתה אומרת שאיזה מין מערכת יחסים זאת רק לסופהש, כשהוא התחיל לבוא כל הזמן היא התחילה להתעצבן למה הוא בא כל הזמן שיתחיל לשם כל החשמל מיים אוכל, כשהוא בא הוטא מזמין אוכל! הוא אולי לא מושלם כן אבל היא החליטה שהיא לא מרוצה שחזרתי עליו שעשיתי טעות
אני עוזרת לה כל חודש ב 2000 ש"ח - זה לא מספיק היא רוצה יותר על מנת שהיא תעזוב את הניקיון
אני צריכה לעזור לה לנקות תבית (אני בקושי בבית רק בחדר שלי)
אני צריכה לבשל יותר, אך שאני מנסה לבשל משהו היא עומדת מאחרי וכל פעולה שלי היא שופטת, את לא חותכת נכון את לא שמה על האש הנכונה, כשאני אומרת לה ללכת לתת לי לעשות את זה בדרך שלי, היא לא מסכימה כי אין דבר כזה דרך שלי יש רק את הדרך שלה שזו הדרך הנכונה
היא מחטטת לי במגירות ואם היא מוצאת חשבוניות של בגדים היא מחכה שאני אחזור כדי לצעוק אלי אך קניתי חולצה או מכהס (בכסף שלי)
כשאני אומרת לה שאני לא בעלה שהיא צריכה להיען עליו וזה פייר ואני רוצה חיים משלי
היא אומרת לי שאני חוצפנית ולא מעריכה את מה שהיא עושה בשבילי
היא רוצה לדעת לאיפה אני הולכת מתי אני חוזרת עם מי למה ואך
אני בת 29!!! זה כאילו ריבים של גיל ההתבגרות המלחמה שלי לעצמאות!
היא אומרת שהחבר שלי לא מפנק אותי לא טוב בשבילי
היא נידחפת לי לחיים לכל פרט ופרט לא נותנת פרטיות
היא רוצה שאני היה כל פרט ופרט בחיים שלי מהדרך שאני מתלבשת מתנהגת מבשלת מדברת בדך שלה
אני עייפה
ניסיתי לעזוב פעם היא ביקשה שסבא שלי יתקשר אליי
הוא התקשר ואמר שהם יפסיקו לאהוב אותי עם אני העזוב אותו, הייתי בהלם
כמה שאני מסבירה לה שאני בן אדם בוגר שזכאי לדעות של עצמו, והיא בתור אימא יכולה לתת תדעה ואני מוכנה להקשיב לדעה זו, אבל זה זכותי להחליט
היא אומרת לי שלא כי זה לא החלטה הלא הנכונה אז היא תמשיך להציק לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מותשת מהיחסים עם אימא - תגובה
טלי מנדיוק31/10/2012לאירה,
את סובלת מקשר סימביוטי תלותי עם אימך.
הפיתרון היחידי למצב הזה הוא ניתוק פיזי, שיסייע לניתוק הרגשי.
את צריכה להפסיק כרגע לעזור לאימך ולעזור לעצמך.
לשכור לך יחידת דיור ב 2000 שקל, במקום לסייע לה.
לדעתי את זקוקה לתמיכה מקצועית על מנת להיפרד מקשר הרסני זה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאממ קצת לא הגיוני כי
אירה04/11/2012לעזור לעצמי זה נחמד, אז מה להפקיר אותה לבד שתאבד תדירה? שתיזרק לרחוב?
גם בוא נגיד שהיא תמצא עבודה שלישית
אך לפנות אליה כדי לשכנע אותה שזה עדיף לכולנו לחיות בנפרד
שהקשר ביניינו יהיה הרבה יותר טוב ככה
אני כבר רואה דרמות בסגנון "לכי לכי תעזבי אותי למוות מרעב פה"
שהיא לא תדבר איתי חודשים ארוכים
אני תמיד נישברת ורוצה להתפייס איתה
אני חוךמת על כך שהיא תבין שזה לטובת שנינו מגורים ניפרדים וכמה שזה לא יהיה קל זה עדיף יותר שהיא תתמוך בי רגשית ותעודד אותי להצליח לבד
אממ זה חלומות בהקיץ או שניתן להגיע לזה בעזרת איזשהו תחכום פסיכולוגי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאממ קצת לא הגיוני כי - תגובה
טלי מנדיוק04/11/2012הוא שאמרתי.
את צריכה איש / טיפול שיעזרו לך להיפרד.
את זקוקה לעזרה מקצועית על מנת להיפרד ממנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בנישואיןמורן ל.26/10/2012
אנינשואה + 2 בעלי כל הזמן מחפש על מה לריב לפני שבוע הוא עזב את הבית ולא שמענו ממנו הילדים שלי תאומים בני 4, אני מאוד אוהבת אותו אבל הוא חי כל הזמן לפי מצבי רוח הוא אובססיבי ואם רע לו הוא רוצה שיהיה רע לכולם, אני לא יודעת מה לעשות האם להוציא לו את כל הדברים מהבית או לחכות שיחזור,אני בדילמה קשה כי יש לנו 2 קטנטנים בבית
אני רוצה לציין שהוא כל הזמן עסוק בענייניו,הוא חוזר מהעבודה וניגש ישר למחשב הוא משחק בכל מיני משחקים,או שהוא בחדר כושר וחוזר רק אחרי שהילדים ישנים אני מצידי עושה הכל לוקחת ומחזירה אותם מהגן, מסיעה לחוגים/חברים, דואגת לענייני הבית,כמובן שגם את נוהל המקלחות/ארוחת ערב וקריאת ספר נופלים עליי ובסופו של יום הוא רוצה שאני אקיים עימו יחסים והאמת לא תמיד יש לי רצון לתת לו את עצמי שבו זמנית הוא לא תורם לניהול הבית- המריבות חוזרות כל הזמן וסובבות סביב העניין הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בנישואין - תגובה
ד``ר חיים היילפרין27/10/2012לפי תיאורך את מטופלת בשלושה ילדים, לא בשניים... וזקוקה בהחלט להנחיית איש מקצוע. כדאי לך לפנות בהקדם למספר שיחות עם פסיכולוג קליני ו/או מטפל זוגי, ואשמח לסייע לך בזה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצה אחרונה לפני הגירושיםיעל26/10/2012
שלום רב. אני בת עשרים וחמש ונשואה מזה שנה. יש לי תונוק מקסים בן שלושה חודשים.
אני ובעלי יחד בתור זוג כבר חמש שנים. הוא בא ממשפחה פרמיטיבית מעדות ספרד ואני אשכנזייה.
לי ולו יש עליות ומורדות כמו לכולם אבל אמא שלו לא נותנת לי לחיות. היא מוציאה את השדים שבי.
אצלו נהוג לא משנה מה ללכת עם הדעות של האמא. היא שופטת אותי בהכל וכלום לא טוב לה ולא מספיק לה. ולא זה לא תמיד היה ככה. כל משך הזוגיות שלנו היא עוד קיוותה שהוא יתחתן עם מישהי מהעדה שלו וזה לא קרה.
הוא לא רואה כמה אני אומללה ואף ציין שמוכן לוותר עלי ועל הילד בשביל שבבית שלו של ההורים יהיה שלום.
יש לציין שיש לו אח גדול שאמא שלו שידכה לו מישהי מהעדה וגם גרמה להם להתגרש וכבר כמה שנים הוא רווק. היא כאילו רוצה שהילשים שלה יהיו צמודים אליה.
אני מאוד רוצה לנסות פעם אחרונה לגרום לו להבין שיש פה שתי אופציות. או אני והילד שלנו שהוא בחר. כמו שכתטב בתנך איש יעזטב את בית אביו ואימו וידבק באישתו. או שהוא בוחר באמא שלו ואני עוזבת.
אני מחפשת את המילים הנכונות להגיע ללב שלו ולא מוצאת. זה חשוב לי לעשות ניסיון אחרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצה אחרונה לפני הגירושים - תגובה
ד``ר חיים היילפרין27/10/2012אתם חייבים לגשת בהקדם לטיפול זוגי ולהתחיל ללמוד לחיות יחד ולשקם את הקשר. במקום לחפש מילים נכונות, פני עם בעלך (ובלית ברירה, לבדך) למספר שיחות עם פסיכולוג קליני ו/או מטפל זוגי, ואשמח לסייע לכם בזה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות במשפחהשיר24/10/2012
שלום רב,
אבא שלי לא עובד כבר יותר מ 10 שנים, מקבל קצבת נכות, אך מתפקד בסדר.
אמא שלי עובדת קשה מאוד כל השנים עד שעה 17.00 והיא המפרנסת העיקרית.
מתמיד היו בעיות בבית של כסף ותמיד זה נושא חם על הפרק שבעקבותיו יש מריבות ואח"כ הם לא מדברים חודשים.
אני ואחיי בקשר טוב עם ההורים. אך כואב לנו לראות איך אבא מתייחס לאמא, מזלזל, לפעמים מדבר בצורה לא יפה בשולחן ליד כולם. וגם היא לפעמים עונה - אבל זה לא מצדיק את ההתייחסות של אבא. הוא כמעט ולא עוזר בבית מבחינת כביסות,שטיפה וכו'... ואמא עובדת נורא קשה גם בחוץ וגם בבית ומרגישה מושפלת..
ניסינו אנחנו האחים לדבר איתו. הגענו יחד לשיחה איתו והוא קיבל את זה מאוד לא יפה , הקשיב קצת ואח"כ הלך ולא רצה להמשיך לשמוע.
המצב מאוד בעייתי ואין מצב שיילכו לטיפול או משהו כזה. השאלה איך אנחנו בתור ילדים יכולים לעזור להורים לפתור את העניין בניהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות במשפחה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין25/10/2012כילדים (בכל גיל), אתם באמת מוגבלים מאד ביכולת לשנות את אורחות הוריכם. עם זאת, כל עזרה והכוונה שתושיטו לאמכם שיקלו עליה ויעצימו אותה (כלכלית ורגשית) יביאו עם הזמן לשיפור היחסים והאווירה בבית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבים עם אמאשירי24/10/2012
שלום
אני בת 34 נשואה 3 שנים
לאחרונה אני ואמא שלי רבות הרבה ובכל ריב אני זאת שצריכה להתנצל, להוריד ראש ולהתחיל לדבר, יש לה הרבה אגו וכמעט אף פעם לא מודה בטעויות
בכל פעם שאנחנו רבות מתחילה דרמה של פרצופים, כעס, משחקים ופרנציפים ואני מרגישה שהיא מתנהגת כמו ילדה קטנה במקום בוגרת, מה שמאוד מעציב אותי כי תמיד חשבתי שמבוגרים הם גם בוגרים..
דיברתי איתה על זה ואין עם מי לדבר זה כמו קיר, לפעמים היא יכולה להשתנות אבל זה תמיד חוזר לדפוסים האלו..
ואני מוצאת את עצמי כל יומיים בדרמות מיותרות על שטויות
וגם מאוד קשה לי להתמיר את האנרגיה הזאת שנתקעת בתוכי
מה לעשות? שיחות איתה לא עוזרות..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבים עם אמא - תגובה
ד``ר חיים היילפרין25/10/2012כדאי שתתחילי באמת להתייחס אל אמא כאל ילדה לא בוגרת - בנקודות הפחות קריטיות, השתדלי לא להישאב אוטומטית לוויכוחים הרגילים ופשוט וותרי, הבליגי והתעלמי ("כן, אמא, את צודקת"); בנקודות היותר קריטיות, הציבי בפניה גבולות באופן ברור ועקבי, מבלי להיכנס לוויכוח או להיכנע למניפולציות מצידה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מרגישה בודדה
שירי28/10/2012בהמשך להתכתבותינו..
יש לי אח שיש לו בעיות נפשיות, הוא נפגע מכל דבר וכועס על כל מי שנמצא בסביבה שלו, הוא גר עם אמא שלי והוא מצליח לגרור אותה לאמפטיה איתו נגדי
והיא פשוט יוצאת נגדי אומרת לי שאני לא בסדר, שאני לא מבינה את המצב וכו כו..
והיא פשוט תוקפת אותי כמעט ללא הפסקה
אני מרגישה שהיא ואח שלי הפכו להיות קואליציה אחת סגורה ואני בצד ( ההורים גרושים וגם אבא שלי לא נכלל אצלהם להיפך גם הוא מטרה שמאשימים אותו בהכל )
אני מרגישה לבד וללא אמא..
אני כל כך עצובה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מרגישה בודדה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין31/10/2012אני ממליץ שתעשי מאמץ להרחיב את מערכת התמיכה הרגשית שלך מחוץ למשפחת המוצא, החל מבעלך וחברות טובות וכלה באיש מקצוע (פסיכולוג וכד'). בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריב עם אמא
תמר26/10/2012ברגע שמתחיל ויכוח אם זה בטלפון תאמרי לה שאת מנתקת ואם זה אצלה בבית פשוט צאי אל תיגררי לויכוחים
אולי מבחינתה את זו שצריכה להתנצל כי היא המבוגרת יותר (לא הבוגרת מביניכן)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משפחתה של אשתי-כבר אי אפשרנואש23/10/2012
שלום,
אני אישתי והילדה(בת 5) גרים מספר רחובות ממשפחתה של אישתי
אישתי מאוד קשורה למשפחתה ובעיקר לאמא שלה
ורוב הזמן נמצאת שם עם הילדה
ודואגת לאמא שלה אביה ואחיה
החינוך שילדתי מקבלת שהיא נמצאת שם לא מקובל עליי
הם נותנים לה כל הזמן מה שהיא רוצה ולא מציבים שום גבולות
מעביסים אותה במזון והBMI שלה כבר מאוד גבוה לגילה
מדובר על משפחה חמה שאני מאוד אוהב ומחשיב
אותם למשפחתי אך המצב בלתי נסבל!
דיברתי עם אישתי נון סטופ על הדבר, היא מבטיחה לי שדברים ישתנו
זה קורה בדיוק לשבוע וחוזר לסורו
דיברתי עם חמותי היא אומרת לי שמבחינתה אין שום בעיה ושבתה תפסיק לבוא
כל כך הרבה אך בו בזמן מתקשרת אליה ובוכה שהיא נוטשת אותה
הדבר העיקרי שאני רואה מול עיני זו הילדה שסובלת מכל העניין
אך אם אני יעזוב זה יכול להיות גרוע יותר אך גם שאני נשאר זה קשה מנשוא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נואש ערב טוב
תמר24/10/2012אני מציעה לכם לשוחח ולגשת לייעוץ זוגי/משפחתי, בקשר לBMI של הילדה בת החמש
תקפידו על לפחות שעה פעילות גופנית ביום (שחיה,ריקוד,משחק בפארק וכדומה)
יכול להיות שבת זוגך אכן קשורה למשפחתה נסה לשוחח עמה בשלווה ולהסביר לה את הגורמים שמפריעים לך. אתם הורייה של הילדה תגבילו אותה לחטיף ליום לא משנה באיזה מקום היא נמצאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
תמר24/10/2012אם אתה אוהב את אשתך אתה צריך לקבל אותה כמות שהיא, היא קשורה למשפחתה
בקש ממנה למתן את הביקורים שם לפעמיים שלוש בשבוע,
שאל אותה מה הסיבה שהיא נמצאת שם על בסיס יומי? אולי חשוב לה לראות את הוריה כל יום? הם מבוגרים? חוליניים? לכל דבר יש סיבה
אין פסול שילדים מבקרים ועוזרים להוריהם
גשו לייעוץ שם תמצאו תשובות ופתרון לבעיות, ואם לא למענכם אז למען הילדה שלכם שהיא רק בת חמש וזקוקה להורים מאושרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפחתה של אשתי-כבר אי אפשר - תגובה
טלי מנדיוק25/10/2012לנואש שלום רב,
החשוב ביותר לילדים צעירים בני 5 - זה חום ואהבה.
אתה מתאר משפחה מורחבת שהיא חמה ואוהבת, וזה הדבר החשוב והעיקרי בקשר שלהם עם הנכדה ובכלל.
לגבי "המזון והגבולות" אתה תידרש להגמיש את עצמך.
דעתך ידועה לכולם, והיא כמובן מובנת ומקובלת.
לגבי השליטה - אין לך שליטה בדבר, וגם לא תוכל לקבל שליטה.
נכון הדבר לגבי העתיד - כשהבת תלך לחברות, מסיבות, טיולים, ביה"ס.....
לא תוכל לשלוט מה היא אוכלת וכו...
כוונתי היא - שהורים אומרים את רצונם / דעתם / ובמקרה שלכם אתה ואשתך עם גישות שונות, והילדים מקבלים מסרים אלה.
ביצוע החינוך / הנורמות / הערכים - נטמע עם השנים, ומיושם ע"י הילד בעצמו לאט לאט.
בקיצור - שחרר.
אמרת, ביקשת, הסברת....
זהו - מפה אין לך שליטה.
קח את הדברים הטובים והחיוביים של הקשר עם משפחתה של אשתך.
ותשלים עם העובדה שאין לך שליטה של 100% בגידול הילדה ובכלל.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

