פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    ליאת
    08/07/2011

    ערב טוב, אבי בן 57 עבר אירועים מוחיים חוזרים, באישפוז הנוכחי הוא עבר מבחנים קוגנטיביים לדבריו נאמר לו כי ציונו 18 , והרופא הסביר לנו שאצל אדם רגיל הציון 28 מה המשמעות?אם תוכלו קצת להבהיר לנו זה יהיה מצויין .תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    09/07/2011

    שלום רב,
    ייתכן ( אבל לא בטוח) שנערך לא מבחן mini mental status examination, שהוא סריקה גסה לתפקוד קוגניטיבי. אם כך, הציון מעיד על קשיים תפקודיים ניכרים ואולי גם על בעיות התמצאות. לא ניתן לתת פירוש של ממצאי הבדיקה בלי לראות ביצועו המדויק, וכמובן לדעת באיזו מבחן השתמשו.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    א
    08/07/2011

    שלום,
    אני בת 42.5 ובשנה האחרונה אני מרגישה שהזכרון שלי אינו כתמול שלום. אני מרבה לשכוח דברים (כגון מיקום המפתח, בקשות שמשיהו מבקש ממני וכד') אני מוצאת את עצמי לא פעם במבוכה כשאני שוכחת . פעמים אני נעזרת ביומן ובו כותבת את מה שאני צריכה לעשות.
    לעיתים אני שוכחת את המילה שאני רוצה לומר, דבר המקשה מאד על תפקוד בעבודה (בה עלי לשוחח עם אנשים ולתת הדרכה על נושאים שונים).
    אני יודעת שגילי צעיר (לתופעות אלו) ואין בדרך כלל תופעות כאלו בקרב אנשים, לכן חשבתי שאולי זה קשור לעומס העבודה, לשתיה מרובה של נס קפה וכו'.

    אושה לכן, אם תכוונו אותי ותאמרו לי מה קורה איתי, ולאן עלי לפנות כדי לטפל בתופעה מציקה זו.

    תודה מראש
    א

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה ...

    א.
    10/07/2011

    אשמח אם תענו לי על שאלתי.

    תודה מראש
    א.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיחה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/07/2011

    א. שלום,

    התופעות שאת מתארת בהחלט יכולות על רקע מצבי לחץ ממושכים ועייפות.
    בכל אופן, אני ממליצה לך לקחת כמה צעדים כדי לברר מקור הקשיים.
    ראשית לפנות לרופא משפחה ולבצע בדיקות שגרתיות. חשוב לשלול בעיה רפואית, ולפי הצורך הרופא המשפחה יפנה אותך לבדיקה אצל נוירולוג. אחר מכך או במקביל, מומלץ שתעבור אבחון נוירופסיכולוגי (קוגניטיבי) כדי שנתן למקד את תלונותיך באופן אוביקטיבי, לברר מקור הקשיים ולהמליץ על התערבות טיפולית מתאימה.
    מקווה שעזרתי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אמא
    11/07/2011

    אני מודה לך מאד על תשובתך !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפוי.בעיסוק
    גלי
    07/07/2011

    אחי.בגיל.59.עבר.חבלת.ראש.קשה.עם.הפרעות.התנהגותיות.לא.מטופל.
    ברצוני.למ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפוי.בעיסוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    גלי
    09/07/2011

    למצוא.מרפאה.בעיסוק.המתמחה.בפגיעות.ראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש קשה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/07/2011

    גלי שלום,
    את לא מציינת האם אחך עבר טיפול שיקומי והאם עבר אבחון נוירופסיכולוגי.
    בעיות התנהגותיות עקב חבלת ראש לעיתים קרובות דורשות התייחסות של מסגרת שיקומית שמתאימיה לנפגעי ראש ומטופלות על ידי נוירופסיכולוג. מרפאות בעיסוק עובדות לרוב עם בעיות קוגניטיביות בלבד.
    חשוב לדעת את האיזור מגורים שלכם ע״מ להמליץ על הפניה מתאימה. בנוסף, ניתן לפנות לקופת חולים ולקבל כיום טיפול קוגניטיבי במסגרת של ריפוי בעיסוק, כמובן עם הפניה של הרופא המטפל.
    מקווה שעזרתי. את מוזמנת לצור איתי קשר טלפוני לכל שאלות נוספות בנושא.

    בברכה 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    בעילום שם
    02/07/2011

    ראשית אני ממש שמח ומברך על הפורום הזה-תצליחו!!
    שאלתי היא כזאת
    מזה מספר שנים הייתי טרוד בראשית חיי האזרחיים ולא הייתי נרדם ולא הייתי ישן טוב בלילות.
    פסיכאטר רשם לי רידזין 25 מ"ג+ כדור נוסף של התרופה 10 מ"ג -סה"כ נטלתי ביום 35 מ"ג.
    נטלתי את התרופה כ-3 שנים.
    התרופה עזרה לי ונרדמתי וישנתי יפה.
    עם זאת בלימודים הראש שלי לא עבד טוב כבעבר, היה לי קשה לזכור דברים,להיות מסודר,המוטיבציה שלי ירדה, ממש הייתי זומבי בכל החלטה וכישורי השיכליים צנחו
    ולמרות זאת המשכתי לקחת את התרופה לא חצי שנה אלה 3 שנים למרות שהפרעות השינה נפתרו מזמן.
    לאחר שקראתי מעט ושאלתי מעט אנשי מקצוע, הבנתי שרידזין היא תרופה שמורידה מעט את המרץ.
    היום אני בריא וישן מצוין.
    אני חושש אבל ששנים של נטילת התרופה גרמו לי לשיכחה אולי של הילדות והבגרות ובכלל.
    רציתי לשאול האם זה יתכן?
    האם תרופות החוסמות ונוגדות פסיכוזה לאדם שאינו זקוק להם בכלל יכולות לגרום לשיכחה ופגיעה בזיכרון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תשובה לשאלות

    בעילום שם
    10/07/2011

    האם בעצם כדור אנטי פסיכוטי הוא הפוך מרטלין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/07/2011

    שלום רב,
    איני רופאה ולכן לא מוסמכת לענות על השפעתן של תרופות שונות. עם זאת, אין קשר בין ריטלין ותרופות אנטי פסיכוטיות. לכל אחת יש מטרה טיפולית אחרת ועובדת על מנגנון ביו-כמי אחר.
    כמו כן, לא ידוע על בעיות זיכרון כפי שאתה מתאר בעקבות טיפול תרופתי שכזה.
    קושי לזכור תקופות של העבר הרחוק כמו הילדות בדרך כלל נובע מדחיקה רגשית ולא על רקע אורגני או פרמהקולוגי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי ריכוז ואיזיכרון
    קיקי
    21/06/2011

    שלום רב בעלי פצוע ברגלו מזה המון שנים לאחרונה מצבו החמיר והוא לוקח כמה סוגים של כדורים כמו ליריקה במינון הכי גבוה כמו כן לוקח קלונקס סימבלתה ואדרונקס .
    לאחרונה אני שמה לב שהוא לפעמים לא מרוכז לא זוכר דברים וכל זה התחיל רק לאחרונה מזה כ6-8 חודשים .
    שאלתי היא האם יכול להיות שמצבו זה קרה בגלל כל הכדורים שהוא מקבל ואם כן איך אפשר לבדוד את זה ואת מבו באמת .
    אודה לך מאוד באם תוכלי לשלוח לי תשובה למייל תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי ריכוז ואיזיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים ותפקוד קוגניטיבי

    ד``ר שרה רפפורט
    09/07/2011

    קיקי שלום,
    בעלך נוטל הכדורים חזקים נגד הכאבים. ידוע ש התרופות האלו במינון גבוה גורמות לעיתים לתשתוש, עייפות וכן פוגעות בתפקוד כפי שאת מתארת. איני רופאה ולכן לא מוסמכת להתייחס לשאלתיך. איזון כאבים הוא נושא מורכב ולא פשוט. יש מרפאות כאב שמתמחות בנושא בעודו להתייחס לתפקוד הכללי של המטופל.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון
    ו
    19/06/2011

    בני בן 6שנים עולה לכיתה א.. מאיזה גיל אפשר לעשות איבחון פסיכודידקטי שיבדוק הכל?איפה ואיך למי פונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון - תגובה

    גל גפן-ריטר
    20/06/2011

    שלום,

    אבחון נעשה לצורך מטרה מסוימת, כלומר ישנו קושי אצל הילד, או שאלה המתעוררת נוכח תפקודיו. בפנייתך לא ציינת את הסיבה לאבחון של בנך וכן אינני יודעת למה כוונתך כשציינת שאת מעוניינת באבחון פסיכו-דידקטי שבודק הכל.

    כך שאנסה לענות על שאלתך באופן כללי יותר. את החלק הפסיכולוגי-קוגניטיבי של האבחון, ניתן בהחלט לעשות כבר עכשיו (מטלות הבודקות זיכרון, תפיסה, חשיבה, מוטוריקה, יכולת גרפו-מוטורית, קשב וכיוב'). לעומת זאת מרבית המטלות הדידקטיות (שאני מכירה) מתייחסות כבר לבדיקה של יכולת הקריאה והכתיבה שאת אלו עוד לא מצופה מבנך לדעת, כך שלא ניתן יהיה לבדוק אותם.

    נשאלת השאלה לצורך איזו מטרה את זקוקה לאבחון והאם ניתן לחכות עם האבחון עד תום שנה הבאה או מחצית שנה הבאה?

    האבחון הפסיכו-דידקטי מבוצע על ידי פסיכולוגים מומחים, העובדים באופן פרטי או מכונים פרטיים. לגבי האפשרות לעשות זאת דרך קופת חולים אינני בקיאה בפרטים אך את בהחלט יכולה לברר גם שם.

    שיהיה בהצלחה בכיתה א',



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לאבא
    מיכל
    13/06/2011

    שלום
    אבי עבר ארוע מוחי מספר פעמיים
    והמצב נהיה ממש קשה הוא לא שולט על הצרכים שלו
    שאלה...
    האם כדי להביא את אבי למרפאת זכרון
    הוא אומנם זוכר אותנו אבל לא את הילדים שלי או את הגיל שלי .

    יש לכם איזה רעיון איך אפשר לעזור לאבא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה לאבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לאבא - תגובה

    גל גפן-ריטר
    15/06/2011

    מיכל שלום,

    על פי התיאור שלך , אני מבינה גם כי מצבו הרפואי של אביך אינו יציב וגם ישנם מכלול של דברים מהם הוא סובל. מהתיאור שלך קשה לי מאוד להעריך האם אביך יוכל ליהנות ולהפיק מאימון של זיכרן, או שכדאי לטפל כיום דווקא בדברים אחרים אצלו ואו גם בסביבתו (המשפחה הקרובה לו) שנשמע שסובלת ומתקשה לקבל ולהתמודד עם המצב.
    הייתי ממליצה לך לפנות לרופא שמכיר את מצבו ולהתייעץ איתו לגבי מתן עזרה וטיפול מתאים לאביך.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון שהולכת ומחריפה
    רקפת
    10/06/2011

    שלום אני בת 40 , בזמן האחרון אני מתחילה משפטים ואומרת משהו אחר מימה שהתכוונתי.
    לדוגמא : כשאני אומרת לילד ללכת לישון שהתכוונתי לומר לך להתקלח. זה קורה לי הרבה במהלך היום ומאוד מטריד אותי .
    אני שוכחת הרבה דברים שאני עושה באופן אוטומטי במהלך היום.
    אני נתקעת במילים וצריכה לחשוב שוב על המילה שהתכוונתי.
    ראוי לציין שיש לי ADHD לא מאובחן ( אבחנתי את עצמי,בני מאובחן ואנחנו אותו הדבר ) אני אישה בריאה .
    שאלתי היא מימה זה נובע הבילבול במילים? אני מרגישה שזה הולך ומחריף ואני מודאגת.
    האם יש דרך לעצור את זה.
    אשמח לתשובה מהירה.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש טיפול

    מעיינוש
    13/06/2011

    לאמא שלי ישנה אותה הבעיה...היא לא השלימה עם זה וזה נורא הפריע לה בעבר ולכן היא בחרה לעשות טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT שמטפל בחרדות דיכאונות ואף יעיל בבעיות קשה וריכוז! כדאי לחפש בגוגל ולקרוא על זה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש, איבוד זיכרון וקשב
    ליז
    01/06/2011

    שלום אני בת 28 ולפניי בערך שנה עברתי תאונת דרכים .. נהיה לי דימום סבדורלי במוח אושפזתי באיכילוב למשך שבוע ושוחררתי הביתה במשך חודשיים חשתי וגם הסובבים אותי שמצבי מדרדר מרגע לרגע איבדתי את חוש הטעם והריח,נהיו לי בעיות זיכרון וקשיים בהבנה בעיה בשדה ראיה וירידה בשמיעה + טינטון..יש לי בעיות שינה חמורות ואני ישנה אולי שעה ביומיים וניסיתי את כל כדוריי השינה שיששלחו אותי לשיקום בבית לוינשטיין וכיום אני שם קרוב ל10 חודשים עשו לי איבחונים וראו שיש לי בעיה בזיכרון ובקשב והריכוז יש לי גם בעיות נפשיות כמו דיכאון וחרדה ואני מטופלת שם אצל פסיכולוגים ופסיכאטר ולוקחת כדורים (וולבטרין) נוגדיי דיכאון, אני עושה שם רפוי ועיסוק ובאמת שהצוות שם מדהים ועושה את הכל כדי לרצות את המטופלים.. היום שאני מסתכלת אחורה אני לא מרגישה שהזיכרון שלי והקשב השתפרו וזה מטריד אותי מאוד... החליטו לתת לי רטלין כדי לראות אם זה עוזר אני חושבת שאני בחורה צעירה עדיין כדי להיות במצב הזה של חוסר אונים ותקווה והייתי אבודה לגמריי אם לא הייתי שם אבל באמת חשוב לי לדעת אם יש אפשרות שהרטלין עוזר או שהוא סתם יהפוך אותי לזומבי ? ואם יש איזה תרופה לשיפור הזיכרון?ומה הסיכויים שזה יחזור למצב הקודם (לא היו לי בעיות כאלה מעולם )? אני ממש מפחדת לא להישאר כך כי זה ממש מעיק עליי ואני לא יכולה להסתדר עם זה האם זה תלוי גם בי? כי מיצידי אני נותת תמקסימום אשמח לתשובה תודה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש, איבוד זיכרון וקשב - תגובה

    גל גפן-ריטר
    04/06/2011

    ליז שלום,

    אני מבינה מאוד את הלחץ והחרדה בהם את נתונה כרגע, יחד עם זה נשמע שאת נמצאת במקום אשר נותן לך מענה לקשייך וקשוב לצרכייך. בנוסף, כפי שאת מציינת את בחורה צעירה, בעלת מוטיבציה וכוחות לתהליך השיקום ובכך אני רואה הרבה מאוד אופטימיות,
    התהליך של שיקום הוא תהליך ארוך ולעתים המשמעות שלו היא גם ללמוד כיצד להתמודד עם הקשיים, כי לא את הכל ניתן לתקן ולהשיב בדיוק כפי שהיה. לגבי טיפול תרופתי בריטלין, אני מבינה כי זו המלצת הצוות המטפל בך, וזו בהחלט תרופה שיכולה לעזור ולהקל על הסימפטומים שלך ולא בהכרח בכלל להביא אותך למצב של זומבי.

    שיהיה הרבה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ,שאלה חשובה ודחופה מאד !!!
    הדס
    31/05/2011

    יש לי קרובת משפחה ,בת 60 + חולת מיאסתניה גרביס,שהתלוננה בחודשים האחרונים על דכאון עמוק וחוסר חשק לבצע פעולות יומיומיות ...
    בעקבות כך קיבלה המלצה מהנוירולוג ליטול פלוטין(פריזמה),וכנראה לא הודרכה כראוי. כשראתה שהמצב לא משתפר -הפסיקה אחרי 10 ימים.
    מאותו הרגע (חודש וחצי בלבד!!) החלה ירידה קוגנטיבית מנטלית ותפקודית חדה ביותר -כרגע היא מוגדרת כסיעודית!!! .היא מבולבלת מאד,בוהה,לסירוגין מודעת/לא מודעת למצב לסביבה ולאנשים..לעיתים נדמה כי פתאום מתעוררת .ומזהה, מתרגשת מחבקת. -לפעמים ממלמלת מילים לא מובנות ולפעמים עונה לעניין במשפט שלם והגיוני . מצליחה לקרוא מילים אחדות מעיתון או מספר ומתעייפת מאד מהר. נדמה כי היא מבינה את כל המתרחש סביבה .בשבוע שעבר עוד הצליחה לאחוז כפית ולאכול מעדן בכוחות עצמה, היום כבר לא משתפת עם זה פעולה.שלא לדבר על לקום מישיבה לעמידה .היא מאושפזת במחלקה נוירולוגית ולדברי הרופאים לא רואים שום ממצא ב-CT או ב EEG או ב MRI נעשה ניקור מתני ומחכים לתוצאות לשלול קרויצפלד.לדבריהם תשובות ההדמיה לא תומכות בקרויצפלד.
    הבנתי שיש תמונת דמנציה על רקע דיכאון והיא הפיכה, האם זה נכון ? מה ניתן לעשות אם בכלל ?????? אשמח לכל תשובה/הפניה /הכוונה
    תודה רבה רבה !!!

    הדס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר אחד

    הדס
    31/05/2011

    לעניות דעתי הזמן הוא גורם מכריע כאן והיא מאושפזת ללא כל טיפול כבר שבועיים.
    רק מחכה לתוצאות שנגררות עם סחבת הכרוכה לצערי אך ורק ביוקר הבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ,שאלה חשובה ודחופה מאד !!! - תגובה

    גל גפן-ריטר
    04/06/2011

    הדס שלום,

    זהו לא תחום מומחיותי, אך נשמע שכדאי, במידה ולא עשיתם זאת, להתייעץ במקביל עם פסיכיאטר שמתמחה גם במחלות דמנטיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון אצל ילדים
    מיכל
    29/05/2011

    שלום רב,
    למי ניתן לפנות על מנת לאבחן ילדה בת 9 שלפי דעתי יש לה בעיית זיכרון, היא חורשת למבחנים, ובזמן אמת לא זוכרת את החומר, היא קוראת סיפור אך לא מצליחה לענות על שאלות בע"פ, וכן בזמן קריאה מוסיפה אותיות,משנה מילים, ולאחר שמתקנים אותה היא חוזרת על אותה טעות
    לתשובתכם אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זיכרון אצל ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון נוירופסיכולוגי

    ד``ר שרה רפפורט
    01/06/2011

    מיכל שלום,
    כל הכבוד על הערנות שלך ביחס לקשייה של הילדה. לפי התיאור שלך קשייה הם לפחות בתחום הדידקטי (קריאה והבנת הקריאה) ואולי נמצא גם קושי באירגון השפתי, ועוד. אני ממלצה על אחבון נוירופסיכולוגי שמתייחס על כל התפקוד הקוגניטיבי, כולל איתור בעיות זיכרון ואיתור לקות למידה (כלומר אבחון פסיכו-דידקטי).
    כדאי להתייעץ עם היועצת בית הספר על המלצות למכון שעוסק באבחונים באזור מגוריך, כלומר קרוב לבית. ניתן גם לפנות לשפ״י ( שרות הפסיכולוגי החינוכי), או כמובן אלינו למכון קוגני-טיב שנמצא בתל אביב.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה מדאיגה בזיכרון בגיל 38
    אלעד
    24/05/2011

    שלום רב,
    מאז ומתמיד ניחנתי בזיכרון מצוין. היו לי ציונים גבוהים ובאופן כללי תפקוד משביע רצון (מבחינה אינטלקטואלית בעיקר).
    בשנה האחרונה אני נוטל כדורים מסוג SSRI ולצערי בשל תופעות לוואי הכוללות כאבי ראש ועייפות מוגברת מחליף כל הזמן את סוג הכדור.
    במהלך החודשים האחרונים אני מרגיש ירידה בריכוז ובזיכרון. עדיין קשה להצביע על משהו אקוטי אבל בוודאות משהו השתנה. קשה לי ללמוד, אני שוכח מטלות ומשימות (גם כשהן כתובות), שוכח מדברים - ובאופן מוזר נזכר בהם כשאין לי מה לעשות עם זה. קרה לי לאחרונה שהגעתי לרופאה נוירולוגית (בקשר לענין הזה) ורק כשהיא התחילה לדבר ושאלה אותי אם חל שינוי מהפעם הקודמת שהייתי אצלה, שמתי לב לכך שקבעתי את התור כי חשבתי שעדיין לא עשיתי זאת (לא בתור מעקב). זה אמנם יצא לטובה כי זה הדגים היטב את התלונה שלי (ובעקבות כך נשלחתי ל CT שיצא תקין לחלוטין), אבל יש פה משהו מטריד.
    מספר שאלות:
    1. האם הירידה בזיכרון עשויה להיות תוצאה של השימוש בכדורים?
    2. אם כן מה אתה מציע?
    3. האם יתכן שאני סובל גם מהפרעות קשב וריכוז? כדאי לאבחן?
    4. ראיתי שלא מעט אנשים פה בפורום הופנו לאבחון קוגניטיבי. למה הכוונה? איפה עושים אבחון כזה? האם ניתן דרך קופת החולים?
    תודה מראש ובשורות טובות :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    גל גפן-ריטר
    26/05/2011

    אלעד שלום,

    אנסה לענות על שאלותיך. אתה מתאר ירידה בריכוז ובזיכרון ביחד עם התיאור כי אתה נוטל טיפול תרופתי. לא ציינת מדוע התחלת בטיפול התרופתי, וייתכן והסיבה שהובילה לטיפול התרופתי מובילה גם היא לתפקוד קונגניטיבי לא אופטימלי. במידה ואתה מטופל אצל פסיכולוג או פסיכיאטר הייתי ממליצה לך לבדוק עמו את חוות דעתו לגבי הסימפטומים שאתה חווה ולהתייעץ לגבי השפעות הטיפול התרופתי.
    לגבי אבחון, אתה יכול לברר דרך קופת חולים ובנוסף ישנם מכונים פרטים העוסקים באבחון נוירופסיכולוגי או אבחון קשב.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, אני רק שאלה
    צבי
    23/05/2011

    שלום, אני חולה סכיזופרניה ויש לי בעיות זיכרון, טווח ארוך ותווך קצר, ורציתי לדעת אם יש לזה טיפול?

    תודה ממני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום, אני רק שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ עם הרופא

    ד``ר שרה רפפורט
    01/06/2011

    צבי שלום,
    הבעיות הזיכרון שאתה מתאר הן כנראה על רקע המחלה הנפשית ממנה אתה סובל. הדבר הוא נפוץ במחלה שכזו. עליך להתייעץ בנושא עם הפסיכיאר,הרופא המטפל שלך. ייתכן שהבעיות הן תופעות לווי של תרופות שאתה נוטל, או הן ביטוי של הסימפטומים של המחלה.
    הרופא שמכיר אותך יידע לכוון אותך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודהה על התשובה

    צבי
    02/06/2011

    לי אישית נראה שזה בגלל המחלה, בכל מקרה השאלה שלי הייתה אם מטפלים בזה ואם כן אז איך? שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה על תוצאות מבחני אינטליגנציה
    נתן
    23/05/2011

    לאחרונה ערכנו לבתנו אבחון פסיכודידקטי שבסיכמו ניתנו המלצות להתאמות היבחנות מרוכבות. ע"פ האבחון מנת משכל של הילדה (בת 12) היא 80+ אובחנה כ ADHD
    במהלך האבחון נשלחנו ע"ע המאבחן לבדיקות עיניים לאחר ששם לב שהילדה מתקשה לראות דברים פשוטים בתמונות . הבירור הוביל לאבחנה שהיא סובלת מלחץ תוך גולגולתי גבוה ורק בסיום האבחון החלה ליטול כדורים. כמו כן, הילדה סבלה בעבר מאפילפסיית ילדות אך היא חופשייה מפרכוסים מאז 2007 . באוקטובר 2010 הופסק הטיפול בדפלפט.
    הישגיה הלימודיים טובים, למעט מתמטיקה ואנגלית בהם מתקשה, ובנוסף המאבחן מעריך שהציון 80 אינו משקף את יכולותיה.
    1. האם הלחץ תוך גולגולתי ממנו סובלת כעת משפיעים על הרמה הקוגניטיבית של הילדה בטסט?
    2. האם האפילפסיה אף היא יכולה לתרום ךירידה ברמה הקוגנטיבית ?
    3. האם מומלץ , במקרה מעין זה, לחזור על המבחנים לאחר שמצבה הרפאי ישתפר?
    4 האם בכלל לא כדאי לערוך לה אבחון נוירו פסיכולוגי לאור כל הרקע שתואר?

    תודה על העזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה על תוצאות מבחני אינטליגנציה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    26/05/2011

    נתן שלום,

    אני מבינה מתאורך את הדאגה ואת הצורך לקבל מענה לגבי מצבה הבריאותי של בתך.

    האבחון הפסיכו-דידקטי, נותן לכם "צילום מצב" של תפקודה הקוגניטיבי של בתך כיום, ומכאן המלצות טיפוליות והתאמות לימודיות. ייתכן שהתוצאות מושפעות מהלחץ התוך-גולגלתי ממנו סובלת, וייתכן ולאחר שהמצב יישתפר תפקודה ישתפר גם הוא. אך כרגע זה לא רלוונטי וכדאי שתעזר בהתאמות שניתנו לה.
    לגבי אבחון נוירופסיכולוגי, לא הייתי ממליצה לכם לערוך אותו כעת, הייתי מחכה לסיום הבירור של הלחץ התוך גולגלתי וההתערבות התרופתית או כל התערבות אחרת, כמו גם התייצבות מסוימת מבחינה רגשית (אני רק יכולה להניח כי האבחנה החדשה ייתכן וגרמה גם לתגובה רגשית כזו או אחרת). ובמידת הצורך תערכו אבחון כזה.
    חשוב לזכור כי כאשר נגשים לאבחון, צריך לעשות זאת אם מטרה או שאלה מסוימת.

    בהצלחה ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך המפורטת

    נתן
    26/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שטף דם במח ואיבוד הזיכרון ובלבול
    אני
    16/05/2011

    ארוע זה עברה חמתי בת 73 לפני 3 שבועות.נמצאת בשיקום בתה"ש שם היחס מזעזע.
    בברור התברר שלא עושים שןם פעולה לחיזוק הזיכרון או פעילות מוחית.
    רוצה לבדוק אפשרויות נוספות או מקומות אחרים שיוכלו לעזור.
    מאוד מבולבלת למרות שמיידי פעם נראה כי משוחחת הגיונית לדקות.יש קצת חוסר התמצאות במרחב מצד ימין אבל אין מוגבלות תנועה.
    אשמח למיידע ועזרה והכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיקום קוגניטיבי

    ד``ר שרה רפפורט
    22/05/2011

    אבי שלום,
    בכל המחלקות שיקומיות בתל השומר נמצא צוות פרא-רפואי שאמור לטפל בחולים גם במישור הקוגניטיבי. מטרות הטיפול נקבעו ביחס מצבו של החולה, וכן לפי יכולת הערנות, הסיבולת ושיתוף פעולה. נראה כי חמתך עדיין במצב בלבולי עם בעות התמצות ניכרות. בשלב זה חשוב להיות סבלני, ולא ניתן לעבוד איתה על בעיות קוגניטיביות מורכבות עד שהיא תתחיל להתארגן עם המידע הבסיסי. מומלץ לקבוע פגישה ולקבל הסבר על תהליך השיקומי עם הרופא המטפל במחלקה.
    כמובן יש מסגרות אשפוז שיקומיות נוספות כמו לדוגמא בית חולים לוינשטיין, מרכז רפואי רעות, וגם בבית חולים איכילוב. יש לי ספק האם ההתערבות הטיפולית תייה שונה במקום אחר.

    בברכה 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום