פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעות שכחה וחוסר רכוז
    מזי
    14/03/2011

    שלום, אני בת 66, לדעתי אני עם בעית קשב ורכוז, לא מאובחנת, לאחרונה פוטרתי מעבודתי כמזכירה לאחר שנתיים , בשל "אי עמידה בלחצים". יש לי בעיות זכרון, קוראת בשמות כל נכדי עד שמגיעה לשם הנכון, לא יכולה להתמקד בקריאה זמן ממושך, לא מתנהלת טוב עם זמנים ותמיד מאחרת, חיה לבד ומדכאון ובדידות, אין לי מוטיביציה לכלום. משנים ידוע לי על תופעה שבלימודים או הרצאה שבה אני מתרכזת נעצמות לי העיניים, איני נרדמת, אני שומעת הכל עם עיניים עצומות.יש לי ירידה בחוש הריח והטעם, הראייה והשמיעה (אני מעט סכרתית-ללא תרופות אך נוטלת תרופות להורדת כולסטרול)ו שאלתי: א.האם אילו תופעות הגיל. והאם יש טעם לחפש עבודה חדשה. ב. אני עומדת לעבור ניתוח בהרדמה מלאה ואני תוהה מה תהיה השעת ההרדמה על המוח והזכרון. אודה על תשובה בהקדם(לפני הניתוח). ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות שכחה וחוסר רכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שכחה וחוסר רכוז - תגובה

    גל גפן-ריטר
    17/03/2011

    מזי שלום,

    מדברייך עולה מצוקה גדולה, שנשמע שאת חיה עמה שנים רבות. יחד עם זאת, לא היה ברור לי, עד כמה המצב כיום שונה מבעבר.
    במידה ועוד לא עשית בירור רפואי, אני ממליצה לך לפנות אל רופא המשפחה עם הסימפטומים הללו ולעבור בירור רפואי. במידה ואת אכן חשה בדידות ודיכאון אני ממליצה כי תפני לקבל ייעוץ פסיכולוגי. בהתאם להערכות ייתכן ויהיו כיווני המלצות לטיפול אשר יעזרו לך להתמודד טוב יותר בהמשך הדרך.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש
    שני
    11/03/2011

    אחי ,59,נפגע בראשו בת.ד לפני שנים,היה בשיקום רק חודשים,לאחרונה אנו מבחינים בשינויי התנהגות כמו עצבנות,חוסר סבלנות ,אובססיביות לדברים מסויימים.
    היות והוא מתגורר עם הוריו הקשישים היחסים בבית הולכים ומחמירים,הרופא השיקומי הפנה לפסיכיאטר שלא משתף פעולה, מפנים אותו לבריאות הנפש ,שם אין להם כלים לפגיעות ראש.מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעת ראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    12/03/2011

    שני שלום,
    ניתן לפנות למרפאת נפגעי ראש שבתל השומר או בבית חולים ליונשטיין, ולקבוע ייעוץ עם פסיכיאטר שם שהינו מומחה בתחום.

    בברכה 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 38 לאחר אירוע מוחי ומיואשת
    ליאורה
    11/03/2011

    עברתי CVA כשבוע לאחר ניתוח קיסרי ומאז ולמשך חודשיים לאים אושפזתי בבלינסון ובמח' שיקום בתל השומר. שוחררתי לפני כחודש לאשפוז יום-חודש נוסף בתל השומר. ב"ה מצבי מוגדר טוב, פגיעה קוגנטיבית בעיקר, זכרון ריכוז, שיווי משקל ודכאון. לא חזרתי לעבודה .אינני יודעת אם אני כשירה לחזור למשרתי. ב"ה הפגיעה לא נראית לעין.
    הייתי רוצה לדעת מה אוכל לעשות על מנת לשפר את התפקודים הקוגנטיביים שלי ובעיקר איך אשפר את הזכרון שההפרעה הזו ממש מקשה עליי, ביום יום. אני מעוניינת לחזור לעבודה אך חוששת שזה יהיה כבד עליי.ביטוח לאומי קבע לי 100 % אובדן כושר עבודה ו 40% נכות, למרות הקצבה אני מוכנה לוותר עליה וללכת לעבודה, אך חוששת שלא אצליח לתפקד שם יום שלם. מה עושים, למי פונים?
    המצב כיום בבית עם תינוקת חדדשה ואחרי הארוע ממש קש ה ומדפרס אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 38 לאחר אירוע מוחי ומיואשת - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    12/03/2011

    ליאורה שלום,
    מאחר שעברת גם לידה וגם אירוע מוחי לפני זמן קצר יחסית, מומלץ לא ממהר לעבודה.
    קודם כל חשוב להסתגל לשוברת הבית עם התינוק/ת שלך, ולטפל במצב הנפשי שלך שאת מגדירה כדיכאון. בנוגע בעיותיך הקוגניטיביות, האם עברת אבחון נוירופסיכולוגי במהלך השיקום באשפוז יום? ומה היו ההמלצות לגבי המשך טיפול? אבחון שכזה חיוני כדי לענות על שאלתך במישור העבודה.
    ייתכן שטופלת גם ע״י פסיכולוג שיקומי, ואולי כדאי כעת לפנות שוב לגורמים המטפלים שלך בנוגע מצוקה שלך כיום.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיסאינהיביציה לאדם בגיל +30
    אלי
    09/03/2011

    תודה על תשובתך, להלן המידע הנוסף.
    מדובר בבחור חולה אפילפסיה, מאוזן בכדורי למיקטל, מתבטא באימפולסיביות היתנהגותית, חוסר אפשרות לדחית דברים שמבקש לבצע, טרחנות כלפי הסביבה - מפריע ומטריד את הסביבה בהשמעת מוסיקה מביתו, מטריד את הרשויות במכתבי תלונה אין סופיים, מנסה לשמור על הסדר הציבורי ועוד
    שאלתי, מה דרך הטיפול הראויה למקרים כגון אלו.
    בתודה אלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיסאינהיביציה לאדם בגיל +30 - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    12/03/2011

    אלי שלום,
    במידה שמדובר בשינוי אופיו על רקע האפילפסיה, ניתן לבצע ערכה שיקומית רב תחומית שכוללת נוירופסיכולוג, רופא שיקומי ופסיכיאטר. דרך הטיפול לעיתים קרובות כוללת: עלית המודעות של הבעיות אצל המטופל, ולמידת כלים מתאימים לשליטה עצמית. במידת הצורך מוסיפים טיפול תרופתי מתאים.
    במידה שמדובר בתכנים שאפיינו אותו גם לפני המחלה, טיפול פסיכולוגי בשיטה קוגניטיבית - התנהגותית יעזור.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרך טיפול בדיסאינהיביציה
    אלי
    08/03/2011

    שלום רב
    אשמח לקבל מידע על "דיסאינהיביציה" לאדם בגיל +30 ומה דרך הטיפול המומלצת בבעיה זו.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דרך טיפול בדיסאינהיביציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרך טיפול בדיסאינהיביציה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    09/03/2011

    אלי שלום,
    נא לתאר כיצד מתבטאת הדיסאינהיביציה, ועל רקע איזו בעיה היא נובעת. במידה שמדובר בבנאדם שעבר חבלת ראש, ההפרעה ההתנהגותית הנדון היא בדרך כלל סימפטום של מכלל קשיים שדורש התייחסות של טיפול שיקומי שמתאים לחולה.

    בברכה 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק מוחי לאחר דום לב
    איריס פרץ
    06/03/2011

    אחי עבר דום לב בגיל 46 במהלך נסיעה במונית שבה עבד. לא הגיע לו חמצן למוח כ- 14 דקות שלמות. לאחר שעבר שתי החייאות הובהל לבית חולים שם בוצע בו צינטור ללא חסימות. הוא היה במצב של חוסר הכרה כחודש וחצי ולאחר שהחל להתעורר (זה קרה באיטיות רבה) הוא החל לזכור דברים רבים מעברו אך את הזיכרון לטווח הקצר איבד. הוא ניסה שיקום קצר בבית לוינשטיין ושם הם "הרימו ידיים" די מהר ואמרו כי לא ניתן לשקמו ויש להעבירו למקום סיעודי. מאז הוא נמצא בבית אבות סיעודי. רואי לציין ששם לא עובדים איתו על איזהוא שיקום קוגניטיבי ושום עבודה לשיפור הזיכרון. ראוי לציין כי הוא יכול ללכת בכוחות עצמו אך מאבד את שיווי המשקל וזקוק לתמיכה בהליכה, מה עוד שהוא לא מבחין בסכנות שעומדוות למולו כמו מדרגה, ספסל וכדומה. כואב לנו מאוד לראות אותו במצבו ומייחלים לשיפור מידי יום ביומו. אודה לכם אם תפרסמו איזשהוא מקום או איזשהוא רופא שיוכל לשפר את מצבו ולו במעט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזק מוחי לאחר דום לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק מוחי לאחר דום לב - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    09/03/2011

    איריס שלום,
    בבקשה תמקדי את שאלותיך בנושא.
    לפי התיאור שלך, אחיך עבר וסובל מפגיעת ראש קשה. חולים אחרים במצב דומה חוזרים לעיתים קרובות לגור אדרו ברימורצל משפחתם עם מלווה/מטפל צמוד.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק מוחי לאחר דום לב .

    איריס
    12/03/2011

    לד"ר שרה רפפורט
    במידה ולא הייתי ברורה מספיק : 1. אני רוצה לדעת אם ישנו מקום מסויים שיכול לשפר לו את הזיכרון לטווח הקצר (כלומר שישמר בזיכרון שלו). 2. האם ישנו סיכוי כלשהוא שלאחר תקופה כזו הוא יוסיף להשתקם. 3. האם ישנם אנשים שיוצאים ממצבים כאלו ללא נזקים.
    4. האם ישנו איזשהוא רופא העוסק בתחום שיכול "לקחת חסות" ולשקמו בצורה מסויימת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק מוחי לאחר דום לב . - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    12/03/2011

    איריס שלום,
    סוג ואופי של בפגיעת הראש אותה אחיך עבר קשה ולעיתים קרובות נוקשה לשיקום. ייתכון שהשלכותיה הקוגניטיביות הן מעבר לבעיות בזיכרון לטווח קצר. הפרוגנזה לשיקום מורכבת ממספר גורמים, ובין היתר השיפור שחל מיד אחרי הפגיעה, עקומת השיפור, ועוד. מרבית החולים נשארים עם נזק תפקודי כלשהו גם אחרי השיקום.
    את לא ציינת מתי אחיך נפגע. עם זאת, אולי את מעוניינת לקבל הערכה שיקומית מחודשת, דבר שניתן לבצע בית חולים תל השומר. שם נמצאה מרפאה שמתמחה בנפגעי ראש קשים ואף כרוניים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק מוחי לאחר דום לב

    נור
    20/08/2013

    שלום רב,

    שמי נור,אבי עבר לפני שבוע ניתוח מעקפים אשר הניתוח עבר בהצלחה ואף היה אמור להשתחרר הבית אך לילה לפני השיחרור אבא עבר לילה מאד קשה שבו הוא קיבל בילבול ואף הזיות הוא היה עדיין מאושפז בבית חולים ואני הייתי המלווה באותו לילה אבא לא זהה אותי בכלל התחיל לזכור דברים מהעבר ואף חשב שהוא נמצא בבית ההורים שלו, לקראת הבוקר הוא לא הרגיש טוב בכלל וקיבל דום לב שוב כל התהליך מהרגע שהוא איבד הכרה עד שהגיע רופא והעבירו אותו לחדר טיפולים לקח פחות מ10 דק' אני משערת כי גם אני הייתי במצב היסטרי הוא הורדם במשך 5 ימים ורק לפני יומיים הפסיקו לו את תרופות ההרדמה עד היום אבא לא התעורר הוא פוקח עיניים וממצמץ הוסבר לי כי זה יכול לרחת ימים עד שיתעורר ויכול להיות שיש לו נזק מוחי-השאלה שלי עד כמה לפי התיאור שלי יש סיכויי שאבא יחלים,או כמה זמן יקח לו להתעורר? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון?
    אורית
    02/03/2011

    היי לכם אני בחורה בת 29 בחודשים האחרונים יש לי בעיה ואני מצחילה לחשוב שהיא מצריכה כנראה טיפול אבל אשמח לדעתכם, אז ככה......אני מדברת על מצבים שקורים ונעלמים אחד ל....פעם פעמיים בחודש היום קמתי בבוקר השעון המעורר העיר אותי ופתאום לא ידעתי איזה יום היום והתחלתי להתאמץ מחשבתית איזה יום היום אחרי דקה הזיכרון חזר וזה קורה לי כמו שאמרתי אחד לחודש, ולפני חודשיים הלכתי לקנות בגדים ונכנסתי לחנות וכשיצאתי לרגע לא הכרתי פתאוםאת הרחוב כאילו אינני יודעת מה קורה לי ואז אחרי כמה שניות טובות חזר, מה זה??? האם מדובר על בעיית זיכרון??? יש לציין שאינני עובדת שנה האם זה קשור?? אשמח לתשובה ותודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זיכרון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון? - תגובה

    גל גפן-ריטר
    06/03/2011

    אורית שלום,

    מהתיאור שלך, אין לי מספיק מידע בכדי לכוון אותך האם מדובר בקשיים בזיכרון או קשב או לחץ ומוסחות אשר מקשים עליך בתקופה האחרונה.
    הייתי ממליצה לך לפנות לבירור רפואי ולפעול על פי ההמלצות. במידה ומדובר בקושי על רקע רגשי הייתי ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך של הפרעות מעטות והפעם על איך מ
    בין הכסאות
    28/02/2011

    משקמים בקרת קשב. לפני הרבה שנים השתחררתי מבית לוינשטיין ובגלל דיסאינפורמציה שאמא שלי קיבלה מהפסיכולוגית שם, ובגלל שהמרפאה בעיסוק שלחה את הנחיותיה למשרד של קופת חולים , ובגלל שאמא שלי לא חיפשה במשרד של קופת חולים והעבירה אותי לדירה שלה אחרי כמה חודשים כששנת הלימודים נגמרה (עד אז גרתי אצל ההורים שלה בעיר ליד) לא קיבלתי טיפול קוגניטיבי (ריפוי בעיסוק) אלא קיבלתי טיפול מהפסיכולוגית הקוגניטיבית שהפסיכולוגית בבית חולים נתנה לה, ומפסיכולוגים אחרים אחר כך וחטפתי מזה דיכאונות כי זה היה מתסכל. מאז אחרי המון זמן קיבלתי עצמאות ונבדקתי והייתי בהמון מקומות. מסתבר שרוב התפקודים הקוגניטיביים שלי טובים עם קבלות. הזיכרון והארגון קצת לקויים בגלל שיש לי בעיה בבקרת קשב. איך משקמים בקרת קשב? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך של הפרעות מעטות והפעם על איך מ - תגובה

    גל גפן-ריטר
    06/03/2011

    שלום,

    אשמח אם תוכלי למקד את השאלה שלך ולתת תיאור של תפקודך כיום, ובמה את חשה את הקושי כיום בתפקוד היומיומי. האם את עצמאית? האם את גרה לבד? האם את עובדת?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה מאוחרת

    פשוש הבית
    11/07/2012

    אני עצמאית אני גרה לבד אני מסדרת ומארגנת את הדברים שלי. הסחות מצד אמא שלי משתקות אותי. לפעמים יש משהו שאני ממש רוצה לזכור איפה לשים אותו ואז אני מחפשת מקום מושלם בשביל זה , עוברת קודם על גמה מקומות מושלמים, ואז מוצאת מקום מושלם וגם מסדרת אותו שם ואחר כך לא מצליחה למצוא אותו שם, והפעם זה יומן שרשמתי בו דברים שלנה הבאה ואני מאוד היסטרית, ואמא שלי רק מחזקת לי את החרדה. היא אומרת לי רק להעביר דברים לדירה שאני עוברת אליה עכשיו. אני חייבת לסדר ואז היא תבוא לעזור לי לחפש. עכשיו אני בלחץ לסדר מהר ואני רוצה לסדר בקצב שלי. אמא כל הזמן אומרת לי מה לעשות קודם וזה מפריע לי והיא מתע'קקשת לייעץ לי כל הזמן לפי מה שהיא חושבת וזה מאוד מבלבל אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה מאוחרת - תגובה

    גל גפן-ריטר
    29/07/2012

    שלום,

    נשמע מדברייך שאת נמצאת ברמת חרדה גבוהה שלעתים מונעת ממך לתפקד בצורה טובה. מחקרים הראו שרמת חרדה גבוהה משפיעה על תפקוד קשבי תקין. מדברייך אני מבינה שאת בעיקר מתלוננת על מוסחות וחוסר ארגון.
    הייתי ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי על מנת להתמודד עם החרדה והעומס שאת חשה ובהתאם להמלצות הפסיכולוג המטפל לחשוב על כלים שתוכלי להעזר בהם על מנת להתארגן טוב יותר בחיי היומיום.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר לטפל בזה
    רחל
    27/02/2011

    יש לי בעיה רצינית של זיכרון ופירטטי את המצב פה אני סובלת מהבעיה יותר משנה ולא הלכתי לטפל בה יש לי שאלה הטיפולים להפרעות בזיכרון או פסיכולוג עולים הרבה כסף
    אני לא יכולה להישאר ככה ואין לי כסף לטיפולים מה אפשר לעשות במצבים באלה? יש טיפולים יותר זולים שיוכלו לעזור לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך אפשר לטפל בזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר לטפל בזה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    06/03/2011

    רחל שלום,

    לא ברור לי למה את מתכוונת באמירה שיש לך בעיית זיכרון. בכל מקרה את יכולה לנסות ולפנות דרך קופת החולים ולבקש החזר על הטיפולים, דבר שמקל על התשלום. בנוסף את יכולה לפנות דרך הרווחה של עיר מגוריך ולנסות להתייעץ איתם כיצד את יכולה לקבל את הטיפולים להם את זקוקה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בזכרון

    רחל
    07/03/2011

    התכוונתי לירידה בזיכרון .......ובעוד 5 חודשים אני אמורה ללמוד לא נכנס לי כלום לראש ואני בטוחה אבל לא במאה אחוז שזה משהו נפשי אבל יש לי גם בעיות רפואיות ואני לא כולכך יודעת למי לפנות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון שנחלש
    רונן
    25/02/2011

    שלום רב אני בן 45 בשנתיים האחרונות אני שוכח הרבה דברים שמות של אנשים שעבדו אצלי מספרי טלפון בדיחות סרטים וכו, מתקשה מאוד לקרוא כתבות ולהתרכז. מבקש המלצה על מכון באזור השרון שיוכל לאבחן ולאמן לי את המוח. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון שנחלש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון שנחלש - תגובה

    גל גפן-ריטר
    06/03/2011

    רונן שלום,

    הייתי ממליצה לך בשלב ראשון לעבור אבחון נוירופסיכולוגי ובהתאם לממצאים לשקול דרכי טיפול מתאימות. את האבחון הנוירופסיכולוגי, ניתן לעבור או במכון שעוסק בכך או אצל נוירופסיכולוגים מומחים.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמנציה
    רווית
    20/02/2011

    שלום לכולם,
    אשמח לקבל עזרה לגבי אמי החולה באלצהיימר {דמנציה}. בת 82
    אמי אובחנה לפני כשנתיים כחולת אלצהיימר, אך המחלה מתקדמת אצלה מהר.
    לאחרונה אמי חוזרת לעברה כלומר מבקשת לחזור לבית הקודם שלה {למרות שהיא חיה באותו בית כבר 5 שנים} היא טוענת כי אינה יודעת איפה היא נמצאת ורוצה לחזור הביתה.
    בימים האחרונים אמי מזכירה את אבי ז"ל ושואלת היכן הוא, בנוסף מבקשת לחזור שאודיע להוריה {שנפטרו מזמן} שהיא בסדר ושלא ידאגו לה אחרי שאני מסבירה לה שהם נפטרו היא ממשיכה לבקש שאודיע להם שהכול בסדר.

    שאלתי: האם לזרום עם ה"פנטזיות" שאמי שרויה בהן, או להתעקש איתה ולהסביר לה שוב ושוב את המצב הנתון?


    אודה לתשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דמנציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמנציה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    06/03/2011

    רווית שלום,

    קודם כל, אני מניחה שאמך מטופלת ונמצאת בהשגחה עקב מצבה הרפואי והמנטלי.

    לגבי שאלתך כיצד לנהוג , הייתי מייעצת לך לשוחח איתה על הנושאים עליהם היא מדברת, ולהיכנס איתה לתוך עולמה כיום, וזאת מבלי לשקף לה את המציאות אליה היא אינה מודעת. שיקוף המציאות יכול רק לעורר כעס או תסכול אצל אמך ואינו מקדם את מצבה הקוגנטיבי.

    במקביל הייתי מייעצת לך לקבל תמיכה רגשית במידה ואת זקוקה לה, כי התמודדות מסוג זה אינה פשוטה בעיקר עבור בני המשפחה הקרובים. ישנן עמותות אלצהיימר אשר נותנות מידע ותמיכה לבני המשפחה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה קוגנטיבית, וזכרון
    גלית
    17/02/2011

    שלום דר',

    אני בת 40 ,מזה כשנה הופיעה אצלי תסמונת פיברומיאלגיה ומאז חלו שינויים בקליטה,בהבנה,שכחה ,בעיה בכושר ביטוי, עיבוד נתונים ועוד....עזבתי עבודה לאחרונה עקב כך.
    לפני כן הייתי בדיכאון עמיד ורק הלמיקטל 200 מג' עזר ואז הופיעה לי התסמונת.
    הדיכאון חזר לכך קיבלתי בנוסף סימבלתה 30 מג' כדי שגם יעזור לכאבי השרירים.
    לא היה שינוי נפשי,אך זה עזר לכאבים.(אני עמידה לSSRI SNRI)
    הרופא החליף לי את הסימבלתה לפני כחודשיים בנורטילין 50 מ' שזה הוציא אותי מהדיכאון ממש בהצלחה,רק שאני מאוד סובלת מתופעות הלוואי.אך הוא לא מטפל בכאבי השרירים כפי שאמור לעשות.
    אני גם נוטלת 0.75 מג' קלונקס בלילה לבעיות שינה קשות ולחרדה (שילבתי עם טרזודיל 100 מג' וזה עזר -ולאחרונה הורדתי אותו) ואני ישנה היום לפחות 5 שעות ברוך ה'.(אולי הנורטילין עזר לכך)
    אני לא יודעת מאין הבעיה של תפקוד לקוי של המוח והקוגנטיביות. אני לא קולטת,לא שמה לב למה אני עושה,לא מבינה,עושה טעויות כתיב,לא מצליחה להתבטא,נתקעת במשפטים ולא זוכרת מילים ועוד...
    אני בטוחה שיש קשר להפיברו' ,כמו כן חשוב לי לציין דר' שבמשך 7 שנים עם דכאונות וחרדות קשים לא היתה לי בעיה קוגנטיבית כלל, תמיד הייתי שנונה וחדה.
    הרופא שלל דימנציה.
    אני מקווה שזה לא לצמיתות,אני במבוי סתום.
    יתכן שזה מהלמיקטל?
    בבקשה תעזרו לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעה קוגנטיבית, וזכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת כאבים והפרעה קוגנטיבית

    ד``ר שרה רפפורט
    20/02/2011

    גלית שלום,
    תסמונת הכאבים, הפיברומיאלגיה, ממנה את סובלת לא גורמת לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי. עם זאת, יש חולים שאובחנו עם המחלה הנדון שמתלוננים, כמוך, על ירידה בתפקוד הקוגניטיבי שלכל הנראה תופעה משנית של הסימפטומים הקשורים למחלה. כלומר, ירידה בתפקוד על רקע הכאבים, התרופות נוגות כאבים, מצב נפשי, עייפות, או כן חוסר פעילות ממושכת. הינה כמה מהמלצות כיצד לפעול:
    1.עליך לבדוק תופעות לווי של התרופות שאת נוטלת עם הרופא המטפל שלך כי איני מוסמכת להתייחס לנושא.
    2.כמו כן, מומלץ לפנות לבירור נוירולוגי.
    3.מומלץ לפנות לאבחון נוירופסיכולוגי ע"מ לברר מקור ומידת בעיותיך הקוגניטיביות.
    4.מומלץ על טיפול פסיכולוגי בנוסף לטיפול הפסיכיאטרי התרופתי, במידה שטרם התחלת בתהליך שכזה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חשיבה זיכרון וריכוז קשות
    גל
    11/02/2011

    שלום שמי גל אני בן 16,לפני כחודשיים התחילו לי בעיות קשות מאוד בחשיבה
    אי אפשר לחשוב בצורה מורכבת ולפעמים אי אפשר להגיד כלום חוץ ממילים רקניות
    המחשבה שלי חוזרת לקדמותה רק שאני ממש מאמץ את החשיבה
    האם הבעיה הזו נפוצה? כיצד ניתן לטפל בה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    13/02/2011

    גל שלום,

    אשמח אם תוכל להתמקד או אפילו לתת דוגמאות לגבי מה הכוונה שלך בכך שאתה לא יכול לבטא מחשבות מורכבות.
    בכל מקרה לא אמור לחול שינוי בחשיבה או בריכוז סתם כך ואני הייתי ממליצה לך לפנות לרופא משפחה ולהתחיל בבירור לגבי מקור הבעיה.

    אשמח לענות אם יש שאלות נוספות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באיזה דרך אדם זוכר הכי טוב ?
    עמוס
    09/02/2011

    שלום לכולם =]
    אני מתעניין בכלכלה,אני רואה כל מיני סרטים,קורא ספרים,הולך לקורסים
    אבל הזיכרון שלי לא כל כך טוב
    רציתי לדעת מה הצורת חשיפה למוח שהוא זוכר הכי טוב...
    סרטים? חוויה ?כתוב ?
    תודה רבה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפלאות דרכי הזיכרון

    גל גפן-ריטר
    13/02/2011

    עמוס שלום,

    באופן הכי כללי, לכל אדם יש את צורת הזכירה התואמת עבורו. יש למשל אנשים אשר מקודדים וזוכרים מידע שמיעתי טוב יותר, אחרים זוכרים מידע חזותי, יש כאילו שזקוקים לחיבור ולהקשר של מידע בכדי לזכור ויש כאילו שפשוט לשינון. כך שמאוד קשה לי לומר לך מה עליך לעשות בכדי לשפר את הזיכרון שלך.

    אשמח לענות על שאלות נוספות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון לילדי
    שיר
    08/02/2011

    בני בן 9. כשהיה פעוט היה לו זיכרון נהדר והיינו מתגאים בכך תמיד. בשלוש-ארבע שנים אחרונות , הבחנתי בכך שכל דבר שאני שואלת אותו הוא עונה לי שהוא לא זוכר. נכון שאין לו יותר מדיי סבלנות כדי לדבר ולשוחח איתי וייתכן שכך רוצה "להפטר" ממני ולכן לא ייחסתי לזה חשיבות יתירה, אך עוברות השנים ואני רואה שהוא ממשיך ואומר שהוא לא זוכר, גם כשאני עומדת לו על הראש ולוחצת שייזכר אז הוא אומר שבאמת הוא לא זוכר. למשל אתמול היה במשחק כדורגל ושאלתי אותו כשחזר אם הבקיע גול וענע שאינו זוכר , עמדתי על כך שינסה להיזכר אך לא הצליח. איך זה ייתכן ששכח , הרי שאלתי אותו כרבע שעה אחרי המשחק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות זיכרון לילדי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון לילדי

    ד``ר שרה רפפורט
    09/02/2011

    שיר שלום,
    חשוב להבין האם התופעה של בעיות זיכרון אצל בנך מתרחשת בתחומים אחרים ושונים. לדוגמא, האם קיים קושי בלימודים כאשר מתקשה לזכור החומר הנלמד? האם נוטה לשכוח חפצים, פגישות עם חברים, ומה עליו לעשות, ועוד. במצבים האלו מומלץ לפנות לאבחון ולבירור רפואי. במידה שהתופעת האמירה ״אני לא זוכר״ מתרחשת בדרך כלל בעקבות החקירות שלך, ייתכון שהוא לא רוצה לשתף אותך ומחפש מרחק. אז, כדאי לך לפנות לייעוץ הורים.

    בברכה 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום