פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמגום בעקבות גראס
    אנונימי
    24/04/2015

    שלום לך דוקטור
    ראשית שלום אני אוטוטו בן 21 כל פעם כשאני יושב עם חברים שמעשנים
    בעבר זה היה קורה לי גם כשהייתי מעשן פה ושם שבוע שבועיים לאחר העישון
    כיום זה אפילו אם אני יושב בקרבת מעשנים ומהריח נוצר אצלי קושי מטורף בדיבור
    להתחיל משפטים ולפעמים גם להגות מילים סוג של בעיה גם להגיד מילים ספציפיות גם להגות מילים לפעמים אם אני נלחם להוציא תמילה אני צריך 100 אחוז ריכוז אני עוצם לעיניים לפעמים או אפילו שם עדיין על האוזניים לא לשמוע כלום לפעמים אפילו בגלל שאני נלחם בזה אני מתחיל סוג של לגמגם
    אני מתבייש בדבר הזה ואין לי למי לפנות אליו כדי לקבל עזרה אם אפשר. תשובה מפורטת ככל האפשר אני יודע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמגום בעקבות גראס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמגום בעקבות גראס - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    26/04/2015

    שלום רב,
    ההצעה היחדה עבורך היא לצמצם באופן משמעותי וכן להפסיק את השימוש בסמים. גראס מתשתש את החושים ופוגע בתפקוד הקוגניטיבי כאשר אתה נמצא בתוך השפעתו. ישנם אנשים שמגיבים יותר חזק להשפעת הגראס עד כדי אובדן שליטה. נראה שהחומר הזה מסכן אותך וכדאי לך מאוד להפסיק להשתמש בו.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן אבל

    אנונימי
    27/04/2015

    מה שניסיתי להסביר פה. שהשימוש הוא באופן קבוע אין פגיעה בתפקוד אצלי וביכולות לדבר באופן שוטף לרוב זה קורה כשהשימוש הוא חד פעמי והתופעות שתיארתי מיקודם קורות לא בזמן השימוש עצמו אלא בשבועיים פלוס מינוס שלאחר השימוש
    חוץ מיזה רציתי לברר אם התופעה שציינתי היא נפוצה או שיש צורך לדעתך להיבדק אצל קלינאית תקשורת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן אבל - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/04/2015

    שלום רב,
    תופעות הגמגום כפי שאתה מתאר הן לרוב על רקע רגשי, כלומר מצבי לחץ ,חרדה או אורך חיים לא בריאיים. לא נראה לי שיש תועלת לבדיקה אצך קלינאית תקשורת. עליך לשקול להתייעץ עם רופא שמתמחה בהתמכרויות.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיכחת שמות אנשים מפורסמים
    קצת מודאג
    12/04/2015

    שלום,
    התופעה ממנה אני סובל עלולה אולי להישמע שיטחית ומטופשת , אך מפריעה לי מאוד.
    אני גבר,בן 44, שכל חייו התברך בזיכרון מצויין , ובעיקר בזכירת שמות שחקנים/אנשי רוח מפורסמים - אני מאוד וורבלי ודברן לא קטן בעיקר בתחום התרבות הפופולרית (קולנוע,טלויזיה,ספרות,אומנות).
    ב 4 השנים האחרונות טופלתי בתרופות פסיכיאטריות שונות לחרדות,דכאון,התקפות אלימות, ואף הפרעה דו-קוטבית שהתפרצה כתופעת לוואי שלילית לכדורי SSRI שאסור היה לתת לי (בטעות אובחנתי כבעל אישיות גבולית וטופלתי SSRI) - ב 4 השנים האחרונות לקחתי:אסטו,ציפרלקס,רספירדל,וולבוטרין,אפקסור. ורק בשנה וחצי האחרונות אני לוקח טימוניל בלבד שעוזר לי (למאניה,לכאורה)- אני לא נוטל שום דבר אחר.
    חודשיים אחרי שהתחלתי לקחת את הטימוניל התחלתי לשכוח שמות של שחקנים/אנשים מפורסמים. זה נשמע אידיוטי , אבל לאחד כמוני שנחשב "גיא פינס" :-) זה ממש לא מצחיק. בהתחלה לא שמתי לב לזה כל כך ואחר כך החלה שיכחה של שמות אנשים רגילים שאני מכיר. היו גלים של עליות וירידות , המינון טימוניל 600 מ"ג כרגע , ובתקופה האחרונה אני שוב שוכח. יש לציין שלוקח לי זמן מה ואני נזכר בקושי בשמות ששכחתי.
    הייתי רוצה להתייעץ ולדעת האם כל התרופות שלקחתי ב 4 השני האחרונות גרמו לזה או שזה הטימוניל ? הפסיכאטר טוען שהוא לא מכיר תופעת לוואי כזו של הטימוניל וממילא אני לא לוקח משהו אחר. התחלתי גם לסבול מטינטונים קשים בשנים האחרונות. שוב , הרופאים טוענים שזה לא בגלל הטימוניל.
    אני יודע שלחרדה יש השפעה על הזיכרון אבל אני לא חרד כבר זמן רב , גם לא בדיכאון.
    אשמח להתייחסות,
    הקצת מודאג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיכחת שמות אנשים מפורסמים - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    26/04/2015

    לאיש המודאג שלום,
    ראשית, איני רופאה ולכן לא מוסמכת להתייחס לתופעות לווי של תרופות. אולם, אני נוטה להסכים עם הפסיכיאטר שלך.
    אני מבינה את התסכול שלך בשל הקושי בשליפת שמות. ניתן להבין מדבריך שהמידע לא נגישה באופן מידי אם כי נמצא במחסן הזיכרון. שליפת המידע קשור לקישורים והאסוציאציות שאנו בונים, דבר שניתן לשפר באמצעות תרגול. חשוב לציין שגם הגיל משפיע על יכולת השליפה....
    בעקבות לתלונות על טינטון, לצד בעיות השליפה, אני ממליצה על בירור אצל נוירולוג כדי לשלול בעיה רפואי כלשהי. בנוסף, מומלץ לפנות לבדיקה קוגניטיבי אצל נוירופסיכולוג ע״מ לקבל מדד אופיקטיבי על בעיות הזיכרון והמלצות לשיפור התפקוד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טראומה קשה
    שונאת
    10/03/2015

    סובלת מטראומה קשה והפעם זה החמיר משפיע עלי מאוד יש לי הפרעות קשות מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טראומה קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טראומה קשה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/03/2015

    שלום רב,
    לא ברור מה שאלתך בנושא. דרוש יותר מידע דכי להתייחס לפניתך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון בגיל צעיר
    אסי
    31/12/2014

    היי....
    בן 31 בריא בד"כ...
    כבר תקופה שאני מרגיש שהזיכרון שלי מתדרדר: מתקשה בשליפת שמות של אנשים,
    ולא זוכר שמות של אנשים שהכרתי בעבר:כאלה שלמדו או עבדו איתי...
    לא זוכר שמות של מפורסמים שידעתי את שמם בעבר ולא זוכר שמות של סרטים טריוויאלים מוכרים שידעתי את שמם...מרגיש שגם הזיכרון שלי לטווח קצר נפגע קלות...

    רמות b12 שלי תקינות....

    מה עושים? זה ממש מלחיץ....זה יכול להיות התחלה של אלצהיימר או דמנציה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זיכרון בגיל צעיר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון בגיל צעיר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/01/2015

    אסי שלום,
    הבעיה של שליפת שמות הינה תלונה נפוצה, ואין מדובר במחלת דמנציה בגילך הצעיר.
    הסיבה לכך יכולה לנבוע ממספר גורמים, ולא בהכרח מגורם רפואי. חשוב להבין האם חל לאחרונה שינוי כלשהו באורך חייך שכולל גם עומס ולחץ מתמשך, ועוד. עם זאת, אני ממליצה להתחיל עם בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה. כמו כן, ניתן לפנות לבדיקה קוגניטיבית כדי להבחן האם חלה ירידה אוביקטיבית ביכולת זכירה שלך, ובמידת הצורך ניתן לכוון אותך לתרגול התפקוד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קשות בזיכרון
    888
    06/12/2014

    שלום,בעקבות שימוש של כשנה בכדורים פסיכיאטרים,ותוך כאדי גם חשיש וגראס,מרגיש שנפגע לי הזיכרון בצורה קשה,לא זוכר כלום ממש,קשה לשלוף מהזיכרון,שום ארוע שאני עובר ביום יום לא נשמר לי על הזכרון,הכל כאילו נמחק או ביכלל לא נשמר על הזיכרון,הזכרון מחוק. מתלווה לזה גם קשיים בתקשורת עם הסביבה,כלום לא נקלט ולא נשמר על הדיסק.
    אני יכול להסתכל עם איזה פרט ו10 שניות אחרי אני לא זוכר כלום וצריך עוד פעם ועוד פעם לחזור רק שזה מול העיינים ממש אז אני יודע אבל ככה בראש שום פרט לא נשמר.

    מרגיש גם שהזהות העצמית נמחקה לא זוכר ממש מה הייתי מי הייתי אני חי רק תהווה בלי עבר ובלי עתיד.

    יש אפשרות לעשות עם זה משהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות קשות בזיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קשות בזיכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/01/2015

    שלום רב,
    נראה שאתה עובר תקופה קשה וזקוק לעזרה מקצועית מעבר לעצה של פורום. לכן, עליך להפסיק שימוש בסמים ולפנות לרופא פסיכיאטר לצורך בדיקה מקיפה במישור הנפשי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זו התחלה של דמנציה?
    פדר כהן
    12/11/2014

    שלום לכן, בזמן האחרון אני לא זוכר אם לקחתי תרופה בבוקר ולכן אני לוקח שוב, אני לא תמיד זוכר אם שמתי סוכר בקפה ולכן צריך לטעום ולבדוק. אני הולך למשרד עו"ד ומתברר שכבר לפני 5 שנים הם עברו למקום חדש ואפילו ביקרתי במקום החדש פעמים אחדות.
    אני חושש לדבר עם אנשים ממונים עלי כי חלק מהמושגים נשכחים ממני ואני זוכר אותם רק לאחר זמן. האם זו התחלה של דמנציה? אשמח לקרוא תשובה אמתית כדי להיערך לכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם זו התחלה של דמנציה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זו התחלה של דמנציה? - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    17/11/2014

    פרד שלום,
    לא כל בעיות זיכרון מהוות תחילת מחלת אלצהיימר!!
    בעיותיך יכולות לנבוע ממספר סיבות. אתה מתאר בעיקר שכיחה וייתכן גם תופעות של פיזור רוח. האם חל לאחרונה שינוי כלשהו באורך חייך, הן מבחינת הרגלי סגנון חיים ובריאות, והן מבחינת רגשי? תמיד נכון לעבור קודם כל בדיקות רפואיות שגרתיות אצל רופהא משפחה כדי לשלול בעיות פיזיות. שנית, כדאי לברר מצבך הרגשי, כלומר האם אתה מתמודד עם שונות במצב הרוח, מצבי לחץ מתמשך, ועוד. עם זאת, אבחנה מקצועית ואובייקטיבית תוכל רק לקבל באמצעות הערכה קוגניטיבית ע״י נוירופסיכולוג.
    מקווה שעזרתי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האוטומט שלי התקלקל
    פדר כהן
    06/11/2014

    ב"ה שלום לכם! אני מורה בת 56 ובשנה האחרונה שמתי לב שאני לא מדייקת בדברים שעשיתי פעם בצורה אוטומתית. לזכור שמות של אנשים, חפצים ומושגים. אני מדלגת על האות הלפני אחרונה בזמן כתיבה, משכלת אותיות, שוכחת לעשות דברים אם לא כתבתי.
    האם אני בדרך לאלצהיימר? אני מאוד מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האוטומט שלי התקלקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האוטומט שלי התקלקל - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    17/11/2014

    ראה התייחסותי לפניתך בתגובה הקודמת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה
    אלמוני
    20/10/2014

    בס"ד

    אני לא יודע איך ומאיפה להתחיל ועדיין,
    פשוט משהו בראש פחות עובד ,הזיכרון ממש לא מה שהיה שכאילו לא זוכר הרבה מהילדות כמעט כלום
    החדות של המוח ממש לא כמו שהייתה, קשה להבין משפטים לפעמים אפילו של ילדים הרבה פעמים מרגיש סוג של ניתוק מהמקום שבו אני נמצא סוג של ריחוף ניתוק
    הייתי חייב לשאול מה הסיבות שיכולות להביא לכך
    קצת רקע רפואי בעיות במערכת העיכול אשפוזים חוזרים OCD?
    אגב בילדות נבחנתי לבית ספר למחוננים ועברתי בהצלחה למרות שלא למדתי בו והיום מרגיש כמו אחד שלא היה עובר אפילו את כיתה א בהצלחה
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהצלחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    23/10/2014

    שחום רב,
    על סמך הקרע ותאיור קשייך, נראה שבעיותיך בתפקוד הן על רקע מצב נפשי.
    אני מואד ממליצה שתפנה בדחיפות לרופא המטפל שלך והכן מומלץ לרופא פסיכיאטר.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אלמוני
    23/10/2014

    בס"ד
    תודה על התשובה המהירה
    רציתי לדעת אם יש סיכוי לשיפור ושכן אצליח לשחזר את המוח ולהפיק ממנו את הייכולת האופטימלית ?
    כי יש פעמים שרק מלהסתכל על תרגיל מסובך יחסית בחשבון אני ייענה עליו תוך כדי קריאה ולפעמים משפט הכי פשוט אני לא יבין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    04/11/2014

    ייתכן מאוד שתגיע לאיזון נפשי יחל שיפור בתפקודי המוח.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכרון שמות
    גלי
    18/10/2014

    שלום רב,

    בני בן ה-4, עברנו תהליך די מורכב מבחינה שפתית. לקח זמן רב יחסית עד שהחל לחבר משפטים ולדבר שוטף, בין לבין גמגם והייתה בעיה של חוסר מובנות מלווה במלמול ובשיבושי הגייה. היו קפיצות משמעותיות. אנו ממתינים זמן רב בתור לקלינאית. יש שיפור משמעותי מבחינה שפתית, ומבחינת אוצר המילים. התחלנו לאחרונה פיזיותרפיה, ובעתיד גם ריפוי בעיסוק.

    זה היה הרקע. אני מוטרדת מכך שאינו זוכר שמות. אולי מתקשר לשיום ושליפה. הוא יכול לקרוא לכל הגננות באותו שם שנתן לגננות מאז המעון "רינה". הוא אינו זוכר את שמה של אימי, אחותי הגדולה, אחי. ועוד. הוא כן זוכר שמות של בני משפחה שרואה באופן תדיר. הוא זוכר את שמו של אבי ויום אחד קרא בשם זה גם לאחי. אינו מכיר שמות של ילדים בגן (למרות שחלפו חודשיים בלבד, שם אחד אינו זוכר)..שמתי לב שהוא יכול לתת שם אחד לכולם. הוא יכול לקרוא לכל הנשים מהצד שלי על שמה של אחת מאחיותי ואף יכול לומר שאינו יודע.

    אני יודעת שהקפיצות שלו היו משמעותיות והוא גישר על המון פערים בזמן קצר יחסית. אבל עדיין מרגיש שלא תקין עניין השכחה.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זכרון שמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכרון שמות - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    23/10/2014

    גלי שלום,
    נראה שאת אמא מסורה ומשקיעה בהתפתותו של בנך הקטן. התיאור שלך של בעיותיו בשליפת שמות קרוב בוודאי קשורות לתחום השפתי. עם זאת, חשוב שהוא יעבור הערכה מקיפה רב תחומית במכון התפתחות הילד כדי להאבחן רמת התפתחותו בשאר התחומים בעיקר בתחום הקוגניטיבי השכלי. הערכה שכזו אמורה לעזור לך בהבנת בעיותו בשליפת שמות ולכוון אותך לטיפול המתאים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק בת 19 ולא מצליחה להיזכר...
    יהלי
    13/10/2014

    שלום יש לי בעיה בזיהוי אנשים אינני זוכרת את שמותיהם או מהיכן אני מכירה אותם...והרבה מצבים שאנשים אומרים לי שלום ואיני בטוחה אפילו אם אני מכירה אותם...
    זה לא כמו שמזהים אבל לא נופל האסימון..אני פשוט לא מכירה.
    יש לי עוד בעיה גם בזיכרון סיטואציות ומקומות...אני סובלת מאנורקסיה קלה כלומר איני בתת משקל אך אנורקסית בחשיבה האם יש קשר בין חוסר זיכרון לסיטואציות ואנשים לבין המצב האנורקסי? או באם זה נןבע ממשהו אחר וכיצד ניתן להבין למה איני זוכרת דברים מסוימים ודברים שכן הייתי רוצה לשכוח אני זוכרת טוב מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק בת 19 ולא מצליחה להיזכר... - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    23/10/2014

    יהלי שלום,
    בעיות זיכרון כפי שאת מתארת נובעות לרוב מחוסר ריכוז כאשר לא קולטים את המידע שלפנינו. אנורקסיה של עצמה לפוגעת בתפקוד הקוגניטיבי, אם כי לעיתים קרובות קיימים גורמים רגשיים נוספים שפוגעים ביכולת הקשבו והריכוז ולכן גם בזיכרון. עם זאת, חשוב להבין האם את מטופלת בשל האנורקסיה, ומומלץ להתייעץ בנושא עם המטפלים שלך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי שיפור זיכרון
    noam
    07/10/2014

    שלום,
    אני מעוניינת לשפר את הזיכרון שלי. לעיתים תכופות אני שוכחות שמות, פרצופים ואפילו משימות פשוטות. לא אובחנה אצלי מחלה כלשהי ככה שנראה שזהו הגיל שנותן את אותותיו.
    שמעתי שיש מכון שנקרא בריינטרין שעובד על חיזוק ושיפור הזיכרון.
    האם מומלץ?
    תודה וחג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי שיפור זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי שיפור זיכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    09/10/2014

    שלום נועם,
    המכון הנ״ל מתנהל באופן בלתי מקצועי בתחום השיווק שלו כאשר לדוגמא פורצים לפורום זה עם פרסום. ייתכן שהתנהלות זו הבלתי מקצועי גם משקף על התנהלות בתחומי תוכן אחרים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לי הם עזרו

    שרה מואטי
    11/10/2014

    אני מתאמנת שם כבר חצי שנה. מאז שהתחלתי להתאמן הזיכרון שלי השתפר, החשיבה צלולה יותר והריכוז השתפר
    המדריכות שם מעולות. אני ממליצה מכל הלב להגיע ולנסות. זה אפילו לא עולה כסף וגם המנוי לא מאוד יקר
    שרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אפשר לטעון לדמנציה או לאלצהיימר
    ברק
    22/08/2014

    האם זה שאחי נהיה אפוטרוםוס ללא מינוי בית משפט(לא מדבר על המשפטי) אלא על זה שאבי חדל להיות מנהל את הבית ואת חשבנותיו.  
    כמו כן ששאלתי את אחי מי החליט שאתה תנהל את העיניינים אז הוא ענה לי אני.  
    ולא כמו שמתבקש לשמוע אבא.  
    זאת אומרת שהאבא לא צד בעיניין מכיוון שהוא כבר לא בעיניינים.  
    האם יש פה איזו עילה רפואית כדי שרופא יגיד אין כשירות לצוות למרות שמעולם לא נבד  
    ק קוגנטיבית וכיום הבן שלו מנהל את משק הבית ואת חשבנותיו עקב העלמות כספים לקשיש.  
    בנוסף לזה הקשיש סובל מדיכאון וומטופל בציפרלקס ובנוסף לזאת הקשיש אנלפבית. ומופיע בתיקו הרפואי שהוא לא מתמצא בזמן בשלוש הערכות סעודיות ובהערכה אחת רשום שאינו מזהה אנשים. ובנוסף לכל יש מבחן פים בעייתי שנערך כשלוש שבועות לאחר כתיבת צוואה. במבחן הפים כתוב זיכרון 2 מתוך 7 וגם אינטגרציה חברתית 2 מתוך 7 ופתרון בעיות 2 מתוך 7.  
    אנו רוצים להגיש ערעור על צוואה. לערכתך אדם כזה יכול לצוות ללא בדיקת מיני מנטל שמותאמת לאנלפבית?  
    מכל מה שאני מבין על פניו מדובר בדמנציה למרות שלא אובחן.  
    עקב דיכאון.לא מנהל את משק הבית.לא מנהל חשבונות.דיכאון.וחתם באצבעו במקום בחתימה רגילה?  
    יש לו בי 12 : 111 שזה נמוך  
    האם כל ההדרדרות הזאת לא מראה על דמנציה?  
    האם אדם שלא מאובחן לא יכול לסבול מדמנציה?  
    האם הדיכאון המאובחן יכול להיות איזה שהוא סוג של דמנציה מוסתר?  
    אודה אם תתיחס לשאלותי הכבדות.  
    מכייוון שהמצווה ניפטר והכל מובה מתיקו הרפואי 
    וכמובן 
     להוסיף עובדת פיליפינית 24/7 שעוזרת לו ביום יום להתקלח להתלבש ולנייד אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אפשר לטעון לדמנציה או לאלצהיימר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/09/2014

    ברק שלום,
    אי אפשר להתייחס לשאלותיך בלא עיון מסודר ומקיף בתיעוד הרפואי של הקשיש הנ״ל. מניו של אפוטרופוס נעשה בדרך כלל עקבות בדיקה ע״י פסיכיאטר ובדיקה שכזו לא קשורה לרמת ההשכלה של הנבדק.
    ישנם מצבים שחולים שסובלים מדיכאון חריף מתנהגים כמו חולי דמנציה. מדובר בפזוידו דמנציה, אם כי מומחה בתחום יודע לעשות את ההבנה מובדלת.
    במובן שברצונך לעורר על הצוואה של אביך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין והמומחים הרפואיים הרלוונטיים לצורך חוות דעת רפואית בהתאם הצורך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה בעקבות טראומה פיזית
    לירון
    21/08/2014

    המיומנויות הקוגניטיביות הגבוהות שמורות. המיומנויות הנמוכות של שליפת מידע מהזיכרון בעיקר בעיתיות מאוד. אני רוצה מאוד לדעת איך לשקם אותן.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה בעקבות טראומה פיזית - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/08/2014

    לירון שלום,
    יש צורך לקבל יותר מידע ספציפי הם ביחס הפציעה שעברת, והן ביחס תלונותיך בתפקוד. האם פגיעתך הפיזית כללה גם זעזוע מוחי? כמו בכל תחום רפואי, גם בנורי ופסיכולוגיה אין טיפול בלא אבחון, כלומר אבחנה. אני ממליצה לעבור אבחון נוירופסיכולוגי ע״מ לאתר את קשייך הספציפיים, ....האם מדובר בבעיות שליפה עם חומר מילולי או חזותי, האם קיים קושי בקידוד וקליטת המידע, בשימוש אסטרטגיות לצורך שליפה, ועוד. רק אבחון שנערך על ידי מומחה בתחום יגלה טיב של בעיותך ותכוון אותך לטיפול/ שיקום מתאים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובכן,

    לירון
    31/08/2014

    בכל האפשרויות שציינת , מה הפתרונות? מה הדרכים לפתרונות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אפשר לטעון לדמנציה?
    ברק
    19/08/2014

    וכיום הבן שלו מנהל את משק הבית ואת חשבנותיו עקב העלמות כספים לקשיש. 
    בנוסף לזה הקשיש סובל מדיכאון וומטופל בציפרלקס ובנוסף לזאת הקשיש אנלפבית. ומופיע בתיקו הרפואי שהוא לא מתמצא בזמן בשלוש הערכות סעודיות ובהערכה אחת רשום שאינו מזהה אנשים. ובנוסף לכל יש מבחן פים בעייתי שנערך כשלוש שבועות לאחר כתיבת צוואה. במבחן הפים כתוב זיכרון 2 מתוך 7 וגם אינטגרציה חברתית 2 מתוך 7 ופתרון בעיות 2 מתוך 7. 
    אנו רוצים להגיש ערעור על צוואה. לערכתך אדם כזה יכול לצוות ללא בדיקת מיני מנטל שמותאמת לאנלפבית? 
    מכל מה שאני מבין על פניו מדובר בדמנציה למרות שלא אובחן. 
    עקב דיכאון.לא מנהל את משק הבית.לא מנהל חשבונות.דיכאון.וחתם באצבעו במקום בחתימה רגילה? 
    יש לו בי 12 : 111 שזה נמוך 
    האם כל ההדרדרות הזאת לא מראה על דמנציה? 
    האם אדם שלא מאובחן לא יכול לסבול מדמנציה? 
    האם הדיכאון המאובחן יכול להיות איזה שהוא סוג של דמנציה מוסתר? 
    אודה אם תתיחס לשאלותי הכבדות. 
    מכייוון שהמצווה ניפטר והכל מובה מתיקו הרפואי
    וכמובן
     להוסיף עובדת פיליפינית 24/7 שעוזרת לו ביום יום להתקלח להתלבש ולנייד אותו . 

    האם זה שאחי נהיה אפוטרוםוס ללא מינוי בית משפט(לא מדבר על המשפטי) אלא על זה שאבי חדל להיות מנהל את הבית ואת חשבנותיו. 
    כמו כן ששאלתי את אחי מי החליט שאתה תנהל את העיניינים אז הוא ענה לי אני. 
    ולא כמו שמתבקש לשמוע אבא. 
    זאת אומרת שהאבא לא צד בעיניין מכיוון שהוא כבר לא בעיניינים. 
    האם יש פה איזו עילה רפואית כדי שרופא יגיד אין כשירות לצוות למרות שמעולם לא נבד 
    ק קוגנטיבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אפשר לטעון לדמנציה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אפשר לטעון לדמנציה? - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/09/2014

    רואה התגובה לפניתך בהמשך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלצהיימר
    שירה
    18/08/2014

    שלום,
    סבתא שלי בת 92, וסובלת מאלצהיימר כשנתיים, לאחרונה הכניסו אותה לאשפוז בבית חולים במחלקה הגריאטרטית עקב כך שסירבה לאכול עד שהגיעה למצב חמור של תת תזונה. אחרי שבועיים בבית החולים שבהם סירבה לאכול כל דבר פרט לensure פעמיים ביום, החליטו אתמול להכניס לה זונדה. לפני הזונדה היא הגיבה מדי פעם כשדיברו אליה, ניסתה אף לדבר מדי פעם, וביקשה לרדת מהמיטה לכיסא גלגלים. מאז הזונדה היא במצב של הלם ולא מגיבה לכלום. הרופאים טוענים שהכליות שלה הצטמקו מאוד, ושיש לה זיהום (אותו חטפה לפני כשבוע בבית החולים) בדרכי השתן ולכן היא על אנטיביוטיקה שעלולה לסכן אותה ע"י התפשטות של חיידקים עמידים ואלימים יותר. רציתי לדעת האם במקרה שכזה יש סיכוי שהיא תצא ממצב ההלם ותוכל לאכול בעצמה והאם קיים טיפול כלשהו שיכול לעזור במצב שכזה, והאם הוצאת הזונדה יכולה לעזור בכך, או שזהו סיכון גדול מידי. כפי שזה נראה מאז שהיא הגיעה לבית החולים המצב רק הולך ומסתבך, אז אני אשמח לשמוע על כל טיפול שיכול לעזור לה שלא ניסו עד כה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלצהיימר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלצהיימר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/08/2014

    שירה שלום,
    סליחהעח העיכוב בתגובותי.
    איני רופאה ולכן איני מוסמכת להתייחס לטיפול רפואי כמו הוצאת הסונדא.
    לעיתים קשישים שנמצאים במצב של התדרדרות פיזית ומנטאלית פשוט מתחילים לוותר. נכון, זה מאוד עצוב, אבל הם מתקשים להתמודד עם האובדן העצמאות והפרוק הגופני. לעיתים ניתו לעזר בייעוץ פסיכיאטרי של הבית חולים, אם כי לא קיים טיפול פלא בתחום.

    מאחלת לך הרבה בריאות
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום