פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אמא שוכחת
    נועה
    22/08/2010

    אימא שלי בת שמונים חיה עם מטפלת. אני שמה לב שהיא לא זוכרת דברים. לא יודעת מה היא אכלה, לא יודעת האם הפעילה מכשירים חשמליים או אם התרחצה. איך ניתן לדעת שהמטפלת עושה את עבודתה כמו שצריך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא שוכחת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקרה ובקורת

    גל גפן-ריטר
    23/08/2010

    נועה שלום,

    אענה לפן הקוגניטיבי של שאלתך, במידה ולתחושתך או על פי בדיקות קוגניטיביות שנערכו לאמך (לא ציינת האם עברה אבחון כלשהו), אמך אינה מספקת מידע מהימן אז ככל הנראה את צודקת.
    לגבי טיב עבודתה של המטפלת, אוכל לענות לך על פי ההגיון שלי (אם כי זה לא הפורום העוסק בכך), את יכולה לבדוק האם נעשית כביסה, האם אמך עולה במשקל או יורדת וכדומה.
    בכל מקרה במידה ואת חשה כי ישנה התדרדרות במצבה של אמך (ללא קשר למטפלת) מומלץ לפנות עמה לרופא המטפל.

    מקווה שעזרתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון
    הילה
    20/08/2010

    אני בת 40, ובחודשים האחרונים אני מתקשה בשליפת המילים, אני יכולה לחשוב על פריט מסויים או לראותו ולא מסוגלת לומר את שמו. אני פוגשת אנשים שאני מכירה שנים ולא מסוגלת לזכור את שמם.
    השיא היה לאחרונה שלא הייתי מסוגלת להכתיב למישהו את מספר הסלולרי שלי שאותו יש לי כבר 3 שנים. לעיתים יוצאות לי המילים מהפה בג'בריש. מה לעשות? איזה בדיקות עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות

    גל גפן-ריטר
    23/08/2010

    הילה שלום,

    אני אקדים ואומר כי לעיתים סימפטומים כפי שאת תארת יכולים להתרחש אצל כל אחד ואחת מאיתנו באופן נורמטיבי ותואם את הסיטואציית חיים שלנו (עומס בעבודה, לחץ, עייפות , חוסר בתזונה נכונה וכיוב). כלומר אלו דברים המגיעים אך גם חולפים.
    יחד עם זאת, הייתי כן ממליצה לך להתחיל בבירור רפואי דרך רופא המשפחה, על מנת לשלול סיבות רפואיות לסימפטומים אלו.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה בין מרפאת קשב ריכוז למרפאת זכרון
    טיטוש
    13/08/2010

    שלום
    עקב בעיות (קשב? ו) זיכרון (לא זיכרת מטלות שהתבקשתי לעשות יום קודם, לא זוכרת שסיפרתי משהו ומספרת אותו שוב...) הופניתי למרפאת זכרון על ידי נוירולוג.
    למרפאת הזיכרון יש תור ארוך מאוד. ממה שמספרים המרפאות בטלפון מרפאת זיכרון בבי"ח וקלינוקות של קשב וריכוז עושות את אותן הבדיקות.
    האם יש הבדל בין השניים? ואם כן, מה הוא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאן לפנות

    ד``ר שרה רפפורט
    15/08/2010

    טיטוש שלום,
    יש בהחלט הבדל בין השירות והגישה האבחנתית של המרפאות השונות. מרפאת זיכרון עלול לתאר ולאבחן בעיות זיכרון ובעיות קוגניטיביות שונות אצל האוכלוסיה המבוגרת (50+) וקשישים. מטרתה היא לשלול או לחלופין לאבחן מחלות שנפוצות בגיל זה, ולכוון לטיפול הנכון בהתאם הצורך. מרפאה שמתמחה בהפרעת קשב וריכוז מתמקדת בעיקר בתפקוד זה בלבד כאשר מדובר בהפרעה התפתחותית שניכרת אצל ילדים ונוער. לעיתים הפרעת קשב וריכוז לא אובחנה בגיל הצעיר אך ורק בולטת בגיל מבוגר יותר (20+).
    טיב האבחון וההמלצות לטיפול שונים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זכרון
    מיכל
    10/08/2010

    שאלתי היא בקשר לבעלי, הוא בן 57 ותמיד לא זכר היטב נתונים שונים, אולם לאחרונה המצב החמיר, מדובר בעיקר בזכירת מספרים, כאשר למשל הוא צריך לזכור מספר של בית, תמיד יציין את המספר ליד, כאשר מדובר למשל בסכום כסף, אם למשל מדובר ב - 400 שקל יאמר שמדובר ב - 500 ש"ח.
    בעלי אינו יליד הארץ וטועה הרבה פעמים בכתיבה, אבל, מדובר באדם שנמצא בארץ למעלה משלושים שנה ושואל אותי כל פעם איך כותבים מילה מסוימת, אני אומרת לו כיצד לכתוב, אבל בפעם הבאה יכתוב שוב בשגיאה
    סך הכל הוא מתפקד כשורה, אבל שאלתי היא במה מדובר, האם מדובר בתופעה שתחמיר עם השנים? באיזו מידה? האם מדובר בסוג כלשהוא של דמנציה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות זכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון

    ד``ר שרה רפפורט
    15/08/2010

    מיכל שלום,
    לפי דבריך, מאז ותמיד בעלך מתקשה בכתיבה בעברית וגם מבלבלב בין ספרות. ייתכן שקושי זה גם התקיים גם בעבר הרחוק וכן בשפת האם שלו כאשר אולי מדובר בקושי פונמי מסוים. כדי לך לברר איתו האם הוא התקשה בלימוד כתלמיד צעיר. כ"כ, קשיים מסוג זה מחמירים במידה מסיומת עם הגיל כאשר התפקודנו בדרך כלל יורד. עם זאת, לאור דאגתך להחמרה של תפקודו בנושא, מומלץ להתייעץ עם רופא נוירולוג או פסיכוגיריאטר כדי לשלול מחלה כלשהי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית קשב וריכוז
    אופטימי
    10/08/2010

    בעבר חשדתי שאני סובל מבעיית קשב וריכוז ,ואז התברר שאני סובל מדום נשימה חסימתי, ולאחר שהתחלתי לישון עם מכשיר הסי-פאפ חשתי שיפור מנטלי שכולל רמת קשב וריכוז גבוהה יותר מבעבר אולם במצבים מסוימים אני עדיין מרגיש שהריכוז שלי הוא לא משביע רצון, כלומר אני מדבר על פעילויות ספורטיביות שבהן אני צריך לדייק בתרגיל, אז אני לא תמיד מצליח להבין את מה שנתבקשתי, יכול שהדבר קשור לאופי שלי, כי כשאני נדרש לעשות דברים שלא הכרתי קודם לפעמים אני חש במתח, שפוגע ברמת הריכוז, השאלה למי אני אמור לפנות כדי לאבחן את עצמי?
    אציין גם שמעולם לא עשיתי אבחון של קשב וריכוז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית קשב וריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קשב וריכוז

    ד``ר שרה רפפורט
    14/08/2010

    יקיר שלום,
    הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה התפתחותית וניכרת מגיל צעיר. עם זאת, יש מצבים שונים, כגון חרדה, מתח, עייפות והפרעות שינה, שגם הם יכולים לפגום בתפקודי קשב וריכוז.
    אני ממליצה על התייעצות ראשונית עם רופא פסיכיאטר, ובהמשך ולפי הצורך, ניתן לפנות לאבחון אצל נוירופסיכולוג.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכירת פרצופים
    רננה
    09/08/2010

    קשה לי מאד לזכור אנשים חדשים שלא נמצאים הרבה בחיים שלי. יש לכם אולי טיפים לאיך לזכור אנשים שמכירים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זכירת פרצופים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לזכור אנשים

    ד``ר שרה רפפורט
    14/08/2010

    רננה שלום,
    מרבית האנשים מתקשים לזכור אנשים שאנו בקושי מכירים. כדי ללמוד את הדבר המאפיין של כל אחד, ולבנות רמזים המקשרים את האיש עם משמעות עבורך.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    גלי
    09/08/2010

    בעלי נוטה להיות מבולבל בכל הקשור לחיי היומיום. במיוחד כשיש לו עומס בעבודה - הוא יכול לשכוח כל דבר, החל ממפתחות ועד ללעשות דברים שהוא רצה. מה עושים במקרים כאלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עומס בעבודה?

    ד``ר שרה רפפורט
    14/08/2010

    גלי שלום,
    חשוב לאבחן האם הבלבול אצל בעלך גם מאפיין תפקודו בעבודה או האם "הבלבול" תוצאה מהלחץ במקום עבודתו. לחץ וסטרס ממושך ואינטנסיבי יכולים לגרום בלבול שכזה ונטייה לשכוח נושאים רבים (בעיקר בעיות זיכרון לטווח קצר). במקרים האלו, מומלץ על: טיפול הרגעתי, לימוד ניהול עצמי במצבים של לחץ, ניהול זמן, ועוד. כדי להתייעץ עם פסיכולוג כדי להתאים לו שיטה התמודדות יותר יעילה. במידה בעיותיו לא מוגבלות למצבי לחץ בלבד, מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה ע"מ שיבצעו הבדיקות הרלבנטיות.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה מהיפוקסיה
    אריק
    01/08/2010

    שלום,אשתי בת 30 עברה דום לב בשינה לפני שלושה חודשים,היתה בהיפוקסיה ומחוסרת הכרה כחודש,לפני כחודש חזרה להכרה מלאה אבל עם בלבול חריף ועיוורון. מה סיכויי ההחלמה? תודה אריק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חזרה מהיפוקסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרוש שיקום אינטסיבי

    ד``ר שרה רפפורט
    01/08/2010

    אריק שלום,
    אשתך עברה אירוע קשה, ואני בטוחה שאתה די מודאג ביחס הפרוגנוזה. לצערי, אין ברשותי אפשרות לחזות כיצד היא תחלים. האם היא כבר עברה למחלקה שיקומית? חשוב שהיא תבדק ע"י בעלי מקצוע רב תחומיים ע"מ לגבש תוכנית שיקומית מתאימה עבורה. כמו כן, חשוב שגם אתה ובני משפחה אחרים יקבלו הדרכה כיצד לעבוד איתה לצורך שיפור מצבה הקוגניטיבי.
    באופן כללי, ולפי ניסיוני, יש התאוששות של תפקודי המוח אחרי אירוע שכזה. כמה? לא יודעים מראש. הדינמיקה של ההתאוששות מרמז על אופן הפרוגנוזה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קשב, טיפול תרופתי ודיסנומיה
    רינת ירושלמי
    29/07/2010

    אני אשה בת 43 עם הפרעת קשב וריכוז.
    מאז ומתמיד יש לי קושי עצום בזכירה של שמות
    (מקומות, אנשים, ספרים, אישים ומה לא).
    האם דיסנומיה היא חלק מהק"ר או שהנה הפרעה
    נפרדת? האם בכלל דיסנומיה היא הפרעה "מוכרת"?

    לגבי טיפול תרופתי.
    אחרי שנים של ניסוי להתאים לי תרופה בטיטרציה איטית
    ובסבלנות רבה. התברר שאיני מגיבה כלל לריטלין
    או לתרופות אמפטמיניות אחרות.
    האם ידועה הסיבה לכך? מה חוץ מסטרטרה (שאינה בסל)
    ניתן לנסות?

    תודה מראש על תשובתכן.
    רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיסנומיה

    ד``ר שרה רפפורט
    31/07/2010

    רינת שלום,
    דיסנומיה הינה הפרעת שפתית המתאפיינת בקושי במתן שם (שיום או שליפה) למילים מוכרות. במקרה שלך, הקושי מוגבל לשליפת שמות של אנשים, מקומות ועוד, ולא מדובר בקושי בשליפת מילים מהאוצר מילים שלך. לכן, לא מדובר בלירוי שפתי, ונראה כי הבעיה קשורה להפרעת קשב. עם, זאת, התופעה זו נפוצה, וישנם אנשים שפשוט מתקשים לאחסן שמות של אנשים ומקומות.
    בנוגע לטיפול תרופתי, איני רופא ולא מומחית בטיפול תרופתי בנושא. יש להתייעץ עם רופאה פסיכיאטר או נוירולוג שמתמחה בהפרעות קשב וריכוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שליפה- גיל 25

    מיקי מאוס
    07/07/2014

    שלום לכולם :-)
    אני מאד מוטרדת ורציתי לשתף וגם להתייעץ. אני חושבת שיש לי בעיות שליפה... קורה לי לעיתים קרובות שאני שוכחת מילים שכיחות ופשוטות מחיי היום יום, אם זה כשאני מדברת עם אמא שלי ואני רוצה להגיד משהו ואני לא זוכרת איך קוראים לו אז אני אומרת "נו זה.... זה ש.... ואז מתארת אותו" אני לא יודעת למה זה קורה, אני בחורה מאד אינטיליגנטית, לומדת, מוציאה ציונים גבוהים בלימודים- אז אני לא מבינה למה זה . זה גם לא משהו שקורה פעם ב.... זה משהו שחוזר על עצמו הרבה פעמים וזה מטריד אותי..... מה אתם חושבים? באמת מדובר בבעיה? ומה עושים ?
    אשמח לעזרה... תודה :]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שליפה- גיל 25 - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/07/2014

    מיקי שלום,
    הקושי בשליפת מילים ושמות שאת מתארת יכול לנבוע ממספר סיבות. עם זאת, ברצוני לציין שזו תלונה נפוצה בקרב הסטודנטים שעומסים ולחוצים בלימודים במקביל לשאר העומס בחייהם. לאור הישגיך הטובים בלימודים, ניראה שלא מדובר על בעיה קוגניטיבי של עצמה, ואני ממליצה שאת נותנת להיבטים הרגשיים קצת מחשבה: גורמים כמו יתר לחץ, חוסר שינה ועייפות מתמשכת, וכן חרדה ושינוי במצבי הרוח.
    באופן כללי הצעדים המומלצים לצורך בירור הקשיים הם: בדיקות רפואיות שגרתיות וייעוץ עם רופא משפחה ואבחון קוגניטיבי בהתאם הצורך.

    מאחלת לך הרבה בריאות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות זיכרון שהולכות ומתרבות

    נורית שריקי
    23/08/2014

    שמי נורית ואני בת 37. במהלך תקופת ילדותי וחיי כמתבגרת ניחנתי בזיכרוו מעולה וביכולת טובה מאוד בשליפת שמות ומילים פשוטות . יכולת זו תרמה רבות לכושר ביטוי מצוין בעל פה ובכתב. במהלך שנותיי כבוגרת, בחמש השנים האחרונות חלה הדרדרות וקושי בשליפת מילים בסיסיות בעברית וזכירת שמות. פגיעה זו בזיכרון מקשים מאוד בביטוי בעפ ואני מרגישה הרבה פחות רהוטה. יש קושי בשליפת שמות של מפורסמים או שמותיהם של תלמידיי בכיתה שאותם אני פוגשת מס רב של פעמים בשבוע. מה יכול להיות הגורם לתופעה זו? האם שווה בירור ולמי פונים? תודה, נורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות זיכרון שהולכות ומתרבות - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/08/2014

    נורית שלום,
    הקשיים שאת מתארת יכולים לנבוע ממספר סיבות. קודם כל אני תמיד תמיד שואלת האם עברת לאחרונה בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה (ספירת דם וכדומה כולל בדיקה של b12) והאם כל המדדים תקינים. אחר כך, עליך לברר האם חל שינוי באורך חיים המתבטא בעומס יתר, לחצים מתמשכים, עייפות, וכן קשיים רגשיים. במידה שאף אחד מהגורמים רלוונטיים עבורך, אני ממליצה לעבור אבחון קוגניטיבי אצל נוירופסיכולוג ע״מ להעריך את תפקודך באופן אובייקטיבי, לקבל אבחנה והכוונה לטיפול.
    מקווה שעזרתי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי זיכרון - בן 56
    רותם
    27/07/2010

    שלום רב,
    בעלי סובל כבר מזה כמה שנים מקשיי זיכרון שמחמירים עם השנים.
    לצערי הוא מתעלם מהבעייה שמשפיעה על מהלך החיים התקינים של הבית והזוגיות.
    איבוד דברים, שכחה בין רגע הנושאים שדוברו, חזרה על משפטים ואירועים וכו'
    הבעייה העיקרית היא שבעלי עצמאי וקשיי הזיכרון משפיעים על עבודתו - לא זוכר להתקשר, לא מחזיר תשובות ובעצם כמעט ולא עובד וזאת משום שהוא מתקשה "להזיז דברים" עקב הקשיים(גם הריכוז).
    לאחר שהיה אצל נוירולוג+רופאת משפחה ושוב נוירולוג, מסתבר שהדברים שאמר בביקור שיש לו קשיים בבית ולא סיפר מאומה על הקושי האמיתי(אכן מאד קשה לחיות עם הקושי שלו בעיקר עקב ההכחשה).הרופא המליץ על כדורים - Remotive ואיבחן זאת כבעיית ריכוז מסויימת עקב מצב ריגשי.
    (גם בילדותו סבל מקשיי קשב וריכוז ולא טופל).
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי זיכרון - בן 56

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון

    גל גפן-ריטר
    27/07/2010

    שלום,

    הייתי ממליצה לבעלך לעבור אבחון על מנת לבדוק איפה נמצא מוקד הקושי של בעלך. ובהתאם לכך להתחיל בטיפול או קוגניטיבי או פסיכולוגי. כל זאת, במידה ובעלך בעל מוטיבציה לעשות זאת או אפילו לנסות.
    אני מבינה שהוא הסכים ללכת לרופאים שונים, כך שייתכן שגם אבחון יהיה מוכן לעבור.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה לגב' גל גפן

    avner
    14/08/2010

    גילוי נאות:
    מעולם לא עסקתי ברפואה ואין לי כל הכשרה בתחום זה.
    אבל........
    אני קצת קורא ושומע ובעיקר מודע לגופי ונפשי.
    לפני כשנתיים הרגשתי שהזכרון לטווח קצר נפגם.
    פניתי לנוירולוג ששלח אותי לבדיקות ולפני שנה קבע שיש לי אלצהיימר בתחילתו.
    אני מקבל טיפול תרופתי.
    כמובן שמיד קראתי חומר באינטרנט על מחלה זו,פניתי לרופא נטורופט שהמליץ על מספר תוספים
    ולפחות בשלב זה אני לא חש הרעה.
    כשקראתי את דבריה של רותם צעקתי -אלצהיימר.
    לצערי תשובתך רק מרחיקה את בעלה של רותם מהסדיקות הנכונות אלא אם רופא ערני יזהה זאת.
    כאב לי שרותם אינה יודעת מה לעשות ואינה הולכת בעצמה לנוירולוג כדי לספר את מה שבעלה מסרב לספר כפי שכתבה בפנייתה.
    כשקראתי על האלצהיימר באתרים שונים היתה שם התיחסות גם להדחקה ולאיחור שבזיהוי המחלה.
    הודגשה שם החשיבות של זיהוי וטיפול מוקדם ככל האפשר.
    התפלאתי ותהיתי מי האנשים שמתעלמים מסימנים הולכים ומחמירים.
    הייתכן?
    הצטערתי לקרוא שכאן ועכשיו יש כאלה, ועוד יותר הצטערתי שבעלת מקצוע לא שולחת מיד לבדיקות,לפחות ראשוניות, בכיוון של אישוש או דחיית החשש לאלצהיימר.

    כ"כ,אין לרמוטיב ולאלצהיימר דבר וחצי דבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית זכרון אצל ילדים
    שחר
    23/07/2010

    שלום רב.

    כיצד מאבחנים בעית זכרון אצל ילד?
    יש לנו ילד בן 9, ילד אשר מגיע ממשפחה נאורה.
    אנו חושדים שיש לו בעית זכרון, לצערנו לא היינו מעורבים דיינו בלימודיו לכן קשה מאוד להגיד שהבעיות הן על רקע לקות למידה כלשהי,עצלנות לשמה או בעיה מולדת. על פניו הילד לא נראה סובל מבעיות התפתחות כלשהן והוא מתמצא נהדר במחשב וכאשר משחק בונה דברים נפלאים.
    לאחרונה קרוב משפחה החל ללמדו בצורה יומית ומסתבר שהילד לא זוכר כלום. בקרוב הילד יעבור אבחון לקות למידה אך ההרגשה שמעבר לקות למידה ישנה בעית זכרון כלשהי.
    לאיזה רופא או גורם אנו יכולים לפנות על מנת להבין את מהות הבעיה?
    מתשאול עם הילד הוא אומר שישנם דברים אשר נחרטים לו בזכרון מהרגע הראשון וישנן דברים שהוא פשוט שוכח.

    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעית זכרון אצל ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון

    גל גפן-ריטר
    27/07/2010

    שחר שלום,

    על מנת לבדוק את הקושי בזיכרון מומלץ על אבחון. מכיוון שאתם רוצים לבדוק את החשד של לקות למידה גם, הייתי ממליצה כי תפנו עם ילדכם לבצע אבחון נוירופסיכולוגי אשר ייתן הן את המענה לגבי קיומה של לקות למידה והן יבדוק לעומק את קשיי קשב, זיכרון ולמידה של ילדכם.
    מומלץ לעשות זאת באבחון אחד, ולא להעביר את ילדכם , הרבה אבחונים ובדיקות ולעורר אצלו חרדות מיותרות.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון
    קרן-חיפהה
    21/07/2010

    שלום,
    אני בת 35 לפני שנתיים ילדתי את ילדי השלישי. מאז, חלה ירידה בזיכרון. ממש הסלמה מיום ליום. אני יכולה לתת אוכל לדג ואחרי שעה לא אזכור האם נתתי או לא. זוהי כמובן דוגמה קלה יש דברים מסובכים יותר שקשורים לילדים. הדבר מקשה על חיי אני מרגישה שאם לא ארשום דברים. מי יודע אם אזכור אותם. האם יש שם לתופעה? האם אפשר להעזר בויטמינים מיוחדים? האם יש רופא מיוחד שיידע לאבחן ולעזור לי?האם יכול להיות שזה ידיע למצב שלא אזהה אנשים..?
    חשוב לציין כי הייתי לפני חצי שנה אצל נוירולוג הוא עשה לי אי אם ג'י ואמר שהכל תקין. האם כדאי ללכת לשמוע דעה שנייה? אני בטוחה שמשהו לא תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    27/07/2010

    קרן שלום,

    הסימפטומים שאת מתארת יכולים בקלות לנבוע מעייפות (בכל זאת שלושה ילדים), חוסר בתזונה נכונה ועומס יתר. כך שהריכוז שלנו יורד והדבר כמובן משפיע על רמת הזיכרון.
    בכל מקרה, מכיוון שאת נשמעת מודאגת ואולי גם חרדה, הייתי ממליצה לך ללכת לרופא משפחה ולעבור בירור רפואי. במידה והכל תקין ואת עדיין מרגישה את הסימפטומים את יכולה לעבור אבחון אשר ייתן לך מענה מה בדיוק הקשיים שלך כיום.

    הייתי ממליצה לך לפני כן לבדוק באמת, מה קורה כשאת ישנה , אוכלת טוב ופחות עמוסה, אם גם בימים כאלו יש החרפה של הסימפטומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפאטיה לאחר אשפוז
    אייל
    17/07/2010

    שלום,

    אימי, בת 64 החלה בטיפול אנטיביוטי לטיפול שיניים וכעבור מספר ימים החלה להקיא ולא שלטה בעצמה (איבוד יכולות בסיסיות וזכרון). בעקבות כך היא היתה מאושפזת בטיפול נמרץ ונמצא שהיתה לה ירידת מלחים בגוף.
    לאחר בדיקות לא נמצא בודאות הגורם לדבר, אולם החדירו לה מלחים במשך מס' ימים ולאחר מכן היא שוחררה לביתה.
    מאז השחרור (יומיים), היא מאוד חלשה, נראית כמישהי שנמצאת בעולם משל עצמה ואפאטית לסביבה.
    יש לציין שהזיכרון שלה/המחשבה לא נפגעו.
    ברצוני לדעת האם מצב אפאטיות כנ"ל הינו תגובה אופיינית ויעבור לאחר שתתחזק או האם יש מקום לפנות לגורם מומחה ובמידה וכן למי יש לפנות?

    תודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפאטיה לאחר אשפוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפתיה עקב מחלה

    ד``ר שרה רפפורט
    21/07/2010

    איני רופאה, לכן איו לי את הידע המתאים בנוגע האירוע הספציפי שאמך עברה.
    עם זאת, חולשה פיזית משמעותית יכולה בהחלט לגרום חולשה נפשית וכן אפתיה. במידה שמצבה לא ישתפר, יש לברר האם מדובר בתגובה דיכאונית כתוצאה מהמחלה ומהאשפוז בטיפול נמרץ (חוויה לא נעימה בכלל). בנוסף, אני ממליצה להיות בקשר צמוד עם הרופא המשפחה הו לצורך ברור פסיכיאטרי או נוירולוגי בהתאם הצורך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פשוט לא זוכרת...
    עליס
    17/07/2010

    דווקא דברים גדולים בילדות בעיקר אני זוכרת,ודווקא כאובים כמו היום שנפצעתי ופתחתי את הסנטר או כשנכחתי בבית סבתי כאשר היא נפטרה אני זוכרת בבירור (או לפחות כך אני חושבת...) הרבה דברים אחרים אני לא... זה מרגיש כי חוץ ממעט דברים לא היה לי עבר בכלל...
    ואפילו כיום  דברים שעשיתי כמתבגרת שלא רחוק מגילי הנוכחי, דברים כמו רכיבה על סוס שאין סיבה שאני אשכח חוויה מהנה שכזאת אני פשוט לא זוכרת... וגם כשמזכירים לי דברים מסוג זה אני ממש בהלם מזה כאילו לא הייתי שם בכלל...
    אני תמיד מרגישה ליד אחרים שמעלים זכרונות כאילו לי אין כלום כמעט...
    האים זה משהוא סלקטיבי? או איזה סוג של שיכחה?
    אשמח לתשובה... תודה מראש! :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פשוט לא זוכרת...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון של העבר

    ד``ר שרה רפפורט
    21/07/2010

    עליס שלום,
    נראה שאת צודקת, ובמקרה שלך מדובר בזיכרון סלקטיבי כפי סנון ומשמעות רגשי. לרוב ניתן לשחזר את הזכרונות של העבר באמצעות שמיעת הסיפורים הקשורים לתקופות האלו, תמונות ועוד רמזים. כמו כן, יש אנשים שמתחילים מעסה של תהליך טיפול פסיכולוגי ע"מ לגלות מדוע הדחיקו את העבר, וכיצד לעורר אותו חזרה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיכול אותיות בכתיבה גם בעט וגם במחשב
    ד``ר שרה רפפורט
    16/07/2010

    שלום רב,
    אני בת 70 ועוסקת בכתיבה. לפני למעלה משנה התחלתי להרגיש שאני משכלת אותיות תוך כדי כתיבה במחשבה וגם בעט.
    בבדיקות CT ו-MRI לא נמצא שום דבר שאינו תואם את גילי (?).

    האם יש תרגילים או דרכים אחרות כדי לטל בתופעה?

    תודה רבה!

    חמוטל בר-יוסף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיכול אותיות

    ד``ר שרה רפפורט
    21/07/2010

    חמוטל שלום,
    תופעה הזו שאת מתארת, לרוב קשורה לבעיות קשב וריכוז. ייתכן שלאחרונה את פועלת תוך חוסר קשב או אימפולסיביות. חשוב להאיט את הקצב העבודה לנטר את כתיבה/ חשיבה שלך באופן יעיל יותר. עם זאת, עדיין צריך לברר מדוע קיימות בעיות קשב וריכוז, ולשלול האם יש שינוי באורך חייך, כגון נטייה להתעייפות, לחץ וסטרס ממושך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום