מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה בזיכרוןשירה07/02/2011
לאימי ירידה בזיכרון ואנו מעוניינים בבדיקה אצל רופא נוירולוג מומחה בהקדם. אשמח לקבל המלצות על נוירולוגים פרטיים/במכונים מומחים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בזיכרון
ד``ר שרה רפפורט09/02/2011שירה שלום,
אני מציעה שתפני ״למרפאת זיכרון״ של מרכז רפואי שנמצא באזור מגורים שלך. מרפאות האלו מתמחים בבירור ואבחנה של ירידה קוגניטיבית ובעיות זיכרון אצל אנשים מבוגרים.
לא נהוג לפרסם שמותם של מוחים בתחומים שונים בפורום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד''ר שרה רפפורטי06/02/2011
מדובר באישה מעל גיל 70 שאובחנה כסובלת מדימנציה. יכולת הזיכרון לטווח קצר שלה פגומה,וכמובן הדברים באים לידי ביטוי בתוך פעילויות היום יומיות שלה. בנוסף היא מראה מעט קשיים בתנועה ויש לה לפעמים שיכול רגליים כשהיא הולכת.. האם תרגולים ביכולת זיכרון או אימונים קוגניטיביים כל שהם והתעמלות מתונה אכן מסוגלים לשפר את מצבה כלומר לשפר את מצבו של הזיכרון לטווח קצר שלה או לפחות לשמר אותו או שזה מצב שנחשב כבלתי הפיך וההידרדרות ביכולת הזיכרון היא בלתי נמנעת ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמנציה ותרגול קוגניטיבי ומוטורי
ד``ר שרה רפפורט07/02/2011שלום רב,
שאלותיך חשובות ולעניין. באופן כללי תרגול קוגניטיבי ומוטורי חשוב בכל גיל ובעיקר בגיל הזהב. מאחר שהאישה הנדונה אובחנה כסובלת מדמנציה, חיוני להתייעץ עם הרופא המטפל או עם פסיכוגיראטר לפני תחילת התערבות טיפולית כלשהי. חשוב לציין שדמנציה בדרך כלל מתבטאת בהפרעות קוגניטיביות שונות מעבר, בעיות זיכרון לטווח קצר, תלוי בשלב ההתקדמות המחלה. לפי כך, התאמת הטיפול לבעיותיה חשובה ביותר, דבר שדורש אבחון מדויק, וכן התייעצות עם בעלי מקצוע. ייתכן שהרופא שלה רואה כנכון להפנות אותה למרכז לקשישים או למתנס בהם ניתן לשלב אותה לקבוצת התעמלות ולהפעלה קוגניטיבית. לחלופין, יש מרפאת זיכרון בהן ניתן לקבל טיפול קוגניטיבי באופן פרטני. בנוסף, יש להחליט האם היא זקוקה לפיזיותרפיה פרטנית המתייחסת לבעיותיה המוטוריות הספציפיות.
לסיכום, אני ממליצה על הפעלת מוטורית וקוגניטיבית אצל חולי דמנציה בתקווה להאיט את תהליך המחלה, בתנאי שהטיפול בהשגחה של בעלי מקצוע בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלמה לשאלה: נתק בזיכרון..קרן06/02/2011
שאלתי: רופאת משפחה הפנתה אותי לבדיקות דם[פריטין, ויטמין b12 ,וכו]. כמו כן הפנתה אותי לנוירולוג שיעשה בדיקת זיכרון,היא הוסיפה ואמרה שזה לדעתה קשור לבעיית הקשב
וכן..הגיל.ועל כך שאלתי לדעתכן- האם ישנו "מסלול" בדיקות שמומלץ שאדם יבדק ,במצב לא ברור[עדיין] שכזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתק בזיכרון
ד``ר שרה רפפורט07/02/2011קרין שלום,
נראה שהרופאה שלך הפנה אותך למסלול הנכון להמשך בירור. כמו כן, מומלץ להיות במעקב רפואי בגלל את נוטלת ריטלין, ולעתים יש צורך בשינוי המינון. עם זאת, התופעה של שכיחה כפי את מתארת הינה שכיחה ויכולה לנבוע מתקופה של פיזור רוח, עייפות, מצבי לחץ ועוד. כמובן ניתן לפנות לאבחון זיכרון שינתן תמונה יותר אובייקטיבית על מידת בעיותיך בתפקוד הזיכרון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוקי זיכרוןקרן06/02/2011
שלום רב!
אני בת 45,מאובחנת כשנה -קשב וריכוז ומטופלת בריטלין [ששינה לחלוטין את איכות חיי]לאחרונה קרו פעמים ששכחתי דבר בצורה של נתק בזיכרון,כלומר עד הפעולה זוכרת אך ממנה והלאה נתק ומנקודה מסויימת שוב זיכרון[כגון-כסף,פלאפון,ארנק]אין שוני בנסיבות חיי והעומס בימים אלו לבין תקופות עבר בחיי.מה המלצתכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוקי זיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט07/02/2011ראה את תשובתי בהמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה?בן30/01/2011
בס"ד
שלום,
לאחרונה ולא לאחרונה, אני מרבה לשכוח דברים. אם הנחתי חפץ מסויים במקום כלשהןו אחרי 5 דקות פשוט אין לי מושג איפה הוא, מטלות שאומרים לי זוכר ואחרי שנייה שוכח. כשאני אמור ללמוד משהו אני איכשהו מפליג במחשבות או חייב לעשות עוד משהו באמצע, כשאני מתפלל למשל, אני מתחיל קטע מסויים ו"פתאום" מתעורר בקטע אחר אחר ופשוט אין לי מושג אם קראתי את מה שבאמצע הקטעים אפילו בלכתוב את השאלה לקח לי יותר מדי זמן. זאת בעיה או שזה טבעי להתנהג כך עקב החיים ללא הפסקה שלנו? יש צורך להיבדק?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה
גל גפן-ריטר31/01/2011בן שלום,
אתה מתאר שינוי שאתה חש בו לאחרונה, שעל פי הסימפטומים נשמע שיכולים לנבוע מחוסר בקשב וריכוז. סימפטומים אלו יכולים לנבוע הן מעייפות, לחץ, עומס פיזי או רגשי שאפיינו את התקופה האחרונה בחייך. מאידך הם יכולים לנבוע גם על רקע רפואי, קרי מחסור בויטמינים מסוימים, ירידה בברזל וכיוב'.
הייתי ממליצה לך כן לעבור בירור רפואי בכדי לנסות ולברר מה המקור הסימפטומים.
שיהיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון בטווח הקצרבין הכסאות29/01/2011
היתה לי טראומה פיזית עם פגיעה בזיכרון לטווח הקצר בעברי, שזה מאוד הפריע. אחרי הבית חולים לא קיבלתי שיקום מתאים . לפני 4 שנים קיבלתי לתקופה קצרה ריפוי בעיסוק מקופת חולים, אבל הוא הותאם ללימודים הומניים (למדתי אז במכללה סטטיסטיקה למדעי החברה) ולא למה שלמדתי ולא עזר. בשיעור האחרון, לאחר טרגדיה שקרתה למישהו שהכרתי , גם כי לא ביקרתי אותו כפי שהבטחתי,היא שינתה גישה. מה שהפנמתימזה זה לסרוק אצ השטח או את הטקסט ולגלות סימנים לרמזים/תזכורות. אני רוצה ללמוד ולהתאמן בלעשות שחזור של צעדי האחרונים בזמן ולא בדיעבד. חשוב שתדעו:
לפני שהשתחררתי מבית החולים השיקומי, אמא שלי כתבה לפסיכולוגית שם שהמשך לימודי ושיקומי וכן גם השיקום שלה הם בלתי נפרדים, שהפסיכולוגית שלה תמימת דעים איתה וחיזקה אותה כי עליה להתנתק מהוריה (גרתי עד אז וקצת אחר כך אצל סבא וסבתא ואמא גם גרה שם הרבה), וגם שאי אפשר לעשות כל מה שאני רוצה (בקשר לזה שרציתי אולי אז ויותר לפני התאונה לגור יחד איתה וזה רעיון טוב בעיניה למרות שאי אפשר לעשות כל מה שאני רוצה), ושהיא התבגרה מאוחר ואז הרגישה שהיא חייבת להתנתק מהוריה.
השיקום שלי היה טיפלים פסיכולוגיים ותמיד הרגשתי שמוכרים אותי. בדיעבד התברר באמת שזה מה שהעורכי דין רצו שאני אתמיד בו, ושמבית החולים נשלחו לקופת חולים הקומת שלי הנחיות לשיקום קוגניטיבי ע"י המרפאה בעיסוק ובכלל לא ע"י פסיכולוגים, ושאמא שלי לא ידעה מזה כי היא דיברה עם הפסיכולוגית ולא קיבלה מידע על זה והמידע בקופת חולים היה במשרד ואמא ידעה רק לדבר עם הרופאת משפחה, והמידע הזה לא עבר לרופא המשפחה שלי.אני רוצה ללמוד ולהתאמן בלעשות שחזור של צעדי האחרונים בזמן ולא בדיעבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון בטווח הקצר - תגובה
גל גפן-ריטר31/01/2011שלום,
אשמח לענות ולנסות לעזור. האם תוכלי לנסח שאלה שיש לך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה ששלחתי כנראה לא נקלטה-זיכרון
בין הכסאות31/01/2011טווח קצר-אני רוצה לעשות בקלות ובזמן ובטבעיות שחזור של צעדי האחרונים, במקום בדיעבד שזה מאוחר מדי בדרך כלל. איך? איך ואיפה ללמוד את זה? איך ואיפה להתאמן בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיכול אותיותלי25/01/2011
שלום רב,
אני סטודנטית שנה שניה, בשלהי תקופת מבחנים נוספת.
בזמן האחרון שמתי לב שבזמן ההכנה למבחן (והרבה פעמים גם בזמן למידה),
כשאני כותבת או מסכמת חומר אני כל הזמן משכלת את אותיות במילים וכמעט ולא מצליחה לכתוב כמו שצריך.
לא מזמן אובחנתי כבעלת הפרעת קשב וריכוז והתחלתי לקחת ריטלין LA 20 מ"ג.
האם יש קשר בין שיכול האותיות לריטלין? האם זה יכול להיות תופעת לוואי של לחץ מהמבחנים? או שבכלל מדובר בבעיה אחרת?
אני חייבת לציין שזה ממש מטריד אותי, ובתקופה האחרונה אני מרגישה שזה הולך ומתגבר.
מה אפשר לעשות?
תודה מראש
לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיכול אותיות - תגובה
גל גפן-ריטר31/01/2011לי שלום,
ככל הידוע לי אין קשר בין טיפול תרופתי בריטלין לבין שיכול אותיות.
ייתכן ותופעת שיכול האותיות הייתה קיימת בדרגה כזו או אחרת תמיד. ייתכן וכיום את יותר מודעת לה או מפנה אליה את תשומת הלב ומכאן חשה כי היא התגברה.
אני הייתי ממליצה לך לנסות ולתרגל טכניקות של הרפייה בעת למידה ולפני מבחנים וכן לנסות לתקופה מסוימת לא לייחס יותר מידי משקל לעובדה שאת משכלת אותיות. זוהי באמת תופעה שקורית להרבה מאוד אנשים.
תנסי ותראי מה קורה.
אם זה ימשיך להטריד אותך, את יכולה לפנות ולעשות אבחון פסיכו-דידקטי ולנסות לברר את מקור הסימפטום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוכנות לשיפור היכולת השכלית.חסוי25/01/2011
יש לי שאלה,האם זה באמת מועיל תוכנותת לשיפור היכולת של המוח ?
אני לא הבנתי אם כן או לא.ואם לא ,אז כיצד ניתן לאמן את המוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון מנטאלי
גל גפן-ריטר31/01/2011שלום,
לגבי השאלה האם אימון של תפקוד מוחי יכול לעזור התשובה באופן כללי היא כן. המוח כמו כל איבר בגוף ככל שמשתמשים בו ומפעילים אותו יכול להשתכלל ודרך האימון גם האדם כמובן לומד דברים חדשים.
יחד עם זאת, במידה וישנה פגיעה מוחית הגורמת לירידה בתפקוד או לקות מולדת צריך לבדוק היטב האם האימון יכול לעזור או שמא למידה של טכניקות פיצוי אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הפרעות קשב וריכוז גורמות בהכרחיוסי24/01/2011
לפסילת רשיון נהיגה?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הפרעות קשב וריכוז גורמות בהכרח - תגובה
גל גפן-ריטר28/01/2011יוסי שלום,
הפרעות קשב וריכוז כשלעצמן אינם מובילות לפסילה אוטומטית של רשיון הנהיגה. כמו-כל הנהגים, צריך לעבור תיאוריה וטסט. לגבי התאוריה כדאי לברר האם ישנם התאמות שמשרד התחבורה מקבל כדי להקל על אנשים הסובלים מהפרעת קשב לעבור את המבחן טוב יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפאת זכרון דרך קופ"ח כלליתשרון24/01/2011
שלום,
ברצוני לעבור מספר בדיקות זכרון, אני חברה בקופ"ח כללית וגרה בתל אביב.
היכן אוכל לעבור בדיקות אלו?
האם אני צריכה הפניות?
ומה היא העלות הכוללת פחות או יותר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפאת זכרון דרך קופ"ח כללית - תגובה
גל גפן-ריטר31/01/2011שרון שלום,
הייתי שמחה לעזור, אך אני לא בקיאה בפרוצדורות הקיימות בקופת חולים כללית. אני יודעת שישנה מרפאת זיכרון בבית חולים לוינשטיין.
הייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה או לסניף של הקופה ולברר על הפרוצדורה אותה עלייך לעבור.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש בתל אביב משהו כזה ברחוב
בין הכסאות31/01/2011אסתר המלכה אם אני לא טועה
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזיכרון, ובריכוזאור23/01/2011
שלום!
אני בת 27, בריאה ללא כל בעיות מיוחדות.
מאז שאני ילדה הייתי מה שנקרא בסלנג "מעופפת", שוקעת בחלומות בהקיץ, הולכת לאיבוד, מאבדת דברים.
כתב ידי לא מאורגן, לעיתים אני מסכלת אותיות אבל לא ברמה יוצאת דופן, אין לי שגיאות כתיב כלל, אך אני מתקשה ב"סיכום" במהלך לימודים.
אין לי בעייה בלימודים למבחנים לדוגמא, סיימתי תואר ראשון בממוצע טוב, למרות שלכל הדעות "לא מיציתי את הפוטנציאל שלי", שזה עוד דבר אותו אני שומעת מילדות. אני מסוגלת לשבת מספר שעות וללמוד, ורעש לא מפריע לי לפעולות שונות.
אבל אני מאוד מפוזרת, עד היום אני מאבדת דברים, שוכחת דברים בצורה לא הגיונית בכלל, והדבר גורם לי לתסכול עמוק מכיוון שאינני מצליחה להשתנות!
אני מתקשה מאוד בהחזקת יומן מסודר.
קשה לי להסביר במילים עד כמה אני מפוזרת.
האם יכולה להיות לכך סיבה בריאותית?
אודה לכם על תשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בזיכרון, ובריכוז - תגובה
גל גפן-ריטר24/01/2011אור שלום,
אני מבינה מדברייך שבמהלך לימודייך עד כה לא עברת אבחון פסיכו-דידקטי. את מתארת כל מיני קשיים אשר יכולים להתאים לקשיים בתפקודים ניהוליים של התארגנות, תכנון בקרה ואף קשיים בקשב (לא כל הקשיים בקשב מתבטאים בקושי להתעלם מרעשים או בקושי לשבת).
על פניו לא נשמע שמדובר בסיבה בריאותית מכיוון שהסימפטומים שמלווים אותך נשארו כפי שהם מילדות ללא החמרה או שינוי. יחד עם זאת, תמיד אפשר וכדאי לשלול גורמים רפואיים.
הייתי ממליצה לך לפנות ולעשות אבחון פסיכו-דידקטי במידה ואת מעוניינת לקבל אבחנה לגבי הקשיים שאת חווה ולקבל המלצות כיצד להתמודד עמם בהמשך.
שיהיה לך בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוגה דיסוציאטיביתארנון19/01/2011
שלום,
אני מחפש חומר על פוגה דיסוציאטיבית. הייתי רוצה להבין את התופעה הזו.
אם יש ספר על כך בעברית או באנגלית שבו ממש אפשר לקרוא על מקרים של אנשים ספציפיים.
תודה,
ארנון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפניה
ד``ר שרה רפפורט22/01/2011תגובה דיסוציאטיבית נובעת לרוב מחרדה גבוהה ומצב לחץ משמעותי. לכן כדי לך לפנות לעמיתנו בפורום שעוסק בחרדה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון לטווח קצרשרון10/01/2011
שלום,
עשיתי איבחונים דידקטיים בצעירותי- אך לא הבנתי בזמנו את מהות הבעיה.
כיום אני סטודנטית לפסיכולוגיה ועיינתי שוב בסמכים לאחר למידה על הזיכרון.
במבחן רשום שיש לי בעיה בזיכרון העבודה.(טווח קצר)
בנוסף כל המיבחנים שעשו לי הראו כי אני נמצאת בתחום הממוצע ומעלה.
השאלה שלי היא- מה אני יכולה לעשות ע"מ לשפר את זיכרון העבודה? והאם יש איזשהו תוסף תזונה שיכול לעזור.? אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון לטווח קצר - תגובה
גל גפן-ריטר14/01/2011שרון שלום,
קודם כל, סקרנות תוך כדי הלמידה היא דבר טבעי וטוב. רק כדי להעמיד דברים על דיוקם זיכרון עבודה אינו הזיכרון לטווח קצר. זיכרון עבודה הוא בעצם היכולת שלך לקלוט מידע לעשות עליו סוג של עיבוד ולהפיק תוצאה, בזמן נתון. כמו למשל, לפתור תרגיל חשבון בעל פה.
השאלה היא קודם כל, אם כיום את מרגישה קשייים בתהליך הלמידה ואיפה? יכול להיות שכיום כבר מצאת לעצמך טכניקות פיצוי ולמידה אשר עוזרות לך להתגבר על הקושי (שהרי בכל זאת את כבר לומדת את הלימודים הגבוהים שלך).
בנוסף את יכולה לנסות לאמן את זיכרון העבודה על ידי ביצוע פעולות מנטליות בעל פה. כמו: לזכור רשימת מספרים אחורנית, לספור אחורנית , לאיית מילה אחורנית וכו'.
לגבי תוספי מזון, צר לי אך זהו אינו תחום המומחיות שלי.
שיהיה בהצלחה ולמידה מהנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סניליות ובעיות ריכוז ברמה מפחידה....08/01/2011
אני בת 15.3 , אני סובלת מבעיות בזיכרון נורא;
אני ארצה לעשות משהו ובן משפחה יסיט את דעתי לאחר מכן כבר לא אזכור מה רציתי לעשות;
בבית הספר בהעתקת חומר לימודי למחברת אני אולי זוכרת מילה ופסיק כאשר אני מרימה את הראש ללוח ומורידה שוב למחברת;
אני לא זוכרת את ילדותי... וזה אף פעם לא היה ככה
זה התחיל להיות כך מסוף כיתה ט' (שנה שעברה). זה נורא פוגע בלימודים שלי, איני זוכרת חומרים למבחנים.
אני גם סובלת מבעיות קשב וריכוז נוראיות;
אני רוצה להגיד משהו אחד ואומרת משהו אחר.
אני רוצה להעתיק מילה א' וכותבת מילה ב'.
אין לי מושג ממה כל זה נובע, אני נורא מודאגת והוריי לא נותנים לזה יחס.
זה אף פעם לא היה כך, תמיד הייתי ה"מוח".
אשמח לעזרה מכם, תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון
גל גפן-ריטר08/01/2011שלום לך,
על פי תיאורייך נשמע שייתכן ואכן את סובלת מקשיים אשר מפריעים לך בלימודים. ייתכן ומדובר בקשיי קשב וריכוז וייתכן ומדובר בקשיים נוספים אשר צריך בהחלט לברר את הסיבה להם. במידה ותפקודך בבית הספר אינו טוב, אני מניחה כי גם המורים שמים לב לכך, לכן את יכולה לשתף אותם בתחושותייך ולנסות כך לגייס את הורייך להבין את המצב בו את מצויה.
הייתי ממליצה לך ללכת יחד עם הורייך לרופא משפחה לעשות בירור רפואי ולאחריו ייתכן ותצטרכי אבחון פסיכו-דידקטי שגם בודק קשב.
שיהיה הרבה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני סובלת מזה ,היום בדיעבד
שוש05/02/2011אני יודעת מה הסיבה , כשהייתי ילדה היה לי זכרון ממש פנומנלי אני זוכרת כשהייתי משחקת כל משחק שהיה קשור בזכרון ועיבוד נתונים הייתי ממש מצטיינת האחים שלי היו נדהמים ממני ואף מקנאים, אבל יותר מאוחר למעשה אחריי שקיבלתי את הוסת שלי החלה הדרדרות אני זוכרת שסבלתי מאנמיה מאד קשה של בערך 7 המוגלובין קיבלתי זריקות וסבלתי מכאבי ראש איומים , היום אני יודעת שהאנמיה נבעה מדימום קשה של הוסת שבזמנו לא הייתה לי מודעות לכך והזריקות לא הועילו מהסיבה הזאת , היום ברפואה יודעים שאנמיה קשה גורמת לפגיעה בתאי הזיכרון וזהו בילתי הפיך , ולכן רצוי שתבדקי את ההמוגלובין שלך , אני בגלל בעיות הזכרון שלי לא הצלחתי ללמוד וזאת עפ"י שבילדותי המוקדמת הוגדרתי כילדה מחוננת. ולדעתי כשיש בעיות בזכרון ובריכוז זו נכות , מאחר שללא היכולת ללמוד ,אין אפשרות להוציא תואר ואת נחשבת כלא מתאימה להתקבל למקומות עבודה ראויים ואף, את נחשבת לנחותה בעיני החברה. לצערי זוהי נכות שלא מוכרת ע"י הרשויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיבה להפרעות בזכרון??רחל06/01/2011
אני בת 20 מאז שהתגייסתי לצבא היו לי בעיות בזיכרון ממש בעיות ולא הבנתי מה יש לי
היו קורסים בצבא ולא הצלחתי לעבור אותם בכלל ולא הבנתי למה אני גם לא מצליחה לזכור מה קרה אתמול ודברים רחוקים זה ממש מוזר אני מרגישה גם ממש מבולבלת אני סובלת ממיגרנה כבר כמה שנים עברתי לפני.....כמה....... חודשיים צנתור והמצב גם כן החמיר אני מרגישה עוד יותר מבולבלת וזיכרון על הפנים
קשה לחיות עם זה ככה מה גורם לכך ומה הפתרון???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הסיבה להפרעות בזכרון?? - תגובה
גל גפן-ריטר07/01/2011רחל שלום,
נשמע מדברייך שאכן את במצוקה גדולה.
בעיות זיכרון יכולות לנבוע מהרבה מאוד גורמים, זה יכול להיות קשיים בקשב אשר משפיעים על היכולת קליטה שלך, מצב רגשי, עומס, לחץ, עייפות וכמובן גם גורמים רפואיים. הייתי ממליצה לך בהקדם להתחיל בבירור רפואי וייתכן וכדאי יהיה לך בהמשך בהתאם להמלצות לעבור אבחון נוירופסיכולוגי אשר יבדוק, בין היתר, את תפקודי הזיכרון , הקשב והתפיסה ויוכל לתת לך גם מענה לסיבת הקשיים.
שיהיה בהצלחה
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

