מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני לא יודעת אם יש לי בעיית זיכרוןיעל11/11/2011
אני לא יודעת אם יש לי בעיית זיכרון אבל אני בת 15 והרבה פעמים קורא לי שאני שוחכת דברים , קורא לי הרבה פעמים שאני שוכחת דברים בתחנה ואת הפלאפון שלי אני שוכחת כמעט בכל מקום אני גם לא תמיד זוכרת דברים שאני צריכה לעשות או איפה שמתי דברים זה לא הפריע לי ממש אבל לפניי כמה זמן לקחתי לבית הספר שקית עם הג'ינס האהוב עליי ונעליי ספורט שאמא שלי קנתה לי בחו"ל ושחכתי אותה בתחנה ועכשיו אין לי אותה ואמא שלי מאוד כעסה עליי והיא אומרת שזה פשוט חוסר תשומת לב ושאני צריכה לשים לב יותר לדברים ואני חושבת שאוליי זאת בעייה שצריך לטפל בה אבל אמא שלי לא מוכנה לשמוע את מה שאני חושבת אז החלטתי לבדוק בעצמי אם יש לי בעיה אשמח אם תעזרי לי :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני לא יודעת אם יש לי בעיית זיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט14/11/2011יעל שלום,
במידה שאין לך בעיות זיכרון בלימודים, אני נוטה להסכים עם אמך. לפי התיאור שלך נראה שאת לא מספיק מאורגנת ומפוקחת על מעשיך. שכיחה מסוג זה קורא הרבה לאנשים שנוטים לפיזור רוח או שהם לחוצים מידי. עליך לבדוק את עצמך ולשים לב לחפצים החשובים לך. אם התופעה ממשיכה, ניתן להתייעץ עם פסיכולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית זיכרון קשהניר04/11/2011
שלום רב,
בני , איתי, הוא בן 6.5 והוא נמצא בגן מיוחד של לקויות למידה.
איתי ילד מאוד פיקח ואיטליגינטי הבעיה היא שהוא פשוט לא זוכר ויש לו בעיית שליפה קשה.
יושבים איתו, עובדים איתו על אות ג' לדוגמה...משננים, כותבים וכו'...לאחר כמה דקות כשאנחנו באות ד'...כששואלים אותו איזה אות למדנו לפניכן..הוא שוכח!
הגננת אומרת שמדובר בבעיית זיכרון מולדת? שיש אנשים היום שלא זוכרים סמלים? ושהיא רואה בעיה קשה בקריאה...היא אמרה שהוא ילמד לקרוא בכיתה ד'????
הבעיה שאנחנו חווים יכולה להשפיע על כל החיים שלו...שכן זיכרון זאת תכונה בסיסית בחיים שלנו...ולכן אני פונה להתייעצות ושאמח לשמוע את דעתכן:
1. האם מדובר בתופעה שכיחה?
2. מה ניתן לעשות? האם להמשיך לעבוד איתו ולקוות לטוב?
3. באם מדובר במשהו פיזיולוגי ומולד ואין מה לעשות?
איתי נוטל ריטלין של 10 מ"ג כל בוקר..כי לדברי הגננת בלי זה הוא בכלל לא מרוכז. איתי מאובחן כ ADHD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית זיכרון קשה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט14/11/2011ניר שלום,
ישנם הרבה ילדים שמתקשים לרכוש את יכולת הקריאה והכתיבה באופן שנלמד במערכת החינוכית הקונבנציונאלית. הם זוקקים לשיטות לימוד מותאמות לדרכך בה הם קולטים ומפנימים חומר חדש. הוראה מתקנת תוכל לתת תשובה לצרכים של איתי. לפני כן, חשוב שיעבור אבחון פסיכו-דידקטי ע"מ למקד קשייו, להגדיר את צרכיו במערכת החינוכית לקראת כיתה א' ולהמליץ על טיב ההוראה המתקנת (כיצד לעבוד איתו). ייתכן שמדובר בבעיה התפתחותית וחשוב לחדד את אבחנתו ע"י גורם מקצועי. האם איתי עבר הערכה מעקיפה (שכולל רופא, פסיכולוג ומרפאת בעיסוק) במכון התפתחות הילד? על סמך איזו הערכה הוא אובחן כסובל מADHD?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בהכרהיגאל20/10/2011
לפני כחודשיים, שלוש הייתה לי התפרצות חרדה פתאומית מאוד קשה שליוותה אותי אותי כשבועים בערך (לא זוכר בדיוק). החרדות הביאו אותי כנראה גם למצב של די ראליזציה (ערפול בראייה, ניתוק, קושי להירדם, מחשבות משונות, התרחקות מקרובים ועוד)
יש לציין שהמשכתי את חיי כרגיל וזה בא בתנודות, בזמן העבודה למשל, זה היה נעלם יחסית.
לאחר תקופה החרדות נעלמו אך עדיין אני חש מנותק, לא חד מעורפל הרגשה מאוד לא ברורה, מרגיש כמו בחלום.
ודבר נוסף, בלילה שאני הולך לישון ועוצם עיניים אני רואה מסך שחור שלעיתים יש מין תמונות או הזיות (לא ברור) מרגיש כאילו אני נשאב פנימה, דבר שלא היה לי לפני שחוויתי את התפרצות החרדה. מרגיש כאילו אני נכנס לאט לאט לתרדמת.
הייתי אצל רופא משפחה ביצעתי בדיקות שתן ודם והכל יצא תקין. וכרגע קבעתי עוד תור לרופא.
אבקש לדעת את דעתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות בהכרה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט23/10/2011יגאל שלום,
לפי התיאור שלך סבלת מהתקף חרדה חריף וממושך. נטייה לחרדות לא חולפת באופן פתאומי, ונראה שהתופעות שעדיין קיימות אצלך קשרות לחרדה או ללחצים שאתה חווה. לכן, אני ממליצה ייעוץ עם רופא פסיכיאטר שמתמחה בתופעות האלו, ויעזור לך להתגבר ולחזור לתפקוד הולם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנא עזרו ליאורה16/10/2011
תודה על התגובה המהירה.
אבי אכן עבר שיקומים שונים. הארוך מבינהם ארך בערך שבועיים במוסד רפואי בני- ציון (רוטשילד) בחיפה, ולאחר מכן הוא המשיך להשתקם בקהילה (לא בהצלחה רבה). ועד כמה שידוע לי הוא לא עבר שום שיקום פסיכולוגי -התנהגותי. כרגע הוא לא נמצא בשום ארגון שיקומי כזה או אחר.
הוא משתייך לקופ"ח מכבי, אשמח אם תעייצי לי לאן יש לפנות על מנת שאוכל לעזור לו להשתקם בין אם זה דרך הקופה ובין אם זה באופן פרטי (אשמח לקבל טלפון או שם של רופא).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא עזרו לי - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/10/2011לי שלום,
את לא ציינת את הגורם הרפואי בעקבותו אביך נזקק ועדיין זקוק לשיקום. בנוסף, בן כמה הוא? מהן בעיותיו הספציפיות מהן הוא סובל?
ניתן להתייעץ עם הרופא השיקומי של הקופה ולברר על גורמי טיפול באיזור מגוריו. למכבי יש רשימה של פסיכולוגים בהסדר. אשמח לקבל מידע מפורטת יותר כדי לכוון אותך בהמשך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנא עזרו לי - המשך
אורה18/10/2011שלום .
השאלה שלי היתה המשך לשאלה שכבר שאלתי, ובה פירטתי את הכל:
"
אבי עבר 3 ארועים מוחיים קשים, לפני שנתיים (האחרון). כתוצאה מכך פלג גוף שמאל מתפקד חלקית - אבי יכלו ללכת בכוחות עצמו, ידו שמאלית כמעט ואינה מתפקדת.
תופעה שמכעירה את המחלה היא האלימות המילולית, האגרסיביות וחוסר הגיון בדבריו.
אודה לכם אם תוכלו לייעץ לי האם יש אפשרויות שיקום קוגנטיביות והתהגותיות, אם כן לאן ניתן לפנות?
בתודה מראש,
אשמח אם תמקדי אותי לאן עלי לפנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיקום לאחר אירוע מוחי
ד``ר שרה רפפורט23/10/2011אורה שלום,
לא ברור לי מדוע אביך קבל שיקום רק למשך שבועיים בבני ציון, ומה היו השיקולים לשחרורו. חשוב לעיין במכתב שחרור שמתאר את אופי הפגיעה. מה היו ההמלצות להמשך שיקומו? למיטב ידעתי, הוא יכול גם לקבל טיפולים באופן אמבולטורי בבי"ח רוטשילד. יש חוק שיקום שמאפשר טיפולים למשך 3 חודשים. עם זאת, חשוב לערך את הפוטנציאל השיקומי אצל כל חולה כדי לוודא שהטיפולים אפקטיביים ומבאים להטבה של המצב הנדון. לפי כך, יש צורך בשיתוף פעולה של החולה עם המטפלים, וכן יכולת למידה מסוימת. אצל חולים עם בעיות התנהגות קשות נעזרים לפעמים בטיפול תרופתי לצורך הרגעה, איזון התנהגותי ואיזון מצב הרוח.
הנה רשימה של מסדות שיקום שמתמחים לנפגעי ראש:
בי"ח תל השומר, מחלקה או מרפאה לנפעי ראש
מרכז רפואי רעות שנמצא בת"א
בי"ח לוינשטיין
מכון שפיצר (בחיפה)
בי"ח הר הצופים -הדסה
חשוב שאביך יעבור הערכה שיקומית נוספת וניסיון שיקומי לפי התיעוד הרפואי.
לצערי הרב, לא כל חולה בר שיקום, והמשפחה זקוקה להתערך למצב חדש.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מבולבל ולא חד מספיק בבאקשה לעזוערן15/10/2011
היי אני בן 19 (עכשיו בצבא),ואני מרגיש מותש נפשית ,המצב הרגשי אצלי לא טוב ,
אני לא מרגיש סיפוק ואושר אלא פעם בהרבה זמן.
ודיי נמאס לי כבר שאני מדבר לפעמים לא לעניין או בלי קשר,אני מרגיש מעופף ומבולבל ,
אני שוכח בקלות וקשה לי להעלות זכרונות ודיי זה כבר נמאס ומתיש ,לשרוף זמן על כאלה דברים ,קשה לי לדבר אני מגמגם הרבה כי לא עולה לי המילה שאני רוצה לומר ,ואני פשוט לא יודע מה לעשות .
כסף אין לי בשביל ללכת לאבחון ,ואני מרגיש מדוכא בגלל זה ובגלל עוד בעיות ביום יום.
אני חייב לומר שיש לי חשיבה אנאליטית ,אני מאוד יסודי כשאני בא ללמוד משהו אני מבין אותו עד הסוף(בחצי שנה האחרונה אני מרגיש מותש גם בשביל ללמוד ולחשוב )
וזה מעצבן כדי להבין משהו זה חייב לבוא לי בקושי ,אני לא יכול להבין פשוט כמו שכולם מבינים.
באמת שנמאס לי,בעיקר שאין לי קו מחשבה בראש ושאני מדבר אני גם כן לא רואה בבירור מה שאני רוצה לומר ,או שאני חושב שאני יודע ובסוף זה יוצא לא הגיוני כי לא חשבתי על זה מספיק ,ולא אני לא רוצה לחשוב ולהתאמץ בשביל לתקשר עם אחרים בענייני יום יום.
בנוסף אני לא שם לב לדברים ,אני יכול לחשוב ולהגיע למסקנה נכונה אבל פתאום פספסתי חלק ומכיוון שאני מראש יודע שאני לא פיקח מספיק למציאות ואני צריך להתאמץ כדי לשים לב להכל ואני אף פעם לא בטוח שכיסיתי את כל מה שניתן לכסות ,אז אני מראש כבר לא מנסה לחשוב אלא אם כן כל הפרטים מופיעים לי מראש .
די למה בשביל להבין משהו אני חייב להתאמץ כל כך ,בנוסף הרבה יותר קל לי לחשוב בכתיבה,אבל בן אדם לא אמור לחשוב בכתיבה הוא אמור לחשוב בכוחות עצמו ולמה לי אין את זה?
חוץ מזה הזכרון שלי לא טוב,אני מרגיש שהוא נפגע אולי בגלל שהייתי במצב נפשי לא טוב בשנה שעברה בגלל משהו אישי שעבר עליי וגרם לי להמון לחץ במשך תקופה של כמה חודשים ,לחץ שהיה מתיש ביותר.
ואני מפחד לחשוב שנגרם משהו בלתי הפיך אין לי ידע בנושא.
אני מבקש שמישהו יעזור לי נמאס לי להרגיש ככה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק לבאר.
ערן15/10/2011כמובן שבן אדם צריך לחשוב כדי לדבר,אבל אני מתכוון שאני צריך להתאמץ יותר מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף לפנות לעזרה מקצועית!
ד``ר שרה רפפורט17/10/2011ערן שלום,
לפי התיאור של מצבך כיום, אני שומעת מצוקה משמעותית. ייתכן שאתה עובר תקופה קשה ומאוד חשוב שתקבל עזרה והכוונה באופן דחוף. להיות חייל, מומלץ לפנות לקב״ן כתחנה ראשונה. לחלופין, אתה יכול לפנות לרופא פסיכיאטר באופן פרטי, המידה שהדיסקרטיות חשובה לך. אני בטוחה שניתן לעזור לך, אבל לצורך כך צריך בירור ואבחנה ע״י גורמים מקצועיים כפי שציינתי. חשוב שתפעל מהר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה משהו פסיכוטי או לאו דווקא?
ערן29/10/2011שלום תודה רבה שענית לי.
רצתי לדעת אבל האם זה משהו שדווקא פסיכיאטר צריך לטפל בו? או שזה יכול להיות בעיה קוגנטיבית,מולד, אני זוכר שהייתי יותר קטן עשיתי אבחון וקיבלתי הקלות למרות שאני לא חושב שזה היה מאוד מקצועי ואני חושב לעשות שוב עכשיו כשאני בגיל שלי.
אז אני שואל האם למשל זה שאני חושב שאני מעופף ,וגם כן אני מרגיש שכל דבר שאני מנסה להבין אני יבין בצורה טובה רק אם אני יתאמץ הרבה, למעשה אני יבין בצורה מדויקת מאוד אבל זה האפשרות היחידה שלי כדי להבין דברים ע"י מאמץ וניתוח של הדבר .
אני לא מבין בזה אבל אני מרגיש באמת קושי ואני רוצה לדעת איך אני יכול לעזור לעצמי
וגם כן איך לגרום לעצמי גירויים בשביל לחשוב ושהמוח לא יתלבן ולא יהיה חד .
בנוסף מאוד מעניין אותי ,כפי שסיפרתי בשנה האחרונה וטיפה לפני הייתי במצב מאוד לחוץ נפשית ורק בחודשים האחרונים המצב השתפר נהייתה הקלה אבל עדיין אני לחוץ,
(שזה גם מקשה לי על החשיבה כי זה גורם ללחץ פנימי שכזה)ולפני אותה שנה נכנסתי למסגרת של ישיבה ששם לומדים הרבה ומה שמאפיין בעיקר את הלימודים האלו הם לוגיקה ,ניתוח הגדרה של מושגים וכו, ואני זוכר שרק שמה פעם ראשונה בחיים שבאמת היכולת השכלית שלי הייתי ברמה גבוהה הייתי פשוט חד מאוד ,רואה מה שונה בכל דבר קטן בין אם הוא היה באותם לימודים ובין אם לא .
היום שאני בחיי היום יום בחוץ אני מרגיש פשוט ירידה משמעותית ,לאחר השנה וקצת האלו שלא עסקתי באותם לימודים כמו במסגרת הדתית אני מרגיש פשוט כמו טמבל,לא חד בכלל כאילו אני "בוהה" במציאות בכל מה שאני רואה וגם כשאני בא לחשוב על דברים קשה לי "לפרק" אותם ולהבין באמת את הדברים.
אני רק קולט דברים בצורה גסה מאוד וגם כן הדיבור שלי נהייה לא מדויק כפי שהיה .
אני רוצה לדעת מה לעשות בשביל שאני אוכל לבוא לפועל בכלים שיש לי ולא להרגיש חסר ערך ולא מספיק חכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה משהו פסיכוטי או לאו דווקא? - תגובה
ד``ר שרה רפפורט02/11/2011ערן שלום,
לא ניתן לעלות השערות אבחנתיות על סמך תקשורת בפורום. מיכוון שאתה מוטרד מהקשיים בתקפודך, חשוב שתפנה לגורם מקצועי כדי להגיע לתשובות הנכונוות וכן לאבחנה ועזרה בהתאם לצורך. אפשר להתחיל עם שיחה אצל קב"ן או לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר לבדיקה ראשונית. אולי ייפנו אוותך לאבחון חוזר, אבל קודם כל תעבור את הבדיקה וההכוונה המצקצועית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ריכוז וזיכרוןמחפש תשובה13/10/2011
שלום, אני בן 32 ושמתי לב שבשנים האחרונות חלה אצלי ירידה משמעותית ברמת הריכוז והזיכרון. העניין מלווה בעייפות כרונית ובתחושה שהחשיבה אצלי איטית יותר ואף לעיתים הראש נטול מחשבות.בנוסף, אני מרגיש שיש לי פגיעה ביכולת הקריאה (בעיקר הבנה ומהירות) וביכולת לנהל שיחות.
מה היכולה להיות ההסיבה? אל מי עליי לפנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות ריכוז וזיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/10/2011שלום רב,
יש מספר רב של סיבות שיכולות לגרום לקשיים כפי שאתה מתאר. במקום לעלות כאן רשימת הסברים פוטנציאליים, אני ממליצה לך להתחיל בבירור רפואי. ראשית, לבצע בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה (ספירת דם ועוד), ובהמשך להתייעץ עם נוירולוג.
חשוב לשלול בעיות רפואיות, ורק אחר מכך אפשר לכוון אותך להמשך ייעוץ בתחום הפסיכולוגי או נוירופסיכולוגי, וכן אבחון מסודר.
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה מוחיתרותם10/10/2011
שלום לכן
אני בת 46, נשואה ואם ל-4 בנים.
עברתי לפני 4.5 שנים תאונת דרכים, קונוטוזיה מוחית. מאז השתנתי לגמרי מבחינה פנימית. אם אפשר לכנות זאת. בעיות של קשב וריכוז, בעיות זיכרון, עבדתי קשה מאוד על מנת להגיע למצבי כיום, עם מרב"ע מוח. וכעת אני נמצאת בשיקום במכון שפיצר, שהוא מכון לנפגעי מוח.
יש שם מטפלת קוגנטיבית, חדר מוח של תוכנת מחשב MINDFIT, ופסיכולוגית וכל מיני סדנאות שמנסות לעזור לנו להשתלב.
הבעיה שהרכוז שלי מגיע עד ל-30 דקות בערך, וזה המון בשבילי..
החליטו לשלוח אותי לנוירולוג על מנת לשקול קונצרטה או ריטלין, אולי יעזור לי לבעיית הקשב, ובשיחה שלי עם הנוירולוג, הוא אמר שזה נשמע לו לגמרי אפילפסיה, היה לי מאוד משונה, אבל לאור הסיפור שלי של ניתוקים, למספר שניות, הוא אמר נשמע לו אפילפסיה קלאסית.
עשיתי MRI, ומן הסתם יש עדות של צלקות לדימום במוח, הנוירולוג טוען שהאפילפסיה נובעת מהצלקת והבעיה של דימום מוחי שהיה לי כתוצאה מהתאונה.
האם אפילפסיה יכולה לנבוע מחבלה במוח?
והאם אי פעם השתפר מצבי, האם כדורים שאני נוטלת, למיקטל 100 מ":ג סה"כ ביום. יכולים לעזור לקשב וריכוז שלי.
אני שונאת את המצב שאני לא מסוגלת לעשות 2 דברים, שכל דבר אני צריכה לרשום, אחרת אני שוכחת, לא אוהבת להיות תלויה באחרים. אבל נאלצת בלית ברירה. האם יש סיכוי שאי פעם המצב שלי יוטב.
תוהדה
רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה מוחית - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/10/2011רותי שלום,
אני בהחלט מבינה את התסכול שלך, אבל אסור לך להתיאש. ייתכן שעברת פגיעת ראש קשה, ותהליך השיקומי הוא ממושך. את כעת מטופלת מבסגרת שיקומית מצוינת שמתתחה בבעיות לאחר חבלת ראש. את לומדת כיצד לפצות על קשייך כי לא תמיד כל התפקודים חוזרים למצב הקודם. נראה שקשה לך להסתגל למצב שלך של היום, נושא שכדאי לך לעלות שוב עם הפסיכולוג המטפל.
יש בהחלט קשר בין חבלת ראש לבין אפילפסיה. כמו כן, לא תמיד מותר טיפול בריטלין כאשר מדובר באפילפסיה. אני ממליצה שכל ייעוץ רפואי נוסף בנושא תבצע עם תאום הצוות המטפל של המכון שפיצר. כפי שציינתי, את נמצאת בידים מקצועיים.
הרבה בריאות והרבה סבלנות!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התשובה, ויש לי שאלות נוס
רותם17/10/2011שלום לך ד"ר רפפורט
הפסיכולוגית שלי שהיא המנהלת של המכון, יודעת ומודעת היטב לבעיות שלי.
היא טוענת שאני מנסה להיות רותי של פעם, ולעולם לא אחזור להיות רותי של פעם, מנסה לעזור לכל העולם, כשאני בקושי מתפקדת בעצמי, ועל כל אני בעצם נופלת כל פעם מחדש, ומתוסכלת.
טיפוס חזק מאוד, ולא מוותרת לעצמי על כלום. אני מודעת לזה.
למרות שאני עובדת על העניין מאוד קשה, ומשתדלת מאוד להראות לסביבה הקרובה, שאין מה לעשות אמא היא לא אמא של פעם, וגם לא אותה רעיה, למרות שאני שונאת להודות בזה.
אני מקווה שבכל זאת עם הזמן המצב ישתפר, ומקווה שבכל זאת הלמיקטל יעשה את שלו.
כרגע כמו שציינת הפסיכולוג אמר שריטלין או קונצרטה לא באים בחשבון, הם רק יגבירו לי את הניתוקים, שיש לי בלאו הכי.
מלבד זה היו לי נגעים בחומר הלבן? הנוירולוג אמר שזה לא מצביע על טרשת נפוצה. האם יש קשר לפגיעה, או שאין קשר?
תודה
רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התשובה, ויש לי שאלות נוס - תגובה
ד``ר שרה רפפורט23/10/2011רותי שלום,
בנוגע לשאלתך האחרונה: איני רופאה ולכן לא מוסמכת לענות על השאלה הזו.בנוסף, אין ברשותי המידע הרפואי בנוגע לבדיקה הנוירולוגית.
בכל אופן, אני מאחלת לך הצלחה, הרבה סבלנות והתמדה בתהליך השיקומי אותו את עוברת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחשבות ועצות
פשוש הבית14/05/2012אני לא רופאה , היה לי משהו אחר מתאונה מזמן, זה יכול לקחת הרבה זמן אבל זה לא אחראי וזה מעכב וזה מדכא להגיד לך שלעולם לא תחזרי להיות רותי של פעם. אם את מקווה שהמצב ישתפר, ולא מוותרת לעצמך בכלום, למה את משתדלת מאוד להראות לסביבה הקרובה שאין מה לעשות? תזכרי שפסיכולוגית היא לא רופאה גם אם היא דוקטור . מה שכן, זה יכול לקחת הרבה זמן, ופסיכולוגים ומכוני שיקום יכולים לגרום לזמן הה להתארך וכל תגובה ממך ומכל אחד אחר תתקבלנה בברכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית ריכוז וזיכרוןשירן09/10/2011
שלום, אני בת 31, הרבה פעמים אני לא מרוכזת, לא שמה לב לפרטים וכן לעיתים לא זוכרת פרטים. אני חושבת שזו בעיה פסיכולוגית.
כיצד ניתן לשפר זאת באופן טבעי? האם ישנן משפטים שניתן לכתוב על מנת לעודד זאת? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית ריכוז וזיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/10/2011שירן שלום,
במידה שבעיותיך על רקע רגשי, כדאי לטפל במקור הבעיה ולהתייעץ עם פסיכולוג ולהתחיל טיפול לפי הצורך.
לא כל כך ברור לי מה הייתה שאלתך. בכל אופן, רישום ורשימות תמיד עוזרים כדי להיות יותר ממוקד ולזכור. גם שימוש ביומן עוזר להתארגן כאשר אנו מוודאים שבצענו משהתכוונו לעשות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת ממצבה של אימייעל09/10/2011
לפני כחודשיים השתחרר אבי מבית החולים לאחר אישפוז ממושך לטיפול במחלת הסרטן. אימי, שגם ככה הייתי מגדירה כאישה מתוחה, חרדה ולא רגועה, היתה עוד יותר כזו במשך כל תקופת האישפוז, ישנה מעט מאד ונטלה כדורי הרגעה. עם זאת, היא תיפקדה מצויין מבחינה קוגנטיבית ומוטורית. ממש ביום בו שוחרר אבי (לאחר 3 חודשי טיפול אינטנסיביים באונקולוגית), אימי הפכה לאדם אחר. ראשית, רמת התיפקוד של ידה השמאלית ירדה בצורה דרסטית וכיום היא גוררת אותה ועושה כמעט את כל הפעולות ביד ימין . בנוסף, היא הפכה מאישה חדה ופעילה לחסרת מוטיבציה, מבולבלת, ושכחנית יחסית לעצמה. נראה שהיא איבדה חשק לעשות כל פעילות, הן בתוך הבית והן מחוצה לו. דברים שהיא אהבה לעשות קודם לכן, כגון לבשל ולאפות , היא עושה רק אם היא מוכרחה וגם אז, היא לעיתים שוכחת מרכיב כזה או אחר בתבשיל. עם חברים היא לא מעוניינת להיפגש ובאופן כללי, מעדיפה לשחק במחשב רוב שעות היום. אני ובני משפחתי הסבנו את תשומת ליבה אך היא מכחישה או מבטלת במילים"זה שום דבר, תניחו לי" וכמובן שמסרבת להיבדק בכל תוקף. אנחנו מודאגים. אין לנו ספק שמשהו עובר עליה (אימה, סבתי, סבלה מדימנציה). אשמח לעצה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת ממצבה של אימי - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/10/2011יעל שלום,
אני מאוד מבינה דאגותיך למצבה של אמך. לפי התיאור שלך נראה שהיא סובלת מהפרעת דיכאון, ולמזלנו קיימים כיום טיפולים יעלים לבעיה שכזו. עם זאת, יש לשלול בעיה רפואית כלשהי אחרת, ולכן מומלץ להתחיל עם בדיקה שגרתית אצל הרופא המשפחה. במובן שמדובר על ירידה תפקודית על רקע נפשי, מומלץ בדיקה אצל רופא פסיכיאטר וטיפול תרופתי בהתאם הצורך. במידה שמדובר בקשישה (אץ לא ציינת גילה)
ניתן לפנות לבדיקה אצל פסיכו- גריאטר, רופא שמתמחה בכל התופעות הקשורות לגיל הזהב.
מקווה שעזרתי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילה שלי עם בעית זכרוןעולא02/10/2011
שלום
יש לי ילדה בת 6 שעלתה לכיתה א .היה ילדה יצרתי יודעת לציר יפה אוהבת מאוד מוזיקה .. מדברת מאוד יפה אבל ישלה בעיה לזכור מספרים ואותיות אני כול יום חוזרת על האותיות והמספרים היה שוכחת במיוחד 10,9,8.7 .... אים אני מספרת סיפר היה תזכור הכול ... יש לה בעיה בזכרון הקצר . מה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילה שלי עם בעית זכרון - תגובה
גל גפן-ריטר05/10/2011עולא שלום,
מכיוון שהיא עכשיו נכנסה לכיתה א', וזו תקופה של הסתגלות למסגרת ולצורת הלמידה שהיא כל כך שונה מהגן, צריך להתעזר בסבלנות. ייתכן ו"הקשיים" שאת רואה כיום יחלפו מעצמם, גם לא הייתי ממהרת להסיק בהכרח שיש לה קשיים בזיכרון כדאי לנסות ולהימנע ככל שאפשר מתיוג מיותר שמעורר אצלינו כהורים חרדות מיותרות.
בכל מקרה את יכולה לפנות למחנכת שלה ולהתייעץ איתה לגבי הילה ולשתף אותה בקשיים שאת רואה אצלה. ייתכן ותשמעי מהמורה חוות דעת שונה לגמרי או ייתכן שאחרי תקופה של הכרות עם הילה , היא תמליץ לך לפנות איתה לאבחון פסיכו-דידקטי.
המלצה נוספת שהייתי ממליצה לך, בשלב זה, להפסיק ולבחון את הילדה על בסיס יומיומי לגבי זכירת הספרות והאותיות, בחינה זו כשלעצמה, מעבירה לילדה תחושת לחץ גדולה ומיותרת.
שתהיה שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורהאורה01/10/2011
שלום רב!
רציתי לקבל עצה לגבי מצב שמשפחתי נקלעה אליו.
אבי עבר 3 ארועים מוחיים קשים, לפני שנתיים (האחרון). כתוצאה מכך פלג גוף שמאל מתפקד חלקית - אבי יכלו ללכת בכוחות עצמו, ידו שמאלית כמעט ואינה מתפקדת.
תופעה שמכעירה את המחלה היא האלימות המילולית, האגרסיביות וחוסר הגיון בדבריו.
אודה לכם אם תוכלו לייעץ לי האם יש אפשרויות שיקום קוגנטיביות והתהגותיות, אם כן לאן ניתן לפנות?
בתודה מראש,
אורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורה - תגובה
גל גפן-ריטר05/10/2011אורה שלום,
ישנן בהחלט מסגרות שיקומיות שניתן לפנות אליהן להתייעצות, במידה ואביך לא עבר מסגרת שיקומית אינטנסיבית בעקבות האירועים, הייתי ממליצה לך לפנות לבית חולים לוינשטיין למחלקת אשפוז יום כללי, יש את בית חולים תל השומר וכן את רעות. (לא ציינת מאיזה אזור מגורים את מגיעה ועל כן אני נותנת פה המלצות על אזור המרכז).
במידה ואתם נמצאים לאחר שיקום אינטניסיבי, ישנם פסיכולוגים שיקומיים שיוכלו לתת לכם (בני המשפחה) הדרכה והסבר על המצב ובמידת האפשר לבנות לכם תוכנית התנהגותית-קוגניטיבית שתעזור בשיפור ההתנהגויות של אביך.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אורה05/10/2011תודה על התגובה המהירה.
אבי אכן עבר שיקומים שונים. הארוך מבינהם ארך בערך שבועיים במוסד רפואי בני- ציון (רוטשילד) בחיפה, ולאחר מכן הוא המשיך להשתקם בקהילה (לא בהצלחה רבה). ועד כמה שידוע לי הוא לא עבר שום שיקום פסיכולוגי -התנהגותי. כרגע הוא לא נמצא בשום ארגון שיקומי כזה או אחר.
הוא משתייך לקופ"ח מכבי, אשמח אם תעייצי לי לאן יש לפנות על מנת שאוכל לעזור לו להשתקם בין אם זה דרך הקופה ובין אם זה באופן פרטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית זיכרוןמור26/09/2011
אני בת 38, הבעיה שלי היא שאני זוכרת הכל! יותר מדי! לו היו לי 38 שנים מיותרות, הייתי יכולה לכתוב ו/או לספר על כל יום בחיי כמעט (מה לבשתי, מה אמרתי מי אמר לי מה וכו') אני זוכרת את כל השמות של הילדים בגן הילדים כולל שמות משפחה, מה לבשה הגננת, את כל הסיפורים שסופרו שם, אני זוכרת כל תלמיד ותלמידה שלמד/ה איתי, מה לבשו איזה תיק היה להם, איזה מזל אסטרולוגי הם, מי ישב ליד מי, את כתב היד שלהם, אני יושבת עם בני (ב 10) ועוזרת לו להכין את שיעורי הבית, ואני פשוט זוכרת את עצמי יושבת בכיתה ושומעת את המורה מלמדת את החומר ופשוט מדקלמת אותו, לכאורה זה נשמע נחמד, אבל הדבר פשוט מקשה על חיי, הראש שלי כל הזמן חושב, קשה לי להפרד מאנשים, קשה לי לשכוח פגיעות נפשיות שנפגעתי, אני יכולה לשחזר את התחושות שלי בכל מקרה ומקרה שארע בעבר, כולל ריחות!! אני לא מצליחה להתקדם.... אני מרגישה בכל רמ"ח אבריי בת שלוש, בת 10, בת 16 - לפי הזכרון שעולה לי באותו הרגע! יש לי זכרונות מאוד מאוד רחוקים, אני זוכרת דברים מגיל שנה בצורה מאוד חדה וברורה... השאלה שלי היא איך לומדים לסנן? לפנות מקום לזכרונות חדשים? האם זו בעיה רפואית או פסיכולוגית? אשמח לקבל תשובה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית זיכרון - תגובה
גל גפן-ריטר27/09/2011מור שלום,
נשמע מדברייך שעומס המידע אליו את שמה לב בהקפדה יתרה גורם אצלך למצוקה.
הייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ בנושא זה או אל פסיכולוג או אל פסיכיאטר על מנת לקבל טיפול בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירי כהן26/09/2011
אני ידועה בחברה כאחת שזוכרת את הנוסטלגיה.
יש לי זיכרונות מהגן וכו.. ובכללי הזיכרון שלי מעולה!!
אני בת 28. ומאז משבר נפשי כלשהו "נדפק" לי הזיכרון הטווח הקצר.
ז"א - פתאום שוכחת דברים, חפצים. וזה מעולם לא קרה לי!!!
לפעמים קורה לי שאני יכולה להגיד משהו ואז שניה לשכוח לגמרי מה אמרתי..
אני יכולה פתאום לשכוח מילים. וזה הזוי! ז"א- אני מספרת משהו או אומרת משהו ואז מילה נעלמת לי. ואני לא מצליחה להזכר רק אם אני משגעת את עצמי!!!!
כל זה קרה כתוצאה מהמשבר?!?
יש מצב לחזור חזרה למצב הקודם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
גל גפן-ריטר27/09/2011שירי שלום,
את מתארת מצב נפשי, אשר בעקבותיו את סובלת כיום מקשיים בזיכרון, ובקשב וריכוז הייתי אומרת. בהחלט ייתכן שקשיים אלו נגרמו כתוצאה ממצב של לחץ, עומס רגשי וחרדה.
יחד עם זאת, בחלוף המשבר הנפשי (במידה וטופל כפי שצריך) היכולות הללו יכולות לחזור להיות כפי שהיו. יש להדגיש כי את לא ציינת את מהות המשבר הנפשי והאם טופלת טיפול פסיכולוגי או תרופתי, כך שתשובתי לעיל היא תיאורטית בלבד.
הייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ פסיכולוגי על מנת לקבל חוות דעת מבוססת יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרון לבחורה בת 24שש16/09/2011
שלום ! אני בת 24 ולאחרונה הזיכרון שלי ממש לא טוב.
אני שמה לב שאני לא זוכרת דברים שרגע לפני ראיתי או קראתי.
עשיתי מבדק התאמה ללימודים ובמבדק הראו לי צורות שאותן העתקתי לדף ולאחר מכן לקחו ממני את הדף עם הצורות וביקשו ממני להעתיק את מה שאני זוכרת ולא זכרתי כלום, לאחר מכן הבוחן הראה לי שוב את הצורות ושוב לא זכרתי אותם, ככה כמה פעמים ומתוך 9 צורות זכרתי בקושי 3.
אני חושבת שהבעיה בעיקר בזיכרון לטווח הקצר.
יש לי הרבה פעמים כאבי ראש ממש חזקים בתוך מרכז הראש ובאותו יום אני לא זוכרת כמעט כלום. לפעמים כאשר יש לי כאב ראש אני לא מסוגלת ליצור שיחה כי אני לא זוכרת פרטים.
מה זה יכול להיות ומה אני צריכה לעשות כדי לטפל בזה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון
גל גפן-ריטר19/09/2011שלום,
מתיאורך עולה כי את חשה קושי בזיכרון/ריכוז בתקופה האחרונה. הדבר יכול לנבוע מהרבה מאוד גורמים, למשל, חוסר בויטמינים, מצב נוירולוגי, לחץ, חוסר בשעות שינה וכיוב'. הייתי מציעה לך להתחיל בבירור רפואי ומשם להמשיך על פי ההמלצות.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליקויים בזיכרון ריכוז נמוךסיגלית15/09/2011
היי,
אני בת 44 יש לי מספר בעיות שמטרידות אותי אשמח לייעוץ/הכוונה:
1. זיכרון לטווח קצר לקוי
2. מעט מאוד שעות ריכוז יעילות במהלך היום וזה גורם לי ללחץ מיותר בעבודה או
בבית מאחר והכל מתנקז לדקה 90 שאני מבצעת מאחר ואני מחויבת להיות
בפוקוס.
3. מה שהכי מטריד אותי שאני מדברת /מספרת משהו יש לי משפט /מחשבה מאוד ברורים בראש וכשאני משמיעה את דברי זה נאמר בחציו לא תמיד עם נושא או חסר בתאורים, לשומע זה לא ברור ולי זה ברור לגמרי שזה נאמר כמו שצריך.
אני חייבת לציין שאני עובדת בעבודה מאוד לחוצה עם המון פרטים לזכור ולבצע וכמו כן לטפל ב3 ילדים.
אשמח להכוונה/יעוץ כיצד לטפל
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקויים בזיכרון ריכוז נמוך - תגובה
גל גפן-ריטר19/09/2011סיגלית שלום,
נשמע מדברייך שאת מתפקדת תחת לחץ כמעט כרוני הרבה מאוד זמן. דבר זה כשלעצמו יכול להיות מאוד מתיש ושוחק ולגרום לירידה בריכוז ובקשב ומכאן לתחושה של ירידה בזיכרון. במידה ואכן הייתה לך ירידה בזיכרון לטווח קצר, את לא היית זוכרת מעכשיו לעכשיו דברים ונשמע לי מתיאורך שזה לא לגמרי המצב.
בכל מקרה הייתי ממליצה לך לנסות קודם כל במידת האפשר להוריד לחץ בעבודה ובבית (לקחת עזרה במידת האפשר, ולתחום במידת האפשר את זמני העבודה). דבר נוסף תבדקי את הרגלי השינה והתזונה שלך וייתכן ויש מקום לבירור רפואי סביב נושא זה (ייתכן ואת סובלת גם מחוסר בויטמינים).
ולבסוף, במידה ואת חשה מידת לחץ מרובה הייתי ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי שיכול להקנות לך כלים להתמודד עם רמת לחץ כזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

