מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תופעות לוואי של נטילת טריטייס בשילוב עם אספיריןמיכל25/09/2017
שלום,
ענית לי ש"ההשפעה של האספירין ביחד עם תרופות מקבוצת הטריטייס עדיין בויכוח. במינון בשימוש בארץ, בון 100 ל- 75 מ"ג, כנראה שאין תופעות לוואי או נזק."
רציתי לשאול :
לא ידעתי שעלולה להיות השפעה של תופעות לוואי של נטילת טריטייס בשילוב עם אספירין, ואודה לך אם תוכל לפרט במה מדובר ולמה הכוונה.
אציין כי לעיתים יש לי על הזרועות כתמים כחולים, האם זאת הכוונה, או שישנן תופעות לוואי נוספות בשילוב זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי של נטילת טריטייס בשילוב עם אספירין
ד``ר ויקטור פרחויקי25/09/2017הכתמים בידיים תוצאה של דימום קטן בעור ואין לו משמעות קלינית.
הויכוח סביב השפעה של האספירין והרמיפריל קשור להשפעת האספירין על הכליה ואם יש פוטנציאל של הורדת תפקוד הכליות. הדיון לא רלוונטי ל- 80% מהאנשים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם - כדור טריטייסמיכל21/09/2017
שלום,
אני בת 60. משתמשת בטריטייס 1.25, פעם ביום בבוקר. מדי פעם, לעיתים רחוקות כאשר לחץ הדם עולה, אני לוקחת בערב עוד חצי כדור טריטייס.
אני יודעת שהמינון הזה מאוד מאוד נמוך, אבל אם אני ממשיכה לוקחת את חצי הכדור בערב באופן קבוע, לחץ הדם שלי יורד לערכים מאוד נמוכים, ואני אף מרגישה רע.
בנוסף אציין כי אני לוקחת:
1 קרטיה 100 - פעם ביום.
בי קארד - בשל הומוציסטאין גבוה ( מועיל לי ומוריד את רמת ההומוציסטאין).
ויטמין d.
שאלותי הן אלו :
א. קראתי בעלון של הטריטייס שלא לקחת את התרופה בתוספת אספירין - האם זה אומר שאני לא נוהגת השורה בעניין זה ?
ב. האם זה תקין שמדי פעם ולא באופן קבוע אני לוקחת כדור טריטייס אחד בבוקר, ועוד חצי ממנו בערב , כלומר החצי בערב אינו קבוע, אלא בהתאם לצורך ?
תודה מראש על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: לחץ דם - טריטייס
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2017ההשפעה של האספירין ביחד עם תרופות מקבוצת הטריטייס עדיין בויכוח. במינון בשימוש בארץ, בון 100 ל- 75 מ"ג, כנראה שאין תופעות לוואי או נזק.
כפי שכתבת, המינון שאת נוטלת נמוך אם יש תפקוד כליות תקין. את מחליטה לעלות את המינון כאשר יש תסמינים אלה או אחרים, אבל את לא יודעת מה קורה כאשר מרגישה טוב.
עיקרונית יש להחליט על מינון כלשהו ולבדוק באופן עקבי מה קורה. מספיק עם מדידות עצמיות בפרק זמן של שבוע ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ הדם הדיאסטולי שלי מעל 80פרופ` אליעזר קליינמן20/09/2017
שלום רב,
בת 49 , מצב בריאותי בדרך כלל תקין , בדיקות לב תקינות .
כולסטרול כללי 200 .
לאחרונה הרגשה כללית לא טובה שקשורה ככל הנראה ללחץ , חרדה .רופא המליץ על סימבלטה , השתמשתי כחודש ועקב תופעות לוואי הפסקתי . מנסה לצאת לבד ללא תרופות מתקופה זו.
כל השנים לחץ הדם הדיאסטולי שלי מעל 80 , 85 . לחץ הדם הסיסטולי עד 120 , 125 .
לאחרונה (וכפי שציינתי הייתי בתקופה לא טובה שמנסה לצאת ממנה ללא תרופות ) אני מרגישה לחץ בראש ובמדידת לחץ הדם בבוקר לחץ הדם הדיאסטולי היה מעל 90 .
דוגמאות :
מדידה ראשונה : 124/94
מדידה שניה : 120/84
מדידה שלישית : 118/88
לפני שכשנתיים מאותה סיבה שהבחנתי בל.ד דיאסטולי גבוה ביצעתי בדיקת הולטר ל.ד שיצאה תקין .
אני מלאה ומנסה לרזות .
אנא ממך התייחסות :
1. האם הלחץ הדם שציינתי יכול לגרום לאירוע מוחי .או פגיעה בעיניים?
2. האם מומלץ על טיפול תרופתי ?
3. האם ישנן שיטות שניתן להוריד ל.ד . ללא תרופות.
4. מה משמעוט של הל.ד הדיאסטולי , הכונה למה אצלי רק ל.ד זה גבוה ?
תודה רבה ושנה טובה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: לחץ דם דיאסטולי גבוה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2017כנראה שלחץ הדם שלך עדיין בגדר הנורמה. הדרך היחידה לאשר זאת בהולטר חוזר, אבל לא נחוץ.
לחץ הדם שלך עדיין בגדר הנורמה. אין הנחייה לטיפול תרופתי. אם תרדי במשקל לחצי הדם יירדו במקביל. המנעות מאכילת מלח גם יכול לתרום.
הקשר בין אירוע מוחי ולחץ דם הינו קווי, אך את עדיין נמצאת בקבוצת סיכון נמוכה. אם לחצי הדם יירדו עוד גם הסיכון בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בדיקת רנין תקינה?דינה19/09/2017
שלום רב!
בני 21 אובחן כסובל מלחץ דם ראשוני מגיל 12.נעשו כל הבדיקות כולל רנין,אלדסטרון,דופלר כליות ,MRI כליות.
בשנה האחרונה מטופל ברמיפריל 10 מ"ג .בשל לחץ דם לא מאוזן הוסיפו לו דיזוטיאזיד.כרגע לחץ דם מאוזן.
ספירה,ביוכימיה(כולל תפקודי כליות וכבד,אלקטרוליטים תקינים לחלוטין),אלדסטרון תקין.
לפני שבוע נעשתה בדיקת רנין בישיבה,למרות שביקש לעשות בשכיבה.נאמר לו שעכשיו יש שיטה חדשה ואין צורך לשכב.
הערך שהוא קיבל הוא 190(הנורמה במצב זקוף היא 46).
האם הבדיקה לא תקינה?אם לא, איזה בירור יש לעבור ?
האם התרופות שבני מקבל עלולות לגרום לעליה ברנין?
מהי משמעות העליה בערך הזה?
בני חייל וכל בירור בצבא,לצערי,לוקח חודשים רבים,לכן אני מודאגת מאוד.
שנה טובה!
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: רנין גבוה אצל נער בן21 שסובל מיתר לחץ דם
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2017ערך הרנין הבודד חסר משמעות. טיפול במשתנים יכול לגרום להעלאת רמת הרנין.
אם יש MRI ששלל היצרות של עורקי הכליה או גידול מפריש רנין, יש להניח שהבדיקה מחוסרת חשיבות קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לחץ דם - ירידת ערכיםסופיה גביזון18/09/2017
שלום רב הייתי לוקחת רמיפריל הפסיקו לי את הטחפול כי פתאום הערכים ירדו עכשיו עשיתי הולטר רציתי חוות דעת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: הולטר לחץ דם - ירידת ערכים
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2017לחצי הדם גבוהים. לחץ הדם אינו מאוזן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולטר לחץ דם כן
סופיה גביזון23/09/2017תודה על תשובתך בבוקר אני קמה עם 140/90 אחרי 4 שעות אני 100/86,ובערב98/69 ביומיים האחרונים לכן אני לא מרכישה טוב מהתנודות,אני בבדיקות דם של מיקס דזיס אין לי סימפטומים אך בדיקות דם מראות על rf חיוביcrp גבוהה ,ssb ll חיובי מקוה שרשמתי נכון את ה ssb lla התנודו ת יפסקו עם אחזור לרמיפריל? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולטר לחץ דם כן
סופיה גביזון23/09/2017היית ממליץ לי על אספרין 100מג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולטר לחץ דם
ד``ר ויקטור פרחויקי25/09/2017אי אפשר להמליץ על טיפול תרופתי דאינטרנט.
על רופא המטפל בך להציע ולשקול את הטיפול המתאים ביותר לבעיות הרפואיות שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רחצה בבריכות גופרית ולחץ דםמיכל17/09/2017
בוקר טוב
האם רחצה בבריכות גופרית של ים המלח יש השפעה על לחץ הדם?
מעלה או מוריד
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחצה בבריכות גופרית ולחץ דם
ד``ר ויקטור פרחויקי18/09/2017אין עדות רפואית שרחצה בבריכות גופרית משפיע על לחץ הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם דיאסטולי נמוךשירה12/09/2017
לחץ דם סיסטולי- 151
לחץ דם דיאסטולי- 53
לקשיש בן 93.
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם דיאסטולי נמוך
ד``ר ויקטור פרחויקי14/09/2017הערכים המצוינים בגדר הנורמה לגיל המבוגר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם - תנודתיותליאת12/09/2017
שלום,
אני שואלת עבור אמי, בת 72, סובלת מיתר לחץ דם.
לוקחת דילטאן בוקר וערב, 30 מ"ג.
בשבועיים האחרונים ישנן תנודות בלחץ דם, כאשר אמי מרגישה כאבי ראש נוראיים.
שאלותינו:
האם זה הגיוני להרגיש כאבי ראש נוראיים כשלחץ הדם מראה 158/82 ?
האם במספר כזה כדאי שאמי תיקח כדור נוסף של דילטאן?
באופן כללי, נשמח לדעתך איך כדאי להמשיך במצב כזה של תנודתיות בלחץ הדם? אולי תרופה אחרת?
המון תודות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי מה שכתבתי - 82 - ערך תקין.
ליאת12/09/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודה לתשובה. תודה.
ליאת19/09/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה: יתר לחץ דם - תנודתיות
ד``ר ויקטור פרחויקי23/09/2017יש אנשים מאוד רגישים לשינויי לחץ הדם אבל בדרך כלל ערכים שאת מתארת לא גורמים לתלונות ויש לחשוב על מנגנון אחר.
לגבי טיפול ספציפי, יש להגיע לרופא המטפל בה שיכול להחליט אם יש צורך בהעמקת הבירור או לשנות את הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בערכי לחצי דם בין הידיםיחיא10/09/2017
בן 62 ללא מחלות רקע. לא מעשן סוכר 90 . כולסטרול הכללי 230. הטוב 52 הרע 160. טרגליצרידים 100. עושה הליכה 5 פעמים בשבוע כ 50 דקות כל יום. לא מעשן. רציתי לברר באיזה יד צריך למדוד לחץ דם כי יש שוני בין שתי הידיים במדידה. ל.ד בימין 130-80. בשמואל 140-85.לא לוקח תרופות.מה דעתך בנושא ובאיזה זמנים כדאי למדוד לחצי דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בערכי לחצי דם בין הידים
ד``ר ויקטור פרחויקי14/09/2017תמיד יש הבדל במדידות בין הידיים. רצוי לרשום את המדידה הגבוהה ביותר, שהינה גבולית אך עדיין בגדר הנורמה.
היתי חזר על הבדיקה פעם בחודש ובודק אם נשאר באותה רמה או יש תנודות.
רצוי למדוד כל פעם בשעה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים נגד לחץ דםישראל07/09/2017
שלום ד"ר.
15 שנה לקחתי כדורי אוקסאר נגד לחץ דם גבוה.
לאחרונה לחץ הדם שלי נמוך 115- 60/70 האם עלי להפסיק לקחת את הכדורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: כדורים נגד לחץ דם.
ד``ר ויקטור פרחויקי07/09/2017שאלות על טיפול ספציפי אפשר לפנות רק לרופא המטפל בך.
לחץ הדם שלך תקין. נשאלת השאלה האם בעקבות הטיפול או אירוע אחר, ירידה במשקל, שינוי בהרגלי אכילה, מחלה כלשהי או התייבשות.
על הרופא שלך לעשות שכלול של המידע ולקבל החלטה ביחד איתך על מה הטיפול הנכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת לחץ דם מה נכון?מיכל05/09/2017
בוקר טוב
רופאה בקופת חולים אמרה לי לבדוק לחץ דם 3 פעמים והתוצאה השלישית להתייחס אליה. חלק ממליצים על ממצוע ואילו ברחבי האינטרנט גם אומרים בדיקה שניה אני מאוד מבולבלת מה הנכון שאני אדע פעם אחת ולתמיד?
כמו כן היה מחקר חדש בתוכנית בוקר בטלויזיה שהחליטו שלאדם בריא לחץ הדם התקין יכול להגיע עד 150 האם זה נכון?
תודה לך מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: מדידת לחץ דם מה נכון?
ד``ר ויקטור פרחויקי05/09/2017לחץ הדם האמיתי נמצא בין כל מה ששמעת.
במחקרים משתמשים ב- 3 מדידות ומחשבים את הממוצע.
אך בדרך כלל המדידה הראשונה הינה הגבוהה ביותר לכן יש רופאים שמעדיפים להתעלם ממנה...
הדבר הנדון הינו לחשב את הממוצעם של כל המדידות ביממה.
נכון להיום האיגודים המקצועיים ממליצים להוריד לחץ דם מתחת ל- 140/90.
המחקר שעשה הרבה רעש בתקופה האחרונה, ה- SPRINT, דווקא הראה תוצאות יותר טובות עם לחצי דם מתחת ל- 120/80 אצל אנשים ללא כל מחלה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך בבקשה
מיכל05/09/2017תודה על התשובה המהירה.
דווקא אצלי מדידה שניה הינה יותר גבוהה מהראשונה והשלישית
לדוגמא מדידות של 6 בבוקר:
1. 138/74
2. 151/67
3. 121/67
מה זה אומר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך בבקשה
ד``ר ויקטור פרחויקי05/09/2017בגדול נראה בגדר הנורמה, אבל את לא מציינת גיל, רקע בריאותי, טיפול ומה היה בעבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת ל.ד. סיסטולי גבוהמוטי מ.04/09/2017
האם יש תכשיר שמשפיע להורדת ל.ד. סיסטולי בלי להוריד את הדיאסטולי?
יש לי תופעה, אחת לחודש בערך, של 80-90 על 50-60, דופק 50-60 כאשר אני קם בבקר. הממוצע התקופתי הוא . 135/85. הרופא המטפל אומר שאין בעיה, כיון שהממוצעים טובים ושאשתה קפה מיד בבקר למניעת הנמוכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: ל.ד. סיסטולי גבוה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/09/2017לחץ הדם הינו גל של לחץ בעת דחיסת הדם לכלי הדם ע"י פעילות הלב. מאופיין ע"י שיא הלחץ= סיסטולי והלחץ הנמוך ביותר = דיאסטולי.
התרופות משפיעות על שני הערכים.
אם יש לחצי דם נמוכים בבוקר באטפן קבוע נשאלת השאלה על טיפול של הערב, כאשר באופן עיקרוני המדידה הראשונה בעת ההקמה הינה הגבוהה ביותר של היממה.
אם זה קורה לעיתים רחוקות, כנראה שאין משמעות. אם יש בדיקה המכשיר אוטומטי במשך 24 שעות יכול להבהיר מה התמונה הכוללת ומה קורה בשעות השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם של בחור בן 21אסתי03/09/2017
בדקתי את לחץ הדם של בני - בן 21 בריא וספורטיבי, והתוצאה הייתה 135/60 (דופק 60).
האם זו תוצאה בעייתית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: לחץ דם של בחור בן 21
ד``ר ויקטור פרחויקי03/09/2017עיקרונית המדידות בגדר הנורמה. נכון שאצל בחור בן 21 צפוי לחץ דם קצת פחות מזה, אבל עדיין זה תקין.
רצוי להמשיך למדוד כל חודשיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת קרדילוק ודופק איטישירה02/09/2017
אמי בגיל 68. פרפור פרוזדורים. נוטלת בבוקר ובערב, טמבוקור 100 אליקוויס 2.5 רמיפיריל 2.5.
לפני כשבוע דופק 40 , ולכן הומלץ על הפסקת קרדילוק 1.25 , אך עדיין הדופק בסביבות 40. היום לח"ד 70/158 ודופק 48.
האם לוקח זמן עד שהדופק חוזר לעצמו בעקבות הפסקת הקרדילוק? אודה על תשובתכם. שבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת קרדילוק ודופק איטי
ד``ר ויקטור פרחויקי02/09/2017אחרי שבוע השפעת ה-רדילוק אמורה להתאלם. כדאי לחזור ולהתיעץ על ההמשך עם רופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת קרדילוק ודופק איטי
שירה02/09/2017תודה על התשובה המהירה.
ליתר דיוק, הפסיקה ליטול קרדילוק מיום רביעי.
האם ייתכן שהדופק יעלה לאיטו במשך הימים או שההשפעה אמורה להיות מידית?
אציין שבמקביל להפסקת הקרדילוק, הטמבוקור הועלה בערב מ50 ל100.
החשש שלי בלחץ הדם הגבוה והדופק איטי.
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה פתאומישמעון30/08/2017
שלום.
אמא שלי בת 67. מטופלת בכדורים נגד לחץ דם. לחץ הדם מאוזן אבל אחת לשבוע יש פתאום קפיצה גבוהה בלחץ הדם ממצב של 120/80 למצב של 200/100 תוך שעה וחצי!!!! (תמיד זה קורה בשעות הערב המאוחרות).
אשמח לקבל תשובה ל 4 שאלות:
1. מחר יום ד' יש לאמא בדיקת הולטר דופק/ הולטר אק"ג. הערב עקב לחץ דם 200/100 היא לקחה ואבן 10 מ"ג בהוראת רופא. האם עצם העבודה שהיא נטלה ואבן הערב מונע מבעדה לעשות הולטר אק"ג מחר? (הבדיקה בשעה 13:00 יום ד').
2. כיצד ייתכן קפיצה כזו בלחץ הדם תוך פחות משעה וחצי והאם זה דבר נפוץ?
3. האם כדאי לפנות לנפרולוג בעניין?
4. שאלה לידע כללי: אמא לקחה ואבן ולחץ הדם ירד ל 120/70. היא הייתה רעבה ונתתי לה גביע יוגורט שמכיל 75 מ"ג נתרן. האם עשיתי טעות?
אודה לתשובה ל 4 הסעיפים.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה אחרונה...
שמעון30/08/2017כאשר לחץ הדם עלה אמא שלי לא הצליחה לבטא מילים למספר שניות. ב 4 החודשים האחרונים היו לה 4 מקרים בהם לחץ הדם עלה והיא לא הצליחה לדבר.
1. האם זה מעיד על אירוע/ שבץ מוחי? מה ההסבר לתופעה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעכשיו לחץ דם 90/55
שמעון01/09/2017מה זה הקיצוניות בערכים? ביום ג' היה 200/100 היום 90/55.
אודה מאוד לתשובות לכל השאלות.
בבקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה: שאלה אחרונה...
ד``ר ויקטור פרחויקי02/09/2017נראה כאירוע מוחי חולף. במקרים כאלה יש בדרך כללי עליה בלחץ הדם שגם חולף כעבור מספר שעות.
כמובן שיש להבדיל בין התמונה הנ"ל לבין תופעה מוחית של עליה חדה בלחץ הדם, אבל בדרך כלל לא חולף עד שלחץ הדם לא יורד וזה בדרך כלל לא קורה ספונטנית. אופציה נוספת, הקשורה לשאלתך השייה הינה תופעה עקב דווקא ירידה בלחץ הדם. המדידיה תוך כדי אירוע תתן תשובה לאיזה מהמצבים מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



