מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תופעת לוואי של טריטייס 2.5חן02/07/2017
בת 57,לוקחת מזה 5 ימים כל בוקר טריטייס 2.5 ומטופלת גם בליפיטור 40 מ"ג
היום היו לי בחילות בבוקר, ואיבוד תיאבון לחלוטין, תחושת חוסר נוחות בבטן
האם זו תופעת לוואי מוכרת של הטריטייס?
אודה על תגובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי של טריטייס 2.5
ד``ר ויקטור פרחויקי03/07/2017כל תרופה יכולה לגרום לתופעת לוואי שכזאת. אם התלונה לא נעלמת כדאי להתיעץ עם הרופא שלך על מנת לבחון אם להחליף את הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ גם גבוה כבן 30שלמה23/06/2017
אני בעל כליה בודדת מלידה בבדיקות אלטוראסאונד ודופלר עורקי כליה שעשיתי הכליה מתפקדת הכל תקין ביצעתי אקו לב דופלר עורקי צוואר בדיקות דם בדיקות איסוף שתן מקיפות הכל תקין . בבדיקת הולטר המדדים במשך היום גבוהים ממוצע של 160/90 בלילה תקינים הוחלט על טיפול באמלודיפין 5 מג ולאחר שבועיים לא הגענו למטרה ועברתי ל10 מג אמלודיפין כרגע לחץ דם תקין אך לפעמים חש בכאבי חזה מתונים לא מוסברים פניתי לקרדיולוג שביקש מבחן במאמץ הכל היה תקין עדיין חש בכאבים מדי כמה ימים אני בן 30 אורח חיים בריא ספורט לא מעשן שותה אלכוהול לעיתים רחוקות משקל לגובה תקין מספר רופאים טענו שהכאב נובע מסטרס לחץ נפשי כבר חודשיים מאז שהתחלתי מעקב כחודש נוטל תרופות. רופא אומר שזהו לחץ דם ראשוני! ..ברצוני לשאול מספר שאלות.
1.האם ישנן בדיקות נוספות שכדאי לבצע ?
2.האם יש קשר בין לחץ הדם לכליה בודדת אפילו אם היא מתפקדת מצויין והכל תקין?
3.ממה יכול לנבוע כאבים בחזה אם כל הבדיקות תקינות ? חייב לציין שאני לא מרגיש לחוץ או בסטרס כרגע אמנם בתחילה כן הייתי בלחץ והכאבים הם בסולם שמ1עד 10 -משהו כמו 4 זה לא כאב פשוט הרגשה של מועקה כזאת כאב נסבל מציין גם שקרדיולוג אמר שלפי ההסבר שלי לכאבים זה לא משהו לבבי.
4.האם יש דברים שעליי לבצע או לא לבצע ? מבחינה ספורטיבית..נהגתי לעשות ספורט אירובי ואנארובי כ5 פעמים בשבוע לסירוגין מאז המקרה לא עושה ספורט למעט גלישת גלים ,הליכה מתונה ומעט אופניים.
בברכה תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דבר נוסף !
שלמה23/06/2017חייב לציין שהכאבים לא באים בזמן פעילות או לאחר הפעילות ...מופיעים במשך היום ונמשכים כמספר שעות !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה: לחץ גם גבוה כבן 30
ד``ר ויקטור פרחויקי26/06/2017בעת אקו לב ומבחן מאמץ תקינים, הכאבים שלך לא נראה כי קשורים למחלת לב.
לא בטוח שיש צורך בבדיקות נוספות.
לגבי לחץ הדם נשאלת השאלה אם קשור למטען תורשתי או לכליה הבודדת או שניהם.
אם לחץ הדם תקין תחת הטיפול הנוכחי יש להניח שדרוש רק מעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוק- תופעות לווואי רעידותשושי23/06/2017
שלום ד"ר,
האם יכולה להיות לקרדילוק במינון 1.25מ"גן תופעת לוואי שהיא רעידות ביד?
(נלקח בנוסף לאספירין).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: קרדילוק- תופעות לווואי רעידות
ד``ר ויקטור פרחויקי26/06/2017תופעת הרעד עם CARDILOC הינה נדירה מאוד, אך תוארה במיוחד אצל נשים מעל גיל 60 עם לחץ דם גבוה, שלוקחות את התרופה יותר מחודש ונטילות גם אספירין.
הדרך היחידה להיות בטוח שאכן זו תופעה של התרופה הינה להפסיק את התרופה למספר שבועות לאחר התיעצות עם רופא המשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מותר ואסור עם יתר לחץ דםרחל23/06/2017
שלום,
בת 35, מטופלת בתרופה נגד יתר לחץ דם מזה שנה.
לא מעשנת, פעילה ספורטיבית ואוכלת בריא, במשקל תקין.
ברצוני לדעת ממה עלי להמנע על מנת לשמור על לחץ דם ובריאות תקינה לאורך החיים?
איזה סוגי ספורט ומאמץ גופני לא בריאים לי?
קראתי שאסור פעילות אקסטרים (צניחות, צלילות, רכבות הרים) אך גם פעילות איזומטרית אסורה. למה הכוונה? ממה עלי להמנע במכון כושר למשל?
בעוד לחץ הדם מאוזן יפה, הדופק שלי נע בים 80 ל-90 במנוחה אך רופאת המשפחה שלי אמרה שזה עדיין תקין. בעברי תיקון ASD בניתוח לב פתוח.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: מותר ואסור עם יתר לחץ דם
ד``ר ויקטור פרחויקי26/06/2017אכן הדופק שלך תקין.
כדאי לחסוך באכילת מלח, גם כתוספת גם כאוכן מעובד.
מומלצת פעילות גופנית אירובית: הליכה, ריצה, אופניים, שחייה. אפשר להשלים עם משקלות קלות, אך פעילות נמרצת עם משקלות עלולה לגרום לעלייה חדה של לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטפורמין וקריאטנין ושיפור כלייתיחיים22/06/2017
עדכון להודעה קודמת: שלום- לפני כחמש שנים התחלתי לקבל מטפורמין פעמיים ביום ושמתי לב כי הקריאטנין בדם עולה. נטען בפני כי אין לזה קשר למטפורמין. בשנתיים אחרונות הערך התייצב על 1.36 ולמרות זאת נשלל קשר למטפורמין. לפני חודש הערך בדם טיפס ל-1.62 ואז התייעצתי עם נפרולוג שהנחה להפסיק מטפורמין ולעבור לנובונורם. שבוע לערך לאחר החלפת התרופות, נמצא ערך המטפורמין בדם: 1.26 הנמוך מזה 4 שנים אחרונות, בתקווה שימשיך לרדת.
האם בכל זאת, אחראי המטפורמין לזינוק בערכי הקריאטנין? הייתכן שתוך שבוע יתחיל תיקון של הקריאטנין בדם? אגב, ממשיך עם אקפורג', כרגיל.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטפורמין ותפקוד כלייתי
פרופ` אליעזר קליינמן22/06/2017אכן מטפורמין עלול לפגום בתפקוד הכלייתי והעצה שקבלת מהנפרולוג היתה נכונה. עם זאת יש לציין כי המטפורמין נחשב עד היום כתרופה ראשונית מועדפת לטיפול בסוכרת מסוג 2 ועל פי רוב איננה פוגעת משמעותית בתפקוד הכלייתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבזכותך
חיים22/06/2017אכן, בזכותך והמלצתך, פניתי לשינוי התרופה. זאת, לאחר שכל הרופאים, משפחה, פנימי, יועצים למיניהם - טענו בפני ובכתב כי הדבר לא ייתכן וכי מטפורמין לא פוגע בכליות ולא מעלה קריאטנין. (אם כי צריך להפסיק לנטלו בקריאטנין 2 ומעלה). גם בדיקה פרמקולוגית העלתה כי אין טענות או ידע על כך שגורם לכשל כלייתי. אבל, הפרקטיקה הייתה אחרת. לאחר דרדור של 4 שנים וחד לפני חודש, עם "השלכת" התרופה, הערכים צנחו ומקווה שימשיכו לרדת וזאת תוך שבוע !!! איך אפשר להסביר זאת? אגב, אני ממשיך לקחת אקספורג' כמקודם, למרות שתחילה חשדתי שאולי הדיובאן עלול לפגום בכליות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לטיפול ביתר לחץ דםשלי21/06/2017
שלום רב, אני סובלת מה כמה שנים מלחץ דם גבוה. אני בת 34. לאחרונה עוברת סידרת טיפולים לבירור הסיבה. לאחרונהאני בודקת את לחץ הדם והוא יוצא תקין. אני מקבלת 2כדורים: בבוקר כדור אמלודיפין ובערב EXFORGE.
השאלה אם להמשיך לקחת את הכדורים כרגיל או שאם בבדיקה בבוקר אני רואה שתקין לא לקחת ובערב בבדיקה רואה שתקין לא לקחת ? אם לחץ הדם תקין לקיחת כדור להורדה לא משפיע על לחץ הדם ויכול להוריד אותו עוד יותר ? אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ביל"ד
פרופ` אליעזר קליינמן22/06/2017קשה לענות באופן מפורט לשאלתך משום ששינויים כאלה שאת מציעה דורשים מעקב רפואי צמוד בדרך כלל. יחד עם זאת יש לשקול בעצה אחת עם רופאך לנסות להוריד טיפול ולעקוב על ידי ניטור לחץ דם (הולטר לחץ דם ל 24 שעות) כדי לראות את התגובה לשנוי הטיפולי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה חזקה של לחץ הדם תוך כדי פעילות אירוביתאיתן17/06/2017
בן 70, ספורטאי, לחץ דם מאוזן תרופתית. לאחרונה לחץ הדם צונח חזק תוך כדי פעילות אינטנסיבית ממושכת.
ל"ד סיסטולי בהתחלת אימון היה 120, ירד תוך כ 45 דקות ל 95 ואז תופעות טשטוש וחולשה.
בפעם אחרת הפסקתי נטילת תרופות והל"ד בתחילת האימון היה 145 ואז ירד תוך כשעה וחצי ל105.
מה יכולה להיות הסיבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: ירידה חזקה של לחץ הדם תוך כדי פעילות אירובית
ד``ר ויקטור פרחויקי26/06/2017התופעה ידועה אך לא לגמרי ברורה. יש דווחים על עודף של מחלות לב במחקרים מסוימים ובאחרים לא נמצא כל קשר.
יש להניח שיש המלצה להמשיך בפעילות האירובית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לב עם טכציום טטרופוסמין - האם קרינה נספגת בגוף?פרופ` אליעזר קליינמן12/06/2017
הזריקו לי במאמץ 8mci ובמנוחה 25 mci האם הקרינה הראדיואקטיבית שנחשפתי במצטבר 33mci היא מסוכנת והאם נספג בגוף ולכמה צילומי רנטגן נחשפתי או סיטי בטן ומה הסיכוי שאחלה בסרטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפוי לב
ד``ר ויקטור פרחויקי18/06/2017ברמות האלה אין כל סכנה של קרינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם CPK גבוה מאוד?שליו11/06/2017
מזכירה-בת 23, לאחר כמה התקפים של מועקות קשות וכאבים חמורים בחזה שנמשכו בין דקות (כאבים דוקרים בחזה) לשעות (מועקות מקרינות מהסרעפת עד ללוע שהולכות ומחמירות עם השעות וגם סחרחורת ובחילות איתן).
הכל התחיל בפברואר ולאחר בדיקת רופא המשפחה שטען כי החזה נשמע נקי וגם הדופק נתן רק בדיקות דם ואק"ג בטענה כי בגילי זה לא נשמע לו סביר שלבבי.
רק אתמול עשיתי את הבדיקות שנתן לי רופא המשפחה וזו תוצאת ה CPK=498 (נורמה עד 180), גם הESR חזר גבוה כשתמיד היה אצלי בנורמה-15 (נורמה עד 11). לא הייתה כל פעילות מאמצת או חבלה שרירית לפני הבדיקה וללא תופעות כלשהן בחזה כבר שבוע-שבועיים. הייתי אצלו ביום רביעי עם התוצאות וביקש ממני לחזור בדחיפות על הCPK, GOT וLDH ולחזור אליו היום, יום ראשון (אעשה את הבדיקות על הבוקר), אק"ג במרפאה ברביעי היה תקין לחלוטין. אמר רק שאם תחזור תוצאה זו או גבוהה יותר יפנה למיפוי לב.
האם התוצאה מעידה על בעיה לבבית? האם יש בירור נוסף שניתן להמליץ עליו שאינו כרוך בקרינה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cpk
ד``ר ויקטור פרחויקי18/06/2017לא בהכרח. הרמה חריגה אבל לא מאוד גבוהה. עדיין יש מקום להבדיל אם מקור האנזים בשריר או בלב. לשקיעת דם שלך אען משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה ולא מוסבר אצל צעיר ספורטיביד"מ08/06/2017
שלום רב,
בני בן ה19 אובחן לפני כשנתיים כבעל ל"ד גבוה. בני משחק כדורסל בנבחרת, אינו מעשן או שותה, אינו בעל עודף משקל.
בבדיקות מקיפות של דם, כליות, ריאות וכו' לא נמצאה סיבה לעניין הזה, ומזה יותר משנה הוא לוקח כדורים להורדת ל"ד.
כעת לה"ד שלו הוא בד"כ 135/80, על אף הכדורים.
והנה שאלותיי:
1. כיצד אפשר להסביר את התופעה הזו אצל צעיר בריא ואתלט?
2. האם ניתן לעשות משהו מלבד הכדורים כדי לאזן את לה"ד?
3. האם במצב הקיים יש לבני חלילה סכנה כלשהי?
לתשובתכם אודה, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה ולא מוסבר אצל צעיר ספורטיבי
ד``ר ויקטור פרחויקי10/06/2017אם הבירור שנעשה כאשר נתגלה לחץ הדם הגבוה היה מקיף ולא נמצא סיבה, הבן שייך לקבוצת האנשים עם יתר לחץ דם ראשוני. מצב זה בדרך כלל תורשתי עם חשיבות זו או אחרת לשימוש במלח באוכל.
לחץ הדם שלו מאוזן ע"פ התיאור ועליו לשמור על לחץ הדם תקין על מנת להפחית את הסיכון של מחלות לב , כליות ומוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם מטופל שיוצא מאיזוןאתי07/06/2017
שלום רב,
אמי בת 84 וסובלת שנים רבות מיתר לחץ דם, נוטלת את התרופות הבאות: בוקר: אסקפורג' + פרולול. ערב: וקטור 80 מ"ג + נורמפרסאן 150 מק"ג. לפני השינה: קדקס 2 מ"ג + ואסודיפ 10 מ"ג. לחץ הדם היה פחות או יותר מאוזן, עד שבשבועיים האחרונים כמעט מדי יום, בשעות אחר הצהריים ללא סיבה נראית לעין עולים הערכים ומגיעים לפעמים עד 220 סיסטולי. אמי לוקחת כדור אסריל מתחת ללשון ולחץ הדם מתייצב וחוזר לערכים תקינים.
שאלותיי:
1. מה יכולה להיות הסיבה לעלייה זו בלחץ הדם? האם ייתכן שהכדורים שנלקחו בבוקר מפסיקים להשפיע?
2. האם הטיפול באסריל להורדה נקודתית של לחץ הדם הוא הטיפול הנכון?
מודה לך מאוד על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תר לחץ דם מטופל שיוצא מאיזון
ד``ר ויקטור פרחויקי10/06/2017ללחץ דם יש תנודות תקופתיות ויומיות.
אם יש לחץ דם גבוה הבערב אכן יש לבדוק אם כל היום מכוסה.
נורמופרסן הינה תרופה עם השפעה די מוגבלת מבחינת השעו ובדרך כלל יש צורך מיותר ממנה אחת ביום.
יותר חשוב מלקיחת ACERIL הינו איזון לתווך ארוך עם תרופה קבועה.
יש להניח שצריך לחלק אחרת את התרופות במשך היום. כדאי להתיעץ עם הרופא המכיר אותה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקבל תרופה להורדת לחץ דם ומרגיש מאוד עייףאבי משיח06/06/2017
שלום לכם
סבלתי במשך מספר חודשים מלחץ דם גבוה (היה מגיע לפעמים ל-160/100) ומזה כשלושה שבועות אני לוקח כל יום כדור
Amlodiphine 5 mg Valsartan 80 mg
בשבועיים הראשונים לחץ הדם התחיל לרדת לכיוון האופטימום ולא הרגשתי שום תופעות לוואי.
בשבוע האחרון לחץ הדם נע בין 120/80 ל-103/57 ואני מרגיש עייפות, לפעמים אפילו תשישות.
האם כדאי לחכות עוד מספר שבועות ולראות מה קורה, בתקווה שלחץ הדם יישאר בתחום הנורמה והעייפות תפחת, או שצריך להחליף תרופה או להוריד את המינון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: מקבל תרופה להורדת לחץ דם ומרגיש מאוד עייף
ד``ר ויקטור פרחויקי10/06/2017כדאי לבדוק את לחץ הדם בעת תחושת העייפות/תשישות. אם לחצי הדם נמוכים, אז יהיה מקום להפחתת הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לואי של אקספורטאגיצחק05/06/2017
אני מטופל באקספורטאג, זה למעלה מחודש חש הרגשת חום בכפות הרגליים ובשוק. ימים אחרונים נראה שיש לי בצקת בכפות הרגליים. האם יש קשר בין טיפול בתרופה הנ״ל להרגשתי?
בדיקה ידנית של הספקים ברגליים ע״יי הרופא היתה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקספורג'
ד``ר ויקטור פרחויקי05/06/2017בהחלט התלונות יכולות להיות מוסברות ע"י נטילת התרופה. באקספורג' שילוב של 2 תרופות. האמלודיפין יכולה לגרום לכל המתואר. אפשר להתיעץ עם הרופא שלך. אם התלונות לא חולפות היתי משנה את הרכב התרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת דיובאן ווערכי קריאטניןחיים01/06/2017
שלום- נוטל אקספורג' 160-5. וכן מטפורמין פעמיים ביום. בשנתיים אחרונות קריאטנין סטטי על 1.34
השנה עלה ל-1.64. האם לדיובאן יש קשר לעליה בערכי הקריאטנין? האם להשאיר בעינו מינון המטפורמין? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרדור כלייתי
פרופ` אליעזר קליינמן02/06/2017הדיוואן אמור דווקא לשמור על התפקוד הכלייתי. לעומת זאת המטפורמין עלול להזיק לו לכן כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל שלך להמיר אותו לתרופה אחרת שאינה משפיעה על התפקוד הכלייתי דוגמת נובונורם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת וזודיפ או לרקפרס?ניל28/05/2017
ודזודיפ 10 או לרקפרס 10 מי מהן גנרית ומי אתית והאם יש הבדלים.
עד כה נטלתי לרקפרס היום לא היה בבית המרקחת ונתנו לי וזודיפ האם יש השפעה? האם להחליף ללרקפרס
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרקפרס או ואזודיפ
פרופ` אליעזר קליינמן02/06/2017שתיהן אותה התרופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



