מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם חוסר מלחים בגף נגרם משתיה מרובה, או סיבה אחרת? מה צריך לבדוק?חדוה08/01/2016
מחסור במלחים בגוף ממה נגדם? משתיית יתר כפי שאמר לי הרופא,
הפחתתי בשתיה , אבל עדיין יש מחבור במלחים בגוף.
למה זה יכול לגרום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם חוסר מלחים בגף נגרם משתיה מרובה, או סיבה אחרת? מה צריך לבדוק? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/01/2016רמת נתרן נמוכה מופיעה רק במצבים חולניים כמו מחלות כליה, אי ספיקת לב ושחמת הכבד.
אם תפקוד הכליות שמור חייב להיות מנגנון אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפיקות לבלילי05/01/2016
בת 56. בריאה פרט להשימוטו מטופלת ביוטירוקס ומאוזנתאיני סובלת מלחץ דם בדרך כלל זה בסביבות 125-130/80. יש שלי MVP קל גבולי+צר קל.שלא משתנה מ1997 שנה שבה גילו לי את זה .לחץ ריאתי 45 באקו האחרון.אני מתלוננת על הרגשה של דפיקות לב מואצות .אני מרגישה את דפיקות הלב שלי .לא תמיד אני יכולה לשייך את זה למצב מסויים, אולי אחרי ארוחה כבדה ומאמץ פיסי קשה והתרגשות יתר .הארגומטריה תקינה פרט להערה של כושר נמוך(למרות שאני עושה הליכות םעמיים שלוש בשבועלא בקצב מהיר כיוון שאני מתעייפת. ) הרופאה הקרדיולוגית שלחה אותי לבדיקת הולטר לב 24 שעות , כדי לשקול מתן חוסמי ביתא .רציתי לשאול באיזה מקרה אקבל חוסמי ביתא בהתאם לתוצאת הולטר לב ? אלו תרופות אלו?האם זה עוזר ומהן תופעות הלוואי של חוסמי הביתא?המון תודה על הסבלנות והעזרה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפיקות לב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/01/2016הפורום אמור להתעסק ביתר לחץ דם.
איני מומחה בקרדיולוגיה, לכן איני רוצה לתת חוות דעת על טיפול שלא בתחום מומחיות שלי.
מניח שאם ההולטר ייקלוט סדרות של דופק מואץ, הרופאה שלך תחליט אם יש מקום לתוספת חוסמי ביטא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הבדיקות תקינות! של איסוף שתן 24נאור05/01/2016
שלום הבן שלי עשה איסוף שתן 24 שעוץ ורציתי לדעת האם התוצאות של הבדיקות תקינות
חייב לציין שהילד בן 18
סובל מיתר לחץ דם ולוקח כדור אנפריל 5מ''ג 2 פעמים ביום (בוקר וערב)
+כדור דיזותיאזיד 25MG בצהוריים
נמצא במעקב בשניידר מח' נרפולוגיה !
נפח: 1200
MICROALBUMIN- U 24h-לא ניתן לחישוב
MICROALBUMIN-U SAMP-מתחת לסף הרגישות
UREA- URINE 24h-18
UREA- URINE SAMPLE-1534 mg/dl
CREATININE- U 24h -1660
CREATININE- U SAMPLE-138.3
PROTEIN- URINE 24h-73
POTASSIUM- U SAMPLE-55
SODIUM-URINE SAMPLE-158
POTASSIUM- URINE 24h-65
SODIUM- URINE 24h-189
PROTEIN- U SAMPLE-6.1
מקווה שתענה לי מהר
בתודה אמנון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הבדיקות תקינות! של איסוף שתן 24 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/01/2016תקין לגמרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת דקסמול על לחץ דםאור04/01/2016
אני סובל מלחץ דם גבוה ונוטל תרופות כולל אספירין לדלול הדם. כרגע אני חולה בשפעת התחלתי לקחת דקסמול קולד ומרגיש שלחץ הדם עלה וכאבי ראש ודפיקות בראקות,
ולחץ בעיניים .האם יש לדקסמול קולד השפעה על כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעת דקסמול על לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/01/2016אין השפעה של ה- PARACETAMOL - התרופה שבדקסמול- על לחץ הדם.
נראה שהתופעות קשורות לשפעת יותר מאשר לתרופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בכליותחנה02/01/2016
שלום. עקב לחץ דם לא מאוזן(לפעמים גבוה ולפעמים תקין)נשלחתי לבדיקות שתן ודם.
התוצאות: איסוף שתן : cortisol-u free 24h 133.
5hiaa -urine 24h -2.4
שתן:- normetanephrine/crea-900 עם הערה שהבדיקה נעשתה פעמיים מומלץ
לחזור על הבדיקה.
metanephrine/crea-164.92
creatinine-u sample-44.87
microalbumin/creat-13.68
microalbumin-u samp-26.20
דם: sodium-140.2
potassium-4.4
שתי בדיקות לא הגיעו כבר יותר מחודש(metanephrines u 24h,vma-urine 24h, )
האם מהתוצאות הנ"ל אפשר ללמוד על נזק התחלתי לכליות? מה צריך לעשות למנוע החמרה? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בכליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי02/01/2016ע"פ הבדיקה אין הפרשת יתר של אלבומין בשתן. לא נראה כי יש נזק לכליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה בכליות
חנה02/01/2016תודה על התגובה המהירה. מלבד תוצאת האלבומין יש תוצאות נוספות שאחת מהן גבוהה מהנורמה(נורמטנפרין/קריא- 900). מה משמעות התוצאות? האם מסבירות את הסיבה ללחץ דם לא יציב ? מה צריך לעשות כדי להגיע ללחץ דם יציב? אני לוקחת כדור נורמיטן 12.5 כי כאמור לעיתים תקין ובדרך כלל בערב יש קפיצות .האם יתכן כי הסיבה בעורק הכיליה או בהורמונים שמופרשים...אני מודאגת כי לא מצליחה להגיע להתייצבות. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה בכליות
חנה09/01/2016אשמח לתשובה לשאלתי השנייה מתאריך 2.1.16 תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה בכליות
חנה23/02/2016בהמשך לברור ותוצאות קודמות ששלחתי ב2.01.2016, עשיתי שוב בדיקת שתן בכוס למיקרואלבומין . התוצאות: microalbumin/crea-14.45 mcg/mg (לפני 2 וחצי חודשים היה 13.68)
microalbumin u sump- 13.80 mg/l (לפני 2 וחצי חודשים היה 26.20)
בדיקת דם: creatinine- 0.6 (לפני 3 וחצי חדשים היה 0.56 )
urea- 22 (לפני 3 וחצי חודשים היה 23)
sodium - 139.8 (לפני 2 וחצי חודשים היה 140.29)
potassium -4.0 (לפני 2 וחצי חודשים היה 4.4)
האם חלה הרעה במצב הכליות? האם יש מקום לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה בכליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/02/2016גם בבדיקה הזאת אין פגיעה בכליות.
הבדיקה של מטנפרין בשתן לא ספציפית. אם יש חשד לגידול מפריש הורמונים רצוי לעשות בדיקה של קטכולמינים בשתן. מאוד לא סביר שיש לך בעיה כזאת עם הנתונים שאת מספרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה בכליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי16/01/2016הבדיקה של נורמטנפרין לא ספציפית. כדאי לעשות בדיקה של קטכולמינים בשתן.
את לא מציינת מה גיל שלך ומה ערכי לחץ הדם.
אם לא מצליחה להגיע לאיזון עליך להבדק ע"י מומחה בלחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבישראל29/12/2015
שלום
בת 65
מטופלת בתרופות ליתר לחץ דם, ובסוכרת.
רופאת המשפחה הפנתה אותי לבצע בדיקת אקו לב (כנראה בגלל יתר לחץ דם וקוצר נשימה קל במאמצים)
מצ"ב התוצאות.
אם אפשר בבקשה לקבל הסבר על הממצאים
והאם יש צורך בטיפול? במעקב? בבדיקת קרדיולוג? או שכל זה מתאים לאישה בגילי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי31/12/2015לא הוספת את התוצאות של הבדיקה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן. סורי. כעת צירפתי
ישראל31/12/2015תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו לב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי02/01/2016ממצאי הבדיקה מרמזים כי הלב סובל מהיתר לחץ דם ולכן יש הנחייה לאיזון מלא של לחץ הדם.
הפגיעה עד כה הינה מינורית ולא מצדיקה את תלונותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת לחץ דםשי23/12/2015
שלום
ישנן הנחיות למדידת לח"ד. כמו, יד בגובה הלב, לאחר מנוחה, שהיד תהיה מונחת על משהו ולא באוויר. כל פרמטר מהדברים הללו משנה את התוצאות של המדידה.
מאחר ושמתי לב שגם בקרב הרופאים וגם אצל האחיות (לא רק בקופ"ח) לא מקפידים על ההנחיות הללו, ויש שמבצעים מדידות כשהיד תלויה באוויר, או לא בגובה הנכון וכדו'.
שאלתי היא, האם אפשר לסמוך על המדידות הללו? הרי לפי המדידות הללו קובעים אם אנשים חולים או בריאים, אם הם צריכים טיפול תרופתי או שלא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/12/2015לצורך מדידת לחץ הדם בצורה אחידה, אכן יש הנחיות כפי שאתה מתאר. כאשר סוטים מההנחיה אפשרי לקבל שינויים מינוריים בלחצי הדם אשר בפועל חשובים רק אם לחצי הדם נמדדים בגבול הנורמה. אם הבדיקות תקינות או גבוהות אין הרבה משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה לאחר לידהעדי21/12/2015
שלום ד״ר,
בת דודתי ילדה לפני מס׳ ימים ומאז היא סובלת מלחץ דם גבוה (לעיתים מגיע ל 170).
האם תופעה זו נפוצה לאחר לידה? ומה ניתן לעשות?
תודה מראש,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה לאחר לידה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/12/2015התופעה אינה שכיחה, אבל יכולה להופיע בכ- 5% מהלידות.
אם לחץ הדם קשור עדיין בהריון אמורה להיעלם עד לאחר 12 שבועות, אבל אם נמדדים ערכי לחץ דם כל כך גבוהים, עליה להבדק ע"י רופא על מנת לתת לה טיפול תרופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסרדקס 50 - גורם לגירוד?עופר21/12/2015
אמי משתמשת שנים בלוסרדקס 50. לאחרונה מתלוננת על גירוד חזק בכל הגוף וטוענת שזו תופעת לוואי של הכדור. האם יתכן? אם כן האם יש פתרון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוסרדקס 50 - גורם לגירוד? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/12/2015כל תרופה יכולה לגרום לגירוד.
הסבירות יורדת אם לקחה אותה במשך שנים ורק עכשיו התופעה מופיעה.
הדרך היחידה לבדוק זאת הינה להפסיק/ להחליף את התרופה ולעקוב אחרי התופעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתןעודד20/12/2015
אני בן64 מטופל למעלה מ-20 שנה ביתר לחץ דם ומקבל כבר שנתייים פראדקסה 150 כל 12 שעות בגלל הפרעות קצב הלב.
בבדיקת שתן נמצא : מיקרואלבומין/קריאטינין 58.8 MCG/MG.
ומיקרואלבומין U SAMP 48.10
זו פעם ראשונה שעשו לי את הבדיקה הזו.בדיקת שתן לכללית יצאה תקינה.
מה זה יכול להיות ומה עלי לעשות. ?
האם מותר לי לקחת פראדקסה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/12/2015הבדיקה מאוד רגישה, הרבה יותר מאשר בדיקת שתן כללית. משמעותה שאתה מפריש יותר מדי חלבון בשתן אבל מעט מאוד מעל הנורמה. אתה לא מציין אם יש לך סוכרת. אם לא, לא בטוח שיש משמעות קלינית ועליך רק לשמור על לחץ דם תקין.
אין כל קשר עם ה- PRADAXA.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לכם
עודד24/12/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרקפרסשרה18/12/2015
שלום רב. אמי נטלה אמלודיפין כחצי שנה, התפתח במהלך הזמן שיעול יבש ומאוד מטריד, הרופאה אמרה שאין סיכוי שזה מהאמלודיפין (אך זה התחיל לאחר נטילת התרופה). השבוע הוחלפה התרופה ללרקפרס 10 מ"ג פעם בבוקר ופעם בערב. שאלותיי: 1. קראתי שתרופה זו נותנים פעם אחת ביום. מדוע הורתה הרופאה שתי נטילות? 2. האם לתרופה זו ייתכן שיעול כתופעת לוואי? ואמלודיפין יכול לגרום לשיעול? אמי מאוד סובלת מהשיעול. תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרקפרס - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/12/2015גם האמלודיפין וגם הלרקנידיפין שייכים לתרופות מקבוצת חוסמי תעלות הסידן.
שיעול כתופעת לוואי של 2 התרופות הינם אכן נדירות מאוד (פחות מ- 1 ל- 1000 מטופלים עם התרופה). למרות זאת הדרך היחידה להוכיח שהשיעול קשור לטיפול עם התרופות הנ"ל הינה להפסיק את התרופה ולחכות שבועיים של מעקב על מנת לבדוק אם יש שיפור או לא. אפשר גם לנסות תרופה מקבוצה אחרת.
בהחלט אפשר לתת 20 מ"ג של הלרקנידיפין ביום, במנה אחת או שתים של 10* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם לא ברוראמיר15/12/2015
שלום,
ביצעתי בדיקת ארגומטרייה, שיצאה תקינה.
בבדיקה נאמר לי שבמנוחה לחץ הדם שלי היה מעט גבוה 140 / 80 ואולם במהלך המאמץ היה תקין למאמץ.
איך זה יכול להיות? ומה הסיבות לתופעה מוזרה זו?
הייתי מצפה שיהיה ההפך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם לא ברור - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/12/2015לא ציינת מגילך, אך מעל גיל 20 לחץ הדם שאתה מציין נמצא בגדר בנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוךף !!! תופעות לוואי של אקספורגאבי13/12/2015
שלום,
יש לי לחץ דם 100\200 התחלתי טיפול לפני כשבועיים וחצי באמלופידין 5 מ"ג ואח"כ 10 מ"ג שלא עזר במיוחד . לפני 4 ימים קיבלתי אקספורג' 10\160 . אתמול התחילו לי תופעות של דופק מהיר וחזק (100) שמפריע לישון , מתן שתן מרובה בלילה ותחושה של שפעת. האם אלו תופעות לוואי ידועות ? האם להמשיך עם הכדור?
אגב עם האמלופידין הדופק גם עלה לרמה של 90-10 .
בתודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוךף !!! תופעות לוואי של אקספורג - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/12/2015בהחלט יכולות להיות תופעות לוואי של התרופה. האם לחץ הדם ירד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם - שאלהמתן12/12/2015
שלום,
אני בת 26, בילדות היה לי ריפלוקס של דרכי השתן, ולפני כחודשיים אירוע של דלקת בכליה. לא ידוע על צלקות, מתוכננת בדיקת מיפוי כליות בקרוב.
לחץ הדם שלי כרגע נע בין 65/96 ל-76/111.
רציתי לשאול- האם המדד הגבוה מביניהם (76/111) נחשב גבוה מדי לגילי ועשוי להצביע על פגיעה כלייתית? אני יודעת שלחץ דם תקין הוא מתחת ל-120/80, אך גם יודעת שלחץ דם נוטה לעלות עם השנים ולכן חשוב לי לדעת האם המצב שלי כיום הוא גבוה יחסית לממוצע, והאם צפוי שיעלה או מצביע על בעיה בכליה (דוגמת צלקת).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - שאלה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/12/2015לחץ הדם שלך בגדר הנורמה.
אגב, לחץ הדם נחשב לגבוה מעל 140/90* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מומלץ לקחת קרדילוק?פרופ` אליעזר קליינמן10/12/2015
שלום, מתי מומלץ לקחת קרדילוק בוקר אחהצ או ערב? האם אחרי ארוחה ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי12/12/2015אם יש רק מנה אחת, רצוי לקחת בבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



