מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם דלקת בדרכי השתן גורמת לעליית לחץ דם?רחל16/08/2016
האם דלקת בדרכי השתן גורמת לעליית לחץ דם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם דלקת בדרכי השתן גורמת לעליית לחץ דם? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/08/2016דלקת בדרכי השתן לא אמורה לגרום לעליה בלחצי הדם. זיהום של הכליות -מצב הרבה יותר נדיר יכול להתבטא בעליית לחץ דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לקבל כדורי אקספורג' כאשר רמת הסוכר גבוהה מהנורמה.אסתר15/08/2016
הנני בת 71 שנה. לפני 3 חודשים עברתי כריתה חלקית של הלבלב + טחול. ידוע על יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה , תופעת רנו ורמת סוכר של 120 מ"ג בדם. מאחר והתרופה הקודמת לא עזרה הומלץ לי על אקספורג' . האם ניתן לקבל טיפול באקספורג' כשרמת הסוכר בדם בסביבות 120.
בברכה ובתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - לאחר כמה זמן הקנדור מוריד את לחץ הדם?יפה13/08/2016
שלום,
נטלתי וזודיפ במשך 3 שבועות שלא הוריד לי את לחץ הדם. נשלחתי על ידי רופא המשפחה למרפאת יתר לחץ דם בבית חולים ושם קיבלתי קנדור. לאחר כמה זמן לחץ הדם שלי ירד? למה לחץ הדם לא מושפע מהתרופות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר כמה זמן הקנדור מוריד את לחץ הדם? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/08/2016התרופות משפיעות מיד אבל האפקט המרבי מופיע תוך שבוע- 10 ימים.
תלוי מה ערך של לחצי הדם, אבל לפעמים צריך יותר מתרופה אחת על מנת לאזן את לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר בין לחץ דם וקצב פעימות לב?צח11/08/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
האם יש קשר בין לחץ דם וקצב פעימות לב? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/08/2016יש קשר בין פעילות הלב ולחץ הדם. במצבים מסוימים-שמתבטאים בדופק מהיר מדי או איטי מדי יש הפרעות של לחץ הדם מטה או מעלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 47 ולוקחת קבוע אדיזם בלילה וטיטריס בבוקרשולה10/08/2016
אני לוקחת אדיזם 120 מג בערב ונראה לי שלקחתי 2 בטעות , עליי לדאוג, מה עלי לעשות, מחכה לתשובה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 47 ולוקחת קבוע אדיזם בלילה וטיטריס בבוקר - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/08/2016אין כל סכנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נורמיטו מינון יתר בטעות חד פעמילימור09/08/2016
אני בת 42 ונוטלת בוקר 25 מג נורמיטן וערב ב 18.00 שוב 25 מג .
בשעה 1 בלילה בטעות לקחתי כדור נוסף של 25 מג.
הדופק לפני ה 25 מג השלישי היה 62 .
מה אני אמורה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נורמיטו מינון יתר בטעות חד פעמי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/08/2016לא צריך לעשות כלום. המנון עדיין די נמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נטילת נורווסק 10 מג ביום מסוכנת?הילהההה04/08/2016
שלום,
אמי מטופלת בכדורים ליתר לחץ דם. בבוקר נוטלת קנדור 16 מג, בצהריים נורווסק, בערב קנדור ובטעות במקום לקחת כדור לכולסטרול נטלה שוב נורווסק. קרי, לקחה בסהכ 4 כדורים לטיפול בהורדת לחץ דם. האם עליי לעשות משהו? זה מסןכן? היא לא הצליחה להקיא אותו. תודה רבה
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נטילת נורווסק 10 מג ביום מסוכנת? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי06/08/2016יש להניח שנטילת כדור נוסף לא תגרום לבעיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם ורחצה במים חמים ובמעיינות חמיםלימי04/08/2016
שלום רב,
אני בת 60 ומטופלת בתרופות להורדת לחץ דם כעשרים שנה.
אני מבקשת לשאול האם, מותר לי לשהות בג'קוזי עם מים חמים ובמעיינות של מים חמים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם ורחצה במים חמים ובמעיינות חמים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי06/08/2016עליך להתיעץ עם הרופא המכיר אותך.
בגדול, אמבטיה במים חיים כולל ג'קוזי גורם להרחבת כלי הדם בעור ואולי ירידה נוספת של לחץ הדם.
אם את סובלת את השינוי, לא אמורה להיות בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ל"ד האם להתחיל טיפול תרופתי? דיאסטולי 89שרון03/08/2016
בן 44 בריאות תקינה, משקל תקין, עוסק בספורט
בביקור במרפאה נמדד ל"ד גבוה 150/100 (סובל מחלוק לבן וכן מהפרעת חרדה- לא מטופל תרופתי)
התחלתי מעקב ביתי כבר חודשיים מודד מידיי יום
ממוצע הבדיקות 126/89 , בדר"כ המדידה בבוקר גבוה יותר מאשר בערב.
נאמר לי שכל תוצאה מעל דיאסטולי 85 מצריכה טיפול תרופתי. האם זה נכון?
איזה עוד אופציות ישנן מלבד טיפול תרופתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל"ד האם להתחיל טיפול תרופתי? דיאסטולי 89 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/08/2016לחצי הדם שלך גבוליים.
על מנת להחליט אם אתה צריך טיפול, במיוחד אם יש תופעה של חלוק לבן, היתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם במשך 24 שעות. הבריקה גם תגלה מה קורה המשך שעות המנוחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דםגלית02/08/2016
שלום ,
רציתי לדעת מה משמעות תוצאות בדיקות הדם הבאות :
CREATININE U CONC. 220.98 MG/DL
MICROALBUMIN CONC. 0.90 MG/DL
האם הן תקינות?
אני בחור בן 22.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי02/08/2016הבדיקות תקינות לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סימנים ליתר לחץ דם בבדיקות האלה??איילה01/08/2016
בת 28
אני חצי שנה לאחר לידה, במהלך ההריון (בין שבוע 23 עד הלידה) חוויתי לחצי דם גבוהים (הגעתי גם ל 190/125)כמובן שהייתי מאושפזת הרבה והייתי מטופלת תרופתית עד 12 שבועות לאחר הלידה ואז הלחצי דם התאזנו וכמעט נעלמו,
עכשיו (5 חודשים לאחר הלידה) הלחצי דם חזרו לערכים גבוהים מאוד (170/110) עשיתי בדיקות דם מקיפות ואיסופי שתן עם חומצה, חשוב לציין שכרגע אני מטופלת תרופתית אך מאד לא מאוזנת וסובלת מכאבי ראש וסחרחורות ולחיצות בחזה שמקרין על יד שמאל,
מצורף תוצאות חלקיות של הבדיקות אשמח לקבל חוות דעת,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש סימנים ליתר לחץ דם בבדיקות האלה?? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי02/08/2016רוב הבדיקות תקינות.
יש לך חוסר ברזל.
רמת הרנין גבולית. עליך להתיעץ עם מומחה בלחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיבה לעלייה פתאומית בלחץ הדםתמר25/07/2016
אני בת 50. לפני שנה אושפזתי לשבוע לאחר חולשה חזקה בצד שמאל של הגוף וחוסר תחושה. פנים יד רגל. ct ראש תקין ועשו לי גם דופלר עורקי צוואר ו eeg שהיו תקינים. שוחררתי ובקהילה עברתי גם mri שהיה תקין. הולשה עברה לאחר תקופה. לפני שבועיים היה שוב התקף חזק של חולשה ואושפזתי לשלושה ימים במהלכם עברתי emg תקין ו ct ללא חומר ניגודי תקין. בדיקות דם תקינות נאורולוג בית החולים אומר שזה לא אירוע מוחי ושוחררתי להמשך מעקב בקהילה. אני עדיין עם חולשה גדולה של הצד השמאלי של הגוף בנוסף לחץ דם שמזנק לערכים של 160-170/100 כשישי גל ולשה ויורד חזרה לנורמה 100/70 כשהחולשה עוברת. כל חיי אני עם לחץ דם תקין עד נמוך. והירדמות ורפיון שרירים. שאלותי:
1.האם על סמך הבדיקות שעשיתי ניתן לשלול לחלוטין שזה אירוע מוחי,
2.הומלץ לי לעבור בדיקת tee/ האם זה נכון
3. האם יש בדיקות נוספות שכדאי לבקש מרופא הקהילה
4.מה עוד יכול להיות שגורם למצב החולשה המתמשך ולחץ הדם הפתאומי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הסיבה לעלייה פתאומית בלחץ הדם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי25/07/2016אם ה- MRI- CT- EEG היו תקינים יש אכן לחשוב שלא היה אירוע מוחי.
לגבי לחץ הדם, היתי עושה בדיקת ניטור לחץ דם 24 שעות עם מכשיר אוטמטי על מנת להעריך עד כמה בעיית לחץ הדם קיימת ובאיזה חומרה אם יש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אפשר לעשות.איזה בדיקות צריך לעשותשיר24/07/2016
אני בת 54.תקופה האחרונה אני סובלת מתופעה מוזרה: ברגע שאני מעט מתרגשת (אפילו במעט)הגוף של מגיב בצורה מוגזמת ואני מרגישה ממש רע לכמה שניות ולאחר מכן ההתאוששות לוקחת כמה דקות כדי להרגע.זו יכולה להיות שיחה עם מישהו שללא כוונה וללא סיבה מיוחדת אני כאילו מתרגשת או לפתע אם אני נבהלת ממשהו ףאני מרגישה שפתאום שוטף אותי גל רע ואני מרגישה כאילו לחץ הדם שלי עולה וכך גם הדופק ולמספר שניות אני חשה ממש רע כאילו אני עומדת להתעלף.הגוף מגיב בצורה לא נורמלית ואף אלימה לארועים ממש פשוטים שרק לי יגרמו להבהל או להתרגש.אני מנסה להשאר רגועה אך ללא הועיל כי זה לא בשליטתי. אשמח מאוד לדעת מה הבעייה ויותר מכך אבקש לדעת אילו בדיקות עלי לעשות כדי לפתור את הבעייה. הבדיקות הכלליות שעשיתי כולל תפקודי בלוטת התריס יצאו תקינות. תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה אפשר לעשות.איזה בדיקות צריך לעשות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי25/07/2016הפורום אמור להתעסק בנושאי לחץ דם.
השאלה המרכזית הינה אם יש בעיה אורגנית (גופנית) או את אכן מתרגשת יתר על המידה. רופא המשפחה אמור לתת תשובה לשאלה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תרופות שיעזרו לאיזון לחץ הדםנועה20/07/2016
דוקטור שלום רב,
אימא שלי בת 78 עם ערכי לחץ דם גבוהים רוב הזמן, מטופלת בקנדור 16בוקר וצהריים ואיקאקור 40 מ"ג בערב, עדיין הערכים הם כ- 180/85 דופק 60, היא החליפה כמה פעמים כדורים שלא עזרו לה כמו לקפרס (גרם לפריחה), אמלו ועוד.
עכשיו הציעו לה לקחת קנדור 8 וניפדילונג 30 מ"ג, יש לה קוצב, כולסטרול גבוה, היא מקיאה המון (כנראה מארניה ודלקת בקיבה), לאחרונה בעקבות אישפוז הציעו להוסיף בנוסף לקנדור והאיקאקור גם קדקס,
היא לוקחת גם פלויקס, נקסיום ומודל, נשמח לשמוע את דעתך ולקבל עצה, תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי תרופות שיעזרו לאיזון לחץ הדם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/07/2016אנשים מבוגרים בדרך כלל מגיבים לתוספת שך משתן.
אם היו שינוים של תרופות ועדיין לא מאוזנת אולי כדאי שתבדק ע"י מומחה בלחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם ואי ספיקת כליות אקוטיתיעל19/07/2016
שלום. לבן זוג שלי,בן 30 בריא בד"כ, היו כאבי ראש חזקים מאד שלוו בהקאות בתדירות כ-3 פעמים בשבוע במשך 3 חודשים.בעקבות כך הוא אובחן כסובל ממגרנות וקיבל RIZATRIPTAN.לפני כמה ימים נבדק לחץ דם שלו והייתה עלייה ניכרת בלחץ דם 200\130. בנוסף לכך נמצא מלא חלבון ודם בשתן. ערך הקריאטינין עמד על כ-3.98. בעקבות כך אישפזו אותו בבית חולים.לחץ דם היה עיקש ולא ירד למרות הטיפול התרופתי עם ACEI, חוסמי תעלות סידן,חוסמי בטא+דוקסזוסין. בבדיקת US לא נמצא ממצא חריג מלבד שהכליות היו לבנות מדיי (אשמח להסבר לסיבות אפשריות לכך).בבדיקת כלי דם של הכלייה נמסר כי כלי דם אלו תקינים. בבדיקת עיניים נמצא בין השאר PAPILLEDEMA.
ECG לא היה תקין, חדר שמאל מוגדל. הרופאים לא יודעים מה הסיבה לאי ספיקת כליות אקוטית. האם תוכלו לעזור לי? להפנות אותי לרופא שהכי בקיא בתחום?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם ואי ספיקת כליות אקוטית - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/07/2016אין לי נסיון אישי עם ה- RISATRIPTAN אבל יכול לגרום לעליה חדה של לחצי הדם.
עליו להבדק ע"י נפרולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



