מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלות לגבי הולטר ל.דיוליאנה30/01/2016
שלום,
אני בת 57 וסובלת כבר שלוש שנים מלחץ דם גבוה (בעיקר בתקופות החורף) . שאלותיי:
1. מדידות ל.ד בממוצע במנוחה הם סביב 99/155, ונוטלת סילריל 5 X 3 כדורים ביום. העניין הוא שלפעמים עם התרופה יורד רק ל82/135 ולפעמים יורד נמוך מאוד (67/117). האם זה תקין? והאם סוג הכדור והמינון נכונים?
2. נקבע לי הולטר בעוד שלושה ימים, ורציתי לדעת איך להתנהג במהלך היום. למשל: אני נוטה לעשות התעמלות אירובית כל יום, האם לוותר על זה ביום המדידה או אם זה דווקא חשוב לניטור?
3. האם לקחת תרופות כרגיל ביום הניטור או לא (כי כפי שאמרתי קודם, ל.ד. גבוה הוא רק בתקופת החורף).
בתודה מראש
יולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות לגבי הולטר ל.ד - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/02/2016ביום הבדיקה יש להתנהג כפי שאת נוהגת יום יום. גם הפעילות הרגילה, כולל התעמלות ולקיחת התרופות כרגיל.
הבדיקה תראה אם מידת האיזון ואם יש ירידות או עליות חדות מדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי לחלץ דם 140 על 85 עם טיפול תרופתי מפחד מנזק בכליותיאיא30/01/2016
לוקח כדור לקצב הלב וכדור לחץ דם אפשר להחליף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי לחלץ דם 140 על 85 עם טיפול תרופתי מפחד מנזק בכליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי30/01/2016על פניו לחץ הדם מאוזן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי דראסטי בלחץ הדםדני29/01/2016
שלום
אני בחור בן 45 בדרך כלל בריא. לא משתמש בתרופות. משקל תקין
בדיקות דם תקופתיות לפני 3 חודשים תקינות.
US בטן עליונה ותחתונה לפני חודש תקין ( בוצע עקב רגישות ברום הבטן ).
עקב צרבות ורגישות בקיבה בוצעה לי לפני חודש וחצי בדיקת גסטרוסקופיה.
הבדיקה תקינה ונאמר שזה רק קצת רפלוקס ולהעזר פה ושם במאלוקס / גסטרו.
לא משתמש בהם ומסתדר לבד. גם לא שיניתי תזונה.
במהלך הבדיקה הרדימו אותי עם 50 מיקרוגרם פנטניל
ו 7 מג דורמיקום
לקח לי כחצי שעה להתעורר והייתי כמה שעות די "זומבי".
מאז הבדיקה כבר מעל חודש! יש לי תופעה שלא חוויתי בעבר
והולכת ומחמירה. מעת לעת יש לי שעות של חולשה עזה
בקושי מזיז את עצמי ואז בודק לחץ דם והלחץ דם נמוך מאוד
כ 95-55 או אפילו היה 90-50
וזה לעומת לחץ דם בעבר של כ 120-70 או 130-70.
כמו כן לעתים בשינוי תנוחה מישיבה לעמידה מרגיש תשוש מאוד ושהדופק נהיה מאוד מהיר ושכמעט עומד להתעלף.
האם יכול להיות שההרדמה עם דורמיקום / פנטניל גרמה לי לשינוי כלשהוא
בכליה או באדרנלין שמשפיע על לחץ הדם?
האם יש צורך לעשות בדיקות כלשהן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי דראסטי בלחץ הדם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי30/01/2016לא מאמין שיש קשר עם התרופות שקיבלת בבדיקה לפני חודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספתשרון27/01/2016
במעקב יומי - כל כמה זמן רצוי למדוד את לחץ הדם, באלו שעות רצוי לעשות זאת, וכמה זמן אחרי נטילת התרופה ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/01/2016בדרך כלל אין כל צורך במעקב יומי.
מומלץ לבדוק בשעות שונות כל פעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלודיפין 5שרון27/01/2016
שלום ,
מהי השעה המומלצת לקחת תרופה זאת, וכלל , מתי רצוי לקחת תרופה כנגד ל.ד. ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלודיפין 5 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/01/2016אם יש מנה אחת ליום רצוי לקחת אותה בבוקר. זאת השעה עם הלחץ דם הגבוה ביותר במשך היממה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וזודיפ קומבו 10יאיר21/01/2016
שלום, הרופא רשם לי את הכדורים האלה לטיפול ביתר לחץ דם.
בתופעות לואי לעיתים קרובות בעלון התרופה כתוב שבץ והתקף לב בין שאר התופעות.
זה נשמע כמו בדיחה גרועה. לעיתים קרובות התקף לב? הגיוני?
תודה.
יאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וזודיפ קומבו 10 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/01/2016בכדור 2 תרופות המורידות לחץ דם, לרקנידיפין ומשתן - HYDROCHLOROTHIAZIDE.
התקף לב ושבץ אינן תופעות לוואי של תרופות אלה. נהפוך הוא המטרה לטיפול זה למנוע את הסיבוכים הנ"ל.
נראה תירגום לא מוצלח...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם וכולוסטרולאירית20/01/2016
שלום
בני בן 32 סובל כבר כמה שנים מלחץ דם גבוה [לוקח כדורים] לאחרונה בבדיקות הדם הכולסטרול 240 אני מדברת עם בני שהוא גר בארצות הברית כל הזמן על ספורט . והוא אמר לי שהרופא אמר שעם לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה אסור לעשות ספורט . זה הזוי מחינתי האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם וכולוסטרול - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/01/2016פעילות אירובית מומלצת ויש להניח שאם מטמיעה גם לחץ הדם וגם הכולסטרול יישתפרו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנודות בלחץ דםדולי17/01/2016
אני לוקחת אקספורג' 160/5 וקרדיולוק. גם הורמונים אסטרופם 2% ןאספירין 100 מ"ג. אני מודדת לחץ דם בבוקר לפני לקיחת האקספורג' ואז זה 145/80 . אני לוקחת את הכדור ומודדת לאחר שעתיים ומוצאת שלחץ הדם עלה ל-160/90. בלילה, לפני השינה , לחץ הדם יורד לאותו 145/80 או 140/80. מפליא אותי למה לחץ הדם יורד רק בלילה?האם הכדורים עוזרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות בלחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/01/2016אכן לחצי הדם לא יציבים לאורך היממה, כאשר בדרך כלל המדידות הגבוהות ביותר נמדדות בבוקר.
לגבי דרגת האיזון, כדאי לעשות בדיקת ניטור של 24 שעות עם מכשיר אוטומטי אשר גם יירשום מה בוקה בשעות השינה וייתן תשובה מה האחוז של המדידות הגבוהות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי16/01/2016
האם יש הבדל בין תרופות ממשפחת חוסמי בטא והשפעתם על הלחץ דם?
מדוע נורמיטן למשל עובד יותר טוב על לחץ הדם ויותר חזק מאשר קרדילוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי16/01/2016אכן יש הבדל בין חוסמי הביטא.
אין עדיפות של הנורמיטן על הקרדילוק. להיפך, לקרדילוק גם השפעה של חוסם אלפה שנותן עדיחפות מבחינת לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אבי16/01/2016חשבתי שקרדילוק הוא חוסם בטא-1 בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/01/2016יש לו גם תכונת חוסם אלפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לחץ דםעורי14/01/2016
שלום,
האם בדיקת לחץ דם (שרוול) הרבה פעמים ביום זה
מזיק?
ממתין לתשובה, בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי16/01/2016אין כל תועלת של בדיקת לחץ דם הרבה פעמים ביום.
בגדול לא אמורה להיות בעיה עם ניפוח השרוול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה בקריאטיניןרונית11/01/2016
בת 48 עם אי ספיקת כליות סוכרת ולחץ דם .. בשנה האחרונה קריאטינין תקין 1.1 , לפני חודשיים התחלתי להיות מטופלת בפריזמה 20 מ״ג ובבדיקה קריאטינין 1.4. האם לפריזמה יש השפעה על הכליות ובשל כך יש לי קריאטינין גבוה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה בקריאטינין - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי11/01/2016לפריזמה בדרך כלל אין השפעה על תפקוד הכליות.
כדאי לך להבדק ע"י נפרולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם במבחן מאמץדן10/01/2016
שלום
בן 41
נשלחתי לבדיקת מיפוי לב במאמץ בגלל:
RISK FACTORS SHORTNESS OF BREATH EKG QS IN ANTERIOR WALL RULE OUT CORONARY ARTERY DISEASE
כמו כן ידוע על גלי T שליליים אצלי מזה שנים (בעבר ביצעתי מבחן מאמץואקו רגיל, והיה תקין)
המיפוי בוצע בשלב אחד בלבד, צילום לאחר מאמץ.
בדיקת המאמץ:
ל"ד במנוחה - 140/90
דופק במנוחה - 97
ל"ד בסוף המאמץ - 220-80
בוצע מאמץ של 10:00 דקו, עד לדופק מירבי של 160 לדקה, המהווה 90 % מהדופק המקסימלי לגיל.
הרדיואיזוטופ הוזרק לאחר 9:00 דקות, בדופק 151.
המאמץ הופסק עקב - השגת דופק מטרה.
תלונות בעת המאמץ - עייפות
תרשים הא.ק.ג. הבסיסי: שינויים ST/T בלתי ספציפיים.
תרשים א.ק.ג.במאמץ סגמנט ST
צניחות ST מסוג downslope ממ 5-L 3-2 AVF V 6
תוצאות המיפוי עצמו היה תקין
האם בדיקת המאמץ תקינה? מה זה הצניחותST שהיו?
מבחינת לחץ הדם זה תקין ? (זה נמדד בעמידה, ככל הנראה גם התרגשתי, אולי זה קשור גם לדוק הגבוה שאיתו התחלתי את הבדיקה) 220/80 זה נורמלי לאחר מאמץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם במבחן מאמץ - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי11/01/2016לחץ הדם שלך גבולי במנוחה.
בתגובת לחץ דם מוגזמת במאמץ יותר סיכוי לפתח יתר לחץ דם בהמשך.
לגבי בדיקת המאמץ אינני מומחה בקרדיולוגיה, לכן אינני רוצה להטעות אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב לד"משלמה10/01/2016
בן 50. מטופל ברמיטנס כ-3 שנים עקב יל"ד.
1. במעקב שבועי ב-2 מדידות ביום (בהפרש כ-3 דקות)
כמעט תמיד המדידה השנייה נמוכה מהראשונה (לפעמים משמעותית).
לאיזו מדידה צריך להתייחס כמשקפת נכון יותר
2. ממוצע 30 מדידות בערך 130/84. אבל כרבע מהבדיקות לד"מ סיסטולי
נע בין 140 - 148. האם כדאי לגשת לרופא לבצוע בדיקות מקיפות יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב לד"מ - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי16/01/2016היתי ממליץ על בדיקת ניטור לחץ דם במשך 24 שעות עם מכשיר אוטומטי. היות והממוצעים גבוליים ויש הבדל בין המדידות, יוכל לתת תשובה אם צריך תוספת של תרופה או לחץ הדם אכן מאוזן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד לחץ דם אוטומטי מדויק - היש דבר כזה?שי09/01/2016
שלום רב,
לאחרונה אמי סובלת מלחץ דם לא מאוזן, עד לא מזמן היה לה רק לחץ דם גבוהה, אך לאחרונה אושפזה עקב לחץ דם נמוך ועילפון. ברצוני לקנות לה מכשיר לחץ דם אוטומטי כדי שהיא תוכל למדוד לעצמה בלחיצת כפתור במקום המכשיר האנלוגי שיש לה כרגע, ובפעם האחרונה מרוב שהיא חשה ברע היא אפילו לא יכלה למדוד לעצמה, אז חשוב לקנות לה מכשיר דיגיטלי שגם אבא שלי יוכל לתפעל בקלות ע"מ למדוד לה.
הכי חשוב שיהיה מדוייק כמה שיותר, מאחר ובמקרה שלה מדובר על לחץ דם גבוה ולפעמים גם נמוך, להבנתי הדגמים היקרים יותר לא בהכרח מדוייקים יותר, אז אשמח להמלצה טובה ואמינה בבקשה.
רב תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מד לחץ דם אוטומטי מדויק - היש דבר כזה? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/01/2016המכשירים שמודדים עם מנג'טה בזרוע בדרך כלל מדויקים.
יש לאמת את המכשיר במדידה עם מכשיר אחר בקו"ח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה על תגובתך,
שי09/01/2016שאלה - מה זה מנג'טה? (אילו סוגים עוד יש?)
לגבי הכיול מול מכשיר בקופ"ח - אוקי רשמתי לי.
האם מומלץ לאמת גם מול המד האנלוגי שיש לנו כבר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה על תגובתך, - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/01/2016מתכוון לשרוול המתנפח.
המכשירים שבודקים בשורש כף היד אינם מדויקים ומזייפים.
רצוי למדוד מול מכשיר שעבר אישרור, כמו בקו"ח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות לוואי של תרופותעורי08/01/2016
שלום,
בן 78 לאחרונה נמצא שיש לי לחץ דם גבוה
מטופל בתרופות,מעיון בעלון לצרכן של התרופות
מתברר שתוצאת לוואי של התרופה (דיובן אנדלדקס)
ישנה פגיעה במערכת הדם מכיוון שאני סובל מאנמיה וטלסמיה קלות יש לי בעיה.
שאלתי
1)האם ישנן תרופות ללחץ דם שאינן פוגעות במערכת הדם
אשמח לדעת אילו הם.מסריקה במשפחות התרופות לא מצאתי כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות לוואי של תרופות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/01/2016לכל תרופה יכולת לפתח תופעות לוואי.
DIOVAN אינה גורמת לאנמיה אפילו שיש תלסמיה.
אגב, לא מומלץ לשלב DIOVAN ו- ENALADEX.
על הרופא שלך לבחור את הטיפול המתאים ביותר בהתחשב בהיסטוריה הרפואית שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



