מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תודה על המענה המהיר .התיחסותך ללחץ דם סיסטולי גבוהסאם31/03/2016
תודה על תשובתך המהירה. ושאלה נוספת לרוב לחצי הדם הם שהסיסטולי מאד גבוה והדיאסטולי תקין .כמו 185 /85 170/70האם ישנם תרופות שמשפיעות יותר על הל.ח הסיסטולי תודה .יש לציין שטופלה בעבר בנורואסק והטיפול הופסק בעקבות בצקות ברגליים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על המענה המהיר .התיחסותך ללחץ דם סיסטולי גבוה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/04/2016לחץ הדם הינה פונקציה גלית מוגדרת בשיא הלחץ (סיסטולי) ונקודת הלחץ הנמוך ביותר (דיאסטולי). רוב התרופות משפיעות על שנייהם ויש לשחק עם תרופות אלה או אחרות על מנת לשאוף למספרים בתוך הנורמה.
לא תמיד אפשר להשיג זאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בלחץ דם שילובי תרופות ויעילותסאם30/03/2016
אמי סובלת מלחץ דם +סוכרת .מטופלת בואלסארטן פלוס 160./25 בבוקר וווזודיפ 10מג .ובערב שוב ןלסארטן 160 מג ווזודיפ 10 מג .למרות הטיפול לחצי הדם בבוקר לפני הטיפול נעים בין 160 -175 על 80 והרופאה העלתה את הוזודיפ ל3 פעמיים .במידע על וזודיפ מופיע שניתן פעם ביום עד 20 מג .אשמח לתשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בלחץ דם שילובי תרופות ויעילות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי31/03/2016אכן המינון המכסימלי המומלץ הינו עד 20 מ"ג ליום.
במקרים בודדים יש תועלת ב- 30 מ"ג אך גם עולה הסיכון של תופעות לוואי, בעיקר בצקות ברגליים.
יתכן ויהיה צורך להוסיף תרופה מקבוצה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה המהיר.לחץ דם סיסטולי
סאם31/03/2016תודה על תשובתך המהירה. ושאלה נוספת לרוב לחצי הדם הם שהסיסטולי מאד גבוה והדיאסטולי תקין .כמו 185 /85 האם ישנם תרופות שמשפיעות יותר על הל.ח הסיסטולי תודה170/70
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש להוריד עוד את לחץ הדםאברהם23/03/2016
מטופל ב2 מגר קדקס - 10 מגר אמלו -40 מגר דיובן סוכרתי כתוצאה מניתוח לבלב
לחץ דם סיסטולי נע בין 130-140 הדיאסטולי בין 65-70 האם במצב כזה יש לשאוף לירידה נוספת בלחץ דם -(גיל 72 קראטינין לאחרונה 1.45 )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש להוריד עוד את לחץ הדם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/03/2016לחץ הדם שאתה מתאר נחשב למאוזן ובערך מטרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר להמנעו באופן טוטאלי מצריכת מלחשרון21/03/2016
שלום,
אני בת 59. לאחרונה לחץ הדם שלי היה מעט גבוה, ובעקבות זאת אני נמצאת במשטר דיאטי, יורדת במשקל, נמנעת לחלוטין ממלח במזון, ושמתי לב כי כרגע לחץ הדם שלי תקין לגמרי.(גכנראה שגם בעקבות הירידה במשקל, וגם כנראה מההימנעות ממלח).
יש כנראה מעט מלח במזונות אלו אותם אני צורכת בלי שאוסיף : גבינה לבנה שאני אוכלת, בבשר הודו ,דג סלומון אפוי, ולחם קל .
השאלה שלי אם אדם רגיל יכול להפסיק לגמרי את צריכת מלח, ממש לחלוטין , או שזה יכול להיות מסוכן, ולגרום למחסור במלחים בגוף ?
תודה מראש על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשר להמנעו באופן טוטאלי מצריכת מלח - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/03/2016אין סכנה בהורדת כמות המלח בדיאטה.
יש רק לקחת בחשבון שיש מלח "מוסתר" באוכל. אגב, הבשר הכשר והלחם קל מכילים מלח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה לאחר השתלת מסתם בלב בשיטת TAVIשטרנברג מרים21/03/2016
לפני כחודשיים עברתי השתלת מסתם בלב בשיטת TAVI, מאז, יש לי לחץ דם גבוהה, מקבלת תרופות (ווזאדיפ 10, קרדיולוק) ולצערי לא עוזר ! הולטר לחץ דם ל-24 שעות ג"כ מראה שיש קפיצות של ל.הדם, מה יש לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה לאחר השתלת מסתם בלב בשיטת TAVI - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/03/2016עליך להבדק ע"י מומחה בלחץ דם על מנת להתאים את הטיפול למצבך הבריאותי. יש להתחשב בהשפעת ההצרות של המסתם ולחץ הדם על הלב ולהחליט בהתאם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר להשתמש במשחת וולטרן באי ספיקת כליות?אהרלה21/03/2016
ידוע לי שאסור להשתמש בכדורים של וולטרן למי שיש אי ספיקת כליות. השאלה היא האם זה חל גם על שימוש במשחת וולטרן - וולטרן אמולג'ל, וולטרן אמולג'ל פורטה??? שהרי אלו משחות לשימוש חיצוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מותר להשתמש במשחת וולטרן באי ספיקת כליות? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/03/2016התרופה שבוולטרן נספגת דרך העור לכן אין למרוח אותה אצל אנשים עם מחלה כליתית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנושא אי ספיקת כליות ויתר לחץ דם גבוהעופר20/03/2016
שלום דוקטור, אני בן 53 חולה בסכרת סוג 2 במשך כשלוש שנים עם סיפור רטינופטיה סוכרתית (BDRׂ) מטופל ב APIDRA,LANTUS, VICTOZA אך למרות זאת סכרת לא מאוזנת HBA1C 8.7 בנוסף לכך החמרה באי ספיקת כליות CR 1.84 ,UREA 63, K-5.2 ובאיסוף שתן אחרון של 24 שעות 4500 מ''ג חלבון ואני סובל מבצקות קשות ברגליים והרופא המליץ על פוסיד ובנוסף יש לי לחץ דם בלתי מאוזן שממוצע יומי עומד על 180\100 אני לוקח CADEX,NORMORESSAN ,NORMITEN אך הלחץ דם אינו מאוזן הרופא המליץ להוסיף LOTAN פעמיים ביום השאלה שלי האם אפשר לקחת פוסיד ולוטן כאשר יש ספיקת כליות ברמה הזאת והאם תוכלי להמליץ לי על כדור נוסף אני יודע לך מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בנושא אי ספיקת כליות ויתר לחץ דם גבוה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/03/2016אנשים הסובלים מפגיעה סוכרתית של הכליה נהנים מטיפול בתרופות כמו הלוטן. השילוב אכן מומלץ ויש להניח שיטיב עם מצבך.
בהחלט יש מקום לנטר את תפקוד הכליות כאשר צפויה עליה של הקריאטינין בצורה מתונה באופן מיידי עם התמתנות של הפגיעה הסוכרתית בטווח הארוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצקות עקב כדורים
בטי26/03/2016מטופלת לראשונה כחודש בנורווסק ובלוסרדקס + עקב גילוי של לחץ דם גבוה לאחרונה החלו בצקות בקרסוליים .שאלתי היא עד שאוכל להגיע שוב לרופא האם להפסיק את אחת התרופות או שניהם? קראתי באינטרנט שנובורסק עושה בצקות האם להפסיק בינתיים רק אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית נס קפה ל בסיס מים ושליש חלבדינה20/03/2016
שלום
כמה כוסות נס קפה מותר לשתות ביום על בסיס מים וקצת חלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיית נס קפה ל בסיס מים ושליש חלב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/03/2016הסוגייה לא ברורה עד הסוף. למעשה לאחר שתיית קפה יש עליה קלה בלחץ הדם אך לטווח הארוך כנראה שאין חשיבות. בעבודות אחרות נמצאה השפעה אצל אנשים מבוגרים השותים יותר מ- 4 כוסות ליום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוהה שלא מתאזן, מה אפשר להמליץ לנו לעשות? איך כן אפשר להוריד את לחץ הדם?חגית18/03/2016
אבי (68) סובל הרבה שנים מיתר לחץ דם, בעבר היו לו אירועים מוחיים לאחרונה היו בעיות בלב ועבר צינתור וגם יש חסימות בעורקי הצוואר שבינתיים הרופאים לא רוצים לנתח/לצנתר.
אבא שלי עבר כדורים שונים לטיפול בלחץ דם, הייתה תקופה של קצת ירידה בלחץ הדם עם שימוש באוקסאר. לאחרונה קיבל וקטור 80, ולסרטן 160 וספירונולקטון. גם כל אלה לא עוזרים.
אבי עושה פעילות גופנית ומקפיד על תזונה דלת שומן ומלח
אינו סובל מבעיות אחרות פרט לבעיות כלי דם
מה אפשר להמליץ לנו לעשות?
נשמח לעזרה/עיצה מהר ככל שאפשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוהה שלא מתאזן, מה אפשר להמליץ לנו לעשות? איך כן אפשר להוריד את לחץ הדם? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/03/2016רצוי להבדק ע"י מומחה ליתר לחץ דם על מנת לעבור על הבדיקות, בדיקה גופנית ולהתאים את הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
חגית19/03/2016למעשה היינו מספר פעמים אצל מומחים שונים ליתר לחץ דם ואני מניחה שהבדיקות הנדרשות נעשו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם סומק ולחץ דם גבוהיצחק13/03/2016
שלום רב
אני בן 18 זה זמן רב שיש לי בעיה של סומק בפנים בכל מיני מצבים [כגון צפיה במחשב ובמיוחד במצבי לחץ]זה כמובן גורם לי אי נעימות גדולה מה גם שכל דבר הכי קטן הופך אותי לאדום[לדוגמא בשעת מבחן אין פעם שאני לא גומר את המבחן סמוק כולי] כבר כמה פעמים שמכל מיני סיבות מדדו לי לחץ דם ותמיד זה היה גבוה מהממוצע הרופאים אמרו כל פעם שאולי זה בגלל שאני לחוץ מהבדיקה אבל בדרך כלל לא הרגשתי לחוץ רציתי לשאול ממה זה יכול לנבוע ומה אפשר לעשות נגד זה
בתודה יצחק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים עם סומק ולחץ דם גבוה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/03/2016כדאי לעשות בדיקת ניטור לחץ דם במשך 24 שעות עם מכשיר אוטומטי על מנת לוודא שאכן לחצי הדם גבוהים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה וחשש מאירוע מוחי- מה עושיםגלי09/03/2016
שלום רב.
אימי בת 62 ולא כל כך אוהבת לעשות בדיקות..היא סובלת מלחץ דם גבוה ותמיד כשישמצב שמלחיץ אותה אז לחץ הדם קופץ בהתאם. בדיקות כלליות שעשתה לאחרונה לא העלו בעיות מיוחדות מעט כולסטרול.. אתמול היה לה אירוע שהלחיץ אותה ולחץ הדם ככל הנראה עלה מאוד ובאמצע הלילה חשה לדבריה ״שהלב ממש קופץ מהחזה״ ככל הנראה פעימות מהירות. תיארה גם שהרגישה שהידיים שלה מעט כבדות כמו חולשה כזו..אבל התעוררה שתתה מים וחזרה לישון. מרוב שנבהלה לא נרדמה כל הלילה. לא יודעת האם התופעות נבעו מחרה בה איתה בעקבות אירוע מלחיץ שחוותה אתמול או שזה סימנים לשבץ..היום התופעות חלפו אבל היה לה לחץ דם גבוה שוב ולקחה כדור מתחת ללשון שנתנה לה אחותה. לחץ הדם ירד ל 140/85 יצוין כי אינה מטופלת בטיפול תרופתי כנגד לחץ הדם. שאלתי היא האם ייתכן שהאפיזודה שתיארה זה אירוע? מה כדאי לעשות הלאה? מה עליה לבקש מרופאת המשפחה? הכוונה היא איזה בדיקות עליה לבקש והאם כדאי לקבוע תור לנפרולוג..
אודה לתשובה כי אני ממש מודאגת וחוששת לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה וחשש מאירוע מוחי- מה עושים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי12/03/2016עליה להבדק ע"י רופא.
יתכן ויש להשלים את הבירור ובדיקת לחץ דם עם מכשיר אוטומטי במשך 24 שעות יתן תשובה האם יש לחץ דם משמעותי או לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת לחץ דם במכשיר ביתי אוטומטישרון08/03/2016
שלום,
רציתי לשאול את דעתך : על איזה יד מומלץ למדוד את לחץ הדם, ומהי המשמעות של הבדלים במדידות בין זרוע ימין לזרוע שמאל ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת לחץ דם במכשיר ביתי אוטומטי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/03/2016לחץ הדם עשוי להיות דומה בשתי הידיים.
לעיתים יש הבדל בין הידיים. כנראה שלחץ הדם האמיתי הינו הגבוה בין שניהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם דיזותיאזיד ותופעות לוואילימור05/03/2016
ד"ר שלום
אני בת 41 נוטלת 2.5 קרדילוק ולפני שבועיים הוסיף לי הרופא דיזותיאזיד 12.5 מ"ג.
בערך 10 ימים לאחר נטילת חצי הכדור החלו הפרעות בראיה טשטוש קל ושלשולים.
האם זה קשור לכדור?
בנוסף שתיתי אלכוהול מספר פעמים מאז שלקחתי את הכדור וקראתי שלא מומלץ כשלוקחים את הכדור הזה. האם זה באמת בעייתי?
ודבר אחרון הייתה לי אסטמה עד לפני 20 שנה האם עם זה יש בעיה?
תודה מראש לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם דיזותיאזיד ותופעות לוואי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/03/2016אכן התרופה יכולה לגרום לתופעות לוואי.
אם השלשול וטשטוש הראיה לא חולפים יתכן ויש להפסיק את התרופה.
אם לא מגזימים עם האלכוהול, לרוב אין בעיות.
אם יש כל ספק את יכולה להפסיק את התרופה זמנית ולעקוב אחרי תופעות הלוואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת תרופות להורדת לחץ דם ומועד ביצוע ספורטמשה כרמלי02/03/2016
אני נוטל באופן קבוע תרופות להורדת לחץ דם. האם נכון לא ליטול את התרופות לפני ביצוע ספורט אירובי, כי בזמן ביצוע הספורט לחץ הדם יורד ואז התרופות יורידו אותו עוד יותר לערכים נמוכים מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת תרופות להורדת לחץ דם ומועד ביצוע ספורט - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי09/03/2016תרופות המורידות לחץ דם עשויות להשפיע במשך כל היממה.
ההשפעה המידית של המאמץ הינה שמירה או עליית לחץ הדם במשך המאמץ, עם ירידה של ערכי לחץ הדם במשך התקופה בה מתבצעת הפעילות הגופנית.
אם יש ספקות, אתה יכול לבדוק מה קורה עם לחץ הדם בעת הפעילות הגופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות נגד הריון ויתר לחץ דם - גורמים?יערה26/02/2016
הי,
אני בת 33 וגילו לי לחץ דם גבוה מדי. בעצת הרופא נשים ירדתי מהגלולות נגד הריון כדי לבדוק האם יש קשר בין השניים.
תוך כמה זמן אפשר לדעת האם זה היה הגורם? האם עדיין אצטרך לקחת טיפול תרופתי נגד לחץ דם? הממוצע של ההולטר היה מעל 145 גם בלילה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות נגד הריון ויתר לחץ דם - גורמים? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/02/2016לאחר משספר שבועות אפשר לבדוק את תרומת ההורמונים ליתר לחץ דם.
אם הערכים לא יורדים לנורמה יהיה מקום להערכה לצורך קביעת הצורך לטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



