מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חלופות תרופתיות אפשריות לרמיפרילבלה13/11/2016
שלום רב!
אימא שלי, אישה בת 70, בריאה בדרך כלל, קיבלה רמיפריל ללחץ דם גבוה. הכדור עוזר ללחץ דם, אך היא סובלת מכאבי ראש בלתי פוסקים חזקים מאוד וסחרחורת במהלך כל היום. כשהיא מפסיקה לקחת את הכדור, תופעות אלו נעלמות תוך יומיים.
האם מניסיונך יש כדורים שכאבי ראש הם לא ברשימת תופעות לוואי? אשמח להמלצה, כי רופא משפחה לא יודע מה לתת במקום.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלופות תרופתיות אפשריות
ד``ר ויקטור פרחויקי13/11/2016בהחלט אפשר להחליף את הכדור בכל תרופה אחרת, כמו VALSARTAN או CANDESARTAN
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ענקית על נתשובה מהירה! מחר אבקש את החלופה שציינת.
בלה13/11/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאמת תרופות לחולה בן 20דינה13/11/2016
שלום רב!
בני חייל בן 20 סובל מיתר לחץ דם ראשון מגיל 12.
מאז נעשו בדיקות מקיפות ולא נמצא סיבה ללחץ דם.טופל באנלפריל ,רמיפריל,וזודיפ קומבו.לאחרונה טופל בדיאובן 80 מ"ג. בהולטר הממוצע הוא 142/82. ביום הממוצע 143/85.בלילה 140/72הממוצע.מדובר בחור רזה:גובה 180,משקל 71.
מה היית ממליץ?להגדיל את המינון?לעשות בירור חדש?בעבר נעשו לו גם דופלר כליות וגם MRI כליות והכל יצא תקין.
אני דואגת מאוד לבני,כי לפי הולטר יש ביום גם בלילה הערכים שמגיעים ל170.לחץ דם דיאסטולי יחסית בסדר.
חשוב לציין שבני ספורטאי,אוהב ועושה ספורט.
בתודה ובברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאמת תרופות לחולה בן 20
ד``ר ויקטור פרחויקי13/11/2016לחצי הדם עדיין לא לגמרי מאוזנים.
כדאי להבדק ע"י מומחה בלחץ דם במסגרת הצבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטוקריט מוגבר, הקזת דם ולחץ דםאורח11/11/2016
שלום
הופניתי ע"י המטולוגית להקזת דם, וזאת עקב המוגלובין 18.5, והמטוקריט 55%.
JAK2 שלילי.
בהפניה הרופאה רשמה:
נראה תוצאה של OSA וזריקות טסטוסטרוןץ
ממליצה על אספירין
וכן הקזת אחת לשבוע לשמור המטוקריט סביב 50%
לא ידוע לי על דום נשימה חסימתי, אך אני כן סובל מעודף משקל. האם דום נשימה חסימתי יכול לגרום להמוגלובין והמטוקריט ברמות כאלו?
אני כן מטופל בנבידו (בגלל רמות נמוכות של טסטוסטרון) ומאז החלה העליה בכדוריות האדומות.
האם להקזת דם מדי שבוע יש גם השלכות בריאותיות שליליות?
ואיך מבצעים מעקב בכדי לשמור על ערכים של המטוקריט 50%? מדי שבוע לבצע ספירת דם? לפני ההקזה? איך מקבלים השתקפות של הערכים תוך כדי תהליך ההקזות?
האמת שאני כבר לא יודע מה עדיף, האם לסבול מטסטוסטרון נמוך או מההשלכות והסיכונים שבטיפול שבעצם מעלים לי את ההמוגלובין והמטוקריט.
איך נוהגים במקרה כזה?
והאם הסימפטומים שיש בפוליצטמיה ורה (כאבי ראש, סחרחורות, עייפות, קוצר נשימה בעיקר בשכיבה) קיימים גם בפוליצטמיה משנית?
כי אני סובל מהדברים הללו, השאלה אם זה קשור לערכים המוגברים שקיימים אצלי.
כ"כ האם המוגלובין והמטוקריט גבוהים משפיעים על לחץ הדם?
תודה רבה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטוקריט מוגבר, הקזת דם ולחץ דם
ד``ר ויקטור פרחויקי13/11/2016להקזת דם במצבך לא רואה בעיות.
אבל נראה לי שלא שם הנקודה.
אם עודף המטוקריט הינו תוצאה של טסטוסטרון, תמיד אפשר להוריד את המינון.
אם זו סיבה אחרת יש לטפל בה.
אכן עליה בכדוריות אדומות יכולה לגרום ליתר לחץ דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם דיאסטולי נמוך ?אביעד08/11/2016
דוקטןר שלום
בן 32 בריא בדרך כלל, במדידת לחץ דם במכשיר ביתי
התקלבלו התוצאות הבאות :
120/61
118/60
122/68
האם הלחץ הדיאסטולי לא נמוך מדי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: לחץ דם דיאסטולי נמוך ?
ד``ר ויקטור פרחויקי09/11/2016לחצי הדם שלך תקינים לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה פעמים יש למדוד לחץ דם במכשיר ביתי?דינה03/11/2016
כדי לקבל תוצאה של לחץ דם במכשיר ביתי, כמה פעמים יש למדוד באותה פעם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה פעמים
ד``ר ויקטור פרחויקי03/11/2016לרוב פעם אחת מספיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה קורה אם בבדיקה הראשונית לחץ הדם גבוה?
דינה04/11/2016האם למדוד עוד פעם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה קורה
ד``ר ויקטור פרחויקי05/11/2016אם לחצי הדם תמיד גבוהים בפעם הראשונה עליך תמיד לבדוק 3 פעמים ולחשב את הממוצע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם הנובע מחרדהיפה23/10/2016
האם יתר לחץ דם הנובע מחרדה יושפע מתרופות להורדת לחץ דם?
אני לוקחת כבר כ-3 חודשים תרופות להורדת לחץ דם והוא לא יורד. יכול להיות שצריך תרופות הרגעה ולא תרופות נגד לחץ דם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר י.ל.ד. + חרדה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/10/2016אם יש לך לחצי דם גבוהים במשך חודשים לא סביר שיש קשר עם חרדה.
יש להניח שתרופה נגד חרדה יכולה לעזור אבל יש לבחון היטב אם יש קשר בין 2 המצבים. יש להניח שיש יש להשלים את הבירור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה- שאלהשרי22/10/2016
שלום,
אני בת 59, סובלת מקרישיות יתר בדם ולחץ דם גבוה.
אני משתמשת בד"כ בטריטייס 1.25 - פעם ביום.
לפני שלושה ימים עלה לי לחץ הדם בבת אחת עד לערכים מאוד גבוהים וגם הרגשתי לא טוב. עליית לחץ הדם באה לידי ביטוי בסחרחורת קשה וערכים שנעו בין :
187-150 הסיסטולי, ובין 85-75 הדיאסטולי . הדופק היה תקין (67-70) .
מייד התקשרתי לרופא שלי, ושאלתי אם לקחת קפטופריל-אסריל , והוא אמר לי שלא לקחת את זה, אלא לקחת עוד כדור טריטייס, ולעבור למינון של 2 כדורי טריטייס ביום (1.25 2X).
בהקשר זה יש לי שתי שאלות :
א. מכיוון שבזמנו לחץ הדם שלי ירד מאוד עקב ניסוי בשימוש במספר כדורים נגד לחץ דם (לא בבת אחת אלא כדורים שונים), רציתי לדעת אם אפשר לקחת את הטריטייס 1 בבוקר ואילו את השני - חצי כדור בערב ?
ב. שמעתי בעבר ממספר רופאים ששימוש בקפטופריל כאשר יש לחץ דם מאוד גבוה לא רצוי, וזה עלול להיות מסוכן, האם ידוע לך משהו על כך ? איזה סיכון יש בזה ? בעבר כבר לקחתי אותו כ 2-3 פעמים .
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/10/20161.25 מ"ג של טריטייס הינו מינון נמוך מאוד שמור בדרך כלל לאנשים עם אי ספיקת כליות.
העלאת המינון בעוד חצי כדור לא אמור להשפיע. לקיחת 2.5 ביום נחשב עדיין למינון יחסית נמוך ואכן הרופא שלך צודק.
בדרך כלל אין כל תועלת בהורדת לחץ הדם עם תרופות "חילוץ" שמשפיעות באופן מהיר, אלא יש לאזן את לחצי הדם אם תרופות שמשפיעות לאורך הזמן. הורדה חדה של לחצי הדם עלול להיות בעיתי יותצר מאשר לחצי דם גבוהים.
מדידות מעל 200/ 220 סיסטולי ונעל 120 דיאסטולי הם סיפור אחר, אבל אני מבון שזו לא היתה התמונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 59 לחץ דם גבוהשרי22/10/2016
שלום,
אני בת 59, סובלת מקרישיות יתר בדם ולחץ דם גבוה.
אני משתמשת בד"כ בטריטייס 1.25 - פעם ביום.
לפני שלושה ימים עלה לי לחץ הדם בבת אחת עד לערכים מאוד גבוהים וגם הרגשתי לא טוב. עליית לחץ הדם באה לידי ביטוי בסחרחורת קשה וערכים שנעו בין :
187-150 הסיסטולי, ובין 85-75 הדיאסטולי . הדופק היה תקין (67-70) .
מייד התקשרתי לרופא שלי, ושאלתי אם לקחת קפטופריל-אסריל , והוא אמר לי שלא לקחת את זה, אלא לקחת עוד כדור טריטייס, ולעבור למינון של 2 כדורי טריטייס ביום (1.25 2X).
בהקשר זה יש לי שתי שאלות :
א. מכיוון שבזמנו לחץ הדם שלי ירד מאוד עקב ניסוי בשימוש במספר כדורים נגד לחץ דם (לא בבת אחת אלא כדורים שונים), רציתי לדעת אם אפשר לקחת את הטריטייס 1 בבוקר ואילו את השני - חצי כדור בערב ?
ב. שמעתי בעבר ממספר רופאים ששימוש בקפטופריל כאשר יש לחץ דם מאוד גבוה לא רצוי, וזה עלול להיות מסוכן, האם ידוע לך משהו על כך ? איזה סיכון יש בזה ? בעבר כבר לקחתי אותו כ 2-3 פעמים .
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרי-קפטרופיל-כדור ישן.
שגב22/10/2016אני לא רופא,חובש,או בעל ידע ברפואה ,אבל חי טוב עם לחץ דם מאוזן זה-28 שנים בעזרת כדורים, מתוך 28 השנים כ-20 שנה עם כדור אחד קבוע .
כדור הקפטרופיל נחשב ככדור ישן,מאז צאתו פותחו כדורים טובים יותר,כדאי לבדוק עם מומחה ללחץ דם/נפרולוג שימוש בכדורים חדשים יותר.
לא מבין מדוע יש כדורים שאת נוטלת קבוע וכדורים שאת לוקחת 2-3 פעמים בשבוע?,
אם יש לך יתר קרישות בדם,מדוע זה לא מטופל?
אפשר לחיות טוב עם לחץ דם מאוזן בלי תנודות אם התרופות שלך מותאמות לך.
מציע לך לגשת לרופא מומחה ליתר לחץ דם או נפרולוג כדי לבדוק מחדש אם התרופות שאת נוטלת מתאימות לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שגב
שרי23/10/2016תודה שגב על הרצון הטוב,
הקפטופריל נמצא אצלי בבית למקרי חירום בהם לחץ הדם שלי עולה למרות הכדור הקבוע.
בזמנו אמר לי זאת רופא . הוא אמר לי לקחת אותו במקרי חירום בהם לפתע לחץ הדם מזנק למרות הטיפול, ככדור SOS , למצב כזה.
לאחרונה שמעתי כי התנהלות כזאת אינה בריאה ואינה רצויה, ולכן אמר לי הרופא שלי להוסיף על כדור אחד של טריטייס - כדור נוסף, כך שאקח אותם פעמיים ביום.
תודה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית להורדת לחץ דםדינה17/10/2016
שלום
איזו פעילות גופנית וכמה מומלץ לטיפול בלחץ דם גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית
ד``ר ויקטור פרחויקי19/10/2016לאחר פעילות אירובית 3 פעמים בשבוע במשך כשעה יש ירידת לחץ דם. מדובר בהליכה, ריצה או שחייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת לחץ דם במכשיר ביתידינה17/10/2016
בבדיקה אקרעית בבית בשלוש בדיקות זו אחר זו נמצאו התוצאות הבאות:
1. 190/80
2. 166/81
3. 136/74
האם זה תקין? או מה עלי לעשות?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשיר ביתי
ד``ר ויקטור פרחויקי19/10/2016יש לחזור על המדידות.
אם התופעה חוזרת על עצמה, יש להתיעץ עם הרופא שלך.
יתכן ויש מקום לבדיקת ניטור לחץ דם עם מכשיר אוטומטי במשך 24 שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ל"ד דיאסטולי גבוה באופן קבוע - אשמח לעצתכם לבדיקות נוספותנטע08/10/2016
שלום , שמי נטע בת 28 .
ברקע היפותאירודיזם 100 מק ביום , בתהליך איזון שהופר עכשיו מאזנת בחזרה .
מזה שכמה שנים טובות (לפחות 8 ) ברוב הפעמים שבודקים לי לחץ דם הערכים של הדיאסטולי גבוהים ( מעל 90 ) והסיסטולי יכול לנוע מ 130 ועד ל 140 .
בדיקת מאמץ שנעשתה יצאה תקינה , אולרסטואד עורקי צוואר יצא תקין ,בדיקות דם תקינות .
ברקע אימי שסובלת מהרחבה בשורש האורטה ( אצלי תקין מבדיקה שנעשתה)
משקלי 91 וגובהי 1.70 .
מוזר לי הנושא.
הרופאה שלי בפעם הראשונה נתנה לי רמפרמיל 5 מק פעם 1 ביום בלבד ורק אם הל"ד הסיסטולי מעל 130 .
ברצוני לדעת ממה יכול להיות המצב ? והאם הגוף לא יתרגל לתרופות אם אתחיל לקחת .?
אודה מראש על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל"ד דיאסטולי גבוה באופן קבוע - אשמח לעצתכם לבדיקות נוספות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/10/2016היתי ממליץ על בדיקת ניטור לחץ דם עם מכשיר אוטומטי במשך 24 שעות על מנת להחליט אם צריכה טיפול או לא.
יש להניח שאם תרדי במשקל גם לחצי הדם יירדו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם מעל הנורמהאהוד07/10/2016
שלום, אני בן 22 עם דלקת מפרקים פסוריאטית ברקע.
יש לי לעיתים לחץ דם סיסטולי גבוה, בבדיקות לחץ דם אקראיות הוא פעם היה 172, לפעמים בסביבות 150, אבל רוב הפעמים הוא בסביבות 135-140.
הדיאסטולי מצד שני לעיתים נמוך מדיי- לפעמים 50, פעם היה אפילו 48, ולרוב הוא בסביבות 60-65.
בגלל תלונות של הרגשה של הפרעות קצב לב עברתי בירור קרדיולוגי שכלל הולטר לב, ואקו לב במאמץ שיצאו תקינים, ומצאו בהולטר הפרעת קצב שהיא פעימה מוקדמת.
הופניתי גם לנפרולוג ששלח להולטר לחץ דם ולאולטראסאונד של עורקי כליות שיצא תקין.
בסיכום של ההולטר לחץ דם יצא שהממוצע:
ממוצע ביום: סיסטולי 135, ודיאסטולי 66
ממוצע בלילה: סיסטולי 121, ודיאסטולי 51
-רוב לחץ דם הסיסטולי מעל הנורמה בין 12:27 ל19:01
רציתי לציין שגם הדופק שלי הרבה פעמים גבוה ביום-יום לעיתים אפילו קצת מעל 100 בעמידה.
אז איזה עוד בירורים לדעתך עליי לעבור?
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם מוזר - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/10/2016ע"פ תוצאת ההולטר אין לך לחץ דם גבוה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוראות לבדיקת לחץ דם בייתידינה06/10/2016
שלום רב
ברצוני לדעת איך למדוד לחץ דם במכשיר ביתי
1. באיזה יד?
2. כמה פעמים למדוד באותה מדידה? מאחר והבנתי שלחץ דם הראשוני הוא גבוה ובפעמים הבאות הוא יורד.
3. באיזה שעות ביממה הכי כדאי לבדוק? הלחץ דם הכי אמין?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוראות לבדיקת לחץ דם בייתי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי08/10/2016אין חשיבות ליד אבל בדרך כלל הצד הגבוה ביותר קובע.
לחץ הדם הינו הממוצע של כל המדידות.
לגבי השעות, בהתחלה רצוי לבדוק שעות שונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית נס קפה והשפעתו על לחץ הדםדינה30/09/2016
שלום
האם לשתיית 4 כוסות נס קפה ביום יש השפעה מתמשכת וקבועה בהעלאת לחץ הדם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיית נס קפה והשפעתו על לחץ הדם.... - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי03/10/2016לא ברור. השפעת הקפה הינה קטנה אם בכלל בשתייה ממושכת. רוב העבודות המדעיות נעשו על קפה אמיתי ולא נס. אין הנחייה רפואית חד משמעית להפסקת שימוש בקפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיתוי לקיחת קרדילוק 5 מיליגרםענת28/09/2016
שלום. אני בת 62, בריאה בדרך כלל. אבל בגלל פלפיטציות מקבלת קרדילוק . מתי במשך היום , מומלץ לבלוע התרופה ? ( עשיתי מיפוי לה והולטר ולא נמצאה הסיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיתוי לקיחת קרדילוק 5 מיליגרם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי03/10/2016כאמור, בשעות הבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



