מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מאפים מחבלים בירידה במשקל?חנן30/04/2018
בורקס+מילפה יכול להזיק לגוף/לחבל אם מנסים לרדת
במשקל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנן, שלום
רחל גרנות30/04/2018שלום לך, בורקס וחבריו בהחלט לא מוסיפים בריאות. הם מכילים שומן לא רצוי בכמות גדולה שלא מומלצים וגם מכילים הרבה קלוריות שמחבלים בתהליך הירידה במשקל. אז, בקיצור, ממש לא מומלץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה נכונה- שמירה על בריאותחן30/04/2018
הי,
לא בטוחה אם אני בפורום הנכון אבל אנסה.
התזונה שלי מאוד לא מאוזנת/נכונה, בדכ אוכלת המון גאנק פוד ולא בטוחה איזה דברים בריאים בשבילי הרי על כל אדם משפיע אחרת.. והייתי שמחה לקבל עצות של מה לאכול ומתי וכמה.. אולי עם רשימות אצליח לעשות סדר..
אם זה חשוב בת 27 1.67/50
חשוב לי לציין, לא מחפשת דיאטה אלא בריאות.. תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חן, שלום
רחל גרנות30/04/2018שלום לך, השאלה שלך פשוטה, אבל התשובה מאוד מורכבת וארוכה. אגב, המילה דיאטה באמת מדברת על תזונה. היא הפכה למילה "גסה" לדעתי, בגלל שהיא מתעסקת הרבה מאוד בנושא הירידה במשקל. אני מציעה לך קצת לקרוא בנושא, אולי ללכת לשמוע קצת הרצאות. אבל, בכמה מילים תזונה נכונה ובריאה צריכה לכלול את כל קבוצות המזון. לכל קבוצה יש תפקידים בשמירה על בריאותינו. הקבוצות כוללות את קבוצת הירקות, קבוצת הפחמימות שכוללות לחם, אורז, תירס, שבולת שועל וכו,, קבוצת החלבונים שכוללות חלבון מן החי כמו עוף, דגים, בשר, מוצרי חלב, ביצים ומן הצומח כמו קטניות. קבוצת השומנים וחשוב לא לשכוח שתייה ורצוי, מים. אם תפחיתי באכילת מוצרים מתועשים ותאכלי מזונות שמזכירים את נקודת המוצא שלהם. תשמרי על סדר ארוחות מסוים שמתאים לאורח החיים שלך, הרי תעשי צעד חשוב לקראת קידום בריאותך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבצק ממולא גבינה בהריוןעלמה29/04/2018
שלום,
אני מתכננת לטוס לטיול בגיאורגיה בתחילת ההריון ורציתי לדעת האם אני יכולה לאכול חצ'אפורי\מאפי גבינה אחרים: מדובר בבצק ממולא גבינה (שלא בטוח שעברה פסטור) אך המאפה נאפה בתנור בחום גבוה.
האם עדיף להימנע? או שבגלל שהמאפה חומם ניתן לאכול ללא חשש?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, עלמה
רחל גרנות30/04/2018שלום לך, אין לי מושג איך המאפה הזה נעשה. אבל, עדיף להיזהר מאשר לקחת סיכון ואפילו הקטן ביותר. נסיעה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאכל חלבי למי שמנסה לרדת במשקלחיים29/04/2018
מותר לאדם שמנסה לרדת במשקל לאכול גבינה
צהובה 9% שומן פעם ביום ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיים, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, כל דבר ניתן לאכול. אין אסור, הכול מותר. מדוע שלא תוכל לשלב פרוסת גבינה צהובה? אגב, אתה יכול להכניס לתפריט פרוסת גבינה רגילה. חשוב ללמוד לבנות תפריט שמתאים לאורח החיים, אהבות והעדפות. ואגב, פרוסת גבינה צהובה רגילה - 100 קלוריות. פרוסה 9% כ-70 קלוריות. זה כל ההבדל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליפה של ביצה שאינה נפרדתרינה28/04/2018
שלום,
רציתי לשאול לגבי קליפה של ביצה קשה שאינה נפרדת בקלות, מה אני צריכה להסיק מזה?
תודה לתשובה
רינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רינה, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך,
לי לא ידוע על משהו מוגדר בקשר לכך. אולם, יכול להיות שפשוט איני יודעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בשליש ראשון להריוןגלית27/04/2018
שבת שלום,
בשעה טובה אני בשבוע 7 ונצפה דופק.
בשבועיים האחרונים אני לא מסוגלת לאכול חביתה, בקושי גבינות, לא בשר ולא דגים, אותם "טרפתי" לפני ההריון.
אני אוכלת פירות, יוגורט 1.5%, שקדים ואגוזים, מעט ירקות, מעט לחם ומעט פתיתים מחיטה מלאה ואיכשהו הצלחתי לאכול מעט מרק עוף.
אני שותה חליטת תה תומכת ולפעמים כוס קפה אחת ביום.
אני חוששת שבתזונה שלי אין מספיק חלבונים, בטח ובטח בתקופת התפתחות קריטית זו.
משעות אחה"צ יש לי צרבות (כרגע ללא בחילות) וכמובן מהצהריים עייפות יתרה כשקרה שהעיניים ממש נעצמו.
אשמח להצעה לאכילה טובה ומזינה יותר.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלית, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום, ראשית, מזל טוב. את מתארת הרגשה של מליוני נשים בהיריון. הטעמים משנים ואם לפני כן, אכלת בשר, עוף ודגים, הרי כרגע רק הרעיון לאכול את זה, עושה לך לא טוב. את יכולה כרגע לנסות לקבל חלבון ממקורות צמחיים. כלומר, השלוב של פחמימות עם מוצרי חלב מהווה מקור לחלבון שלם. וכך, את היוגורט עם פחמימה כמו לחם או אולי גרנולה, בעצם קבלת חלבון שלם. או לחם עם קצת גבינה. אפשרות נוספת היא השלוב של פחמימות וקטניות. לחם עם חומוס או אורז עם אפונה או עדשים הם שלובים שמספקים חלבון שלם. והעייפות? זה חלק בלתי נפרד מההיריון. פשוט, לנצל כל הזדמנות ולנוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
גלית29/04/2018תודה על תשובתך.
אני פחות בעניין של חומוס קנוי ולהכין לא הכי מצליחה, כך גם לא מסוגלת לאכול עדשים, אפונה וכד'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר במגנזיום בהריון שבוע 16בחורה3026/04/2018
שלום. בהריון שבוע 16, נוטלת פרנטל של אלטמן בלבד. בשבועיים האחרונים יש לי תופעה של עין קופצת, קראתי שייתכן בגלל מחסור במגנזיום. איך אפשר לדעת האם יש חוסר והאם מומלץ ליטול תוסף?
בנוסף, קראתי פה שמומלץ 800 מק"ג חומצה פולית ובפרנטל יש רק 400. האם להוסיף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
רחל גרנות30/04/2018שלום לך, ההמלצה בנוגע לחומצה פולית היא 400 מק"ג ליום. לגבי נטילת כל תוסף מזון את צריכה להתייעץ עם הרופא המטפל בך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכת חלבון מינימלית בשבועניר25/04/2018
שלום רב
אני בן 59 ובריא.
התזונה היומית שלי כוללת כ 40 גרם חלבון (רובו צמחי) ואני שוקל 72 קג.
בכוונתי להתחיל להתאמן כ 3-4 פעמים בשבוע במכון כושר (פעיול ארובית ואנארובית).
האם עקב התחלת הפעילות הגופנית שציינתי, אני נדרש להגדיל משמעותית את צריכת החלבון היומית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניר, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, ההמלצה היא לצרוך כגרם חלבון על כל ק"ג. וכך, אתה אמור לצרוך כ72 גרם חלבון. רק ספורטאים מקצועיים צריכים להעלות את כמות החלבון. פעילות גופנית של 3,4 פעמים בשבוע עם עצימות בינונית לא מצריכה שינוי. ואני מייעצת לך לא להתחיל עם כל התוספים שבחלק מהמכונים מעודדים. אם אתה בספק, פנה לקבל ייעוץ מגורם מקצועי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי דלקת כיבה כרונית רעבה אחרי ארוחות בשעהמאמי25/04/2018
הי למה אני לא מרגישה שובע להרבה זמן לאחר אכילת סיבים או ציה ..או כל דבר שאמור לתפוח בכיבה להרגיש שובע לשעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמי, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, בפנייה את מציינת שיש לך דלקת קיבה כרונית ואחר כך שואלת למה מזון עתיר סיבים לא משביע? למה הכוונה? ךא הבנתי את השאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדים שרויים במים וערכים תזונתייםמיכל25/04/2018
אני נוהגת להשרות שקדים במים למשך כ-6 שעות ולאחר מכן לקלף את הקליפה ואז לאכול. האם תהליך זה מבטל את הערכיים התזונתיים של השקד במיוחד ההשריה במים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, רבים ממליצים על השריית שקדים. ההשריה לא פוגעת בערכים התזונתיים. ההמלצה היא להשרות כמובן במים נקיים, בכלי זכוכית ולהשרות את הכמות שמתכננים לאכול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול במים וערכים תזונתייםאיש אחד24/04/2018
שלום,
האם בישול במים רותחים למשך זמן מסוים של כל מזון שלא יהיה (כגון: אורז, קינואה, עדשים וכו') לא הורס גם את כל הערכים התזונתיים שהם מכילים?
עקב גילוי של לחץ דם התחלתי לשתות מיץ לימון עם שום כתוש (בנוסף לכדורים – אחד ביום – שאותם אני מתכוון להפסיק בשלב מסוים).
את השום אני כותש, ממתין 10 דקות ומוסיף למים חמים ואפילו רותחים (קראתי שזה משחרר את החומר הפעיל הרלוונטי).
לאחר דקה אני מוסיף לימון ושותה.
האם אכן המים הרותחים או החמים גורמים לשחרור החומר הפעיל בשום או שמא הורסים אותו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איש אחד, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, את השאלה הספציפית הזאת אני מציעה להפנות לפורום של תזונה אלטרנטיבית. זו לא המומחיות שלי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מרגישה שובע אחרי ארוחותמאשי24/04/2018
הי
אניומית וקוראת יל דברים שמכילים סיבים ונותנים הרגשת שובע למה לי לא עוזר ואני הרבה מעט זמן מרגישה רעבה?שמתי זרעי ציה בים פושרים עם מעט מיץ לימון קראתי שמרגידים שובע ולדתות במשך היום אני מהבוקר דותה ונשארה רק כוס אחת ולא הרגשתי הבדל בקשר לשובע
האם זה בגלל דיש לי דלקת כרונית בקיבה?מה אעשה מה יכול לעזורלי להרגיש שובע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאשי, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, נדמה לי שהפנית לי את השאלה הזאת מחדש. הרגשת השובע היא אישית מאוד. את צריכה למצוא את המזונות שמשביעים אותך יותר. יש אנשים שפחמימות כמו לחם משביעים אותם ויש כאלה שדווקא בשר. באופן כללי, מזונות עשירים בסיבים אמורים לתת הרגשת שובע. במקרה שלך, עושה רושם שזה לא נכון. האם זה נכון לך לאכול מזונות עשירים בסיבים במצבך? כדאי לך לקבל ייעוץ אישי שינסה להתאים את התזונה הנכונה למצבך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים של שיבולת שועל גסהצילה24/04/2018
היי,
האם הערכים התזונתיים של שיבולת שועל גסה נשמרים בעת אפייה בתנור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילה, שלום
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנודות במשקל ללא סיבההדס24/04/2018
מזה כחודש וחצי התחלתי לראשונה בחיי דיאטה אני אוכלת לפי תפריט מאוזן ומשתדלת לעשות ספורט ואכן יש ירידה יפה, אני נשקלת מידי בוקר ורואה שינויים די קיצוניים בוקר אחד אני יכולה לראות שעליתי 2 קילו ואחרי יומיים הם אינם חשוב לציין שאני אוכלת כל יום פחות או יותר אותו דבר. גם הגוף לפעמים נראה רזה וחטוב ויש ימים שהוא נראה נפוח בלי קשה למספר על המשקל. כיצד זה ייתכן? ואיך אוכל לשמור על ירידה הדרגתית וקבונה ללא תנודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדס, שלום
רחל גרנות30/04/2018שלום לך, איני יודעת בת כמה את, אבל, את בת מזל שלא היית בעולם הדיאטות. ומכיוון שזו ההתנסות הראשונה שלך כדאי שלא תיפלי למלכודות החשיבתיות, רגשיות והתנהגותיות של עולם הדיאטות. זהו "עולם אכזר" עם הרבה חוקים דרקוניים, רשימה אינסופית של מאכלים "אסורים" ורשימה קטנה להפליא של מזונות "מותרים". אני מאוד מקווה שבנית תפריט מאוזן שכולל את כל קבוצות המזון. אני גם מקווה שהתפריט משביע ואת לא רעבה מדי. וכפי שאת רואה הגוף שלנו דינאמי ויש שינויים. זה לא רק במשקל, גם לחץ הדם, ערכים בבדיקות דם משתנים. כ-60% ממשקל הגוף בא מנוזלים. כך, שכל שינוי במאזן הנוזלים יכול להביא לשינוי במשקל. לכן, כדאי שתימנעי משקילה יומית. פעם בשבוע זה די והותר. קבלי את התנודות כחלק מהתהליך ואל תתני למאזניים להכתיב את ההרגשה שלך. אם את אוכלת נכון, שותה מספיק , תמשיכי לרדת במשקל. מקווה שאת לומדת משהו מהתהליך. כי זה לא מספיק לרדת, צריך ללמוד לשמור על המשקל. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק של אוכל וכולסטרולרומי21/04/2018
כמה כולסטרול יש בשווארמה+ מה יותר עדיף זה
או שניצל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רומי, שלום
רחל גרנות30/04/2018שלום לך, הבעיה בשווארמה היא כמות השומן שמוסיפים לבשר בעת ההכנה. שניצל שעשוי מחזה עוף כמות הכולסטרול היא קטנה. תוספת הקלורית באה מהטיגון , פירורי הלחם סופגים כמות גדולה יחסית של שמן. אולם, לאכול מדי פעם שווארמה או שניצל זה ממש בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


