מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סוכר ופחמימות במיץ פירותנתן21/04/2018
במיץ פירות טבעי יש סוכר/פחמימות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, נתן
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, פחמימות זה סוכר. ובמיץ פירות יש סוכר, כלומר, פחמימות. זה סוכר פשוט, כלומר, פחמימה פשוטה שהיא פחות מומלצת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי כולסטרול ותוספי תזונהאביעד17/04/2018
,
בן 41 עוסק בספורט,בריא בדכ..ללא עבר משפחתי של כולסטרול או מחלות עורקים או לב , שוקל תקין ביחס לגובה.
ב US רשמו לי כבד מעט שומני והמליצו לי על שינוי תזונה.
אני אוכל מבוקר משתדל לא מטוגן,הרבה ירקות וכמה וממנן בשר אדום
אבל בבדיקות דם התוצאות הללו :
cholesterol - 274 mg/dl
trigyceridies - 147 mg/dl
cholestrol hdl - 52 mg/dl
cholesterol ldl - 192 mg/dl
non hdl cholesterol - 222 mg/dl
לפני לקיחת סטטינים מרופא ,האם שווה לנסות תוספים כמו :
ליטרופ של סולגאר
או פיטוגארד של טבע
או ננוסטרול של אלטמן ,
על מי שמעת כיעיל ?
או שזה שלב שאני בסיכון ועלי להתעשת ולקחת סטטינים (שלצערי הבנתי שגורמים לתופעות לוואי אחרות כגון התכווצות שרירים וכו...)
אלא אם כן יש משהוא תרופתי חדש ..
תודה רבה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, אביעד
רחל גרנות29/04/2018שלום לך, אכן, רמות הכולסטרול קצת גבוהות. 192 לכולסטרול הכללי ו192 לכולסטרול הרע. אתה גם במשקל תקין ועוסק בספורט ולכן, המסקנה היא שכנראה הכבד אצלך מייצר כולסטרול בכמות גבוהה. אתה יכול , כמובן, לפנות ולקבל ייעוץ תזונתי ולנסות במשך כחודשיים לשנות את התזונה כדי להשפיע על רמות הכולסטרול. באם זה לא ישנה את התמונה , כדאי לדעתי, לקחת סטטינים. יחסי הציבור של התרופות האלה גרועות. ובעצם, הן מצילות חיים. יש הרבה סוגים ומינים ובאים תחווה תופעות לוואי כלשהן, ניתן לשנות את סוג התרופה. אני לא מאמינה שכל התוספים משפיעים. ומכיוון שאני קצת צינית, הרי לדעתי, התוספים האלה משפיעים רק לכאלה שאין כולסטרול גבוה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לא להעלות במשקל בהריון?יערה17/04/2018
יש לי נטייה להשמנה, אני בתחילת הריון ראשון וכבר התחילו לי הגחמות לכל מיני דברים. איך אפשר לשלוט בזה ולא להעלות במשקל באופן חריג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יערה, שלום
רחל גרנות17/04/2018שלום לך, ראשית, מזל טוב. ובכן, ראשית, צריך לזכור שאת לא אוכלת בשביל שניים. היריון דורש לא יותר מ300-400 קלוריות נוספות. וחשוב, לא פחות , זה לשמור על תזונה מאוזנת ואיכותית. הקפידי על ארוחות מסודרות. זה מפחית מהצורך בכל הנשנושים. בדרך כלל, ויתור, דילוג על ארוחה מסתיים באכילת יתר. ארוחות מסודרות עוזרות באיזון רמות סוכר וכך מפחיתות במה שאת קוראת גחמות. ואגב, מותר גם לאכול שטויות, אבל זה ממש לא נכון לאכול הרבה שטויות ומעט אוכל אמיתי. תכנני גם את ה"גחמות". זו ההזדמנות ללמוד לאכול כמויות קטנות יותר. וכמובן, את אמורה לעלות במשקל בזמן ההיריון, אבל בצורה נכונה. ואל תהססי לפנות לייעוץ אם מרגישה שאת קצת מאבדת שליטה. שיהיה בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצות להרזיה ללא ניתוחקטי קלר15/04/2018
אני בת 71 עודף משקל מאז ש נולדתי!! לאחרונה הוספתי קילוגרמים רסים שמתרידים אותי. שאלתי אם קיים איסה שביא תרופה שעוזרת להרזיה כי בגילי לא היתי מעונינת לניתוח קיצור קיבה בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, קטי
רחל גרנות16/04/2018שלום לך, אני מבינה את התיסכול שלך. אבל, לצערי, אין עדיין תרופה שעובדת ללא תופעות לוואי. יש היום כמה תרופות , בדרך כלל, ניתנות בזריקות . אולם, גם הן לא מאפשרות לאכול כל מה שבא לנו ולרדת במשקל. רופא המשפחה הוא הכתובת לקבל אינפורמציה. אני מציעה לך לא להתפתות לשום פרסומת באינטרנט על תרופות שמאפשרות ירידה במשקל מהירה. בחלקן הן מסוכנות ובחלק אחר פשוט לא יעילות. גם כאשר מפרסמים טבעי וכו', זהירות, לא להתקרב!! והטוב ביותר, היא שוב לקחת אוויר, להתאזר בסבלנות ולהתחיל תכנית ירידה במשקל שפויה. כזו שמאפשרת חיים רגילים, בלי סבל מיותר. וכל ק"ג שאת יורדת , זה רווח נקי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבקת פחממות חדרי כושר ועליה במשקלאופק15/04/2018
אני בן 24 בגובה 1.70 ושוקל 48 קילו
ואני שני רבות מנסה לעולת במשקל בעזרת תזונה נכונה וספורט אבל זה לא ממש מצליח לי
וחשבתי לנסות גיינרים מזיק ? מועיל כדי או לא ?
אתה הייתה מכניס את מוצרים אילה לגוף שלך ?
( אבקה של חברה שעוסקת בתחלפי מזון נירא לי יותר מאוזן ובראי זה נכון?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, אופק
רחל גרנות15/04/2018שלום לך, אני מציעה לך להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתה מחליט כל מיני מוצרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית לצמצום היקפיםראול14/04/2018
כפיפות בטן יכולים לצמצם היקפים באיזור הבטן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראול, שלום
רחל גרנות16/04/2018שלום, כפיפות בטן יכולות בהחלט לחזק את חגורת הבטן/גב וכך, מביאה לצמצום היקפים. אולם, סבלנות, זה תהליך שדורש זמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוקולד עלית ספל שיש עם מוס בהריוןפלנית11/04/2018
שלום רב,
רציתי לשאול אני מאוד אוהבת שוקולד ובזמן אחרון אני אוכלת שוקולד עם מוס של עלית. אני בשבוע 30+
האם יש בעיה עם זה? למרות שזה מוס בגלל שזה תעשייתי אז זה בסדר?
פתאום התחלתי לחשוש כי זה מוס.
אודה מאוד לתשובה,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון: שוקולד עלית שנקרא ספלנדיד עם מוס
פלונית11/04/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה קלוריות צריך לשרוף ביוםלירז11/04/2018
שלום, רציתי לדעת בהנחה שאני אוכלת ביום
1500 קלוריות כמה קלוריות אני אמורה לשרוף כדי לרדת במשקל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, אורטל
רחל גרנות11/04/2018שלום לך, התקציב הקלורי לירידה במשקל תלוי בכמה גורמים. גיל - בגיל צעיר יותר ניתן לאכול יותר. לצערי, ככל שמתבגרים התקציב יורד. פעילות גופנית- ככל שפעילים יותר, אפשר לאכול יותר. יש גורמים נוספים. אבל, באופן עקרוני אני מציעה לא לרדת מתחת ל1200 קלוריות. אני יודעת שזה מפתה לנסות לאכול פחות, אבל, בינינו, כמה זמן אפשר לרעוב. לא כדאי להכניס את הגוף למצב של חסך. 1200 קלוריות ביום אמור להוריד את כולנו במשקל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יכול להפסיק לנשנשדורון10/04/2018
אז החלטתי לקחת את עצמי בידיים, נרשמתי לחדר כושר ואני מתמיד, התחלתי לאוכל מסודר ולהקפיד על אוכל מבושל בבית ולא לאכול בחוץ, והכל טוב ויפה אבל בשעות הערב הגוף ממש מכריח אותי לנשנש, לא משנה מה עושה וכמה מנסה להימנע ולהתעלם מהצורך, בסוף הוא גובר עלי... מתוסכל מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, דורון
רחל גרנות10/04/2018שלום לך, ובכן, אתה ממש לא לבד. המשפט "הגוף ממש מכריח אותי לנשנש" נחמד. זאת אומרת, זה ממש לא אני, זה הגוף, כלומר, מחוץ לאחריותי, זה משמיים... ובכן, זה ממש לא הגוף, אלא, אם ארוחת הערב לא מספקת ואתה רעב. ובמקרה זה אתה צריך לשנות את ארוחת הערב בהתאם. אולם, ברוב המקרים הצורך בנשנוש בא ממקום אחר לגמרי. משעמום, חוסר תעסוקה, יש פה התניות עם טלוויזיה, בית וכו'. יש הרבה אסטרטגיות להתמודד וזה קצת ניסוי וטעיה. ברור שזה לא מצליח ב100% (אבל, בינינו, לא צריך 100%, מספיק 70%). קשה לי לפרוס בפניך את כל דרכי ההתמודדות בתשובה קצרה.
אפשר להחליט מראש במה תבחר, פתיחת מרווחים בין אכילה לאכילה, שתייה מוגברת, מציאת פעילות חלופית. ואפשר גם לפנות לקבלת ייעוץ להתמודדות עם האכילה הזאת. תמשיך לעסוק בספורט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יאוש מחוסר ירידה במשקלשמנה08/04/2018
אני כבת 50 כשלושה חודשים לאחר לידה (שחיכיתי לה שנים רבות) נשארתי עם עודף משקל של כ 20 ק'ג והתחלתי בדיאטה לפי הוראות של דיאטנית -ולמרות שמירה קפדנית לא ירדתי אפילו ק'ג !!! עשיתי בדיקת קורטיזול ויצאה תקין .כעת אני עושה כבר 3 שבועות את דיאטת דוקאן והתחלתי גם לעשות ספורט של שעה ביום - ושוב ,למרות שמירה קפדנית על ההוראות -אין שום ירידה .בעבר כששמרתי -ירדתי.מה יכולה להיות הסיבה ?
אגב ,יש הרבה מידי דרישות בפורום כך שקשה לשלוח את השאלה,אנא הקלו עלינו.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, יקירה
רחל גרנות08/04/2018שלום לך, מסרבת להגדיר אותך כשמנה. אני בטוחה שאת הרבה יותר מזה. ראשית, מזל טוב. אני חושבת שהעלייה במשקל שווה את המאמץ. המצב הזה של חוסר ירידה הוא לא אופייני רק לך, זה קורה לרבים אחרים. החלק המסוכן בזה הוא שאם את "נשברת" כרגע וחוזרת לאכילה מרובה יותר, תעלי במשקל כמעט ללא שליטה. וזה יהיה ממש חבל. אז, המטרה הראשונה הוא לא לתת לתסכול ולייאוש לנהל אותך. הסיבות יכולות להיות רבות. כנראה שאת עדיין לא מאוזנת לחלוטין הורמונאלית. בכל זאת, את רק שלושה חודשים אחרי הלידה. אני מציעה לך לא להיכנס לכל מיני דיאטות שונות ומשונות. זה הזמן לבנות תפריט מציאותי, כזה שאפשר לעמוד בו. הוא צריך לכלול את כל אבות המזון. את צריכה את כדי לשקם את הגוף ולאנרגיה לטיפול ברך (או רכה) שנולד. יתכן ואת לא שותה מספיק, יתכן ויש לך חריגות שאת לא מודעת להן. ניהול של יומן אכילה היא דרך טובה לבדוק זאת. גם מחסור בשעות שינה עלול לפגוע בירידה במשקל. ולבסוף, לא לעשות דיאטה קשה מדי והמון סבלנות. זה יירד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמצום במשקל והורדת שומןנתן05/04/2018
איך מורידים שומן מהבטן ותוך כמה זמן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתן, שלום
רחל גרנות05/04/2018שלום לך, לצערי, אתה לא יכול להכתיב לגוף באיזה מקום לרדת במשקל. ירידה במשקל תוריד אותך בכל הגוף, כולל הבטן. תרגילי בטן יכולים לעזר בעיצוב וביציבה טובה יותר שמשמעותית במראה. חיזוק חגורת הבטן וזאת באמצעות תרגילים מותאמים תגרום לך להרגיש טוב יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה וכולסטרולאיש אחד04/04/2018
שלום,
אני בן 49 , לא שותה, לא מעשן ועושה פעילות גופנית סדירה ואוכל בסך הכול בריא.
אובחנתי כסובל מלחץ דם גבוה. כמו כן בבדיקות שנערכו מסתבר שיש לי כולסטרול (146.9) , גלוקוז 115H והמוגלובין 6.1H.
ייתכן שהסיבה גנטית ו/או עקב סטרס גבוה ומתמשך מאוד עקב מקרים קשים שעברתי.
הומלץ לי לקחת כדורים נגד לחץ דם ונגד כולסטרול. את הכדורים נגד כולסטרול טרם צרכתי.
בכל מקרה אני מעונין להימנע מכדורים ולהשתמש בתוספים / תרופות סבתא / מאכלים וכו'.
התחלתי לשתות מיץ לימון עם שום מרוסק פעמיים ביום בנוסף לכדור אחד נגד לחץ דם.
שאלותיי הן:
1. אני לפני נסיעה. האם אפשר להחליף השום בתוסף מזון כלשהו. אם כן איך לצרוך אותו עם מיץ הלימון?
2. האם יש עצות נוספות לאנשים מסוגי?
3. האם כמו שקראתי מאכלים יכולים להוריד מעט כולסטרול אך הגוף מייצר מה שגורם לכך באופן סדיר ולכן אין ברירה אלא לצרוך כדורים כימיים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
רחל גרנות04/04/2018שלום לך, לעיתים, המערכת מייצרת שומנים ללא כל שליטה שלנו. אני, אישית, לא מאמינה ששום ולימון מוריד לחץ דם. אבל, זה לא מזיק... אני חושבת שכדאי לך לפנות לייעוץ כדי לנסות לראות אם בכל זאת ניתן להוריד את לחץ הדם והכולסטרול ללא כדורים. אבל, אם זה לא ילך, כדאי מאוד לקחת כדורים. אגב, 146 כולסטרול זה ממש לא מטריד. יותר חשוב לדעת כמה הHDL (הכולסטרול הטוב) והLDL (הכולסטרול הרע). מהתוצאות של בדיקות הדם כדאי שתתייחס לגלוקוז שהוא גבולי. אותו אתה יכול כנראה להוריד באמצעות תזונה. גש לייעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה וכמה שאלות לגבי חישוב קלוריות ונעכלותיורם03/04/2018
שלום. רציתי לדעת אם בחישובי קלוריות הנצרכות בפעילות גופנית, מכלילים גם את ה BMR (קצב מטבולי בסיסי. הקלוריות שדרושות לקיום הגוף באפס פעילות גופנית חיצונית). לדוגמא אם הליכה במשך שעה צורכת 300 קלוריות, האם זה כולל את הקלוריות הנצרכות ל BMR באותה השעה או שזה רק עבור ההליכה נטו? אם אני צורך 1500 קלוריות ב BMR שלי אז (1500/24) אז אני צורך 62.5 קלוריות לשעה ביממה, רק כדי להתקיים. האם 300 הקלוריות של ההליכה מכילות כבר בתוכן גם את ה 62.5 קלוריות של ב BMR וההליכה עצמה צורכת 237.5 קלוריות או שה 300 קלוריות הן בנוסף ל 62.5?
לגבי נעכלות, האם בחישובי הקלוריות של ירקות עם סיבים או לחם עם סובין, (סיבים וסובין לא לגמרי מתעכלים) מחשיבים את 100% הקלוריות של הסובין והסיבים למרות שחלק מהסיבים לא מתעכל ולמעשה לא מספק קלוריות לגוף?
אני שואל את זה כי בדיקה של כמות הקלוריות במוצר מתבצעת בשריפה, כשמודדים כמה חום מייצר המוצר שנשרף. סיבים וסובין נשרפים ומייצרים חום שמעלה את ערך הקלורי של המוצר אבל בגוף הם לא מתעכלים באופן מלא שמשקף את כל כמות הקלוריות שהם מכילים. לכן האם זה מדוייק לומר שפרוסת לחם מלא עם הרבה סובין באמת מספק לגוף 80 קלוריות ולא פחות מזה כי חלק ממנה לא מתעכל? ואם פחות אז כמה פחות? ואיך יודעים מהי איכות הנעכלות שלנו ואיך למדוד אותה? אם אכין קרקר מסובין וביצים, האם הקלוריות השל הקרקר יהיו רק מהביצים?
אני יודע שאני קצת חופר אבל אלה שאלות שמעניינות אותי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יורם, שלום
רחל גרנות04/04/2018שלום לך, אכן, אתה צודק. יש הבדל בקלוריות. כאשר אנחנו אוכלים, הגוף צריך להשקיע אנרגיה (קלוריות) בפירוק ועיכול המזון. ככל שההשקעה האנרגטית גדולה יותר, כך בעצם, הערך הקלורי של המזון קטן. סיבים תזונתיים מהווים מכשול רציני בפירוק המזון. הגוף צריך להשקיע הרבה יותר אנרגיה בפירוק לחם מלא מאשר בלחם לבן. וזאת, למרות שאנחנו מעריכים פרוסת לחם רגילה כ-80 קלוריות. זאת, אחת הסיבות שאני מתייחסת לירקות כאל 0 קלוריות. כמות הסיבים התזונתיים בירקות כל כך גבוהה שאני טוענת שלעיתים, במיוחד בירקות העליים, הגוף משקיע יותר אנרגיה מאשר הירק עצמו מכיל. סיבה שנייה היא שאנחנו לא מסוגלים לעכל את הסיבים. הם נכנסים ויוצאים וסיבה שלישית וחשובה לא פחות , היא שאם נתחיל להתחשבן עם כל מלפפון, פרוסת עגבנייה נאבד את דעתנו...המשך חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
יורם04/04/2018האם, אם כן, קרקר מסובין וזרעי פשתן לא טחונים ואולי גם זרעי שומשום לא טחונים וביצים, יחושבו רק הקלוריות של הביצים כי את שאר המרכיבים הגוף לא מעכל?
האם זה בטוח שאין שום נעכלות לסיבים? למה הגוף צריך להשקיע יותר אנרגיה בפרוק לחם מלא? רק בגלל נסיון חסר הצלחה לפרק סיבים שלא מתעכלים? אז למה שהגוף, שבדרך כלל יודע מה הוא צריך לעשות בצורה הכי יעילה, יבזבז אנרגיה על משהו חסר תועלת? משהו כאן לא מסתדר לי ואולי תוכלי להאיר את עיני
ומה לגבי חישוב הקלוריות היומיות? אם ה BMR הוא 1500 אז כל הקלוריות של שאר הפעילות היומית מתווספות ל 1500? כלומר האם הליכה של שעה שורפת 300 קלוריות, זה בנוסף ל BMR או יחד עם הקלוריות של ה BMR של אותה השעה?
שוב תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיורם, שלום
רחל גרנות05/04/2018שלום לך, למזלנו, הסיבים לא נעכלים. תאר לעצמך, אם היינו מסוגלים להוציא קלוריות גם מהסיבים. רובנו היינו "מתפתחים" עוד יותר ממה שקורה היום. הקלוריות שאנחנו מוציאים בזמן פעילות גופנית הן מעבר לקלוריות שהגוף זקוק להן כדי להתקיים.
המשך חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה ורק לחידוד הנושא שתי שאלות של כן או לא
יורם05/04/2018כתבת, "הקלוריות שאנחנו מוציאים בזמן פעילות גופנית הן מעבר לקלוריות שהגוף זקוק להן כדי להתקיים. " כלומר אם בטבלאות של הוצאת קלוריות כתוב שהליכה לדוגמא היא 300 קלוריות לשעה אז למעשה בשעת הליכה הוצאתי 355 קלוריות כי אני צריך בערך 55 קלוריות לשעה רק עבור הקיום. נכון?
ומה לגבי קרקר עם סיבים זרעי פישתן מלאים ושומשום מלא וביצים, האם שם מחשבים רק את הקלוריות של הביצים ?
הרבה תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב, וסליחה שאני חופר
יורם05/04/2018אבל זאת נקודה מהותית. עשיתי חישוב במחשבון קלוריות שמחשב פעילויות שונות וראיתי שבפעילות מינימלית כמו שינה אני צורך בסביבות 62 קלוריות לשעה או 1500 קלוריות ביממה. (אני לא מתכוון לישון ככה אלא זה רק כדי לחדד נקודה) . אם אני מוסיף לזה את ה BMR שלי היומי שהוא גם 1500 קלוריות אז אני מגיע ל 3000 קלוריות. לא הגיוני שאדם ששוקל 74 קילו בגובה 177 מוציא 3000 קלוריות ביממה חסרת פעילות. משהו כאן לא מסתדר. את בטוחה שחישובי הקלוריות בפעילות לא כוללים את הקלוריות הנצרכות לקיום (BMR)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיורם, שלום
רחל גרנות05/04/2018שלום לך, מבחינת הוצאת הקלוריות, התשובה חיובית. בשעת הליכה שבה שרפת 300 קלוריות, אתה מוציא למעשה יותר . פחות או יותר כפי שחישבת. ב100 גרם זרעי פשתן יש 530 קלוריות.ב100 גרם שומשום יש 570 קלוריות. וכל ביצה 80 קלוריות. בחישוב אתה צריך לקחת את כל המרכיבים האלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעכשיו אני ממש מבולבל
יורם06/04/2018זרעי פשתן לא טחונים הם כמעט לגמרי סיבים תזונתיים. נכון שיש בזרעים שמן פשתן אבל כדי להגיע אליו הגוף צריך לעכל את הקליפה הסיבית. מכיוון שהגוף לא מעכל את הקליפה, הוא לא מגיע לעכל את השמן. אז למה לחשב 530 קלוריות? יש במה שכתבתי כאן משהו לא נכון? אותו הדבר עם זרעי שומשום. אז למה לקחת את הזרעים האלו כן בחשבון קלורי אבל את הסיבים לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיורם, שלום
רחל גרנות07/04/2018שלום, אתה צודק שבזרעי פשתן לא טחונים הקליפה הקשה של הפשתן מקשה על מערכת העיכול לפרק את הזרעים וללא טחינה או לעיסה רצינית , הם יוצאים שלמים ורכיבי התזונה לא נספגים בגוף. אבל, מדוע שתרצה לאכול מוצר שכזה? אתה הרי מפסיד את כל היתרונות הבריאותיים והתזונתיים. זרעי פשתן עשירים בחלבון (19 גרם חלבון בכל 100 גרם), יש בהם פחמימות , ו42 גרם שומן איכותי. יש בהם סידן, מגנזיום, אשלגן, אבץ וויטמינים B,C" E,K. גם אם תשתמש בהם לא טחונים, קשה לדעת כמה קלוריות בכל זאת ייספגו. כידוע, סיבים תזונתיים מאוד מומלצים , אבל אי אפשר לומר שהם מנטרלים את הערכים הקלוריים של המרכיבים. בירקות ניתן לומר שזה כמעט כך. אבל, פרוסת לחם מלא קלורית זהה לפרוסת לחם לבן. תזונתית, ההבדל גדול. בפרי יש הרבה סיבים תזונתיים, אבל עדיין מנת פרי היא בסביבות ה-50 קלוריות. קלוריות זה כלי מעולה בבחירת מוצר, בהחלטה אם כדאי לאכול אותו או לא. אבל, זה לא חזות הכול. אני מציעה לך לבחור את המזונות שלך לא רק על פי הערך הקלורי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות
יורם08/04/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מצות גורמות לשלשוליםערן03/04/2018
מצות יכולות לעשות שלשולים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערן, שלום
רחל גרנות03/04/2018שלום לך, מצות בדרך כלל לא גורמות לשלשולים. הן ידועות כסיבה אפשרית לכאבי בטן ועצירות.
המשך חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלופה בריאה לסוכר ולא סוכרזיתיפעת03/04/2018
האם יש חלופה בריאה לסוכר (לא סוכרזיתים למיניהם)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יפעת, שלום
רחל גרנות03/04/2018שלום לך, אני מבינה שאת מתכוונת לדבש, סילאן או סוכר חום. התשובה, כנראה, תהייה שונה מאדם לאדם בהתאם לאוריינטיה המקצועית.. לדעתי, אין הבדל בין כל הדברים האלה. לכולם ערך גליקמי גבוה וההבדלים ביניהם מזעריים. הדרך הטובה ביותר היא להפחית באופן הדרגתי את הסוכר. וזה בהחלט אפשרי.
המשך חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


