פורום תזונה נכונה - ירידה במשקל - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סוכר ופחמימות במיץ פירות
    נתן
    21/04/2018


    במיץ פירות טבעי יש סוכר/פחמימות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוכר ופחמימות במיץ פירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, נתן

    רחל גרנות
    29/04/2018

    שלום לך, פחמימות זה סוכר. ובמיץ פירות יש סוכר, כלומר, פחמימות. זה סוכר פשוט, כלומר, פחמימה פשוטה שהיא פחות מומלצת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי כולסטרול ותוספי תזונה
    אביעד
    17/04/2018

    ,
    בן 41 עוסק בספורט,בריא בדכ..ללא עבר משפחתי של כולסטרול או מחלות עורקים או לב , שוקל תקין ביחס לגובה.
    ב US רשמו לי כבד מעט שומני והמליצו לי על שינוי תזונה.
    אני אוכל מבוקר משתדל לא מטוגן,הרבה ירקות וכמה וממנן בשר אדום
    אבל בבדיקות דם התוצאות הללו :
    cholesterol - 274 mg/dl
    trigyceridies - 147 mg/dl
    cholestrol hdl - 52 mg/dl
    cholesterol ldl - 192 mg/dl
    non hdl cholesterol - 222 mg/dl
    לפני לקיחת סטטינים מרופא ,האם שווה לנסות תוספים כמו :
    ליטרופ של סולגאר
    או פיטוגארד של טבע
    או ננוסטרול של אלטמן ,
    על מי שמעת כיעיל ?
    או שזה שלב שאני בסיכון ועלי להתעשת ולקחת סטטינים (שלצערי הבנתי שגורמים לתופעות לוואי אחרות כגון התכווצות שרירים וכו...)
    אלא אם כן יש משהוא תרופתי חדש ..
    תודה רבה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, אביעד

    רחל גרנות
    29/04/2018

    שלום לך, אכן, רמות הכולסטרול קצת גבוהות. 192 לכולסטרול הכללי ו192 לכולסטרול הרע. אתה גם במשקל תקין ועוסק בספורט ולכן, המסקנה היא שכנראה הכבד אצלך מייצר כולסטרול בכמות גבוהה. אתה יכול , כמובן, לפנות ולקבל ייעוץ תזונתי ולנסות במשך כחודשיים לשנות את התזונה כדי להשפיע על רמות הכולסטרול. באם זה לא ישנה את התמונה , כדאי לדעתי, לקחת סטטינים. יחסי הציבור של התרופות האלה גרועות. ובעצם, הן מצילות חיים. יש הרבה סוגים ומינים ובאים תחווה תופעות לוואי כלשהן, ניתן לשנות את סוג התרופה. אני לא מאמינה שכל התוספים משפיעים. ומכיוון שאני קצת צינית, הרי לדעתי, התוספים האלה משפיעים רק לכאלה שאין כולסטרול גבוה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לא להעלות במשקל בהריון?
    יערה
    17/04/2018

    יש לי נטייה להשמנה, אני בתחילת הריון ראשון וכבר התחילו לי הגחמות לכל מיני דברים. איך אפשר לשלוט בזה ולא להעלות במשקל באופן חריג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יערה, שלום

    רחל גרנות
    17/04/2018

    שלום לך, ראשית, מזל טוב. ובכן, ראשית, צריך לזכור שאת לא אוכלת בשביל שניים. היריון דורש לא יותר מ300-400 קלוריות נוספות. וחשוב, לא פחות , זה לשמור על תזונה מאוזנת ואיכותית. הקפידי על ארוחות מסודרות. זה מפחית מהצורך בכל הנשנושים. בדרך כלל, ויתור, דילוג על ארוחה מסתיים באכילת יתר. ארוחות מסודרות עוזרות באיזון רמות סוכר וכך מפחיתות במה שאת קוראת גחמות. ואגב, מותר גם לאכול שטויות, אבל זה ממש לא נכון לאכול הרבה שטויות ומעט אוכל אמיתי. תכנני גם את ה"גחמות". זו ההזדמנות ללמוד לאכול כמויות קטנות יותר. וכמובן, את אמורה לעלות במשקל בזמן ההיריון, אבל בצורה נכונה. ואל תהססי לפנות לייעוץ אם מרגישה שאת קצת מאבדת שליטה. שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצות להרזיה ללא ניתוח
    קטי קלר
    15/04/2018

    אני בת 71 עודף משקל מאז ש נולדתי!! לאחרונה הוספתי קילוגרמים רסים שמתרידים אותי. שאלתי אם קיים איסה שביא תרופה שעוזרת להרזיה כי בגילי לא היתי מעונינת לניתוח קיצור קיבה בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המלצות להרזיה ללא ניתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, קטי

    רחל גרנות
    16/04/2018

    שלום לך, אני מבינה את התיסכול שלך. אבל, לצערי, אין עדיין תרופה שעובדת ללא תופעות לוואי. יש היום כמה תרופות , בדרך כלל, ניתנות בזריקות . אולם, גם הן לא מאפשרות לאכול כל מה שבא לנו ולרדת במשקל. רופא המשפחה הוא הכתובת לקבל אינפורמציה. אני מציעה לך לא להתפתות לשום פרסומת באינטרנט על תרופות שמאפשרות ירידה במשקל מהירה. בחלקן הן מסוכנות ובחלק אחר פשוט לא יעילות. גם כאשר מפרסמים טבעי וכו', זהירות, לא להתקרב!! והטוב ביותר, היא שוב לקחת אוויר, להתאזר בסבלנות ולהתחיל תכנית ירידה במשקל שפויה. כזו שמאפשרת חיים רגילים, בלי סבל מיותר. וכל ק"ג שאת יורדת , זה רווח נקי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבקת פחממות חדרי כושר ועליה במשקל
    אופק
    15/04/2018

    אני בן 24 בגובה 1.70 ושוקל 48 קילו
    ואני שני רבות מנסה לעולת במשקל בעזרת תזונה נכונה וספורט אבל זה לא ממש מצליח לי
    וחשבתי לנסות גיינרים מזיק ? מועיל כדי או לא ?
    אתה הייתה מכניס את מוצרים אילה לגוף שלך ?

    ( אבקה של חברה שעוסקת בתחלפי מזון נירא לי יותר מאוזן ובראי זה נכון?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, אופק

    רחל גרנות
    15/04/2018

    שלום לך, אני מציעה לך להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתה מחליט כל מיני מוצרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות גופנית לצמצום היקפים
    ראול
    14/04/2018


    כפיפות בטן יכולים לצמצם היקפים באיזור הבטן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראול, שלום

    רחל גרנות
    16/04/2018

    שלום, כפיפות בטן יכולות בהחלט לחזק את חגורת הבטן/גב וכך, מביאה לצמצום היקפים. אולם, סבלנות, זה תהליך שדורש זמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוקולד עלית ספל שיש עם מוס בהריון
    פלנית
    11/04/2018

    שלום רב,
    רציתי לשאול אני מאוד אוהבת שוקולד ובזמן אחרון אני אוכלת שוקולד עם מוס של עלית. אני בשבוע 30+
    האם יש בעיה עם זה? למרות שזה מוס בגלל שזה תעשייתי אז זה בסדר?
    פתאום התחלתי לחשוש כי זה מוס.
    אודה מאוד לתשובה,
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון: שוקולד עלית שנקרא ספלנדיד עם מוס

    פלונית
    11/04/2018

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה קלוריות צריך לשרוף ביום
    לירז
    11/04/2018

    שלום, רציתי לדעת בהנחה שאני אוכלת ביום
    1500 קלוריות כמה קלוריות אני אמורה לשרוף כדי לרדת במשקל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, אורטל

    רחל גרנות
    11/04/2018

    שלום לך, התקציב הקלורי לירידה במשקל תלוי בכמה גורמים. גיל - בגיל צעיר יותר ניתן לאכול יותר. לצערי, ככל שמתבגרים התקציב יורד. פעילות גופנית- ככל שפעילים יותר, אפשר לאכול יותר. יש גורמים נוספים. אבל, באופן עקרוני אני מציעה לא לרדת מתחת ל1200 קלוריות. אני יודעת שזה מפתה לנסות לאכול פחות, אבל, בינינו, כמה זמן אפשר לרעוב. לא כדאי להכניס את הגוף למצב של חסך. 1200 קלוריות ביום אמור להוריד את כולנו במשקל.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יכול להפסיק לנשנש
    דורון
    10/04/2018

    אז החלטתי לקחת את עצמי בידיים, נרשמתי לחדר כושר ואני מתמיד, התחלתי לאוכל מסודר ולהקפיד על אוכל מבושל בבית ולא לאכול בחוץ, והכל טוב ויפה אבל בשעות הערב הגוף ממש מכריח אותי לנשנש, לא משנה מה עושה וכמה מנסה להימנע ולהתעלם מהצורך, בסוף הוא גובר עלי... מתוסכל מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יכול להפסיק לנשנש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, דורון

    רחל גרנות
    10/04/2018

    שלום לך, ובכן, אתה ממש לא לבד. המשפט "הגוף ממש מכריח אותי לנשנש" נחמד. זאת אומרת, זה ממש לא אני, זה הגוף, כלומר, מחוץ לאחריותי, זה משמיים... ובכן, זה ממש לא הגוף, אלא, אם ארוחת הערב לא מספקת ואתה רעב. ובמקרה זה אתה צריך לשנות את ארוחת הערב בהתאם. אולם, ברוב המקרים הצורך בנשנוש בא ממקום אחר לגמרי. משעמום, חוסר תעסוקה, יש פה התניות עם טלוויזיה, בית וכו'. יש הרבה אסטרטגיות להתמודד וזה קצת ניסוי וטעיה. ברור שזה לא מצליח ב100% (אבל, בינינו, לא צריך 100%, מספיק 70%). קשה לי לפרוס בפניך את כל דרכי ההתמודדות בתשובה קצרה.
    אפשר להחליט מראש במה תבחר, פתיחת מרווחים בין אכילה לאכילה, שתייה מוגברת, מציאת פעילות חלופית. ואפשר גם לפנות לקבלת ייעוץ להתמודדות עם האכילה הזאת. תמשיך לעסוק בספורט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יאוש מחוסר ירידה במשקל
    שמנה
    08/04/2018

    אני כבת 50 כשלושה חודשים לאחר לידה (שחיכיתי לה שנים רבות) נשארתי עם עודף משקל של כ 20 ק'ג והתחלתי בדיאטה לפי הוראות של דיאטנית -ולמרות שמירה קפדנית לא ירדתי אפילו ק'ג !!! עשיתי בדיקת קורטיזול ויצאה תקין .כעת אני עושה כבר 3 שבועות את דיאטת דוקאן והתחלתי גם לעשות ספורט של שעה ביום - ושוב ,למרות שמירה קפדנית על ההוראות -אין שום ירידה .בעבר כששמרתי -ירדתי.מה יכולה להיות הסיבה ?
    אגב ,יש הרבה מידי דרישות בפורום כך שקשה לשלוח את השאלה,אנא הקלו עלינו.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יאוש מחוסר ירידה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, יקירה

    רחל גרנות
    08/04/2018

    שלום לך, מסרבת להגדיר אותך כשמנה. אני בטוחה שאת הרבה יותר מזה. ראשית, מזל טוב. אני חושבת שהעלייה במשקל שווה את המאמץ. המצב הזה של חוסר ירידה הוא לא אופייני רק לך, זה קורה לרבים אחרים. החלק המסוכן בזה הוא שאם את "נשברת" כרגע וחוזרת לאכילה מרובה יותר, תעלי במשקל כמעט ללא שליטה. וזה יהיה ממש חבל. אז, המטרה הראשונה הוא לא לתת לתסכול ולייאוש לנהל אותך. הסיבות יכולות להיות רבות. כנראה שאת עדיין לא מאוזנת לחלוטין הורמונאלית. בכל זאת, את רק שלושה חודשים אחרי הלידה. אני מציעה לך לא להיכנס לכל מיני דיאטות שונות ומשונות. זה הזמן לבנות תפריט מציאותי, כזה שאפשר לעמוד בו. הוא צריך לכלול את כל אבות המזון. את צריכה את כדי לשקם את הגוף ולאנרגיה לטיפול ברך (או רכה) שנולד. יתכן ואת לא שותה מספיק, יתכן ויש לך חריגות שאת לא מודעת להן. ניהול של יומן אכילה היא דרך טובה לבדוק זאת. גם מחסור בשעות שינה עלול לפגוע בירידה במשקל. ולבסוף, לא לעשות דיאטה קשה מדי והמון סבלנות. זה יירד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צמצום במשקל והורדת שומן
    נתן
    05/04/2018


    איך מורידים שומן מהבטן ותוך כמה זמן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צמצום במשקל והורדת שומן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתן, שלום

    רחל גרנות
    05/04/2018

    שלום לך, לצערי, אתה לא יכול להכתיב לגוף באיזה מקום לרדת במשקל. ירידה במשקל תוריד אותך בכל הגוף, כולל הבטן. תרגילי בטן יכולים לעזר בעיצוב וביציבה טובה יותר שמשמעותית במראה. חיזוק חגורת הבטן וזאת באמצעות תרגילים מותאמים תגרום לך להרגיש טוב יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם גבוה וכולסטרול
    איש אחד
    04/04/2018

    שלום,
    אני בן 49 , לא שותה, לא מעשן ועושה פעילות גופנית סדירה ואוכל בסך הכול בריא.
    אובחנתי כסובל מלחץ דם גבוה. כמו כן בבדיקות שנערכו מסתבר שיש לי כולסטרול (146.9) , גלוקוז 115H והמוגלובין 6.1H.
    ייתכן שהסיבה גנטית ו/או עקב סטרס גבוה ומתמשך מאוד עקב מקרים קשים שעברתי.
    הומלץ לי לקחת כדורים נגד לחץ דם ונגד כולסטרול. את הכדורים נגד כולסטרול טרם צרכתי.
    בכל מקרה אני מעונין להימנע מכדורים ולהשתמש בתוספים / תרופות סבתא / מאכלים וכו'.
    התחלתי לשתות מיץ לימון עם שום מרוסק פעמיים ביום בנוסף לכדור אחד נגד לחץ דם.
    שאלותיי הן:
    1. אני לפני נסיעה. האם אפשר להחליף השום בתוסף מזון כלשהו. אם כן איך לצרוך אותו עם מיץ הלימון?
    2. האם יש עצות נוספות לאנשים מסוגי?
    3. האם כמו שקראתי מאכלים יכולים להוריד מעט כולסטרול אך הגוף מייצר מה שגורם לכך באופן סדיר ולכן אין ברירה אלא לצרוך כדורים כימיים?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם גבוה וכולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    רחל גרנות
    04/04/2018

    שלום לך, לעיתים, המערכת מייצרת שומנים ללא כל שליטה שלנו. אני, אישית, לא מאמינה ששום ולימון מוריד לחץ דם. אבל, זה לא מזיק... אני חושבת שכדאי לך לפנות לייעוץ כדי לנסות לראות אם בכל זאת ניתן להוריד את לחץ הדם והכולסטרול ללא כדורים. אבל, אם זה לא ילך, כדאי מאוד לקחת כדורים. אגב, 146 כולסטרול זה ממש לא מטריד. יותר חשוב לדעת כמה הHDL (הכולסטרול הטוב) והLDL (הכולסטרול הרע). מהתוצאות של בדיקות הדם כדאי שתתייחס לגלוקוז שהוא גבולי. אותו אתה יכול כנראה להוריד באמצעות תזונה. גש לייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה וכמה שאלות לגבי חישוב קלוריות ונעכלות
    יורם
    03/04/2018

    שלום. רציתי לדעת אם בחישובי קלוריות הנצרכות בפעילות גופנית, מכלילים גם את ה BMR (קצב מטבולי בסיסי. הקלוריות שדרושות לקיום הגוף באפס פעילות גופנית חיצונית). לדוגמא אם הליכה במשך שעה צורכת 300 קלוריות, האם זה כולל את הקלוריות הנצרכות ל BMR באותה השעה או שזה רק עבור ההליכה נטו? אם אני צורך 1500 קלוריות ב BMR שלי אז (1500/24) אז אני צורך 62.5 קלוריות לשעה ביממה, רק כדי להתקיים. האם 300 הקלוריות של ההליכה מכילות כבר בתוכן גם את ה 62.5 קלוריות של ב BMR וההליכה עצמה צורכת 237.5 קלוריות או שה 300 קלוריות הן בנוסף ל 62.5?
    לגבי נעכלות, האם בחישובי הקלוריות של ירקות עם סיבים או לחם עם סובין, (סיבים וסובין לא לגמרי מתעכלים) מחשיבים את 100% הקלוריות של הסובין והסיבים למרות שחלק מהסיבים לא מתעכל ולמעשה לא מספק קלוריות לגוף?
    אני שואל את זה כי בדיקה של כמות הקלוריות במוצר מתבצעת בשריפה, כשמודדים כמה חום מייצר המוצר שנשרף. סיבים וסובין נשרפים ומייצרים חום שמעלה את ערך הקלורי של המוצר אבל בגוף הם לא מתעכלים באופן מלא שמשקף את כל כמות הקלוריות שהם מכילים. לכן האם זה מדוייק לומר שפרוסת לחם מלא עם הרבה סובין באמת מספק לגוף 80 קלוריות ולא פחות מזה כי חלק ממנה לא מתעכל? ואם פחות אז כמה פחות? ואיך יודעים מהי איכות הנעכלות שלנו ואיך למדוד אותה? אם אכין קרקר מסובין וביצים, האם הקלוריות השל הקרקר יהיו רק מהביצים?
    אני יודע שאני קצת חופר אבל אלה שאלות שמעניינות אותי.

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יורם, שלום

    רחל גרנות
    04/04/2018

    שלום לך, אכן, אתה צודק. יש הבדל בקלוריות. כאשר אנחנו אוכלים, הגוף צריך להשקיע אנרגיה (קלוריות) בפירוק ועיכול המזון. ככל שההשקעה האנרגטית גדולה יותר, כך בעצם, הערך הקלורי של המזון קטן. סיבים תזונתיים מהווים מכשול רציני בפירוק המזון. הגוף צריך להשקיע הרבה יותר אנרגיה בפירוק לחם מלא מאשר בלחם לבן. וזאת, למרות שאנחנו מעריכים פרוסת לחם רגילה כ-80 קלוריות. זאת, אחת הסיבות שאני מתייחסת לירקות כאל 0 קלוריות. כמות הסיבים התזונתיים בירקות כל כך גבוהה שאני טוענת שלעיתים, במיוחד בירקות העליים, הגוף משקיע יותר אנרגיה מאשר הירק עצמו מכיל. סיבה שנייה היא שאנחנו לא מסוגלים לעכל את הסיבים. הם נכנסים ויוצאים וסיבה שלישית וחשובה לא פחות , היא שאם נתחיל להתחשבן עם כל מלפפון, פרוסת עגבנייה נאבד את דעתנו...המשך חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    יורם
    04/04/2018

    האם, אם כן, קרקר מסובין וזרעי פשתן לא טחונים ואולי גם זרעי שומשום לא טחונים וביצים, יחושבו רק הקלוריות של הביצים כי את שאר המרכיבים הגוף לא מעכל?
    האם זה בטוח שאין שום נעכלות לסיבים? למה הגוף צריך להשקיע יותר אנרגיה בפרוק לחם מלא? רק בגלל נסיון חסר הצלחה לפרק סיבים שלא מתעכלים? אז למה שהגוף, שבדרך כלל יודע מה הוא צריך לעשות בצורה הכי יעילה, יבזבז אנרגיה על משהו חסר תועלת? משהו כאן לא מסתדר לי ואולי תוכלי להאיר את עיני
    ומה לגבי חישוב הקלוריות היומיות? אם ה BMR הוא 1500 אז כל הקלוריות של שאר הפעילות היומית מתווספות ל 1500? כלומר האם הליכה של שעה שורפת 300 קלוריות, זה בנוסף ל BMR או יחד עם הקלוריות של ה BMR של אותה השעה?
    שוב תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יורם, שלום

    רחל גרנות
    05/04/2018

    שלום לך, למזלנו, הסיבים לא נעכלים. תאר לעצמך, אם היינו מסוגלים להוציא קלוריות גם מהסיבים. רובנו היינו "מתפתחים" עוד יותר ממה שקורה היום. הקלוריות שאנחנו מוציאים בזמן פעילות גופנית הן מעבר לקלוריות שהגוף זקוק להן כדי להתקיים.
    המשך חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב תודה ורק לחידוד הנושא שתי שאלות של כן או לא

    יורם
    05/04/2018

    כתבת, "הקלוריות שאנחנו מוציאים בזמן פעילות גופנית הן מעבר לקלוריות שהגוף זקוק להן כדי להתקיים. " כלומר אם בטבלאות של הוצאת קלוריות כתוב שהליכה לדוגמא היא 300 קלוריות לשעה אז למעשה בשעת הליכה הוצאתי 355 קלוריות כי אני צריך בערך 55 קלוריות לשעה רק עבור הקיום. נכון?
    ומה לגבי קרקר עם סיבים זרעי פישתן מלאים ושומשום מלא וביצים, האם שם מחשבים רק את הקלוריות של הביצים ?

    הרבה תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב, וסליחה שאני חופר

    יורם
    05/04/2018

    אבל זאת נקודה מהותית. עשיתי חישוב במחשבון קלוריות שמחשב פעילויות שונות וראיתי שבפעילות מינימלית כמו שינה אני צורך בסביבות 62 קלוריות לשעה או 1500 קלוריות ביממה. (אני לא מתכוון לישון ככה אלא זה רק כדי לחדד נקודה) . אם אני מוסיף לזה את ה BMR שלי היומי שהוא גם 1500 קלוריות אז אני מגיע ל 3000 קלוריות. לא הגיוני שאדם ששוקל 74 קילו בגובה 177 מוציא 3000 קלוריות ביממה חסרת פעילות. משהו כאן לא מסתדר. את בטוחה שחישובי הקלוריות בפעילות לא כוללים את הקלוריות הנצרכות לקיום (BMR)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יורם, שלום

    רחל גרנות
    05/04/2018

    שלום לך, מבחינת הוצאת הקלוריות, התשובה חיובית. בשעת הליכה שבה שרפת 300 קלוריות, אתה מוציא למעשה יותר . פחות או יותר כפי שחישבת. ב100 גרם זרעי פשתן יש 530 קלוריות.ב100 גרם שומשום יש 570 קלוריות. וכל ביצה 80 קלוריות. בחישוב אתה צריך לקחת את כל המרכיבים האלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עכשיו אני ממש מבולבל

    יורם
    06/04/2018

    זרעי פשתן לא טחונים הם כמעט לגמרי סיבים תזונתיים. נכון שיש בזרעים שמן פשתן אבל כדי להגיע אליו הגוף צריך לעכל את הקליפה הסיבית. מכיוון שהגוף לא מעכל את הקליפה, הוא לא מגיע לעכל את השמן. אז למה לחשב 530 קלוריות? יש במה שכתבתי כאן משהו לא נכון? אותו הדבר עם זרעי שומשום. אז למה לקחת את הזרעים האלו כן בחשבון קלורי אבל את הסיבים לא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יורם, שלום

    רחל גרנות
    07/04/2018

    שלום, אתה צודק שבזרעי פשתן לא טחונים הקליפה הקשה של הפשתן מקשה על מערכת העיכול לפרק את הזרעים וללא טחינה או לעיסה רצינית , הם יוצאים שלמים ורכיבי התזונה לא נספגים בגוף. אבל, מדוע שתרצה לאכול מוצר שכזה? אתה הרי מפסיד את כל היתרונות הבריאותיים והתזונתיים. זרעי פשתן עשירים בחלבון (19 גרם חלבון בכל 100 גרם), יש בהם פחמימות , ו42 גרם שומן איכותי. יש בהם סידן, מגנזיום, אשלגן, אבץ וויטמינים B,C" E,K. גם אם תשתמש בהם לא טחונים, קשה לדעת כמה קלוריות בכל זאת ייספגו. כידוע, סיבים תזונתיים מאוד מומלצים , אבל אי אפשר לומר שהם מנטרלים את הערכים הקלוריים של המרכיבים. בירקות ניתן לומר שזה כמעט כך. אבל, פרוסת לחם מלא קלורית זהה לפרוסת לחם לבן. תזונתית, ההבדל גדול. בפרי יש הרבה סיבים תזונתיים, אבל עדיין מנת פרי היא בסביבות ה-50 קלוריות. קלוריות זה כלי מעולה בבחירת מוצר, בהחלטה אם כדאי לאכול אותו או לא. אבל, זה לא חזות הכול. אני מציעה לך לבחור את המזונות שלך לא רק על פי הערך הקלורי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובות

    יורם
    08/04/2018

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מצות גורמות לשלשולים
    ערן
    03/04/2018


    מצות יכולות לעשות שלשולים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם מצות גורמות לשלשולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערן, שלום

    רחל גרנות
    03/04/2018

    שלום לך, מצות בדרך כלל לא גורמות לשלשולים. הן ידועות כסיבה אפשרית לכאבי בטן ועצירות.
    המשך חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלופה בריאה לסוכר ולא סוכרזית
    יפעת
    03/04/2018

    האם יש חלופה בריאה לסוכר (לא סוכרזיתים למיניהם)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יפעת, שלום

    רחל גרנות
    03/04/2018

    שלום לך, אני מבינה שאת מתכוונת לדבש, סילאן או סוכר חום. התשובה, כנראה, תהייה שונה מאדם לאדם בהתאם לאוריינטיה המקצועית.. לדעתי, אין הבדל בין כל הדברים האלה. לכולם ערך גליקמי גבוה וההבדלים ביניהם מזעריים. הדרך הטובה ביותר היא להפחית באופן הדרגתי את הסוכר. וזה בהחלט אפשרי.
    המשך חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום