פורום תזונה נכונה - ירידה במשקל - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חלבה ללא תוספת סוכר
    יחיאל
    07/02/2018

    עשיתי בדיקות דם ובין התוצאות שהתקבלו
    גלוקוז 100
    A1C 6.3%
    אני אוכל מדי יום חלבה ללא תוספת סוכר-מעדן חלוה שומשום -25 גרם או חלבה בקטנה בטעם ניל ללא תוספת סוכר.
    שותה קפה ותה ללא סכר.
    האם תקין מה שאני עושה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלבה ללא תוספת סוכר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחיאל, שלום

    רחל גרנות
    07/02/2018

    שלום לך, שים לב שההבדל הקלורי בין חלבה רגילה לזאת ללא סוכר לא משמעותי. החלבה ללא סוכר מומתקת כנראה בסוג של סוכר כמו מלטיטול וסוגיו. זה סוג של סוכר שנספג לאט יותר, אולם, גם הוא סוכר ואין לצרוך ממנו יותר מדי. איני יודעת בן כמה אתה ולכן, קשה קצת להתייחס לערכי הסוכר.100 גלוקוז בצום הוא בהחלט לא מעורר דאגה וכנ"ל ערכי הA1C. אולם, חשוב לדעת שאיזון סוכר דורש הר4בה יותר מאשר התייחסות לחלבה. צריך לקחת בחשבון את מה שאתה אוכל במשך כל היום, סוג המזון, הרכב הארוחות, כמויות וכו'.
    בהצלחה,
    רחל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • על איזה מזונות את ממליצה ומאיזה להימנע?
    יבגני
    30/01/2018

    שלום, אני בן 29 וסובל מגסטריטיס ברמה בינונית ואזופאגיטיס ברמה קלה...
    אני כבר כ שנה סובל מזה (קיבלתי טיפול שלא התאים לי ) ורק עכשיו אני מקבל טיפול יותר טוב ... לוספק פעמיים ביום ואני מוסיף לזה גם פעמיים ביום כדור של גסטוכל (של נטע).
    שמתי לב שמאכלים חלביים עושים לי בעיות ביציאות וכאבים אז הפסקתי אך הייתי רוצה כן לשלב קצת מאכלים חליים בתפריט היומי שלי , בנוף אני עוסק בספורט אז אני צריך הרבה חלבון (מאוד קשה לי להגיע לכמות הנדרשת היומית שלי).
    הייתי רוצה לדעת בבקשה על איזה מזונות את ממליצה ומאיזה להימנע . (התפריט היומי שלי ברובו מורכב מחזה עוף תפוחי אדמה אורז לבן או פסטה. אני משלב שיבולת שועל ואוכל גם הרבה לחם לבן)
    אשמח לקבל המלצה לתפריט קצת יותר מתאים למצב הבריאותי שלי .... ובנוסף האם ואיזה מוצרי חלב לנסות לשלב..!
    ובנוסף האם אבקת חלבון סויה יכולה להועיל ? או להזיק?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יבגני, שלום

    רחל גרנות
    31/01/2018

    שלום לך,
    אתה גילית שמוצרי חלב גורמים לך לאי נוחות. זו באמת הדרך הטובה להימנע ממאכלים מסוימים. פשוט ניסוי וטעייה. יש הרבה מאוד אנשים שלא צורכים מוצרי חלב כלל מסיבות שונות. כך, שאינך פוגע בבריאותך ואתה יכול בהחלט לשמור על תזונה נכונה ללא מוצרי חלב.
    חלבון אתה יכול לקבל בקלות מבשר, עוף, דגים. ביצים מהווים מקור חלבון מעולה. גם קטניות יכולות להיות מקור חלבון. אבל, אתה צריך להיזהר מאוד בצריכתם.
    אני חושבת שכדאי לך לפנות לדיאטן או לאיש מקצוע כדי לקבל את הייעוץ שמתאים לך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות מדודה של מאכלים אהובים
    רויטל
    30/01/2018

    שלום רחל, אני רואה שהגישה שלך היא בלי איסורים פשוט עם הגבלת כמויות. אני מאוד מתחברת לזה וחושבת שזה יכול לעבוד לי, אבל ברגע שאין באמת איסורים והכל מותר מאוד קשה לעקוב אחרי הכמויות. אז נגיד בהערכה גסה, כמה מתוק מותר לצרוך, כמה גדולה או קטנה חתיכת העוגה היומית צריכה להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רויטל, שלום

    רחל גרנות
    30/01/2018

    שלום, זו שאלה באמת נפוצה. בכל גישה יש יתרונות וחסרונות. אחד החסרונות בגישה של הכול מותר (שאני, כאמור מאמינה גדולה בה) היא שלעיתים, מרוב חופש נעשית אנרכיה. זה נכון גם בדברים אחרים. ולכן, יש לשים גבולות. ולדעתי, כולנו זקוקים לגבולות. חופש זה דבר נהדר, אבל להיות רק בחופש? ולכן, את צריכה לשאול את עצמך מתי את צריכה את המתוק, למשל? ובאיזה מתוק קשה לך לשלוט? אני, למשל, זקוקה למתוק בשעות אחר הצהריים והערב. בבוקר יש לי את הכוח לוותר. ואני מנסה לבחור בדברים מוגדרים. הרי שורת שוקולד שווה בערכה לחטיף שוקולד כמו מקופלת. אבל, כל כך קל לקחת עוד שורה ואילו המקופלת מעניקה לי הרגשה שאכלתי מנה. דבר חשוב שלמדתי מהניסיון שלי ושל הרבה מהמטופלים שלי הוא שאת הקבוצה של הפינוקים (מתוקים או פיקנטיים) שאני קוראת לה "קבוצת הנשמה" אני אוכלת רק כשאני שבעה. למדתי שצריך ראשית לאכול ארוחות ואף פעם לא לבחור בעוגה/שוקולד/גלידה וכו' במקום ארוחה. וכשאוכלים את זה, נא להתייחס לזה בכבוד, להתלבש יפה ולשיר בלב "אלי, אל, שלא ייגמר לעולם..."
    ולסיכום, תכנני את התפריט שלך כך שיכלול את כל קבוצות המזון כולל קבוצת הנשמה. אני, אישית, מקציבה לעצמי כ200 קלוריות כל יום לזה. אבל, כמובן, כל אחד והתכנון שלו/ה.
    בהצלחה, אשמח לראות דוגמא לתפריט שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תדירות של אכילת חומוס
    גיל
    28/01/2018

    אני חולה חומוס, לפני הדיאטה הייתי אוכל חומוס לפחות פעם בשבוע אם לא יותר. אני עכשיו מנסה לשמור על המשקל ומנסה להימנע מהמאכל האהוב, אבל רציתי לדעת אם יש דרך מאוזנת שבה מותר לי לאכול חומוס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תדירות של אכילת חומוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל, שלום

    רחל גרנות
    28/01/2018

    שלום לך, כמו כל דבר אחר, אפשר לאכול גם חומוס בתפריט דל קלוריות. אני לא יודעת בדיוק מהי צורת האכילה שלך, אבל עקרונית, ממש אין בעיה לשלב את זה בתפריט היומי שלך. אולם, שים לב, שלפעמים אנחנו רוצים לאכול חומוס , אבל ה מסביב מקפיץ את הקלוריות. למשל, במסעדה מנת החומוס עצמה היא לא יותר מ250 קלוריות, אבל אז מוסיפים שמן ובדרך כלל, הרבה שמן שמוסיף עוד כ-300 קלוריות. ושתי הפיתות הוסיפו עוד 600 וכך, הגענו לכ1150 קלוריות למנה ראשונה... אבל, בעצם, החומוס לא עלה הרבה. כפי שאמרתי, התוספות יקרות מאוד קלורית. אז, בפעם הבאה שאתה מבקש מנת חומוס, קח בחשבון את כל הנלווים. ואגב, כף חומוס זה כ-50 קלוריות. אבל כף, ולא מצקת... בתיאבון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בתזונה קטוגנית
    א
    24/01/2018

    לפני כחודש החלטתי שאנסה תזונה,דלה בפחמימות כי כל הזמן הרגשתי רעבה אני לא אוכלת פחמימות בכלל חוץ מירקות שזה לא כולל תפוח אדמה ובטטה ופירות אוכלת בננה ביום אוכלת במקום יותר שומן כמו אבוקדו וטחינה הרגשתי מצויין והאצת שאין תחושת רעב בכלל אבל לאחרונה מרגישה כאב בשרירים כאילו קשה לי לעשות אימון ומתעייפת מהר האם זה קשור לתזונה? עשיתי בדיקות דם לפני יומיים הכל יצא תקין. מה דעתך? האם גם בתזונה קטוגנית צריך לעשות ימים שבהם אוכלים /מעמיסים פחמימות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בתזונה קטוגנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    רחל גרנות
    24/01/2018

    דיאטה ללא פחמימות בהחלט יכולה לגרום לעייפות. פחמימות הן מספקות אנרגיה זמינה והן בעצם עוברים למוח ומספקים לו את חומרי התזונה הנחוצים. שומנים וחלבונים לא מצליחים לעבור את מחסום מוח-דם. אני חושבת שכדאי לשלב פחמימות לתפריט שלך. אבל, בזהירות, לא להתנפל. וכמובן, לבחור בפחמימות מלאות ולא בפחמימות פשוטות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתגבר על הרעב בדיאטה
    יוסי
    18/01/2018

    התחלתי דיאטה ואני כל הזמן רעב. חצי שעה אחרי שאני מסיים לאכול אני שוב מרגיש רעב. אז או שאני סובל ממש ולא מסוגל להתרכז בעבודה או בשום דבר אחר וחושב רק על אוכל או שאני אוכל משהו מחוץ לתפריט ואז אני מרגיש רע...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להתגבר על הרעב בדיאטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוסי, שלום

    רחל גרנות
    18/01/2018

    שלום, האויב הגדול שמונע הצלחה בתהליך הירידה במשקל הוא אכן רעב. כמה זמן ניתן להיות רעב? הרי בסופו של דבר, אוכלים יותר וזה בדרך כלל מלווה בהמון כעס, תסכול וייסורי מצפון שמביאים לזלילה. לא בכדי אני תמיד אומרת שדיאטות משמינות...
    אתה צריך לשנות את התפריט שלך כך שתוכל לחיות בשלום. יתכן ואתה אוכל מעט מדי. יתכן שאתה לא אוכל את המזון שמתאים לך. לכל אחד מאתנו יש את המזונות שמשביעים אותם. זה שונה מאדם לאדם. יתכן והחלוקה לא נכונה. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדי שתוכל לבנות תפריט מתאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפריט של אבות המזון
    שלומי כהן
    15/01/2018

    ערב טוב ומבורך רחל גרנות.

    ערב טוב,קודם כל...מה שלומך רחל?????

    אני בסדר גמור.....

    אני רוצה לשאול ולהגיד כמה דברים וכמה שאלות לגבי התפריט שלנו של אבות המזון(וקבוצות המזון).

    קודם כל זה נכון שאני אוכל מכל קבוצות המזון כמו שכתבת לי פה בהודעה ואני שמח שכתבת את זה ואמרת את זה..

    אבל רציתי לשאול ולהגיד שלא שאני לא מרוצה או מרגיש עם זה לא בסדר עם מה שאני אוכל אבל בכל זאת.....האם זה בסדר לאכול תפריט של אבות המזון שהוא בעיקר על חלבונים וחומצות אמינו?(כמובן בשילוב כל שלושת אבות המזון,פחמימות,חלבונים,שומנים)..

    אבל בעיקר אני שואל האם זה בסדר לאכול תפריט על חלבונים וחומצות אמינו בעיקר???

    ואני יודע שוב שצריך להתאים לכל אחד את התזונה והתפריט בשבילו ואני ממש מתחבר למשפט שלך..זה משט יפה וחכם וצודק.....שאמרת את זה..אני ממש מתחבר לזה למשפט שלך.

    ובכל זאת האם זה בסדר לאכול חלבוניים וחומצות אמינו??

    ואגב אני כל יום אוכל 5-6 ארוחות כל יום ומגיעה לצריכת פחמימות יומית של 50%-60% וזה בעיקר פחמימות מורכבות יותר שאני צורך ופחמימות דגנים מלאים...אותי זה ממש מאזן לאכול כל יום 5-6 ארוחות ביום..

    אני אישית אם לא הייתי אוכל 5-6 ארוחות ביום הייתי אוכל 2-3....אני חשוב לי לאכול לפחות 3 ארוחות עיקריות ביום,בוקר,צהריים וערב.....וזה לא משנה לי אם אוכלים ביניים/או לא...
    אני לא בנאדם שמסתדר עם ארוחה אחת ביום...

    ואגב זה עוד שאלה..זה באמת משנה כמה ארוחות אוכלים ביום???

    אם זה ארוחה אחת או 2-3 ארוחות/ 5-6 ארוחות או 8 ביום???זה באמת משנה???


    מחכה לתשובה והמשך ערב נעים.

    מקווה שהבנת את שאלותי.

    שלומי כהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפריט של אבות המזון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלומי, שלום

    רחל גרנות
    16/01/2018

    שלום לך, אני רק יכולה לברך אותך. אתה אוכל נכון. התפריט שלך מכיל את כל קבוצות המזון. ולמדת לבנות את התפריט שמתאים לך ולאורח החיים שלך. כל הכבוד!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה סוג חלב הכי טוב לדיאטה?
    רינת
    14/01/2018

    אני חולת קפה ולא יכולה להוריד בכמויות הקפה שאני שותה ביום (3 כוסות קבוע לפעמים מגיע ל-5). אני שותה עם חלב ורציתי לדעת איזה חלב הכי טוב לדיאטה, האם רגיל דל או לעבור לסויה או לשקדים שאמורים להיות רזים יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רינת, שלום

    רחל גרנות
    15/01/2018

    שלום לך, אין בעצם יתרון קלורי משמעותי בין סוגי החלב. זה כמו בכל דבר, עניין של כמויות. שימי לב, שלושת רבעי כוס חלב 3% הוא שווה ערך לכוס חלב 1% = 100 קלוריות. זה נכון בעיקרון לסוגי החלב השונים. חלק גדול מהמשתמשים בחלב סויה או שקדים הם כאלה שרגישים ללקטוז. את צריכה לשים לב לכמויות של החלב שאת צורכת ביום ולראות איך זה משתלב בסך כול האוכל היומי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר להגיע לאיזון קלורי?
    מרים
    11/01/2018

    האם אני יכולה להתקזז עם עצמי בכמות האוכל? זאת אומרת שאם היום היה לי יום מושחת יחסית אז אם מחר אוכל כמות קטנה יותר זה מתאזן או שכל יום עומד בפני עצמו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרים, שלום

    רחל גרנות
    11/01/2018

    שלום לך, זאת שאלה ששואלים אותי רבים. אנ י מאמינה שלא רק שאין בכך טעם, אלא שזה מזיק לתהליך. בואי נאמר שהיום אכלתי בהרבה יותר ממה שתכננתי ורציתי. מה זה יעזור אם מחר אוריד, או ליתר דיוק, אנסה לקזז ב200-300 קלוריות. האם זה לא נותן לגיטימציה לאכול היום הרבה יותר כי מחר מקזזים... ובינינו, גם כך זה קשה, אז הרעיון שמחר אני צריכה לאכול עוד פחות - מלחיץ!!המוטו שלי הוא - הארוחה הבאה כרגיל!! זה מחזיר מיד למסלול ולמסגרת וחוסך המון מלחמות מיותרות וכאב לב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת אוכלת רק ג'אנק
    תמי
    09/01/2018

    הבת שלי, בת 19 בצבא, אוכלת אך ורק ג'אנק פוד. לא רק בבסיס אלא גם כשהיא חוזרת הביתה, במקום לאכול את מה שאני מכינה היא מתקשרת מהדרך כדי שאזמין לה פיצה. חוץ מהמשקל אני דואגת לבריאות שלה, היא כבר גדולה והסנקציות שאני מטילה עליה לא עובדות, אם אני לא אזמין לה פיצה היא תזמין בעצמה או שתקנה בדרך אין לי פיקוח. מה עושים איתה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבת אוכלת רק ג'אנק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמי, שלום

    רחל גרנות
    09/01/2018

    שלום לך, הלוואי והייתה איזו המלצה שאני בטוחה שהייתה עובדת. הבת שלך כפי שאת מציינת כבר בוגרת ואין לך שליטה על מה שהיא אוכלת. ואת צודקת שהתזונה שלה ממש לא מאוזנת. אולם, לצערי, הנושא הבריאותי ממש לא משפיע בגיל הזה. האיום שבגיל 50-60 יהיו לך בעיות בריאות לא משכנע. לגבי הצעירים נושא הבריאות הוא לא רלוונטי. נושא ההשמנה בהחלט יכול להיות גורם שמעודד לשינוי. נסו לשוחח אתה, אבל יפה, בלי איומים ולהגיע לאיזה מעכנה משותף. כמה פעמים בשבוע פיצה וכדומה ואולי לנסות פעם/פעמיים בשבוע משהו בריא יותר ופחות מתועש. אולי היא תסכים להכניס לתפריט כמה פריטים מזינים יותר. ומעבר לזה, הרבה אין מה לעשות. וכמובן, להמשיך לתת דוגמא אישית. זה חשוב גם בגילאים של הבת. שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארוחות גדולות או קטנות
    שלי
    07/01/2018

    אחת ולתמיד - מה עדיף? שלוש ארוחות מסודרות ביום או לאכול ארוחות קטנות לאורך כל היום? מה השיטה היעילה יותר כדי להוריד במשקל או לפחות לשמור עליו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ארוחות גדולות או קטנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלי, שלום

    רחל גרנות
    07/01/2018

    שלום לך, פלא שאנשים כל כך מבולבלים. מרוב חוקים וכללים אפשר להשתגע. ובכן, בדיוק כמו בדברים האחרים, כל אחד צריך להכיר את עצמו ולדעת מה טוב לו. אני מכירה רבים וטובים שזקוקים לשלוש או לפעמים אפילו רק שתי ארוחות, אבל כל ארוחה צריכה להיות ארוחה... ואני מכירה אחרים שצריכים ארוחות קטנות לעיתים קרובות. אז מה נכון? השאלה שאת צריכה לשאול - מה מתאים לך? איזה טיפוס את? אבל, אני רוצה להדגיש שהמטרה של כל ארוחה היא להביא אותך לארוחה הבאה במצב שפוי, כך שתשלטי בכמות ובהרכב. רעב ברמה גבוהה הוא האויב של ירידה במשקל. מסיבה זאת, ארוחות קטנות יותר לעיתים קרובות מאזנות את רמות הסוכר והאינסולין ומווסתות את רמות הרעב והתיאבון. ואולי, את כזו שבשעות הבוקר ולפני הצהריים צריכה רק ארוחת בוקר וצהריים, ואילו בשעות המאוחרות יותר זקוקה לארוחות קטנות לעיתים קרובות יותר. רק שימי לב, שיש מרווחים בין אכילה לאכילה ולא ארוחה אחת מתמשכת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארוחות

    שלומי כהן
    07/01/2018

    היי צהריים טובים ונפלאים רחל גרנות ושלי.

    היי צהריים טובים לשתיכן.

    רק רציתי להגיד שאני מסכים עם רחל........כל בנאדם ושוב.....אני שמתי לב שהיא כבר אמרה את זה כמה וכמה פעמים בהודעות,אם היית מסתכלת בהודעות שלה ובתגובות של רחל שהיא ענתה פה לאנשים אולי לא היית שואלת...לכל בנאדם צריך להתאים את התזונה שמה שמתאים לו וכמות האוכל ומס' הארוחות שנוח לו לאכול על פני היממה.
    אחד יכול לאכול ארוחה אחת ביום וזה מפסיק לו,השני 2-3, ארוחות, 5-6 ארוחות ביום כל אחד מה שנוח לו ולפי ההרגשה הבלעדית שלו.
    אף אחד לא יגיד לך אחרת..את צריכה אך ורק לפי ההרגשה שלך.את יכולה שוב לאכול ארוחה אחת ביום,את יכולה 2-3 ארוחות(עיקריות בלי ביניים), את יכולה 5-6 ארוחות ביום,ואפילו גם שמונה.....
    אבל שוב אך ורק מה שמתאים לך!
    ורחל כתבה פה את זה כמה וכמה פעמים.....בהודעות שלה...

    נ.ב:

    משהו ושאלה רלחל..אם כבר דיברת על מרווחים בין ארוחות וזמני ארוחות אני המרווחים שלי הינם כל 3 שעות בממוצע.......זה בסדר???אבל כל אני אישית אוכל כל החלבון שהוא מחולק ל-5-6 ארוחות ביום ומגיע לסך צריכת פחמימות יומית 50%-60% זה בסדר נכון???


    שיהיה לכן המשך יום נעים לשתיכן.

    שלומי כהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות מומלצת של קקאו טבעי
    מוריה
    04/01/2018

    עברתי לאבקת קקאו טבעית, הבנתי שיש בה הרבה מרכיבים טובים לגוף. א' מהי הכמות המומלצת? ב' האם אותה הכמות תקפה גם על מבוגרים וגם על ילדים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות מומלצת של קקאו טבעי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוריה, שלום

    רחל גרנות
    05/01/2018

    שלום לך,
    אין המלצה מדויקת על הכמות המומלצת. יש את ההרגשה האישית של כל אחד מאתנו והתגובה שלו/ה.
    2-3 כפות ביום בהחלט בסדר. לילדים, כמובן פחות.
    ואגב, ידוע לך שיש באבקה גם קפאין, כך שקחי את זה בחשבון. וכמו כן, באבקת קקאו יש גם מרכיב שאם נצרך בכמות מוגזמת עלול לגרום להיווצרות אבנים בכליות.
    ושתית כוס שוקו חמה ומהבילה היא באמת אחד התענוגות ביום חורפי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה תומכת בזמן טיפולי פוריות
    לינור
    02/01/2018

    אני מתחילה עכשיו סבב שני של טיפולי פוריות, רציתי לדעת מאיזה מאכלים כדי להימנע ומה דווקא כדי לאכול כדי לעזור לגוף עם התהליך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינור, שלום

    רחל גרנות
    02/01/2018

    שלום לך, טיפולי פוריות קשורים למתח לא פשוט. תזונה אמנם לא פותרת בעיות מתח , אבל בהחלט חשובה. בזמן מתח משתחררים בגוף רדיקלים חופשיים . מזונות שמכילים נוגדי חמצון חשובים במיוחד בתקופה הזאת. אלה מזונות שמכילים ויטמין C, E , ביתא קרוטן וכו'. לכן, כדאי, למשל, להקפיד על אכילת פלפל אדום/כתום. הוא מכיל כמויות גדולות של ויטמין C שהוא נוגד חמצון עוצמתי. האם ידעת שפלפל אדום מכיל פי שלוש ויטמין C מפרי הדר? בטטות, גזר , דלעת מכילים ביתא קירוטן שאף הוא נוגד חמצון עוצמתי במיוחד. חשוב להקפיד על מזונות שעשירים בברזל. וכאשר את אוכלת מזונות אלה, כדאי לצרף אוכל שמכיל ויטמין C. מסתבר שויטמין C מגביר את ספיגת הברזל. תה, לעומת זאת, מפחית את ספיגת הברזל.
    וכמובן, זה הזמן לבנות תפריט שמכיל את כל קבוצות המזון ובכמויות הנכונות. זו גם ההזדמנות להפחית את המזון המתועש ובמיוחד את המזונות שמכילים שומן טראנס/שומן מוקשה שהוא אחת הרעות החולות של התזונה בעולם המודרני.
    נסי להפחית את כמות המלח בתפריט ואל תשכחי להקפיד על שתייה מרובה. ואת, כמובן, יכולה לפנות לייעוץ תזונתי .
    והעיקר, שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בתהליך הוצאת הקפאין
    יעל
    31/12/2017

    היי
    אני רוצה להימנע כמה שיותר מקןפאין ע-ב תכיפות לשתן וגם בכללי. שאלתי היא לגהי נס קפה ללא קופאין . הבנתי שיש בעיה בתהליך הוצאת הקפאין. אשמח לדעת מה הבעיה?והאים יש בהם כימיקלים וכו ויש בעיה לשתות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה בתהליך הוצאת הקפאין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעל, שלום

    רחל גרנות
    31/12/2017

    אכן, קפה נטול קפאין בהחלט לא מומלץ. ואולי כדאי להפחית בשתיית הקפה במשך היום. אגב, כיום רוב החוקרים טוענים שאין בעיה בשתיית 3 כוסות קפה ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אוכל עם יותר קלוריות הוא משביע יותר?
    דנה
    31/12/2017

    אם כן, אז עדיף לאכול יותר קלוריות פחות פעמים ביום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דנה, שלום

    רחל גרנות
    31/12/2017

    מה לומר, הלוואי וזה היה נכון. להיות שבעים משוקולד היה ממש משמח אותי... אנחנו מדברים היום על מזון עם צפיפות קלורית גבוהה או נמוכה. בצפיפות קלורית גבוהה, הכוונה למזונות שמכילים הרבה קלוריות יחסית במשקל . וכך, שוקולד, עוגות, ומזונות עם כמות גבוהה של שומן מכילים הרבה יותר קלוריות לכל גרם מאשר מזונות עם צפיפות קלורית נמוכה. ולדוגמא, במקום 100 גרם פיצוחים אנחנו יכולים לאכול סלט + רבע עוף + כוס וחצי אורז מבושל + 2 מנות פרי +שוקולד מקופלת = 700 קלוריות. אז מה משביע יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום