מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כולסטרול וטריגלצרידיםאפרת01/09/2008
שלום, ממצאי בדיקות הדם אותם עשיתי קצת אחרי המחזור הראו: כולסטרול 226.4 טריגלצרידים 193 כולסטרול LDL 118.9 HDL 66 האם זה לא מסוכן לבחורה בת 37 הלוקחת בקביעות את גלולות יסמין לטיפולי אקנה? אפרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול וטריגליצרידים
ד``ר רפי ביצור01/09/2008בשאלתך חסרים נתונים לגבי גורמי הסיכון למחלת לב אצלך (סוכרת, עישון, יתר לחץ דם, סיפור משפחתי של מחלת לב ועוד), כך שאוכל לתת רק תשובה כללית ועקרונית.
בהנחה ואת בחורה צעירה ללא כל גורמי סיכון - ערכי שומני הדם אצלך אינם מדאיגים ואינם מצריכים טיפול תרופתי. ערכי הטריגליצרידים גבוליים וניתן בהחלט לשפרם על ידי שמירה על תזונה מוגבלת בפחמימות - מומלץ להתייעץ בתזונאי(ת). כמובן שעישון בכלל, ובמיוחד בשילוב עם גלולות כגון יסמין הנו מסוכן.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלה על אקומפליהע.31/08/2008
קראתי הרבה מידע על זה, בין השאר מחקרים על כך שהתרופה גורמת למחשובת אובדניות. מישהו מכיר חומר על כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקומפליה ומחשבות אבדניות
ד``ר רפי ביצור01/09/2008אקומפליה אכן עלולה לגרום בחלק קטן מהמטופלים לירידה במצב הרוח, עד כדי מחשבות אבדניות במקרים נדירים.
לכן, אלה הסובלים מדכאון אינם יכולים לקבל את התרופה, ויש להיות במעקב רפואי בזמן הטיפול בה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקומפליה ומחשבות אובדניות
ברוך01/09/2008אני יודע שהתרופה עלולה לגרום לדיכאון בכאלה שכבר היו בדיכאון קליני בעבר או שיש להם נטייה לכך, לא כן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלברוך
ד``ר רפי ביצור03/09/2008הסיכון קיים, ולכן אין לתת את התרופה לסובלים מדכאון (או שסבלו מדכאון בעבר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקומפליה ודיכאון
ליאורה11/09/2008שלום רב דוקטור, קראתי בעיון את תשובותיך הקודמות ואני מבקשת לשאול: אני לוקחת רסיטל, אחד ביום, כבר למעלה משנה. האם אני יכולה לקחת אקומפליה? תודה מראש .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקומפליה ודיכאון
ד``ר רפי ביצור12/09/2008הסובלים או שסבלו בעבר מדכאון, בין אם מטופלים תרופתית ובין אם לא- אינם יכולים לקבל אקומפליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור ותגובה חדרית לא מאוזנתאור25/08/2008
אוד על עזרתכם בפענוח תשובות שהתקבלו עבור אבי (האם מדאיגות??): פרפור פרוזדורים מהירות מינמלית 38 מקסימלית 167 ממוצעת 82 נצפו VPC"S 693 102 זוגות SHORT NSVT עד 4 פעימות (7) במהירות מקסימלית 153 לדקה לא ניתן לשלול גם ASHMAN PHENOMENON ST CHANGES OF UNCLEAR SIGNIFICANCE 15 פאוזות , 2 שניות מקסמליות, 2.4 שניות (בשעה 5.14 ?). אבי מטופל בקומדין+ אספירין (שאר התרופות הנין ללחץ דם שכעת תקין 68/108 דופק 70 ) לפנני שחודש איבד את הכרתו לכמה רגעים, האם זאת הסיבה? בברכה, אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים והתעלפות
ד``ר רפי ביצור01/09/2008ודאי תבין כי על סמך תשובת הולטר ללא הכרת מלוא הפרטים הקליניים וללא בדיקה גופנית לא אוכל להשיב על השאלה. עם זאת, הפאוזות (הפסקות בדופק) דורשות התייחסות, במיוחד לאור אירוע של איבוד הכרה.
מומלץ בחום לפנות לקרדיולוג, רצוי כזה המתמחה בטיפול בהפרעות קצב, להערכת כל הממצאים בקונטקסט המלא שלהם, על מנת שיראה עם יש צורך בבירור נוסף, שינוי הטיפול התרופתי או טיפול אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדדים לתרופת אקומפליהשולה25/08/2008
רציתי לדעת מה המדדים שבגינם רופא יכול לרשום לי שימוש באקומפליה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדדים לאקומפליה
ד``ר רפי ביצור01/09/2008התרופה מיועדת לשימוש במקרים של השמנת יתר משמעותית (BMI מעל 30 או מעל 27 עם הפרעות מטבוליות נילוות כגון סוכרת, הפרעות בשומני הדן ויתר לחץ דם).
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אקומפליה עוזרת להורדת שומניםאבי24/08/2008
בדם? קראתי במספר כתבות בריאות שהתרופה הינה חדשה וחדשנית ויכולה לעזור במצב של עודףצ כולסטרול ושומנים בדם? התרופה כבר מוכרת ונוסתה בארץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקומפליה
ד``ר רפי ביצור01/09/2008אקומפליה הנה תרופה שנועדה לטפל באנשים הסובלים מעודף משקל משמעותי בשילוב עם הפרעות מטבוליות כגון סוכרת והפרעות בשומני הדם. באלה הסובלים מעודף משקל, הטיפול עשוי להביא גם לשיפור בערכי שומני הדם. הטיפול אינו מיועד לאלה הסובלים מהפרעות בשומני הדם ללא עודף משקל משמעותי.
התרופהה חדשה יחסית ואין איתה ניסיון ארוך שנים. במחקרים השימוש בה היה למשך שנה עד שנתיים.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטיןאבי24/08/2008
שמעתי שקיימת תרופה שאינה סטטין ועוזרת להוריד את ערכי הכולסטרול. ברצוני לדעת מה שמה ,האם היא מתאימה למי שהפסיק ליטול סטטין בשל בעיות בתפקודי הכבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטטין
ד``ר רפי ביצור01/09/2008קיימות מס' תרופות שאינן שייכות למשפחת הסטטינים העשויות להוריד ערכי כולסטרול - אזטרול, תרופות ממשפחת הרזינים (סופחי מלחי מרה), ניאצין ועוד.
עם זאת, חשוב לציין, שמכל התרופות הקיימות, רק לגבי הסטטינים יש הוכחות מוצקות לגבי יעילותם בהקטנת הסיכון לתחלואה ותמותה ממחלות לב וכלי דם. ברוב המקרים בהם מופסק הטיפול בסטטינים עקב הפרעה בתפקודי כבד אין לכך הצדקה, שכן ההפרעה היא קלה ואינה מעידה על נזק כבדי. במקרים אחרים, ניתן לנסות סטטין אחר ללא בעיה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקומפליה להןרדת שומנים בדםרוזנה21/08/2008
האם האקומפליה אכן עוזרת בשיפןר המדדים כגון הפחתת שומנים בדם והעלת כולסטרול טוב? גם אם מישהו מהגולשים מכיר ויכול לענות לי. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקומפליה ושומנים בדם
ד``ר רפי ביצור01/09/2008אקומפליה הנה תרופה שנועדה לטפל באנשים הסובלים מעודף משקל משמעותי בשילוב עם הפרעות מטבוליות כגון סוכרת והפרעות בשומני הדם. באלה הסובלים מעודף משקל, הטיפול עשוי להביא גם לשיפור בערכי שומני הדם. הטיפול אינו מיועד לאלה הסובלים מהפרעות בשומני הדם ללא עודף משקל משמעותי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בקצב הלבלי20/08/2008
היי , יש לי ניתוח להגדלת חזה בעוד כחודש , אני חוששת מכיוון שבעברי הלא רחוק בכלל הייתי בולמית , והייתי נוהגת להקיא משהו כמו 3 שנים , האם הדבר מהווה בעייה? וסיכון גדול יותר במהלך הניתוח..? הרי הבנתי שמי בעברן נהגו להקיא ישנם סימפטונים של הפרעה בקצב הלב , ואני מפחדת שהדבר יגרום לנזק . כעת אני נרפאתי ממחלתי ואני מעונינת לדעת האם החששות שלי מוצדקות? אשמח לתשובה . תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות בקצב הלב
ד``ר רפי ביצור01/09/2008ודאי תביני כי על סמך קטעי מידע לא אוכל לקבוע האם קיים סיכון ניתוחי.
חשוב להיפגש עם המרדים טרם הניתוח (ולא חמש דקות לפניו) על מנת שיכיר אותך ואת ההיסטוריה הרפואית שלך, יבדוק אותך ויראה עם יש צורך בהערכה נוספת לפני הניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימיה של הדםשגיא19/08/2008
שלום רב, מהי בדיקת כימיה של הדם, האם כדאי לעשות אותה (בן 32) והאם היא בתשלום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימיה של הדם
ד``ר רפי ביצור01/09/2008בדיקת כימיה של הדם היא בדיקה הבודקת מדדים רבים - סוכר, תפקודי כליה ומלחים שונים, תפקודי כבד, ערכי שומני הדם ועוד. הבדיקה מבוצעת ללא תשלום בכל קופות החולים. בדיקה זו מומלצת אחת למס' שנים גם באנשים בריאים, ולכן, אם לא ביצעת אותה - פנה לרופא המשפחה שלך והוא יפנה אותך לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי לסטטיניםדנה19/08/2008
שלום רב לבן זוגי בן ה-36 גילו כוסטרול גבוהה לאחר בדיקת CT של הכליות בה נמצא תהליך טרשתי בכלי הדם. משקלו יציב 70 ק'ג ,אוכל אוכל בריא בלבד והפסיק לעשן לפני כ - 6 שנים,פעילות גופנית 4 פעמים בשבוע כשעה. טופל ע'י סימבקור 20 מג' ולאחר כשבוע התחילו סחרחורות קשות הטיפול הוחלף ללפיטור אך גם במקרה זה התחילו תופעות לוואי. דפיקות לב מועצות וחזקות, הרגשה של "ריחוף" וחוסר יציבות.מינון של 20 מ'ג פעם ביומיים איזן יפה את הכולסטרול. נכון להיום לאחר הפסקה של כשבועיים לפי הוראת הרופא, בהם לקח כל יום אספירין שגרם לבעיות קצב לב (קפיצות). עבר צהבת סוג A לפני כ-15 שנה. האם זה יכול לגרום לתופעות הלוואי או אולי ליצירת כולסטרול מואצת?? האם יש תרופה חדשה או קלה או כל טיפול אלטרנטיבי. אשמח לקבל המלצה לגבי פיתרון לבעיה.(האם הקרסטור יכול לעזור?, אך כמובן עדיף טיפול אלטרנטיבי. מה בנושא אבקת קונסיל וניאצין??) תודה מראש בברכה דנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי לסטטינים
ד``ר רפי ביצור01/09/2008לאור מורכבות המקרה אוכל לתת רק תשובה עקרונית.
קיימות מס' תרופות שאינן שייכות למשפחת הסטטינים העשויות להוריד ערכי כולסטרול - אזטרול, תרופות ממשפחת הרזינים (סופחי מלחי מרה), ניאצין ועוד.
עם זאת, חשוב לציין, שמכל התרופות הקיימות, רק לגבי הסטטינים יש הוכחות מוצקות לגבי יעילותם בהקטנת הסיכון לתחלואה ותמותה ממחלות לב וכלי דם, ולכן, אם יש צורך בטיפול, יש צורך להעריך האם התופעות שהיו מצריכות את הפסקת הטיפול, וניתן גם לנסות סטטינים אחרים, כגון קרסטור.
צהבת מסוג A בעבר אינה משפיע על תפקודי הכבד או רמת הכולסטרול ואינה גורמת לכל תופעות לוואי במטופלים בסטטינים או בתרופות אחרות.
אבקת קונסיל לא תוריד את ערכי הכולסטרול - היא ניתנת כטיפול בעצירות.
לגבי ניאצין - הניאצין התרופתי הנו תרופת מרשם שקשה מאד עד בלתי אפשרי להשיגה בארץ, אם כי יתכן שבקרוב אפשר יהיה להשיגה. תוסף המזון (ביחוד זה ה- NON FLUSH) אינו יעיל מאחר ומכיל מעט מאד חומר פעיל, אם בכלל.
כדאי לציין שאספירין אינו גורם להפרעות קצב, ולכן יתכן שתופעות הלוואי שהזכרת מקורן בתגובת חרדה ולא בתופעת לוואי של התרופות.
לסיכום - נראה לי שכדאי לפנות ליעוץ לא אינטרנטי במרפאת ליפידים על מנת להעריך את הצורך בטיפול וסוגו. מרפאה כזו קיימת ברוב בתי החולים, ולרוב הקופות יש יועץ ליפידים שניתן לפנות אליו. בתל השומר ניתן לקבוע תור למרפאה בטל. 03-5304582* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכות מאוטםתמי16/08/2008
שלום ד"ר. עברתי אוטם ורציתי לשאול כיצד נקבע האם יש לי נכות רפואית כתוצאה מהאוטם , יותר נכון לפי איזה בדיקות עלי לעבור כדי לדעת אם יש לי נכות ? יתכן מצב רפואי שעברתי אוטם ואין לי נכות ? תודה טל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות מאוטם
ד``ר רפי ביצור01/09/2008לצערי איני בקיא בקריטריונים של ביטוח לאומי לקביעת נכות. כדי לקבוע זכאות לנכות יש לפנות לועדה רפואית של הביטוח הלאומי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםfelix14/08/2008
שלום רב אני מקווה שזה הפורום המתאים לשאלה. אני בן 24 בריא עשיתי בדיקת דם והכל תקין חוץ מאלבומין כתוב שערכי הנורמה הם בין 3 ל 5 ולי יצא 5.2 רציתי לשאול האם זה בסדר וממה זה יכול להגרם תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלבומין
ד``ר רפי ביצור01/09/2008שאלה זו אינה נוגעת לנושאי הפורום. כעקרון - לא נראה שיש מקום לדאגה. מומלץ לפנות לרופא שהפנה אותך לבדיקות על מנת שיבאר את משמעותן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת אחוזי שומןשלומית12/08/2008
שלום, מה עלי לאכול על מנת להוריד את אחוזי השומן בדם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזי שומן
ד``ר רפי ביצור01/09/2008בבדיקות דם אין מודדים אחוזי שומן אלא את ריכוז השומנים השונים בדם. ישנם מספר סוגים של הפרעות בשומני הדם, ולכל אחד מהם טיפול אחר.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לכאלה שעברו אוטם בעברתמי09/08/2008
שלום. עברתי 2 אוטמים בעבר ושאלתי היא כזו: אילו בדיקות תקופתיות מומלץ לבצע וכל כמה זמן לכאלה שעברו אוטמים (לדוגמא: בדיקות דם , מאמץ , אקו , וירטואלי ........................) על מנת למנוע התקף שלישי . אודה לך באם תוכלי לפרט יותר . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות תקופתיות לאחר אוטם
ד``ר רפי ביצור09/08/2008הבדיקות המומלצות לאחר אוטם נועדו לאתר את גורמי הסיכון ולוודא שהטיפול בהם מספיק:
1. בדיקת רמת כולסטרול ושומני הדם אחת לחצי שנה. מאחר ולמעשה כל המטופלים שעברו אוטם מטופלים בסטטינים, יש לבדוק גם רמת תפקודי כבד ו- CPK.
2. מדידת לחץ דם - רצויה בכל ביקור אצל הרופא או האחות, ולפחות אחת לחצי שנה.
3. בדיקת רמת סוכר - אחת לחצי שנה.
4. בדיקת רמת מיקרואלבומין בשתן - אחת לשנה.
המלצות אלה הנן בהנחה וכל גורמי הסיכון מאוזנים. אם אינם מאוזנים - יש לטפל בהם, ותכיפות המעקב עולה.
לגבי בדיקות כמבחן מאמץ, אקו לב, מיפוי תליום וצינתור ויקטואלי - אין כל המלצה לבצען כחלק מהמעקב הרוטיני. מאידך, במידה ומתגלה צורך בהן עקב תלונות המטופל, ממצאים בבדיקה הגופנית או בבדיקות המעבדה - לעתים יש בהן צורך.
ככלל -סוג המעקב ותכיפותו "נתפרים" לכל מטופל על פי מצבו. אין דין מטופל לאחר התקף קל, החש בטוב וכל גורמי הסיכון שלו מאוזנים, כדין מי שסובל מאי-ספיקת לב קשה וסוכרת לא מאוזנת.
לכן, מומלץ בחום לכל מי שעבר התקף לב להיות במעקב סדיר אצל רופא המשפחה והקרדיולוג, שיתאימו לו את המעקב הדרוש לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה משני הסוגיםאלי05/08/2008
ד.נ. מה ההבדלים בין סימווהסטטין לבין פראווהסטטין, בעיקר מבחינת יכולתם להעלות HDL, מבחינת סיכוניהם ותופעות הלוואי? ולאיזה סוג של מטופלים מתאים יותר האחד או השני? מדובר בגבר בגיל מתקדם המשתמש במינון של 10 מ"ג, המוריד לו את LDL במידה ניכרת ומספקת בכל אחד משני הסוגים. תודה מראש. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימבסטטין ופרבסטטין
ד``ר רפי ביצור06/08/2008שתי התרופות הנן ממשפחת הסטטינים. הסימבסטטין מעט חזקה יותר מבחינת הורדת הכולסטרול ה"רע" (LDL). אין הבדל משמעותי ביניהן מבחינת העלאת רמת הכולסטרול ה"טוב".
מבחינת תופעות לוואי ככאבי שרירים והפרעה בתפקודי הכבד - שתיהן בטוחות ללא הבדל משמעותי ביניהן. קיימים כמה הבדלים קטנים בתופעות לוואי נדירות יותר כגון הפרעות בשינה, ובאינטראקציה עם תרופות נוספות.
לסיכום - אם יש צורך בסטטין, והתגובה לשתי התרופות טובה וללא תופעות לוואי - אין זה משנה איזו מהן לוקחים.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



