פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר אבישי מיעל
    יעל
    14/07/2008

    המשך פירוט לגבי שומנים המחזור תקין, במשפחתי יש סיפור של סוכרת ושומנים בדם. אחות אחת אובחנה כסובלת מסתימות ועברה פעמיים צינתור. לחץ הדם שלי 130 על 80 לגבי הHDL התוצאה 38 אודה לך מקרב לב לגבי רמת הסיכון שלי בתודה יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר אבישי מיעל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    ד``ר רפי ביצור
    20/07/2008

    מאחר ודר' אליס אינו זמין בשבועות הקרובים - אענה לך.
    1. לאור הצטברות של גורמי סיכון (עישון, רמה נמוכה של כולסטרול "טוב" [HDL], סיפורמ משפחתי של מחלת לב, השמנת יתר) - אכן נראה שרמת הכולסטרול אצלך גבוהה מהרצוי, ויש צורך בטיפול. מאחר ולא ניתו לתת המלצות פרטניות באינטרנט - אתן רק את העקרונות:
    א. הפסקת עישון!
    ב. שינוי בתזונה לפי הנחית תזונאי/ת במטרה לירידה במשקל והתאמת תזונה דלת פחמימות להורדת רמת הטריגליצרידים והסיכון לפתח סוכרת.
    ג. פעילות גופנית אירובית סדירה.
    ד. שקילת הצורך במתן סטטין (כמו הסימוביל שלקחת) - סביר להניח שיש צורך.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    2. לגבי הדופק המהיר - קשה להתייחס בהיעדר בדיקה גופנית ומידע מלא לגבי הבדיקות שעברת ותוצאותיהן. כעקרון, אם נשללו בעיות לבביות ופעילות יתר של בלוטת המגן - יתכן שירידה במשקל ופעילות גופנית יכולות לפתור את הבעיה ללא צורך בתרופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם
    יעל
    14/07/2008

    שלום בשנה האחרונה השמנתי מעט, גובהי 167 משקל גופי 78 קילוגרם. לפני מספר חודשים הרגשתי לחץ בחזה ודופק מהיר התבקשתי לעשות בדיקות דם ואק"ג. האק"ג היה גבוה מעט 99 במנוחה ובדיקות הדם בעיקר שומנים היו גבוהים כולסטרול 247 LDL 153 שומנים בדם 277 הופנתי לבית חולים הדופק במנוחה היה 110 לחץ דם 156 על 90 ולאחר שלושה ימי אישפוז ומספר מספר תרופות כגון אספירין , קרדילוק ,לוסק,סימוביל, ונורמיטן , הסתדרו פחות או יותר רמות השומן הדופק היה מעט מהיר אולם בבירור קרדיולוגי מקיף לא נמצאה בעיה . הומלץ לקחת תרופות אלו באופן קבוע מאחר שאני מעשנת וגילי 44 אמרו לי שיש לי מספר גורמי סיכון: השמנה .עודף שומנים וכולסטרול, וחוסר פעילות.לאחר חודש הפסקתי את הכדורים כי לא הרגשתי טוב . היום 4 חודשים אחרי לאחר בדיקות דם התוצאות נותרו גבוהות והרופאה ממליצה לקחת כדורים באופן קבוע. האם יש באמת סיכון לפגיעה בלב ? מצב הדופק היום 96 במנוחה. בתודה על תשובתך יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים

    ד''ר אבישי אליס
    14/07/2008

    במכתבך חסרים מס פרטים:
    את בת 44 האם יש מחזור?
    האם יש ספור משפחתי של מחלות לב וכלי דם למי ובאיזה גיל?
    מה עם לחץ הדם
    מה רמות ה HDL

    בעזרת נתונים אלה ננסה להגדיר את רמת הסיכון והצורך בתרופות
    דרך אגב מה משקלך? מה תפקוד בלוטת המגן?
    ללא ספק, דיאטה ופעילות גופנית סדירה חשובים והכרחיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם
    ח.
    13/07/2008

    בעלי עשה בדיקת דם יצא לו שומנים בדם מוגברים והרופא שלח אותו לעשות בדיקות דם נוספות, הוא חושש מאיזה בעיה בכבד והוא רוצה לברר אם זה מהשומנים בדם או יכול להיות שיש לו וירוס בכבד מה זה אומר? הוא רשםליד הבדיקה שמתבקשת פקר לבן, רציתי לדעת מה זה אומר? מה ההשלכוח של וירוס בכבד? והאם כתוצאה מהשומנים בדם הכבד יכול להיפגע? כלומר יכול להיות שהחשש הוא כתוצאה מהשומנים בדם תודה ובברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לח.

    ד``ר רפי ביצור
    14/07/2008

    מאחר ובשאלתך חסרים נתונים רבים, אענה תשובה עקרונית:
    1. במטופלים רבים עם רמה גבוהה של שומנים בדם, בעיקר אלה עם רמה גבוהה של טריגליצרידים או סוכרת, אנו רואים "כבד שומני", המתבטא ברמה גבוהה בדם של אנזימי הכבד ובמראה אופייני בבדיקת אולטראסאונד. יש, כמובן, לשלול גם מחלת כבד אחרת (ויראלית, למשל), ואני מניח שאלה הבדיקות אותן ביקש רופא המשפחה.
    2. ברוב המקרים, כבד שומני אינו מזיק בפני עצמו, אך במקרים מסויימים הוא עלול לגרום למחלת כבד. המשמעות העיקרית של כבד שומני היא היותו סמן למצב של סיכון מוגבר לטרשת עורקים והתקפי לב.
    3. הטיפול היעיל ביותר לכבד שומני הנו שמירה על אורח חיים בריא - ירידה במשקל, תזונה דלת פחמימות, פעילות גופנית סדירה והימנעות מעישון. לעתים יש צורך גם בטיפול תרופתי לאיזון רמת הכולסטרול ושומני הדם, לחץ הדם וסוכרת (אם יש).
    4. הביטוי "פקר לבן" אינו מוכר לי.
    מאחר והמלצות פרטניות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בנטילת כל סוג של סטטינים

    יעל
    22/11/2008

    שלום אני חולת סכרת וכן נוטלת הידרו קורטיזון ואלטרוקסין. רמות הכולסטרול גבוהות בדמי אך כל סוג של סטטין עושה לי כאבים והתכווצויות. אנני יכולה להשאר ללא אך מאידך אנני יכולה לקחת ולסבל כל כך. אשמח לחוות דעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    ד``ר רפי ביצור
    23/11/2008

    קיימות תרופות שאינן סטטינים, אך יעילותן פחותה מהסטטינים, ולרוב (אם כי לא תמיד) הן אינן מספיקות. במקרים בהם הסיכון למחלות לב מאד גבוה ורמת הכולסטרול נשארת גבוהה למרות הטיפול התרופתי המקסימלי האפשרי, ניתן לבצע פרוצדורה הנקראת אפרזיס בה "מנקים" את הדם מ- LDL (הכולסטרול ה"רע".

    מומלץ שתפני לייעוץ לא אינטרנטי במרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יובל
    10/07/2008

    שלום ד"ר תודה על התגובה בוצע ביום רביעי אקג שיצא תקין. רוצה לדעת האם הרעידות האלו הם כן יכולים להיות משהו לבבי? חס וחלילה הקדמה להתקף או דום לב. מחלת לב? בתודה אברי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקג

    ד''ר אבישי אליס
    12/07/2008

    לא נראה לי
    האם נבדקת עי הרופא שלך
    הבדק ודבר איתו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם ו- Q10
    דוד
    09/07/2008

    שלום, רציתי לברר האם מומלץ לקחת תוסף של Q10 לבעלי בן ה- 37 אשר נוטל כדורי ביזיפיברט בשל שומנים בדם גבוהים בבדיקה האחרונה תוצאות הבדיקה היו: כולסטרול - 161 טריליגצרידים - 405 HDL - 32 LDL - ביטול תוצאה? בנוסף הוא נוטל תוסף של כדורי אומגה 3 וכדורי שום משקל גופו - 116 ק"ג ברור לנו שהוא צריך לרדת במשקל באופן דרסטי והכרחי והוא מנסה לעשות זאת. איזה תוספים מומלצים ובאיזה מינון? בנוסף, ברצוני לציין שהוא מבצע פעילות ספורטיבית (טניס) מס' פעמים בשבוע תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם ו- Q10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Q10

    ד``ר רפי ביצור
    10/07/2008

    1) המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת. כנ"ל לגבי כמעט כל שאר התוספים. החריג היחיד לעניין זה הוא האומגה 3, שבמינונים גבוהים (2-4 גרם ליום) עשוי לתרום להורדת רמת הטריגליצרידים.
    2) "ביטול תוצאה" לגבי רמת ה- LDL משמעותו שלא ניתן לחשב את ערך ה- LDL בנוכחות ערכי טריגליצרידים גבוהים.
    3) בסופו של דבר, תוספים אינם פיתרון. אין קיצורי דרך - עליו לרדת במשקל, לקבל הדרכה תזונאית לגבי סוגי המזון המותרים (מומלצת תזונה דלת פחמימות) ולהמשיך בפעילות הגופנית.
    4) במקביל יש לברר האם קיימת סיבה נוספת לרמה הגבוהה של הטריגליצרידים (רמת סוכר גבוהה? מחלות כליה מסויימות? תרופות?)
    מאחר והמלצות פרטניות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יובל
    07/07/2008

    לד"ר שלום רב. אני בן 25, במשך שבוע וחצי יש לי רעידות באזור של הלב ,לא רואים את הרעידות אבל מורגש כל הצד השמאלי של האזור רועד למשך כל היום כרעידות פנימיות.לפני כן לפני כחודש הרעידות האלו היו רק פעמיים במשך יומיים לכמה שניות וממש רעידות חזקות כמו רטט של פלאפון ובעוצמה וגם האזור של השד השמאלי רעד .ועכשיו שבוע וחצי יש לי כבר את הרעידות שמורגשות פנימה ובסביבה של הצד השמאלי אזור של הלב ,רוצה לדעת בבקשה מניסיון שלכם האם נתקלתם בתופעה שכזו,תסימנים שכזה האם זה יכול להיות שייך ללב? דלקת,או משהו ללב קרא משהו? בתודה אברי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעידות

    ד''ר אבישי אליס
    08/07/2008

    התלונה ברורה אך קשה לתת לה הסבר ברור מבלי שנבדקת ואו נראית בזמן ארוע
    מציע: שתבדק עי רופא ובהתאם תשלח אם צריך לבדיקות נוספות כמו כן כדאי
    לבצע בדיקת אקג בזמן הארוע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר,שאלה

    יובל
    08/07/2008

    תודה ד"ר רוצה לשאול האם זה יכול להיות חס וחלילה הקדמה להתקף או דום לב. מחלת לב? בתודה אברי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוקה בהשמנת יתר האם התרופה אקומפליה
    אבי
    07/07/2008

    יכולה לעזור לי? שמעתי על התרופה שטוענים שהיא עוזרת במטבוליזם ובהפחתת ההשמנה. האם היא תרופה מוכרת?מאושרת לשימוש בארץ? תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקומפליה

    ד''ר אבישי אליס
    07/07/2008

    התרופה מוכרת ומאושרת לשימוש בארץ
    היא אינה בסל התרופות ולכן מחירה אינו זול אך משתווה לכל הדיאטות והשיטות האחרות

    היא ניתנת ללוקים בהשמנת יתר BMI מעל 30 ומעל 27 עם גורמי סיכון נוספים (סוכרת\הפרעות בשומני הדם)
    התרופה מביאה לירידה של כ 8-10 קג במשקל עם שפור בלחץ דם ערכי סוכר ולחץ דם
    (כמו כל התרופות -הירידה מתונה)

    התרופה אסורה בסובלים\מטופלים בדכאון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום קראתי את תשובתך לגבי האקומפליה

    דני
    13/07/2008

    שלום ד"ר , קראתי את תשובתך ורציתי לדעת עוד על התרופה. איך בדיוק היא עובדת ומה אחוזי ההצלחה כלומר כמה מרזים איתה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום! בבקשה עזרו לי יש לי כולסטרול
    אריאל
    07/07/2008

    גבוה מאוד, בבדיקות דם שעשיתי, התוצאות היו LDL 217 HDL 29.98 COLESTEROL 276.53 יש לציין שאני רק בן 25 משקל77 וגובה 1.75 ,הרופא אמר לי שאני חייב להתחיל ליטול תרופות והביא לי להתחלה סימבאסטאטין 10 מ"ג. העניין הוא שאני מאוד לא רוצה להתחיל עם זה השאלות שלי:א' אם אני מתחיל ליטול תרופה,ואחרי תקופה אני מפסיק,האם זה נכון שאז הגוף מייצר כולסטרול באופן מוגבר? ב' הרופא אמר לי שדיאטה לא תעזור לי ,היא תוריד מקסימום 15 אחוז מהכולסטרול.האם זה נכון ?האם אין לי דרך טבעית להפטר מכולסטרול בצורה מהירה ??? אנא עזרו לי אני כמעט מיואש תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי ההודעה הקודמת

    אריאל
    07/07/2008

    רציתי לציין רמת TRYGLYCERIDE 147.38

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיואש

    ד``ר רפי ביצור
    07/07/2008

    קודם כל - אל יאוש!
    1. רמת הכולסטרול "הרע" (LDL) אצלך גבוהה מאד ויש להורידה, ורמת הכולסטרול "הטוב" (HDL) נמוכה.
    2. בגילך הצעיר, ובהנחה שאין גורמי סיכון אחרים, ניתן לעשות ניסיון של דיאטה (בהנחיית תזונאי/ת), פעילות גופנית אירובית סדירה (לפחות 3 פעמים בשבוע) והפסקה מוחלטת של עישון, ולחזור על הבדיקות לאחר כ- 3 חודשים. קיים סיכוי, אם כי נמוך, שהערכים ישתפרו במידה כזו שלא תצטרך טיפול תרופתי. רופא המשפחה צודק שרמת הכולסטרול צפויה לרדת רק בכ -10-15% בממוצע, אולם יש כאלה שאצלם הרמה יורדת יותר. גם אם, כצפוי, רמת הכולסטרול לא תרד בהרבה, הרי שאימוץ אורח חיים בריא מוריד משמעותית את הסיכון לתחלואה ותמותה, ושינוי כזה בגיל צעיר ולאורך שנים יעיל במיוחד.
    3. אין תרופות פלא "טבעיות" להורדת כולסטרול. אם הערכים ישארו ברמה הנוכחית לאחר נסיון כנ"ל - יש בהחלט מקום לטפל תרופתית, וסימבסטאטין היא תרופה מצויינת. אין זה נכון שכשמפסיקים את הטיפול רמת הכולסטרול עולה יותר - היא פשוט חוזרת לערכים שלפני הטיפול, וגם הסיכון חוזר לרמה שלפני הטיפול. לכן יש לקחת את הטיפול לכל החיים (או לפחות עד 120). יש נסיון עצום ורב שנים בתרופות אלה, בטיחותן גדולה מאד ויעילותן במניעת תחלואה ותמותה הוכחה מעבר לכל ספק.
    מאחר והמלצות פרטניות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה

    אריאל
    07/07/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם נמוך וסינוס ברדיקרדיה
    אוסי
    06/07/2008

    שלום וברכה. אני בת שלושים לאחר בירור קרדיולוגי שכלל מבחן מאמץ, אקו דופלר ואק"ג שהיו תקינים ושלוש בדיקות של הולטר של 24 שעות נאמר לי לפי ההולטר שיש לי סינוס ברדיקרדיה 38 לדקה בשעות הלילה ובשעות היום סינוס ברדיקרדיה ממוצע של 47 לדקה כל השאר היה תקין. הקרדיולוג שלי לא יעץ לי לעשות שום דבר בנדון, אך מכיוון שאיני חשה בטוב בביתי החלטתי לעקוב אחר לחץ הדם שלי בעקבת חולשה והתוצאות הם שלאורך תקופה לא קצרה לחץ הדם באיזור ה51 על 86 55 על 90 ולפעמים גם הגיע ל47 על 81 שאלתי היא האם לחץ דם נמוך כזה לא מסוכן? ומה אפשר לעשות כדי להעלות את לחץ הדם? על תשובתך אודה מאוד..... אוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם נמוך וסינוס ברדיקרדיה

    ד``ר רפי ביצור
    06/07/2008

    ודאי תביני שלא ניתן לתת יעוץ אינטרנטי במקרה שלך. על מנת לתת חוות דעת רצינית יש צורך בבדיקה גופנית, לראות את תשובת ההולטר המלאה, לעבור על כל שאר הבדיקות (ספירת דם, כימיה של הדם, תפקודי תריס וכו') ואז להחליט אם יש צורך בטיפול.
    ככלל, לחץ דם נמוך בערכים כמו אצלך, כמו גם סינוס ברדיקרדיה, שאינם נובעים ממחלה לבבית או אחרת - אינם מסוכנים.
    מומלץ להיות במעקב רופא המשפחה והקרדיולוג, להם יש את מלוא הנתונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי לוקחים ליפיטור
    רחל
    04/07/2008

    ד"ר יקר. אודה לך באם תוכל לענותלי לקבי הזמן (השעה המדויקת ) ביום ללקיחת ליפיטור (10 בלילה ,8 בלילה , בחוצות ) תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתי לוקחים ליפיטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השעה המדוייקת לנטילת ליפיטור

    ד``ר רפי ביצור
    04/07/2008

    השעה המדוייקת לנטילת ליפיטור היא 23:37 :)
    כעקרון - עדיף לקח סטטינים לפני השינה, שכן אז יעילותם היא הטובה ביותר. לליפיטור וקרסטור זמן פעולה ארוף יותר, ולכן שעת הנטילה אינה כל-כך קריטית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי לקחת

    רחל
    05/07/2008

    תןדה ד"ר. הבעיה עם כאבי השרירים שהם קיימים בשתי השרירים של הרגלים בלבד והם קיימים רק במהלך הלילה ובמיוחד בשעות הבוקר ואני מקשרת אותם לליפיטור ,אני טועה ? הכאבים חולפים במשך היום . כאשר אני נוגעת בשרירים של הרגלים אני מרגישה שהכאב משם כאליו שהשרירים הם אבנים. התופעה התחילה כשהתחלתי לקחת תרופות להורדת שומנים : סימוביל , ליפיטל וליפטור .כשאני מפסיק לקחת הכאבים נעלמים. האם לדעתך יש קשר לתרופה הזו ? אולי לקחת בבוקר ואז לא ארגיש את הכאבים במשך היום. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי שרירים

    ד``ר רפי ביצור
    06/07/2008

    כל הסטטינים, כולל ליפיטור, עלולים לגרום לכאבי שרירים. אם הכאבים מתחילים עם מתן הסטטין וחולפים עם הפסקתו - סביר להניח שהתרופה היא הגורם. מצד שני, לכאבי שרירים יכולות להיות גם סיבות אחרות, וקשה להעריך במדויק את הסיבה דרך האינטרנט.
    אפשר בהחלט לנסות לקחת את הליפיטור בבוקר.אם זה לא יעזור - יכולות להיות אפשרויות נוספות לעזור. מאחר והמלצות פרטניות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פומלית
    יעקב
    01/07/2008

    האם גם לפומלית יש הגבלה לנוטלי תרופות כמו באשכולית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פומלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פומלית

    ד``ר רפי ביצור
    02/07/2008

    אין נתונים בספרות הרפואית לגביהשילוב של פומלית וסטטינים או השפעת הפומלית על פירוק תרופות בכבד.
    עם זאת, פומלית הנה הכלאה בין פומלה ואשכולית - שני סוגי פירות העלולים להשפיע על פירוק תרופות (כגון סטטינים) בכבד, ולכן, מטעמי זהירות, נראה לי שכדאי להגביל את צריכת הפומליות בדומה לאשכוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    צביה
    29/06/2008

    שלום רב, האם פעילות גופנית מעלה את רמת הכולסטרול הטוב בגוף. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות גופנית ו- HDL

    ד``ר רפי ביצור
    30/06/2008

    פעילות גופנית עשויה להעלות את רמת ה- HDL (הכולסטרול הטוב), אך לא תמיד ולרוב לא במידה רבה. עיקר ההשפעה היא באלה שיש להם גם רמה גבוהה של טריגליצרידים.
    עם זאת, יש לזכור כי לפעילות גופנית השפעות מיטיבות רבות נוספות על הבריאות בכלל, ובריאות הלב בפרט, ולכן היא מומלצת לכולם, גם אם רמה ה- HDL אינה עולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    גלי
    26/06/2008

    שלום רב, האם עישון מעלה כולסטרול? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון

    ד''ר אבישי אליס
    27/06/2008

    עישון כשלעצמו אינו מעלה כולסטרול
    העישון מוריד את רמת הכולסטרול הטוב ה HDL
    בנוסף, העישון פוגע בתפקוד תאי האנדותל המצפים את דפנות העורקים
    מעלה רמת מרכיבי דלקת וקרישה בדם התורמים כולם להאצת התהליך הטרשתי

    אבישי אליס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לילד בן 13.5
    כהן רחל
    23/06/2008

    בבדיקת דם של בני
    TRIGLYCERIDES 325
    ALT GPT 55
    CHOLESTEROL 214
    בני ילד בן 13.5 במשקל 72 קילו
    האם צריך המשך בירור רפואי בגלל התוצאות האלו
    או שמספיק להתחיל דיאטה ללא בירור רפואי לגבי התוצאות
    הרופא שלך אותנו לדיאטנית ללא שום בירור נוסף
    אני רוצה לציין שבני עד גיל 10 היה ילד רזה מדי
    ההשמנה החלה לאחר גיל 10
    כולנו רזים במשפחה ההורים האחים
    האם צריך במקביל לדיאטה בדיקות נוספות כגון אולטרסונד כבד וכ"ו
    אודה על תשובתך.


    לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם לילד בן 13.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר אבישי אליס
    23/06/2008

    כעקרון גישתו של הרופא המטפל נכונה.
    הייתי כמובן מוודא שהרופא בדק אותו היטב, שנלקחו תפקודי בלוטת המגן.
    אני סבור שהעיקר הוא היעוץ הדיאטתי ומילוי ההוראות בהתאם, פעילות גופנית מסודרת וירידה במשקל
    אבישי אליס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבית החזה
    איתן
    21/06/2008

    שלום, אני בן 38, לא מעשן, ללא בעיה לבבית תורשתית ידועה, לא לוקח שום כדור גם לא נגד כאבים.
    הבעיה:בחודשים האחרונים ובמיוחד בחודש האחרון אני מרגיש לחצים לא ברורים בבית החזה בעיקר בצד ימין שמתחזקים בנשימה, תוך כדי מאמץ גופני ולעיתים אפילו בעת בליעת אוכל ובשינוי תנוחה.
    סוג הכאב הינו לחץ פנימי קבוע חלש ומאוד מציק שמתחזק במקרים שפרטתי קודם ולפעמים מתווסף לו מיחושים, דקירות קטנות, צריבה (לא שריפה) ואף עובר גם לצד שמאל, אך בעיקר נמצא בצד ימין.
    אין תופעות של זיעה, בחילות וכדומה, אך יש, כאמור, לחץ קבוע, כאילו משהו לוחץ לי על הסרעפת.
    בדיקות שעשיתי: שהתחילו הכאבים, לפני שלושה חודשים פלוס, עשיתי אקג, גסטרטסקופיה, אקו במאמץ, תפקודי ריאה, בדיקות דם ולקחתי לחודש לנסיון אפילו כדורי לנטון ואומפרדקס מחשש שיש לי רפלוקס, אך למעט העובדה שכמעט ואיבדתי את חוש הטעם מהאומפרדקס, הם לא הואילו לי בכלום כי אני לא סובל מצרבת (שריפה בבית החזה) ולא מרפלוקס. עוסק בפעילות ספורטיבית!!!
    תוצאות הבדיקות אקו:
    במנוחה - מקטע פליטה מוערך ב - 60 אחוז, חדר שמאל אינו מורחב, דפנותיו לא מעובות, תפקוד גלובלי תקין, עליה שמאלית אינה מורחבת...אי ספיקה מיטרלית מ י נ י מ ל י ת.
    לא העלו שום ממצא חריג "אקו במאמץ - ללא עדות לאיסכמיה בבדיקה, ללא צניחות ST משמעותיות, עם סיום המאמץ תפקוד החדר השמאלי משתפר. דופק במנוחה 81, בשיא במאמץ 164, אחוז מדופק מירבי 90, לחץ דם בשיא במאמץ 80/160.
    יתר הבדיקות כאמור ת ק י נ ו ת.
    נכון להיום: כאמור ממשיך לסבול והבעיה אף מחריפה.
    בדיקות נוספות: אמור לעשות בעוד כשבוע מנומטר (סרבתי לעשות בדיקת חומציות PH24h בשלב זה).
    שאלותיי:
    1.מה הסיכוי שמקור בעייתי לבבי שמוקרנת דווקא לצד ימין, ושפספסו אותה?
    2. איך אוכל לבדוק אם יש לי דלקת בכרום הריאה או הלב שגורמת לתחושות אלה?
    3. אני מאוד רוצה ללכת למיון כדי שיעשו לי בדיקות מקיפות ולחסוף את כל הטרטורים, מפח הנפש וההחמרה האפשרית והפתאומית במצב. האם כדאי????
    תודה רבה על תשובתכם המועילה.
    עידו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בבית החזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    ד''ר אבישי אליס
    22/06/2008

    1)לאור הברור המקיף שעברת ועפ תאור תלונותיך הסיכוי שישנה בעיה ממקור לבבי שפוספסה שואף לאפס.
    2)דלקת בקרום הלב מאובחנת באקו לב שעברת
    3) אל תלך למיון!! מיון אינו מקום בו עושים בדיקות מקיפות!!!!!

    נראה לי שהברור שאתה עובר נכון, השלם את בדיקות הגסטרו החסרות

    אבישי אליס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום