מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רק האמתראובן01/12/2009
ד.נ. ראשית, חלילה לי מלייצג יצרן תוספים כלשהוא, ויתר על כן, אינני חסיד שלהם. כל ענייני הוא ללמוד את הדברים האמיתיים. איני מעוניין בתעמולה, ומאידך אינני מתלהב מהתחמקויות. עוד נראה לי - בעיקר בהיותי בא בימים - לא ראוי לזלזל בדבריהם של בעלי ידע אחר ודיעה אחרת כד"ר פרנקלין לורנס רוזנפלדט, שהוא משתיל לב בכיר מבי"ח אדלר במלבורן - בי"ח גדול, ותיק ומפורסם, הפועל מזה כ- 140 שנה (הוקם ב-1871). בין השאר קראתי תקציר של מאמר שלו שפורסם בכתב העת J Hum Hypertens , 2007 ( הנראה לי רפואי, מכובד וכשר למהדרין). כל שאר המידע מוצג ברשת, ממנה אני משתדל כהדיוט (אף כי השכלתי גבוהה, לא בתחום הרפואי) להרחיב את אופקיי בנושאים שונים, כפי שנהגתי בשאלתי בפורום זה. ראובן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראובן
ד''ר אבישי אליס01/12/2009ראובן היקר,
צר לי אם נפגעת ולא הייתה לי כוונה לפגוע בך אישית.
אך נראה שאתה חסר נסיון בעינייני רפואה.
- כדאי לקרוא מאמרים במקור ולא תקצירים שלהם.
F L Rosenfeldt1,2,3, S J Haas4,5, H Krum4,5, A Hadj1,3, K Ng1, J-Y Leong1,3 and G F Watts6
Coenzyme Q10 in the treatment of hypertension: a meta-analysis of the clinical trials
Journal of Human Hypertension (2007) 21, 297–306
המאמר הוא סקירת המאמרים (מטא אנליזה - שטיבה כשיטת מחקר הוא נמוך ) בנושא Q10 ויתר לחץ דם ומצביע על האפקט החיובי של התכשיר בהורדת לחץ דם , ובלשונו על הפוטנציאל הצפוי. אין כל התיחסות לסטטינים, לאי ספיקת לב או שרירים,
- העובדה שאיש מכובד (והעובדה שהוא משתיל לב מבי"ח וותיק באוסטרליה - אינה מדד לכך שדבריו הם אמת צרופה) כתב משהוא אינה הופכת להיות אוטומטית תורה מסיני. יש ברפואה , שהיא אינה מדע מדוייק, חילוקי דעות והם לגיטימיים.
מה לעשות, בנושא ה Q10 ישנה תמימות דעים הבאה לביטוי בכל הכנסים הגדולים בקרדיולוגיה (הכנס הארופאי ECS האמריקאיים ACC ו AHA כמו גם בכנסי הטרשת הארופאי והעולמי IAS ן EAS ) ובהנחיות לטיפול בהיפרליפידמיה הן האמריקאיים והן הארופאים שהאפקט של הוספת Q10 הוא כשל פלצבו והוא שמור למקרים חריגים בלבד של כאבי שרירים עקב סטטינים.
באשר ליתר לחץ דם- התכשיר מצטרף לשורה שלמה של תכשירים שישנם דווחים כאלה ואחרים על יעילותם. הוכחה ליעילות אינה נמדדת המטא אנליזה ולא על עשרות חולים, אלא במחקרים מבוקרים היטב על אלפי חולים.
אני מוחה על כך שדברי המפורטים הוגדרו על ידך כהתחמקות,
ומבקש כאן ועכשיו לסיים את הדיון!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעויות ההשפעותראובן30/11/2009
דוקטור נכבד שלום, האם החמרת התפקוד הדיאסטולי ברוב מטופלי הסטטינים, כפי שצוין ע"י ד"ר רוזנפלדט בכנס הקרדיולוגי אשתקד, מהווה השפעה משמעותית של טיפול בסטטינים? והאם שיפור תפקוד דיאסטולי, כאמור, באמצעות התוסף Q10, כפי שגם הוא צוין ע"י הנ"ל, מהווה תרומה חשובה של התוסף האמור? ראובן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראובן
ד''ר אבישי אליס01/12/2009אני סבור שנןשא ה Q10 נידון בהרחבה ודעתנו על התוסף ואי הצורך בו הובהרו שוב ושוב.
הציטוטים המובאים על ידי הכותבים אינם ניתנים לתגובה רצינית - איזה כנס קרדיולוגי? מי הוא ד"ר רוזנפלדט?
כעיקרון, לא כל ציטוט ואמירה של זה או אחר בעיתון או כנס כלשהוא חייבים לגרום לשינוי הדיעה והמקובלות.
סטטינים אינם מחמירים קלינית אי ספיקה דיאסטולית.
אני חוזר ומפנה למאמר שהומלץ עי דר ביצור בתשובה קודמת.
כמנהל הפורום אני מבקש לסיים בכך את נושא ה Q10 בפרום זה.
איני יודע האם השאלות האחרונות "יזומות" על ידי "בעלי עניין " כאלה ואחרים אך שאלות והערות בנושא לא יענו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפואה היגינה לפי ד,רהי של ערן אשחרדשא29/11/2009
מה דעתכם על נושא רפואה היגינה טבעית שמקדם ד"ר ערן אשחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דשא
ד''ר אבישי אליס29/11/2009יש להתיחס לנושא זה כאל לא מוכח ע"פ הסטנדרטים הרפואיים הקליניים המקובלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד בנושא "תרומה שולית"?לימור29/11/2009
ד.נ. ברצוני להוסיף לשאלתי בנדון שמסקנות דומות ביותר לאלו שציינתי בפנייתי הקודמת פורסמו במאמר רפואי שפורסם ב-J. Cardiol., 2004 על השפעת אטורווה-סטטין על תיפקוד דיאסטולי של left venticular ויכולתו של Q10 להתגבר על דיספונקציה זו. לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימור
ד''ר אבישי אליס29/11/2009ראי תשובתי הקודמת
אני סבור שיש להסתפק בתשובות אלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומה שולית?לימור29/11/2009
ד.נ. בכתב העת Mitochondrion פורסם (2007) מאמר שבסיכומו כותב צוות החוקרים:There is promising evidence of a beneficial effect of Q10 when given in standard therapies in hypertension and in heart failure. Q10 can be considered a safe adjunct to standard therapies in CV disease האם סיכום כזה מתאים להגדרת תר ומתו כ"שולית"? אודה על תשובתך. בברכה, לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימור
ד''ר אבישי אליס29/11/2009ראשית, הפורום אינו במה להתנצחויות. הפורום משמש מקום לקבלת תשובות וברור סוגיות בנושא ליפידים וטרשת עורקים, כשהתשובות ניתנות על סמך הידע שלנו והספרות המקובלת.
באשר להערותיך,
כאשר מצטטים מאמרים כדאי לתת את מראה המקום המלא שלו ולהתייחס לכל מה שנכתב.
Mitochondrion הוא עיתון במדע בסיסי , והציטוט שלך הוא promising evidence of a beneficial effect כלומר תועלת תאורטית, שכן מה שנכון תאורטית, במבחנה ועל חית מעבדה אינו נכון תמיד בבני אדם. ואכן אין ולו מאמר אחד גדול ומבוקר בה הודגמה יעילותו וחשיבותו של ה Q10.
והאפקט שלו נותר אפקט פלאצבו או כנסיון אחרון לטיפול בכאבי שרירים כתוצאה מסטטינים.
הוא הדין גם באשר למאמר השני שהבאת (לא ברור לי מה שם העיתון)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכולסטרולתחיה27/11/2009
סליחה, עוד תוספת: הערכים של הכולסטרול עומדים על 190
הבעיה היא בLDL HDL* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול
ד''ר אבישי אליס27/11/2009ראי תשובתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול בעליהתחיה27/11/2009
אני עוסקת בפעילות גופנית מידי יום (הליכה מהירה של שעה) ברוב ימות השבוע. אוכלת מזון בריא - עושה דיאטה שוקלת כרגע 74 (גובהי 1.70) הפחתתי 8 ק"ג בחודשים האחרונים. למרות כל זאת - הכולסטרול שלי במגמת עליה ! לפני חצי שנה ה - LDL עמד על 141, עכשיו 149 ולעומת זאת הHDL במגמת ירידה לפני חצי שנה 39, עכשיו - 33.
אני מקפידה על פירות ירקות וכו' ופעילות גופנית במאמץ סדירה
מה עוד אפשר לעשות?
האם ערכים אלו מסוכנים ומומלץ על תרופות ?
אציין כי יש לי התקן תוך רחמי מסוג מירנה ואני נוטלת כדור אלטרוקסין 100 מ"ג מידי יום במשך שנתיים (תת פעילות הבלוטה) האם יש קשר ?
אודה לך על התשובה
תחיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול בעליה
ד''ר אבישי אליס27/11/2009אנסה לענות אחת לאחת על השאלות:
-הגוף אינו מכונה או נוסחה מטמתית. LDL 141 ו 149 הם זהים ובתחום השונות הטכנית בין בדיקה לבדיקה. ככלל דיאטה משפיעה מעט על רמת הכולסטרול.
-HDL - קרוב לוודאי שהדיאטה הקפדנית גרמה גם לירידה ב HDL
- חוסר איזון בבלטת המגן עשוי להעלות ערכי LDL- וודאי שהתפקוד מאוזן
מה לעשות: להמשיך בהקפדה על דיאטה מאוזנת ופע גופנית סדירה וודאי שבלוטת המגן מאוזנת על הטיפול באלטרוקסין.
העזרי ברופא שלך להערכת הסיכון, קרוב לוודאי שהוא נמוך ולכן אין צורך בפעולות נוספות פרט לנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם דלקת פרקים עוברת בתורשה?רחלי22/11/2009
ד"ר ביצור רפי שלום רב!
אני בת 36, אחרי 2 לידות. מיזה מספר חודשים אני קמה בבקרים עם כאבים ברגליים, כל הגוף מנוון ורק אחרי מס' פסיעות הגוף "חוזר לעצמו" והכאבים מפסיקים.
אני רוצה לציין שמיזה כחודש וחצי אני עושה פילאטיס, אך אני לא רואה איזה הבדל בתופעה הזאת שקורית לי בבקרים.
אני בקושי מצליחה להתיישר בבקרים, אני מתיישרת לאט לאט ואז כשאני מתחילה בפעולות שיגרתיות הכאבים נעלמים.
אני רוצה לציין שאימי סובלת מדלקת פרקים כרונית/שיגרונית ומטופלת בתכשיר הומאופטי (אמזונאס), לאחר שבעבר קיבלה עירויים שונים בבי"ח מידי שלושה שבועות.
התרופה היחידה שאני נוטלת הינה ציפרלקס אך אני לא חושבת שיש קשר כלשהו.
אני משתדלת בנוסף לפילאטיס לעשות הליכות כדי לרדת במשקל (גובה 162 ומשקל 80 קילו).
האם יתכן ומדובר בדלקת פרקים?
תודה,
רחלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרחלי
ד``ר רפי ביצור22/11/2009שאלתך אינה בתחום עיסוקו של הפורום,ובכל מקרה לא ניתן לאבחן דרך האינטרנט.
התמונה שאת מתארת יכולה להתאים לדלקת פרקים, אך לאבחון וטיפול מומלץ לפנות לראומטולוג.
בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר לבדיקה עצמית של כולסטרול/שומניגאל21/11/2009
האם קיים מכשיר ביתי לבדיקת עצמית של כולסטרול, טריגליצרידים, LDL ועוד?
תודה
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשיר לבדיקה עצמית של כולסטרול/שומנ
ד''ר אבישי אליס21/11/2009למיטב ידיעתי ישנו מכשור לבדיקה מהירה, אך איני יודע את מידת האמינות.
אגב, לשם מה הדבר נחוץ? אין בבדיקה כל דחיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכשיר לבדיקת שומנים בדם קרדיוצ'ק
יגאל15/01/2010ד"ר תודה
רכשתי מכשיר לבדיקת כולסטרול אשר נקרא קרדיוצ'ק ואני מרוצה מאוד ממנו, השוותי נתונים מול הבדיקה בקופה והסטייה קטנה מאוד
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלה
ד''ר אבישי אליס17/01/2010בהצלחה
לא ברור לי מה תעשי איתו ביום יום
בכל אופן בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעושה שימוש למעקב - בערך פעם החודש
יגאל17/04/2010גם אני רכשתי מכשיר ביתי למדידת הכולסטרול אצל פי-מדיקל ואני חייב לציין שהוא חשוב ולדעתי מהווה נדבך די הכרחי במערך שלי והמעקב אחר הפחתת ערכי השומן
ממליץ בחום
יגאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסננה שומנית של הכבדאייל21/11/2009
מכובדיי,
האם הסננה שומנית בסונר בטן והפרעה קבועה בתפקודי כבד (נגיד פי 2 מהתקין) הם התווית נגד לטיפול בסטטינים? אני שואל כיוון שאין המלצה להפסקת סטטינים אם עלייה בתפקודי כבד עד פי 3 ובכלל ההנחה היא שגם אז מדובר בפלוקטואציות בתפקודי הכבד שחולפות מעצמן. מה בעצם הפחד? שאנזימי הכבד יהיו יותר גבוהים עם סטטינים? הרי בהסננה שומנית בהרבה מיקרים האנזימים גבוהים פחות או יותר ואף אחד לא נלחץ מכך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסננה שומנית של הכבד
ד''ר אבישי אליס21/11/2009שלום רב,
הסננה שומנית והפרעה מתונה בתפק כבד אינם מהווים התווית נגד למתן סטטינים.
נהפוך הוא, בחלק ניכר מהמקרים תפקודי הכבד אף מתנרמלים.יחד עם זאת יש לזכור שאין הוכחה שההסננה השומנית בכבד חולפת עם סטטינים.
ולסיכום: ניתן לתת סטטינים כשיש הסננה שומנית בכבד עם הפרעה מתונה בתפק כבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- q10 ומדלי דםתמרהNNN20/11/2009
האם אדם שנוטל כדורים לדילול דם כמו פלויקס יכול ליטול כדורי Q 10
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטליה
ד``ר רפי ביצור20/11/2009אפשר לקחת ללא חשש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטינים וכאביםתמרהNNN20/11/2009
בעלי צורך סטטינים וסובל מכאבים בשרירי הרגלים הוחלפו לו מספר פעמים ושום כדור לא טוב לו , יש לו עכשיו הסננה שומנית קשה בכבד
הרופאה אינה יודעת מה לעשות איתו מאחר וניסה כמה כדורים אנו חברי מכבי למי עלינו לפנות
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר zzz
ד''ר אבישי אליס20/11/2009הבעיה כואבת ומטרידה, אך ניתן למצוא פתרון למרבית החולים.
מציע:
-הרופאה יכולה לקבל יעוץ בנושא במע היעוץ הממוחשב של מכבי
-תוכלו לפנות אל אחד מאיתנו עפ מקום המגורים ושקולי הקופה לקבלת יעוץ וטיפול
-יש במכבי במס מקומות מרפאות ליפידים אשר גם בהן תוכלו להעזר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלטליה
ד``ר רפי ביצור20/11/2009הסננה שומנית בכבד מעידה בדרך-כלל על מה שאנחנו מכנים "תסמונת מטבולית", המלווה בהשמנת יתר מרכזית, נטיה לסוכרת ויתר לחץ-דם וסיכון מוגבר ללקות במחלת לב. הטיפול החשוב ביותר במצב כזה הוא שינוי אורח החיים - שמירה על תזונה נכונה (ברך-כלל מוגבלת בפחמימות) ומשקל גוף תקין, פעילות גופנית אירובית סדירה והמנעות מעישון. בנוסף, יש, בדרך כלל, צורך בהורדת רמת הכולסטרול. סטטינים הם התרופות הטובות ביותר להורדת רמת הכולסטרול, וחשוב מזה - להורדת הסיכון למחלת לב.
יש לבדוק תחילה האם יש צורך בטיפול תרופתי, או שניתן להסתפק בשינוי אורח החיים.
אם יש צורך בטיפול תרופתי, יש לנסות ולהעריך האם כאבי הרגליים נובעים מהסטטינים. האם ניסו להפסיק לגמרי את הטיפול? ואם כן - האם הכאבים חלפו?
אם הכאבים אכן נובעים מהסטטינים, יש לבדוק האם אכן נוסו כל האופציות, כולל במנינונים נמוכים.
לבסוף, ניתן לשקול טיפול בתרופות ממשפחה אחרת - אופציה פחות עדיפה, אך לפעמים אין ברירה.
לסיכום - סביר להניח שיש מה לעשות, אך לא ניתן לפתור את הבעיה באינטרנט, ומומלץ לפנות למרפאת ליפידים להערכה מסודרת. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומניםעודד16/11/2009
שלום אני בן 36 לפני כמה חודשים היה לי 306 טרצלגדים עכשיו ירד אחרי 4 חודשים 187 האם זה נורמלךי וכמה צריך להיות לבחור בגילי אצין 200 כולסטרול יש לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעודד
ד``ר רפי ביצור16/11/20091. ישר כח על הורדת רמת הטריגליצרידים. רמה של 187 הנה סבירה. חשוב להקפיד על תזונה מוגבלת בפחמימות (רצוי בהנחיית תזונאי/ת), משקל גוף תקין, פעילות גופנית סדירה והמנעות מעישון.
2. לערכי הכולסטרול לא אוכל להתייחס - חשוב לדעת את ערכי הכולסטרול ה"טוב" (HDL) וה"רע (LDL), כמו גם את שאר גורמי הסיכון (עישון, לחץ דם, רמת הסוכר, סיפור משפחתי של מחלת לב ועוד)
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TG וכולסטרול בבחורה צעירהבת 2115/11/2009
שלום!
אני בת 21 ונוטלת גלולות (יותר נכון טסעת ווגינלית). בבדיקות דם שביצעתי היום נמצאו TG גבוהים (241) ואני לא כלכך מבינה מדוע. אני נמנעת ממזון עתיר שומן ויחסית מקפידה על דיאטה. יש לציין שיש לי גם בדיקה קודמת- לפני 3 חודשים בה נצפו ערכי TG נורמליים (בערך אמצע טווח הנורמה)- האם בהכרח הסיבה היא הדיאטה ואני צריכה להתחיל להקפיד עוד יותר?
עוד שאלה שמאוד מדאיגה אותי היא צניחה יחסית ברמות ה-HDL. אני יודעת שלבחורה צעירה בגילי אמור להיות HDL מעל הנורמה וכך היה לי ב2 בדיקות קודמות. הפעם משום מה הערך ירד ל49 בלבד ואין לי מושג מה יכולה להיות הסיבה. נהפוך הוא, ב3 חודשים האחרונים אני עוסקת בספורט יותר משאי פעם עסקתי ונראה משום מה שיש דווקא צניחה בערכי ה-HDL.
אני לא יודעת מה לעשות ואני מאוד מבולבלת- תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל- light spark
ד``ר רפי ביצור15/11/20091. ראשית, יש לזכור שהחריגה הנה מינימלית, כך שודאי שאין צורך בטיפול תרופתי, ביחוד כאשר מדובר באישה צעירה ללא גורמי סיכון.
2. אם לא הקפדת על צום מלא לפני הבדיקה - זו יכולה להיות הסיבה לעליה בטריגליצרידים
3. התזונה המומלצת להורדת טריגליצרידים הנה תזונה דלת פחמימות, ולאו דווקא שומנים. פני לתזונאי(ת) להדרכה.
4. אם החלפת אמצעי מניעה - גם זו יכולה להיות סיבה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך, אך מה לגבי הצניחה
בת 2115/11/2009בערכי ה-HDL? מה יכול להיות הגורם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל- light spark
ד``ר רפי ביצור15/11/2009רמת ה- HDL נמצאת פעמים רבות ביחס הפוך לטריגליצרידים. טיפול בגורם לעליה בטריגליצרידים מביא, לעיתים קרובות, גם לעליה בערכי ה- HDL
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלה על קיו עם סטטיניםאלי12/11/2009
ד"ר אליס הנכבד שלום רב, מסקרנת אותי במיוחד התייחסותך למחקרים שהראו השפעה שולית בלבד לשילוב קיו עם סטטין. מתי ובאיזה כתבי עת פורסמו מחקרים מעניינים אלה (3-2 מהם, בכל אופן), כדי שאוכל לעיין בהם (או בתקציריהם)? שוב תודה. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלי
ד``ר רפי ביצור13/11/2009מסוכם היטב כאן:
Effects of ubiquinone (coenzyme Q10) on myopathy in statin users.
Schaars, Carel F; Stalenhoef, Anton FH Current Opinion in Lipidology. 19(6):553-557, December 2008.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



