פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תודה, בהמשך לפנייתי
    אירית
    06/01/2009

    שלום ותודה טרם קבלתי תוצאת TSH.אני בת 57.ערכי הכולסטרול שלי גבוהים מאז ומתמיד אך HDL גם כן. טופלתי בסימבאסטטין ולחילופין ליפיטור ללא הצלחה מרשימה מדי ולכן ניסיתי את דיאטת אטקינס למשך תקופה בת חודש ימים.אמנם הורדתי משקל וכל יתר הבדיקות מצויינות למעט החריגה בכולסטרול.ניזונתי מכמות חלבוןנים גבוהה ושומן רווי בכלל אך ללא פחמימות, בן זוגי שלא סובל מחוסר תפקוד בלוטת תריס הצליח להוריד רמות של סוכר ושומנים בדם באחוזים ניכרים.לשאלתך, אין הסטוריה משפחתית של מחלות לב אלא שומנים גבוהים בדם אצל אמא, וכן, אני קצת מעשנת.האם לדעתך הפחתה משמעותית של שומן מהחי וביצים עשויים להוריד את הרמה של LDL וכולסטרול כללי? תודה אירית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תודה, בהמשך לפנייתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירית

    ד``ר רפי ביצור
    07/01/2009

    ראשית - מומלץ בחום להפסיק לעשן. זה אמנם לא ישנה את ערכי הכולסטרול אבל יוריד את הסיכון לחלות במחלת לב, סרטן הריאות וסרטנים אחרים, מחלת ריאות חסימתית ועוד מרעין בישין.
    שנית - אם תפקודי התריס אינם מאוזנים - מומלץ לאזנם.
    שלישית - יש לבצע הערכה לא אינטרנטית של הסיכון למחלת לב, כמו גם לעבור על התוצאות שהיו עם התרופות שקיבלת (ובמינונים שקיבלת). דיאטה כמו שתיארת עשויה להוריד את ערכי הכולסטרול, אך בד"כ לא במידה רבה.

    אחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HDL 95 LDL 195 COLESTEROL 299
    אירית
    06/01/2009

    שלום רב שיניתי אורח חיים:ספורט 3 פעמים בשבוע, חודש של תזונת חלבונים, שומן וירקות ומעט מאד פחמימות, הורדת 3 ק"ג מהמשקל.האשימוטו, מטופלת באלטרוקסין. Triglycerides 67 מה היית מציע לי לעשות במצב שכזה? רציתי לציין שזו פעם ראשונה ש-ALT 53 בברכת תודה אירית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    HDL 95 LDL 195 COLESTEROL 299

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירית

    ד``ר רפי ביצור
    06/01/2009

    בשאלתך חסרים כמה נתונים חשובים: בת כמה את? האם את נוטלת גלולות למניעת הריון? האם תפקודי התריס מאוזנים? האם יש גורמי סיכון כמו סוכרת, עישון, יתר לחץ דם או סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר?
    ללא מידע לגבי נתונים אלה ואחרים, לא אוכל לתת תשובה פרטנית.
    כעיקרון - ערכים כאלה של LDL-כולסטרול נחשבים גבוהים, ויש לשקול היטב את הצורך בטיפול תרופתי.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם מיחושים בחזה צד ימין
    יוסי
    03/01/2009

    ספורטאי בן 55 רוכב אופניים250 קמ בשבוע.עם חזרתי מהודו גיליתי בזמן אימון ערכים גבוהים של דופק.לאחר מנוחה רכבתי שוב ואז היו מיחושים בחזה ומעט צרבת.לאחר שבוע מנוחה תופעות אלו חזרו במינון נמוך.הלכתי לבה"ח שם גילו לחץ דם גבוה אק"ג תקין,ארגומטריה תקינה,אקו סטרס תקין.כולסטרול גבוה+טרגלי גבוה.שוחררתי עם המלצה לטיפול תרופתיבלחץ דם+טיפול בשומנים. מינון:בוקר 5 מ"ג סילריל+10 מ"ג אמלודפין ערב 10 מ"ג אמלו לפני שינה 20 מ"ג סימוביל שאלתי:עשיתי מנוחה מאופניים שבועיים,חזרתי לרכב במתינות,חזרתי הביתה בדקתי לחץ דם היה 120/80.לאחר מנוחה של 7 שעות חזר לי לחץ דם גבוה,כציד עלי להתנהג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליוסי

    ד``ר רפי ביצור
    04/01/2009

    ודאי תבין כי איני יכול לתת יעוץ רפואי פרטני דרך האינטרנט למי שלא בדקתיו.
    לפי הנתונים שמסרת - הסבירות שאתה סובל ממחלת לב - נמוכה.
    חשוב להמשיך ולעקוב אחר ערכי ל"ד וכולסטרול ולאזנם לפי הצורך. ההחלטה האם לחץ הדם מאוזן אינה תלויה במדידה בודדת אלא במעקב לאורך זמן.

    מומלץ לפנות לרופא המשפחה להמשך מעקב ואיזון לחץ הדם, ואם יהיו קשיים באיזון - ניתן לפנות למרפאת לחץ דם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות לכולסטרול וטריגליצרידים
    עליזה
    02/01/2009

    התחלתי לקבל תרופות כשהגיע הכולסטרול ל- 320 התחלתי עם סמבסטטין לשמותיו השונים, אני סובלת מכאבי שרירים 40 מ'ג לא הספקו עברתי לליפיתור שלא עזר עכשו עברתי לקרסטור 20 מ'ג , זה לי הספיק ורצו לתת לי 40 במחשבה שניה נשארתיב-20 אבל בתוספת קניתי איזוטרול התוצאות היו יפות ולכן עברתי לאיזוטרול פעם ביומים.לאחרונה שמעתי שיש מחקר שאיזוטרול מסרטן??. מצב הכולסטרול מאוזן ldl79 hdl42 ידוע לי שאחד משפיע על כבד ואחד על המעים הייתי רוצה להוריד מהקרסטול ל-10מ'ג+ ואיזוטרול פעם ביומים הכולסטרל משפחתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרסטור ואזיטרול

    ד''ר אבישי אליס
    03/01/2009

    שלום רב
    השאלה המרכזית היא מה רמת הסיכון שלך ולאיזה ערך LDL אנו צריכים להגיע?
    מהגדרת המטרה ורמות ה LDL עתה יגזר הטיפול התרופתי

    השלימי הפרטים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניאספאן
    זמיר
    31/12/2008

    האם ידוע לך מתי תשווק התרופה ניאספאן בבתי המרקחת של הקופות ? מה ההבדל בין ניאצין הרגיל-תוסף (עם תופעת הבעירה ) לבין הניאספאן (שהיא תרופה שמבוססת על מינון יחסית גבוה של ניאצין )? אני סובל מ-HDL נמוך ולכן השתמשתי ואני עדיין משתמש בניאצין ( 500 מ"ג ליום) בנוסף לסימבקור 10 מ"ג. בחודשיים האחרונים אני משתמש בניאצין ללא תופעת הבעירה והסיבה שקשה להשיג את הגירסה הישנה והיעילה עם תופעת הבעירה. אני מתאר לעצמי שידוע לך שחומצת אמינו טריפטופאן מסונתזת בדם (בחלקה) לניאצין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניאספאן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניאספאן

    ד``ר רפי ביצור
    01/01/2009

    ניאספאן עדיין לא אושר סופית לשיווק ע"י משרד הבריאות - אני מקווה שהאישור ינתן בקרוב.
    ככל הידוע לי, ניתן להשיג את התרופה בקופת חולים מאוחדת (במסגרת טופס 29ג'), אולם זה דורש אישור מיוחד של הקופה. גם למרפאתנו בתל-השומר יש אישור כזה, ויתכן שגם למרפאות ליפידים בבתי חולים אחרים. בשאר הקופות - ככל הידוע לי טרם ניתן להשיג את התרופה, אבל אני מקווה שניתן יהיה בעתיד הקרוב.
    חשוב להדגיש שמדובר בתרופת מרשם ולא בתוסף. המינון אליו שואפים להגיע בד"כ הוא 1-2 גרם. מינונים נמוכים יותר לרוב אינם מראים השפעה משמעותית, אם כי יש יוצאים מן הכלל. תוסף הניאצין ללא תופעת הבעירה הוא חסר תועלת מאחר ואינו מכיל כמעט חומר פעיל (זו גם הסיבה שהוא ללא תופעת בעירה...).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לפנייתי

    זמיר
    05/01/2009

    גם אם מינון נמוך יחסית של ניאצין ( 250-500 מ"ג ליום) ,לא מביא לעלייה בדם של ה-HDL ,זה לא אומר שהוא לא יעיל . ברפואה ,לא הכול גרפים .יש תאוריות וגם הן משתנות . עובדה שחלק לא קטן מהאנשים שמטופלים בסטטינים , איזיטרול כו' ומגיעים ליעד המבוקש ,בכול זאת מקבלים באיזשהו שלב -התקף לב, ארוע מוחי ,לחץ דם גבוה וכו' . אם הניאצין ללא תופעת הבעירה לא משפיע בכלל (כפי שכתבת), מדוע מיליוני אנשים בכול זאת צורכים אותו (בין היתר בגלל המלצת נטורופתים ) ? שאלה נוספת באותה הזדמנות : כשנכנסים לאתר של מכבי שרותי בריאות ומעוניינים לבדוק מה רמת הסיכון לבעיות לב ,לא לוקחים את הפרמטר של פעילות גופנית כפקטור או פרמטר של סיכון . אני כותב את זה מפני שאני לגמרי לא פעיל גופנית (51) ,ללא גורמי סיכון כמו ,עישון ,יל"ד , השמנה . אני לוקח רק סימבסטטין 10 מג ליום והוא מצליח לאזן את ה-LDL ל-100 . כמובן שאני נעזר גם באומגה 3 ,לפעמים גם שום , כולין . ד.א האם מינון של ניאצין (תוסף) במינון של 1 גרם ליום בנוסף ל-10 מ"ג סימבסטטין, עלול לגרום תופעות לוואי לטווח הארוך מאשר ליטול רק סימבסטטין ? יום טוב ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל- מ.

    ד``ר רפי ביצור
    06/01/2009

    1. העובדה היא שמינון נמוך של ניאצין אינו מביא לרוב לשינוי בערכי שומני הדם. יוצאים מן הכלל יכולים להיות, אבל זה מה שהם - יוצאים מן הכלל. לגבי מניעת מחלות לב - הדבר לא נבדק במינונים אלה. מדוע הנטורופתים ממליצים על כך? - את זה תצטרך לשאול אותם. אשמח לדעת על אילו מחקרים הם מתבססים.
    2. חישוב הסיכון מתבסס על מודלים סטטיסטיים שונים (פרמינגהם האמריקאי או ה- SCORE האירופאי) בהם לא הוכנס הפרמטר של פעילות גופנית מאחר וקשה לכמת אותו. אין זה מוריד מהחשיבות הגדולה של פעילות גופנית.
    3. שילוב של ניאצין וסטטינים נבדק במס' מחקרים קטנים ולא נמצאו תופעות לוואי חריגות מעבר לצפוי בכל אחת מהתרופות לחוד. מחקרים גדולים יותר מתבצעים בימים אלה, ותוצאותיהם צפויות בשנים הקרובות (לקראת 2011).

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הסטטינים יעילים במניעת התקף לב
    זמיר
    30/12/2008

    מה דעתך על הקטע שפורסם לא מכבר : * מחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית מצא כי התרופה ויטורין לטיפול בכולסטרול (המשלבת שתי תרופות שנמכרות בישראל: סימוביל ואיזיטרול), אומנם מורידה כולסטרול, אך לא זו בלבד שאינה מצליחה להפחית את הרובד הטרשתי, אלא שנמצא כי אצל החולים שנטלו אותה – הרובד הטרשתי בעורקים היה כפול מזה שאצל החולים שלא נטלו אותה. אשמח לשמוע את דעתך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן!!!!!!!!

    ד``ר רפי ביצור
    30/12/2008

    יעילותם של הסטטינים במניעת התקפי לב הוכחה בלמעלה מ- 15 מחקרים בהם השתתפו כ- 200,000 מטופלים!
    במחקר המדובר שתי הקבוצות קיבלו סטטין! קבוצה אחת קיבלה אותו בלבד, והשניה את הויטורין, כך שמחקר זה בדק את השפעת האזטרול בלבד ולא את השפעת הסטטין. בנוסף, מחקר זה היה קטן, לא בדק כלל את ההשפעה על התקפי לב, והנבדקים היו אוכלוסיה מאד ספציפית (חולים עם מחלה גנטית הקרויה היפרכולסטרולמיה משפחתית, בה ערכי הכולסטרול גבוהים בצורה קיצונית), כך שאין להסיק ממחקר זה דבר על השפעת התרופות שנבדקו על התקפי לב. השפעת האזטרול על התקפי לב נבדקת בימים אלה במחקר גדול העתיד להסתיים בעוד מס' שנים.

    לסיכום - אין כל ספק, שכאשר הם ניתים באינדיקציות הנכונות, לסטטינים יש תרומה מכרעת לירידת הסיכון להתקפי לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רויטל
    30/12/2008

    שלום, בבדיקה שלפניי ניתוח קטן נמצא כי ערך הPTT שלי גבוה (50) וירד קצת לאחר יומיים ל - 43 מצאתי בבדיקות ישנות שערכתי שערך הPTT היה תקין (בדיקה לפני 4 שנים). מה יכול להיות הגורם שמעלה את ה PTT? האם זה משהו שיכול לצוץ פתאום ? (אני בת 52) האם יתכן ודימומים מוגברים במחזור מושפעים מהערך הזה? תודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרויטל

    ד``ר רפי ביצור
    30/12/2008

    ערך גבוה של PTT יכול להיות חסר משמעות קלינית, להעיד על נטיה לדמם או באופן פרדוקסאלי - למצבים עם נטיה לקרישיות-יתר.
    לאור העובדה שיש לך דימום מוגבר במחזור (דבר שיכול להיות קשור ל- PTT מארך אך לא בהכרח) - מומלץ לפנות להמטולוג להמשך בירור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיטו-גארד
    בר
    23/12/2008

    אני בת 60 ונוטלת סמווסטטין מזה שנה במינון 20 מ"ג. ואכן מדד הכולסטרול ירד וכעת הוא בערכים הנורמליים. האם אני יכולה להתחיל להשתמש בפיטו-גארד (אין לי חשק ליטול תרופות למשך יתר חיי) כתחליף ו/או לסירוגין? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיטו-גארד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבר

    ד``ר רפי ביצור
    23/12/2008

    בהיעדר נתונים לגבי גורמי הסיכון שלך לא אוכל לתת תשובה פרטנית.
    באופן עקרוני, פיטוגארד אינו יכול להוות תחליף לטיפול תרופתי בכלל ולסטטינים בפרט. ניתן להשתמש בו כאשר רמת הסיכון להתקף לב נמוכה, או כתוספת לסטטינים, אם יש צורך בכך.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הומוציאסטין = רוצח ?!
    משה
    21/12/2008

    רק לאחרונה נודע לי מחיפוש רב באינטרנט בנושא כולסטרול ,ליפדים ותוספים שיכולים לבוא בחשבון כמו ניאצין עם תופעת הבעירה שאותו אני לוקח כבר זמן מה במינון של 250 מ"ג ליום , על הרוצח שנקרא הומוציאסטין שמיוצר מחומת האמינו שנמצאת בחלבונים שנקרית מתיונין. זה זמן רב ,אני לוקח מיתיונין במינון של 1 גרם ליום לשיפור מצב רוח ונגד דיכאון . עכשיו אני מודאג מהסיכון שהוא עלול לגרום ? שאלתי : מדוע רפאים כמו גסטרו ואפילו רופא משפחה לא מוכנים לתת לי בדיקה להומוצאסטין בדם (אני מכבי)? יש לי גורמי סיכון ואחד מהם הוא תורשתי , אבי סבל מטרשת עורקים ,לחץ דם,עישון ועוד. כרגע אני מטופל בסימבסטטין 10 מ"ג ליום והוא איזן לי את ה-LDL לרמה של 100 . כעת ,אני עובד על שאיפה לעלות את ה-HDL שהוא כרגע בסביבות 36 . טריגיליצירידים 150-160 בערך . אני לא מעשן ואין לי לחץ דם גבוה . סובל מעט מעודף משקל (3-4 ק"ג) . שאלה נוספת : אם אחד הפתרונות לרמות גבוהות של הומוציאסטיןבדם אצל חלק נכבד מהאוכלסייה בארץ ובעולם , מדוע לא ממליצים לאנשים להשתמש בתוסף וויטמין B-6 B-9 B-12 או בקיצור ב-B COMP שמחירו בשוק התוספים לא יותר מ-5$ לחודש( !!! ) ??????? ושאלה אחרונה : אני אוהב בשר ,פעמייםבשבוע אני אוכל ארוחות בשרית (בשר בקר עם מעט שומן ופעם ב-10 ימים אני נוהג לאכול סטייק אנטריקוט 250 גרם? במשך השבוע אני אוכל פעם ביום בערב בדרך כלל 2-3 שיפודי פרגיות על האש. האם לדעתך אני מגזים ? שבוע טוב וחג אורים שמח לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הומוציאסטין = רוצח ?!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הומוציסטאין - הוא זכאי!

    ד``ר רפי ביצור
    21/12/2008

    1) כבר עניתי על שאלה זו, אבל מאחר והיא נשאלת שוב ושוב - אענה שנית בהרחבה. לפני כעשור הראו מס' מחקרים קטנים שיש קשר סטטיסטי בין רמת הומוציסטאין בדם לבין הסיכון ללקות במחלת לב, ושמתן ויטמינים מקבוצה B מוריד רמות הומוציסטאין בדם. קשר סיבתי לא הוכח (אם כי הרבה דוקטורטים נעשו בניסיון להוכיח קשר כזה), ומה שיותר חשוב – לא הוכח שמתן ויטמינים אלה מקטין את הסיכון ללקות במחלת לב.
    רשויות הבריאות (בכל העולם!) לא אימצו את הבדיקה, ואף גוף רפואי לא המליץ לבצע אותה, בהיעדר הוכחות ליעילותה. כל זה לא הפריע לעיתונות לחגוג ולציבור לדרוש את הבדיקה, כי מה יותר סקסי מבדיקה (לא יקרה, אגב) המראה סיכון ומטיפול "טבעי" המוריד (לכאורה!) את הסיכון?
    אלא שמחקרים גדולים יותר הראו את האמת העגומה – הומוציסטאין הנו גורם סיכון חלש ביותר, ומה שיותר חשוב- בכל המחקרים שבדקו מתן ויטמינים מקבוצה B הם נכשלו כשלון חרוץ בהורדת הסיכון לחלות במחלת לב. זה כבר הרבה פחות סקסי, ולכן לא פורסם בעיתונות.
    לכן, הרופא שלך צודק בכך שאינו מפנה אותך לבדיקה מיותרת.
    2) ניאצין במינון של 250 מ"ג אינו צפוי להראות השפעה משמעותית על ערכי ה- HDL. לכך נחוצים מיננים של פי 4-8. תופעת הלוואי של הבעירה היא מאד נפוצה במינונים אלה, ולכן, אם יש צורך בתרופה, ניתן לתת את הניאצין EXTENDED RELEASE, שהוא תרופת מרשם העומדת להגיע לארץ.
    3) לגבי צריכת הבשר שציינת - בתיאבון!

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתם,בנימה זו אני תוהה(שלא מן הענין)

    אלי כץ
    27/11/2012

    עד כמה סקסים אם בכלל הם העינויים שעוברות חיות המעבדה על מנת ליצור דוקטורטים אלו או אחרים ומתי סטודנטים וחוקרים איקוויזיטורים של חיות יהיו לא סקסים בעליל עד כדי השקעה רצינית ומיידית במציאת תחלופות ועקירת הנוהג מן השורש. נקווה לטוב. :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת IMT - קרסטור / סימוויל
    איציק
    18/12/2008

    לאחר בדיקת IMT, הומלץ לי לקחת כדור קרסטור 10 מג , בקופת חולים כללית קיבלתי מרשם לסימויל 20 מג. האם יש הבדל בין הכדורים ומה עדיף לקחת. תודה, איציק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת IMT - קרסטור / סימוויל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיציק

    ד``ר רפי ביצור
    18/12/2008

    קרסטור וסימוביל שייכים שניהם למשפחת הסטטינים. קרסטור "חזקה" יותר מבחינת הורדת הכולסטרול - מינון של 10 מ"ג קרסטור מקביל לכ- 40 מ"ג סימוביל. בממוצע, קרסטור גם יעילה מעט יותר בהורדת רמת הטריגליצרידים ובהעלאת רמת ה- HDL.
    סימוביל נמצא בסל התרופות ללא כל מגבלה, בעוד שקרסטור מאושר בסל רק למטופלים בעלי מחלת לב (או סיכון גבוה מסיבה אחרת) שלא הגיבו בצורה מספקת לתרופות שבסל.
    בהיעדר כל מידע לגביך, לא אוכל להתייחס לשאלה איזה כדור עדיף עבורך.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לבדיקת דם
    דליה
    17/12/2008

    של טריליגריצידם. לפני שנתים ערכתי בדיקת דם וערך הנורמה שמופיע בטופס הבדיקה הוא עומד על 150 . כעת לאחר שנתים ערכתי שוב את אותה בדיקה ,וערך הנורמה שמופיע בטופס הוא עד 200.כלומר השוני הוא ב50 . האם ערכי הנורמה השתנו? או זה "הולך" לפי גיל? מקווה שהובנתי. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר לבדיקת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנורמה

    ד''ר אבישי אליס
    17/12/2008

    הנורמה שונתה
    ערכים עד 200 הם סבירים וטובים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת קרטייה + אומגה 3
    אברהם
    15/12/2008

    אני בן 66 נוטל סימבסטטין להורדת הכולסטרול , בנוסף קרטייה לדילול הדם האם ניתן ליטול גם אומגה 3 - נאמר לי שיש השפעות נוגדות של הקרטייה עם האומגה 3 תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נטילת קרטייה + אומגה 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרטיה ואומגה 3

    ד``ר רפי ביצור
    15/12/2008

    במינונים המקובלים (100 מ"ג אספירין ו- 1 גר' אומגה 3) לא אמורה להיות בעיה בשילוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טריגליצרידים
    אדית4
    13/12/2008

    בבדיקות האחרונות הכולסטרול היה 217 ה- hdl היה 59 וה- ldl היה 119. הטריגיצרידים היו 196 . אני בת 62 שומרת על תזונה נכונה ועושה פעילות גופנית יום יום . הרופאה לא מוכנה שאקח כדור . מה עלי לעשות עם ערכים אלה לדעתך. בנוסף ויטמין די נמוך32.7 וקיבלתי טיפות6

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טריגליצרידים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאדית

    ד``ר רפי ביצור
    14/12/2008

    הרופאה שלך צודקת. חריגה קלה בערכי הטריגליצרידים כמו אצלך, בנוכחות רמה טובה של HDL ו- LDL, ובהנחה שאין לך גורמי סיכון נוספים כגון סוכרת ויתר-לחץ דם, אכן אינה מצריכה טיפול תרופתי.
    לגבי רמת הויטמין D - חשוב לבצע גם בדיקת צפיפות עצם ולעקוב אחר רמת הויטמין עם התוסף.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי המחקר שאתם עושים בתל השומר
    מקס
    13/12/2008

    האם מדובר באצה מסוג כלורלה ( מהווה את המקור העשיר ביותר של כלורופיל בעולם והידועה כבר אלפי שנים בסגולותיה הרבות ) ? אני סובל מ-IBD וגם מכולסטרול ואנימשתמש בה כבר 3 חודשים למטרת שיפור תפקוד מעיים, תומכה באוכלוסיית החיידקים הטובים, סופחת רעלים וכמו שכתבתי הורדת טוטאל כולסטרול והעלאת HDL בפרט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מדובר בכלורלה.

    ד``ר רפי ביצור
    13/12/2008

    לקבלת פרטים מלאים ניתן ליצור קשר עם המכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביקור במרפאת ליפידים
    מקס
    12/12/2008

    האם אני זקוק להפנייה מרופא משפחה כדי להיבדק ולקבל טיפול \ ייעוץ במרפאתכם בתל השומר ? אני בקופת חולים מכבי שרותי בריאות . נ.ב ראה פנייתי אליכם מהיום .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביקור במרפאת ליפידים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למשה - ראה תשובתי לשאלה הקודמת

    ד``ר רפי ביצור
    12/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום