מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופות העוזרות לשומנים בדםאסתר05/08/2008
אני בת 60 ויש לי רמת טריגליצרידים גבוהה (280) קבלתי המלצה להשתמש בתרופה חדשה בשם "אקומפליה". האם היא יכולה לעזור לי בנושא השומים בדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקומפליה
ד``ר רפי ביצור05/08/2008אקומפליה יכולה לשמש כתוספת לדיאטה ופעילות גופנית בחולים הסובלים מעודף משקל משמעותי עם הפרעות מטבוליות (סוכרת, יתר לחץ-דם, רמות גבוהות של טריגליצרידים).
לכן, אם את סובלת מעודף משקל משמעותי, יתכן ואקומפליה יכולה לעזור לך.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקומפליה להורדת שומנים בדם
אסתר01/09/2008תודה על התשובה ד"ר , אחרי בירורים שעשיתי הבנתי שאני לא חייבת להיות בעלת משקל עודף כ"כ גדול אלא עם השמנה בטנית משמעותית , בנוסף לשומנים בדם. האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשמנה בטנית
ד``ר רפי ביצור03/09/2008כעקרון - נכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול וטרגלצירידים גבוהיםאסתר05/08/2008
אני בת 55 ומזה 3 חודשים לא קבלתי את המחזור.בבדיקות שעשיתי לאחר 14 שעות צום הכולסטרול שלי הוא 288 hdlהוא 175 וטריגליצירידים 288.אני מאוד מודאגת.כל השנים הכולסטרול שלי גבוהה 255 וטריגליצירידים נורמלי.מה לעשות? האם יש קשר להפסקת המחזור?האמת שגם שמנתי קצת ואני מרבה באכילת פחמימות.משקלי 75 גובה 1.65האם לקחת סטיטינים?האם בדיקות כה גבוהות לא מעוררות חשד לאיזו מחלה חלילה?אני לא עשיתי עד היום פעילות גופנית.עכשיו התחלתי ההליכה כל יום בת 45 דקות.מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים
ד``ר רפי ביצור05/08/2008בשאלתך חסרים נתונים רבים כגון לחץ הדם, עישון, סיפור משפחתי של מחלת לב, רמת סוכר ועוד, ולכן אוכל להתייחס באופן כללי בלבד.
1. הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ומומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הנחיות. גם לפעילות גופנית יש חשיבות. כן חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מעישון. אם יש סוכרת - חשוב לאזנה. אם כל אלה אינם עוזרים - לעתים יש צורך בטיפול תרופתי.
2. הצורך בטיפול בסטטינים נגזר מהערכת הסיכון הכולל לפתח מחלת לב. אם ההערכה מצביעה על סיכון גבוה - יש להתחיל בטיפול בסטטינים כבר כעת. אם לא - ניתן לנסות שינוי בתזונה ובפעילות הגופנית ולחזור על הבדיקות לאחר שלושה חודשים.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול וגילmark02/08/2008
שלום רב, שאלה לי: האם ערכי הכולסטרול קשורים לגיל? כיום בגיל 40 יש לי ערכי כולסטרול תקינים. האם זה אומר שבעוד 20 שנים גם אז הם יהיו תקינים? האם הם עלולים לעלות? תודה מראש על תשובתך, אני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול וגיל
ד``ר רפי ביצור03/08/2008ערכי הכולסטרול נוטים להשאר פחות או יותר קבועים עם הגיל, אבל הערכים ה"תקינים" זזים...
הערך הרצוי של כולסטרול נקבע על-פי הערכת הסיכון לפתח מחלת לב. ככל שהסיכון גבוה יותר, כך ערכי הכולסטרול הרצויים נמוכים יותר. הערכת הסיכון תלויה בין השאר בגיל, וכן בגורמי סיכון הנוטים להופיע ככל שהגיל מתקדם, כמו סוכרת ויתר לחץ דם.
לכן, גם עם ערכי הכולסטרול אצלך תקינים כיום, אין זה מבטיח שישארו תקינים גם בעתיד, ויש צורך בהערכה תקופתית של מידת הסיכון לפתח מחלת לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגורם סיכון?
אלי08/08/2008ד.נ. האם יל"ד המאוזן ע"י תרופה (ועומד, בממוצע, על 115/73 בקיץ, 125/77 בחורף) מהווה גורם סיכון קרדיולוגי? אגב, עלי לציין שהאיזון הנ"ל נובע גם, ככל הנראה, מפעילותי הגופנית+תזונתי המאוזנת. אעיר שגילי - מעל 70. תודה ושבת שלום. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיתר לחץ דם כגורם סיכון
ד``ר רפי ביצור08/08/2008יתר לחץ דם נחשב כגורםס יכון, גם אם הנו מאוזן. כמובן שיתר לחץ דם שאינו מאוזן נחשב לגורם סיכון משמעותי יותר.
הערכת הסיכון הכולל מתבססת על היסטוריה של מחלות לב וכלי דם, סוכרת, ערכי הכולסטול (LDL ו- HDL), לחץ הדם, עישון וסיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר. לעתים אנו משתמשים גם בבדיקות נוספות.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי כולסטרולרמי01/08/2008
שלום עשיתי בדיקות דם אתמול ורציתי לדעת באם אני צריך לשפר משהו נוסף בן 39 בריא בדרך כלל,גובה 179 משקל 74 לא מעשן,רץ כל ערב שעה,יש היסטוריה משפחתית שלי חולת לב בת 78 יש לה סכרת וכולסטרול גבוה.לפני חצי שנה גילו לי כבד שומני והרופא המליץ על דיאטה.הורדתי 8 קילו ואתמול עשיתי בדיקות דם חוזרות ולהלן התוצאות. קלוקוז 93 כולסטרול כללי 185 גליצרידים 83 HDL 46 LDL 121.3 AST 18 ALT 20 GGT 22 ALK 64 RBC 4.81 HCT 42.5 לחץ דם תקין האם אני אמור לשפר משהו לאור התוצאות האלו או רק להמשיך באותו אורח חיים תזונה ,ספורט ולא ללעשן? תודה רמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורח חיים
ד``ר רפי ביצור01/08/2008במגבלות הייעוץ האינטרנטי - נראה שערכי בדיקות המעבדה סבירים. חשוב להמשיך באורח חיים בריא ולעקוב אחר ערכי שומני הדם, לחץ הדם, סוכר ותפקודי הכבד. בהצלחה!
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רמי01/08/2008תודה על תשובתך איני מבין למה הכוונה ערכי הבדיקות סבירות? רופא המשפחה אמר אתמול כשהסתכל על התוצאות כי הבדיקות תקינות ואין מה לשפר זה נראה לו בסדר גמור ביחס לגילי.. אם כך יש טעם לפנות למרפאה שלך? זה ללא תשלום? או במסגרת קופת חולים ? אני חבר בכללית,צריך הפנייה?. לא ברור לי אודה לתשובתך תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות סבירות
ד``ר רפי ביצור03/08/2008מטעמי זהירות, מאחר והיעוץ הנו אינטרנטי, ובהכרח מבוסס על מידע חלקי וללא בדיקה גופנית - הגדרתי את הבדיקות כסבירות.
על פניו, לא נראה שיש צורך מיוחד בהערכת מרפאת ליפידים, אלא אם כן יש היסטוריה משפחתית עשירה של מחלת לב בגיל צעיר.
אם בכל זאת תרצה ביעוץ, הפניה למרפאה, כמו כל מרפאה אחרת בביה"ח, כרוכה בטופס 17 מקופ"ח או תשלום. אין צורך בהפניית רופא, אך רצויה הפניה כזו, כמו גם פירוט מצבך הרפואי והתרופות אותן אתה מקבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימנים בדםשאלה על תרופה30/07/2008
בבדיקות דם שערכתי היו לי כמעט 400 טריגליצריטים וסוכר 154 כולסטרול תקין כולסטרול הטוב 34 האם אפשרי לאזן את המצב עם דיאטה ופעילות גופנית?האם תחושה של עיפות וחולשה רבה יכולים להיות תוצאה של הערכים הללו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת ושומנים בדם
ד``ר רפי ביצור30/07/2008ערכים אלה מצביעים על סוכרת, עם רמה גבוהה של שומנים בדם, המופיעה לעתים קרובות בחולי סוכרת.
לדיאטה ופעילות גופנית חשיבות רבה באיזון המצב והפחתת הסיכון לסיבוכים, אך הן אינן תמיד מספיקות. חשוב גם לבדוק את לחץ הדם, נוכחות חלבון בשתן (מיקרואלבומין), רמת ההמוגלובין המסוכרר (A1C) ולהיבדק ע"י רופא עיניים. יש לעתים קרובות צורך בטיפול תרופתי להורדת ערכי הכולסטרול, הסוכר, שומני הדם, ו/או לחץ הדם.
מומלץ בחום לפנות בהקדם לרופא המשפחה להתאמת הטיפול הנחוץ לך. טיפול כוללני מוקדם מפחית בצורה משמעותית את הסיכון לסיבוכים.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדללי דםבטי30/07/2008
רציתי לדעת האם מי שנוטל מדלל דם אספירין \ קומדין '' מחוסן'' מהופעת התקף לב? הרי התקף לב נגרם כאשר כריש דם חוסם את אחד העורקים. ואם הבנתי נכון , כאשר אתה נוטל מדלל דם לא יכול להיווצר כריש דם כזה. האם אני צודקת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "מדללי דם"
ד``ר רפי ביצור30/07/2008ברפואה אין חיסון מוחלט מפני מחלה כלשהי, כולל התקפי לב. אספירין וקומדין מפחיתים את הסיכון להתקפי לב באנשים הנמצאים בסיכון גבוה, אך אינם מבטלים אותו לחלוטין. חשוב לזכור גם כי לתרופות אלה, כמו לכל תרופה, עלולות להיות תופעות לוואי ולכן יש לשקול את התועלת הצפויה אל מול הסיכון לתופעות לוואי ולקבל החלטה בכל מקרה לגופו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגברת HDLtch27/07/2008
בן 50+ לפני 10 שנים 2 צינטורים עם סטנד.השמנת יתר של כ 30 ק"ג.צועד חצי שה נמרצות מידי יום. נוטל אספירין 75,סימוביל10 ,LDL בסדר: 80, ואומגה3: 1 ליום, HDL:42 כל הבדיקות בסדר פרט למיקרו-אלבומינוריה שנתגלתה עכשיו :112 . בקרוב נפרולוג. רוצה בכל זאת להגביר את ! HDL ניאצין /פיבאטים?! מסוכן?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
tch27/07/2008טריגליצרדים 265.איך מפחיתים גם אותם?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעלאת רמת HDL
ד``ר רפי ביצור27/07/20081. העלאת רמת HDL הנה אחד התחומים בהם הישגי הרפואה אינם מספקים, בלשון המעטה.
2. הפחתת רמת טריגליצרידים, באלה הסובלים מרמה גבוהה שלהם, עשויה להביא גם לעליה ברמת ה- HDL. הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ומומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הנחיות. גם לפעילות גופנית יש חשיבות רבה. כן חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מעישון. לחולי סוכרת - חשוב לאזן את רמת הסוכר בדם.
אם כל אלה אינם עוזרים - ניתן לטפל בפיבראטים. כמו לכל תרופה, גם לפיבראטים יכולות להיות תופעות לוואי, אך הן אינן נפוצות והתרופה נחשבת לבטוחה מאד, אם כי יכולות להיות תגובות בין-תרופתיות עם סטטינים, הדורשות מעקב רפואי.
במקרה שלך, עם עודף משקל משמעותי כל-כך, נראה שלשיפור אורחות החיים יש חשיבות גדולה, וניתן לשקול גם תרופות לסיוע בירידה במשקל, העשויות לשפר גם את ערכי שומני הדם.
3. ניאצין - הניאצין התרופתי הנו תרופת מרשם שקשה מאד עד בלתי אפשרי להשיגה בארץ, אם כי יתכן שבקרוב אפשר יהיה להשיגה. תוסף המזון (ביחוד זה ה- NON FLUSH) אינו יעיל מאחר ומכיל מעט מאד חומר פעיל, אם בכלל.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטאנינם לצעירים?tch27/07/2008
האם תמליצו על בני 20 להתחיל לקחת סטטין? נראה לי שזו המלצה ברמת זהות לנטילת אספירין מעל גיל 40 ואולי אפילו יותר אם כן למה קופ"ח לא ממליצות =לא שווה להן?! או/ו האם יש סבירות גדולה שבהגיעם לגיל 40+יהיה כבר "אקונומיקה" לטרשת? השאלות הן ברצינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטטינים לצעירים
ד``ר רפי ביצור27/07/2008בכל גיל, הצורך בסטטין נקבע לפי הערכת הסיכון לפתח מחלת לב - אלה בסיכון גבוה צפויים להפיק תועלת מהטיפול ולכן מטופלים, ואלה שבסיכון נמוך - אינם צפויים להפיק תועלת ולכן אינם מטופלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינטורשמואל25/07/2008
שלום רב. עברתי צינטור לפני שנתיים ושמו לי שישה סטנדים חדשים. חמש מהחדשים ואחד מרכזי. אני מטופל בכדורים "פלוקס" אחד ביום וגם אספירין אחד ביום. יש לי קצת תחושת חנק בהליכה. מה עלי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשמואל
ד``ר רפי ביצור27/07/2008עליך להיבדק בהקדם ע"י רופא המשפחה או קרדיולוג. עד אז מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת. אם יתפתחו כאבי חזה חריגים במשכם או עוצמתם - פנה מיד למיון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימוביל ודילאטםדב23/07/2008
שלום רב רופאים נכבדים. לצורך RATE קונטרול לפרפרור פרוזדורים, אני מטופל מזה מספר שבועות בשתי טבליות דילאטם 30 ליום. בבדיקת תפקודי כליות שערכתי לאחרונה נמצאו ערכים UREA גבוהים (87 לעומת נורמה של 17-43) ושל קראטינין (33 עומת נורמה של 0.67-1.17). האם יתכן שהשימוש בדילאטם גורם לערכים הגבוהים הנ"ל, שהיו אצלי קודם לטיפול בדילאטם בגבולות הנורמה? כמו כן, האם יש סתירה בין השימוש בדילאטם לבין השימוש בסימוביל שבו אני משתמש בדרך קבע? ואם כן, מה האלטרנטיבה הבטוחה לסימוביל (הסימוביל נחוצה לי ביותר להורדת רמת השומנים בדם). בברכה והרבה תודה, דב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימוביל ודילאטם
ד``ר רפי ביצור24/07/20081) סימוביל ודילטאם אינם גורמים לפגיעה בכליות, אלא במקרים של הרס שריר משמעותי (עם כאבי שרירים, חולשת שרירים ורמת CPK גבוהה מאד - אלפים). אם יש הפרעה בתפקודי הכליה - יש לחפש סיבה אחרת, ויכולות להיות רבות כאלה (לחץ דם לא מאוזן, סוכרת, תרופות אחרות, מחלות כליה ועוד).<br />2) השילוב של דילטאם וסימוביל (או כל סטטין אחר) יכול לגרום לעליה ברמת הסימוביל ולתופעות לוואי כגון כאבי שרירים או עליית CPK. לכן, אפשר לנקוט במס' אפשרויות להקטנת הסיכון:<br />א. להחליף את הדילטאם בתרופה אחרת ל- RATE CONTROL, למשל חוסמי ביתא.<br />ב. להחליף את הסימוביל בפרבסטטין או קרסטור, שיש להם פחות אינטראקציה עם דילטאם. החיסרון של הפרבסטטין הוא שהיא תרופה פחות "חזקה" ולא תמיד מצליחה להוריד את רמת הכולסטרול בצורה מספקת.<br />ג. להישאר עם הטיפול הנוכחי, עם מעקב צמוד אחרי סימפטומים של כאבי שרירים ורמת CPK, ולשנות את הטיפול רק אם מתגלה בעיה (וברוב המקרים לא תהיה בעיה).<br /><br />מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.<br />
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםהדס23/07/2008
שלום ד"ר רפי ביצור אני בת 39 ואמא ל4 בנות לאמא שלי ז"ל היתה חולת לב ולאבא היה חולה סוכרת ואחותי הגדולה גילו שיש לה סוכרת והיא מאוזנת ע"י דיאטה אני בהריון היה אצלי סוכרת הריון אבל אחרי ההריון זה בסדר כיום הסוכר שלי עומד על 100 והרופא אמר לי זה בגדר הסביר ושאני לא חולת סוכרת האם זה קשור לשומנים בדם שגילו אצלי דרך בדיקות דם שהרופא עשה לי תודה הדס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסוכר של הדס
ד``ר רפי ביצור23/07/20081) אמנם אין לך סוכרת, אבל את נמצאת בסיכון גבוה לפתח סוכרת בהמשך חייך - עקב רמת סוכר גבולית, היסטוריה של סוכרת הריונית, וסיפור משפחתי עשיר של סוכרת. הדבר החשוב ביותר על מנת למנוע או לדחות את הופעת הסוכרת הוא שמירה על אורח חיים בריא - תזונה דלת פחמימות (בהדרכת תזונאי/ת), שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית אירובית סדירה והימנעות מוחלטת מעישון.
2) באנשים עם נטיה לסוכרת יש לעתים קרובות גם עליה בערכי הטריגליצרידים ו/או ערכים נמוכים של כולסטרול "טוב" (HDL). שמירה על אורח חיים בריא כנ"ל מסייעת גם לשיפור ערכים אלה, אבל לעתים אינה מספיקה ויש צורך בטיפול תרופתי. במסגרת פורום אינטרנטי ובהיעדר נתונים מלאים - לא אוכל להתייחס לצורך בטיפול תרופתי אצלך.
3) לאנשים בעלי מאפיינים אלה יש גם נטיה לפתח לחץ דם גבוה, וחשוב לעקוב אחר לחץ הדם ולטפל אם יש צורך בכך.שוב - שמירה על אורח חיים בריא מסייעת גם בתחום זה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים מליפיטורתמי23/07/2008
ד"ר שלום. יש לי כאבי שרירים ברגלים עקב לקיחת תרופות כמו ליפיטור ואיזיטרול גם במינון נמוך. אמרו לי לשתות מי טוניק , האם זה יכול לעזור וכמה לשתות ביום ומתי ? אמרו לי לקחת כדורי מגנזיום , האם זה עוזר , האם ניתן לבצע בדיקת דם למגנזיום , האם יש תוסף טבעי למגנזיום ? אמרו לי לקחת Q10 האם זה עוזר ויקטין את כאבי השרירים? הכוונה שלי להקטין את תופעות הלוואי ולא להחליף את התרופות . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים מליפיטור
ד``ר רפי ביצור23/07/2008כל האמצעים שהזכרת (מי טוניק, מגנזיום, Q10) לא נבדקו במחקרים רציניים, והמחקרים הקטנים שבוצעו לא העלו תוצאות חד משמעיות.
עם זאת, ישנם מטופלים המדווחים על שיפור, ומאחר והם אינם מזיקים ניתן בהחלט לנסותם.
לגבי מי טוניק - אין "מינון" מומלץ ידוע.
לגבי מגנזיום - קיימים כדורים בשם MAGNESIUM DIASPORAL שניתן לרכשם בבית המרקחת ללא מרשם רופא ולקחת כדור אחד ביום. יש בדיקת דם לרמת מגנזיום שניתן לבצעה בקופת החוים, אך חשוב לציין שאין קשר בין רמת המגנזיום בדם לבין כאבי שרירים, ולכן ניתן לנסות כדורי מגנזיום גם אם הרמות בדם תקינות.
לגבי Q10 - המינון המקובל הוא עד 200 מ"ג ליום
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםהדס22/07/2008
שלום אני ערכתי בדיקות וגילו שיש לי שומנים בדם ברמה גבוהה שמגיעה ל300 ורופא נתן תרופה שנקראת בזפיברט 400 השאלה שלי האם יש משהו אחר שיכול לעזור לי והאם זה פוגע במערכת העיכול תודה הדס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים
ד``ר רפי ביצור23/07/2008בשאלתך חסרים נתונים רבים (גיל, מחלות נוספות כגון מחלת לב, סוכרת, יתר לחץ דם ועישון, סיפור משפחתי של מחלת לב ועוד). לכן אוכל לתת תשובה כללית בלבד.
במגבלות היעוץ האינטרנטי: הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ומומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הנחיות. גם לפעילות גופנית יש חשיבות. כן חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מעישון. לחולי סוכרת - חשוב לאזן את רמת הסוכר בדם.
אם כל אלה אינם עוזרים - ניתן לטפל בבזפיבראט. כמו לכל תרופה, גם לבזפיבראט יכולות להיות תופעות לוואי, אך הן אינן נפוצות והתרופה נחשבת לבטוחה מאד.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליצרידיםשרית21/07/2008
אני נוטלת סימבסטטין 20 מ"ג רמת הכולסטרול 150. בבדיקה דם אחרונה הטריגליצרידים 223 מה זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים
ד``ר רפי ביצור21/07/2008במגבלות היעוץ האינטרנטי: הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ומומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הנחיות. גם לפעילות גופנית יש חשיבות. כן חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מעישון. בערכים כאלה של טריגליצרידים אין צורך בד"כ בטיפול תרופתי. הסימבסטטין אינו משנה בהרבה את רמת הטריגליצרידים והוא ניתן על-מנת להוריד את רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL).
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםעדי21/07/2008
שלום אני בן 40 עם שומנים בדם מטופל בסימוביל 20 כל הזמן שבודק לחץ דם תמיד בסדר 120/80 אבל הדופק תמיד גבוה 100 מה זה אומר? והאם זה קשור שהרבה פעמים אני מרגיש שיש לי דפיקות מהירות הרגיל? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר
ד``ר רפי ביצור21/07/2008לדופק מהיר יכולות להיות סיבות רבות, חלקן דורשות טיפול וחלקן לא. ראשית, יש להיבדק על ידי רופא המשפחה, ובהתאם לבדיקה הגופנית לשקול את הצורך בביצוע בדיקות נוספות, כגון בדיקת תפקודי בלוטת המגן (לשלילת פעילות יתר), ספירת דם (לשלילת אנמיה), הולטר (לשלילת הפרעות קצב), אקו לב, בדיקת קטכולאמינים ועוד.
גם מצבים כגון השמנת יתר, כושר גופני ירוד וחרדה יכולים לגרום לדופק מהיר. לעתים איננו מוצאים סיבה.
מומלץ שתפנה לרופא המשפחה להשלמת הבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



