מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כולסטרוגל- פעילות גופנית.מעיין18/06/2008
שלום רב!
אני בת 16 ויש לי קצת יותר כולסטרול בדם בשצריך, אני עושה פעילות גופנית קבועה.
והייתי רוצה לדעת אם הפעילות גופנית מפחיתה את כמות הכולסטרול בדם.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית וכולסטרול
ד``ר רפי ביצור19/06/2008פעילות גופנית עשויה להפחית את רמת הכולסטרול, אם כי בדרך כלל לא במידה רבה.
עם זאת, לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה על הבריאות בכלל ובריאות הלב בפרט גם ללא קשר לירידת רמת הכולסטרול, ולכן היא מומלצת בחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אחוזי שומןצופיה18/06/2008
שלום, האם ניתן להתבסס על דיקת חדר הכושר לאחוזי השומן בגוף (בדיקה חיצונית על ידי שקילה וחום גוף)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אחוזי שומן
ד``ר רפי ביצור19/06/2008הבדיקה המבוצעת בחדרי הכושר היא ברמת דיוק סבירה ולא יותר.
עם זאת, חשוב לציין שאין בהכרח קשר בין אחוזי השומן בבדיקה זו לרמת השומנים בדם, והיא אינה מחליפה בדיקת דם לרמת כולסטרול וטריגליצרידים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 16עמית15/06/2008
שלום ד"ר בתי בת 16 בריאה במשך שבועיים ובערב היה תופס אותה דופק מהיר למשך דקה אחת והיתה מרגישה אותו ובזמן שהיא מרגישה אותו היתה לוקחת נשימה עמוקה עד שנעלם .
עשינו אקו לב יצא תקין ועשינו הולטר 24 וגם בהולטר התופעה הזאת נראתה והקרדיולוג אמר לי שהכל בסדר וגם הוסיף שאם תופעה זאת חוזרת ותופסת אותה למשך תקופת זמן יותר ארוכה אתם חייבים ללכת לבית חולים וברוך השם עד היום לא חזרה.
1)האם מה שקרה עם בתי הוא פרפור קצר?
2)אם הפרפור קורה יותר מפעם (יותר פעמים) אבל למשך 1-10 דקות האם תקופת זמן כזאת מחייבת בנטילת תרופות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושת דופק מהיר
ד``ר רפי ביצור15/06/2008לא ברור לי האם בזמן ביצוע ההולטר חשה בתך את תחושת הדופק המהיר, ואם כן – מה היו הממצאים בהולטר. ללא נתונים אלה לא אוכל לומר האם היה פרפור, והאם יש צורך בטיפול כלשהו. מומלץ לחזור לקרדיולוג שבדק אותה וראה את כל הנתונים על מנת לקבל הסבר מלא על משמעות התופעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושות ממושכות ולא נעימות בבית החזהאיתן12/06/2008
שלום צוות רופאים נכבד,
לפני כשנה וקצת נחשפתי עקב מגע מיני לא מוגן לנגיף האיידס, אך בשל עירנותי הרבה הגעתי לחדר מיון בתל השומר עוד בטרם חלפו 72 שעות ובהמלצתו ואישורו של רופא למחולת זהומיות לקחת למשך 28 ימים טיפול מונע PEP נגד HIV.
לשמחתי הרבה, לפחות מהבחינה הזאת אני בריא לחלוטין.
כבר במהלך לקיחת הקוקוטייל המניעתי, שכלל קומבוויר פעמיים ביום X 500 מ"ג כמדומני וסטוקרין פעם אחת באותו מינון, היו לי תחושות מאוד לא נעימות בחלל בית החזה שכללו לחץ משתנה לסירוגין, שינו מקום הכאב מצד שמאל לימין לסירוגין, שינוי עצמת הלחץ מקל לבינוני עד חזק, כאילו הקרנות ליד ימין וצד ימין של הצוואר.
בחלק מהפעמים הגעתי למיון, עשו לי אקג אך גורנישט, הכל תקין.
יש לציין שאני בחור בן 38, בריא בדר"כ ואיני לא לוקח תרופות ע"ב קבוע.
עשיתי גם בדיקות דם לתפקודי כבד במהלך לקיחת הקוקטייל ולאחריו והכל כאמור תקין.
זכור לי מההתוויה של הקומבוויר שרשום כי בהסתברות מאוד נמוכה היו מקרים מעטים שמצאו קשר בין לקיחת התרופה לפגיעה בשריר הלב בטווח הארוך.
היום, לאחר שנה פלוס (14 חודשים ליתר דיוק), אני חש את אותם תחושות לא נעימות באזור בית החזה שכוללות: מיחושים, עיקצוצים, דקירות, לחץ פנימי, לפעמים הקרנה ליד ימין ולעורף והכל לא במקום קבוע...זז...לפעמים כמה שעות בצד ימין....ואח"כ עובר לצד שמאל.
אין קשר למאמץ פיזי (ריצה, שחייה, תרגילי כוח על מתח וכו), הכאב לא משתנה ויכול להיו מורגש גם במאמץ פיזי באותה דרגת כאב.
חשבתי שאולי מקור התחושות הינו פסיכוסומטי עקב פוסטטראומה ושילוב של חרדה וסטרס מתמשכים, אך אני ספק שהרי מדובר על תקופה מאוד מאוד ארוכה בהרגשה.
הדבר היחיד שאולי מסביר זאת שאכן התחושות החלו בסמוך לאירוע.
ייתכן אף שהיו קודם בעצמה קלה יותר, אך מימיי לא נתתי את הדעת על כך.
מבחינת בדיקות רפואיות:
עשיתי תפקודי ריאות, אקג לפחות 6 פעמים בסמוך לכאב עצמו, אקו במאמץ פעמיים, בדיקות דם, גסטרוסקופיה...והכל תקין!!!!
אני מניח שיש עוד כמה בדיקות של עשיתי שרופאיי לא מצאו צורך לשלוח אותי אלהם כמו ארגומטריה וכו.
שאלתי והיא שאלת המיליון דולר:
אני מניח שאתם לא רק מנתחים אלא קרדיולוגים מנתחים ונתקלתם במעשרות אם לא מאות מקרים עם תופעות דומות לשלי.
מה הסיכוי שחרף כל הבדיקות שעשיתי שהעלו חרס, הרפואה פשוט לא גילתה שיש לי בעיה שמקורה לבבי????
אני מאמין שמעל לכל ספק אפשרי, שמדובר בתחושות לאורך זמן, גם בגעים אלה בהם אני כותב שורות אלה, הגוף לא משקר והתחושה הפיזית היא אמיתית מוחשית ולא שקרית.
אומנם ייתכן שהכאב והתחושות המציקות יחלפו לכמה ימים ושוב יחזרו ושוב הדאגה הטורדנית שיש משהו ופשוט לא מוצאים.
אני אובד עצות ולא יודע כבר מה לחשוב או מה לעשות.
קיבלתי הפניה מרופא גסטרונום לבדיקה מאוד לא נעימה בה מחדירים צינוריצ דקיקיה, מאין חוט דרך האף עד למערכת העיקול שמטרתה למדודו אימפולסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושות לא נעימות בבית החזה
ד``ר רפי ביצור12/06/2008ודאי תבין כי לא ניתן לאבחן דרך האינטרנט ללא בדיקה גופנית ומעבר פרטני על תוצאות הבירור שעברת.
עם זאת, לאור גילך, אופי התלונות והבירור המקיף שעברת, הסיכוי שמדובר בבעיה לבבית – קטן. אם עשית אקו במאמץ הרי שאין צורך לבצע ארגומטריה. הנזק הלבבי עקב טיפול ל- HIV קורה בטיפול ממושך של שנים, ולא בטיפול מונע של 4 שבועות.
האפשרות של תסמינים על רקע חרדה בהחלט קיימת, ואם ישללו כל הסיבות הגופניות לתלונות כדאי אולי לנסות טיפול תרופתי נוגד חרדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתרון לבעיות שלך
קרדיולוג14/06/2008איתי,
לדעתנו אחרי שקראנו מס' פעמים את פנייתך הגענו למסקנה שאת זקוק כפי שדר' ביצור כתב לך לטיפול תרופתי קבוע לחרדה ובנוסף לקולונוסקופ קבוע בתחת.
את תהסס לפנות אלינו שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאחל לך לעבור את מה שאני עובר
איתן16/06/2008להבדיל אלף הבדלות מתגובתו האנושית, המכובדת והמקצועית של הרופא, בתגובתך הצינית הוכחת כמה אתה אדם חדל אישים, נבזה, וטיפש שמגיע לזקפה מלקרא צרות של אחרים תוך רקיחת "מטעמים" מצרותיהם וכל שנותר לי זה לאחל לך מכל הלב את מה שאחרים ודומיי עוברים ובנוסף אני מרחם בעיקר על הוריך שהביאו לעולם אדם כסיל וחסר רגישות כמוך שתרומתו לחברה אפס.
וכמאמר המשפט הנדוש....החיים זה גלגל..פעם למעלה ופעם למטה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר...
איתן16/06/2008במחשבה שניה, אני לא ממש צריך לאחל לשכמותך לסבול, יש מי שמסתכל עליי ועליך ועל כולם גבוהה גבוהה למעלה והוא זה שיחליט....., לא רואים אותו, רק שומעים על קיומו מידי פעם וכסילים כמוך, שבהתנהגותם מוכיחים שאין בהם יראת שם, במוקדם ובמאוחר יתנו את הדין בפניו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגעת לזקפה?
קרדיולוג17/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדיולוג אלק - אתה פשוט א ד י ו ט!!
איתן17/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרחם עליך
איתי התותח18/06/2008תארת את עצמך מצוין. אתה נורא מתוסכל. אתה צריך טיפול. אתה לא הראשון ולא אחרון, בסוף תהיה במעגל למעלה.
תהיה חזק. תעודד גם את הוריך, תסביר להם שיש עוד הורים עם בנים כמוך. הם צריכים לאהוב אותך יותר, להבין אותך.
אל תהיה מדוכא, תהיה חזק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדיולוג אלק התחננת לזה אז בשם כולם
איתן18/06/2008קראתי אחורה בהיסטוריה את התגובות שלך לאחרים, כולל לרופאים המכובדים פה, מסתבר שאני לא היחיד ושאתה עכבר מאחורי מקלדת, טיפוס משועמם שנהנה להיכנס לפורום, לבזבז שעות ולהגיב בהומור ציני או במילים אחרות, לדחוף את האף, שכנראה מאוד ארוך במקרה שלך, לכל חור אפשרי.
אותי באופן אישי, הצלחת לשעשע, אינך יודע עד כמה...מה גם שאינך יודע עם מי אתה מדבר...
אבל כדי לסבר את "אוזניך" אני מוכן להודות שאני מתוסכל רק מאנשים מכוערי נפש כמוך שאלמלא היו קיימים, עולמנו היה יפה הרבה יותר אבל קטונתי, לשנות אותך במקום שהגנטיקה והסביבה נכשלו, אין לי רצון ולא יכולת ואני גם ספק אם לרפואה או לפסיכולוגיה או לחוק יש פתרון לשכמותך!
חבל, חבל שאנשים מסוגך שסובלים מאימפוטנציה מנטאלית ו/או רגשית ו/או פיזית מחפשים פורום שכזה בשביל להפיג את "השעמום" במילוי חסך בדרך לא דרך, בלהציק לאחרים ולצחוק על בעיותיהם בדומה לאלה שצוהלים למראה של תאונת דרכים או אוטובוס מתפוצץ במקום לפתור את הבעיה האמיתית שלהם.
אני מתפלא גם על מנהל הפורום שלו חסם אותך מלהגיב לפי כתובת ה – TCP/IP למרות שאני סמוך ובטוח שלא רק שהינן מכוער בנפשך וחדל אישים, עצם היותך טיפוס סדרתי שמגיב אתה סובל מהפרעה נפשית שאינך מודע לה, כך שגם אם יחסמו אותך פה, תחפש פורום חלופי אחר ותמשיך במעשיך ההזויים והבזויים. אני גם מניח שאתה עצמך סובל מבעיה כלשהי ולא רק נפשית, ומחפש מזור לסבל שלך על משקל המשפט "צרת רבים נחמת טיפשים", אחרת לא מבין למה טיפוסים מסוגך מבזבזים שעות בלקרוא ולהגיב, ועוד בציניות, לבעיות של אחרים שלא מעניינם.
ואפרופו ציניות, כי זה חלק דומיננטי באישיות העלובה שלך, יש לי חידוש בשבילך: היא יכולה להישמע כשנינות, כחוש הומור, כטיפשות או כסרקיזים, רק שבמקרה שלך לא נראה לי שמישהו באמת נהנה מ-"הבדיחות" שלך למעט אתה עצמך ומאחר ואתה הינך הפכת ל-"תופעה" סדרתית לא רק בעצמת הטיפשות זו סיבה טובה ללכת ולנסות לבקש טיפול דחוף (אני ספק אם לרפואה יש פתרון לאנשים מסוגך) ואם אתה כבר לוקח, רצוי להגדיל בדחיפות את המינון או להחליף כדורים כי הגוף שלך פיתח עמידות וזה לא ממש עוזר לך. ודרך אגב, נסה גם טיפול קבוצתי, יש "תופעות" כמוך גם בפורומים אחרים, אול ישם באמת תזכה בנחת מהמשפט "צרת רבים נחמת טיפשים", מה גם שזה יעלה לך יותר זול בקבוצה כי אני בטוח שאתה לא מסוג האנשים שעובדים.
ולעניין הוריך, כבודם מונח במקומם, הם לא אשמים בפרי באושים שכמותך!!!
ולסיום, עכבר מאחורי מקלדת, עלוב נפש וחדל אישים, בהצלחה בטיפול....מכל הלב...
נ.ב: חסוך ממני את התגובה "השנונה" שלך גם ככה אני כבר מרגיש הרבה יותר טוב ואני לא אקרא אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכן
קרדיולוג18/06/2008זה ארוך מדי. תן לי סיכום אין לי סבלנות לקרוא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיתי, אתה חמוד ואינטלגנט וחבל!!!!!!
איתן18/06/2008אהלן איתי,
אני מקווה שעוד תכנס לפה ותראה את ההודעה שלי.
אם תרשה לי להעביר ביקורת, אני ממש לא מבינה אותך.
במטרה לחפש תשובה לבעיה שלי גם יצא לי על הדרך לקרא את התגובות שלך.
אתה בחור מאוד שנון ואינטלגנט וכנראה גם מאוד משכיל ואני ממש לא מבינה למה אתה בכלל עונה לקרדיולוג המתחזה? הוא לא ברמה שלך, הוא ילד טיפש ומשועמם, שסתם מנסה להתגרות בך ואתה עוד מתייחס אליו ברצינות....חבל, חבל שאתה מבזבז כל כך הרבה אנרגיות על אחד כזה.
אני שמחה שאתה מרגיש יותר טוב, מקווה שבקרוב גם אני.
ענבל האחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולם להירגע בבקשה
ד"ר חסן19/06/2008זה פורום מכובד עם רופאים רציניים - זה לא מקום להתנצחויות ילדותיות, אז אנא, הרפו מהנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהי
איתי התותח21/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהויקטור12/06/2008
שלום רב,
האם אחרי כל סוג של התקף לב אדם צריך לעשות סוג של שיקום לב?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיקום לאחר התקף לב
ד``ר רפי ביצור12/06/2008תקופה מסוימת של שיקום לב מומלצת לכל מי שעבר התקף. סוג הפעילות ומשכה נקבעים באופן פרטני לכל מטופל לפי מאפייניו – גילו, סוג ההתקף שעבר, מצבו הבריאותי הכללי וכו'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' ביצור, אתה לא קרדיולוג!
קרדיולוג14/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן לאחר טיסה ארוכהצביה06/06/2008
שלום.
במהלך עבודתי אני טס דיי הרבה במהלך השנה לחו"ל .
שמתי לב מספר פעמים רבות שבכל פעם לאחר הנחיתה בארץ במיוחד יש לי כאבי בטן שחולפים במשך היום .
מאחר ועברתי בעבר אוטם אבקש לשאול האם יש קשר והכאבים קשורים לבעיות כלי דם או בעיות לבביות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן לאחר טיסה ארוכה
ד``ר רפי ביצור08/06/2008ללא קבלת פרטים נוספים ובדיקה גופנית לא ניתן לחוות דעה. אם הדבר קורה אך ורק לאחר טיסה - לא סביר שמדובר בבעיית כלי דם, אך לא ניתן לשלול באינטרנט.
מומלץ לפנות לרופא המשפחה להערכה לא אינטרנטית של התלונות.
חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' ביצור פנימאי, לא קרדיולוג!!!
קרדיולוג14/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתת שומנים בדםעידן03/06/2008
שלום רב,
אני בן 54.
בבדיקה לפני כארבעה חודשים נרשמו ערכי שומנים גבוהים:
כולסטרול כללי - 279
כולסטרול רע - 185
כולסטרול טוב - 49
טריגליצרידים - 210.
החילותי לקבל לפני שלושה חודשים Simvastatin במינון 20 מ"ג מידי לילה לפני השינה.
בבדיקה חוזרת כעת הממצאים הבאים:
כולסטרול כללי - 173 - ירידה בת 38%
כולסטרול רע - 86 - ירידה בת 53%
כולסטרול טוב - 40 - ירידה בת 18%
טריגליצרידים - 215. - עלייה בת 2%.
רופא המשפחה הורה על שינוי בנטילת כדור ה- Simvastatin למחצית המינון ( 10 מ"ג ), וציין כי עלי לקחתו כל חיי.
שאלותי לרופא:
התרופה הורידה דראסטית את הכולסטרול הרע והכללי, אך הורידה גם את הכולסטרול הטוב. האם זה תקין?
התרופה לא הורידה את הטריגליצרידים, אשר אף עלו מ-210 ל-215. מדוע?
גובהי 173 ומשקלי 77 ק"ג.
החלטתי להוריד ממשקלי כ- 5 ק"ג במשך כחודשיים על מנת לייעל את הורדת הטריגליצרידים, תוך הפחתה עד למינימום בצריכת מאכלים שומניים, מאפים וסוכר, נטילת מחצית הספל שיבולת שועל בצירוף חלב 1%, והימנעות מנישנושים מיותרים.
מהי המלצך בנדון?
תודה וערב טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפחתת שומנים בדם
ד``ר רפי ביצור04/06/2008אבחנה אינטרנטית לוקה מטבעה בחסר, ולכן לא אוכל להתייחס באופן ספציפי, אלא לתת כמה עקרונות:
1) הצורך בטיפול להורדת ערכי הכולסטרול נגזר לא רק מעררך הכולסטרול אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל לפתח מחלת לב. בשאלתך חסרים נתונים רבים לגבי לחץ דם, סוכרת, עישון, סיפור משפחתי של מחלת לב ועוד, ולכן לא אוכל להתייחס לצורך בטיפול. אם הערכת הסיכון מצביעה על סיכון מוגבר, יש, אכן, לקחת תרופות ממשפחת הסטטינים, כמו הסימבסטטין, באופן קבוע תוך המשך מעקב.
2) בחלק מהמקרים יש ירידה בערכי ה- HDL בזמן טיפול בסטטינים. גם במקרים אלה הסטטינים יעילים בהורדת הסיכון להתקפי לב. לעתים (אך לא תמיד) החלפת התרופה בתרופה אחרת ממשפחת הסטטינים מביאה להורדת ערכי ה-LDL ללא ירידה בערכי ה- HDL.
3) סטטינים אינם מביאים לירידה משמעותית בערכי הטריגליצרידים. ירידה כזו יכולה בהחלט להיות מושגת ע"י תזונה דלת פחמימות, ירידה במשקל, פעילות גופנית סדירה והימנעות מעישון.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לרופא הנכבד
עידן04/06/2008ד"ר נכבד שלום,
תודה על תשובתך, ופירוט בהמשך לשאלתך:
אינני מעשן כלל.
רמת הסוכר Glucose תקינה 85.
לחץ דם תקין 120/80.
אבי ז"ל עבר התקף לב בגיל 69.
אימי עברה בגיל 70 ניתוח תיקון מסתם לבבי מיטראלי ומטופלת מאז בקומדין באופן תמידי.
הא ניתן לקבל את שם התרופה אשר מורידה את ערכי הכולסטרול הרע והכללי, ואיננה פוגעת בערכי הכולסטרול הטוב?
האם מומלץ לעבור מטיפול ב-Simvastatin לתרופה זו?
במידה וכן -מהו המינון המומלץ ואופן נטילתו ?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעידן
ד``ר רפי ביצור04/06/2008ודאי תבין כי המלצות טיפוליות ספציפיות למי שלא ראיתיו מעולם ולא בדקתי אותו אינן רציניות. לכן, לא אוכל להתייחס לצורך בטיפול בתרופה זו או אחרת, קל וחומר למינון.
כעקרון, מבין כל הסטטינים, לקרסטור יש את ההשפעה המיטיבה ביותר על רמת ה- HDL, אם כי גם היא לא גדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעידן וד"ר ביצור
קרן10/07/2008אני מחפשת מזור גם לעצמי וציינתי כבר שקראתי על האקומפליה בהקשר להורדת רמת השומנים בדם? האם זו התרופה עליה דיברתם?האם היא יכולה לעזור במקרה של עידן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליעל
ד``ר רפי ביצור10/07/2008אקומפליה אינה תרופה לטיפול ברמות גבוהות של כולסטרול, ואינהמשנה את רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL).
אקומפליה יכולה לשמש כתוספת לדיאטה ופעילות גופנית בחולים הסובלים מעודף משקל משמעותי עם הפרעות מטבוליות (סוכרת, יתר לחץ-דם, רמות גבוהות של טריגליצרידים).
לגבי עידן או כל חולה ספציפי אחר - כמו שכתבתי, לא אוכל להתייחס באופן ספציפי למי שלא בדקתיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעופר03/06/2008
האם נכון הדבר שלגבי מושתלי כליה שצריכים לעבור צינתור ניתן היום להקטין את הסיכון בנזק לכליה המושתלת מחומר ניגוד על ידי מתן נוזלים ותרופה בשם אן אצטיל ציסטאין ללא נזק כליתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינתור וכליות
ד``ר רפי ביצור04/06/2008חומר הניגוד המוזרק בצינתור (כמו גם בחלק מבדיקות ה- CT) יכול לגרום לנזק כלייתי, במיוחד באנשים שכליותיהם פגיעות מלכתחילה, כמו מושתלי כליה. מתן נוזלים ו- N-אצטיל ציסטאין יכול להקטין את הסיכון, אך אינו מבטלו לחלוטין. לכן, יש לשקול היטב את הצורך בכל בדיקה עם חומר ניגוד בנבדקים עם פוטנציאל לנזק כלייתי, ולבצע את הבדיקה רק אם ההערכה היא שהתועלת הצפויה מהבדיקה עולה על הסיכון לנזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' ביצור פנימאי, לא קרדיולוג!!!
קרדיולוג14/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולנעם31/05/2008
שלום
בבדיקות דם אחרונות נמצא אצלי כולסטרול מעט גבוה.
כולסטרול כללי - 216
כולסטרול LDL - 157.
כולסטרול טוב - 32.
בן 34 , משקל 88, גובה 1.77.
העליה בכולסטרול כללי ובכולסטרול רע היא רק מהשנה האחרונה, האם פעילות גופנית והורדה במשקל יכולים להוריד את הערכים האלו ?
כמה צריך לרדת במשקל בשביל שיהיה שינוי ? ותוך כמה זמן זה בא לידי ביטוי בבדיקות דם ?
וכן לגבי הכולסטורול הטוב, מאז ותמיד הוא נמוך אצלי, מה הסיבה לכך ? ומה ניתן לעשות בכדי לשפר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול
ד''ר אבישי אליס01/06/2008ההשפעה לא תהיה רבה ובתחום 10-15 אחוז בלבד וקרוב לוודאי שפחות .
יחד עם זאת בהיותך בריא - אין צורך מעבק לכך
חזור על הדיקות בעוד 3 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדם אצל ילדיםליאת29/05/2008
שלום,
בני בן ה-10 עבר לפני כשנתיים וחצי ניתוח לכריתת גידול מוחי מסוג קרניופרינגיומה.
מאז הניתוח הוא מקבל תרופות קבועות: מינרין, פרדניזון, אלטרוקסין והורמון גדילה.
יש לציין כי הוא מתפקד רגיל, עוסק בפעילות גופנית במסגרת חוג קראטה ואוכל רגיל (אינו חריג מבחינת גובה ומשקל).
לאחרונה התגלתה אצלו בעיה של שומנים בדם - טריגלצרידים של 347.
היינו אמל דיאטנית שהרכיבה לו תפריט בריאות.
שאלתי היא - האם נגרם איזשהו נזק לגוף או עלול להווצר נזק עם ערך כזה של טריגליצרידים? האם יש מקום לשקול במקביל טיפול תרופתי? כיצד ניתן להוריד ולייצב את הערך בדרך הכי נכונה?
תודה ויום נעים
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים בדם אצל ילדים
ד``ר רפי ביצור29/05/2008במגבלות היעוץ האינטרנטי: הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים בכלל, ובילדים בפרט, אכן מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ואני מניח שאלה ההנחיות שקיבלתם מהדיאטנית. גם לפעילות גופנית יש חשיבות. בערכים כאלה של טריגליצרידים אין צורך בד"כ בטיפול תרופתי.
במקביל, חשוב לודא שכל הפרמטרים ההורמונליים מאוזנים - אני מיח שהוא נמצא במעקב אנדוקרינולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולMOSHE29/05/2008
אני בן 48 לא מעשן עם משקל עודף מינורי של 2-3 ק"ג ,לא עוסק בפעילות גופנית בכלל.
לא סובל מסוכרת.
עד לפני 3 חודשים הכולסטרול הכללי היה בממוצע 230-248 ,כאשר ה-LDL היה בסביבות ה-150שזה הרבה.
ה-HDL היה בממוצע 33 שזה מעט .
אחרי שלחצתי על רופא המשפחה שלא הסכים בהתחלה על טיפול תרופתי ולאחר ששכנעתי אותו שגם דיאטה לא עזרה הרבה ואבי סבל מסתימת עורקים ועבר ניתוח מעקפים כבר שהיה בן 60 ,הסכים לבסוף לתת לי סימבקור במינון של 10 מ"ג ליום.
לאחר חודשיים של שימוש בסימבקור ולאחר שהתרחקתי משומן רווי ככול האפשר ירד הכולסטרול הכללי ל- 166
ה-LDL ירד ל- 107
ה-HDL ללא שינוי -35
היות ואני חולה קרוהן כבר זמן רב (כרגע בהפוגה) ,ביקרתי השבוע אצל רופא הגסטרואנטרולוג והוא אמר לי שהיום הדרישה לגבי ה-LDL היא מאה ומטה ורצוי בסביבות 70 ולגבי ה-HDL הוסיף שרצוי מאוד מעל 40 . מכאן הבנתי מדבריו שאני צריך כנראה להגדיל את המינון של הסימבקור ל20 מ"ג (למרות שאני יודע שאת ה-HDL הוא לא ישנה).
כמו כן ידוע לי שפעילות אירובית מעלה יפה את ה-HDL ,אבל לצערי אני לא אוהב פעילות ספורטיבית וגם אין לי מוטיבציה להליכה רגלית .
במקביל קניתי ניאצין 500 מ"ג ליום (שידוע שיש לו השפעה על ה-HDL) .
עמו כן אני נוטל אומגה 2 כ-2.5 גרם ליום .
מה דעתך? האם התוצאות מספקות או כדאי להגדיל את המינון של הסימבקור ?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך............................
MOSHE29/05/2008שכחתי לציין ש:
אני לא סובל מלחץ דם . הטריגיליצרדים -נורמלי .
מטופל בתרופות נגד דיכאון- ציפרלקס .
אבי ז"ל היה מעשן עד גיל 40 ,אחר כך הפסיק לחלוטין ,אך סבל מסתימת עורקים ולחץ דם גבוה יחסית וקיבל תרופות קבועות לדילול דם , הורדת כולסטרול .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכולסטרול של משה
ד``ר רפי ביצור29/05/2008אבחנה אינטרנטית לוקה מטבעה בחסר, ולכן לא אוכל להתייחס באופן ספציפי, אלא לתת כמה עקרונות:
1) לגבי LDL: הערך הרצוי של 100 ואף 70 הוא לגבי מטופלים שרמת הסיכון שלהם גבוהה: כאלה שכבר יש להם מחלת לב, חולי סוכרת, ומטופלים עם הצטברות של גורמי סיכון רבים. ההחלטה לגבי יעד הטיפול אצלך צריכה, לכן להיגזר מהערכת הסיכון הכוללת. פורמלית, יעד הטיפול אצלך לפי הנתונים שמסרת הוא LDL של פחות מ- 130, אבל חשוב לציין שזו אינה תורה מסיני ויתכן ויש צורך לבצע הערכת סיכון מקיפה יותר.
2) לגבי HDL: אכן הסטטינים אינם מעלים בצורה משמעותית את רמת ה- HDL, ובכלל אין לנו אמצעים טובים לעשות זאת. הדרך הטובה ביותר עבורך היא לפתח מוטיבציה (האהבה תבוא בהמשך...) לפעילות גופנית, שתסייע לך להגן על לבך גם אם לא תעלה בצורה משמעותית את רמת ה- HDL. ניאצין יכול לעזור, אם כי עיקר התועלת בניאצין הוכחה בניאצין התרופתי, שקשה להשיגו בארץ. תוסף הניאצין (ביחוד זה ה- NO FLUSH) פחות טוב. המינונים הדרושים הנם לעתים גבוהים, ודורשים ניטור של תפקודי הכבד. לאומגה 3 אין בד"כ השפעה משמעותית על רמת ה- HDL כאשר רמת הטריגליצרידים תקינה, וההלצות לצריכתו באוכלוסיה הכללית הן במינון של 0.5 גרם ליום (ניתן גם במזון וללא תוספים).
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינת28/05/2008
שלום רב,
האם עם צינתור ניתן לפתוח כל היצרות עורק בגוף, או שהוא טוב רק לעורקים מסויימים?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתיחת עורקים בצינתור
ד``ר רפי ביצור28/05/2008ככלל, ניתן לפתוח בעזרת צינתור ובלון עם או בלי סטנט ("קפיץ") עורקים רבים בגוף - בלב, בגפיים, בכליות, בצוואר ועוד. לא כל היצרות מתאימה לפתיחה בעזרת צינתור, ולעתים ניתוח או טיפול תרופתי עדיפים. הדבר תלוי בעורק הספציפי, באופי ההיצרות, במיקומה בעורק ועוד. ההחלטה הסופית נתונה בידי הרופא המצנתר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' ביצור פנימאי, לא קרדיולוג!!!
קרדיולוג14/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלות בבקשהנעם25/05/2008
שלום ד"ר
בן 33, מזה כמה זמן שאני סובל מהשתנה תכופה (כולל בלילה), לפני כחודש הייתי אצל אורולג והבדיקה הפיזית היתה תקינה, בדיקות דם ושתן היו תקינות, ושלח אותי לבדיקת אופלואומטריה (בדיקת זרימת השתן), האורולוג הנ"ל הפסיק לעבוד עם הקופה, הלכתי לאורולוג אחר עם תוצאות הבדיקה והוא ציין שבדיקת האופלואמטריה לא תקינה, ונתן לי מרשם לכדור אומניק 0.4 מ"ג ביום, עם המלצה לחזור על בדיקת האופלאומטריה בעוד חודש.
רק כשקניתי את התרופה הבנתי שהיא נועדה לפרוסטטה, ולמיטב הבנתי לא אובחנתי לזה.
בכל מקרה התרופה לא משפיעה עלי, ותכיפות השתן לא רק שלא ירדה אלא לטעמי גם עלתה.
בנוסף לכך אני בבירור אנדוקרינולוגי בגלל פרולקטין מוגבר וכן לחצי דם מוגברים לאחרונה, נשלחתי בין השאר לאיסוף שתן, שעשיתי אתמול והיום בבוקר מסרתי.
נפח השתן שיצא לי ליממה הוא 4 ליטר , אני לא בטוח אם שתיתי כמות כזו במשך היממה הזו (מה גם שהשתדלתי למעט קצת מאחר ולא היה לי חומצה ליותר מהכמות הזו).
יש תוצאות חלקיות :
VOLUME URINE 4.00 L/24H
CREATININ U/24 2348.00 MG/24H ( 800.00- 2000.00) (.........)*
CREATININ UCON 58.70 MG/DL
רציתי לשאול מספר שאלות :
1. האם זה סביר כמות כזו של שתן ביום ?
2. אם עדיין יש לי את אותה תכיפות של שתן על אף שאני נוטל אומניק כבר כמה ימים,האם הבעיה היא אחרת מאשר פרוסטטה ?
3. על מה מעידות התוצאות החלקיות של הבדיקה ?
4. והאם זה הגיוני שלמשל בבוקר אני קם להשתין ובמשך החצי שעה שלאחר הקימה אני יוצא שוב פעמיים ?
תודה על הסבלנות, ואשמח לקבל הסבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתנה מרובה
ד``ר רפי ביצור25/05/2008פורום זה, כפי שמרמז שמו, נועד לענות על שאלות בתחום שומני הדם ומחלות לב, שהם תחומי ההתמחות של מנהליו.
לגבי הבדיקות האורולוגיות - מומלץ לפנות לאורולוג המטפל על מנת לקבל הבהרות לגבי תוצאות הבדיקות, הטיפול אותו אתה מקבל, הצורך בו, והצורך בבדיקות נוספות.
לגבי לחץ דם - בהיעדר נתונים לא אוכל להתייחס. מומלץ לפנות לרופא המשפחה להערכת הצורך בבדיקות נוספות וטיפול.
נפח שתן של 4 ליטר ביממה הנו גבוה, אך עדיין יכול להיות בתחומי התקין. אם היו נתונים לגבי ריכוז הנתרן בדם ובשתן, זה היה עוזר. התוצאות החלקיות מעידות, קרוב לודאי, שהמעבדה טרם השלימה את כל הבדיקות שביקש הרופא.
אפשרות נוספת, נדירה יותר, שיכולה להיות (לאור ריבוי השתן ורמת פרולקטין גבוהה) היא תסמונת בשם DIABETES INSIPIDUS. במדה ולא תמצא סיבה אורולוגית לריבוי השתן, יש לשקול ביצוע מבחן צמא - רופא המשפחה או האנדוקרינולוג יוכלו להפנות אותך לבדיקה זו, הנעשית בד"כ באשפוז.
לסיכום - האינטרנט אינו תחליף להערכה פנים אל פנים עם רופא המשפחה, האנדוקרינולוג והאורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מלא הערכה אליך
נעם25/05/2008אני יודע מה מהות הפורום כאן, אבל למדתי שבטוב ליבך אתה מנסה לשפוך אור גם על תחומים אחרים, וזה עוזר ומרגיע מאוד.
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולחני25/05/2008
אני בת 48 לא סובלת מלב או מסוכרת ולא מיתר לחץ דם בבדיקות הדם הכולסטרול הוא 206.8 , הכולסטרול HDL הווא 73 והכולסטרול LDL הוא 120.2 שאלתי היא האם עלי לצרות תרופה כלשהי או האם לחלופין ניתן לשפר התוצאות ע"י פעילות גופנית או תזונה מסויימת
בתודה , חני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם חני צריכה טיפול תרופתי?
ד``ר רפי ביצור25/05/20081) הצורך בטיפול תרופתי נגזר לא רק מערכי הכולסטרול, אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל לחלות במחלת לב. בשאלתך חסרים פרטים , כגון עישון, האם יש בני משפחה שחלו במחלת-לב ועוד. לאור זאת לא אוכל להגיד (ודאי שלא דרך האינטרנט) האם יש צורך אצלך בטיפול תרופתי. כעיקרון, אם אין כל גורמי סיכון נוספים, ולאור רמת ה- HDL (הכולסטרול הטוב) הגבוהה, כלל לא בטוח שיש צורך בטיפול תרופתי.
2) תזונה נכונה, פעילות גופית, שמירה על משקל גוף תקין והימנעות מעישון הם בעלי חשיבות גדולה לשמירת הבריאות בכלל ובריאות הלב בפרט, ומומלצים לכולם.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוטם שניצביה24/05/2008
שלום
רציתי לשאול שאלה רפואית .
מה הסיכוי שגבר יקבל אוטם נוסף לאחר מספר שנים באם הוא מרגיש טוב , אין לו לחצים בחזה , נמצא במעקב רפואי כולל בדיקות אקג , מאמץ וסיטי תקינים , מבצע פעילות גופנית , שומר על דיאטה נכונה ,אורך חיים בריא , בדיקות הדם כולם תקינות ולוקח את התרופות .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסיכון לאוטם שני
ד``ר רפי ביצור24/05/2008אחד הקורסים בהם נכשלתי בבית הספר לרפואה היה קורס נבואה...
גם נילס בוהר, חתן פרס נובל לפיזיקה אמר כי "תחזיות הן עניין מסובך, במיוחד לגבי העתיד"...
לא ניתן, כמובן, לומר באופן מדוייק מי ילקה בהתקף לב ומתי. בכל אופן, קיימים כמה עקרונות חשובים:
1) מי שלקה במחלת לב (אוטם, צינתור וכו') הוא בבחינת "שור מועד" הנמצא בסיכון גבוה לאירועים חוזרים.
2) טיפול כוללני, הכולל איזון קפדני של כל גורמי הסיכון (תזונה, משקל גוף, פעילות גופנית, עישון, כולסטרול ושומני הדם, לחץ-דם, סוכרת וכו') מקטינים באופן מאד משמעותי את מידת הסיכון.
3) טיפול כוללני כזה הוא בהחלט בגדר האפשרי, ולכן חיוני ביותר.
אני מאחל לך בריאות ואריכות ימים טובים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' ביצור פנימאי, לא קרדיולוג!!!
קרדיולוג14/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



