מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם יש קשר בין ויטמין די לכולסטרול?עדי15/10/2008
יש לי חסר רציני בויטמין די (11 ) ואילו LDL 160, HDL 46 וכללי 240. סוכר תקין, לחץ דם תקין ואין מחלות לב במשפחה. האם למחסור בויטמין די יש השלכות בריאותיות כאלה? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין D וכולסטרול
ד``ר רפי ביצור16/10/2008אין קשר בין רמת ויטמין D וכולסטרול.
עם זאת, עדויות שהחלו להצטבר בשנים האחרונות מצביעות על כך שיתכן ולויטמין D יש חשיבות לא רק בבריאות העצמות והשלד, אלא גם בויסות לחץ הדם ובריאות הלב. בערכים נמוכים כמו אצלך, מקובל לתת תוסף של ויטמין D. צריך גם להעריך את משק הסידן וצפיפות העצם.
במקביל, מומלץ להקפיד על תזונה דלת כולסטרול, שומן רווי ושומני טרנס, לעסוק בפעילות גופנית באופן סדיר, ואם הערכת הסיכון למחלת לב מצביעה על סיכון מוגבר - גם לטפל תרופתית בנושא הכולסטרול.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאים בעניין כולסטרול ותרופודבורה14/10/2008
שלום אני בן 55 שוקל כמעט 100 קילו אבל גבוה 1.85 ורב משקלי יושב בכרס. רמת הכולסטרול בבדיקה האחרונה עלתה ל 233 כמה זה רע או מסוכן? האם התרופה אקומפליה ששמעתי עלי יכולה לעזור לי לעתיד או שזה כוסות רוח למת? אני יודע שיש צורך בתזונה נכונה ואני משתדל לשמור אבל בכ"ז האם נכון להשתמש בתרופות בכלל במצבי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי התרופה
חמי22/10/2008מצטרף לשאלה.. אני בן 49, רוב המשקל שלי נמצא בכרס, אני יחסית רזה בזרועות וברגליים. האם שימוש באקומפליה אכן מביא לירידה בהיקפים? יש מחקרים בנושא שבדקו את זה? וכמובן, איפה אפשר למצוא מידע על התרופה הזו.. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה של הומוציסטאין בדםנירית פרידלנד11/10/2008
שלום ד"ר , האמת הייתי יותר משמחה לדעת את האמת שמאחורי הנחיצות של הבדיקה הזאת. מצד אחד אני שומעת עד כמה רמות גבוהות של הומוציסטאין בדם הן בעלות קשר ישיר להתקף לב, ומצד שני אף רופא לא שולח לבצע את הבדיקה הזאת. למה??. האם באמת שיקוליים כלכליים הן מקור הסיבה? למי כן מומלץ לעבור בדיקה זו? אבא שלי בעל כולסטרול גבוה כבד שומני וסכרת גבולי ושמן כמובן הרופא שלו סירבה לשלוח אותו לבדיקת הומוציסטאין. למה? תודה מראש, אודה על תשובה כנה נטולת חישובי אינטרסים כלשהם...:) נירית פרידלנדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הומוציסטאין - האמת
ד``ר רפי ביצור11/10/2008אני מאד שמח על השאלה, שכן כך ניתנת לי ההזדמנות להסביר את ההבדל בין רפואה המבוססת על עדויות מחקריות ל"רפואה" המבוססת על טרנדים ואופנות.
לפני כעשור הראו מס' מחקרים קטנים שיש קשר סטטיסטי בין רמת הומוציסטאין בדם לבין הסיכון ללקות במחלת לב, ושמתן ויטמינים מקבוצה B מוריד רמות הומוציסטאין בדם. קשר סיבתי לא הוכח (אם כי הרבה דוקטורטים נעשו בניסיון להוכיח קשר כזה), ומה שיותר חשוב – לא הוכח שמתן ויטמינים אלה מקטין את הסיכון ללקות במחלת לב.
רשויות הבריאות (בכל העולם!) לא אימצו את הבדיקה, ואף גוף רפואי לא המליץ לבצע אותה, בהיעדר הוכחות ליעילותה. כל זה לא הפריע לעיתונות לחגוג ולציבור לדרוש את הבדיקה, כי מה יותר סקסי מבדיקה (לא יקרה, אגב) המראה סיכון ומטיפול "טבעי" המוריד (לכאורה!) את הסיכון?
אלא שמחקרים גדולים יותר הראו את האמת העגומה – הומוציסטאין הנו גורם סיכון חלש ביותר, ומה שיותר חשוב- בכל המחקרים שבדקו מתן ויטמינים מקבוצה B הם נכשלו כשלון חרוץ בהורדת הסיכון לחלות במחלת לב. זה כבר הרבה פחות סקסי, ולכן לא פורסם בעיתונות.
לכן, הרופאה של אביך צודקת לחלוטין שהבדיקה מיותרת, ואינה תורמת דבר לבריאותו.
אני בטוח שהרופאה המליצה לאביך לרדת במשקל, לשמור על תזונה דלת פחמימות ולעסוק בפעילות גופנית. זה הרבה יותר קשה מלקחת כדור ויטמינים, אבל הרבה יותר חשוב לשמירה על בריאותו ולהקטנת הסיכון למחלת לב. יתכן והרופאה גם המליצה לאביך לקחת תרופות להורדת רמת הכולסטרול, ואולי גם תרופות נוספות. זה אולי לא "טבעי" אבל עובד במה שחשוב באמת – הקטנת הסיכון ללקות במחלת לב.
וגילוי נאות – תשובה זו נגועה בהחלט באינטרס. האינטרס לשמור על בריאותם של הנמצאים בסיכון ללקות במחלת לב.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההומוציסטאין
נירית פרידלנד12/10/2008אני מאוד מודה לך ד"ר, על תשובתך המפורטת. אכן צדקת הרופאה המליצה לו לקחת כדורים נגד כולסטרול נגד סכרת ונגד לחץ דם (למרות שהלחץ דם היה תקין ...) כעבור מספר ימים אבא שלי החל לסבול מכאבים נוראים ברגליים ולא היה מסוגל לכתוב עם היד. לאחר שהפסיק עם כל הכדורים המצב הסתדר. בכל אופן קראתי את הספר כל מה שהרופא שלך לא יודע על רפואה תזונתית עלול להרוג אותך ויצאתי לאחר תשובתך קצת מבולבלת. האם לא יתכן שהומוציסטאין זה יימצא מתישהו (שכן מחקרים נעשים כל הזמן ולא תמיד נמצאת ההוכחה מיד ) בעתיד בעל קשר מובהק, ולו רק בשל הסיכוי הזה לא שווה לטפל בו? שוב תודה רבה מראש, לילה טוב, נירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנירית
ד``ר רפי ביצור13/10/20081) את הספר איני מכיר, אך יש כמה אפשרויות - יתכן שהספר נכתב עוד טרם המחקרים שהוכיחו שהטיפול בויטמינים נמצא לא יעיל, אך מה שיותר סביר - יתכן ו"מה שתזונאי התקשורת שלך חושב שהוא יודע על רפואה יכול להעשיר אותו ולהרוג אותך". רבים מכותבי ספרי ה"רפואה" הפופולרים אינם מבדילים בין קשר סטטיסטי לקשר סיבתי, וממהרים לעשות את הקפיצה (המוטעית!) בין ממצאי מעבדה או ממצאים אפידמיולוגיים ליעילות קלינית. לצערי, רבים גם הרופאים העושים טעות זו. גוף האדם מורכב הרבה יותר מה שנדמה לנו, ובית הקברות לטיפולים מלא בתרופות, תוספים, ושאר ירקות שנדמה היה שאין טובים מהם עד שבדקו אם הם באמת עובדים.
2) מה יהיה בעתיד - איני יודע, ויתכן שיסתבר שמתן מינון אחר של ויטמינים, סוג אחר של טיפול או מתן הטיפול לסוג מסויים של חולים יכול לעזור. מאחר ואיני יודע מה יהיה בעתיד, אני מעדיף לא להמר ולטפל באותם אמצעים שנבדקו ונמצאו יעילים. לגבי ויטמינים - כפי שאמר דן בן אמוץ: ירצו - יאכלו, לא ירצו - לא יאכלו...
3) לגבי התרופות - איני יודע מה התרופות שקיבל אביך, אבל אני מניח שהוא קיבל סימבסטטין (שיתכן וגרם לכאבי השרירים), אספירין, גלוקופאז' ותרופה ללחץ דם ממשפחת מעכבי ACE (שניתנה, יתכן, בגלל לחץ דם תקין לכאורה אך גבוה עבור חולה סוכרת או בגלל ממצא של הפרשת חלבון בשתן). אם אלה התרופות - יש בהן היגיון רב ותועלת מוכחת, ואם אחת מהן גרמה לתופעת לוואי ניתן למצוא לה, ברוב המקרים, תחליף יעיל.
4) האם זה מקרה שלא התייחסת לנושא של אורח החיים, דהיינו תזונה מתאימה, ירידה במשקל ופעילות גופנית? אני מניח שהרופאה דיברה על כך, אבל רובנו מעדיפים להדחיק את מה שהכי יעיל אבל הכי קשה לביצוע...
חג שמח ושנה בריאה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה-ממש לא במקרה.
נירית פרידלנד14/10/2008ד"ר רפי ביצור שלום, א. קיבלתי. אמנם הרבה חומר למחשבה בעיקר כי אני מתחילה לימודי נטורופתיה ונושא אמינות המחקרים המבססים תאוריות שלמות היא מאוד מאוד חשובה לי.כן הייתי רוצה לדעת שמה שאלמד הוא מעוגן ויציב ולא בניינים שנבנים על יסודות רעועים.\ ב. כנראה שאלו סוג התרופות שאבי קיבל אני לא ממש יודעת אך מתארת לעצמי. כרגע הוא לא לוקח ואני לא יודעת באמת מה לייעץ לו (שלחתי אותו למרפא סיני שנתן צמחי מרפא) ג. ממש לא במקרה. ומכאן הזעם שלי על הרופאים. לתת מרשם ולשלוח את החולה לדרכו זו ממש לא הדרך. זה מה שהרופאה עשתה כולל יש לציין הפניה לדיאטנית. אני חושבת ועל כן מעריכה אותך מאוד על כך שהינך מיחס חשיבות קריטית לנושא התזונה והספורט. זאת הרופאה לא הקפידה לומר ואף לדרוש ממנו כדי שיבין עד כמה חמור מצבו ( יש לו כבד שומני) חג שמח, בריאות טובה, נירית פרידלנדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים וגוף.אתי09/10/2008
שלום רב. מזה מס' שנים עקב בדיקות שערכתי הוחלט ע"י רופא המשפחה כי אני צריכה לקחת כדורים כנגד השומנים בדם. קיבלתי סמבסטטין 10 ולקחתי אותם קרוב ל4 שנים. בשנה האחרונה החליף לי הרופא את הכדורים ונתן לי בזפיברט 400, מאז כשנה אני סובלת מכאבי שרירים חזקים מאוד, בעיקר ברגליים אך גם בכל הגוף, בנוסף חולשה לפעמים שאינה מוסברת. אני מעשנת, משקלי סביר מאוד, והנני בת 56. בנוסף אני נוטלת ציפרלקס כשנתיים. האם הבזפיברט 400 הוא זה הגורם לי לכאבים וחולשה? האם שילוב שתי התרופות משפיע, לאחרונה בדיקת הא.ק.ג. הראתה אי סדירות וזו פעם ראשונה שקרה דבר שכזה. אינני יודעת להסביר כאבי ואודה אם תוכלו לסייע. בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה אתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים
ד``ר רפי ביצור10/10/20081) סימבסטטין ובזפיבראט נועדו לטיפול בבעיות שונות - סימבסטטין מטפל ברמות גבוהות של כולסטרול "רע" (LDL), ובזפיבראט ברמות גבוהות של טריגליצרידים. שתי התרופות עלולות לגרום לכאבי שרירים, אך כמובן שלכאבים כאלה יכולות להיות סיבות רבות אחרות, ולא ניתן להעריך אינטרנטית את הסיבה לכאבים. אם הכאבים החלו לאחר שהתחלת לקחת בזפיבראט, יתכן וזו הסיבה. לרוב, ולאחר התייעצות עם הרופא, ניתו להפסיק לזמן מה את התרופה החשודה כגורם לכאבים, ואם הכאבים חולפים - זו כנראה הסיבה. אם לא - יש לחפש סיבה אחרת. חשוב גם לעקוב אחר רמת ה- CPK.
2) הרבה יותר חשוב מכל מה שכתבתי עד עכשיו - העישון! העישון מסכן אותך יותר מכל תרופה או בר אחר, ומומלץ בחום להפסיק לעשן עוד אתמול!
3) אין אינטראקציה ידועה בין ציפרלקס ובין סימבסטטין או בזפיבראט, כך שניתן לקחת את הציפרלקס עם תרופות אלה ללא בעיה.
4) אי-סדירות בא.ק.ג. אינה נגרמת ע"י התרופות שהזכרת. בחלק מהמקרים אי-סדירות כזו היא ממצא חסר משמעות, ובחלק אחר יש לחפש את הסיבה לכך. הערכה אינטרנטית - אינה אפשרית.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומני ולמי מומלץ מיקרופיריןדורי08/10/2008
שלום רב, אני בת 59, עובדת ופעילה ספורטיבית, גובה 155, משקל 55 ק"ג, לחץ דם תקין. מלפני כ-4 שנים מטופלת בסימוביל להורדת הכולסטרול. במינון של 10 מ"ג רמות השומנים הן: טריגליצרידים 78, כולסטרול כללי 214, HDL 86 ,LDL 111 אני לוקחת גם תוסף אומגה 3 קפסולה אחת ביום. לפני שנה בבדיקת US בטן עליונה התגלה כבד שומני לא מוגדל. שאליתיי הן: 1) מה הסיבה לכבד שומני? 2) האם אפשר להחזיר את הכבד למצבו הקודם - לא שומני? 3) האם יש לי צורך בלקיחת מיקרופירין, כפי שהמליץ רופא המשפחה? 4) למי בכלל מומלץ מיקרופירין? בתודה מראש ובברכה, - דורי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני ומיקרופירין
ד``ר רפי ביצור10/10/20081) לכבד שומני יכולות להיות סיבות רבות - שתיית אלכוהול מופרזת, תרופות שונות, והסיבה הנפוצה ביותר - השמנת יתר, סוכרת ו/או רמות גבוהות של שומני הדם.
2) הטפול בכבד שומני מתבסס על הסרת הגורם - הפסקת שתיית אלכוהול או תרופה הגורמת לכך, שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית סדירה, תזונה מוגבלת פחמימות ובמקרה הצורך - טיפול תרופתי בסוכרת או בשומני הדם.
3) נטילת מיקרופירין מומלצת למי שהערכת הסיכון למחלת לב אצלו/ה מצביעה על סיכון מוגבר. בהנחה שאינך סובלת מסוכרת ואינך מעשנת, שאין במשפחתך היסטוריה של מחלת לב בגיל צעיר, ובמגבלות היעוץ האינטרנטי, לא נראה שהסיכון אצלך מוגבר - אין לחץ דם גבוה, רמת שומני הדם מאוזנת היטב, רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) מצויינת, אין עודף משקל ואת מקפידה על אורח חיים בריא.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחקרטל08/10/2008
שלום . אני עושה מחקר ואשמח לקבל תשובות לשאלותיי: מהן התלונות הידועות שחולים מתלוננים לאחר שעברו אוטם . תודה חנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלונות לאחר אוטם
ד``ר רפי ביצור10/10/2008בימינו - רוב החולים שעברו אוטם חשים בטוב ואינם סובלים מסימפטומים כלשהם.חלקם הקטן סובל מתעוקה, מקוצר נשימה או מסימפטומים אחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותטל08/10/2008
שלום וגמר חתימה טובה שאלתי היא: מה השיקולים של הרופא לתת לחולה שעבר אוטם אחד או שניים תרופות ממשפחת ACE ואו חוסמי בטא . האם כול אחד שעובר אוטם ונגרמה לו צלקת מקבל את התרופות האלה ממשפחת חסמי בטא (נורמיטן,דרלין וכד') ואו תרופה ממשפחת מעכבי אנזים ACE (קונברטין, אנלפריל וכד'. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיקולים במתן תרופות
ד``ר רפי ביצור10/10/20081) לפני שנים רבות נמצא כי מתן חוסמי ביתא לאנשים שעברו אוטם שריר הלב מקטין תחלואה ותמותה, ומאז נהוג לתת תרופות מקבוצה זו לכל מי שעבר אוטם.
2) תרופות ממשפחת ACE ניתנות כאשר יש עדות לאי-ספיקת הלב כתוצאה מהאוטם, שוב - מאחר והוכח כי תרופות אלה מקטינות תחלואה ותמותה במקרים אלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםהפי07/10/2008
אני סובלת מסכרת גבולית 130 בבדיקת צום ובבדיקתA1ב 6.6 לא מטופלת ע"י תרופה כמו כן כולסטרול גבוה מקבלת סימוסטאטין 40 מ"ג ומאוזנת 186 תוצאה אחרונה אך השומנים עדיין לא מאוזנים למרות שאני לוקחת את הסימוסטאטין כבר קרוב לשנה והתוצאה עדיין גבוה האם יש טעם לשקול תרופה נוספת לשומנים או להורדת הסוכר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפה
ד``ר רפי ביצור07/10/20081) כחולת סוכרת, רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) שלך צריכה להיות פחות מ- 100. לא ציינת כמה הרמה אצלך, אבל אם היא יותר מ- 100, יש צורך לשנות את הטיפול שאת מקבלת לנושא זה. צריך לראות גם את רמות הכולסטרול ה"טוב" (HDL) והטריגליצרידים.
2) רמות הסוכר אצלך מאוזנת באופן סביר. במצב זה הדעות חלוקות - יש המסתפקים בשמירה על אורח חיים מתאים (תזונה המתאימה לחולי סוכרת, מומלץ בהדרכת תזונאי/ת ופעילות גופנית), ויש המוסיפים טיפול תרופתי. חשוב לראות גם מה רמת הסוכר כשעתיים לאחר אוכל.
3) במקביל, חשוב לעקוב גם אחר לחץ הדם, הפרשת החלבון בשתן (מיקרואלבומין) ולהבדק באופן סדיר ע"י רופא עיניים.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולשלומי06/10/2008
שלום רב, שלום רב, בן 31 גובה - 1.75 ס"מ משקל - 66 ק"ג בבדיקות דם שגרתיות נמצאו אצלי הנתונים הבאים : triglycerides - 93.9 HDL-55 LDL-153 TOTAL CHOLSREROL-226 אני מתאמן 4 פעמים בשבוע מתוכם פעמיים בפעילות אירובית מאומצת. אני צמחוני, לא מעשן, אוכל בריא בדר"כ (מאוד מקפיד). אין להוריי היסטוריה של בעיות לב אם כי לשניהם יש כולסטרול גבוה. אני המום מהתוצאות ולא יודע מה לעשות. אודה להמלצתך. איתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיתן
ד``ר רפי ביצור06/10/2008ראשית - אין סיבה להיות המום מהתוצאות. במקרים רבים, הגורם העיקרי לרמות גבוהות של כולסטרול הנו גנטי, והשפעת התזונה והפעילות הגופנית אינה גדולה. עם זאת, השפעת אורח החיים הבריא על הסיכון לחלות במחלת לב הנה גדולה גם אם רמות הכולסטרול לא ירדו במידה משמעותית.
שנית - רמת הסיכון שלך לחלות במחלת לב אינה גבוהה, ככל הנראה, מאחר ואין גורמי סיכון נוספים פרט לרמת הכולסטרול, רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) הנה טובה, ואתה מקפיד על אורח חיים בריא. עבור אדם ללא גורמי סיכון נוספים, רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) שלך - גבולית.
במקרים כאלה, פורמלית, אין צורך בטיפול תרופתי, אם כי לעתים מבוצעות בדיקות נוספות על מנת להעריך את הסיכון לחלות במחלת לב ולפי הערכה זו - להחליט על צורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרה05/10/2008
אני בת 54, יש לי כולסטרול 250 האם אני צריכה לקחת כדורים? יכול להיות שבגלל הכולסטרול הגבוה קשה לי לנשום? הכולסטרול שלי מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכולסטרול של שרה
ד``ר רפי ביצור05/10/2008בשאלתך חסרים נתונים רבים, בלעדיהם לא ניתן להתייחס לרמת הכולסטרול - מהי רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) וה"טוב" (HDL)? האם יש מחלת לב, סוכרת או יתר לחץ דם? האם הנך מעשנת? האם יש במשפחתך מחלת לב בגיל צעיר? האם יש בעיות רפואיות נוספות?
לגבי קוצר הנשימה - רמת כולסטרול גבוהה אינה גורמת לקוצר נשימה, ויש לפנות לרופא המשפחה לבירור תלונה זו.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיפית05/10/2008
שלום רב, אבי בן 70 עם רמת טריגליצרידים 360. האם שינוי בתזונה יכול להוריד את הרמה, או תוספי מזון? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים
ד``ר רפי ביצור05/10/2008הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ומומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הנחיות. גם לפעילות גופנית יש חשיבות. כן חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מעישון. אם יש סוכרת - חשוב לאזנה.
מבחינת תוספים - מינונים גבוהים של אומגה 3 (2-4 גרם ליום) עשויים לעזור.
אם כל אלה אינם עוזרים - לעתים יש צורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה אצל ילדה בת 5שלי02/10/2008
לביתי יש כולסטרול גבוה 249 מה מותר לה לאכול והאם היא יש הגבלה לכמות חלבון של ביצה ביום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתונים נוספים לגבי השאלה שלי
שלי02/10/2008במשפחה של בעלי קיים כולסטרול גבוה אצל בני המשפחה הילדה נמצאת בפעילות גופנית במשך השבוע והיא מאוד רזה מהבדיקה שערכתי לה לפני חצי שנה יש עליה בכולסטרול גם ברע וגם בטוב בכולסטרול הרע יש עליה של 30 וברמת הכולסטרול הכללי יש עליה של 40 מה עלי לעשות ומה מותר לה לאכול תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטרול גבוה לילדה
ד``ר רפי ביצור02/10/2008אופי הטיפול בילדים מושפע מהרמה של הכולסטרול ה"רע" (LDL) וה"טוב" (HDL), אותה לא ציינת, כמו גם מגורמי סיכון אחרים ומהסיפור המשפחתי המדויק. לכל ילד מותאמת תכנית תזונתית אישית, ויש להיות במעקב מתמיד. בגילאים מבוגרים יותר (בסביבות גיל 8-10) יש, לעתים, צורך גם בטיפול תרופתי.
מובן, לכן, שלא ניתן לתת עצות דרך האינטרנט. מומלץ בחום להתייעץ במרפאה המתמחה בהפרעות בשומני הדם בילדים. בתל השומר יש מרפאה כזו המנוהלת ע"י דר' אורית חמיאל ודר' חופית כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדם וספורטחגי01/10/2008
שלום רב. בן 36 מטופל צמזה 9 שנים בסימבסטטין 10 מ"ג. לא מעשן. ל"ד תקין. סיפור משפחתי של התקפי לב מצד האב ואנגינה פקטוריס מצד האם. ערכי שומנים בדם בבדיקות מעת לעת לאחר הטיפול נמצאים בנורמה. שאלותי: 1. מה הסיכון של נטילת התרופות לאורך ערואים רבים? 2. בשנתיים האחרונות רוכב על אופניים פעם עד פעמיים בשבוע . במסגרת הרכיבה מבצע מאמץ גדול שמשכו 2-3 שעות. האם לאור הסיפור כולו קיים סיכון כזה או אחר במאמץ ? חגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחגי
ד``ר רפי ביצור02/10/20081. הניסיון בטיפול בסימבסטטין רב מאד. התרופה נמצאת בשימוש נרחב ביותר כבר כ- 20 שנה, ועד כה לא נצפה שום נזק משימוש ממושך בה. להיפך - באינדיקציות הנכונות התועלת שבטיפול רק הולכת וגדלה עם הזמן.
2. לגבי הסיכון במאמץ - אין שום אפשרות להתייחס באופן אינטרנטי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין קרטייה לאומגה 3 ושומנים בדשי30/09/2008
שלום רב, לאישתי בת 34 ( בריאה בד"כ) נמצאה רמה גבוהה של שומנים בדם . שמעתי פעם על תאוריה שאדם שמשתמש במדללי דם ( קרטייה במקרה של אישתי ) וטבאותה עת צורך גם אומגה 3 ( אלספה) , אזי השילוב בין השניים עלול ליצור בעיית שומנים בדם . זה היה המצב של אישתי לאורך ההריון האחרון שלה . האם יש באמת בסיס לתיאוריה הזו ? אם כן מה בעצם בשילוב בין השניים גורם לבעיית השומנים בדם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרטיה ואומגה 3
ד''ר אבישי אליס01/10/2008שלום רב
לא פרטת את בעית השומנים בדם
לשאלתך אין לשלוב של קרטיה ולאומגה 3 השפעה מזיקה על שומני הדם
הם עשויים להשפיע במידה מסוימת ולא חשובה מעשית על קרישת הדם
הייתי מציע להוועץ ברופא על הצורך בטיפול בתרופות אלה באישתך תוך פרוט הרקע וההפרעה בשומני הדם
אבישי אליס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות שומנים בדםגדי27/09/2008
שלום רב ! אני בן 41, בריא בדר"כ, אבי נפטר מהתקף לב בגיל 50. עשיתי בדיקות דם לכולסטרול ולהלן התוצאות: CHOLESTEROL 223 CHOLESTEROL- HDL 42 CHOLESTEROL-LDL calc 142 הומלץ לי לקחת: סימוביל 20 מ"ג. אספירין 100 מ"ג. האם לדעתך לאור התוצאות כדאי להתחיל בטיפול תרופתי או לחילופין דיאטה. ברקע - במשפחה פקטור 5 - אני עדיין לא עשיתי בדיקות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצורך בטיפול תרופתי
ד``ר רפי ביצור28/09/2008הצורך בטיפול תרופתי להורדת רמת הכולסטרול נגזר מהערכת הסיכול הכולל לפתח מחלת לב. בשאלתך חסרים נתונים רבים, כגון עישון, לחץ הדם, נוכחות סוכרת ומחלת לב ועוד. ללא נתונים אלה לא אוכל להתייחס לרמת הכולסטרול.
ככלל, אם רמת הסיכון שלך לחלות במחלת לב נמוכה, רמת הכולסטרול אצלך אינה גבוהה במידה המצריכה טיפול תרופתי. אם רמת הסיכון גבוהה - יתכן ויש צורך בטיפול תרופתי.
תזונה נכונה ופעילות גופנית מביאות בדרך כלל לירידה קלה בלבד ברמת הכולסטרול, אך חשיבותן לבריאות בכלל ולבריאות הלב בפרט - גדולה, ולכן הן מומלצות לכולם.
נוכחות פקטור 5 ליידן גורמת לסיכון להייוצרות קרישים בורידים, אך לא מעלה את הסיכון למחלת לב.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשלמת פרטים
gadi28/09/2008תודה רבה על תשובתך המהירה והמפורטת. אוסיף פרטים שהיו חסרים: איני מעשן, אין יתר לחץ דם ואין מחלות למעט העובדה שאבי נפטר בגיל 50 מהתקף לב. אני סובל לאחרונה מתעוקה בחזה ומסיבה זו התחלתי בבירור ועשיתי בדיקות דם (אחרי הרבה זמן שלא ביקרתי רופא). האם עד לסיום הבירור כדאי לעשות משהו נוסף. אני ממתין כרגע לתור לקרדיולוג ולמבחן מאמץ. תודה ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגדי
ד``ר רפי ביצור28/09/20081) לאור התעוקה - חשוב לבצע את מבחן המאמץ בהקדם.
2) עד מבחן המאמץ - מומלץ לקחת אספירין ולהמנע ממאמצים גופניים. אם תהיה תעוקה חריגה בעצמתה או מישכה - יש לפנות מיד למיון.
3) לגבי הצורך בהמשך טיפול תרופתי בהמשך -
אם מבחן המאמץ חיובי (לא תקין) - יש לטפל תרופתית באספירין וסטטין (בנוסף לצינתור, אם יהיה צורך).
אם מבחן המאמץ שלילי (תקין) - אמנם פורמלית, לאור היעדר גורמי סיכון פרט לסיפור המשפחתי, אין צורך בטיפול תרופתי, אך לאור הגיל הצעיר בו לקה אביך בהתקף לב הייתי ממליץ על הערכה לא אינרנטית של הצורך בטיפול תרופתי.
שנה טובה ובריאה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לדר' ביצור
gadi28/09/2008תודה על תשובתך המהירה והברורה. חג שמח ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מבחן מאמץ
gadi28/09/2008ד' ביצור שלום רב! קבלתי היום תוצאות מבחן מאמץ שעשיתי שבוע שעבר. סיכום התוצאות הוא: סיכום: מבחן מאמץ שלילי. הפרעת קצב חדרית שפירה במנוחה ובמאמץ. הערות נוספות: בהתאוששות - VBP'S+RONT VBP'S , ללא תלונות. מה משמעות הפרעות הקצב שצויינו. תודה גדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מבחן מאמץ
ד``ר רפי ביצור28/09/2008בהסתייגות (הגדולה) שמדובר רק בתשובה הכתובה - נראה שהבדיקה תקינה.
אבל! - מומלץ בחום לגשת לקרדיולוג, שיראה את תרשים האקג המצורף לתוצאות הבדיקה, יצרף אותו לשיחה עמך ולבדיקה גופנית, ויתן חוות דעת מוסמכת ואינטיליגנטית הרבה יותר מעייצעס-גייבער אינטרנטי.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



